Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(118)
Forma i typ
Książki
(75)
Artykuły
(43)
Publikacje dydaktyczne
(39)
Publikacje fachowe
(16)
Publikacje naukowe
(7)
Dostępność
dostępne
(178)
wypożyczone
(18)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(43)
Czytelnia Piła
(4)
Wypożyczalnia Chodzież
(35)
Czytelnia Chodzież
(7)
Wypożyczalnia Czarnków
(26)
Wypożyczalnia Trzcianka
(17)
Czytelnia Trzcianka
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(28)
Czytelnia Złotów
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(16)
Czytelnia Wągrowiec
(13)
Informatorium
(2)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(2)
Autor
Majkusiak Danuta
(8)
Śliwerski Bogusław
(7)
Kwieciński Zbigniew
(6)
Frątczak Jan
(5)
Dobrowolska Barbara
(4)
Kukołowicz Teresa
(4)
Putkiewicz Zygmunt
(4)
Saniewska Danuta
(3)
Suchoński Adam
(3)
Zarzycki Piotr (matematyk)
(3)
Bortnowski Stanisław
(2)
Iluk Jan
(2)
Klim-Klimaszewska Anna
(2)
Lipińska Ewa
(2)
Maternicki Jerzy
(2)
Nowicka Monika
(2)
Pankowska Dorota
(2)
Rachalska Wanda
(2)
Rulka Janusz
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Szczodrak Mieczysław
(2)
Wiatrowski Zygmunt
(2)
Witt Arlena
(2)
Andrzejewska Jadwiga
(1)
Bajerska Aleksandra
(1)
Baques Marie-Christine
(1)
Bednarek Dorota
(1)
Bednarek Hanna
(1)
Burda Bogumiła
(1)
Choi Jeong In (1982- )
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Chłopek Zofia
(1)
Cichocki Andrzej
(1)
Crawford Graham
(1)
Czajkowska Hanna
(1)
Czerepaniak-Walczak Maria
(1)
Dawidek Sylwia
(1)
Deręgowska Aniela
(1)
Dobrowolska Danuta
(1)
Drummer Agnieszka
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Dąmbska Elżbieta Grażyna
(1)
Eisler Jerzy
(1)
Fihel Marta
(1)
Fiszbak Jolanta
(1)
Fleischer Ewa
(1)
Frankiewicz Marcin
(1)
Gajek Grzegorz (1987- )
(1)
Gera-Pikulska Magdalena
(1)
Glińska-Wlaź Justyna
(1)
Grasza Beata
(1)
Grzebińska Grażyna
(1)
Gudro Maria
(1)
Henryk
(1)
Izdebski Zbigniew
(1)
Jachimiak Magda
(1)
Jarosz Ewa
(1)
Jaroszewicz Beata
(1)
Jezusek Katarzyna
(1)
Klus-Stańska Dorota
(1)
Komarzewska-Skolimowska Regina
(1)
Konieczka-Śliwińska Danuta
(1)
Kopczewski Jan
(1)
Kowalczyk-Boroń Edyta
(1)
Kowalewska Anna
(1)
Koć-Seniuch Genowefa
(1)
Kruszewski Zbigniew
(1)
Kujawska Maria
(1)
Kupisiewicz Czesław
(1)
Kłakówna Zofia Agnieszka
(1)
Letko Paweł (1971- )
(1)
Lohman Wanda
(1)
Lütje-Klose Birgit
(1)
Mazur Janina
(1)
Milan-Gee Ewelina
(1)
Miśkiewicz Paweł
(1)
Murawiecka Aneta
(1)
Neneman Jarosław
(1)
Nieć Elżbieta
(1)
Nowak Paula
(1)
Olkuśnik Marek
(1)
Ostrowska Krystyna
(1)
Patrzałek Tadeusz
(1)
Podracki Jerzy
(1)
Prucha Jan
(1)
Pyrowski Zbigniew
(1)
Renduda Patryk
(1)
Rilka Janusz
(1)
Rostek Ewa Maria
(1)
Ruchniewicz Krzysztof
(1)
Rutkowska Barbara
(1)
Seretny Anna
(1)
Składanowski Henryk
(1)
Smólski Adam
(1)
Sochacka Justyna
(1)
Sochal Agnieszka
(1)
Sokół Anna
(1)
Stelmach Anna (anglista)
(1)
Szczepska-Pustkowska Maria
(1)
Szuchta Robert
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(19)
2010 - 2019
(37)
2000 - 2009
(27)
1990 - 1999
(26)
1980 - 1989
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(58)
1989-2000
(15)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(118)
Język
polski
(108)
angielski
(6)
nieznany (po)
(3)
koreański
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(34)
Nauczyciele historii
(18)
Szkoły wyższe
(12)
Bibliotekarze
(8)
Nauczyciele bibliotekarze
(8)
Szkoły podstawowe
(8)
Nauczyciele języka polskiego
(6)
Szkoły średnie
(4)
A2 (poziom biegłości językowej)
(3)
A1 (poziom biegłości językowej)
(2)
B1 (poziom biegłości językowej)
(2)
B2 (poziom biegłości językowej)
(2)
Licea
(2)
Nauczyciele języka niemieckiego
(2)
Pedagodzy
(2)
Poziom podstawowy
(2)
Psycholodzy
(2)
Rodzice
(2)
Studenci
(2)
Szkoły zawodowe
(2)
A1 poziom biegłości językowej
(1)
A2 poziom biegłości językowej
(1)
C1 (poziom biegłości językowej)
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 8.
(1)
Masażyści
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele fizyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Poziom średniozaawansowany
(1)
Technikum
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Temat
Historia (przedmiot szkolny)
(26)
Nauczanie
(26)
Pedagogika
(24)
Podręcznik
(23)
Język polski (przedmiot szkolny)
(15)
Biblioteki szkolne
(13)
Wychowanie
(12)
Szkolnictwo
(11)
Język angielski (przedmiot szkolny)
(10)
Dojrzałość szkolna
(8)
Metody nauczania
(8)
Nauczyciele
(8)
Agresywność
(5)
Gramatyka
(5)
Klasa szkolna (socjol.)
(5)
Psychologia
(5)
Uczenie się
(5)
Zbiory biblioteczne
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Oceny szkolne
(4)
Oświata
(4)
Pedagogika biblioteczna
(4)
Pedagogika porównawcza
(4)
Socjologia
(4)
Służba zdrowia
(4)
Uczniowie
(4)
Ambiwalencja kulturowa
(3)
Ankieta
(3)
Antypedagogika
(3)
Dewey, John (1859-1952)
(3)
Dyscyplina szkolna
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Język polski jako obcy
(3)
Kształcenie
(3)
Kultura masowa
(3)
Metoda Montessori
(3)
Montessori, Maria (1870-1952)
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Pedagogika Janusza Korczaka
(3)
Pedagogika Nowego Wychowania
(3)
Pedagogika Petera Petersena
(3)
Pedagogika antyautorytarna
(3)
Pedagogika egzystencjalna
(3)
Pedagogika emancypacyjna
(3)
Pedagogika krytyczna
(3)
Pedagogika kultury
(3)
Pedagogika międzykulturowa
(3)
Pedagogika personalistyczna
(3)
Pedagogika postmodernizmu
(3)
Pedagogika pozytywistyczna
(3)
Pedagogika pracy
(3)
Pedagogika pragmatyzmu
(3)
Pedagogika religii
(3)
Pedagogika waldorfska
(3)
Pisanie
(3)
Program szkolny
(3)
Przemoc
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Społeczństwa pierwotne
(3)
Steiner, Rudolf (1861-1925)
(3)
Systemy szkolne
(3)
Techniki Freineta
(3)
Zachowanie
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Czytanie
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Egzaminy
(2)
Freinet, Celestyn (1896-1966)
(2)
Gromadzenie i uzupełnianie zbiorów
(2)
Język niemiecki (przedmiot szkolny)
(2)
Język polski
(2)
Kara (psychol.)
(2)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(2)
Kultura
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Nauczanie języków obcych
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Organizacja pracy
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika przedszkolna
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Petersen, Peter (1884-1952)
(2)
Podstawa programowa
(2)
Programy wychowania przedszkolnego
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Socjalizacja
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Szkoła
(2)
Tożsamość
(2)
Wychowanie dorosłych
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wychowawstwo
(2)
Temat: czas
2001-
(4)
1601-
(1)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
1989-
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Czechy
(1)
Gatunek
Podręcznik
(54)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(41)
Artykuł z czasopisma historycznego
(26)
Artykuł z czasopisma fachowego
(10)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(8)
Podręczniki akademickie
(5)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
E-podręcznik
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma fizycznego
(1)
Artykuł z czasopisma literackiego
(1)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(1)
Esej
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry fabularne
(1)
Książki obrazkowe
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Szkic literacki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(78)
Historia
(26)
Językoznawstwo
(21)
Matematyka
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Psychologia
(2)
Biologia
(1)
Fizyka i astronomia
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Wiadomości Historyczne
(22)
Biblioteka w Szkole
(8)
Polonistyka
(4)
Wiadomości Historyczne z Wiedzą o Społeczeństwie
(4)
Dyrektor Szkoły
(1)
Fizyka w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Język Polski w Liceum
(1)
Warsztaty Polonistyczne
(1)
Wychowanie Muzyczne
(1)
118 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Psychologia edukacyjna / redakcja naukowa Dorota Bednarek, współpraca Hanna Bednarek. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2023. - [XII], 524, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 29 cm.
Psychologia edukacyjna to niezbędna pozycja w bibliotece każdego psychologa zatrudnionego w szkole, przedszkolu lub innej placówce edukacyjnej, a także studenta, który przygotowuje się do tej roli. Zespół specjalistów pod kierunkiem Doroty Bednarek i Hanny Bednarek opracował kompendium wiedzy na temat zadań psychologa pracującego w sektorze edukacji. W podręczniku ujęto trzy obszary tematyczne związane z psychologią edukacji: Zagadnienia podstawowe. Autorzy wyjaśniają, na czym polega rola psychologa w polskim systemie edukacji, jakie ramy prawne, organizacyjne, etyczne i praktyczne go obowiązują. Osobne rozdziały poświęcono tożsamości zawodowej psychologa edukacyjnego, praktyce opartej na dowodach naukowych oraz roli szkoły w zakresie dbania o zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży. Specjalne potrzeby edukacyjne – wybrane zagadnienia (diagnoza i interwencja). Autorzy opisują tu praktyczne zadania psychologa w kontekście diagnozy i interwencji związanych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Przybliżają podstawowe typy specjalnych potrzeb edukacyjnych, jak zaburzenie rozwoju językowego, dysleksja rozwojowa, dyskalkulia czy spektrum autyzmu, opisują prawidłowy przebieg procedury diagnostycznej, dostępne narzędzia oraz potencjalne trudności w diagnozie. Czytelnik znajdzie tu także wiedzę na temat interwencji opartych na dowodach naukowych. Różnorodność zastosowań psychologii edukacyjnej. W tej części zawarto rozdziały wzbogacające wiedzę i warsztat psychologa, którego zadaniem jest nie tylko troska o ucznia, lecz także współpraca z nauczycielami i dbanie o klimat placówki edukacyjnej. Czytelnik znajdzie tu m.in. informacje na temat przekazywania informacji zwrotnej, tutoringu i mentoringu, edukacji seksualnej i międzykulturowej, stymulowania kreatywności uczniów oraz projektowania doświadczeń.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118018 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53647 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43249 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36312 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Książka ta zrodziła się z przekonania, że będzie potrzebna studentom pedagogiki wczesnoszkolnej oraz studiującym edukację wczesnoszkolną lub dokształcającym się w tym zakresie nauczycielom. Autorka zawarła w niej swoje kilkunastoletnie doświadczenia z prowadzenia przedmiotu edukacja polonistyczna w systemie kształcenia zintegrowanego na uczelni i na platformie e-learningowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114002 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Język Polski jako Obcy : podręcznik do nauki języka polskiego dla cudzoziemców )
Kto czyta, nie błądzi to podręcznik z ćwiczeniami rozwijającymi i doskonalącymi sprawność czytania oraz strategie pracy z tekstem. Jest on przeznaczony dla studentów na poziomie C1 (efektywnej biegłości użytkowej). W każdej z ośmiu jednostek znajduje się od trzech do pięciu tekstów różnej długości, które są powiązane ze sobą wspólnym tematem. Towarzyszą im rozmaite ćwiczenia – niektóre służą rozwijaniu i doskonaleniu strategii czytania (mowa tu o czytaniu selektywnym, globalnym i szczegółowym); inne mają zachęcić uczących się do dyskusji, stawiania hipotez, wyciągania wniosków; jeszcze inne - koncentrują się na poszerzaniu (lub uaktywnianiu) ich zasobu leksykalnego. W układ jednostki tematycznej zostały także wplecione ważne, ciekawe, bądź przydatne uczącym się informacje, powiązane z omawianym zagadnieniem. Na jej zakończenie pojawia się blok "Powiedz albo napisz", zachęcający studentów do przygotowywania dłuższych wypowiedzi ustnych oraz pisemnych na poruszane w tekstach tematy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118146 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praktyczny i interaktywny podręcznik przygotowujący do nauczania języka niemieckiego. Niezbędnik dla początkujących nauczycieli oraz studentów germanistyki lub lingwistyki stosowanej, do wykorzystania na ćwiczeniach z metodyki. Główną ideą książki jest zgromadzenie w jednym miejscu wiadomości na temat najważniejszych problemów, z którymi styka się nauczyciel. Publikacja łączy rozmaite perspektywy metodologiczne i dyscyplinarne: językoznawczą, psychologiczną, dydaktyki i komunikacji, przyswajania języka. Książka zawiera podstawowe informacje z zakresu glottodydaktyki, ale też skupia się na indywidualnych doświadczeniach zdobytych w trakcie uczenia się i nauczania języków obcych. Prezentuje wiele konkretnych przykładów do omówienia oraz zadań praktycznych, polegających przede wszystkim na ocenie przykładów ćwiczeń z uczniem albo sposobów postępowania nauczyciela. Kładzie nacisk na aktywną rolę ucznia w procesie dydaktycznym poprzez wybór odpowiedniej strategii uczenia się. Przedstawia komentarze do zadań, w których autorka podkreśla, że ocena danego zadania albo sposobu postępowania zależna od kontekstu, w jakim pracuje nauczyciel – przede wszystkim od tego, kim są uczniowie i jakie mają cele. Podkreśla rolę stałych oraz powtarzalnych procesów w przyswajaniu języka obcego. Każdy rozdział zawiera podsumowanie i wykaz lektur uzupełniających. Książka pani Zofii Chłopek jest wartościową publikacją metodyczną dla germanistów, bardzo potrzebną, gdyż publikacji tego typu brak – przygotowaną kompetentnie i szczegółowo […]. Podręcznik akademicki przedstawiony mi do zaopiniowania uważam za tekst wartościowy i bardzo praktycznie przydatny dla studentów germanistyki, którzy pragną zostać nauczycielami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117659 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52112 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41653 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Polonistyczna dydaktyka ogólna / pod redakcją Jolanty Fiszbak. - Wydanie I. - Łódź : Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego, 2019. - 502 strony : ilustracje ; 24 cm.
Książka stanowi kompendium dydaktyczne dla studentów przygotowujących się do roli nauczyciela-polonisty. Autorzy odwołują się do najnowszego stanu badań różnych dyscyplin: językoznawstwa, literaturoznawstwa, dydaktyki języka polskiego, pedagogiki, psychologii, a ponadto wiążą dydaktykę polonistyczną z dydaktyką ogólną. Publikacja zawiera wskazówki dotyczące stosowania na lekcjach języka polskiego metod ogólnodydaktycznych oraz konieczności wykorzystywania cyfrowego środowiska nauczania. Sensem podręcznika polonistycznej dydaktyki jest uporządkowanie i powiązanie celów i metod kształcenia kulturowo-literackiego i kulturowo-językowego, wyjaśnienie celowości i sensu działań nauczyciela, ukierunkowywanie jego refleksji metodycznej. Książka została więc zredagowana zgodnie z dobrze umotywowaną logiką wywodu, obejmującego pełne spektrum wyznaczonej tytułem problematyki, czyli: zagadnienia dotyczące ucznia i nauczyciela, metod i zasad oraz form nauczania, podręczników, podstawy programowej, organizacji lekcji i pracy domowej, środków dydaktycznych, wreszcie ewaluacji wyników kształcenia. [...] Autorzy Polonistycznej dydaktyki ogólnej są praktykami, toteż mają rozeznanie zarówno możliwości psychofizycznych uczniów, jak i braków w świadomości dydaktycznej studentów i nauczycieli. Trafnie wyjaśniają te problemy, które wciąż jeszcze są niewystarczająco przez kandydatów na nauczycieli rozumiane, m.in. gdy uświadamiają rolę preambuły do podstawy programowej oraz podkreślają, że nauczyciel ma prawo wprowadzać innowacje do realizowanego programu nauczania [...] czy opracować program autorski [...]. Przykłady dobrali celowo – tak, aby inspirowały do aktualizowania literackiej klasyki i myślenia o języku w kategoriach współczesnej lingwistyki kulturowej. Ze Wstępu prof. dr hab. Anny Slósarz
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117152 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53121 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczyciel znajdzie w poradniku niezbędną praktyczną wiedzę na temat planowania pracy z dziećmi, zasad i metod nauczania, sposobów organizacji lekcji, łączenia nauczania z ocenianiem sposobów sprawdzania osiągnięć uczniów. Dowie się, co zrobić, aby uczeń z radością podjął pracę w klasie IV i miał możliwości rozwijania swoich zdolności i łagodnego pokonywania w klasach starszych kolejnych trudności, życia i współpracy w grupach, w zespole, a także zachowania indywidualności i rozwijania własnej osobowości. Aby był kulturalnym użytkownikiem języka ojczystego i czerpał radość z uczenia się. Oprócz wiedzy na temat jak uczyć myślenia, czytania, słuchania, mówienia, pisania, jak kształcić język ucznia, poradnik zawiera przykłady scenariuszy lekcji, ćwiczeń, kart pracy, a także przykłady opracowania lektury.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115637 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52104 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41914 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34995 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49096 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65831 (1 egz.)
Audiobook
Książka
CD
W koszyku
(Język Polski Jako Obcy : podręcznik do nauki języka polskiego dla cudzoziemców)
Podręcznik jest adresowany do uczących się języka polskiego jako obcego, drugiego i odziedziczonego na poziomie samodzielności B1+/B2. Może również stanowić pomoc w pracy z uczniami klas gimnazjalnych i licealnych w szkołach polskich w kraju i za granicą oraz w przygotowaniach do egzaminu biegłości. Uwzględniono w nim formy pisemne wymagane na tych poziomach, ale także role komunikacyjne, pojęcia i intencje, które determinują charakter i cel wypowiedzi, tematykę, zagadnienia gramatyczne i stylistyczne oraz techniki pracy z tekstem. Materiał wyjściowy do zadań pisemnych występuje w postaci bodźca słownego oraz wizualnego. W podręczniku zastosowano innowacyjną metodę nauczania pisania poprzez słuchanie, z uwzględnieniem przekładu intersemiotycznego jako działania mediacyjnego oraz wymogami aktywnego (współ)-uczestnictwa uczących się. Przejawia się to m.in. w wykonywaniu zadań projektowych, które zakładają indywidualną lub grupową, w pełni samodzielną pracę studentów z wykorzystaniem zasobów internetowych. Zadania te mają także związek z obecnym w podręczniku podejściem interkulturowym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 53230 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42080 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117297 A (1 egz.)
Książka
W koszyku
Biomedyczne podstawy rozwoju i edukacji / Barbara Woynarowska, Anna Kowalewska, Zbigniew Izdebski ; współpraca Magdalena Woynarowska. - Wydanie drugie. - Warszawa : PWN, copyright 2021. - 395, [1] strona : ilustracje, wykresy ; 29 cm.
Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania to podręcznik stanowiący kompendium wiedzy na temat: Rozwoju biologicznego człowieka. Czytelnik znajdzie tu charakterystykę rozwoju fizycznego, motorycznego oraz psychicznego i psychoseksualnego człowieka. W tej części opisano także potrzeby biologiczne człowieka i sposoby ich zaspokajania, opisano przebieg rytmów biologicznych. Zdrowia i wybranych problemów zdrowotnych dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy przedstawili tu zagadnienia zdrowia oraz czynników je warunkujących, scharakteryzowali sytuację zdrowotną dzieci i młodzieży, opisali wybrane problemy zdrowotne na wczesnych etapach życia oraz możliwości podejmowania działań profilaktycznych. Stanu zdrowia oraz ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. W tej części podano charakterystykę społeczno-demograficzną nauczycieli w Polsce oraz specyficzne wyzwania i zagrożenia dla zdrowia, które wiążą się z wykonywaniem tego zawodu. Szczegółowo opisano wybrane problemy zdrowia fizycznego i psychicznego oraz działania podejmowane dla ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. Środowiska i organizacji pracy szkoły. Autorzy opisali w tej części środowisko społeczne szkoły, wybrane elementy środowiska fizycznego oraz organizację pracy i życia szkoły w tych aspektach, które mają związek ze zdrowiem. Profilaktyki oraz promocji zdrowia w szkole i przedszkolu. Ostatnią część podręcznika poświęcono możliwościom przeciwdziałania problemom zdrowotnym i zachowaniom ryzykownym dzieci i młodzieży oraz działaniom w zakresie promocji zdrowia, w tym tworzeniu przedszkola i szkoły promującej zdrowie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117356 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53617 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42541 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49116 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67947 P 7,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37241 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43352 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42887 p (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej