Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(55)
Forma i typ
Książki
(34)
Artykuły
(21)
Publikacje fachowe
(20)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Publikacje naukowe
(7)
Dostępność
dostępne
(100)
wypożyczone
(16)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(24)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(17)
Czytelnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(16)
Wypożyczalnia Trzcianka
(17)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(17)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(11)
Czytelnia Wągrowiec
(9)
Autor
Kwieciński Zbigniew
(7)
Śliwerski Bogusław
(7)
Luberda Michał
(3)
Noras Grzegorz
(3)
Ostrowska Adrianna
(2)
Warchoł Krzysztof
(2)
Banasiak Bożena
(1)
Baranowicz Krystyna
(1)
Baranowska-Jojko Ewa
(1)
Becker-Pestka Daria
(1)
Chmurska Paulina
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dąbrowski Zdzisław
(1)
Fijałkowski Tomasz
(1)
Fyk Janina
(1)
Gajda Janusz
(1)
Gałaś Mieczysław
(1)
Glińska-Wlaź Justyna
(1)
Gąsiorowska Bartosz
(1)
Gąsiorowska Małgorzata
(1)
Herkt Monika
(1)
Jagła Aleksandra
(1)
Janus-Sitarz Anna
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kania Agnieszka
(1)
Kawula Stanisław
(1)
Kondrat Dorota
(1)
Kowalik Elżbieta
(1)
Kupisiewicz Czesław
(1)
Kurelska Bożena
(1)
Kustosz Sylwia
(1)
Kędzia Marta
(1)
Marchel Paweł
(1)
Marchel Tomasz
(1)
Marczak Monika
(1)
Mazur Jan
(1)
Michalski Stanisław
(1)
Mieszała Anna
(1)
Miller Piotr
(1)
Nitecka-Walerych Anna
(1)
Nyczkało Swietłana
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Prüfer Paweł
(1)
Rogalska-Marasińska Aneta
(1)
Sadowski Michał
(1)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Terebińska Anna
(1)
Tokarska Dominika
(1)
Tomczyk Danuta
(1)
Trzos Paweł A
(1)
Wawrzkowicz Joanna
(1)
Welsche Mone
(1)
Worek Agnieszka
(1)
Woźnicka Elżbieta
(1)
Wąsiński Arkadiusz
(1)
Łabiński Jerzy
(1)
Ławrowska Romualda
(1)
Łuczak Anna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(24)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(35)
Kraj wydania
Polska
(55)
Język
polski
(54)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(15)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(6)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Pedagodzy
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Nauczyciele bibliotekarze
(3)
Nauczyciele muzyki
(3)
Rodzice
(3)
Szkoły średnie
(3)
Klasa 3.
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Szkoły wyższe
(2)
6-8 lat
(1)
Językoznawcy
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Licea
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Szkoły branżowe I stopnia
(1)
Szkoły branżowe II stopnia
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Technikum
(1)
Wychowawcy
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Temat
Metody nauczania
(22)
Pedagogika kultury
(12)
Pedagogika
(10)
Metoda Montessori
(9)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(9)
Aktywność fizyczna
(8)
Muzyka (przedmiot szkolny)
(8)
Uczniowie
(8)
Wychowanie
(8)
Montessori, Maria (1870-1952)
(7)
Nauczanie początkowe
(7)
Pedagogika egzystencjalna
(7)
Pedagogika personalistyczna
(7)
Pedagogika pragmatyzmu
(7)
Pedagogika religii
(7)
Pedagogika waldorfska
(7)
Efektywność nauczania
(6)
Pedagogika Janusza Korczaka
(6)
Pedagogika pozytywistyczna
(6)
Steiner, Rudolf (1861-1925)
(6)
Techniki Freineta
(6)
Antypedagogika
(5)
Edukacja ekologiczna
(5)
Nauczanie
(5)
Pedagogika antyautorytarna
(5)
Pedagogika emancypacyjna
(5)
Pedagogika międzykulturowa
(5)
Pedagogika postmodernizmu
(5)
Dewey, John (1859-1952)
(4)
Dziecko
(4)
Edukacja muzyczna
(4)
Freinet, Celestin (1896-1966)
(4)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(4)
Kultura
(4)
Metoda projektów
(4)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(4)
Nauczyciele
(4)
Pedagogika Petera Petersena
(4)
Pedagogika krytyczna
(4)
Szkoły
(4)
Umuzykalnianie
(4)
Korczak, Janusz (1878-1942)
(3)
Młodzież
(3)
Pedagogika Nowego Wychowania
(3)
Społeczństwa pierwotne
(3)
Systemy szkolne
(3)
Twórczość
(3)
Uczenie się
(3)
Wiedza o kulturze
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Autyzm
(2)
Dzieci
(2)
Edukacja artystyczna
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Edukacja teatralna
(2)
Freinet, Celestyn (1896-1966)
(2)
Fröbel, Friedrich (1782-1852)
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Muzyka
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Oceny szkolne
(2)
Ojcostwo
(2)
Pedagogika muzyki
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Petersen, Peter (1884-1952)
(2)
Plan daltoński
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Sztuka
(2)
Tematy i motywy
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zdolności muzyczne
(2)
Zdrowie fizyczne
(2)
Agresywność
(1)
Alkoholizm
(1)
Architektura i budownictwo
(1)
Aristoteles (384-322 a.C.)
(1)
Arnold, Thomas
(1)
Arteterapia
(1)
Audiacja
(1)
Autodestruktywność
(1)
Autorytet
(1)
Badania ilościowe
(1)
Badania jakościowe
(1)
Bajkoterapia
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Brama Poznania ICHOT
(1)
COVID-19
(1)
Chmaj, Ludwik (1888-1959)
(1)
Chopin, Fryderyk (1810-1849)
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Cicero, Marcus Tullius (106-43 a. C.)
(1)
Comte, Auguste (1798-1857)
(1)
Condorcet, Jean Antoine Nicolas de Caritat (1743-1794)
(1)
Temat: dzieło
Epistulae ad familiares
(1)
Król Edyp
(1)
Temat: czas
2001-
(14)
1801-1900
(2)
1901-2000
(2)
1989-
(2)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1901-
(1)
1918-
(1)
1939-1945
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Ukraina
(2)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Wielkopolska
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(18)
Artykuł z czasopisma fachowego
(12)
Scenariusz zajęć
(7)
Artykuł problemowy
(6)
Gry i zabawy
(6)
Poradnik
(6)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(4)
Scenariusz
(4)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(3)
Monografia
(3)
Opracowanie
(3)
Podręcznik
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Program nauczania
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze zajęć dla żłobków
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(39)
Kultura i sztuka
(19)
Kultura fizyczna i sport
(10)
Historia
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Literaturoznawstwo
(2)
Psychologia
(2)
Językoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Tytuł czasopisma
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(6)
Wychowanie Muzyczne
(6)
Biblioteka Centrum Informacji
(3)
Meritum
(2)
Edukacja Wczesnoszkolna
(1)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Polonistyka
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
55 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Celem tej książki jest ukazanie koncepcji Sherborne jako ugruntowanego teoretycznie podejścia z zakresu ukierunko­wanej na relacje pedagogiki ruchu oraz jego rozszerzenie. Oprócz przystępnego i wyczerpującego wprowadzenia publikacja zawiera konkretne wskazówki oraz dokładny opis aktywności i zabaw w odniesieniu do określonych elementów składowych koncepcji Weroniki Sherborne. Dzięki temu praktykujący pedagodzy oraz studenci mają możliwość zapoznania się z praktyczną stroną tej metody, przydatnej w pracy zarówno z dziećmi niepełnosprawnymi intelektualnie, z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub zaburzeniami zachowania, jak i z osobami, których rozwój przebiega prawidłowo. Korzystanie z książki ułatwia jej przejrzysta struktura oraz zdjęcia przedstawiające ćwiczenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52362 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42807 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35153 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68244 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68285 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi ważny punkt odniesienia dla wszystkich badaczy i osób zainteresowanych podobną tematyką. Stanowi wartościową podbudowę teoretyczną dla tworzącej się pedagogiki muzyki ukazując równocześnie wartość dydaktyczną metody E.E. Gordona w edukacji muzycznej dzieci na etapie wczesnoszkolnym. Autor zauważa potrzebę szerokiego spojrzenia na proces uczenia się muzyki. Wskazuje też na możliwość konsekwentnego prowadzenia diagnostyki wczesnego rozwoju muzycznego dziecka w połączeniu z metodycznie uporządkowaną kolejnością oddziaływania, wynikającą z dorobku empiryczno-teoretycznometodycznego teorii Gordona. W swojej pracy zajmuje się przede wszystkim umiejętnościami audiacyjnymi uczniów na etapie edukacji wczesnoszkolnej i bardzo dokładnie rozpracowuje to zagadnienie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115871 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Starożytni Grecy wierzyli, że muzyka ma boski rodowód. Początkowo uprawiali ją tylko bogowie i bóstwa, szczycąc się swoimi umiejętnościami. Później zaczęli z nimi konkurować ludzie, co nie spodobało się mieszkańcom Olimpu. Według mitologii greckiej, gdy dziewięć córek króla Macedonii zaczęło swoją grą rywalizować z muzami, córkami Zeusa, Apollo za karę zmienił je w smoki. Kilka wieków później pitagorejczycy powiedzą, że muzyka jest dana z natury i nie jest dziełem ludzi. Zgodnie z naukami ich mistrza, Pitagorasa, wszechświat funkcjonuje na zasadach muzycznej harmonii. I tak Ziemia, poruszając się wokół ognia centralnego, wydaje ton podstawowy, niebo gwiazd stałych znajduje się od Ziemi w odległości oktawy, a odległości między innymi gwiazdami odpowiadają pozostałym harmonijnym stosunkom. Poruszając się po swoich orbitach z różną prędkością, tworzą one muzykę sfer niebieskich, harmonię wszechświata. Pitagoras wyjaśniał, że ludzie nie słyszą jej tylko dlatego, że jest ona odwieczna i że do niej przywykliśmy. [Ze wstępu]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115655 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera propozycje ćwiczeń plastycznych z elementami arteterapii przeznaczone do pracy z dziećmi w wieku od 5 do 12 lat. Ćwiczenia zawarte w książce pomagają dzieciom poznać siebie lepiej. Wspierają je w budowaniu samoakceptacji, samooceny, poczucia wartości, wiary w siebie. Naprowadzają je na rozwiązania, które pomagają im radzić sobie z różnymi trudnymi sytuacjami oraz szukać wsparcia społecznego. Dodatkowo publikacja zawiera instrukcję, a pod każdym ćwiczeniem znajdują się propozycje pytań otwartych, które również mogą okazać się przydatnym narzędziem podczas podsumowania i rozmowy z dzieckiem. Zadania zamieszczone w książce mogą też poprawić samopoczucie dzieci, pomóc im się zrelaksować i wprowadzić je w dobry nastrój. Książka przeznaczona jest dla nauczycieli przedszkoli i szkół, pedagogów, wychowawców, psychologów, rodziców i tych wszystkich, dla których ważny jest świat dzieci oraz dbanie o ich harmonijny rozwój.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115048 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51747 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41627 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34415 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47932 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66717 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Konieczne dla współczesnej praktyki pedagogicznej jest nie tylko rozwiązywanie zaistniałych problemów, ale także właściwe przygotowanie do pracy przyszłych nauczycieli, terapeutów, wychowawców. Osoby podejmujące pracę w instytucjach kształcących i wychowujących będą zmuszone sprostać licznym trudnościom i wyzwaniom pedagogicznym, typowym dla obecnej i przyszłej rzeczywistości. Wyposażanie ich w trakcie studiów w określone umiejętności i kompetencje staje się możliwe poprzez wprowadzanie zmodyfikowanych metod kształcenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 112586 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33704 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Uczestnictwo w aktywności fizycznej wynika z odczuwanych potrzeb człowieka i jest swoistym antidotum na negatywne skutki rozwoju cywilizacji. Problem uwarunkowań społecznych rozwoju somatycznego i motorycznego dzieci budzi coraz większe zainteresowanie instytucji edukacyjnych i naukowców zajmujących się kulturą fizyczną. Prawidłowy stan zdrowia dzieci w wieku szkolnym oraz ich zachowania prozdrowotne stanowią podstawową wartość w tej grupie społeczności. To od nich w dużej mierze będzie zależeć w przyszłości kreowanie zdrowego stylu życia i edukacja zdrowotna. W takim ujęciu problem zdrowia i zachowań prozdrowotnych ma wymiar społeczny. Zdaniem dr Anny Niteckiej-Walerych poprawę zdrowia przez zwiększenie aktywności fizycznej zauważa się w wielu krajach, natomiast wyniki badań w Polsce świadczą o spadku uczestnictwa młodzieży w różnych formach aktywności fizycznej. Nieodpowiednie nawyki żywieniowe, niska jakość snu, zbyt niski poziom aktywności fizycznej są jednymi z czynników wpływających negatywnie na stan psychofizyczny dzieci. Zdrowotna kultura fizyczna w coraz to większym stopniu staje się jednym z podstawowych czynników zdrowego stylu życia. Badania naukowe ostatniego dziesięciolecia i do-świadczenie praktyczne przekonująco świadczą o tym, że istnieje duże zapotrzebowanie na doskonalenie różnych form aktywności fizycznej i środków stosowanych w ramach obligatoryjnych zajęć wychowania fizycznego, ze szczególnym uwzględnieniem dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Przykładem takiego opracowania jest właśnie publikacja "Wychowanie fizyczne w klasach 1–3 szkoły podstawowej"." Prof. dr hab. Stanisław Sawczyn, Katedra Sportu Powszechnego, Akademia Wychowania Fizycznego i Sportu im. Jędrzeja Śniadeckiego w Gdańsku Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118266 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka CTK TRAKT)
Druga edycja programu edukacyjnego „Szkoła Dziedzictwa” odbyła się pod hasłem wielokulturowość. Zjawisko wielokulturowych relacji jest silnie zakorzenione w historii naszego kraju. Zależało nam przede wszystkim na zwróceniu uwagi na lokalne wymiary tych relacji. Zachęciliśmy szkoły do zbadania, czy w ich regionie, mieście, miasteczku, wsi były lub są obecne doświadczenia wielokulturowe. Jakie są ślady spotkań różnych kultur w lokalnych społecznościach? Czy dziś takie spotkania także mają miejsce, jakie jest ich współczesne oblicze? To pytania, na które odpowiedzią stały się projekty edukacyjne, realizowane przez biorące udział w programie szkoły.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114345 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51735 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41458 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34619 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47751 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66863 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Edukacja Nauczycielska Polonisty)
W budowaniu tożsamości młodych ludzi i określaniu przez nich celów życiowych ogromnie ważne jest poczucie zakorzenienia w przeszłości, czerpanie z niej tego, co wartościowe, a zarazem krytyczne podejście do historycznych grzechów, wypaczeń i zaniechań. Autorzy XXX tomu serii „Edukacja Nauczycielska Polonisty”, podejmując tematykę obecności historii najnowszej na lekcjach języka polskiego, nie piszą jedynie o kulturowych i literackich sposobach poznawania przeszłości dalszej i bliższej, lecz także – a może przede wszystkim – o zdobywaniu narzędzi rozumienia teraźniejszości. Ważne jest, by nauka historii i kształcenie literackie wpisywały się w szczególną edukację ku wrażliwości, solidarności i empatii, która nie pozwala na zobojętnienie wobec wszelkich przejawów dyskryminacji, poniżania i umniejszania wartości innych ludzi, wobec postaw rasistowskich i antysemickich, wobec nieczułości i bezduszności, które prowadzą do dziejowych katastrof. Zgromadzone w tomie artykuły dowodzą, że każdy polonista może znaleźć własny klucz do przekazania młodym ludziom w interesującej formie nie tylko wiedzy historycznej, ale także uniwersalnych wartości. Poszukiwanie prawdy, obrona wolności, uważność w obliczu manipulacji pomagają bowiem uniknąć pułapek i błędów, przed którymi ostrzega nas historia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115845 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej