Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(106)
Forma i typ
Książki
(101)
Publikacje dydaktyczne
(25)
Publikacje naukowe
(17)
Publikacje fachowe
(13)
Druki ulotne
(4)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(278)
wypożyczone
(47)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(47)
Czytelnia Piła
(10)
Wypożyczalnia Chodzież
(54)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(46)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(46)
Wypożyczalnia Złotów
(51)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(21)
Czytelnia Wągrowiec
(34)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(3)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(11)
Autor
Naprawa Renata
(9)
Tanajewska Alicja
(9)
Kłodnicka Olga
(6)
Bednarz Marzena
(3)
Bladowska Joanna
(3)
Dawidowicz Maria
(3)
Franczyk Anna
(3)
Kozak Katarzyna
(3)
Krajewska Katarzyna
(3)
Ludkiewicz Eliza
(3)
Mach Cecylia
(3)
Miłosz Angelika
(3)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(3)
Okoniewska Małgorzata
(3)
Pliwka Aneta
(3)
Szczepańska Krystyna
(3)
Szostak Barbara
(3)
Słupek Kazimierz
(3)
Żabiński Dawid
(3)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(3)
Barłóg Krystyna
(2)
Cytowska Beata
(2)
Drzazga Agnieszka
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Głodkowska Joanna
(2)
Hinz Magdalena
(2)
Jagoszewska Iwona
(2)
Karpińska-Szaj Katarzyna
(2)
Klaro-Celej Lidia
(2)
Kluczkowska Karolina
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Leśniewska Katarzyna
(2)
Lubocka Weronika
(2)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(2)
Pawlus Marta
(2)
Plichta Piotr
(2)
Radzka Katarzyna
(2)
Sowińska Magdalena
(2)
Szakiewicz Aleksandra
(2)
Szczupał Bernadeta
(2)
Szurowska Beata
(2)
Adamiak Barbara
(1)
Babiarz Mirosław
(1)
Barańska Małgorzata
(1)
Bidziński Karol
(1)
Bochenek Emilia
(1)
Bochno Ewa
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Borkowska Agnieszka
(1)
Boryszewska Jolanta
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Bullock Claire
(1)
Choina Miłosz
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chwaliszewska-Czerwińska Magdalena
(1)
Czarnocka Marzenna
(1)
Czopińska Małgorzata
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Gajewska Marzena
(1)
Gebreselassie Jolanta
(1)
Giermakowska Alicja
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Guzy Anna
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Hołub Jacek
(1)
Hudson Diana
(1)
Jarosińska Małgorzata
(1)
Jas Małgorzata
(1)
Jasińska Monika
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kabzińska Łucja
(1)
Karcz Dominika
(1)
Kawa Janusz
(1)
Kitlińska-Król Małgorzata
(1)
Klinik Anna
(1)
Konieczna Iwona
(1)
Koszyk Irena
(1)
Kozak Małgorzata
(1)
Kozdroń Agnieszka
(1)
Kołodziejska Dorota
(1)
Kraszewski Krzysztof
(1)
Krefft Anna
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Kuleta-Hulboj Magdalena
(1)
Kulisiewicz Beata
(1)
Kunat Beata
(1)
Lewandowska-Kidoń Teresa
(1)
Leżańska Wiesława
(1)
Lis Małgorzata
(1)
Malec Anna
(1)
Malenko Nataliya
(1)
Miller Piotr
(1)
Mitchell David
(1)
Młynarczyk-Karabin Ewelina
(1)
Naumiuk Agnieszka
(1)
Nawolska Barbara
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(96)
Okres powstania dzieła
2001-
(50)
Kraj wydania
Polska
(106)
Język
polski
(105)
Odbiorca
Nauczyciele
(12)
Szkoły specjalne
(12)
Pedagodzy specjalni
(8)
Rodzice
(6)
Szkoły podstawowe
(5)
Dzieci
(4)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Pedagodzy
(2)
Terapeuci
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Animatorzy
(1)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele szkół zawodowych
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Socjolodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczniowie szkół specjalnych
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(106)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(24)
Dziecko niepełnosprawne
(19)
Niepowodzenia szkolne
(15)
Nauczanie
(14)
Pedagogika specjalna
(14)
Edukacja włączająca
(13)
Nauczanie początkowe
(13)
Dziecko
(12)
Autyzm
(11)
Dziecko autystyczne
(10)
Kształcenie integracyjne
(10)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(9)
Wychowanie przedszkolne
(9)
Dojrzałość szkolna
(8)
Dysleksja i dysgrafia
(8)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(8)
Dziecko zdolne
(8)
Czytanie
(7)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(6)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(6)
Integracja społeczna
(6)
Mowa
(6)
Niepełnosprawni umysłowo
(6)
Słuch
(6)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(6)
Dziecko z zespołem Aspergera
(5)
Kompetencje społeczne
(5)
Nauczyciele
(5)
Niepełnosprawni
(5)
Pisanie
(5)
Rodzice
(5)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(5)
Zespół ADHD
(5)
Diagnoza pedagogiczna
(4)
Dogoterapia
(4)
Dziecko niedosłyszące
(4)
Dziecko trudne
(4)
Języki
(4)
Matematyka
(4)
Metoda Dobrego Startu
(4)
Metody nauczania
(4)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Praca domowa ucznia
(4)
Przyroda
(4)
Rehabilitacja medyczna
(4)
Socjalizacja
(4)
Terapia zajęciowa
(4)
Uczenie się
(4)
Uczniowie
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Wychowanie
(4)
Wykluczenie społeczne
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Afazja
(3)
Arteterapia
(3)
Drama (pedagog.)
(3)
Dziecko chore
(3)
Dziecko chore przewlekle
(3)
Dziecko niedowidzące
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Edukacja ekologiczna
(3)
Emisja głosu
(3)
Fizykoterapia
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Gry i zabawy
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(3)
Głuchoniewidomi
(3)
Język polski
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Metoda Montessori
(3)
Metoda Sherborne
(3)
Muzykoterapia
(3)
Młodzież niepełnosprawna
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Nauka czytania
(3)
Niepełnosprawność
(3)
Obowiązek szkolny
(3)
Otyłość
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Percepcja wzrokowa
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Pomoce dydaktyczne
(3)
Rysowanie
(3)
Szkolnictwo specjalne
(3)
Uczniowie klas początkowych
(3)
Wolontariusze
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Zachowanie
(3)
Zdolności
(3)
Zmysły
(3)
Adaptacja
(2)
Adaptacja społeczna
(2)
Adopcja
(2)
Agresywność
(2)
Barwy
(2)
Biblioterapia
(2)
Choroby przewlekłe
(2)
Chorzy przewlekle
(2)
Temat: czas
2001-
(6)
2001-0
(4)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
2001
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Rzeszów (woj. podkarpackie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Wyrzysk (woj. wielkopolskie, pow. pilski, gm. Wyrzysk)
(1)
Gatunek
Karty pracy ucznia
(13)
Opracowanie
(8)
Poradniki dla nauczycieli
(7)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Poradnik
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Poradniki
(4)
Scenariusze zajęć
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Monografia
(3)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(3)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(3)
Programy nauczania początkowego
(3)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych specjalnych
(3)
Encyklopedie
(2)
Poradniki dla rodziców
(2)
Program nauczania
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół specjalnych
(2)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(2)
Bajki i baśnie
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Gry językowe (pedagogika)
(1)
Informator
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Piosenka dziecięca polska
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Raport z badań
(1)
Referat
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(46)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Psychologia
(4)
Matematyka
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
106 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51631 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram.)
Wśród uczniów, którym szkoła powinna zapewnić wszech­stronną pomoc są dzieci z inteligencją niższą niż przeciętna. Ucznio­wie ci, pomimo zaangażowania w proces edukacji, nie są w stanie opanować wymaganego materiału szkolnego, popełniają mnóstwo błędów, w tym takich, które w istotny sposób zakłócają zrozumie­nie nadawanego komunikatu. Książka jest pierwszą próbą zasygna­lizowania zakresu i specyfiki zachowań językowych uczniów z inte­ligencją niższą niż przeciętna na poziomie szkoły podstawowej i gimnazjum.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110229 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Seria kart pracy Śladami pór roku… jest przeznaczona dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnością sprzężoną. Zawiera materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia oraz rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej. Publikacja jest adresowana do: uczniów i nauczycieli specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych oraz rodziców.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 646 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorki mają nadzieję, że przygotowana publikacja, oprócz wiedzy na temat różnorodnych metod pracy z osobami z dysfunkcjami i koncepcji podejścia do uczniów ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi, dostarczy też inspiracji do przyjrzenia się naszej filozofii rozumienia drugiego człowieka. Bardzo do tego zachęcają, jeszcze raz odwołując się do słów O. Sacksa: Tak więc skutki rozwojowej choroby czy schorzenia, które często budzą przerażenie, można postrzegać także jako kreatywne: niszcząc pewne drogi, sposoby funkcjonowania, zmuszają one system nerwowy do tworzenia nowych dróg, do niezamierzonego dotychczas rozwoju i ewolucji. Owe możliwości kreacyjne choroby dostrzegam prawie u każdego pacjenta [...].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34712 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48056 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Małą Martą chciał się zająć ksiądz egzorcysta. Na rodziców awanturującego się Piotrka sąsiedzi nasyłają policję i pomoc społeczną. Matka autystycznego Mateusza usłyszała, że powinna go oddać do ośrodka. Aleś rozładowuje energię, ścigając się na rowerze. Tamara ma ADHD i świadectwa z czerwonym paskiem. Nastoletni Kacper z zespołem Aspergera był gnębiony w szkole. Dzieci i młodzież z widoczną niepełnosprawnością wywołują w nas empatię. Sprawne i zdrowe, ale zachowujące się nietypowo - agresywne, nadpobudliwe lub nieprzestrzegające norm społecznych - wzbudzają gniew i oburzenie. Postrzegamy je jak niewychowane i niekulturalne, a ich rodzice są w naszych oczach złymi matkami i ojcami. Krzywdzące oceny, brak zrozumienia i pomocy oraz próby wtłoczenia na siłę w wyznaczone przez nas ramy „normalności” to codzienność moich bohaterek i bohaterów. „Ta książka nie jest źródłem wiedzy na temat ADHD i spektrum autyzmu. Nie zajmuję się w niej poszukiwaniem ich przyczyn, nie wskazuję najlepszych metod wychowawczych i terapii. To opowieść o dzieciach, ich rodzinach oraz o tym, jak z innością radzą sobie społeczeństwo, szkoła i instytucje.” Jacek Hołub
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115979 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42200 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35184 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48712 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy publikacji: Gładyszewska-Cylulko Joanna, Cytowska Beata, Drzazga Agnieszka, Jagoszewska Iwona, Plichta Piotr i Szczupał Bernadeta Niniejsze opracowanie prezentuje specyfikę pracy i wsparcia w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawnościami, o różnych potrzebach edukacyjnych. Choć każdy z rodzajów niepełnosprawności wymaga nieco innych oddziaływań terapeutyczno-edukacyjnych, to niektóre zjawiska występujące w przestrzeni szkolnej dotykają wszystkich przedstawianych grup. Jednym z nich jest agresja rówieśnicza i przemoc (bullying). Temu tematowi została poświęcona pierwsza część monografii. Osoby z niepełnosprawnościami niekiedy występują w roli agresorów, ale częściej stają się ofiarami. Znajomość mechanizmów agresywnych realizowanych za pomocą nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (agresja elektroniczna i cyberbullying), a także zasad i praktycznych wskazówek odnośnie do postępowania profilaktycznego w sytuacji narażenia na przemoc może być pomocna dla pedagogów pracujących z osobami będącymi podmiotem niniejszej publikacji. W książce przybliżone zostały też zagadnienia dotyczące uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poruszono problemy wynikające ze specyfiki funkcjonowania tych dzieci, ujawniające się w sytuacji diagnozy, konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, doboru metod ich edukacji, rehabilitacji i wsparcia. Omówiono również kwestię pomocy rodzinie udzielanej przez szkołę oraz zasady współpracy pomiędzy tymi dwoma rodzajami otoczenia społecznego mającej na celu dobro dziecka. W dalszej części opracowania przedstawione zostały problemy uczniów z wadami wzroku i słuchu w kontekście działań ułatwiających ich edukację. Przybliżono wątki związane ze zmianami w zakresie regulacji prawnych, a także form kształcenia. Wszystkie problemy omawianych grup analizowano w odniesieniu do specyfiki ich funkcjonowania w różnych sferach rozwoju. Warto podkreślić w tym miejscu, że choć w szkołach ogólnodostępnych populacja osób z niepełnosprawnością wzrokową i słuchową jest liczna (zwłaszcza osób słabowidzących i słabosłyszących), to niewiele publikacji przybliża zagadnienia ich potrzeb w zakresie kształcenia i wychowania. Niniejsza monografia uzupełnia tę lukę, ułatwiając zrozumienie funkcjonowania uczniów z zaburzeniami widzenia i słyszenia. W obliczu trudności edukacyjnych może to sprzyjać efektywnemu wykorzystywaniu konkretnych metod postępowania omówionych w tej publikacji, jak też stymulować pedagogów do wynajdywania własnych sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych związanych ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi uczniów z wadami wzroku i słuchu. W publikacji poruszono również problematykę funkcjonowania dzieci przewlekle chorych w roli uczniów. Choroba przewlekła została tu potraktowana jako sytuacja trudna, wywołująca wiele negatywnych emocji i stanów psychicznych. Jednocześnie podkreślono wartość wsparcia społecznego w minimalizowaniu ograniczeń wynikających z tego rodzaju choroby. Na zakończenie książki ukazano sylwetkę dziecka z niepełnosprawnością ruchową oraz swoistość jego kształcenia i wychowania, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności zaspokajania potrzeby wyrażania siebie i porozumiewania się z innymi poprzez alternatywne i wspomagające formy komunikacji. Serdecznie zapraszamy do lektury!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51712 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41485 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47455 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 66086 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Piosenki i zabawy są jedną z części publikacji Ja i mój świat 3. W teczce znajdująW komplecie znajduje się płyta CD z piosenkami w wersjach: wokalno-instrumentalnej i instrumentalnej.Proponowane zabawy i piosenki są ściśle związane z treścią podręcznika Ja i mój świat 3 i w najbardziej naturalny sposób pomogą dzieciom utrwalić zdobytą wiedzę. Rozwijają kompetencje społeczne: komunikację, nawiązywanie i podtrzymywanie relacji, szczególnie istotne w nauczaniu dzieci z autyzmem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. GF. 603 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja powstała, aby pomóc w codziennej terapii dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i trudnościami w komunikacji. Materiał prezentowany na kartach pracy jest spójny i nie obejmuje zbędnych, zakłócających percepcję treści. W każdym dziale wprowadzono kilka najważniejszych słów i jedną cyfrę. Ponadto na każdej karcie znajdują się miniaturki obrazków niepozwalające zapomnieć o przerobionym już materiale. Wszystkie działy zakończone są sprawdzianami wiadomości, które pozwolą dorosłemu ocenić, czy przedstawione treści zostały przez dziecko wystarczająco dobrze zrozumiane i zapamiętane.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49441 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Memory językowe / Małgorzata Barańska, Magdalena Hinz. - Wydanie I. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2022. - 1 teka (1 broszura, [30] kart tablic luzem) : ilustracje ; 31x22x2 cm.
Grę memory przygotowano dla dzieci w starszym wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz dla starszych uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Można ją wykorzystywać podczas zajęć rewalidacyjnych (np. jako nagrodę po wykonaniu przez dziecko żmudniejszego zadania), a także w czasie edukacyj­nych zabaw w domu. Ta prosta i dobrze znana gra pamięciowa może posłużyć również jako atrakcyjne narzędzie terapeutyczne. Bawiąc się, dziecko jednocześnie ćwiczy: umiejętności językowe koncentrację spostrzegawczość pamięć powiększanie zasobu słownictwa umiejętność kategoryzowania percepcję wzrokową. GRA MEMORY JĘZYKOWE Zestaw Memory językowe zawiera rozsypanki sylabowe, rebusy, kartoniki z parami wyrazów, takimi jak: wyraz w liczbie pojedynczej i liczbie mnogiej przymiotnik i pasujący do niego rzeczownik bezokolicznik i czasownik w formie osobowej rzeczownik i nazwa kategorii wyrazy różniące się jedną literą lub sylabą. Gry typu memory to lubiana przez dzieci forma rozrywki, którą można spożytkować do ćwiczenia kompetencji językowych podczas zabawy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42965 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Karty pracy „Co dzień naprzód!” wzbogacą warsztat pracy nauczycieli oraz terapeutów pracujących z najmłodszymi dziećmi oraz dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Opracowanie powstało z myślą o: przedszkolakach, których rozwój przebiega typowo; przedszkolakach, których rozwój przebiega nieharmonijnie lub z opóźnieniem; uczniach początkowych klas szkoły integracyjnej lub specjalnej; uczniach ośrodków rewalidacyjno-wychowawczych. Zadania mają na celu poszerzanie wiedzy dziecka o samym sobie, o najbliższym i dalszym otoczeniu, o zachodzących w świecie prawidłowościach. Pomagają rozwijać myślenie przyczynowo-skutkowe, funkcje percepcyjne oraz sprawność grafomotoryczną. Polecenia zostały sformułowane w taki sposób, żeby nieustannie, przy każdej okazji zachęcać dziecko do mówienia lub komunikowania się w dostępny mu sposób. Publikacja „Co dzień naprzód!” składa się z trzech części („Oto ja”, „Oto my”, „Oto świat”). Wszystkie ćwiczenia zostały przygotowane na trzech poziomach trudności, które oznaczono literami A, B, C.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53211 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 523 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Publikacja zawiera materiały, które mogą być pomocne dla nauczycieli, terapeutów i rodziców podczas prowadzenia zajęć terapeutycznych o charakterze ogólnorozwojowym, stymulacyjnym, korekcyjnym lub kompensacyjnym. Opracowanie obejmuje szeroko pojętą pracę terapeutyczną z dziećmi w wieku przedszkolnym.
[...] mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi [...] – zachęcał Janusz Korczak. Proces uczenia się małego dziecka, w tym również dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych, polega na dążeniu do wiedzy, rozwijaniu umiejętności i gromadzeniu doświadczeń. Każde dziecko musi mieć określone miejsce w społeczeństwie, swoje prawa i obowiązki, w tym prawo do rozwoju, który dorośli powinni wspomagać. Chcąc zaspokoić potrzeby i spełnić oczekiwania zarówno dziecka, jak i środowiska, autorki zgromadziły materiały, które mogą być pomocne dla nauczycieli, terapeutów i rodziców podczas prowadzenia zajęć terapeutycznych o charakterze ogólnorozwojowym, stymulacyjnym, korekcyjnym lub kompensacyjnym. Opracowanie obejmuje szeroko pojętą pracę terapeutyczną z dziećmi w wieku przedszkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 110512 A (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111026 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Umieszczenie dziecka niepełnosprawnego w szkole specjalnej, wynikające z rekwalifikacji, staje się porażką decyzyjną. Mam tu na myśli przede wszystkim rodziców, ale też nauczycieli i dyrektorów szkół integracyjnych, którzy przyjmując dziecko ze zróżnicowanymi zaburzeniami funkcjonalnymi, decydują się na zadanie przekraczające ich możliwości dydaktyczno-wychowawcze. Należy jednak zauważyć, że uczniowie zmieniający placówkę (z integracyjnej na specjalną) to również absolwenci gimnazjów niepodejmujący dalszego kształcenia w systemie edukacji integracyjnej. Sygnalizowana w książce problematyka zwraca uwagę na fakt selekcji "niewygodnej" dla ogólnej idei edukacji integracyjnej. Wielu jej zwolenników uważa, że wszyscy niepełnosprawni, bez względu na rodzaj i stopień niepełnosprawności, powinni być objęci nauczaniem ogólnodostępnym. Mając wątpliwość, czy integracja jest możliwa dla ogólnej populacji dzieci z niepełnosprawnością, szczególnie ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju i upośledzeniem umysłowym w stopniu znacznym, postanowiłam zająć się tą problematyką. Podjęty temat jest wyrazem wieloletniego zainteresowania zagadnieniem rekwalifikacji uczniów z niepełnosprawnością, którzy zmieniają szkołę często w trakcie roku szkolnego. Badania dały mi okazję do rozmów z nauczycielami szkół integracyjnych na temat sytuacji dzieci z niepełnosprawnością w byłych placówkach, ich możliwości i trudności, jakie napotykają w codziennej pracy. Istotna była ocena tej sytuacji przez rodziców, którzy podejmowali decyzję o edukacji dziecka w kształceniu integracyjnym. Interesowały mnie opinie, czy wybór szkoły integracyjnej spełnił ich oczekiwania. Przeprowadzone badania wydają się kluczowe dla całego systemu edukacji obejmującego kształcenie dzieci niepełnosprawnych, ale też umożliwiają wyznaczenie bardziej szczegółowych kierunków badawczych i szerszego poznania procesów selekcji międzyszkolnej tej grupy uczniów. Tematem niniejszej rozprawy stały się uwarunkowania rekwalifikacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107084 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48066 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65153 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze opracowanie prezentuje specyfikę pracy i wsparcia w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawnościami, o różnych potrzebach edukacyjnych. Choć każdy z rodzajów niepełnosprawności wymaga nieco innych oddziaływań terapeutyczno-edukacyjnych, to niektóre zjawiska występujące w przestrzeni szkolnej dotykają wszystkich przedstawianych grup. Jednym z nich jest agresja rówieśnicza i przemoc (bullying). Temu tematowi została poświęcona pierwsza część monografii. Osoby z niepełnosprawnościami niekiedy występują w roli agresorów, ale częściej stają się ofiarami. Znajomość mechanizmów agresywnych realizowanych za pomocą nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (agresja elektroniczna i cyberbullying), a także zasad i praktycznych wskazówek odnośnie do postępowania profilaktycznego w sytuacji narażenia na przemoc może być pomocna dla pedagogów pracujących z osobami będącymi podmiotem niniejszej publikacji. W książce przybliżone zostały też zagadnienia dotyczące uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poruszono problemy wynikające ze specyfiki funkcjonowania tych dzieci, ujawniające się w sytuacji diagnozy, konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, doboru metod ich edukacji, rehabilitacji i wsparcia. Omówiono również kwestię pomocy rodzinie udzielanej przez szkołę oraz zasady współpracy pomiędzy tymi dwoma rodzajami otoczenia społecznego mającej na celu dobro dziecka. W dalszej części opracowania przedstawione zostały problemy uczniów z wadami wzroku i słuchu w kontekście działań ułatwiających ich edukację. Przybliżono wątki związane ze zmianami w zakresie regulacji prawnych, a także form kształcenia. Wszystkie problemy omawianych grup analizowano w odniesieniu do specyfiki ich funkcjonowania w różnych sferach rozwoju. Warto podkreślić w tym miejscu, że choć w szkołach ogólnodostępnych populacja osób z niepełnosprawnością wzrokową i słuchową jest liczna (zwłaszcza osób słabowidzących i słabosłyszących), to niewiele publikacji przybliża zagadnienia ich potrzeb w zakresie kształcenia i wychowania. Niniejsza monografia uzupełnia tę lukę, ułatwiając zrozumienie funkcjonowania uczniów z zaburzeniami widzenia i słyszenia. W obliczu trudności edukacyjnych może to sprzyjać efektywnemu wykorzystywaniu konkretnych metod postępowania omówionych w tej publikacji, jak też stymulować pedagogów do wynajdywania własnych sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych związanych ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi uczniów z wadami wzroku i słuchu. W publikacji poruszono również problematykę funkcjonowania dzieci przewlekle chorych w roli uczniów. Choroba przewlekła została tu potraktowana jako sytuacja trudna, wywołująca wiele negatywnych emocji i stanów psychicznych. Jednocześnie podkreślono wartość wsparcia społecznego w minimalizowaniu ograniczeń wynikających z tego rodzaju choroby. Na zakończenie książki ukazano sylwetkę dziecka z niepełnosprawnością ruchową oraz swoistość jego kształcenia i wychowania, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności zaspokajania potrzeby wyrażania siebie i porozumiewania się z innymi poprzez alternatywne i wspomagające formy komunikacji. Serdecznie zapraszamy do lektury! Autorzy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34769 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pewny Start)
"Mój dobry rok. Ola, Adam i ich rok" to zbiór czytanek, które pomagają kształtować kompetencje społeczne uczniów. Bohaterowie, Ola i Adam, uczestniczą w różnych sytuacjach społecznych związanych z porami roku, świętami, wydarzeniami rodzinnymi i prezentują modelowe zachowania, typowe dla wieku i specyfiki funkcjonowania ucznia z niepełnosprawnością intelektualną. Teksty są łatwe do czytania, każdy z nich jest opatrzony kolorową ilustracją. Wszystkie czytanki mają 2 wersje: pełen tekst oraz tekst z lukami do uzupełnienia za pomocą naklejek dołączonych do publikacji. Czytanki zostały wzbogacone o ćwiczenia oraz krzyżówkę, zamieszczoną na końcu publikacji. Publikacja "Mój dobry rok. Ola, Adam i ich rok" składa się 20 czytanek oraz 2 kart z naklejkami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40980 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program edukacyjny jest jedną z części publikacji Ja i mój świat. Został przygotowany w oparciu o obowiązującą podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i sprzężonymi niepełnosprawnościami. Cele i sposoby uczenia zawarte w programie wywodzą się z założeń metodycznych stosowanej analizy zachowania oraz metody ośrodków pracy. Przedstawiono w nim techniki nauczania, które można wykorzystać zarówno w pracy edukacyjnej, jak i nauce samodzielności i niezależności uczniów. Znajduje się tutaj również charakterystyka struktury zajęć z całym zespołem dzieci oraz opis sposobów jej wprowadzania i modyfikowania wraz z rozwojem kompetencji uczniów. Zadaniem programu jest ułatwienie pełnego wykorzystania pakietu Ja i mój świat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110977 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32973 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46429 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program edukacyjny jest jedną z części publikacji Ja i mój świat. Został przygotowany w oparciu o obowiązującą podstawę programową kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i sprzężonymi niepełnosprawnościami. Cele i sposoby uczenia zawarte w programie wywodzą się z założeń metodycznych stosowanej analizy zachowania oraz metody ośrodków pracy. Przedstawiono w nim techniki nauczania, które można wykorzystać zarówno w pracy edukacyjnej, jak i nauce samodzielności i niezależności uczniów. Znajduje się tutaj również charakterystyka struktury zajęć z całym zespołem dzieci oraz opis sposobów jej wprowadzania i modyfikowania wraz z rozwojem kompetencji uczniów. Zadaniem programu jest ułatwienie pełnego wykorzystania pakietu Ja i mój świat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49831 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40157 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia składa się z trzech części: pierwsza koncentruje się wokół warunków socjalizacji dzieci i młodzieży w przestrzeni informacyjnej; druga porusza problematykę zagrożeń w przestrzeni wirtualnej oraz działań profilaktycznych w tym zakresie; trzecia poświęcona jest tematyce dotyczącej przestrzeni informacyjnej i komunikacyjnej w edukacji oraz nowych wyzwań dla nauczycieli i uczniów z tym związanych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113593 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33778 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47133 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65760 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka pisania i czytania to niezwykła powinność i odpowiedzialność ze strony nauczyciela, wyzwalająca działania twórcze i kreatywne, jakie drzemią w świadomości ucznia. Rola i zadania, jakie stoją przed nauczycielem w przypadku dzieci o specyficznych trudnościach w nauce pisania i czytania, powodują zwiększenie skali kompetencji i odpowiedzialności nauczyciela profesjonalisty w tym zawodzie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106792 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48920, 48641 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32385 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45267 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64319 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowe programy edukacyjno-terapeutyczne dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym zostały przygotowanie z myślą o nauczycielach specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych, nauczycielach szkół masowych uczących uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym oraz rodzicach tych uczniów. Programy obejmują treści kształcenia zgodne z podstawą programową zawartą w Rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 14 lutego 2017 r. Ponadto są ściśle skorelowane z publikacjami: Karty pracy dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym (Jest już jesień, Nadeszła zima, Przyszła wiosna, Nareszcie lato). Umożliwi to efektywne realizowanie i monitorowanie programu edukacyjno-terapeutycznego oraz dokonanie diagnozy rozwoju dziecka z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50933 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41248 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34073 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66671 P 3,6 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej