Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(56)
Forma i typ
Książki
(42)
Artykuły
(14)
Publikacje fachowe
(9)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(110)
wypożyczone
(7)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(31)
Wypożyczalnia Chodzież
(19)
Wypożyczalnia Czarnków
(16)
Wypożyczalnia Trzcianka
(11)
Wypożyczalnia Złotów
(23)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(16)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Autor
Mystkowska Halina
(3)
Dzierzgowska Irena
(2)
Marchel Tomasz
(2)
Przybylski Władysław
(2)
Rimm Sylvia B
(2)
Rościszewska-Woźniak Monika
(2)
Andrzejewska Jolanta
(1)
Bieńko Mariola
(1)
Bilewicz-Kuźnia Barbara
(1)
Bochno Ewa
(1)
Bronikowski Michał
(1)
Będzieszak Marcin
(1)
Chromiński Zdzisław
(1)
Czarnecka-Cicha Barbara
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Ekiert-Grabowska Dorota
(1)
Frołowicz Tomasz
(1)
Golus Bernadeta
(1)
Grabowska Lucyna
(1)
Guz Sabina
(1)
Gąsiorek Krystyna
(1)
Gąsiorowska Bartosz
(1)
Gąsiorowska Małgorzata
(1)
Horzowska Monika
(1)
Izdebski Zbigniew
(1)
Jacewicz Agata
(1)
Jakowicka Maria
(1)
Karwatowska Małgorzata
(1)
Knaga Małgorzata
(1)
Kozłowski Waldemar
(1)
Legutko Ryszard
(1)
Leśniewska Katarzyna
(1)
Leżańska Wiesława
(1)
Madejski Eligiusz
(1)
Majerek Bożena
(1)
Majorek Czesław
(1)
Malinowski Andrzej
(1)
Marchel Paweł
(1)
Misiołek Kazimierz
(1)
Myszkowska-Litwa Marta
(1)
Nowak-Łojewska Agnieszka
(1)
Nowosad Inetta
(1)
Pater Ewa
(1)
Pawlak Agnieszka
(1)
Paśko Ingrid
(1)
Polak Krzysztof
(1)
Przybylska Ewa
(1)
Radzikowska Dorota
(1)
Sadowski Michał
(1)
Sawiński Julian Piotr
(1)
Shapiro Jordan
(1)
Smak Ewa
(1)
Strzyżewski Stanicław
(1)
Stróżyński Klemens
(1)
Sulisz Seweryn
(1)
Szlufik Władysław
(1)
Szybka Pelagia
(1)
Szymański Mirosław Józef
(1)
Wajsprych Danuta
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Wiatrowski Zygmunt
(1)
Wąż Krzysztof
(1)
Węglarz Józef
(1)
Zastempowski Jerzy
(1)
Łabiński Jerzy
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(18)
2000 - 2009
(12)
1990 - 1999
(8)
1980 - 1989
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(56)
Język
polski
(55)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele wychowania fizycznego
(9)
Lekarze
(3)
Nauczyciele
(3)
Sportowcy
(3)
Rodzice
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Pedagodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Temat
Nauczanie
(19)
Efektywność nauczania
(15)
Wychowanie przedszkolne
(15)
Wychowanie
(14)
Uczniowie
(11)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(11)
Nauczanie początkowe
(10)
Aktywność fizyczna
(8)
Dziecko
(7)
Nauczyciele
(7)
Metody nauczania
(6)
Niepowodzenia szkolne
(5)
Uczenie się
(5)
Przedszkola
(4)
Wychowanie obywatelskie
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Zdrowie fizyczne
(4)
Innowacje
(3)
Matematyka
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(3)
Szkolnictwo
(3)
Szkoły
(3)
Zdolności
(3)
Asertywność
(2)
Kultura masowa
(2)
Nadzór pedagogiczny
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Oceny szkolne
(2)
Pedagogika
(2)
Rodzina
(2)
Twórczość
(2)
Uczniowie gimnazjów
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
Wychowanie estetyczne
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Wychowanie pozaszkolne
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Zainteresowania
(2)
Autyzm
(1)
Biblioterapia
(1)
Błędy edukacyjne
(1)
COVID-19
(1)
Coaching
(1)
Czytanie
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Domy dziecka
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edukacja międzykulturowa
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Gimnastyka
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Grywalizacja
(1)
Historia
(1)
Innowacje pedagogiczne
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Interakcje społeczne
(1)
Internet
(1)
Język
(1)
Kompetencje kluczowe
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Matura (2008-)
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Muzyka
(1)
Nauczanie dorosłych
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele wychowania obywatelskiego
(1)
Neuroedukacja
(1)
Obyczaje towarzyskie
(1)
Ocena szkolna - zewnętrzny system oceniania
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Opinia publiczna
(1)
Optymalizacja
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
PRL
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Piractwo komputerowe
(1)
Podmiotowość
(1)
Poezja dziecięca
(1)
Praca pozalekcyjna
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Przedszkola integracyjne
(1)
Przedszkole
(1)
Przestępstwo komputerowe
(1)
Przyroda
(1)
Psychologia
(1)
Psychologia wychowawcza
(1)
Rada nadzorcza
(1)
Ratownictwo medyczne
(1)
Religijność
(1)
Temat: czas
2001-
(12)
2001-0
(5)
1901-
(2)
1989-
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(14)
Artykuł z czasopisma fachowego
(10)
Artykuł problemowy
(8)
Gry i zabawy
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Artykuł z czasopisma sportowego
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(17)
Kultura fizyczna i sport
(8)
Matematyka
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Tytuł czasopisma
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(12)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Głos Pedagogiczny
(1)
56 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Wczesna Edukacja)
Autorzy podejmują próbę zainicjowania dyskusji nad tożsamością i profesjonalizacją specjalistów wczesnej edukacji. Nie tylko poddają refleksji różne kompetencje (np. planistyczne, interpretacyjne, informacyjno-medialne, do działań wspólnotowych, do pracy z uczniem zdolnym), ale także stawiają pytania o istotę działań nauczycieli w ponowoczesnym świecie, np. tworzenia przestrzeni wzajemnej edukacji naukowców i praktyków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112819 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47066 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66934 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27337 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Nasz opór przed cyfrową zabawą jest jak opór Sokratesa przed słowem pisanym. Jest daremny. Twoje dzieci potrzebują twojej pomocy. I łatwo ją zapewnić. Rodzice, dzieci i rodziny po prostu muszą zacząć bawić się razem w cyfrowym świecie”. Jordan Shapiro „Nowe dzieciństwo” Prowokujące spojrzenie na nowy zdigitalizowany krajobraz dzieciństwa ze wskazówkami, jak się w nim poruszać. Opierając się na przełomowych badaniach w dziedzinie ekonomii, psychologii, filozofii oraz edukacji, Jordan Shapiro w „Nowym dzieciństwie” pokazuje, jak technologia prowadzi ludzkość w kierunku świetlanej przyszłości, w której nasze dzieci będą mogły tworzyć nowe, lepsze modele globalnego zaangażowania obywatelskiego, łączności i społeczności. Shapiro oferuje konkretne, praktyczne rady, jak efektywnie wychowywać i edukować dzieci w zglobalizowanym nowym świecie oraz zapewnia narzędzia i techniki wykorzystywania technologii do komunikowania się z dziećmi i pomagania im w nauce i rozwoju. Porównuje on obecny okres do innych wielkich technologicznych rewolucji w historii ludzkości i przedstawia zabawne mikro-historie elementów kultury takich jak piaskownica, malowanie palcami, rodzinny obiad i inne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 116060 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52591 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42726 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49194 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 67739 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44064 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63677 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmiotem opracowania jest wiedza społeczna uczniów, rodzaj wiedzy jednostki, jaką konstruuje ona w interakcjach i współdziałaniu z innymi tj. dziećmi i dorosłymi, co stwarza warunki do budowania obrazu siebie, innych i otaczającego świata w realnym kontekście społeczno-kulturowym. Zakres tematyczny tak pojmowanej wiedzy społecznej rozszerza się i nie jest kojarzony wyłącznie z treściami dawnego środowiska społeczno-przyrodniczego, lecz wyraźnie poza nie wykracza. Miejsce "starej", programowej tematyki, sprowadzającej aktywność dziecka wyłącznie do sfery rodzinnych obowiązków i klasowych powinności, zastępują aktualne problemy, ujęte z perspektywy dziecka żyjącego w wielowymiarowym i skonfliktowanym świecie. Realne stają się wówczas szanse na podejmowanie tematów dotyczących życia codziennego dzieci, problemów egzystencjalnych, rasowych, demograficznych, kwestii religijnych czy aspektów politycznych. Punktem odniesienia w przyjęciu takiego rozumienia wiedzy społecznej jest osadzenie rozważań w kontekście paradygmatu konstrukcjonizmu poznawczego i społecznego. Oba odsłaniają mechanizm tworzenia się wiedzy społecznej uczniów, wskazują na potrzebę poszerzania tematyki społecznej z racji dokonujących się przemian społeczno-kulturowych i zmieniających się potrzeb rozwojowych dzieci. Próba oglądu praktyki szkolnej wydaje się z tej perspektywy ciekawa i ważna. W opracowaniu została ona dokonana z perspektywy nauczycieli klas I-III, by poznać, jakie znaczenia nadają oni pojęciu "wiedza społeczna" i w jaki sposób mogą one rzutować na charakter znaczeń nadawanych przez uczniów. Z badań nad osobistymi teoriami pedagogicznymi wynika wyraźnie, że rzutują one na charakter edukacji uprawianej przez nauczycieli. Celem opracowania nie jest jednak zrekonstruowanie nauczycielskich ideologii, lecz jedynie odsłonięcie jednego z jej elementów, tj. tworzonych przez pedagogów koncepcji wiedzy, w tym społecznej. Zadaniem publikacji nie jest również ukazanie poprawnego modelu wiedzy społecznej, lecz raczej jego rekonstrukcja, polegająca na wydobywaniu sensów i wymiarów, które mogą być znaczące dla lepszego i głębszego rozumienia wiedzy społecznej przez uczniów wczesnej edukacji, a w przyszłości stanowić podstawę do redefiniowania pojęcia. Z uwagi na takie założenia koncepcja badań osadzona została w paradygmacie interpretatywnym, upatrując w nim możliwości zdobycia nowej wiedzy, nowego poznania, a nie wyłącznie sprawdzania już istniejących teorii. W ramach paradygmatu interpretatywnego zdecydowano się na perspektywę fenomenograficzną, uznając ją za najlepszą formę legitymizacji myślenia jednostkowego i kolektywnego nauczycieli wczesnej edukacji o wiedzy społecznej uczniów. W efekcie podstawą prowadzonej analizy, a następnie interpretacji były wyłonione w toku badań kategorie opisu odzwierciedlające nauczycielskie widzenie świata i rozumienie wiedzy (społecznej) uczniów i jej źródeł. Uzyskane kategorie opisu pozwoliły odsłonić jakościowo różne sposoby doświadczania przez nauczycieli edukacji i związanych z nią procesów. W pierwszej kolejności odzwierciedlany był świat bezpośrednio postrzegany przez badanych, a potem świat widziany przez badacza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105150 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka powstała jako rezultat badań jakościowych, wywiadów grupowych zrealizowanych z uczniami szkół podstawowych, gimnazjów i szkół ponadgimnazjalnych oraz wywiadów z dyrektorami szkół, na temat zajęć edukacyjnych: wychowanie do życia w rodzinie. Opracowanie pozwala na zapoznanie się z obrazem tych zajęć z perspektywy osób odpowiedzialnych za ich organizację, a przede wszystkim z perspektywy ich uczestników, poznanie doświadczeń i ocen uczniów dotyczących zarówno organizacji zajęć, ich problematyki, stosowanych metod i środków dydaktycznych, jak też sposobu postrzegania postawy nauczyciela prezentowanej na lekcji. Z badań wyłania się również obraz samych uczestników fokusów, niezwykle cenny dla zrozumienia uwarunkowań ich rozwoju psychoseksualnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113097 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50790 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40794 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33779 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47583 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65827 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem niniejszego opracowania jest szeroko rozumiana refleksja nad kategoriami (nie)obecnymi w obszarze współczesnej edukacji. Staje się ona szczególnie istotna w kontekście permanentnych reform w systemie oświaty, które choć wprowadzają wiele deklarowanych zmian, to nadal pozostają na poziomie strukturalnym, tzn. dotyczą zewnętrznych aspektów szkoły. Miarą i oceną wartości edukacji powinny być nie tylko kryteria szkolne podlegające miarom i wskaźnikom, ale także życiowe, zawodowe, społeczne i kulturalne, ponieważ podążając za Czesławem Banachem (...)chodzi przecież oto, aby młodzież idorośli ludzie umieli funkcjonować wróżnych formach aktywności oraz samorealizować się irozwijać jako kapitał ludzki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114005 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48540 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram.)
Skuteczność jest jedną z ważniejszych cech wszystkich naszych celowych działań. Nauczyciele i dyrektorzy szkół są żywo zainteresowani zabieganiem o wysokie efekty pracy szkoły. Drogą do tego celu jest przede wszystkim zmotywowanie uczniów do zdobywania wiedzy, do pracy i wysiłku. Wszystkie prezentowane zagadnienia dotyczą edukacyjnych innowacji, które zwykle łamią normy, schematy i stereotypy oraz zmierzają do uzyskania wyższych efektów uczenia się uczniów. Wymaga to precyzyjnego formułowania celów oraz zapału i chęci do wysiłku, prawdziwego zaangażowania i entuzjazmu. Jak w pierwszej części, pomocne będą: - zadania do samodzielnej pracy, - wykaz literatury, pozwalającej pogłębić omawiane zagadnienia oraz - 6 kolejnych szkoleń - o twórczości i kreatywności, wymaganiach i konsekwencji, znaczeniu rozumienia, motywowaniu, życzliwości i lekcji odwróconej. W pierwszej części poradnika Jak zwiększyć skuteczność szkolnej edukacji. Poradnik dla nauczycieli i edukatorów. Część 1 przedstawiono tematy od A do L, a w drugiej części znajdują się tematy od Ł do Ż.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111252 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40272 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33272 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46642 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej