Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(1170)
IBUK Libra
(40)
Forma i typ
Książki
(834)
Artykuły
(332)
Publikacje fachowe
(184)
Publikacje dydaktyczne
(95)
Publikacje naukowe
(91)
Poradniki i przewodniki
(59)
E-booki
(40)
Publikacje popularnonaukowe
(15)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(13)
Publikacje informacyjne
(5)
Druki ulotne
(3)
Proza
(2)
Filmy i seriale
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2100)
wypożyczone
(340)
nieokreślona
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(467)
Czytelnia Piła
(40)
Wypożyczalnia Chodzież
(394)
Czytelnia Chodzież
(17)
Wypożyczalnia Czarnków
(389)
Czytelnia Czarnków
(3)
Wypożyczalnia Trzcianka
(356)
Czytelnia Trzcianka
(6)
Wypożyczalnia Złotów
(397)
Czytelnia Złotów
(10)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(220)
Czytelnia Wągrowiec
(114)
Informatorium
(4)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(8)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(18)
Zbiory specjalne Czarnków-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Cierpiałkowska Lidia
(12)
Winczura Barbara
(11)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(10)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(9)
Milewski Stanisław
(9)
Pikiel Sylwia
(9)
Urban Bronisław
(9)
Wolańczyk Tomasz
(9)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(8)
Stecko Elżbieta
(8)
Karasowska Aleksandra
(7)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(7)
Kępiński Antoni
(7)
Styczek Irena
(7)
Sęk Helena
(7)
Ziółkowska Beata
(7)
Cytowska Beata
(6)
Demel Genowefa
(6)
Domagała Aneta
(6)
Gałecki Piotr
(6)
Komender Jadwiga
(6)
Naprawa Renata
(6)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(6)
Prędka-Pawlun Ewelina
(6)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(6)
Sierota Agata
(6)
Strelau Jan
(6)
Tanajewska Alicja
(6)
Łoskot Małgorzata
(6)
Balejko Antoni
(5)
Bogdanowicz Marta
(5)
Charbicka Magdalena
(5)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(5)
Korendo Marta
(5)
Kołakowski Artur
(5)
Kranowitz Carol Stock
(5)
Pospiszyl Irena
(5)
Skałbania Barbara
(5)
Skorek Ewa Małgorzata
(5)
Szmalec Jacek
(5)
Szłapa Katarzyna
(5)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(5)
Zasępa Ewa
(5)
Ławicka Joanna
(5)
Żyła Magdalena
(5)
Alenowicz Magdalena
(4)
Baczała Ditta
(4)
Baran-Furga Helena
(4)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(4)
Bryńska Anita
(4)
Błeszyński Jacek
(4)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(4)
Garstka Tomasz
(4)
Gałkowski Tadeusz
(4)
Grzesiak-Witek Danuta
(4)
Gunia Grażyna
(4)
Głuchowska Hanna
(4)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(4)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(4)
Knapp Julie
(4)
Krawczyk Anna
(4)
Langley Audra
(4)
Madanes Cloé
(4)
Majewicz Piotr
(4)
Mirecka Urszula
(4)
Paluch Anna
(4)
Pawłowska Sylwia
(4)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(4)
Polak-Janik Ewelina
(4)
Pąchalska Maria
(4)
Roblek Tami
(4)
Rozwadowska Anna
(4)
Rusaczyk Janusz
(4)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(4)
Tarkowski Zbigniew
(4)
Tońska-Szyfelbein Anna
(4)
Wentrych Agnieszka
(4)
Wrzesiński Sławomir
(4)
Zaleski Tomasz
(4)
Andruszko Robert
(3)
Bilikiewicz Adam
(3)
Brzuzy Grzegorz
(3)
Błaszczak Amanda
(3)
Błeszyński Jacek Jarosław
(3)
Cieszyńska-Rożek Jagoda
(3)
Czajkowska Irena
(3)
Czapla Joanna
(3)
Czaplewska Ewa
(3)
Czardybon Barbara
(3)
Florkowski Antoni
(3)
Grabias Stanisław
(3)
Grandin Temple
(3)
Herda Kazimierz
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Imieliński Kazimierz
(3)
Jastrzębowska Grażyna
(3)
Jędrzejko Mariusz
(3)
Kazek Beata
(3)
Klus-Stańska Dorota
(3)
Kowalczewska Joanna
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(308)
2010 - 2019
(523)
2000 - 2009
(262)
1990 - 1999
(67)
1980 - 1989
(24)
1970 - 1979
(17)
1960 - 1969
(6)
1950 - 1959
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(498)
1989-2000
(14)
1901-2000
(6)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(1207)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(1197)
nieznany (po)
(6)
Odbiorca
Nauczyciele
(136)
Pedagodzy
(74)
Pedagodzy szkolni
(65)
Rodzice
(59)
Terapeuci
(44)
Nauczyciele przedszkoli
(38)
Dorośli
(30)
Logopedzi
(29)
Specjaliści terapii uzależnień
(28)
Coachowie
(26)
Psycholodzy
(26)
Psychoterapeuci
(21)
Biblioterapeuci
(19)
Psycholodzy szkolni
(19)
Terapeuci zajęciowi
(17)
Wychowawcy klas
(17)
Dyrektorzy szkół
(11)
Lekarze
(11)
Szkoły wyższe
(11)
Pedagodzy specjalni
(10)
Młodzież
(9)
Nauczyciele nauczania początkowego
(7)
Psychiatrzy
(7)
Wychowawcy małych dzieci
(7)
9-13 lat
(6)
Przedszkola
(6)
Studenci
(6)
Szkoły podstawowe
(6)
14-17 lat
(5)
Dzieci
(5)
Szkoły specjalne
(4)
6-8 lat
(3)
Asystenci osób z niepełnoprawnością
(3)
Bibliotekarze
(3)
Biolodzy
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Klasa 1.
(3)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3.
(3)
Nauczyciele bibliotekarze
(3)
Nauczyciele biologii
(3)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(3)
Neurolodzy
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Fizjoterapeuci
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Pediatrzy
(2)
Psycholodzy kliniczni
(2)
Terapeuci pedagogiczni
(2)
Wychowawcy
(2)
18+
(1)
8-12 lat
(1)
Chorzy na nerwice
(1)
Chorzy na zaburzenia afektywne dwubiegunowe
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko jąkające się
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Endokrynolodzy
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Neurologopedzi
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Otorynolaryngolodzy
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Sportowcy
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(14)
Literatura amerykańska
(3)
Film czeski
(1)
Film polski
(1)
Film słowacki
(1)
Literatura angielska
(1)
Temat
Mowa
(221)
Dziecko
(207)
Zachowanie
(144)
Logopedia
(117)
Autyzm
(101)
Psychoterapia
(77)
Zaburzenia zachowania
(70)
Dziecko autystyczne
(69)
Osobowość
(69)
Młodzież
(67)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(67)
Zaburzenia mowy
(63)
Dzieci - zaburzenia
(62)
Uczucia
(62)
Agresywność
(55)
Odżywianie
(55)
Depresja psychiczna
(53)
Zespół ADHD
(52)
Dziecko niepełnosprawne
(51)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(51)
Lęk
(49)
Dzieci
(47)
Schizofrenia
(46)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(45)
Zaburzenia psychiczne
(45)
Alkoholizm
(44)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(44)
Dysleksja i dysgrafia
(42)
Dziecko trudne
(42)
Rodzina
(42)
Afazja
(41)
Stres
(41)
Słuch
(41)
Zaburzenia emocjonalne
(40)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(39)
Nałóg
(39)
Wychowanie w rodzinie
(38)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(38)
Niepowodzenia szkolne
(37)
Uczniowie
(37)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(36)
Zaburzenia osobowości
(36)
Anoreksja
(35)
Choroby psychiczne
(35)
Jąkanie
(34)
Niedostosowanie społeczne
(32)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(31)
Patologia społeczna
(31)
Przemoc w rodzinie
(31)
Zaburzenia lękowe
(30)
Samobójstwo
(29)
Bulimia
(28)
Niepełnosprawni
(28)
Narkomania
(27)
Nastolatki
(27)
Leczenie
(26)
Niepełnosprawni umysłowo
(26)
Pedagogika specjalna
(26)
Zaburzenia odżywiania
(26)
Mózg
(25)
Pamięć
(25)
Terapia logopedyczna
(25)
Czytanie
(24)
Język polski
(24)
Psychopatologia
(24)
Rodzice
(24)
Dziecko niedosłyszące
(23)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(23)
Przemoc
(23)
Pisanie
(22)
Psychiatria
(22)
Uczenie się
(22)
Zdrowie psychiczne
(22)
Psychologia kliniczna
(21)
Terapia behawioralna
(20)
Uzależnienie (nałóg)
(20)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(20)
Choroby psychosomatyczne
(19)
Komunikacja interpersonalna
(19)
Muzykoterapia
(19)
Pedagogika resocjalizacyjna
(19)
Sen
(19)
Wzrok
(19)
Choroby afektywne
(18)
Komunikacja społeczna
(18)
Nauczanie
(18)
Neuropsychologia
(18)
Wychowanie przedszkolne
(18)
Zespół Aspergera
(18)
Dziecko głuche
(17)
Dziecko z ADHD
(17)
Pograniczne zaburzenie osobowości
(17)
Terapia zajęciowa
(17)
Wychowanie
(17)
Diagnoza
(16)
Diagnoza pedagogiczna
(16)
Komunikacja werbalna
(16)
Psychologia
(16)
Grupy rówieśnicze
(15)
Nauczyciele
(15)
Temat: dzieło
Książka o człowieku w spektrum autyzmu
(2)
Temat: czas
2001-
(169)
2001-0
(13)
1989-
(8)
1989-2000
(4)
1901-2000
(3)
1945-1989
(3)
1901-
(1)
1918-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(25)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Newcastle upon Tyne (Wielka Brytania)
(1)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(224)
Artykuł z czasopisma fachowego
(167)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(73)
Poradnik
(60)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(59)
Artykuł z czasopisma naukowego
(45)
Ćwiczenia i zadania
(45)
Poradniki
(38)
Podręczniki akademickie
(35)
Praca zbiorowa
(31)
Monografia
(26)
Opracowanie
(25)
Poradniki dla rodziców
(24)
Podręcznik
(22)
Artykuł problemowy
(20)
Case study (studium przypadku)
(19)
Wywiad dziennikarski
(17)
Podręczniki
(15)
Poradniki dla nauczycieli
(12)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(10)
Materiały pomocnicze
(10)
Raport z badań
(8)
Wydawnictwa popularne
(8)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(7)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(5)
Karty pracy ucznia
(5)
Arkusz obserwacji
(4)
Artykuł fachowy
(4)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(4)
Materiały konferencyjne
(4)
Artykuł przeglądowy
(3)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(3)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(3)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(3)
Film edukacyjny
(3)
Opisy przypadków [Typ publikacji]
(3)
Pamiętniki amerykańskie
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych specjalnych
(3)
Autobiografia
(2)
Dokument audiowizualny
(2)
Dokumenty audiowizualne
(2)
Encyklopedie
(2)
Felieton
(2)
Gry komputerowe
(2)
Księgi pamiątkowe
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Ćwiczenia logopedyczne
(2)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Biografie
(1)
Broszura
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Esej
(1)
Film fabularny
(1)
Film psychologiczny
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Komiksy
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Książki dla przedszkolaków
(1)
Książki obrazkowe
(1)
Legendy i podania
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura polska
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki dla terapeutów
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Porady internetowe
(1)
Powieść graficzna
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Programy nauczania
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Relacja
(1)
Reportaż problemowy
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Słowniki
(1)
Thriller
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Zadania i ćwiczenia
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(333)
Psychologia
(198)
Medycyna i zdrowie
(144)
Socjologia i społeczeństwo
(50)
Językoznawstwo
(22)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(15)
Rozwój osobisty
(5)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Historia
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(38)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(38)
Remedium
(30)
Charaktery
(18)
Świat Problemów
(18)
Bliżej Przedszkola
(16)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(16)
Szkoła Specjalna
(12)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(10)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(9)
Życie Szkoły
(9)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(7)
Wychowanie w Przedszkolu
(7)
Sens : psychologia dla ciebie
(6)
Dyrektor Szkoły
(5)
Wychowanie na Co Dzień
(5)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(4)
Gazeta Szkolna
(4)
Kwartalnik Pedagogiczny
(4)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(4)
Praca Socjalna
(4)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(4)
Biologia w Szkole
(3)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(3)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(3)
Edukacja i Dialog
(3)
Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane
(3)
Problemy Narkomanii
(3)
Serwis Informacyjny Uzależnienia
(3)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(2)
Głos Nauczycielski
(2)
Logopedia
(2)
Opieka Wychowanie Terapia
(2)
Pedagogika Społeczna
(2)
Polonistyka
(2)
Poradnik Językowy
(2)
Biblioteka w Szkole
(1)
Biblioterapeuta
(1)
Edukacja Zdrowotna i Promocja Zdrowia w Szkole
(1)
Forum Oświatowe
(1)
Język Polski w Gimnazjum
(1)
Meritum
(1)
Nauczanie Początkowe
(1)
Nauczyciel i Szkoła
(1)
Nowa Szkoła
(1)
Otwarta Szkoła
(1)
Oświata Mazowiecka
(1)
Polityka Społeczna
(1)
Poradnik Bibliotekarza
(1)
Problemy Rodziny
(1)
Przegląd Psychologiczny
(1)
Psychologia w Szkole
(1)
Terapia
(1)
Twoje Dziecko
(1)
Wszystko dla Szkoły
(1)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(1)
Wychowanie na co dzień
(1)
Wychowawca
(1)
1210 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Praca w sposób kompleksowy i rzetelny naukowo prezentuje aktualny stan wiedzy na temat dysleksji rozwojowej. Główną (i kontrowersyjną!) tezą autorki książki jest to, że dysleksja jest nie tylko zaburzeniem uczenia się, ale przede wszystkim zaburzeniem komunikacji. Dotyczy ona znacznej części populacji dzieci i staje się problemem społecznym. Profesor Kupis dokonuje przeglądu najnowszych dokonań naukowych zwłaszcza w dziedzinie wiedzy o patomechanizmach odpowiedzialnych za występowanie tego problemu. Autorka analizuje zagadnienie dysleksji z perspektywy psychologicznej i społecznej. Książkę ilustrują także studia przypadków zaczerpnięte z praktyki zawodowej autorki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Z Prac Towarzystwa Kultury Języka ; 8.)
Zasadniczo każde działanie logopedyczne, które nie ma charakteru profilaktycznego, zapobiegającego ewentualnym zaburzeniom i dysfunkcjom mowy – oparte na diagnozie logopedycznej – przybiera postać interwencji logopedycznej. Tak rozumiana interwencja logopedyczna ma różne postaci i formy: od programów edukacyjnych i reedukacyjnych, realizowanych w przedszkolach, szkołach i innych placówkach oświatowych, których celem jest usprawnienie samych narządów mowy, do programów terapeutycznych, o bardzo skomplikowanym często charakterze (np. w związku z autyzmem lub afazją).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111003 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40234 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46576 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Nowoczesny podręcznik przygotowany na podstawie aktualnej wiedzy. Książka odwołuje się do nowoczesnych systemów klasyfikacyjnych (DSM-5, ICD-11), jak również obejmuje najbardziej aktualną farmakoterapię oraz oddziaływania pozafarmakologiczne. Obszerny materiał został przedstawiony w dwóch tomach, w częściach: Podstawy, Klinika, Terapia. W części Podstawy przedstawiono systemy klasyfikacyjne i diagnostyczne stosowane w psychiatrii wieku rozwojowego. Omówiono metodykę badania psychiatrycznego dziecka i adolescenta, w tym badanie psychologiczne wraz z rolą kwestionariuszy i testów psychologicznych oraz badania neurologiczne. Przedstawiono również narzędzia diagnostyczne do oceny nasilenia objawów psychopatologicznych. Ponadto omówiono aspekty prawne w psychiatrii dzieci i młodzieży oraz psychiatrię sądową nieletnich. W części Klinika omówiono zaburzenia neurorozwojowe oraz zaburzenia należące do spektrum schizofrenii i chorób afektywnych. Przedstawiono również szerokie spektrum wielu innych zaburzeń psychicznych o różnym podłożu z uwzględnieniem farmakologicznych i pozafarmakologicznych metod leczenia. Oddzielne rozdziały poświęcono problematyce FASD oraz dziecku – ofierze przemocy w rodzinie, zaburzeniom psychicznym w chorobach somatycznych, a także psychiatrii konsultacyjnej. W części Terapia znalazły się wiadomości z zakresu planowania terapii w psychiatrii dzieci i młodzieży oraz stosowanych metod terapeutycznych (m.in.: metoda behawioralno-poznawcza, systemowa, psychodynamiczna). Przedstawiono podstawy farmakoterapii, a także farmakoterapię opartą na faktach. Publikacja skierowana jest do lekarzy specjalizujących się w psychiatrii dzieci i młodzieży i w psychiatrii ogólnej, a także psychologów, neurologów dziecięcych, pediatrów i psychoterapeutów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Problemy emocjonalne oraz stany depresyjne dotykają coraz większą grupę młodzieży. Rodzice czy wychowawcy często nie wiedzą, jak radzić sobie z zaburzeniami lękowymi u dzieci. Jesteś rodzicem lub opiekujesz się dzieckiem? Bądź świadomym opiekunem! Chcesz zadbać o stabilność psychiczną dziecka i dobre samopoczucie oraz wiedzieć, kiedy warto skonsultować sprawę ze specjalistą i jak się do tego przygotować? Sprawdź, na jakie sygnały warto zwrócić uwagę i naucz się rozmawiać z dzieckiem, tak by znaleźć z nim wspólny język i wzbudzić zaufanie. Dowiedz się, co możesz zrobić, aby mu pomóc.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
To pierwszy tom z cyklu poświęconego dzieciństwu. Omawiane zagadnienia dotyczą prawidłowości rozwoju dziecka w różnych sferach funkcjonowania oraz różnorodnych zaburzeń rozwoju pojawiających się lub ujawniających w dzieciństwie. Kolejne książki będą poświęcone pedagogicznym i psychologicznym metodom wspierania rozwoju dzieci doświadczających różnorodnych problemów. Połączenie perspektyw psychologicznej i pedagogicznej jest szczególnie cenne w procesie wspierania rozwoju dziecka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Psychologia-Etologia-Genetyka jest serią wydawniczą z pogranicza psychologii i biologii. Adresowana jest do wszystkich osób zainteresowanych następującymi obszarami badawczymi: mechanizmy zachowania, rozwój osobniczy i ewolucyjny zachowania, różnice indywidualne, rola czynników genetycznych i środowiskowych w kształtowaniu zachowania, porównawcza analiza zachowania się różnych gatunków zwierząt (w tym człowieka), zastosowania psychologii, etologii i genetyki zachowania. Publikowane są wyniki badań, osiągnięcia teoretyczne oraz propozycje zastosowań w działalności praktycznej. Seria wydawana jest wraz z Interdyscyplinarnym Centrum Genetyki Zachowania Uniwersytetu Warszawskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych UNESCO UNICEF Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106760 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48566 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45256 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64221 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia UNESCO UNICEF Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39365 P. (50) (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Seria Krótki kurs to popularnonaukowe książki wydawane przez Oxford University Press, które w przystępny sposób przedstawiają szereg tematów z niemal każdej dziedziny. Omawiając z entuzjazmem fakty, analizy, perspektywy i nowe koncepcje autorzy-eksperci sprawiają, że tematy trudne stają się przystępne w lekturze. Pamięć. Krótki kurs to przewodnik po najważniejszych informacjach dotyczących funkcjonowania ludzkiej pamięci. Czytelnik dowie się z niego: • Jak pierwsze, przełomowe badania doprowadziły do sformułowania najwcześniejszych modeli pamięci i jak te modele zostały przekształcone wskutek nowszych odkryć. • W jaki sposób powstają wspomnienia i dlaczego są tak podatne na zniekształcenia. • Czy można zaszczepić komuś wspomnienie lub odzyskać takie, które się utraciło. • Na ile wiarygodne są zeznania świadków i co należy wiedzieć o ludzkiej pamięci, gdy się je analizuje. • Na czym polegają zaburzenia pamięci i jaką wiedzę o zapamiętywaniu, przechowywaniu i odtwarzaniu informacji uzyskali naukowcy, badając pacjentów z uszkodzeniami mózgu. • Jak rozwijają się zdolności pamięciowe człowieka i na czym polegają zmiany w pamięci związane ze starzeniem się. • Jak usprawniać zdolności pamięciowe, planować uczenie się nowych rzeczy i ułatwiać sobie zdawanie egzaminów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Nowoczesna terapia zaburzeń psychicznych to nie tylko celowana farmakoterapia, wielomodalna opieka środowiskowa czy systemowe rozumienie problemów zdrowotnych. To także włączanie w proces leczenia metod oddziaływań opartych na środowisku naturalnym, o skuteczności potwierdzonej naukowo i klinicznie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Agata Dukowicz, Julia Sikorska, Justyna Szymańska, Maciej Trojan: Asymetria funkcjonalna mózgu w badaniach z udziałem naczelnych [Functional asymmetry of the brain in studies of primates], s. 7–28; Małgorzata Anna Basińska, Agnieszka Szocińska: Temperament a występowanie syndromów psychosomatycznych według The Diagnostic Criteria for Psychosomatic Research – DCPR u pacjentów z chorobami kardiologicznymi [Temperament and the occurrence of psychosomatic syndromes described in the Diagnostic Criteria for Psychosomatic Research – DCPR taking into consideration patients with heart diseases], s. 29–46; Karolina Stala, Łukas z Malanowski: Rozpoznawanie emocji przez sprawców przestępstw seksualnych [Emotion recognition in sex offenders], s. 47–64; Włodzimierz Oniszczenko, Wojciech Łukasz Dragan: Cechy temperamentu w ujęciu Regulacyjnej Teorii Temperamentu: związek z zaburzeniami psychicznymi i ich genetycznym podłożem [Temperament traits in terms of Regulative Theory of Temperament: The relationship with mental disorders and their genetic background], s. 66–92.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka pod redakcją naukową Jacka Sein Ananda oraz Marka Wiergowskiego „Alkohol i człowiek – toksyczny związek” to znakomita naukowa monografia o mechanizmach uzależnień. Czytelnik otrzymuje solidną porcję wiedzy podaną w sposób bardzo dobrze przyswajalny. Jednak nie tylko przekazana wiedza teoretyczna przesądza o walorach książki. Znalazło się w niej miejsce dla konkretnych przypadków klinicznych, które są niezbędnym uzupełnieniem teorii. Dzięki nim możemy poznać różne sposoby radzenia sobie z takim problemem w praktyce zarówno od strony pacjenta, jak i jego terapeuty. W książce opisano właściwości etanolu (farmakokinetyka i farmakodynamika, interakcje alkoholu z lekami i narkotykami) oraz jego wpływ na poszczególne układy i narządy krytyczne. Poruszono także bardzo istotne zagadnienia diagnostyki, badania podmiotowego i przedmiotowego w kierunku uzależnień. Przedstawione zostały markery biochemiczne przewlekłego nadużywania etanolu, a także wyniki badań ultrasonograficznych, co jest cennym dodatkiem dla lekarzy praktyków. Dodatkowo opisano zmiany metaboliczne mózgu w czasie konsumpcji alkoholu – badanie techniką spektroskopii rezonansu magnetycznego (1H MRS). Przedstawiono także zagadnienia dotyczące diagnostyki, profilaktyki i terapii FASD. Autorzy wskazują praktyczne wskazania do leczenia w warunkach szpitalnych, leczenia przedszpitalnego i na szpitalnym oddziale ratunkowym (SOR). Opisują oni możliwości sedacji pobudzonych pacjentów, będących pod wpływem etanolu (farmakologicznego i niefarmakologicznego), co stanowi problem codzienny na SOR-ach i psychiatrycznych izbach przyjęć. Psychiatria i medycyna uzależnień należą do tych dyscyplin medycznych, które dla osiągnięcia skuteczności w udzielaniu pomocy potrzebującym wymaga posługiwania się wiedzą i dorobkiem innych dziedzin. W kontaktach z lekarzami psychiatrami i medycyny somatycznej niejednokrotnie wybrzmiewało zainteresowanie wiedzą z obszarów dla addyktologii pokrewnych. „Alkohol i człowiek– toksyczny związek” stanowi odpowiedź na oczekiwania lekarzy różnych specjalności, psychoterapeutów uzależnień, psychologów i tych wszystkich, którzy o swoich pytaniach i wątpliwościach nie chcą rozmawiać wyłącznie w salach wykładowych. Książka ta, dzięki zaproszeniu do współpracy znakomitych autorów, autorytetów w swoich obszarach aktywności naukowej, przedstawia te obszary wiedzy, których brakowało w programach kształcenia przed- i podyplomowego. Prof. dr hab. n. med. Jerzy Samochowiec
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka omówiła w niej teorię oraz praktykę kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do polskich realiów, procedur oraz obowiązujących regulacji prawnych. Nakreśliła nowe kierunki rozwoju systemu edukacji – uniwersalne projektowanie w edukacji oraz zarządzanie różnorodnością w szkole. Szczegółowo przedstawiła przyczyny, objawy oraz możliwości dostosowania wymagań edukacyjnych i pomocy dydaktycznych dla dzieci doświadczających: · niepełnosprawności intelektualnej oraz ruchowej · uszkodzeń słuchu i wzroku · niedostosowania społecznego · specyficznych trudności w uczeniu się · zaburzeń komunikacji językowej · chorób przewlekłych (epilepsji, cukrzycy, astmy, mukowiscydozy i innych) · sytuacji kryzysowych lub traumatycznych · niepowodzeń edukacyjnych · zaniedbań środowiskowych · trudności adaptacyjnych · autyzmu Książka, którą trzymają Państwo w rękach, to wynik spotkania teorii z praktyką. Tutaj praktyka wynika z teorii, a teoria znajduje zastosowanie w praktyce. To książka dla nauczycieli proaktywnych, nastawionych na działanie, otwartych na rozważanie różnych opcji, chętnych do stawiania wielu kolejnych pytań. O Autorce: dr n. hum Agnieszka Olechowska – nauczyciel wczesnej edukacji, pedagog specjalny-logopeda, wykładowca Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, profesor wizytujący Florida University USA. Członek Zespołu Edukacji Elementarnej przy KNP PAN, kierownik autorskich studiów podyplomowych Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna, autorka kursu doskonalącego do pracy z dziećmi z opóźnieniami neurorozwojowymi Ruch dla Uczenia się – Move to Learn®. Autorka książek z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych (Wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami. Wskazówki dla nauczycieli (APS 2001), Specjalne potrzeby edukacyjne. Spotkanie teorii z praktyką (PWN 2016), artykułów naukowych, poradników dla nauczycieli, programów kształcenia, e-learningowych kursów dla nauczycieli oraz narzędzi diagnozy pedagogicznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Opis wydawcy: Książka przystępnym dla czytelnika językiem przedstawia naukowe podejście do tematu traum wieku dziecięcego. Autorki w trzech rozdziałach tej książki ukazują współczesne zagrożenia dla zdrowia psychicznego dziecka, fizyczne mechanizmy reakcji dziecka na wydarzenia traumatyczne oraz praktyczne sposoby i aktywności pomagające dorosłym stworzyć środowisko, które będzie sprzyjało wychodzeniu z traumy. „Trauma przeżyta przez dziecko w bardzo wczesnym okresie, kiedy dopiero się ono kształtuje i kiedy to trauma «rzeźbi» jego układ nerwowy, dla wielu rodzin (opiekunów, specjalistów, nauczycieli itp.) bywa wielkim ciężarem. Ciężar ten jest dodatkowo potęgowany przez pewne błędy popełniane przez dorosłych mających wpływ na funkcjonowanie dzieci. (…) Przez tę książkę chcemy pokazać, że trauma dziecka niekoniecznie jest ciężarem nie do poruszenia. Chcemy pokazać, że ten ciężar można podzielić sobie na małe kawałeczki i dając czas sobie i dziecku malutkimi kroczkami na bieżąco integrować i leczyć pojawiające się traumatyczne reakcje. Z każdego dziecka wyrasta kiedyś dorosły. Mamy więc nadzieję, że nasza książka będzie dla Was drogowskazem, kierunkiem jaki trzeba obrać, aby aktywnie wspierać prewencję powstawania zaburzeń post-traumatycznych i zaburzeń dysocjacyjnych w przyszłości.” – fragment wprowadzenia
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
50 rzeczy, które trzeba wiedzieć o mózgu. Moheb Constandi przedstawia najważniejsze informacje o tym, jak zbudowany jest mózg człowieka, w jaki sposób się rozwija i jak działa. Z tej książki dowiesz się, w jaki sposób informacje są przekazywane do mózgu, jak kształtuje się umysł, świadomość, osobowość, poczucie Ja. Poznasz najważniejsze informacje o procesach poznawczych, takich jak myślenie, pamięć, podejmowanie decyzji. Dowiesz się, jakie koncepcje na temat mózgu odeszły do lamusa i czy maszyny dorównają kiedyś mocom tego fascynującego ludzkiego narządu. Ta książka jest próbą podsumowania ponad wieku rozważań o mózgu. Zbiera wpływowe koncepcje neuronaukowe, aktualizuje te starsze w odniesieniu do nowych dowodów, oraz przedstawia te, które pojawiły się niedawno. Ma wyjaśniać koncepcje w sposób szczegółowy i lekkostrawny zarazem; oddzielać ziarno od plew i odczarować tajemniczą materię w naszych głowach. Z tekstu 50 idei, które powinieneś znać to seria książek wprowadzających w fascynujący świat pytań i zagadnień – tych trudnych oraz tych zupełnie podstawowych – które od dawna towarzyszą ludzkości w jej misji zrozumienia świata. Seria prezentuje najważniejsze teorie i idee głównych dziedzin wiedzy, stanowiąc świetny punkt wyjścia do dalszej nauki. Obowiązkowa lektura każdego początkującego erudyty!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Kompleksowy przegląd aktualnego stanu badań skuteczności interwencji psychoterapeutycznych w zapobieganiu zaburzeniom psychicznym i ich leczeniu oraz użyteczności płynących z nich wniosków w praktyce klinicznej. Autorka analizuje metody wykorzystywane u dorosłych, dzieci i młodzieży wraz z interpersonalnymi uwarunkowaniami skuteczności takich interwencji i podaje rekomendacje dotyczące wdrażania rezultatów tych badań w praktyce klinicznej. Publikacja dostarcza klinicystom informacji użytecznych w prowadzeniu praktyki według wskazań modelu praktyki klinicznej opartej na dowodach empirycznych. Książka wpisuje się w nurt literatury wspierający powszechnie uznawany przez różne specjalizacje kliniczne model uprawiania praktyki, zwany praktyką kliniczną opartą na dowodach empirycznych, który akcentuje potrzebę korzystania z wyników badań. Publikacja wypełnia lukę na polskim rynku wydawniczym i wychodzi naprzeciw potrzebom profesjonalistów udzielających pomocy psychologicznej. Czytelnik znajdzie w niej wnioski z badań dotyczące skuteczności, opartych na różnych podejściach teoretycznych, interwencji psychoterapeutycznych (realizowanych w osobistym kontakcie z klinicystą oraz za pośrednictwem techniki cyfrowej – internetu, wideokonferencji, programów komputerowych, telefonu) w zapobieganiu powszechnie spotykanym w praktyce klinicznej zaburzeniom psychicznym i w ich leczeniu u dorosłych, dzieci i młodzieży oraz wynikające z tych wniosków rekomendacje do stosowania badanych interwencji w praktyce klinicznej. Zapozna się także z wnioskami z badań dotyczącymi relacyjnych uwarunkowań skuteczności badanych interwencji psychoterapeutycznych u dorosłych, dzieci i młodzieży, jak również z wynikającymi z nich rekomendacjami do podejmowania określonych działań korektywnych, gdy występują trudności w realizacji zadań terapeutycznych podczas stosowania interwencji. Zaznajomi się ponadto z ograniczeniami towarzyszącymi wdrażaniu wniosków z badań w praktyce klinicznej, a także z sugerowanymi przez badania sposobami wyrównywania ograniczeń. […] książka może się stać „podręcznikiem na biurko” służącym do sprawdzania słuszności podejmowanych decyzji – zarówno tych podejmowanych w terapii, jak i w planowaniu strategii społecznych (tu ważne jest również zwrócenie uwagi na ekonomiczną stronę stosowania określonych strategii terapeutycznych). […] Bardzo istotna […] jest ostatnia, czwarta część książki, która stanowi krytyczne podsumowane badań klinicznych kontrolowanych jako źródła inspiracji dla terapeutów i badaczy. Szczególnie ważne jest zwrócenie uwagi praktyków na ich własny sposób myślenia i konieczność integracji wyników badań światowych i płynących z nich, a sformułowanych wcześniej przez Autorkę implikacji praktycznych, z własnym doświadczeniem i konkretną sytuacją kliniczną. (Z recenzji prof. dr hab. med. Marii Siwiak-Kobayashi) Przedstawione przez Autorkę w pracy wyniki badań oraz ich omówienie są rzetelną dokumentacją Jej bogatej wiedzy specjalistycznej i oferują usystematyzowany wgląd w ważną i skomplikowaną problematykę prewencji zaburzeń psychicznych. Stanowi cenny materiał dla psychologów i studentów psychologii. Może być traktowana, jako podręcznik dotyczący skuteczności zapobiegania i leczenia wybranych zaburzeń psychicznych oraz inspiracja dla rozumienia mechanizmów uwikłanych w powstawanie i utrzymywanie się zaburzeń. (Z recenzji dr hab. Joanny Radoszewskiej) Jadwiga Małgorzata Rakowska - psycholog z wieloletnim doświadczeniem w zakresie: 1) prowadzeniu badań nad skutecznością psychoterapii, które zaowocowało publikacjami książkowymi, np. "Sukces i porażka terapii krótkoterminowej" (2006), oraz artykułami, w tym o zasięgu międzynarodowym, np. "Brief strategic therapy in patients with social phobia with or without personality disorder" (2011), 2) prowadzeniu psychoterapii pacjentów w akademickich ośrodkach psychoterapeutycznych - Przychodni Akademickiej w Lublinie i Akademickiego Ośrodka Psychoterapii w Warszawie - opartym na kompetencjach nabytych podczas półtorarocznego stażu w terapii strategicznej u jej twórców w Mental Research Institute w Palo Alto w USA, 3) szkoleniu studentów psychologii wyższych lat studiów uniwersyteckich w zakresie psychoterapii oraz edukowaniu studentów psychologii niższych lat w zakresie pomocy psychologicznej w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim i w Uniwersytecie Warszawskim, 4) upowszechniania wiedzy o skuteczności psychoterapii wśród profesjonalistów udzielających pomocy psychologicznej, m.in. w książkach "Terapia krótkoterminowa" (2000) i "Skuteczność psychoterapii" (2005), adresowanych do profesjonalistów udzielających pomocy psychologicznej. ****** The Effectiveness of Mental Disorders Prevention and Treatment: Research Conclusions for Clinical Practice The publication is a comprehensive review of the current state of research on the effectiveness of psychotherapeutic interventions in preventing mental disorders and their treatment. Moreover, it discusses the usefulness of research conclusions in clinical practice. The author analyses the methods used in adults, children and the youth together with interpersonal determinants of effectiveness of such interventions and gives recommendations on implementing research results in clinical practice. For clinicians, this publication is a source of information useful in practising their profession according to the clinical practice model based on empirical evidence.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Tom poświęcony jest problematyce podziałów społecznych, ich przeobrażeń, uwarunkowań i konsekwencji. Główne wątki analiz prezentowane w tomie odnoszą się do przemian, jakim podlegają struktury współczesnych społeczeństw w pierwszej dekadzie XXI wieku, poddane oddziaływaniu procesów globalizacyjnych i transformacyjnych. Większość artykułów zamieszczonych w tomie charakteryzuje klasyczne podejście do analiz struktury społecznej oparte na próbach dobranych metodą losową. Analizy te dokumentują, iż współczesne społeczeństwa nadal mają strukturę warstwową, a teorie klasowe wciąż pozwalają nam wyjaśnić sposób, w jaki nierówności związane z produkcją i rynkiem, dostępem do edukacji i zasobów organizacyjnych, utrwalają stare i nowe nierówności w czasie. Procesy klasowe nie są jednak jedynymi czynnikami przyczyniającymi się do utrzymania i reprodukcji nierówności. Stąd badanie strukturalnych nierówności społecznych pozostaje wyzwaniem i jednym z głównych celów socjologicznych eksploracji. Teksty zamieszczone w tomie ilustrują różne podejścia stosowane przez badaczy dla wyjaśniania strukturalnych nierówności społecznych wraz z towarzyszącymi im wzorami przekonań i działań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej