Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(1176)
IBUK Libra
(40)
Forma i typ
Książki
(835)
Artykuły
(337)
Publikacje fachowe
(186)
Publikacje dydaktyczne
(95)
Publikacje naukowe
(91)
Poradniki i przewodniki
(59)
E-booki
(40)
Publikacje popularnonaukowe
(15)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(13)
Publikacje informacyjne
(5)
Druki ulotne
(3)
Proza
(2)
Filmy i seriale
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2119)
wypożyczone
(325)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(467)
Czytelnia Piła
(40)
Wypożyczalnia Chodzież
(394)
Czytelnia Chodzież
(17)
Wypożyczalnia Czarnków
(389)
Czytelnia Czarnków
(3)
Wypożyczalnia Trzcianka
(357)
Czytelnia Trzcianka
(6)
Wypożyczalnia Złotów
(397)
Czytelnia Złotów
(10)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(220)
Czytelnia Wągrowiec
(114)
Informatorium
(4)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(8)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(18)
Zbiory specjalne Czarnków-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Cierpiałkowska Lidia
(12)
Winczura Barbara
(11)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(10)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(9)
Milewski Stanisław
(9)
Pikiel Sylwia
(9)
Urban Bronisław
(9)
Wolańczyk Tomasz
(9)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(8)
Stecko Elżbieta
(8)
Karasowska Aleksandra
(7)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(7)
Kępiński Antoni
(7)
Styczek Irena
(7)
Sęk Helena
(7)
Ziółkowska Beata
(7)
Cytowska Beata
(6)
Demel Genowefa
(6)
Domagała Aneta
(6)
Gałecki Piotr
(6)
Komender Jadwiga
(6)
Naprawa Renata
(6)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(6)
Prędka-Pawlun Ewelina
(6)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(6)
Sierota Agata
(6)
Strelau Jan
(6)
Tanajewska Alicja
(6)
Łoskot Małgorzata
(6)
Balejko Antoni
(5)
Bogdanowicz Marta
(5)
Charbicka Magdalena
(5)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(5)
Korendo Marta
(5)
Kołakowski Artur
(5)
Kranowitz Carol Stock
(5)
Pospiszyl Irena
(5)
Skałbania Barbara
(5)
Skorek Ewa Małgorzata
(5)
Szmalec Jacek
(5)
Szłapa Katarzyna
(5)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(5)
Zasępa Ewa
(5)
Ławicka Joanna
(5)
Żyła Magdalena
(5)
Alenowicz Magdalena
(4)
Baczała Ditta
(4)
Baran-Furga Helena
(4)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(4)
Bryńska Anita
(4)
Błeszyński Jacek
(4)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(4)
Garstka Tomasz
(4)
Gałkowski Tadeusz
(4)
Grzesiak-Witek Danuta
(4)
Gunia Grażyna
(4)
Głuchowska Hanna
(4)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(4)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(4)
Knapp Julie
(4)
Krawczyk Anna
(4)
Langley Audra
(4)
Madanes Cloé
(4)
Majewicz Piotr
(4)
Mirecka Urszula
(4)
Paluch Anna
(4)
Pawłowska Sylwia
(4)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(4)
Polak-Janik Ewelina
(4)
Pąchalska Maria
(4)
Roblek Tami
(4)
Rozwadowska Anna
(4)
Rusaczyk Janusz
(4)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(4)
Tarkowski Zbigniew
(4)
Tońska-Szyfelbein Anna
(4)
Wentrych Agnieszka
(4)
Wrzesiński Sławomir
(4)
Zaleski Tomasz
(4)
Andruszko Robert
(3)
Bilikiewicz Adam
(3)
Brzuzy Grzegorz
(3)
Błaszczak Amanda
(3)
Błeszyński Jacek Jarosław
(3)
Cieszyńska-Rożek Jagoda
(3)
Czajkowska Irena
(3)
Czapla Joanna
(3)
Czaplewska Ewa
(3)
Czardybon Barbara
(3)
Florkowski Antoni
(3)
Grabias Stanisław
(3)
Grandin Temple
(3)
Herda Kazimierz
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Imieliński Kazimierz
(3)
Jastrzębowska Grażyna
(3)
Jędrzejko Mariusz
(3)
Kazek Beata
(3)
Klus-Stańska Dorota
(3)
Kowalczewska Joanna
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(311)
2010 - 2019
(523)
2000 - 2009
(264)
1990 - 1999
(68)
1980 - 1989
(24)
1970 - 1979
(17)
1960 - 1969
(6)
1950 - 1959
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(503)
1989-2000
(15)
1901-2000
(6)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(1213)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(1203)
nieznany (po)
(6)
Odbiorca
Nauczyciele
(137)
Pedagodzy
(75)
Pedagodzy szkolni
(65)
Rodzice
(60)
Terapeuci
(46)
Nauczyciele przedszkoli
(38)
Dorośli
(30)
Logopedzi
(29)
Specjaliści terapii uzależnień
(28)
Coachowie
(27)
Psycholodzy
(27)
Psychoterapeuci
(22)
Biblioterapeuci
(21)
Psycholodzy szkolni
(19)
Terapeuci zajęciowi
(19)
Wychowawcy klas
(17)
Dyrektorzy szkół
(11)
Lekarze
(11)
Szkoły wyższe
(11)
Pedagodzy specjalni
(10)
Młodzież
(9)
Nauczyciele nauczania początkowego
(7)
Psychiatrzy
(7)
Wychowawcy małych dzieci
(7)
9-13 lat
(6)
Dzieci
(6)
Przedszkola
(6)
Studenci
(6)
Szkoły podstawowe
(6)
14-17 lat
(5)
Szkoły specjalne
(4)
6-8 lat
(3)
Asystenci osób z niepełnoprawnością
(3)
Bibliotekarze
(3)
Biolodzy
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Klasa 1.
(3)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3.
(3)
Nauczyciele bibliotekarze
(3)
Nauczyciele biologii
(3)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(3)
Neurolodzy
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
Arteterapeuci
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Fizjoterapeuci
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Pediatrzy
(2)
Psycholodzy kliniczni
(2)
Terapeuci pedagogiczni
(2)
Wychowawcy
(2)
18+
(1)
8-12 lat
(1)
Chorzy na nerwice
(1)
Chorzy na zaburzenia afektywne dwubiegunowe
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko jąkające się
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Endokrynolodzy
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Neurologopedzi
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Otorynolaryngolodzy
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Sportowcy
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(14)
Literatura amerykańska
(3)
Film czeski
(1)
Film polski
(1)
Film słowacki
(1)
Literatura angielska
(1)
Temat
Mowa
(221)
Dziecko
(207)
Zachowanie
(144)
Logopedia
(117)
Autyzm
(101)
Psychoterapia
(78)
Zaburzenia zachowania
(70)
Dziecko autystyczne
(69)
Osobowość
(69)
Młodzież
(67)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(67)
Zaburzenia mowy
(63)
Dzieci - zaburzenia
(62)
Uczucia
(62)
Agresywność
(55)
Odżywianie
(55)
Depresja psychiczna
(54)
Zespół ADHD
(52)
Dziecko niepełnosprawne
(51)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(51)
Lęk
(50)
Dzieci
(47)
Schizofrenia
(46)
Zaburzenia psychiczne
(46)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(45)
Alkoholizm
(44)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(44)
Dysleksja i dysgrafia
(42)
Dziecko trudne
(42)
Rodzina
(42)
Zaburzenia emocjonalne
(42)
Afazja
(41)
Stres
(41)
Słuch
(41)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(39)
Nałóg
(39)
Uczniowie
(38)
Wychowanie w rodzinie
(38)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(38)
Niepowodzenia szkolne
(37)
Zaburzenia osobowości
(37)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(36)
Anoreksja
(35)
Choroby psychiczne
(35)
Jąkanie
(34)
Niedostosowanie społeczne
(32)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(31)
Patologia społeczna
(31)
Przemoc w rodzinie
(31)
Zaburzenia lękowe
(30)
Samobójstwo
(29)
Bulimia
(28)
Niepełnosprawni
(28)
Narkomania
(27)
Nastolatki
(27)
Leczenie
(26)
Niepełnosprawni umysłowo
(26)
Pedagogika specjalna
(26)
Zaburzenia odżywiania
(26)
Mózg
(25)
Pamięć
(25)
Terapia logopedyczna
(25)
Czytanie
(24)
Język polski
(24)
Psychopatologia
(24)
Rodzice
(24)
Dziecko niedosłyszące
(23)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(23)
Przemoc
(23)
Pisanie
(22)
Psychiatria
(22)
Uczenie się
(22)
Zdrowie psychiczne
(22)
Psychologia kliniczna
(21)
Terapia behawioralna
(20)
Uzależnienie (nałóg)
(20)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(20)
Choroby psychosomatyczne
(19)
Komunikacja interpersonalna
(19)
Muzykoterapia
(19)
Pedagogika resocjalizacyjna
(19)
Sen
(19)
Wzrok
(19)
Choroby afektywne
(18)
Komunikacja społeczna
(18)
Nauczanie
(18)
Neuropsychologia
(18)
Wychowanie przedszkolne
(18)
Zespół Aspergera
(18)
Dziecko głuche
(17)
Dziecko z ADHD
(17)
Pograniczne zaburzenie osobowości
(17)
Terapia zajęciowa
(17)
Wychowanie
(17)
Diagnoza
(16)
Diagnoza pedagogiczna
(16)
Komunikacja werbalna
(16)
Psychologia
(16)
Grupy rówieśnicze
(15)
Nauczyciele
(15)
Temat: dzieło
Książka o człowieku w spektrum autyzmu
(2)
Temat: czas
2001-
(170)
2001-0
(13)
1989-
(8)
1989-2000
(4)
1901-2000
(3)
1945-1989
(3)
1901-
(1)
1918-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(25)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Newcastle upon Tyne (Wielka Brytania)
(1)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(226)
Artykuł z czasopisma fachowego
(170)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(76)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(60)
Poradnik
(60)
Artykuł z czasopisma naukowego
(46)
Ćwiczenia i zadania
(46)
Poradniki
(38)
Podręczniki akademickie
(35)
Praca zbiorowa
(31)
Monografia
(26)
Opracowanie
(25)
Poradniki dla rodziców
(24)
Podręcznik
(22)
Artykuł problemowy
(21)
Case study (studium przypadku)
(19)
Wywiad dziennikarski
(18)
Podręczniki
(15)
Poradniki dla nauczycieli
(12)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(10)
Materiały pomocnicze
(10)
Raport z badań
(8)
Wydawnictwa popularne
(8)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(7)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(5)
Karty pracy ucznia
(5)
Arkusz obserwacji
(4)
Artykuł fachowy
(4)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(4)
Materiały konferencyjne
(4)
Artykuł przeglądowy
(3)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(3)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(3)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(3)
Film edukacyjny
(3)
Opisy przypadków [Typ publikacji]
(3)
Pamiętniki amerykańskie
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych specjalnych
(3)
Autobiografia
(2)
Dokument audiowizualny
(2)
Dokumenty audiowizualne
(2)
Encyklopedie
(2)
Felieton
(2)
Gry komputerowe
(2)
Księgi pamiątkowe
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Ćwiczenia logopedyczne
(2)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Biografie
(1)
Broszura
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Esej
(1)
Film fabularny
(1)
Film psychologiczny
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Komiksy
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Książki dla przedszkolaków
(1)
Książki obrazkowe
(1)
Legendy i podania
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura polska
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki dla terapeutów
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Porady internetowe
(1)
Powieść graficzna
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Programy nauczania
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Relacja
(1)
Reportaż problemowy
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Słowniki
(1)
Thriller
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Zadania i ćwiczenia
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(336)
Psychologia
(201)
Medycyna i zdrowie
(144)
Socjologia i społeczeństwo
(50)
Językoznawstwo
(22)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(15)
Rozwój osobisty
(5)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Historia
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(38)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(38)
Remedium
(30)
Charaktery
(18)
Świat Problemów
(18)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(17)
Bliżej Przedszkola
(16)
Szkoła Specjalna
(12)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(10)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(9)
Życie Szkoły
(9)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(7)
Sens : psychologia dla ciebie
(7)
Wychowanie w Przedszkolu
(7)
Dyrektor Szkoły
(5)
Wychowanie na Co Dzień
(5)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(4)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(4)
Gazeta Szkolna
(4)
Kwartalnik Pedagogiczny
(4)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(4)
Praca Socjalna
(4)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(4)
Biologia w Szkole
(3)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(3)
Edukacja i Dialog
(3)
Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane
(3)
Problemy Narkomanii
(3)
Serwis Informacyjny Uzależnienia
(3)
Arteterapia : terapia sztuką w praktyce
(2)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(2)
Głos Nauczycielski
(2)
Logopedia
(2)
Opieka Wychowanie Terapia
(2)
Pedagogika Społeczna
(2)
Polonistyka
(2)
Poradnik Językowy
(2)
Biblioteka w Szkole
(1)
Biblioterapeuta
(1)
Edukacja Zdrowotna i Promocja Zdrowia w Szkole
(1)
Forum Oświatowe
(1)
Język Polski w Gimnazjum
(1)
Meritum
(1)
Nauczanie Początkowe
(1)
Nauczyciel i Szkoła
(1)
Nowa Szkoła
(1)
Otwarta Szkoła
(1)
Oświata Mazowiecka
(1)
Polityka Społeczna
(1)
Poradnik Bibliotekarza
(1)
Problemy Rodziny
(1)
Przegląd Psychologiczny
(1)
Psychologia w Szkole
(1)
Terapia
(1)
Twoje Dziecko
(1)
Wszystko dla Szkoły
(1)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(1)
Wychowanie na co dzień
(1)
Wychowawca
(1)
1216 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106073 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38908 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32262 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45069 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64117, 64694, 64693 (3 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja ta jest rozszerzoną, uzupełnioną i unowocześnioną wersją podręcznika pod tym samym tytułem. Opisano w nim zaburzenia emocjonalne okresu dzieciństwa, okresu szkolnego i dorastania. Większość rozdziałów uzupełniono o nowe informacje. Uznano także, że należy dodać rozdział dotyczący samobójstw, seksualności dzieci i młodzieży oraz poszerzyć rozdział dotyczący uzależnień od substancji psychoaktywnych. Przedstawiono związek zaburzeń emocjonalnych z czynnikami społecznymi i kulturowymi, wpływem grup rówieśniczych, szkoły i telewizji oraz z niekontrolowanym i powszechnym dostępem do narkotyków. Podkreślono podstawowe znaczenie niezaburzonych, prawidłowych relacji w rodzinie dla rozwoju w okresie dziecięcym i adolescencji. W publikacji zaprezentowano metody leczenia: psychoterapię, zwłaszcza metodę behawioralno-poznawczą, terapię rodzin, tzw. interwencję kryzysową, a także niektóre metody farmakologiczne, które, według ostatnio przyjętych koncepcji, wywołują zmiany nie tylko w zachowaniu, ale także w czynnościach mózgu i jego strukturach, co prowadzić może do powstawania objawów psychopatologicznych. Niezmieniona została klasyfikacja zaburzeń psychicznych - 10. wersja ICD, choć w najbliższych latach pojawi się 11. wersja, która zapewne ułatwi i uprości proces diagnostyczny. Adresatami podręcznika są studenci medycyny. Może on służyć pomocą w codziennej praktyce lekarzom - specjalistom psychiatrii dziecięcej i młodzieżowej, psychiatrom ogólnym, a ponadto lekarzom rodzinnym, psychologom i nauczycielom.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka jest zbiorem doniesień rozproszonych w mało dostępnym piśmiennictwie medycznym, pisanych przede wszystkim z nadzieją, że zwrócą one uwagę lekarzy, psychologów i logopedów na problemy dzieci z zaburzonym w różnym stopniu, nieprawidłowym porozumiewaniem się językowym. Autorce zależało szczególnie na wskazaniu faktu oczywistego, iż rozwój języka i mowy nie rozpoczyna się w określonym momencie życia i rozwoju dziecka, a trwa od jego początku. Przyjęcie takiej zasady ujmowania rozwoju mowy przez lekarzy w zdecydowany sposób zmieni charakter pracy logopedów z korekcyjnej na stymulująco-korygującą oraz włączy ich do zespołów niezbędnych specjalistów zajmujących się dzieckiem od urodzenia. Publikacja spełni swoje zadanie, jeżeli zachęci lekarzy i logopedów do wyjścia z zaklętego kręgu pozornych nieważności problemów, niemożności działań i małej wiary w swoje możliwości. Obecne wydanie zawiera materiały już opublikowane w niewielkim nakładzie, jednakże ze względu na duże zainteresowanie nimi logopedów oraz lekarzy drukuje je po raz wtóry, z pewnymi zmianami, jednocześnie dodając dwa rozdziały. Informacje płynące od logopedów i rodziców o tym, że stosują proponowane ćwiczenia, widzą ich skuteczność oraz czekają na dalsze, są nieocenionym bodźcem w żmudnej pracy i zachętą do ciągłych poszukiwań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
W ostatnim dwudziestoleciu, począwszy od przemian ustrojowych w 1989 roku, było wiele prób zmierzających do udoskonalenia polskiej edukacji. Zaczęło się od 1992 r., czyli przekazania zarządzania edukacją władzom lokalnym. Później w latach 1999 i 2009 nastąpiły jej kolejne reformy. Autorzy tego tomu, który poświęcony jest edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej należą do grupy osób, których wiedza i działalność zawodowa wpływają na rozwój oświaty w Polsce. Jak widzą ten problem z perspektywy dnia dzisiejszego, zobaczą czytelnicy w tej publikacji. Znajdują się tu teksty analityczne i krytyczne, oceniające między innymi ostatnie działania reformatorów, wskazujące dalsze kierunki rozwoju oświaty w Polsce, zaczynając od spraw najważniejszych relacji nauczyciela z dziećmi i umiejętnej współpracy nauczycieli z rodzicami. W sumie teksty prezentują współczesny obraz edukacji oferowanej dzieciom od 3. do 10. roku życia, proponują jednocześnie stałą debatę na temat jej dalszego rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104475 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47973 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38462 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31788 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44544 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63525, 63324 (2 egz.)
E-book
W koszyku
II uaktualnione i rozszerzone wydanie publikacji o ugruntowanej pozycji na rynku wydawniczym. Autorami publikacji są wybitni eksperci w dziedzinie psychiatrii, psychologii klinicznej oraz geriatrii, autorytety naukowe w Polsce i poza granicami kraju. W książce uwzględniono najważniejsze problemy dotyczące zaburzeń psychicznych w grupie osób w wieku podeszłym. Omówiono główne choroby psychiczne występujące w grupie osób powyżej 60. roku życia, z uwzględnieniem uzależnień, podstawowe zasady pielęgnowania pacjentów psychogeriatrycznych, a także kluczowe zagadnienia z zakresu neurorehabilitacji oraz psychogerontologii. Publikacja stanowi kompendium wiedzy psychiatryczno-psychologiczno-rehabilitacyjnej dla specjalistów w zakresie medycyny i psychologii, a także dla studentów tych kierunków.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Kiedy cierpisz na zaburzenia odżywiania, liczby przejmują kontrolę nad Twoim życiem, a Twoje ciało staje się zniewolone przez kołatające się w głowie myśli. Zaburzenia te to nie tylko problemy z jedzeniem – to rozpaczliwa próba poradzenia sobie ze zmianami i sytuacjami dnia codziennego. Narastające niezrozumienie własnych emocji, presja ze strony społeczeństwa, niezaspokojone potrzeby i próby odnalezienia się w świecie sprawiają, że zaburzenia odżywiania stają się problemem powszechnym. Dotykają one coraz więcej młodych osób i nieświadomych zagrożenia rodzin. Autorkami poradnika są dwie kobiety, które doświadczyły w swoim życiu problemu, jakim są zaburzenia odżywiania: psycholog, pracująca w obszarze pomocy i wsparcia terapeutycznego, oraz młoda dziewczyna, gotowa wspomagać i edukować innych. Książka powstała przy współpracy osób, które zmagają się z zaburzeniami odżywiania. Szczerość i autentyczność ich wypowiedzi przeplatane sporą dawką wiedzy to ogromne zalety tego wydania. Publikacja ma na celu pokazanie od strony indywidualnych doświadczeń i przeżyć, czym są zaburzenia odżywiania. „Idziemy ku zdrowiu, budujemy dobrą relację z sobą i zdrowy stosunek do jedzenia. Dzielimy się częścią swojego życia, swoją wiedzą. Chcemy uświadamiać, wspierać i nieść dalej pomoc”.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Opracowanie poświęcone jest trzem podstawowym kwestiom, jakimi są: wsparcie psychologiczno-pedagogiczne, uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i w końcu rozległy i trudny problem zaburzeń psychicznych u dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy skupiają się na szczególnie trudnym podmiocie jakim jest uczeń z zaburzeniami psychicznymi, w tym dzieci i młodzież, która bez systemowej, interdyscyplinarnej i profesjonalnej pomocy nie jest w stanie realizować z powodzeniem obowiązku szkolnego, ale i rozwijać się i funkcjonować w wielu przestrzeniach własnej aktywności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka postaw ludzi zdrowych wobec osób z zaburzeniami psychicznymi od dziesięcioleci stanowi jeden z powodów, dla których rozwój psychiatrii środowiskowej postępuje opieszale i nie przynosi spodziewanych efektów. Przesłanką do podjęcia badań w tym obszarze stała się obserwacja życia społecznego. Przeprowadzone w ramach niniejszego opracowania badania dowiodły istnienia zależności pomiędzy cechami osobowości oraz postawami wobec osób z zaburzeniami psychicznymi. Pozwoliły na uzyskanie odpowiedzi na postawione pytania badawcze i doprowadziły do wniosków i refleksji dających podstawę do kolejnych badań na ten temat.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka wpisuje się w szeroki nurt badań i dyskusji nas zadaniami rozwojowymi i kryzysami życiowymi osób w wieku adolescencji. Bez wątpienia przejście z wieku dziecięcego do okresu dorosłości stanowi wyzwanie dla każdego nastolatka. Publikacja ma stanowić przyczynek do podjęcia zarówno teoretycznych rozważań, jak i praktycznych oddziaływań w tak współcześnie ważnym obszarze, jakim jest wspomaganie rozwoju młodzieży. Teksty zostały wzbogacone o opisy przypadków, które mają służyć zilustrowaniu poruszonych problemów. Treścią adolescencji są podejmowane przez młodych ludzi wybory – zależne od konkretnych kontekstów i przestrzeni, w jakich przebiega życie i rozwój poszczególnych osób – co zostało uwzględnione przez Autorki niniejszej pracy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka jest skierowana do osób, które nie potrafią czerpać radości z życia, gdyż cierpią na zaburzenia nastroju, przeżywają stany depresyjne lub stany wzmożonej aktywności. Chorzy i ich bliscy nie muszą czuć się bezradni, ponieważ zaburzenia te można skutecznie leczyć. W poradniku znajdą rzetelne informacje, poparte wieloletnim doświadczeniem autorek, o przyczynach, przebiegu i metodach leczenia (farmakologiczne, biologiczne i psychoterapia), porady dotyczące problemów życia codziennego oraz wskazówki dla rodziny, jak postępować z osobą chorą i jak można jej pomóc
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zaburzenia psychiczne u dzieci i młodzieży” to druga pozycja w serii Praktyka Pediatry. W kolejnych częściach podręcznika omówiono: zasady przeprowadzania procesu diagnozy, rozpoznawanie i leczenie poszczególnych zaburzeń psychicznych (w tym zaburzenia osobowości oraz problemy z obszaru rozwoju psychoseksualnego – zagadnienia rzadko omawiane w podręcznikach psychiatrii wieku rozwojowego), postępowanie w stanach nagłych oraz zagadnienia organizacyjne i prawne. Praktyka Pediatry to seria stworzona z myślą o lekarzach pierwszego kontaktu, stanowiąca praktyczne źródło wiedzy na temat wybranych zagadnień, z którymi lekarze najczęściej mają do czynienia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Książka zawiera unikatowe i zgodne z najnowszym stanem wiedzy informacje dotyczące procesów starzenia się i starości. Będzie pomocna profesjonalistom zajmującym się tymi zagadnieniami od strony teoretycznej, osobom wspomagającym czy też opiekującym się ludźmi w wieku senioralnym, jak i samym seniorom. Na uwagę zasługuje podjęcie tematyki z zakresu prawa, co umożliwi osobom starszym przebrnięcie przez gąszcz obowiązujących uregulowań normatywnych istotnych z punktu widzenia codziennego funkcjonowania seniora.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110898 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50174 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46617 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Polecana książka plasuje się na pograniczu logopedii, językoznawstwa i pedagogiki. Nie tylko jest poradnikiem logopedycznym, ponieważ zawiera gruntowny przegląd literatury przedmiotu z licznymi odwołaniami do piśmiennictwa logopedycznego. Publikacja ta to pomoc logopedyczna w pracy z dziećmi i dorosłymi, stanowi bowiem kompendium wiedzy na temat wywoływania głosek i korekcji zaburzeń artykulacyjnych wraz ze wskazówkami do pracy logopedycznej...
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Wrodzone zakażenie wirusem cytomegalii jest przyczyną wad mózgu: polimikrogyrii/pachygyrii, heterotopii neuronalnej, schizencefalii hemimegalencefalii i gładkomózgowia, ponieważ okolica okołokomorowa z macierzą zarodkową jest miejscem bardzo intensywnego metabolizmu, proliferacji komórkowej i tutaj rozpoczyna się proces migracji neuronów. W następstwie infekcji cytomegalowirusowej wodogłowie jest mniej częste niż małogłowie. Wodogłowie powstaje w wyniku upośledzenia krążenia płynu mózgowo-rdzeniowego na skutek zarastania wodociągu mózgu i zmian zapalnych w pajęczynówce. W następstwie pozapalnej atrofii mózgu może powstać wodogłowie zanikowe. Wynikiem ciężkiego wrodzonego zakażenia wirusem cytomegalii jest także porencefalia. Prawdopodobnie na skutek zakrzepu w aorcie płodowej zakażenie cytomegalowirusem powoduje również hydranencefalię. Wirus HCMV atakując tylne partie mózgu prowadzi do powstania niedorozwoju móżdżku i zwapnień w czwartej komorze. Techniki neuroobrazowania (MR, USG) umożliwiają rozpoznanie nawet w okresie prenatalnym neuropatologicznych zmian związanych z zakażeniem płodu cytomegalowirusem. Zwapnienia w okolicy okołokomorowej stwierdza się w 30-50% przypadków wrodzonego zakażenia wirusem cytomegalii, ale zwapnienia mogą być tez obecne w rdzeniu kręgowym.Zwapnienia w mózgu są widoczne są przede wszystkim w tomografii komputerowej. W badaniach neuroobrazowych można uwidocznić miejscową martwicę, krwawienie, częściej jednak stwierdza się przewlekłe uszkodzenia w wyniku infekcji: poszerzenie komór mózgu, gliozę substancji białej, zaniki, torbiele mózgu. W wyniku pozapalnej martwicy okołokomorowej powstają torbielki podwyściółkowe, które można wykryć ultrasonograficznie Także zmiany w naczyniach mózgowych spowodowane wirusem HCMV w postaci mineralizującej wasculopatii są widoczne w klasycznym badaniu ultrasonograficznym w postaci zmienionej echogeniczności nadmiernie szerokich naczyń jąder podstawy i wzgórza. Wyraźniej takie zmiany obrazuje badanie ultrasonograficzne z użyciem kolorowego Dopplera. Nieprawidłowości kory mózgowej (polimikrogyria/pachygyria, heterotopia, gładkomózgowie), agenezja ciała modzelowatego i zaburzenia mielinizacji są stwierdzane w obrazach rezonansu magnetycznego. Potwierdzeniem aktywnego bądź przebytego cytomegalowirusowego zapalenia opon mózgowo-rdzeniowych u noworodków i niemowląt są zmiany w badaniu ogólnym płynu mózgowo-rdzeniowego takie jak podwyższona cytoza z przewagą limfocytów (średnio 42 komórek /1mm3) i podwyższone stężenie białka (średnio 200 mg/dl). Najprawdopodobniej ze względu na obniżenie odporności komórkowej i humoralnej neuroinfekcja cytomegalowirusowa predysponuje noworodki i niemowlęta do innych zakażeń OUN wirusowych, bakteryjnych lub grzybiczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży to pierwszy tak obszerny polski podręcznik tej dyscypliny. Do jego stworzenia zaproszono Autorki i Autorów reprezentujących wiodące uczelnie w Polsce, uznanych praktyków klinicznych oraz psychoterapeutów. Podjęli oni trud przekazania najbardziej współczesnej wiedzy teoretycznej i empirycznej w sposób zrozumiały i odnoszący się do działań praktycznych. Treści podręcznika uporządkowano w sześciu częściach: • Teoretyczne podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – omówiono tu rys historyczny oraz podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, zdefiniowano tę dziedzinę nauki i określono jej przedmiot, przedstawiono ogólne teorie i modele stosowane do analizy zjawisk zdrowia i zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji oraz wiedzę z psychologii rozwojowej niezbędną do rozumienia nieprawidłowości w rozwoju dzieci i młodzieży. • Psychologiczna diagnoza kliniczna dzieci i młodzieży – szczególną uwagę poświęcono tu specyfice diagnozy klinicznej dzieci i młodzieży; omówiono modele diagnozy, postępowanie diagnostyczne dziecięcego psychologa klinicznego oraz stosowane w diagnozie klinicznej dziecka metody, z uwzględnieniem specyfiki diagnozy neuropsychologicznej. W bloku tym znalazł się też rozdział poświęcony etycznym zasadom postępowania psychologia klinicznego dzieci i młodzieży jako badacza i praktyka. • Psychologia zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży – w tej części omówiono psychologii zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji. Zaprezentowano wiedzę psychologiczną i wyniki badań nad wybranymi zaburzeniami psychicznymi występującymi u dzieci i młodzieży opisanymi w aktualnie obowiązujących systemach klasyfikacyjnych. • Kliniczne problemy dzieci i młodzieży – w kolejnych rozdziałach specjaliści scharakteryzowali wybrane trudności, które nie spełniają kryteriów zaburzenia psychicznego, ale znacząco wpływają na dyskomfort psychiczny oraz obniżają zdolności do skutecznego funkcjonowania w najważniejszych dziedzinach życia (m.in. agresja, samookaleczenia, otyłość czy przedwczesne macierzyństwo). • Specjalne obszary zainteresowania psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – opisano tu trudności obserwowane u dzieci i młodzieży, które dotyczą m.in. zmagania się dziecka z chorobą, zaburzeń psychicznych rodzica, kryzysów rodzinnych, adopcji i opieki zastępczej oraz cyfryzacji życia. • Wybrane problemy pomocy psychologicznej – podręcznik kończą zagadnienia związane z różnymi formami praktycznej działalności psychologa klinicznego dzieci i młodzieży. Oprócz omówienia specyfiki pomocy udzielanej dzieciom i ich rodzinom poruszono też zagadnienia profilaktyki, psychoterapii wybranych zaburzeń, wczesnej interwencji i terapii neuropsychologicznej oraz społecznych i środowiskowych form pomocy (np. socjoterapia). Podręcznik jest adresowany do wszystkich osób zainteresowanych problematyką psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, a zwłaszcza do studentów psychologii, słuchaczy studiów podyplomowych i uczestników kursów specjalizacyjnych. Polecamy go także psychologom praktykom pracującym z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami oraz przedstawicielom zawodów pokrewnych: pedagogom, kuratorom sądowym, lekarzom, socjologom itp. Mogą z niego skorzystać także rodzice, którzy niepokoją się o przebieg rozwoju i wzorce funkcjonowania swoich dzieci. Mamy nadzieję, że prezentowane opracowanie wypełni lukę na rynku wydawniczym i stworzy okazję nie tylko do uzupełnienia wiedzy, ale też do refleksji, przemyśleń, dyskusji i rozwoju zawodowego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Książka przybliża istotę integracji psychoterapii oraz psychoterapii integracyjnej w ujęciu Jerzego Mellibrudy. Czytelnik zapozna się z dokładną analizą pojęcia psychoterapii, zawodu psychoterapeuty, relacji terapeutycznej, schematów osobistych, objawów psychopatologicznych oraz poczucia samotności. Ponadto znajdzie w niej opis przypadku pacjentki objętej psychoterapią oraz zapozna się z wnikliwą analizą przebiegu terapii. Publikacja ma walor naukowy i zawiera pogłębioną analizę wyników badań pacjentów biorących udział w eksperymencie naturalnym opartym na planie quasi-eksperymentalnym z jedną grupą badawczą oraz pomiarem początkowym i końcowym. Może być wykorzystana jako lektura uzupełniająca dla studentów psychologii oraz psychoterapeutów i psychiatrów zainteresowanych wynikami badań z obszaru psychoterapii i leczenia zaburzeń psychicznych. Stanowi również materiał źródłowy do dyskusji i dalszych badań nad skutecznością psychoterapii integracyjnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Psychologia-Etologia-Genetyka jest serią wydawniczą z pogranicza psychologii i biologii. Adresowana jest do wszystkich osób zainteresowanych następującymi obszarami badawczymi: mechanizmy zachowania, rozwój osobniczy i ewolucyjny zachowania, różnice indywidualne, rola czynników genetycznych i środowiskowych w kształtowaniu zachowania, porównawcza analiza zachowania się różnych gatunków zwierząt (w tym człowieka), zastosowania psychologii, etologii i genetyki zachowania. Publikowane są wyniki badań, osiągnięcia teoretyczne oraz propozycje zastosowań w działalności praktycznej. Seria wydawana jest wraz z Interdyscyplinarnym Centrum Genetyki Zachowania Uniwersytetu Warszawskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu. W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: - Co nas motywuje? - Jakie procesy sterują naszymi emocjami? - Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? - W jaki sposób powstają wspomnienia? - Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić? Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ta książka jest próbą dyskusji wybranych aspektów problematyki zdrowia psychicznego w kontekście obserwowanych zmian zachodzących we współczesnym świecie. Autorzy wskazali, w jaki sposób takie procesy jak rozluźnienie więzi społecznych, wzrost poczucia osamotnienia, stopniowe zwiększanie się wpływu technologii na nasze codzienne funkcjonowanie, przyczyniają się do zmian w rozumieniu wybranych zaburzeń psychicznych oraz w jaki sposób mogą one zwiększać prawdopodobieństwo rozwoju niektórych zaburzeń. W poszczególnych rozdziałach zostały omówione zagadnienia, które mogą stanowić dobre tło do szerszej dyskusji związków zmian zachodzących w świecie z zaburzeniami psychicznymi. W opinii wielu osób przyśpieszenie w zakresie zmian społecznych, kryzysy ekonomiczne czy też szeroko pojęta globalizacja, przyczyniają się do coraz częściej pojawiających się kryzysów psychicznych. Obserwacje takie są wspierane przez dane epidemiologiczne wskazujące na związek sytuacji ekonomicznej, migracji, kryzysów zbrojnych czy też zmian klimatycznych z zaburzeniami psychicznymi. W obrębie Europy wskazuje się, że słabsza edukacja, bezrobocie i niższy status materialny związane są z częstszym występowaniem zaburzeń psychicznych. Choć wiele wskazuje, że kryzysy psychiczne nie są prostą wypadkową działania jednego wybranego czynnika, dane te pokazują istotną rolę czynników środowiskowych i ich interakcję z czynnikami biologicznymi w rozwoju zaburzeń psychicznych. Mamy nadzieję, że lektura tej książki spotka się z zainteresowaniem profesjonalistów zajmujących się zdrowiem psychicznym, pacjentów chorujących na zaburzenia psychiczne oraz ich rodzin, jak również szerszego grona Czytelników. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Nowoczesny podręcznik przygotowany na podstawie aktualnej wiedzy. Książka odwołuje się do nowoczesnych systemów klasyfikacyjnych (DSM-5, ICD-11), jak również obejmuje najbardziej aktualną farmakoterapię oraz oddziaływania pozafarmakologiczne. Obszerny materiał został przedstawiony w dwóch tomach, w częściach: Podstawy, Klinika, Terapia. W części Podstawy przedstawiono systemy klasyfikacyjne i diagnostyczne stosowane w psychiatrii wieku rozwojowego. Omówiono metodykę badania psychiatrycznego dziecka i adolescenta, w tym badanie psychologiczne wraz z rolą kwestionariuszy i testów psychologicznych oraz badania neurologiczne. Przedstawiono również narzędzia diagnostyczne do oceny nasilenia objawów psychopatologicznych. Ponadto omówiono aspekty prawne w psychiatrii dzieci i młodzieży oraz psychiatrię sądową nieletnich. W części Klinika omówiono zaburzenia neurorozwojowe oraz zaburzenia należące do spektrum schizofrenii i chorób afektywnych. Przedstawiono również szerokie spektrum wielu innych zaburzeń psychicznych o różnym podłożu z uwzględnieniem farmakologicznych i pozafarmakologicznych metod leczenia. Oddzielne rozdziały poświęcono problematyce FASD oraz dziecku – ofierze przemocy w rodzinie, zaburzeniom psychicznym w chorobach somatycznych, a także psychiatrii konsultacyjnej. W części Terapia znalazły się wiadomości z zakresu planowania terapii w psychiatrii dzieci i młodzieży oraz stosowanych metod terapeutycznych (m.in.: metoda behawioralno-poznawcza, systemowa, psychodynamiczna). Przedstawiono podstawy farmakoterapii, a także farmakoterapię opartą na faktach. Publikacja skierowana jest do lekarzy specjalizujących się w psychiatrii dzieci i młodzieży i w psychiatrii ogólnej, a także psychologów, neurologów dziecięcych, pediatrów i psychoterapeutów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej