Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(1190)
IBUK Libra
(40)
Forma i typ
Książki
(841)
Artykuły
(345)
Publikacje fachowe
(193)
Publikacje dydaktyczne
(96)
Publikacje naukowe
(92)
Poradniki i przewodniki
(62)
E-booki
(40)
Publikacje popularnonaukowe
(15)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(14)
Publikacje informacyjne
(5)
Druki ulotne
(3)
Proza
(2)
Filmy i seriale
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(2146)
wypożyczone
(307)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(468)
Czytelnia Piła
(40)
Wypożyczalnia Chodzież
(394)
Czytelnia Chodzież
(17)
Wypożyczalnia Czarnków
(388)
Czytelnia Czarnków
(3)
Wypożyczalnia Trzcianka
(357)
Czytelnia Trzcianka
(6)
Wypożyczalnia Złotów
(403)
Czytelnia Złotów
(10)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(223)
Czytelnia Wągrowiec
(114)
Informatorium
(4)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(8)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(18)
Zbiory specjalne Czarnków-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Cierpiałkowska Lidia
(12)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(11)
Winczura Barbara
(11)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(9)
Milewski Stanisław
(9)
Pikiel Sylwia
(9)
Prędka-Pawlun Ewelina
(9)
Urban Bronisław
(9)
Wolańczyk Tomasz
(9)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(8)
Stecko Elżbieta
(8)
Karasowska Aleksandra
(7)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(7)
Kępiński Antoni
(7)
Styczek Irena
(7)
Sęk Helena
(7)
Ziółkowska Beata
(7)
Cytowska Beata
(6)
Demel Genowefa
(6)
Domagała Aneta
(6)
Gałecki Piotr
(6)
Komender Jadwiga
(6)
Naprawa Renata
(6)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(6)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(6)
Sierota Agata
(6)
Strelau Jan
(6)
Tanajewska Alicja
(6)
Łoskot Małgorzata
(6)
Balejko Antoni
(5)
Bogdanowicz Marta
(5)
Charbicka Magdalena
(5)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(5)
Korendo Marta
(5)
Kołakowski Artur
(5)
Kranowitz Carol Stock
(5)
Pospiszyl Irena
(5)
Skałbania Barbara
(5)
Skorek Ewa Małgorzata
(5)
Szmalec Jacek
(5)
Szłapa Katarzyna
(5)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(5)
Zasępa Ewa
(5)
Ławicka Joanna
(5)
Żyła Magdalena
(5)
Alenowicz Magdalena
(4)
Baczała Ditta
(4)
Baran-Furga Helena
(4)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(4)
Bryńska Anita
(4)
Błeszyński Jacek
(4)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(4)
Garstka Tomasz
(4)
Gałkowski Tadeusz
(4)
Grzesiak-Witek Danuta
(4)
Gunia Grażyna
(4)
Głuchowska Hanna
(4)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(4)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(4)
Knapp Julie
(4)
Krawczyk Anna
(4)
Langley Audra
(4)
Madanes Cloé
(4)
Majewicz Piotr
(4)
Mirecka Urszula
(4)
Paluch Anna
(4)
Pawłowska Sylwia
(4)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(4)
Polak-Janik Ewelina
(4)
Pąchalska Maria
(4)
Roblek Tami
(4)
Rozwadowska Anna
(4)
Rusaczyk Janusz
(4)
Tarczyńska-Płatek Agnieszka
(4)
Tarkowski Zbigniew
(4)
Tońska-Szyfelbein Anna
(4)
Wentrych Agnieszka
(4)
Wrzesiński Sławomir
(4)
Zaleski Tomasz
(4)
Andruszko Robert
(3)
Arntz Arnoud
(3)
Bilikiewicz Adam
(3)
Brzuzy Grzegorz
(3)
Błaszczak Amanda
(3)
Błeszyński Jacek Jarosław
(3)
Cieszyńska-Rożek Jagoda
(3)
Czajkowska Irena
(3)
Czapla Joanna
(3)
Czaplewska Ewa
(3)
Czardybon Barbara
(3)
Florkowski Antoni
(3)
Franków Łukasz
(3)
Grabias Stanisław
(3)
Grandin Temple
(3)
Herda Kazimierz
(3)
Hinz Magdalena
(3)
Imieliński Kazimierz
(3)
Jacob Gitta
(3)
Jastrzębowska Grażyna
(3)
Jędrzejko Mariusz
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(325)
2010 - 2019
(523)
2000 - 2009
(264)
1990 - 1999
(68)
1980 - 1989
(24)
1970 - 1979
(17)
1960 - 1969
(6)
1950 - 1959
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(517)
1989-2000
(15)
1901-2000
(6)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(1227)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(1217)
nieznany (po)
(6)
Odbiorca
Nauczyciele
(138)
Pedagodzy
(76)
Pedagodzy szkolni
(65)
Rodzice
(61)
Terapeuci
(47)
Nauczyciele przedszkoli
(39)
Dorośli
(30)
Logopedzi
(29)
Psycholodzy
(28)
Specjaliści terapii uzależnień
(28)
Coachowie
(27)
Psychoterapeuci
(24)
Biblioterapeuci
(22)
Terapeuci zajęciowi
(20)
Psycholodzy szkolni
(19)
Wychowawcy klas
(17)
Dyrektorzy szkół
(11)
Lekarze
(11)
Szkoły wyższe
(11)
Pedagodzy specjalni
(10)
Młodzież
(9)
Psychiatrzy
(8)
Nauczyciele nauczania początkowego
(7)
Przedszkola
(7)
Wychowawcy małych dzieci
(7)
9-13 lat
(6)
Dzieci
(6)
Studenci
(6)
Szkoły podstawowe
(6)
14-17 lat
(5)
Szkoły specjalne
(4)
6-8 lat
(3)
Arteterapeuci
(3)
Asystenci osób z niepełnoprawnością
(3)
Bibliotekarze
(3)
Biolodzy
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Klasa 1.
(3)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3.
(3)
Nauczyciele bibliotekarze
(3)
Nauczyciele biologii
(3)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(3)
Neurolodzy
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Fizjoterapeuci
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Pediatrzy
(2)
Psycholodzy kliniczni
(2)
Terapeuci pedagogiczni
(2)
Wychowawcy
(2)
18+
(1)
8-12 lat
(1)
Chorzy na nerwice
(1)
Chorzy na zaburzenia afektywne dwubiegunowe
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko jąkające się
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Endokrynolodzy
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Neurologopedzi
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Otorynolaryngolodzy
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Sportowcy
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(15)
Literatura amerykańska
(3)
Film czeski
(1)
Film polski
(1)
Film słowacki
(1)
Literatura angielska
(1)
Temat
Mowa
(221)
Dziecko
(207)
Zachowanie
(144)
Logopedia
(118)
Autyzm
(101)
Psychoterapia
(79)
Zaburzenia zachowania
(71)
Dziecko autystyczne
(70)
Młodzież
(70)
Osobowość
(69)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(67)
Zaburzenia mowy
(64)
Uczucia
(62)
Dzieci - zaburzenia
(61)
Agresywność
(55)
Odżywianie
(55)
Depresja psychiczna
(54)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(52)
Zespół ADHD
(52)
Dzieci
(51)
Dziecko niepełnosprawne
(51)
Lęk
(51)
Schizofrenia
(47)
Zaburzenia psychiczne
(47)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(45)
Alkoholizm
(44)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(44)
Dysleksja i dysgrafia
(42)
Dziecko trudne
(42)
Rodzina
(42)
Zaburzenia emocjonalne
(42)
Afazja
(41)
Stres
(41)
Słuch
(41)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(40)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(39)
Nałóg
(39)
Uczniowie
(38)
Wychowanie w rodzinie
(38)
Zaburzenia osobowości
(38)
Niepowodzenia szkolne
(37)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(36)
Anoreksja
(35)
Choroby psychiczne
(35)
Jąkanie
(34)
Niedostosowanie społeczne
(32)
Zaburzenia lękowe
(32)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(31)
Patologia społeczna
(31)
Przemoc w rodzinie
(31)
Samobójstwo
(29)
Bulimia
(28)
Leczenie
(28)
Niepełnosprawni
(28)
Narkomania
(27)
Nastolatki
(27)
Niepełnosprawni umysłowo
(26)
Pedagogika specjalna
(26)
Zaburzenia odżywiania
(26)
Mózg
(25)
Pamięć
(25)
Terapia logopedyczna
(25)
Czytanie
(24)
Język polski
(24)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(24)
Psychopatologia
(24)
Rodzice
(24)
Dziecko niedosłyszące
(23)
Przemoc
(23)
Terapia behawioralna
(23)
Zdrowie psychiczne
(23)
Pisanie
(22)
Psychiatria
(22)
Uczenie się
(22)
Psychologia kliniczna
(21)
Uzależnienie (nałóg)
(20)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(20)
Choroby psychosomatyczne
(19)
Komunikacja interpersonalna
(19)
Muzykoterapia
(19)
Pedagogika resocjalizacyjna
(19)
Sen
(19)
Wychowanie przedszkolne
(19)
Wzrok
(19)
Choroby afektywne
(18)
Komunikacja społeczna
(18)
Nauczanie
(18)
Neuropsychologia
(18)
Pograniczne zaburzenie osobowości
(18)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(18)
Zespół Aspergera
(18)
Diagnoza
(17)
Dziecko głuche
(17)
Dziecko z ADHD
(17)
Terapia zajęciowa
(17)
Wychowanie
(17)
Diagnoza pedagogiczna
(16)
Komunikacja werbalna
(16)
Psychologia
(16)
Relacje międzyludzkie
(16)
Temat: dzieło
Książka o człowieku w spektrum autyzmu
(2)
Temat: czas
2001-
(173)
2001-0
(13)
1989-
(8)
1989-2000
(4)
1901-2000
(3)
1945-1989
(3)
1901-
(1)
1918-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(26)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Newcastle upon Tyne (Wielka Brytania)
(1)
Niemcy
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(228)
Artykuł z czasopisma fachowego
(173)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(82)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(65)
Poradnik
(63)
Artykuł z czasopisma naukowego
(46)
Ćwiczenia i zadania
(46)
Poradniki
(38)
Podręczniki akademickie
(35)
Praca zbiorowa
(31)
Monografia
(26)
Opracowanie
(25)
Poradniki dla rodziców
(24)
Artykuł problemowy
(22)
Podręcznik
(22)
Case study (studium przypadku)
(19)
Wywiad dziennikarski
(18)
Podręczniki
(15)
Poradniki dla nauczycieli
(12)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(10)
Materiały pomocnicze
(10)
Raport z badań
(8)
Wydawnictwa popularne
(8)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(7)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(5)
Karty pracy ucznia
(5)
Arkusz obserwacji
(4)
Artykuł fachowy
(4)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(4)
Materiały konferencyjne
(4)
Artykuł przeglądowy
(3)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(3)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(3)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(3)
Felieton
(3)
Film edukacyjny
(3)
Opisy przypadków [Typ publikacji]
(3)
Pamiętniki amerykańskie
(3)
Pamiętniki i wspomnienia
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych specjalnych
(3)
Autobiografia
(2)
Dokument audiowizualny
(2)
Dokumenty audiowizualne
(2)
Encyklopedie
(2)
Gry komputerowe
(2)
Księgi pamiątkowe
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Ćwiczenia logopedyczne
(2)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Biografie
(1)
Broszura
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Esej
(1)
Film fabularny
(1)
Film psychologiczny
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Komiksy
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Książki dla przedszkolaków
(1)
Książki obrazkowe
(1)
Legendy i podania
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura polska
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki dla terapeutów
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Porady internetowe
(1)
Powieść graficzna
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Programy nauczania
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Recenzja naukowa
(1)
Relacja
(1)
Reportaż
(1)
Reportaż problemowy
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Słowniki
(1)
Thriller
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Wywiad-rzeka
(1)
Zadania i ćwiczenia
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(343)
Psychologia
(212)
Medycyna i zdrowie
(147)
Socjologia i społeczeństwo
(52)
Językoznawstwo
(22)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(15)
Rozwój osobisty
(5)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Historia
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(38)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(38)
Remedium
(34)
Charaktery
(18)
Świat Problemów
(18)
Bliżej Przedszkola
(17)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(17)
Szkoła Specjalna
(12)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(10)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(10)
Życie Szkoły
(9)
Sens : psychologia dla ciebie
(8)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(7)
Wychowanie w Przedszkolu
(7)
Wychowanie na Co Dzień
(6)
Dyrektor Szkoły
(5)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(4)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(4)
Gazeta Szkolna
(4)
Kwartalnik Pedagogiczny
(4)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(4)
Praca Socjalna
(4)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(4)
Arteterapia : terapia sztuką w praktyce
(3)
Biologia w Szkole
(3)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(3)
Edukacja i Dialog
(3)
Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane
(3)
Problemy Narkomanii
(3)
Serwis Informacyjny Uzależnienia
(3)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(2)
Głos Nauczycielski
(2)
Logopedia
(2)
Opieka Wychowanie Terapia
(2)
Pedagogika Społeczna
(2)
Polonistyka
(2)
Poradnik Językowy
(2)
Biblioteka w Szkole
(1)
Biblioterapeuta
(1)
Edukacja Zdrowotna i Promocja Zdrowia w Szkole
(1)
Forum Oświatowe
(1)
Język Polski w Gimnazjum
(1)
Meritum
(1)
Nauczanie Początkowe
(1)
Nauczyciel i Szkoła
(1)
Nowa Szkoła
(1)
Otwarta Szkoła
(1)
Oświata Mazowiecka
(1)
Polityka Społeczna
(1)
Poradnik Bibliotekarza
(1)
Problemy Rodziny
(1)
Przegląd Psychologiczny
(1)
Psychologia w Szkole
(1)
Terapia
(1)
Twoje Dziecko
(1)
Wszystko dla Szkoły
(1)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(1)
Wychowawca
(1)
1230 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Monografia pt. Diagnoza i terapia zaburzeń realizacji fonemów jest adresowana do specjalistów zajmujących się pomocą osobom z zaburzeniami artykulacji, w szczególności zaś do logopedów. Zagadnienia podejmowane przez autorów tekstów z pewnością zainteresują także językoznawców, pedagogów, psychologów i lekarzy. Zaburzenia realizacji fonemów przedstawione są z różnych perspektyw, co czyni opracowanie tym bardziej cennym. Autorzy artykułów podejmują tematykę związaną z diagnozą systemu fonetyczno-fonologicznego, czynnikami warunkującymi jego rozwój, a także – co szczególnie istotne – z terapią logopedyczną. W monografii odnajdujemy również doniesienia odzwierciedlające wyniki najnowszych badań dotyczących zaburzeń systemu fonetyczno-fonologicznego. Autorami tekstów są znani w środowisku logopedycznym naukowcy i praktycy, logopedzi i lekarze. Opracowanie zawiera także recenzje najnowszych książek dotyczących zagadnień logopedycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Depresje nie są jedynie przykrymi stanami przygnębienia i złego nastroju. To jedne z najbardziej powszechnych obecnie zaburzeń psychicznych, które, podobnie jak inne choroby afektywne, niełatwo jest rozpoznać i leczyć. Jest to już kolejne wydanie książki. Autor zawarł w niej podstawowe informacje na temat obrazu klinicznego, przyczyn oraz leczenia tych ważnych społecznie chorób. Publikacja jest przeznaczona dla lekarzy ogólnych i rodzinnych, a także dla psychologów klinicznych. W obecnym wydaniu poszerzono i uaktualniono informacje dotyczące form klinicznych nawracających zaburzeń afektywnych oraz leków antydepresyjnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W kolejnym, drugim tomie serii „Zaburzenia płynności mowy – teoria i praktyka” (pierwszy ukazał się w roku 2015 nakładem Wydawnictwa Komlogo we współpracy z Wydawnictwem Uniwersytetu Śląskiego) znalazły się artykuły prezentujące wyniki badań oraz doświadczenia logopedów-praktyków. Nie zabrakło również prezentacji omawianej problematyki z perspektywy pacjenta/klienta. Do prac nad przygotowaniem tego tomu zaproszenie przyjęło wielu wybitnych polskich i zagranicznych naukowców, terapeutów oraz liderów ruchu samopomocy dla osób z zaburzeniami płynności mowy. Między innymi znalazły się w nim artykuły autorstwa takich znanych postaci ze świata logopedii jak: Joseph Agius (Malta), Nicoline Ambrose (USA), Mieczysław Chęciek (Polska), Kurt Eggers (Belgia), Kenneth O. St. Louis (USA), Trudy Stewart (Wielka Brytania), Donatella Tomaiuoli (Włochy), Tomasz Woźniak (Polska), Ehud Yairi (Izrael, USA), a także wielu innych. Ten tom to kolejne kompendium aktualnej i rzetelnej wiedzy z zakresu balbutologopedii (subdyscypliny logopedii zajmującej się zaburzeniami płynności mowy), obejmujący rzadko obecne na polskim rynku szerokie spektrum perspektyw, od neurologopedii po sztukę teatru. Publikacja jest adresowana przede wszystkim do badaczy i logopedów zajmujących się zaburzeniami płynności mowy. Może także stanowić interesującą lekturę dla pedagogów, psychologów, psychoterapeutów, a także studentów logopedii i kierunków pokrewnych. Zapewne będzie również źródłem wsparcia i inspiracji dla osób doświadczających zaburzeń płynności mowy, a także dla ich rodzin.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Logopedia to interdyscyplinarna dziedzina nauki, która bardzo szybko rozwinęła się w ostatnim dziesięcioleciu. Jej intensywny rozwój jest związany ze wzrostem zapotrzebowania społecznego wynikającego ze zwiększenia świadomości i wiedzy na temat zaburzeń mowy. W procesie diagnostyczno-terapeutycznym mowy najważniejsza jest rola logopedy, jednak najczęściej pełny sukces terapeutyczny osiąga się dopiero przy współpracy wielu specjalistów. Dlatego tak istotna w rozwoju myśli logopedycznej jest kooperacja wielu dziedzin nauki, świadcząca o interdyscyplinarności logopedii. Tom zawiera teoretyczne rozważania oraz wyniki badań własnych naukowców i praktyków, którzy reprezentują ośrodki naukowe, placówki oświatowe oraz terapeutyczne z całej Polski. Ukazali oni logopedię jako dziedzinę o interdyscyplinarnych podstawach, a także przyczynili się do kontynuacji dyskusji oraz współpracy specjalistów zajmujących się pomocą dzieciom i dorosłym z zaburzeniami mowy i języka. W monografii znajdują się rozważania specjalistów z różnych dziedzin – logopedii, neurologopedii, surdologopedii, onkologopedii, oligofrenopedagogiki, psychologii, ortodoncji, językoznawstwa, glottodydaktyki – co umożliwia wieloaspektowe spojrzenie na skomplikowane zagadnienie, jakim jest szeroko pojęta komunikacja. Ze Słowa wstępnego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Praca w sposób kompleksowy i rzetelny naukowo prezentuje aktualny stan wiedzy na temat dysleksji rozwojowej. Główną (i kontrowersyjną!) tezą autorki książki jest to, że dysleksja jest nie tylko zaburzeniem uczenia się, ale przede wszystkim zaburzeniem komunikacji. Dotyczy ona znacznej części populacji dzieci i staje się problemem społecznym. Profesor Kupis dokonuje przeglądu najnowszych dokonań naukowych zwłaszcza w dziedzinie wiedzy o patomechanizmach odpowiedzialnych za występowanie tego problemu. Autorka analizuje zagadnienie dysleksji z perspektywy psychologicznej i społecznej. Książkę ilustrują także studia przypadków zaczerpnięte z praktyki zawodowej autorki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Z Prac Towarzystwa Kultury Języka ; 8.)
Zasadniczo każde działanie logopedyczne, które nie ma charakteru profilaktycznego, zapobiegającego ewentualnym zaburzeniom i dysfunkcjom mowy – oparte na diagnozie logopedycznej – przybiera postać interwencji logopedycznej. Tak rozumiana interwencja logopedyczna ma różne postaci i formy: od programów edukacyjnych i reedukacyjnych, realizowanych w przedszkolach, szkołach i innych placówkach oświatowych, których celem jest usprawnienie samych narządów mowy, do programów terapeutycznych, o bardzo skomplikowanym często charakterze (np. w związku z autyzmem lub afazją).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111003 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40234 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46576 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Nowoczesny podręcznik przygotowany na podstawie aktualnej wiedzy. Książka odwołuje się do nowoczesnych systemów klasyfikacyjnych (DSM-5, ICD-11), jak również obejmuje najbardziej aktualną farmakoterapię oraz oddziaływania pozafarmakologiczne. Obszerny materiał został przedstawiony w dwóch tomach, w częściach: Podstawy, Klinika, Terapia. W części Podstawy przedstawiono systemy klasyfikacyjne i diagnostyczne stosowane w psychiatrii wieku rozwojowego. Omówiono metodykę badania psychiatrycznego dziecka i adolescenta, w tym badanie psychologiczne wraz z rolą kwestionariuszy i testów psychologicznych oraz badania neurologiczne. Przedstawiono również narzędzia diagnostyczne do oceny nasilenia objawów psychopatologicznych. Ponadto omówiono aspekty prawne w psychiatrii dzieci i młodzieży oraz psychiatrię sądową nieletnich. W części Klinika omówiono zaburzenia neurorozwojowe oraz zaburzenia należące do spektrum schizofrenii i chorób afektywnych. Przedstawiono również szerokie spektrum wielu innych zaburzeń psychicznych o różnym podłożu z uwzględnieniem farmakologicznych i pozafarmakologicznych metod leczenia. Oddzielne rozdziały poświęcono problematyce FASD oraz dziecku – ofierze przemocy w rodzinie, zaburzeniom psychicznym w chorobach somatycznych, a także psychiatrii konsultacyjnej. W części Terapia znalazły się wiadomości z zakresu planowania terapii w psychiatrii dzieci i młodzieży oraz stosowanych metod terapeutycznych (m.in.: metoda behawioralno-poznawcza, systemowa, psychodynamiczna). Przedstawiono podstawy farmakoterapii, a także farmakoterapię opartą na faktach. Publikacja skierowana jest do lekarzy specjalizujących się w psychiatrii dzieci i młodzieży i w psychiatrii ogólnej, a także psychologów, neurologów dziecięcych, pediatrów i psychoterapeutów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Problemy emocjonalne oraz stany depresyjne dotykają coraz większą grupę młodzieży. Rodzice czy wychowawcy często nie wiedzą, jak radzić sobie z zaburzeniami lękowymi u dzieci. Jesteś rodzicem lub opiekujesz się dzieckiem? Bądź świadomym opiekunem! Chcesz zadbać o stabilność psychiczną dziecka i dobre samopoczucie oraz wiedzieć, kiedy warto skonsultować sprawę ze specjalistą i jak się do tego przygotować? Sprawdź, na jakie sygnały warto zwrócić uwagę i naucz się rozmawiać z dzieckiem, tak by znaleźć z nim wspólny język i wzbudzić zaufanie. Dowiedz się, co możesz zrobić, aby mu pomóc.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
To pierwszy tom z cyklu poświęconego dzieciństwu. Omawiane zagadnienia dotyczą prawidłowości rozwoju dziecka w różnych sferach funkcjonowania oraz różnorodnych zaburzeń rozwoju pojawiających się lub ujawniających w dzieciństwie. Kolejne książki będą poświęcone pedagogicznym i psychologicznym metodom wspierania rozwoju dzieci doświadczających różnorodnych problemów. Połączenie perspektyw psychologicznej i pedagogicznej jest szczególnie cenne w procesie wspierania rozwoju dziecka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Psychologia-Etologia-Genetyka jest serią wydawniczą z pogranicza psychologii i biologii. Adresowana jest do wszystkich osób zainteresowanych następującymi obszarami badawczymi: mechanizmy zachowania, rozwój osobniczy i ewolucyjny zachowania, różnice indywidualne, rola czynników genetycznych i środowiskowych w kształtowaniu zachowania, porównawcza analiza zachowania się różnych gatunków zwierząt (w tym człowieka), zastosowania psychologii, etologii i genetyki zachowania. Publikowane są wyniki badań, osiągnięcia teoretyczne oraz propozycje zastosowań w działalności praktycznej. Seria wydawana jest wraz z Interdyscyplinarnym Centrum Genetyki Zachowania Uniwersytetu Warszawskiego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych UNESCO UNICEF Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106760 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48566 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45256 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64221 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Falkowski, Jakub Grzegorzewska, Maria Doroszewska, Janina Han-Ilgiewicz, Natalia Hulek, Aleksander Jedlewski, Stanisław Joteyko, Józefa Kirejczyk, Kazimierz Konopnicki, Jan Korczak, Janusz Pańczyk, Jan Pietrzak, Włodzimierz Sękowska, Zofia UNESCO UNICEF Polski Związek Głuchych Polski Związek Niewidomych Towarzystwo Przyjaciół Dzieci Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagogika specjalna Adaptacja Adopcja Afazja Agresywność Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu Zespół ADHD Zespół Aspergera Autyzm Terapia behawioralna Biblioterapia Metoda Dobrego Startu Dogoterapia Dojrzałość szkolna Domy dziecka Doradcy zawodowi Zespół Downa Drama (pedagog.) Dwujęzyczność Dysleksja i dysgrafia Dyslalia Dziecko ulicy Kształcenie integracyjne Edukacja domowa Emisja głosu Fizykoterapia Fonogesty Gimnastyka korekcyjna Głuchoniewidomi Testy na iloraz inteligencji Implanty Indywidualny tok nauki Integracja percepcyjno-motoryczna Integracja społeczna Jąkanie Język migowy Klasa szkolna (socjol.) Komunikacja interpersonalna Lateralizacja Lęk Metoda Petö Metoda Montessori Zakłady poprawcze i wychowawcze Molestowanie seksualne Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa Mowa Mukowiscydoza Muzykoterapia Myślenie Nauczanie Niepełnosprawność Niepowodzenia szkolne Głusi Niewidomi Obowiązek szkolny Odruchy Osobowość Otyłość Padaczka Pamięć Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych Pedagodzy specjalni Pomoc postpenitencjarna Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne Pozbawienie władzy rodzicielskiej Przedszkola specjalne Przemoc Psychoterapia Rehabilitacja medyczna Pedagogika resocjalizacyjna Samobójstwo Poczucie własnej wartości Schizofrenia Metoda Sherborne Sieroctwo Słuch Socjalizacja Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych Spostrzeganie Stres Stwardnienie rozsiane Subkultura Światowa Organizacja Zdrowia Świetlice Telepraca Ubezpieczenia społeczne Uczenie się Niedorozwój umysłowy Zespół Ushera Uwaga (psychol.) Postawa ciała Terapia zajęciowa Wagary Wolontariusze Wsparcie społeczne Wykluczenie społeczne Zakład pracy chronionej Zespół dziecka potrząsanego Zez Zmęczenie Zmysły
Gatunek
Słownik zawiera: hasła z zakresu diagnozy i stymulacji rozwoju dzieci z różnymi rodzajami i stopniem niepełnosprawności; patologii i profilaktyki rozwoju; edukacji, rehabilitacji, resocjalizacji oraz terapii medycznej i psychologiczno-pedagogicznej osób niepełnosprawnych; społecznego funkcjonowania osób niepełnosprawnych w różnych środowiskach życia; regulacji prawnych dotyczących tych osób; biogramy prekursorów i twórców pedagogiki specjalnej
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39365 P. (50) (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Seria Krótki kurs to popularnonaukowe książki wydawane przez Oxford University Press, które w przystępny sposób przedstawiają szereg tematów z niemal każdej dziedziny. Omawiając z entuzjazmem fakty, analizy, perspektywy i nowe koncepcje autorzy-eksperci sprawiają, że tematy trudne stają się przystępne w lekturze. Pamięć. Krótki kurs to przewodnik po najważniejszych informacjach dotyczących funkcjonowania ludzkiej pamięci. Czytelnik dowie się z niego: • Jak pierwsze, przełomowe badania doprowadziły do sformułowania najwcześniejszych modeli pamięci i jak te modele zostały przekształcone wskutek nowszych odkryć. • W jaki sposób powstają wspomnienia i dlaczego są tak podatne na zniekształcenia. • Czy można zaszczepić komuś wspomnienie lub odzyskać takie, które się utraciło. • Na ile wiarygodne są zeznania świadków i co należy wiedzieć o ludzkiej pamięci, gdy się je analizuje. • Na czym polegają zaburzenia pamięci i jaką wiedzę o zapamiętywaniu, przechowywaniu i odtwarzaniu informacji uzyskali naukowcy, badając pacjentów z uszkodzeniami mózgu. • Jak rozwijają się zdolności pamięciowe człowieka i na czym polegają zmiany w pamięci związane ze starzeniem się. • Jak usprawniać zdolności pamięciowe, planować uczenie się nowych rzeczy i ułatwiać sobie zdawanie egzaminów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Nowoczesna terapia zaburzeń psychicznych to nie tylko celowana farmakoterapia, wielomodalna opieka środowiskowa czy systemowe rozumienie problemów zdrowotnych. To także włączanie w proces leczenia metod oddziaływań opartych na środowisku naturalnym, o skuteczności potwierdzonej naukowo i klinicznie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Agata Dukowicz, Julia Sikorska, Justyna Szymańska, Maciej Trojan: Asymetria funkcjonalna mózgu w badaniach z udziałem naczelnych [Functional asymmetry of the brain in studies of primates], s. 7–28; Małgorzata Anna Basińska, Agnieszka Szocińska: Temperament a występowanie syndromów psychosomatycznych według The Diagnostic Criteria for Psychosomatic Research – DCPR u pacjentów z chorobami kardiologicznymi [Temperament and the occurrence of psychosomatic syndromes described in the Diagnostic Criteria for Psychosomatic Research – DCPR taking into consideration patients with heart diseases], s. 29–46; Karolina Stala, Łukas z Malanowski: Rozpoznawanie emocji przez sprawców przestępstw seksualnych [Emotion recognition in sex offenders], s. 47–64; Włodzimierz Oniszczenko, Wojciech Łukasz Dragan: Cechy temperamentu w ujęciu Regulacyjnej Teorii Temperamentu: związek z zaburzeniami psychicznymi i ich genetycznym podłożem [Temperament traits in terms of Regulative Theory of Temperament: The relationship with mental disorders and their genetic background], s. 66–92.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka pod redakcją naukową Jacka Sein Ananda oraz Marka Wiergowskiego „Alkohol i człowiek – toksyczny związek” to znakomita naukowa monografia o mechanizmach uzależnień. Czytelnik otrzymuje solidną porcję wiedzy podaną w sposób bardzo dobrze przyswajalny. Jednak nie tylko przekazana wiedza teoretyczna przesądza o walorach książki. Znalazło się w niej miejsce dla konkretnych przypadków klinicznych, które są niezbędnym uzupełnieniem teorii. Dzięki nim możemy poznać różne sposoby radzenia sobie z takim problemem w praktyce zarówno od strony pacjenta, jak i jego terapeuty. W książce opisano właściwości etanolu (farmakokinetyka i farmakodynamika, interakcje alkoholu z lekami i narkotykami) oraz jego wpływ na poszczególne układy i narządy krytyczne. Poruszono także bardzo istotne zagadnienia diagnostyki, badania podmiotowego i przedmiotowego w kierunku uzależnień. Przedstawione zostały markery biochemiczne przewlekłego nadużywania etanolu, a także wyniki badań ultrasonograficznych, co jest cennym dodatkiem dla lekarzy praktyków. Dodatkowo opisano zmiany metaboliczne mózgu w czasie konsumpcji alkoholu – badanie techniką spektroskopii rezonansu magnetycznego (1H MRS). Przedstawiono także zagadnienia dotyczące diagnostyki, profilaktyki i terapii FASD. Autorzy wskazują praktyczne wskazania do leczenia w warunkach szpitalnych, leczenia przedszpitalnego i na szpitalnym oddziale ratunkowym (SOR). Opisują oni możliwości sedacji pobudzonych pacjentów, będących pod wpływem etanolu (farmakologicznego i niefarmakologicznego), co stanowi problem codzienny na SOR-ach i psychiatrycznych izbach przyjęć. Psychiatria i medycyna uzależnień należą do tych dyscyplin medycznych, które dla osiągnięcia skuteczności w udzielaniu pomocy potrzebującym wymaga posługiwania się wiedzą i dorobkiem innych dziedzin. W kontaktach z lekarzami psychiatrami i medycyny somatycznej niejednokrotnie wybrzmiewało zainteresowanie wiedzą z obszarów dla addyktologii pokrewnych. „Alkohol i człowiek– toksyczny związek” stanowi odpowiedź na oczekiwania lekarzy różnych specjalności, psychoterapeutów uzależnień, psychologów i tych wszystkich, którzy o swoich pytaniach i wątpliwościach nie chcą rozmawiać wyłącznie w salach wykładowych. Książka ta, dzięki zaproszeniu do współpracy znakomitych autorów, autorytetów w swoich obszarach aktywności naukowej, przedstawia te obszary wiedzy, których brakowało w programach kształcenia przed- i podyplomowego. Prof. dr hab. n. med. Jerzy Samochowiec
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka Agnieszki Olechowskiej to interdyscyplinarne kompendium wiedzy o specjalnych potrzebach edukacyjnych, przydatne nauczycielom i innym profesjonalistom, rodzicom oraz studentom przygotowującym się do pracy w przedszkolu i w szkole. Autorka omówiła w niej teorię oraz praktykę kształcenia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, odwołując się do polskich realiów, procedur oraz obowiązujących regulacji prawnych. Nakreśliła nowe kierunki rozwoju systemu edukacji – uniwersalne projektowanie w edukacji oraz zarządzanie różnorodnością w szkole. Szczegółowo przedstawiła przyczyny, objawy oraz możliwości dostosowania wymagań edukacyjnych i pomocy dydaktycznych dla dzieci doświadczających: · niepełnosprawności intelektualnej oraz ruchowej · uszkodzeń słuchu i wzroku · niedostosowania społecznego · specyficznych trudności w uczeniu się · zaburzeń komunikacji językowej · chorób przewlekłych (epilepsji, cukrzycy, astmy, mukowiscydozy i innych) · sytuacji kryzysowych lub traumatycznych · niepowodzeń edukacyjnych · zaniedbań środowiskowych · trudności adaptacyjnych · autyzmu Książka, którą trzymają Państwo w rękach, to wynik spotkania teorii z praktyką. Tutaj praktyka wynika z teorii, a teoria znajduje zastosowanie w praktyce. To książka dla nauczycieli proaktywnych, nastawionych na działanie, otwartych na rozważanie różnych opcji, chętnych do stawiania wielu kolejnych pytań. O Autorce: dr n. hum Agnieszka Olechowska – nauczyciel wczesnej edukacji, pedagog specjalny-logopeda, wykładowca Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie, profesor wizytujący Florida University USA. Członek Zespołu Edukacji Elementarnej przy KNP PAN, kierownik autorskich studiów podyplomowych Edukacja Wczesnoszkolna i Przedszkolna, autorka kursu doskonalącego do pracy z dziećmi z opóźnieniami neurorozwojowymi Ruch dla Uczenia się – Move to Learn®. Autorka książek z zakresu specjalnych potrzeb edukacyjnych (Wspieranie uczniów ze specjalnymi potrzebami. Wskazówki dla nauczycieli (APS 2001), Specjalne potrzeby edukacyjne. Spotkanie teorii z praktyką (PWN 2016), artykułów naukowych, poradników dla nauczycieli, programów kształcenia, e-learningowych kursów dla nauczycieli oraz narzędzi diagnozy pedagogicznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej