Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(87)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(86)
Publikacje naukowe
(15)
E-booki
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Artykuły
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(178)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(43)
Czytelnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(25)
Czytelnia Chodzież
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(25)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(11)
Wypożyczalnia Złotów
(27)
Czytelnia Złotów
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(28)
Czytelnia Wągrowiec
(11)
Autor
Kawula Stanisław
(6)
Giddens Anthony
(3)
Goodman Norman
(3)
Sztompka Piotr
(3)
Gilejko Leszek
(2)
Kwieciński Zbigniew
(2)
Marody Mirosława
(2)
Polak Jędrzej
(2)
Polakowska-Kujawa Jolanta
(2)
Ruszkowski Janusz
(2)
Siara Olga
(2)
Sutton Philip W
(2)
Szulżycka Alina
(2)
Szymański Mirosław Józef
(2)
Tomanek Paweł
(2)
Zielińska Urszula
(2)
Adamczewski Jakub
(1)
Babbie Earl R
(1)
Balicki Janusz
(1)
Bauman Zygmunt
(1)
Bielska Beata
(1)
Borzęcka Anna (pedagogika)
(1)
Brzeziński Jerzy
(1)
Bąbel Przemysław
(1)
Centola Damon
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka
(1)
Cypryański Piotr
(1)
Czekaj Krzysztof
(1)
Danilewicz Wioleta
(1)
Drabik Krzysztof
(1)
Gałaś Mieczysław
(1)
Giddens Anthony (1938- )
(1)
Gierszewski Janusz
(1)
Giza Anna
(1)
Gorlach Krzysztof
(1)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(1)
Grzybowski Romuald
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Górny Agata
(1)
Górska Dorota
(1)
Harwas-Napierała Barbara
(1)
Hirszowicz Maria
(1)
Jakubiak Krzysztof
(1)
Juza Marta
(1)
Kaczmarczyk Paweł
(1)
Kanclerz Bożena
(1)
Konieczny Jacek
(1)
Kot Wiesław
(1)
Kowalski Mirosław
(1)
Księżyk Rafał
(1)
Kwiatkowski Paweł
(1)
Leoński Jacek
(1)
Lesińska Magdalena
(1)
Leśniak Małgorzata
(1)
Maciarz Aleksandra
(1)
Majkowski Władysław
(1)
Margański Janusz
(1)
Markowski Michał Paweł
(1)
Matysiak Anna
(1)
Mazur Stanisław
(1)
Mazurkiewicz Piotr
(1)
Miernik Mirosław Aleksander
(1)
Możdżyńska Marzena
(1)
Myszka-Strychalska Lucyna
(1)
Niedźwiedzki Dariusz
(1)
Nymś-Górna Agnieszka
(1)
Osiewalska Beata
(1)
Peret-Drążewska Paulina
(1)
Pieczywok Andrzej
(1)
Pląsek Rafał
(1)
Potyrała Katarzyna
(1)
Przyszczypkowski Kazimierz
(1)
Pucek Zbigniew
(1)
Radziewicz-Winnicki Andrzej
(1)
Rakowski Tomasz
(1)
Rogatka Krzysztof
(1)
Rutkiewicz N
(1)
Rutkowiak Joanna
(1)
Sikorska Małgorzata
(1)
Sobecki Mirosław
(1)
Solarczyk-Ambrozik Ewa
(1)
Sosnowski Adam
(1)
Sosnowski Tomasz
(1)
Sowa-Behtane Ewa
(1)
Susskind Daniel
(1)
Susskind Richard E
(1)
Szlachta Bogdan
(1)
Szmyd Jan
(1)
Szumigalska Maria
(1)
Tacik Przemysław
(1)
Tapscott Don
(1)
Thernborn Göran
(1)
Toffler Alvin
(1)
Turski Ryszard
(1)
Twaróg-Kanus Agnieszka
(1)
Wagner Iwona
(1)
Walancik Marek
(1)
Wasilewski Jacek
(1)
Wesołowski Włodzimierz
(1)
Wieczorek Emilia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(34)
2000 - 2009
(34)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(20)
Kraj wydania
Polska
(90)
Język
polski
(77)
nieznany (po)
(13)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Zmiana społeczna
(83)
Rodzina
(24)
Globalizacja
(16)
Społeczeństwo
(16)
Socjalizacja
(15)
Socjologia
(15)
Nierówności społeczne
(14)
Kultura
(13)
Kształcenie
(12)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(12)
Bezrobocie
(11)
Starzenie się
(11)
Ruchy społeczne
(10)
Grupy społeczne
(9)
Patologia społeczna
(9)
Pedagogika społeczna
(9)
Struktura społeczna
(9)
Ubóstwo
(9)
Opieka społeczna
(8)
Polityka
(8)
Płeć
(8)
Religia
(8)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Agresywność
(7)
Młodzież
(7)
Praca
(7)
Przemoc
(7)
Rodzice
(7)
Starość
(7)
Szkolnictwo
(7)
Wsparcie społeczne
(7)
Babicki, Józef Czesław
(6)
Ciczkowski, Wiesław Andrzej
(6)
Czas wolny od pracy
(6)
Demokracja
(6)
Diagnoza pedagogiczna
(6)
Dykcik, Władysław
(6)
Dziecko
(6)
Dziecko ulicy
(6)
Edukacja ekologiczna
(6)
Jeżewski, Kazimierz
(6)
Kamiński, Aleksander
(6)
Kawula, Stanisław
(6)
Kibice
(6)
Kowalski, Stanisław
(6)
Lachowicz, Jan
(6)
Lisiecki, Kazimierz
(6)
Migracje
(6)
Mysłakowski, Zygmunt
(6)
Olubiński, Andrzej
(6)
Orłowska, Małgorzata
(6)
Państwo
(6)
Promocja zdrowia
(6)
Przestępczość
(6)
Radlińska, Helena
(6)
Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce
(6)
Subkultura
(6)
Syrek, Ewa
(6)
Theiss, Wiesław
(6)
Winiarski, Mikołaj
(6)
Wolny, Marek
(6)
Wroczyński, Ryszard
(6)
Środki masowego przekazu
(6)
Šackij, Stanislav Teofilovič
(6)
Klasy społeczne
(5)
Kontrola społeczna (socjol.)
(5)
Nacjonalizm
(5)
Nauczyciele
(5)
Rasizm
(5)
Społeczeństwo informacyjne
(5)
Urbanizacja
(5)
Wychowanie
(5)
Władza
(5)
Świadomość społeczna
(5)
Autorytet
(4)
Internet
(4)
Organizacje
(4)
Partie polityczne
(4)
Postawy
(4)
Prostytucja
(4)
Społeczności lokalne
(4)
Wartość
(4)
Wieś
(4)
Wolność
(4)
Wykluczenie społeczne
(4)
Gospodarka
(3)
Interakcje społeczne
(3)
Konflikt
(3)
Miasta
(3)
Oświata
(3)
Pedagogika
(3)
Polska
(3)
Rasy ludzkie
(3)
Samorząd terytorialny
(3)
Seksizm
(3)
Siła robocza
(3)
Socjologia polityki
(3)
Terroryzm
(3)
Wojna
(3)
Biurokracja
(2)
Temat: czas
2001-
(18)
1989-
(11)
1901-2000
(9)
2001-0
(8)
1989-2000
(7)
1901-
(6)
1945-1989
(3)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(23)
Europa
(3)
Berlin (Niemcy)
(1)
Bełchatów (woj. łódzkie ; okręg)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Wałbrzych (woj. dolnośląskie)
(1)
ZSRR
(1)
Śląsk
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(7)
Monografia
(6)
Podręczniki akademickie
(6)
Opracowanie
(5)
Raport z badań
(2)
Reportaż
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Esej
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(20)
Edukacja i pedagogika
(6)
Historia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Psychologia
(2)
Architektura i budownictwo
(1)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Tytuł czasopisma
Praca Socjalna
(1)
90 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53598 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59628 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 58928 P 6,5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85432 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41018 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57452 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64099 P 5,6 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zachodzące w Polsce w ostatnich dekadach zmiany, których początek wiąże się z wydarzeniami mającymi miejsce w 1989 roku, określane często jako transformacja systemowa, doczekały się wielu badań, analiz i opracowań. Błędem byłoby jednak sądzić, że poznane i opisane zostały wszystkie ich aspekty, a nasza wiedza na ten temat jest względnie pełna. Problematyka ta w dalszym ciągu powinna być i będzie przedmiotem zainteresowań badaczy reprezentujących różne dyscypliny naukowe, co wynika z zakresu tych zmian, obejmującego w zasadzie cały system społeczny i wszystkie jego subsystemy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106481 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45114 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Socjologia edukacji : zarys problematyki / Mirosław J. Szymański. - Kraków : Oficyna Wydawnicza Impuls, 2013. - 218 s. : il. ; 22 cm.
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
Autor charakteryzuje socjologię edukacji jako dziedzinę wiedzy. Omawia edukacyjne znaczenie takich procesów społecznych, jak: stratyfikacja społeczna, zmiana społeczna, socjalizacja, współczesne kształcenie i wychowanie. Przedstawia analizy dotyczące jednostki i społeczeństwa. Charakteryzuje funkcje edukacyjne instytucji: rodziny, szkoły, zakładu pracy, ośrodków władzy. Ukazuje tworzące się w społeczeństwie współczesnym napięcia między indywidualizmem a wspólnotowością, wartościami i antywartościami, dążeniami do równości społecznej i narastającymi nierównościami, reprodukcją społeczną a emancypacją jednostek i grup społecznych. Końcowa część pracy dotyczy kształtowania tożsamości, procesu będącego jednym z najważniejszych wyzwań socjalizacyjnych i wychowawczych naszych czasów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106572 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48539 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39396 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32346 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45257 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64135 P 2,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka zawiera interesujące refleksje nad bezpieczeństwem personalnym i strukturalnym w ujęcie teoretycznym i praktycznym. Autorzy podejmują próbę odpowiedzi na pytanie czym jest bezpieczeństwo personalne i strukturalne oraz jakie ma ono znaczenie dla teorii i praktyki bezpieczeństwa. Ślady poszukiwań omawianej tematyki można odnaleźć w warstwie prezentowanych poglądów przedstawicieli nauk o bezpieczeństwie. Z analizy tekstów przebija postulat dokonania szerszej refleksji nad określeniem paradygmatu dla tej, tak ważnej z prakseologicznego punktu widzenia, dyscypliny naukowej. W publikacji przedstawiono aktualny stan wiedzy na temat badań w tym zakresie. W części praktycznej monografii zaprezentowane zostały wyniki badań pokazujące możliwości wykorzystania tych kategorii analitycznych w praktyce. Jest to książka o przejrzystej strukturze, napisana komunikatywnym językiem, wskazującym na dogłębną znajomość omawianych zagadnień. Została wzbogacona tabelami i wykresami, a także obudowana aparaturą naukową z zakresu nauk społecznych i humanistycznych. Oceniając jej zawartość, chciałbym podkreślić jej uniwersalność i przydatność dla szerokiego grona potencjalnych czytelników, w tym studentów i nauczycieli akademickich różnych kierunków i specjalności naukowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116808 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67510 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spór o rzeczywistość w epoce populizmu. Opisując sytuację polityczną w Stanach Zjednoczonych i w Polsce, autor pokazuje źródła wojen kulturowych, których jesteśmy świadkami, oraz logikę, wedle której się one rozwijają. Zastanawia się nad tym, jaki jest status prawdy w życiu publicznym i dlaczego miejsce argumentów zajęły afekty i opinie. Co musiałoby się zmienić, żeby sfera publiczna mogła na powrót stać się wspólna, gdzie szukać modelu dla skutecznej polityki demokratycznej? Kluczem do wyjścia z impasu jest dla Markowskiego sztuka interpretacji, będąca jego zdaniem jedną z najważniejszych umiejętności potrzebnych do funkcjonowania w życiu społecznym. W porywającym eseju nie tylko dowodzi jej użyteczności, ale też pokazuje, jak w praktyce możemy zastosować ją w wielu, głównie politycznych, wymiarach naszego życia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115828 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41289 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87099, 87100 (2 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87101 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42190 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62277 P 2,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35402 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38337 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32289 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62925, 62801 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44194 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96317 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35878 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29959, 29958 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42133 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Absolutyzm Anarchizm Autorytaryzm Autorytet Banki Bezrobocie Bioetyka Bóg Chrześcijaństwo Cnota (filoz.) Cykl koniunkturalny Kultura Demografia Demokracja Dialog społeczny Etyka społeczna Działalność charytatywna Egalitaryzm Ekologia Ekonomia Elita społeczna Encykliki społeczne Etyka Gospodarka Faszyzm Feudalizm Polityka Filozofia Finanse publiczne Plan gospodarczy Grzech Ideologia Imperializm Indywidualizm (filoz.) Inflacja Integracja europejska Siła robocza Kapitał społeczny Kara śmierci Nauka społeczna Kościoła katolickiego Komunikacja społeczna Komunitaryzm Konserwatyzm Związki wyznaniowe Liberalizm Makroekonomia Marksizm Migracje Mikroekonomia Mniejszości (socjol.) Nauki społeczne Monarchia Nacjonalizm Nierówności społeczne Niewolnictwo Obywatel Rynek Osoba Państwo Partie polityczne Patologia społeczna Pieniądz Polityka społeczna Ponowoczesność Porządek społeczny Postęp Postmodernizm Praca Prawa człowieka Prawo Produkt krajowy Psychologia społeczna Racja stanu Rasizm Religia Republika Rodzina Rynki finansowe Samorząd Sekty Słuszność (prawo) Socjalizm Socjologia i społeczeństwo Socjologia polityki Socjologia prawa Społeczeństwo obywatelskie Ekonomia społeczna Społeczność lokalna Społeczność międzynarodowa Sprawiedliwość Sumienie Szkoły katolicko-społeczne Ruchy katolicko-społeczne Teologia Teologia polityczna Konsumenci (ekon.) Przedsiębiorstwo Teoria wyboru publicznego Terroryzm Tomizm Totalitaryzm Tradycja Umowa społeczna Ustrój polityczny Władza Własność Wojna Pokój Masoneria Wolność Wzrost gospodarczy Zarządznie Zasady życia społecznego Zmiana społeczna Związki zawodowe Społeczeństwo
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94037 (1 egz.)
Czytelnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34831 P (42) (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41571 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60186 P 5,4 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents]: Wstęp [Introduction], s. 7–8; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej [The development and types of social knowledge], s. 9–18; Jarosław Górniak: Badanie społeczeństwa z perspektywy podmiotu działającego [Analysis of society from the point of view of an acting subject], s. 19–32; Stanisław Mazur: Poznanie, wiedza i działanie społeczne w paradygmacie wielości [Cognition, knowledge and social action in the multiplicity paradigm], s. 33–42; Jan Hartman: Co po socjologii? [What will replace sociology? ], s. 43–52; Anna Giza: Społeczeństwo jako problem koordynacji: rola wiedzy w stanowieniu bytu społecznego [Society as a coordination problem: The role of knowledge in establishing social entities], s. 53–70; Bob Jessop: Social imaginaries, structuration, learning, and ‘collibration’: Their role and limitations in governing complexity, s. 71–84; Robert Delorme: Głęboka Kompleksowość a ujęcie krytyczności w wyjaśnianiu kompleksowości przez Morina i Le Moigne’a [Deep Complexity and the problem of criticality in Morin’s and Le Moigne’s accouts of complexity], s. 85–108; John L. Campbell, Owe K. Pedersen: Reżimy wiedzy: jak Stany Zjednoczone i Dania interpretowały kryzys stagflacji [Knowledge regimes: How America and Denmark made sense of the stagflation crisis], s. 109–124; Barbara Worek: Kiedy poznający podmiot jest działającą kobietą: przypadek badań feministycznych [When the cognitive subject is an active woman: The case of feminist studies], s. 125–136; Robert Chrabąszcz: Lingwistyka a współczesne paradygmaty nauki [Linguistics vs. the contemporary research paradigms], s. 137–146; Bartosz Józefowski: Evidence-based policy – nowa koncepcja dotykająca starych problemów [Evidence-based policy: A new approach to old problems], s. 147˜–152; Magdalena Jelonek: Niezamierzone efekty działań ludzkich, czyli o tym, czy może się udać reforma systemu szkolnictwa wyższego [Unintended effects of human action and reforms of the higher education system], s. 153–164; Marek Ćwiklicki: Tworzenie się wiedzy społecznej według teorii CRP [Social knowledge creation in the complex responsive processes theory ], s. 165–172; Miłowit Kuniński: Wyjaśnianie powstawania norm [Explaining the emergence of norms], s. 173–184; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej – ciąg dalszy [The development and types of social knowledge – continued.], s. 185–194.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Od Redakcji Niniejszy tom zawiera teksty dotyczące szerokiego spectrum zjawisk i procesów związanych z funkcjonowaniem systemu edukacji w nowym typie społeczeństwa i gospodarki opartej na wiedzy. Większość artykułów dotyczy szkolnictwa wyższego, które zarówno w Strategii Lizbońskiej, jak i w Procesie Bolońskim, zostało uznane za główny motor rozwoju społeczno-ekonomicznego. W nurcie tych rozważań mieszczą się teksty następujących Autorów: M. Wójcickiej, J. Kochanowskiego, K. Karczmarczuka, A. Boczkowskiego. Z kolei K. Musiał i A. Dziedziczak-Foltyn opisują próby wprowadzenia zmian w różnych systemach szkolnictwa wyższego. Tym niemniej jakość szkolnictwa wyższego i jego rola w modernizacji społecznej zależy od wcześniejszych etapów kształcenia, stąd też reformy dotyczą także innych elementów systemu edukacji. Dobitnie pokazuje to artykuł M. Zahorskiej omawiający przebieg i rezultaty reformy oświatowej w Polsce. W tym kontekście interesujący wydaje się tekst E. Wejbert-Wąsiewicz i E. Pęczkowskiej opisujący wydawałoby się uboczny problem (z punktu widzenia modernizacji społecznej), ale faktycznie dość kluczowy, gdyż pokazujący społeczno-kulturowe bariery wprowadzania zmian w systemie edukacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Niniejszy numer „Przeglądu Socjologicznego” poświęcony jest problematyce starości i starzejącej się populacji. Prognozy demograficzne dotyczące wzrostu liczebnego ludzi starszych wymuszają podejmowanie decyzji politycznych i administracyjnych przekładających się na projekty „zagospodarowania starości”, jako zjawiska nieuchronnego wymagającego namysłu wielu dyscyplin i wsparcia różnych instytucji. Można zauważyć, że w przeciągu ostatnich kilkudziesięciu lat przeszliśmy, w ramach socjologii starzenia się (sociology of ageing) i gerontologii społecznej od paradygmatu „straszenia starością” i wycofywania się osób starszych z pełnienia różnych ról społecznych do paradygmatu „waloryzowania starości” poprzez promocję aktywnego, dobrej jakości, życia uwarunkowanego stanem zdrowia. Zarówno w aspekcie poznawczym jak i praktycznym dąży się do pokazania, że starzy ludzie mają swoje miejsce w rodzinie, społeczności lokalnej, państwie. Seniorzy stanowią ważną część życia społecznego i kulturalnego, a zaspokajanie specyficznych potrzeb ludzi starszych może stanowić impuls dla rozwoju różnych dziedzin gospodarki. Warto przypomnieć, że w 2012 r. obchodziliśmy Europejski Rok Aktywności Osób Starszych i Solidarności Międzypokoleniowej (Europen Year for Active Ageing and Solidarity between Generations 2012), którego celem było stworzenie lepszych możliwości do aktywnego starzenia się poprzez promowanie działań w obszarze: zatrudnienie, uczestnictwo w społeczeństwie, niezależne życie. Kluczowe dla różnych projektów badawczych oraz działań z zakresu polityki społecznej było wskazanie determinantów biologicznych, społecznych, ekonomicznych implikujących aktywność i zachowania prozdrowotne. Artykuły przedstawione w tomie podejmują wybiórczo różne zagadnienia związane ze starością i starzejącym się społeczeństwem. Prezentują zainteresowania własne badaczy, mające źródła w socjologicznej refleksji nad starzeniem się jednostek i populacji. Przyjęta perspektywa pokazuje, że proces starzenia się biologicznego, psychicznego, społecznego i ekonomicznego jest zindywidualizowany, zależy od wielu czynników. Seniorzy stanowią grupę zróżnicowaną pod względem wieku, samodzielności, sprawności funkcjonalnej, dlatego wymagają zróżnicowanego wsparcia instytucjonalnego i solidarności międzypokoleniowej. Zauważalna zmiana w myśleniu o starszym pokoleniu polega zwłaszcza na konieczności włączenia ich w proces aktywnego starzenia się, podtrzymania i rozwijania sprawności funkcjonalnej oraz zmianie społecznego postrzegania starości. Wraz ze wzrostem populacji ludzi starszych dynamicznie rozwija się gerontologia traktowana jako nauka badająca procesy starzenia się i starości w różnych wymiarach, a zwłaszcza biologiczno-medycznym, demograficzno-ekonomicznym i społeczno-kulturowym. Konstytuują się także nowe obszary badawcze i subdyscypliny gerontologiczne, jak np. gerontotechnologia, psychogerontologia, bioetyka gerontologiczna. Przekłada się to na różne interdyscyplinarne projekty badawcze oraz działania praktyczne zmierzające do aktywizacji środowiska ludzi starszych oraz tworzenia spójnej polityki społecznej. Tematyka artykułów niniejszego tomu nawiązuje do trzech istotnych problemów związanych ze starością i starzejącym się społeczeństwem: –– zabezpieczenie społeczne i aktywna polityka społeczna wobec potrzeb seniorów: dostęp do zasobów instytucjonalnych, sytuacja życiowa człowieka starszego i odpowiedzialność rodziny; –– problemy zdrowia i choroby wieku starszego: dostęp do publicznych i komercyjnych usług medycznych, medykalizacja starości, racjonowanie wiekowe usług zdrowotnych, dyskryminacja w systemie opieki medycznej; –– procesy demograficzne i ich skutki społeczno-gospodarcze: starzenie się populacji, osoby bardzo stare i ich potrzeby. Oprócz tekstów badaczy polskich w tomie przedstawiono dwa artykuły w języku angielskim, które można potraktować jako przykłady analizy procesów demograficznych oraz dostępności do usług zdrowotnych, prowadzonych z różnych perspektyw praktycznych. Prof. David Brown przedstawia sytuację demograficzną w Polsce na tle procesów demograficznych w innych krajach, analizując konsekwencje tych procesów dla mieszkańców wsi. Studium prof. Iwony Sobis pokazuje, w monograficznym ujęciu, regionalne rozwiązywanie problemów opieki zdrowotnej w Szwecji. W tomie zawarto również recenzje z czterech monografii powiązanych problemowo z tematem głównym. Pozostaje mieć nadzieję, że artykuły zgromadzone w tym tomie „Przeglądu Socjologicznego” zainteresują Czytelników, skłonią do namysłu i dyskusji nad problemami starości w skali jednostkowej i zbiorowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej