Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(33)
Forma i typ
Książki
(29)
Publikacje naukowe
(7)
Artykuły
(2)
Czasopisma
(2)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(68)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(15)
Wypożyczalnia Chodzież
(13)
Wypożyczalnia Czarnków
(12)
Wypożyczalnia Trzcianka
(9)
Wypożyczalnia Złotów
(10)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(10)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Autor
Czajkowska Irena
(4)
Herda Kazimierz
(4)
Białek Bogdan
(1)
Bogojawleński D. N
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Dykcik Władysław
(1)
Fleszner Józef
(1)
Flesznerowa Edda
(1)
Green Donald Ross
(1)
Herda-Płonka Katarzyna
(1)
Jakoniuk-Diallo Anna
(1)
Katarzyna Piszczek
(1)
Kowalski Dariusz
(1)
Kowalski Stanisław
(1)
Kowalski Wiesław
(1)
Kozielska Joanna
(1)
Kujawiński Jerzy
(1)
Kędzia Marta
(1)
Leja Leon
(1)
Lindgren Henry Clay
(1)
Makara-Studzińska Marta
(1)
Matusewicz Czesław
(1)
Menčinskaâ Natal'â Aleksandrovna
(1)
Mitoraj Robert
(1)
Myszka-Strychalska Lucyna
(1)
Ogińska-Bulik Nina
(1)
Prejbisz Antoni
(1)
Radochoński Mieczysław
(1)
Rigby Ken
(1)
Rzepa Teresa
(1)
Smith Peter Kenelm
(1)
Strykowski Wacław
(1)
Tylewska-Nowak Beata
(1)
Wawrzyniak-Beszterda Renata
(1)
Wierzbiński Robert
(1)
Wosiński Marek
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(9)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(2)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(4)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(8)
Kraj wydania
Polska
(33)
Język
polski
(33)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Psychologia
(7)
Dziecko
(6)
Nauczanie
(5)
Pisanie
(5)
Czytanie
(4)
Przemoc w szkole
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Uczniowie
(4)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Szkolnictwo
(3)
Wychowanie
(3)
Agresywność
(2)
Pedagogika
(2)
Psychologia w szkole
(2)
Wybór zawodu
(2)
Aktywność zawodowa
(1)
Asertywność
(1)
Aspiracje zawodowe
(1)
Autodestruktywność
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Doświadczenie zawodowe
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Filozofia
(1)
Głusi
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Klimat szkoły
(1)
Komunikacja wspomagająca
(1)
Kształcenie
(1)
Metody badawcze
(1)
Muzyka
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim
(1)
Pedagogika muzyki
(1)
Pedagogika opiekuńcza
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(1)
Poradnictwo
(1)
Pracownicy ochrony mienia i osób
(1)
Produktywność (ekonomia)
(1)
Przemoc w rodzinie
(1)
Przemoc wobec dzieci
(1)
Psychologia społeczna
(1)
Psychologia uczenia się
(1)
Rodzina adopcyjna
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Rynek pracy
(1)
Satysfakcja zawodowa
(1)
Socjologia edukacji
(1)
Spostrzeganie
(1)
Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce
(1)
Stres
(1)
Studenci
(1)
Studenci niepełnosprawni
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Szkoły muzyczne II stopnia
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły zawodowe
(1)
Uczenie się
(1)
Uczeń zdolny
(1)
Uczucia
(1)
Wolontariusze
(1)
Wychowanie pozaszkolne
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Zapobieganie
(1)
Zawód
(1)
Znęcanie się
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Opracowanie
(4)
Monografia
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Raport z badań
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo psychologiczne
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(9)
Socjologia i społeczeństwo
(5)
Psychologia
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Tytuł czasopisma
Język Polski w Liceum
(1)
Psychologia w Szkole
(1)
33 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi ; Nr 8 (13)/2000)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34018 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Humanistycznych. Seria A, Pedagogika i Psychologia ISSN 0138-0028 ; nr 15)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 09950 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11487 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16299 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika - Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 264.)
Monografia jest wynikiem namysłu nad warunkami ułatwiającymi adaptację szkolną dzieci nie(do)słyszących. W poszczególnych tekstach pojawiają się odpowiedzi na pytania: Jak przygotować dziecko z wadą słuchu poprzez edukację przedszkolną do przekroczenia progu szkoły? W jaki sposób oceniać gotowość szkolną dziecka nie(do)słyszącego? Jak wspierać dziecko z wadą słuchu, uczęszczające do szkoły, by czuło się w niej szczęśliwe i odnosiło sukcesy? Książka powstała z myślą o rodzicach, specjalistach oraz studentach, którym bliska jest problematyka wspomagania rozwoju dzieci nie(do)słyszących. W działania na rzecz wyżej wymienionych osób zaangażowane są same Autorki, które łączą swoją pracę naukową z działalnością diagnostyczną i terapeutyczną w odniesieniu do dzieci z wadą słuchu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118090 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41402 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 251.)
Współczesna rzeczywistość znamionuje się niestałością, permanentną zmianą i dynamizmem przeobrażeń. Stwarza nowe możliwości wkomponowywania się w przestrzenie społeczne, co sprzyja samorealizacji oraz podmiotowemu zaistnieniu w zglobalizowanym społeczeństwie. Publikacja odnosi się do problematyki kształtowania nastawień młodzieży w stosunku do własnej przyszłości zawodowej. Uznając, że strefa życia zawodowego pochłania coraz większy wycinek egzystencji człowieka - zagadnienie kariery oraz planowania przyszłości zawodowej stanowi interesujący kognitywnie przedmiot badań. Młodzież z Zespołów Szkół Zawodowych w niedalekiej przyszłości stanie się kreatorem rynku pracy. Ponadto, mając na uwadze, że postrzegana jest ona jako grupa, która „już wybrała swój zawód”, można sprawdzić, czy podejmowane przez uczniów tego rodzaju placówek edukacyjnych decyzje uznawane są przez nich za trafne. Orientacja zawodowa stanowi konstrukt bardzo zmienny, wyróżniający się dynamiczną naturą, co dowodzi tego, iż jego jednoznaczne dookreślenie nie należy do zadań najprostszych. W niniejszej pracy podjęto próbę usystematyzowania dotychczasowej wiedzy na temat orientacji zawodowych oraz ich wnikliwej eksploracji w wyniku badań naukowych, których rezultatem okazały się interesujące poznawczo spostrzeżenia, istotne dla teorii i praktyki doradztwa zawodowego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115440 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51069 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41068 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66675 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Wydziału Pedagogiki i Psychologii Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie)
Wioski Dziecięce SOS to jedna z rodzinnych form funkcjonujących w polskim systemie opieki zastępczej. Idea Wiosek Dziecięcych SOS powstała w 1949 r. w Austrii. W ciągu minionych 60 lat dynamicznie rozwinęła się na wszystkich kontynentach. Aktualnie funkcjonuje ponad 500 Wiosek w 132 krajach świata. Znajduje w nich opiekę niemal 60 tysięcy dzieci. W Polsce powstały w latach 1984-2005 cztery Wioski Dziecięce SOS: w Biłgoraju, Kraśniku, Siedlcach i Karlinie oraz Dom Młodzieży SOS w Lublinie. Wioski Dziecięce SOS w naszym kraju prowadzone są przez organizację pozarządową pod nazwą Krajowe Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce w Polsce z siedzibą w Warszawie. [Wiesław Kowalski] Jest to opracowane cenne pod każdym względem, a szczególnie w zakresie pracy socjalnej. Porządkuje ono dotychczasowy stan wiedzy dotyczący funkcjonowania Wiosek Dziecięcych SOS. Praca zawiera także nowe elementy oparte przede wszystkim na doświadczeniach wyniesionych z praktycznej ich działalności. Należy sądzić, że zainteresuje ona badaczy podejmujących problematykę szeroko rozumianych kwestii opiekuńczo-wychowawczych oraz znajdzie należyte miejsce w procesie kształcenia słuchaczy kierunków pedagogicznych i pracy socjalnej. [prof. zw. dr hab. Pavol Dancák z fragmentu recenzji] Praca należy do bardzo wartościowych i potrzebnych opracowań poświęconych funkcjonowaniu Wiosek Dziecięcych SOS. Autor wykorzystał dostępną literaturę przedmiotu oraz wyniki badań własnych, a także bogate doświadczenie zdobyte w procesie tworzenia i kierowania Wioską Dziecięcą SOS w Kraśniku. Praca posiada walory teoretyczne, jak i wartości praktyczne dające możliwości wykorzystania przeprowadzonych analiz w pracy opiekuńczo-wychowawczej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104526 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38520 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 320)
Analiza złożoności muzyki, jej rozumienia oraz oddziaływania na funkcjonowanie każdego człowieka stała się impulsem do przeprowadzenia badań dotyczących orientacji muzycznych młodzieży kształcącej się w ogólnokształcącej szkole muzycznej II stopnia. Autorka wprowadza termin orientacji muzycznych. Ustalenie definicyjne pojęcia odnosi się do specyficznego typu orientacji życiowej, rozumianej jako odzwierciedlenie siebie oraz obraz własnej kariery zawodowej, w oparciu o zdobytą w toku edukacji wiedzę, poziom percepcji, wrażliwość muzyczną, zainteresowania muzyczne i rzeczywiste i/lub projektowane działania. Wyniki badań pozwoliły na stworzenie pełnego obrazu młodzieży kształconej w systemie zawodowego szkolnictwa muzycznego, wyselekcjonowanej ze względu na uzdolnienia muzyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118098 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 298)
Książka otwiera nowe pola oglądu fenomenu kapitału społecznego szkoły, opisane przez Autorkę przez pryzmat doświadczeń biograficznych nauczycieli – zupełnie nowej perspektywy poznawania procesów wewnątrzszkolnych, przejawiających się na różnych poziomach funkcjonowania szkoły i rozwoju kariery zawodowej nauczycieli. Kategoria kapitału społecznego jest w ostatnich kilkudziesięciu latach pojęciem używanym ( o ile nie nadużywanym) w różnych kontekstach teoretycznych i badawczych, w wieli dyscyplinach naukowych, w rozmaitych rodzajach dyskursu. Jest przy tym przedmiotem silnych kontrowersji: badacze trafnie rozpoznają pułapki takiego stanu rzeczy w postaci definicyjnego „rozmycia” kategorii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115710 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 338)
Planowanie ścieżki kształcenia i dokonywanie edukacyjno-zawodowych wyborów stanowi dziś konieczność, przed którą stoi każdy młody człowiek. Przetransformowany rynek pracy, którego oblicze modyfikują postępujące procesy globalizacji, obligują do podejmowania przedsięwzięć mających na celu aktywne wpasowywanie się jednostek w jego rekonstruowane wciąż na nowo oblicze, wymuszając także szereg działań o charakterze przygotowawczym do pełnego w nim uczestnictwa. Tematyka książki dotyczy obszaru teorii i praktyki pedagogiki, a w szczególności jej subdyscyplin: pedagogiki pracy, a także (w pewnym wymiarze) pedagogiki społecznej. Autorka prowadzi weryfikacje empiryczne, koncentrujące się wokół kategorii związanej z odkrywaniem planów i aspiracji edukacyjno-zawodowych i ich uwarunkowań oraz przyjmowanych strategii konstruowania przyszłości. Szczególna uwaga badaczki skierowana została na dwie grupy respondentów: uczniów szkół podstawowych oraz tych, którzy pierwsze wybory o edukacyjno-zawodowym charakterze mają już za sobą i kształcą się w szkołach branżowych/zawodowych oraz technikach. Uzyskane wyniki badań mogą służyć wzbogaceniu wiedzy o aspiracjach i planach edukacyjno-zawodowych czynionych przez uczniów szkół podstawowych zainteresowanych i niezainteresowanych kształceniem w zawodzie i „zawodowców” – uczniów szkół branżowych (oraz funkcjonujących nadal szkół zawodowych) i techników. Ważnym aspektem opracowania są także opinie i oczekiwania względem procesu szkolnego doradztwa zawodowego, którego zamierzeniem (zdaniem autorki), obok stwarzania przestrzeni do poznawania siebie i świata pracy (z uwzględnieniem ścieżek kształcenia poprzedzających wejście na rynek pracy) są działania sprzyjające optymalizacji zatrudnienia lub/i osiągania (szeroko rozumianych) sukcesów zawodowych (wobec zindywidualizowanego jednostkowo potencjału).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118092 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 52967 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Humanistycznych / Bydgoskie Towarzystwo Naukowe. Seria A ; Nr 17)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 11356 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12628 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 12035 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16942 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Monografie Wydziału Pedagigiki [!] i Psychologii Wyższej Szkoły Ekonomii i Innowacji w Lublinie.)
Książka stanowi kompendium wiedzy z dziedziny przemocy wobec dzieci. Dostarcza bowiem informacji o stanie aktualnych badań, jak i strukturze oraz skali zjawiska przemocy wobec dzieci na świecie i w Polsce. Autorka prezentuje nowatorską empiryczną typologię przemocy wczesnodziecięcej, uzyskaną w oparciu o analizy statystyczne, co stanowi cenny wkład w wiedzę dotycząca konsekwencji przemocy domowej oraz w polską literaturę przedmiotu. Dr hab. Marta Makara-Studzińska jest znawcą problematyki przemocy, stąd też przedstawione wyniki badań na tle literatury światowej stanowią ważny i oryginalny wkład w rozwój badań interdyscyplinarnych - zarówno psychologicznych, pedagogicznych, jak i z dziedziny zdrowia publicznego, psychiatrii i wiktymologii. Należy podkreślić walory encyklopedyczne tego opracowania, poprawność metodologiczną projektu badawczego oraz interdyscyplinarny charakter badań naukowych. [z recenzji prof. dr hab. n. med. Anny Grzywy] [...] książka jest dziełem oryginalnym, wnoszącym istotny wkład w dziedzinę badań nad tym niekorzystnym zjawiskiem. W realizacji programu badań oraz redagowaniu tekstu Autorka wykazała się doskonałym rozeznaniem zastanej wiedzy, oraz dojrzałością warsztatu badawczego i edytorskiego. Ukazała też pasję i zainteresowania klinicysty.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104769 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38497 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65298 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 314)
Problem tego, jak uczniowie ze specjalnymi potrzebami czują się w środowisku rówieśniczym, w szczególności w kontekście przemocy rówieśniczej, jest stosunkowo słabo rozpoznany empirycznie, szczególnie w naszym kraju. Jednocześnie wszystkie dostępne dane światowe wskazują, że zarówno wiktymizacja, jak i sprawstwo w tej grupie młodych ludzi uzyskują zwykle istotnie wyższe wskaźniki w zestawieniu z młodzieżą pełnosprawną. Autorka podjęła takie badanie, lokując klimat szkoły jako ważny czynnik wpływający na występowanie problemu przemocy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48962 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 02852, 02853, 02854 (3 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 03103 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 2988, 4085 (2 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Diagnoza i wspieranie rozwoju dziecka uzdolnionego jako problem pogranicza pedagogiki i psychologii / Mieczysław Radochoński. // W: Wsperanie rozwoju ucznia nieprzecietnego w szkole ogólnodostępnej / Pod red. Elizy Chodkowskiej, Marty Uberman. - Rzeszów: Wydaw. Uniwersytetu Rzeszowskiego, 2011. - S. 15 - 19.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej