Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(1097)
IBUK Libra
(20)
Forma i typ
Książki
(617)
Artykuły
(468)
Publikacje fachowe
(150)
Publikacje dydaktyczne
(76)
Publikacje naukowe
(56)
Poradniki i przewodniki
(43)
E-booki
(20)
Czasopisma
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(7)
Publikacje informacyjne
(6)
Druki ulotne
(4)
Audiobooki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(1270)
wypożyczone
(209)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(317)
Czytelnia Piła
(15)
Wypożyczalnia Chodzież
(249)
Czytelnia Chodzież
(7)
Wypożyczalnia Czarnków
(230)
Czytelnia Czarnków
(3)
Wypożyczalnia Trzcianka
(194)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(221)
Czytelnia Złotów
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(146)
Czytelnia Wągrowiec
(75)
Informatorium
(6)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(7)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(7)
Zbiory specjalne Złotów-Czytelnia
(1)
Autor
Pikiel Sylwia
(13)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(12)
Suwalska Elżbieta
(11)
Bogdanowicz Marta
(10)
Skorek Ewa Małgorzata
(10)
Błeszyński Jacek
(9)
Andruszko Robert
(8)
Góral-Półrola Jolanta
(8)
Jastrząb Jadwiga
(8)
Pisula Ewa
(8)
Szłapa Katarzyna
(8)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(7)
Chwalibogowska-Podlewska Alicja
(7)
Kendall Philip C
(7)
Podlewski Jan Kazimierz
(7)
Tomasik Iwona
(7)
Wrzesiński Sławomir
(7)
Bac Aneta
(6)
Cierpisz Małgorzata
(6)
Majchrzak Małgorzata
(6)
Molicka Maria
(6)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(6)
Radwańska Anna
(6)
Wiącek Renata
(6)
Ćwiklińska-Zaborowicz Anna
(6)
Baczała Ditta
(5)
Beck Aaron T
(5)
Błeszyński Jacek Jarosław
(5)
Chęciek Mieczysław
(5)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(5)
Foa Edna B
(5)
Hayes Steven C
(5)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(5)
Kisiel Bożena
(5)
Korendo Marta
(5)
Piszczek Maria
(5)
Przasnyska Maria
(5)
Prędka-Pawlun Ewelina
(5)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(5)
Szmalec Jacek
(5)
Włodek-Chronowska Jadwiga
(5)
Cekiera Czesław
(4)
Choudhury Muniya
(4)
Czardybon Barbara
(4)
Danielewicz Dorota
(4)
Danielewicz Teresa
(4)
Florkiewicz Violetta
(4)
Gulewicz Artur
(4)
Hudson Jennifer
(4)
Kielin Jacek
(4)
Knapp Julie
(4)
Koźmińska Anna
(4)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(4)
Langley Audra
(4)
Magnuska Janina
(4)
Modrzyński Robert
(4)
Pluta Sebastian
(4)
Przylipiak Mirosław
(4)
Roblek Tami
(4)
Rosołek Karolina
(4)
Skałbania Barbara
(4)
Sobolewska Zofia
(4)
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(4)
Sprawka Romana
(4)
Stankowski Adam
(4)
Szczepaniak Paweł
(4)
Tomczak Joanna
(4)
Tońska-Szyfelbein Anna
(4)
Waśkiewicz Olena
(4)
Winczura Barbara
(4)
Zakrzewska Stanisława
(4)
Zakrzewska Stenia
(4)
Zięba Jerzy
(4)
Ziętara Renata
(4)
Arentewicz Joanna
(3)
Arntz Arnoud
(3)
Attwood Tony
(3)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(3)
Charbicka Magdalena
(3)
Ciarrochi Joseph
(3)
Gunia Grażyna
(3)
Gąsior Krzysztof
(3)
Haley Jay
(3)
Hayes Louise L
(3)
Janus Edyta
(3)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(3)
Kamińska Dorota
(3)
Kobus Małgorzata
(3)
Kozłowska Iweta
(3)
Kołakowski Artur
(3)
Krasiejko Izabela
(3)
Lichota Edyta Joanna
(3)
Linehan Marsha
(3)
Mikuła Joanna
(3)
Miller William R
(3)
Minczakiewicz Elżbieta
(3)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(3)
Moskal Maria
(3)
Młynarska Małgorzata
(3)
Okuniewski Juliusz
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(164)
2010 - 2019
(376)
2000 - 2009
(381)
1990 - 1999
(164)
1980 - 1989
(21)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(352)
1989-2000
(32)
1901-2000
(3)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(1113)
Język
polski
(1097)
nieznany (po)
(11)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(135)
Pedagodzy szkolni
(80)
Terapeuci
(69)
Specjaliści terapii uzależnień
(43)
Pedagodzy
(40)
Psychoterapeuci
(31)
Rodzice
(31)
Wychowawcy klas
(31)
Terapeuci zajęciowi
(27)
Logopedzi
(25)
Nauczyciele przedszkoli
(23)
6-8 lat
(14)
Dzieci
(14)
9-13 lat
(13)
Szkoły podstawowe
(13)
Biblioterapeuci
(12)
Przedszkola
(12)
Psycholodzy
(11)
Młodzież
(10)
Nauczyciele nauczania początkowego
(10)
Psycholodzy szkolni
(10)
Wychowawcy małych dzieci
(10)
0-5 lat
(9)
14-17 lat
(9)
Dyrektorzy szkół
(9)
Coachowie
(7)
Dorośli
(7)
Szkoły wyższe
(7)
Nauczyciele języka polskiego
(6)
Pedagodzy specjalni
(6)
Pracownicy oświaty
(6)
Arteterapeuci
(5)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(5)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(5)
Socjoterapeuci
(5)
Studenci
(5)
Fizjoterapeuci
(4)
Klasa 1
(4)
Klasa 1.
(4)
Klasa 2
(4)
Klasa 2.
(4)
Klasa 3
(4)
Klasa 3.
(4)
Pracownicy socjalni
(4)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(4)
Bibliotekarze
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Klasa 4
(3)
Klasa 5
(3)
Klasa 6
(3)
Lekarze
(3)
Nauczyciele bibliotekarze
(3)
Nauczyciele muzyki
(3)
Psychiatrzy
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Asystenci osób z niepełnoprawnością
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczyciele fizyki
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Psycholodzy kliniczni
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Sportowcy
(2)
Szkoły średnie
(2)
Terapeuci pedagogiczni
(2)
Animatorzy czasu wolnego
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Asystenci osób niepełnosprawnych
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Biolodzy
(1)
Chorzy
(1)
Chorzy na nerwice
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Dziecko jąkające się
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Klasa VI-VIII
(1)
Muzykoterapeuci
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczyciele biologii
(1)
Nauczyciele techniki
(1)
Neurolodzy
(1)
Osoby z zaburzeniami lękowymi
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Szkoła podstawowa
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(6)
Literatura angielska
(2)
Przynależność kulturalna Literatura polska
(1)
Temat
Psychoterapia
(131)
Dziecko
(109)
Logopedia
(101)
Mowa
(73)
Autyzm
(67)
Terapia zajęciowa
(58)
Dziecko autystyczne
(52)
Arteterapia
(50)
Język polski
(43)
Leczenie
(37)
Muzykoterapia
(34)
Biblioterapia
(30)
Dysleksja i dysgrafia
(30)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(28)
Nałogi - alkoholizm - terapia
(28)
Niepowodzenia szkolne
(28)
Dzieci
(27)
Dziecko niepełnosprawne
(27)
Jąkanie
(27)
Młodzież
(27)
Terapia logopedyczna
(26)
Terapia pedagogiczna
(26)
Terapia behawioralna
(25)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(22)
Nałogi
(22)
Alkoholizm
(21)
Czytanie
(21)
Lęk
(21)
Pisanie
(21)
Rodzina
(21)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(21)
Depresja psychiczna
(19)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(19)
Pedagogika specjalna
(19)
Terapia poznawczo-behawioralna
(19)
Słuch
(18)
Zachowanie
(18)
Terapia uzależnień
(17)
Zespół ADHD
(17)
Metoda Sherborne
(16)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(16)
Nastolatki
(15)
Nałóg
(15)
Niepełnosprawni
(15)
Szkolnictwo specjalne - metody terapeutyczne
(15)
Terapia rodzinna
(15)
Niepełnosprawni umysłowo
(14)
Rehabilitacja medyczna
(14)
Terapia poznawcza
(14)
Uzależnienie (nałóg)
(14)
Wychowanie przedszkolne
(14)
Afazja
(13)
Narkomania
(13)
Przemoc w rodzinie
(13)
Socjoterapia
(13)
Stres
(13)
Uczucia
(13)
Wychowanie w rodzinie
(13)
Zespół Aspergera
(13)
Dysortografia
(12)
Korekcja mowy
(12)
Pedagogika resocjalizacyjna
(12)
Wzrok
(12)
Dogoterapia
(11)
Dziecko trudne
(11)
Kinezyterapia
(11)
Nauczanie początkowe
(11)
Nałogi - narkomania - terapia
(11)
Osobowość
(11)
Stres pourazowy
(11)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(11)
Terapia schematów
(11)
Wymowa
(11)
Zaburzenia mowy
(11)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(11)
Dziecko z ADHD
(10)
Leki
(10)
Małżeństwo
(10)
Psychoterapia grupowa
(10)
Terapia zabawą
(10)
Bajkoterapia
(9)
Diagnoza pedagogiczna
(9)
Dysleksja
(9)
Metoda Dobrego Startu
(9)
Rehabilitacja
(9)
Sherborne, Veronica (1922-1990)
(9)
Choreoterapia
(8)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(8)
Gry edukacyjne
(8)
Medycyna niekonwencjonalna
(8)
Mowa - rozwój
(8)
Resocjalizacja
(8)
Rodzice
(8)
Sprawność motoryczna
(8)
Terapia
(8)
Terapia par i małżeństw
(8)
Uczenie się
(8)
Uczniowie
(8)
Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne
(8)
Agresywność
(7)
Temat: dzieło
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(1)
Temat: czas
2001-
(134)
1989-2000
(20)
101-
(1)
1901-
(1)
1989-
(1)
2001-0
(1)
201-
(1)
301-
(1)
401-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Łódź (woj. łódzkie)
(2)
Czechy
(1)
Darmstadt (Niemcy ; okolice)
(1)
Europa
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Piła - Warsztaty Terapii Zajęciowej
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(239)
Artykuł z czasopisma fachowego
(107)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(82)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(69)
Artykuł z czasopisma naukowego
(61)
Poradnik
(50)
Ćwiczenia i zadania
(47)
Podręcznik
(24)
Podręczniki
(21)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(17)
Opracowanie
(17)
Praca zbiorowa
(16)
Case study (studium przypadku)
(14)
Poradniki
(14)
Scenariusz zajęć
(12)
Artykuł problemowy
(11)
Materiały pomocnicze
(10)
Monografia
(10)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(9)
Scenariusze zajęć
(8)
Podręczniki akademickie
(7)
Poradniki dla chorych i niepełnosprawnych
(7)
Artykuł fachowy
(6)
Karty pracy ucznia
(5)
Wydawnictwa popularne
(5)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(4)
Poradniki dla nauczycieli
(4)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(3)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(3)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(3)
Artykuł z pracy zbiorowej
(3)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Gry i zabawy
(3)
Literatura
(3)
Raport z badań
(3)
Artykuł z czasopisma fizycznego
(2)
Artykuł z czasopisma medycznego
(2)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma sportowego
(2)
Czasopismo fachowe
(2)
Fotografia
(2)
Kompendia i repetytoria
(2)
Książka do wypełniania
(2)
Literatura dziecięca polska
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Ćwiczenia grafomotoryczne
(2)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(2)
Ćwiczenia logopedyczne
(2)
Artykuł z czasop[isma pedagogicznego
(1)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma przyrodniczego
(1)
Artykuł z czasopisma regionalnego i lokalnego
(1)
Audiobooki
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Czasopismo muzyczne
(1)
Czasopismo psychologiczne
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Film
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Kolaż
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki [Typ publikacji]
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Poradnik metodyczny
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Porady internetowe
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Sprawdziany i testy
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(389)
Medycyna i zdrowie
(149)
Psychologia
(139)
Socjologia i społeczeństwo
(34)
Językoznawstwo
(21)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(9)
Rozwój osobisty
(6)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Nauka i badania
(4)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Fizyka i astronomia
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Biologia
(1)
Historia
(1)
Tytuł czasopisma
Świat Problemów
(59)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(32)
Szkoła Specjalna
(22)
Logopedia
(20)
Remedium
(16)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(15)
Rewalidacja
(15)
Głos Pedagogiczny
(11)
Życie Szkoły
(11)
Scholasticus
(10)
Serwis Informacyjny Uzależnienia
(10)
Wychowanie na Co Dzień
(10)
Wychowanie na co dzień
(10)
Wychowanie w Przedszkolu
(10)
Charaktery
(7)
Nauczyciel i Szkoła
(7)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(7)
Terapia
(7)
Opieka Wychowanie Terapia
(6)
Problemy Narkomanii
(6)
Serwis Informacyjny Narkomania
(6)
Arteterapia : terapia sztuką w praktyce
(5)
Chowanna
(5)
Edukacja i Dialog
(5)
Problemy Alkoholizmu
(5)
Logopeda
(4)
Problemy Poradnictwa Psychologiczno-Pedagogicznego
(4)
Gazeta Szkolna
(3)
Lider
(3)
Niebieska Linia
(3)
Nowe w Szkole
(3)
Alkoholizm i Narkomania
(2)
Dyrektor Szkoły
(2)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(2)
Język Polski w Szkole IV-VI
(2)
Kultura Fizyczna
(2)
Nauczanie Początkowe
(2)
Pedagogika Społeczna
(2)
Poradnik Bibliotekarza
(2)
Poradnik Językowy
(2)
Profilaktyk
(2)
Wszystko dla Szkoły
(2)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(2)
Wychowanie Muzyczne
(2)
Arteterapia
(1)
Biblioteka w Szkole
(1)
Biologia w Szkole
(1)
Bliżej Przedszkola
(1)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(1)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(1)
Fizyka w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Fizyka w Szkole z Astronomią : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Forum Oświatowe
(1)
Głos Nauczycielski
(1)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(1)
Kultura i Edukacja
(1)
Kultura i Społeczeństwo
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Meritum
(1)
Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane
(1)
Nowa Polszczyzna
(1)
Nowe Horyzonty Edukacji
(1)
Opieka Wychowanie Terapia : Pismo metodyczno-teoretyczne poświęcone problemom profilaktyki społecznej i resocjalizacji
(1)
Polonistyka
(1)
Praca Socjalna
(1)
Problemy Rodziny
(1)
Przedszkolak i Uczeń
(1)
Psychologia w Szkole
(1)
Terapia : Uzależnienia i Współuzależnienia
(1)
Trendy
(1)
Tygodnik Pilski
(1)
Wychowanie Muzyczne w Szkole
(1)
Wychowanie Techniczne w Szkole
(1)
Wychowawca
(1)
Świat Problemów : Uzależnienia, przemoc, profilaktyka, terapia, edukacja
(1)
1117 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja Myślę, mówię, opowiadam zawiera tematycznie pogrupowane ćwiczenia, ilustracje oraz zestawy wyrazów przeznaczone do terapii i rewalidacji mowy. W teczce znajduje się zbiór ponad 300 kolorowych obrazków przedstawiających podstawowe przedmioty, miejsca, osoby, zwierzęta, cechy, czynności, a nawet relacje przestrzenne, przyczynowo-skutkowe czy historyjki obrazkowe. Do ilustracji opracowano zestaw 23 scenariuszy z ćwiczeniami uszeregowanymi według stopnia trudności oraz zasad postępowania terapeutycznego. Materiał słowno-ilustracyjny został dobrany tak, aby zarówno uczyć, jak i bawić. Proponowane ćwiczenia rozwijają mowę pod względem leksykalnym, gramatycznym, semantycznym, a także usprawniają naukę czytania i pisania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65840 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja Myślę, mówię, opowiadam zawiera tematycznie pogrupowane ćwiczenia, ilustracje oraz zestawy wyrazów przeznaczone do terapii i rewalidacji mowy. W teczce znajduje się zbiór ponad 300 kolorowych obrazków przedstawiających podstawowe przedmioty, miejsca, osoby, zwierzęta, cechy, czynności, a nawet relacje przestrzenne, przyczynowo-skutkowe czy historyjki obrazkowe. Do ilustracji opracowano zestaw 23 scenariuszy z ćwiczeniami uszeregowanymi według stopnia trudności oraz zasad postępowania terapeutycznego. Materiał słowno-ilustracyjny został dobrany tak, aby zarówno uczyć, jak i bawić. Proponowane ćwiczenia rozwijają mowę pod względem leksykalnym, gramatycznym, semantycznym, a także usprawniają naukę czytania i pisania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48562 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Połóż kres destrukcyjnym zachowaniom – raz na zawsze • Poradź sobie z niepokojącymi, bolesnymi myślami • Naucz się zdrowych strategii radzenia sobie z emocjami Samookaleczanie świadczy o tym, że przeżywasz intensywne, trudne do zniesienia, bardzo nieprzyjemne emocje, z którymi nie potrafisz sobie poradzić. Ranienie ciała pozwala ci dać im upust. Być może masz poczucie, że jesteś do niczego, nie radzisz sobie z życiem lub nienawidzisz siebie. Może często targają tobą uczucia takie jak rozpacz, wstyd, smutek, lęk, gniew czy poczucie winy. Istnieje wiele powodów, dla których ludzie się okaleczają. Niezależnie jednak od powodu prawda jest taka, że samookaleczanie jest destrukcyjnym – i mogącym prowadzić do śmierci – sposobem radzenia sobie z bólem emocjonalnym. Jakaś część ciebie rozumie, że takie postępowanie na dłuższą metę jest niezdrowe i nieskuteczne. Na szczęście istnieją zdrowe i bezpieczne sposoby radzenia sobie z emocjami. Zapoznasz się z nimi w tym poradniku. Dzięki tej książce rozwiniesz cztery ważne umiejętności: uważność – która pozwala doświadczać emocji bez konieczności działania; tolerancję na stres – która pomoże ci zwalczyć chęć okaleczania siebie; regulację emocji – która pomaga zrozumieć i kontrolować bolesne uczucia; skuteczność interpersonalną – która przekłada się na szacunek dla siebie i minimalizuje poczucie bezwartościowości i beznadziei. Życie bywa bolesne, ale nie musisz stawiać czoła temu bólowi w pojedynkę. Dzięki pracy z tym poradnikiem zdobędziesz narzędzia niezbędne do radzenia sobie z trudnymi myślami i uczuciami w bezpieczny, zdrowy sposób. Po pierwsze, celem tej książki jest pomóc ci zrozumieć własne zachowanie niezależnie od tego, czy okaleczasz swoje ciało (np. tniesz się, przypalasz), czy też robisz coś, co ma autodestrukcyjny charakter (np. zażywasz narkotyki, nadużywasz alkoholu, uprawiasz seks bez zabezpieczenia z nieznajomymi). Po drugie, jej celem jest wyposażenie cię w narzędzia pozwalające reagować odpowiednio na te rzeczy w życiu, które sprawiają, że uciekasz się do niezdrowych sposobów radzenia sobie z bólem i z trudnościami napotykanymi na swojej drodze. Dzięki temu poradnikowi zdobędziesz umiejętności potrzebne, aby funkcjonować w zdrowszy sposób, dokonywać autonomicznych wyborów i budować takie relacje z innymi ludźmi, w których będziesz się czuć dobrze. Książka bazuje na założeniach terapii dialektyczno-behawioralnej, która została opracowana po to, aby pomagać osobom takim jak ty, czyli zmagającym się z impulsami i zachowaniami autodestrukcyjnymi, a nawet z myślami samobójczymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117862 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53656 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43255 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36364 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy - odwołując się do zasad terapii schematów oraz terapii akceptacji i zaangażowania - proponują sprawdzone metody leczenia ran z dzieciństwa, przeformułowania własnej historii i zwrócenia się ku własnym wartościom i celom. Pomogą ci odkryć, co ma dla ciebie największe znaczenie, i to będzie cię motywować do zmiany. Nauczysz się uwalniać z pułapek myślowych, które sprawiają, że przytłacza cię przygnębienie, poczucie beznadziei i zablokowania. Poznasz sposoby rozwijania elastyczności psychologicznej oraz uwalniania się od ograniczających cię przekonań i niezdrowych stylów radzenia sobie. Spojrzysz na siebie z życzliwością i współczuciem, co stanowi doskonałe antidotum na nadmierny samokrytycyzm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53764 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
W jaki sposób opóźniony rozwój mowy wpływa na pojawienie się trudności w czytaniu i pisaniu? / Beata Suligowska. // W: Komunikacja- mowa-język w diagnozie i terapii zaburzeń rozwoju u dzieci i młodzieży niepełnosprawnej / Pod red. Elżbiety M.Minczakiewicz. - Kraków: Wydaw. Naukowe Akademii Pedagogicznej, 2001. - S. 140 - 148.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46119 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68045 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Miliony ludzi sięga po leki lub psychoterapię aby złagodzić objawy nerwicy i depresji, ale jak dowodzą najnowsze badania naukowe, istnieją metody, które są bardziej skuteczne i przynoszą wymierne, trwałe korzyści zdrowotne. Ta książka oferuje przegląd alternatywnych technik leczenia, dzięki którym można uwolnić wrodzony potencjał do samouzdrawiania, który drzemie w każdym z nas. Mamy do niego naturalne prawo i możemy zaprzestać polegania na lekach, zabiegach chirurgicznych czy technologicznych manipulacjach. Autor zdobywał swoją wiedzę na czołowych uniwersytetach w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Francji, jak również pod okiem tybetańskich i indiańskich uzdrowicieli. Udało mu się wypracować rozwiązania, które okazały się skuteczne. Ten wielokrotnie nagradzany psychiatra i neurobiolog przedstawia siedem naturalnych metod leczenia depresji, których skuteczność została potwierdzona naukowo. Bazują one na naturalnej więzi między ciałem i umysłem. Przynoszą błyskawiczne rezultaty i prowadzą do długotrwałej poprawy samopoczucia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34098 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Miliony ludzi sięga po leki lub psychoterapię aby złagodzić objawy nerwicy i depresji, ale jak dowodzą najnowsze badania naukowe, istnieją metody, które są bardziej skuteczne i przynoszą wymierne, trwałe korzyści zdrowotne. Ta książka oferuje przegląd alternatywnych technik leczenia, dzięki którym można uwolnić wrodzony potencjał do samouzdrawiania, który drzemie w każdym z nas.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116742 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Samodzielne usuwanie lęku, stresu i depresji : bez leków i terapii / dr David Servan-Schreiber ; [tłumaczenie: Katarzyna Stolba]. - Wydanie II, dodruk. - Białystok : Vital, 2020. - 348, [4] strony : fotografie, ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Czy samemu można zwalczyć depresję? Okazuje się, że tak! Jak dowodzą najnowsze badania naukowe, istnieją metody, które są bardziej skuteczne, a chorzy znów mogą cieszyć się życiem, zapomnieć o lęku i stresie. Klucz do sukcesu jest w nas samych! Ta książka poprowadzi Cię przez najnowsze techniki samoleczenia, dzięki którym uwolnisz wrodzony potencjał do samouzdrawiania, który drzemie w każdym z nas.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35694 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentowana publikacja jest jak do tej pory pierwszą i jedyną pozycją, w której przedstawione zostały wybrane metody terapii, w dostosowaniu do pracy z osobą przejawiającą głębokie deficyty rozwojowe. Praca nad dziećmi autystycznymi wymaga poszukiwania nowych dróg wspomagania ich rozwoju. Aby wyjść naprzeciw tym poszukiwaniom, Autorzy przedstawili własne doświadczenia, będące wynikiem wieloletniej praktyki zawodowej oraz zdobytej wiedzy. Każdy z Autorów, opisując prowadzoną przez siebie terapię, wychodzi od założeń terapeutycznych, następnie ukazuje możliwości wykorzystania metody w pracy z osobą z autyzmem. Dodatkowo przedstawione zostały badania nad efektywnością wykorzystania każdej z metod oraz propozycje zastosowania tych metod do pracy z dziećmi, gdzie połączone zostały autorskie podejścia z prezentacją podstawowych zaleceń. W końcowej części opracowania znajdują się zalecenia, możliwe do zastosowania w pracy edukacyjno-terapeutycznej w odniesieniu do opisanych programów autorskich. Książka jest skierowana przede wszystkim do terapeutów-psychologów, pedagogów, socjologów, pracowników socjalnych oraz administracji, podejmujących działania z dziećmi dotkniętymi autyzmem. Szczególnie książkę można polecić praktykom pracującym z dziećmi z głębokimi deficytami rozwoju, nauczycielom szkół integracyjnych, masowych oraz rodzicom posiadającym dzieci autystyczne. W związku z ogromnym zainteresowaniem, jakim cieszyło się pierwsze wydanie tej publikacji pod tytułem Wspomaganie rozwoju osób z autyzmem, Autorzy z wielką radością podjęli się opracowania drugiego wydania, które zostało zmienione. Zmiany dotyczą m.in. zaprezentowania w artykułach nowych metod pracy z osobami dotkniętymi autyzmem, aktualizacji prezentowanych tekstów oraz dołączenia nowego artykułu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Logopedia to interdyscyplinarna dziedzina nauki, która bardzo szybko rozwinęła się w ostatnim dziesięcioleciu. Jej intensywny rozwój jest związany ze wzrostem zapotrzebowania społecznego wynikającego ze zwiększenia świadomości i wiedzy na temat zaburzeń mowy. W procesie diagnostyczno-terapeutycznym mowy najważniejsza jest rola logopedy, jednak najczęściej pełny sukces terapeutyczny osiąga się dopiero przy współpracy wielu specjalistów. Dlatego tak istotna w rozwoju myśli logopedycznej jest kooperacja wielu dziedzin nauki, świadcząca o interdyscyplinarności logopedii. Tom zawiera teoretyczne rozważania oraz wyniki badań własnych naukowców i praktyków, którzy reprezentują ośrodki naukowe, placówki oświatowe oraz terapeutyczne z całej Polski. Ukazali oni logopedię jako dziedzinę o interdyscyplinarnych podstawach, a także przyczynili się do kontynuacji dyskusji oraz współpracy specjalistów zajmujących się pomocą dzieciom i dorosłym z zaburzeniami mowy i języka. W monografii znajdują się rozważania specjalistów z różnych dziedzin – logopedii, neurologopedii, surdologopedii, onkologopedii, oligofrenopedagogiki, psychologii, ortodoncji, językoznawstwa, glottodydaktyki – co umożliwia wieloaspektowe spojrzenie na skomplikowane zagadnienie, jakim jest szeroko pojęta komunikacja. Ze Słowa wstępnego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Nie tylko schemat. Praktyka systemowej terapii rodzin to poszerzone i uzupełnione wydanie książki, która swoją premierę miała w 2014 roku. Autor w bardzo przystępny sposób przybliża Czytelnikowi podstawy systemowego podejścia w psychoterapii par i rodzin oraz kolejne etapy procesu terapeutycznego: od wstępnego wywiadu, przez diagnozę i zawarcie kontraktu, po opis metod i technik terapeutycznych. Nowe wydanie zostało w całości przejrzane i zaktualizowane. Autor uzupełnił je o rozdziały na temat emocji i przywiązania w systemowej terapii rodzin oraz nowych ścieżek w psychoterapii uprawianej w tym nurcie. Czytelnik znajdzie tu także informacje dotyczące skuteczności psychoterapii systemowej, dodatkowy tekst o prowadzeniu terapii rodzin online oraz poszerzony i zaktualizowany spis polecanych lektur. Terapia systemowa skupia się na relacjach w parze, w rodzinie, między osobą a innymi ludźmi z jej otoczenia, a także jej środowiskiem. Podejście systemowe zajmuje się także relacjami między tym, co można uznać za nieadaptacyjne, a nawet zaburzone funkcjonowanie, a wykorzystaniem przez identyfikowanego pacjenta/klienta i jego rodzinę całego potencjału rozwojowego. Erich Fromm w eseju Mieć czy być? pisał: „My, istoty ludzkie, wyposażeni jesteśmy w wewnętrzne, głęboko zakotwiczone pragnienie życia – dawania wyrazu naszym zdolnościom, aktywności, związkom z innymi ludźmi”. Jako psychoterapeuta systemowy zastanawiam się jak pomóc ludziom, z którymi pracuję, w poradzeniu sobie z trudnościami, jakie napotykają (nawet jeśli trudności te oznaczają zaburzenia psychiczne). Zadaję sobie więc pytania o to, co uniemożliwia lub utrudnia rozwój pary, rodziny oraz czego te osoby potrzebują, by mogły się rozwijać?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Zaspokajanie podstawowych potrzeb emocjonalnych dziecka nie jest tylko zaleceniem dla rodziców ani sugestią co do zmiany postępowania – jeśli chce się wychować zdrowe i szczęśliwe dziecko, to absolutna konieczność. Większość rodziców robi wszystko, by okazać dzieciom miłość, troskę i zrozumienie. Oczywiście nie ma idealnych ojców ani idealnych matek – wszyscy opiekunowie popełniają błędy, powielają wzorce z własnego dzieciństwa i mimo dobrych chęci czasem postępują niewłaściwie. Dzieci nie potrzebują jednak rodziców perfekcyjnych – potrzebują rodziców, którzy je szanują, słuchają ich oraz próbują je zrozumieć. Jak uniknąć rodzicielskich błędów i zadbać o prawidłowy rozwój emocjonalny dziecka? Właśnie tego dowiesz się z tej książki. Karen i John Louisowie napisali ją po tym, jak prowadzone przez nich warsztaty „Good enough parenting” odniosły ogromny sukces. Swoją filozofię mądrego wychowania opierają na przekonaniu, że najważniejsze jest zaspokajanie podstawowych potrzeb emocjonalnych dziecka, do których należą: bezpieczne przywiązanie i akceptacja, zdrowa autonomia i kompetencja, realistyczne granice, realistyczne wymagania i wzajemność oraz wspólnota i wartości nadrzędne. Autorzy wyjaśniają, że troszczenie się o te potrzeby jest kluczowe dla prawidłowego, zdrowego rozwoju, a ich niezaspokojenie w dzieciństwie stanowi przyczynę większości zaburzeń, problemów z samooceną czy trudności w relacjach. Toksyczne i bolesne doświadczenia prowadzą do powstania negatywnych wzorców myślenia, odczuwania i zachowania, które dzieci wnoszą w dorosłe życie, w relacje z partnerami i we własne rodzicielstwo. Nowe, rozszerzone wydanie poradnika zawiera wiele praktycznych wskazówek, ćwiczeń i podpowiedzi, jak zaspokajać podstawowe potrzeby emocjonalne dziecka i jednocześnie uniknąć przekazania mu własnych dysfunkcyjnych wzorców. Oprócz negatywnych schematów autorzy przedstawiają także najnowsze wnioski z badań na temat kształtowania się schematów pozytywnych, które wspierają proces wychowawczy. To książka dla ciebie, jeśli chcesz: poznać podstawowe potrzeby emocjonalne swojego dziecka; nauczyć się, jak zaspokajać te potrzeby w zrównoważony sposób; zbudować bliską więź z dzieckiem; konstruktywnie radzić sobie z codziennymi trudnościami; uniknąć zaszczepienia dziecku dysfunkcyjnych postaw i zachowań; wychować samodzielne i emocjonalnie zdrowe dziecko.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 118325 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Kompletny program terapii SAZ (Stosowana Analiza Zachowania, ang. Applied Behavior Analysis - ABA) stworzony dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od około roku do czterech lat. Zawiera wszystko, co jest potrzebne, żeby nauczyć dziecko umiejętności z poziomu podstawowego, takich jak prawidłowa postawa podczas zajęć, zdolność do minimalnego skupienia uwagi, nawiązywanie i utrzymywanie kontaktu wzrokowego, umiejętności motoryczne, podstawowe umiejętności językowe związane z mową bierną i czynną, podstawowe czynności związane z zabawą oraz podstawowe umiejętności samoobsługowe. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 140 umiejętności podstawowych. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia według wskazówek zawartych w książce. Na dołączonej płycie DVD można znaleźć pomoce naukowe potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami, wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki udzielają także rad na temat tego, jak stworzyć skuteczne środowisko do terapii SAZ, a także dzielą się wieloma praktycznymi strategiami nauczania, które zapewnią sukces w terapii.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51827 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41052 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33984 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47591 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66162 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 113387 A (1 egz.)
E-book
W koszyku
Połączyła nas fascynacja ciałem człowieka. Nie tyle jednak jego fizycznym pięknem, ile głębiej ukrytym, cielesnym wymiarem istnienia i doświadczania, z którym warto wejść w bardziej akceptującą i uważną relację. Zdolność do akceptacji siebie cielesnego uwidacznia się w gracji, z jaką człowiek się porusza, w poczuciu spójności, przyjemności zadomowienia we własnym ciele, niezależnie od jego wyglądu, rozmiarów czy wieku. Przyglądamy się cielesności z kilku różnych perspektyw: nauki, psycho­terapii i rozwoju osobistego, i właśnie ta różnorodność spojrzeń stała się inspiracją do napisania niniejszej książki. Prowadząc przez wiele lat zajęcia ze studentami psychologii i fizjoterapii, przekonałyśmy się, jak wiele trudności sprawia dyskutowanie i porządkowanie wiedzy o cielesności, w tym przełamywanie związanych z nią stereotypów (np. kojarzących ciało głównie z seksualnością), oraz włączanie tej wiedzy w obszar kompetencji zawodowych. Z drugiej strony, prowadząc psychoterapię z osobami poszukującymi pomocy psychologicznej lub zajęcia warsztatowe z osobami, które są zainteresowane rozwojem osobistym, doświadczałyśmy, jak wiele się zmienia wtedy, gdy w procesie terapii czy edukacji ciało zostaje naprawdę zauważone. To, co odkrywałyśmy i czym dzieliłyśmy się z sobą, a teraz także z Czytelnikami, potwierdza trafność popularnego powiedzenia „wolniej znaczy szybciej”. Doświadczenie somatyczne, wymagające szczególnej uważności, delikatności i odpowiednio dostrojonego tempa pracy, paradoksalnie może przyspieszać proces wewnętrznej integracji zarówno w terapii osób po doświadczeniach traumatycznych, jak i w rozwoju osobistym. Sięgając po dowody empiryczne pochodzące z badań naukowych oraz przykłady z własnej praktyki, podjęłyśmy próbę wyjaśnienia i rzetelnego uzasadnienia, dlaczego tak właśnie się dzieje. Aby zrealizować ten cel, w pierwszym rozdziale niniejszej książki prezentujemy wybrane formy psychoterapii i edukacji zorientowanej na ciało – ich ewolucję, obejmującą eksperymentowanie z różnymi formami interwencji oraz krystalizowanie się założeń teoretycznych. Systematyzujemy ten obszar, słabo dotąd uporządkowany, zwłaszcza w polskiej literaturze przedmiotu, by ukazać specyfikę i genezę funkcjonujących tu podejść i tym samym ułatwić orientację Czytelnikom. W kolejnych rozdziałach przedstawiamy dwie współcześnie funkcjonujące formy pracy z cielesnością, które mają na celu wspieranie zdrowia psychicznego oraz rozwój osobisty. W rozdziale drugim przedstawiłyśmy pracę nad doświadczeniem somatycznym w terapii traumy metodą Somatic Experiencing® opracowaną przez Petera Levine’a. Prezentacja założeń, celów i etapów terapii traumy w tym nurcie poprzedzona jest omówieniem problemów, jakie wiążą się z przełamywaniem oporu psychologów wobec pracy z ciałem, jak również analizą mechanizmów neurofizjologicznych leżących u podłoża doświadczenia traumatycznego. Rozdział trzeci poświęcony został omówieniu metody Moshégo Feldenkraisa. Ta wciąż nie dość znana w Polsce metoda służy reedukacji motorycznej, której celem jest zmiana nawykowych wzorców działania. Świadomy ruch, będący istotą zajęć, stanowi środek usprawniania samoorganizacji oraz pogłębiania świadomości prowadzącej do aktualizacji własnego potencjału. Metoda Feldenkraisa przedstawiona została w szerokiej perspektywie, zarówno filozoficznej, jak i praktycznej. Czytelnik zapozna się nie tylko ze sposobami zmian nawyków somatycznych, ale również z możliwościami i korzyściami, jakie niesie z sobą pogłębianie świadomości ciała i uwrażliwianie sfery kinestetycznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Małe dziecko z niepełnosprawnością wzroku wymaga wyjątkowo starannie zorganizowanej opieki, ukierunkowanej przede wszystkim na pomoc w wypracowaniu mechanizmów kompensujących braki sensoryczne oraz zapobieganie zakłóceniom w interakcjach z rodzicami. Zgodnie z paradygmatem aktualnie rekomendowanym w obszarze wczesnego wspomagania rozwoju oddziaływania pomocowe i wspierające koncentrują się na całym systemie rodzinnym. Działania diagnostyczne i terapeutyczne realizowane są w środowisku domowym w ścisłej współpracy z rodzicami, którzy uznawani są za głównych ekspertów w obszarze wszelkich spraw związanych ze swoim dzieckiem. Podstawowym zadaniem specjalistów jest identyfikacja sił, zasobów rodziny i budowanie jej potencjału, a więc udzielanie wsparcia i pomocy w sposób umożliwiający nabycie kompetencji niezbędnych do samodzielnego rozwiązywania sytuacji trudnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W książce przedstawione zostały możliwości logopedy, terapeuty zajęciowego i pedagoga w diagnozie i terapii osób z rzadkimi chorobami genetycznymi. Autorzy prac poruszyli problematykę zaburzeń mowy i komunikacji u dziecka z zespołami: delecji 5p (zespołem Cri du Chat), Klinefeltera, Dravet, Aperta, z rzadką mutacją genetyczną genu FOXP1, z duplikacją chromosomu Xq28, z delecją w 13. chromosomie i z wodogłowiem. Przyjrzeli się zaburzeniom głosu u dziecka po operacji guza pnia mózgu, opóźnionemu rozwojowi mowy u dziecka z podejrzeniem choroby genetycznej, komunikacji wykorzystującej metodę psychodramy u dziecka z głęboką wieloraką niepełnosprawnością. Publikacja znajdzie szerokie grono odbiorców wśród logopedów, psychologów, pedagogów, terapeutów i wszystkich osób zainteresowanych tematyką zaburzeń mowy i komunikacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Książka przybliża istotę integracji psychoterapii oraz psychoterapii integracyjnej w ujęciu Jerzego Mellibrudy. Czytelnik zapozna się z dokładną analizą pojęcia psychoterapii, zawodu psychoterapeuty, relacji terapeutycznej, schematów osobistych, objawów psychopatologicznych oraz poczucia samotności. Ponadto znajdzie w niej opis przypadku pacjentki objętej psychoterapią oraz zapozna się z wnikliwą analizą przebiegu terapii. Publikacja ma walor naukowy i zawiera pogłębioną analizę wyników badań pacjentów biorących udział w eksperymencie naturalnym opartym na planie quasi-eksperymentalnym z jedną grupą badawczą oraz pomiarem początkowym i końcowym. Może być wykorzystana jako lektura uzupełniająca dla studentów psychologii oraz psychoterapeutów i psychiatrów zainteresowanych wynikami badań z obszaru psychoterapii i leczenia zaburzeń psychicznych. Stanowi również materiał źródłowy do dyskusji i dalszych badań nad skutecznością psychoterapii integracyjnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia dotyczy ważnego i aktualnego zagadnienia leczenia i zapobiegania otyłości. Osoby otyłe, oprócz zwykle zdiagnozowanych problemów ze zdrowiem, mają również̇ problemy psychologiczne związane z poczuciem własnej wartości, atrakcyjności, ale też w relacjach społecznych czy na rynku pracy, co wpływa na jakość́ ich życia. W monografii Autorka wnikliwie opisała problematykę̨ nadwagi i otyłości oraz przedstawiła interesujące wyniki badań własnych, które miały na celu sprawdzenie, czy stosowanie różnych diet oraz uzyskany w ich wyniku spadek masy ciała mogą̨ stanowić́ o zdrowiu i zadowoleniu z życia kobiet otyłych i z nadwagą.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Interdyscyplinarny opis funkcjonowania poznawczego i emocjonalnego osób zakażonych wirusem HIV leczonych według najnowszych standardów światowych. Autorzy podsumowują wyniki wieloletnich pionierskich w Polsce badań nad wpływem starzenia się na przebieg infekcji HIV, charakteryzując funkcjonowanie neuropsychologiczne badanych osób HIV+ oraz analizując stan struktur i aktywność mózgu w odniesieniu do funkcji neuropsychologicznych i chemosensorycznych uczestników projektu. Książka przeznaczona jest dla psychologów klinicznych, lekarzy i personelu medycznego, pedagogów zajmujących się zakażeniem HIV i chorobami neuroinfekcyjnymi, a także dla studentów, pracowników socjalnych i osób chcących specjalizować się w pomocy takim chorym i ich bliskim. Monografia jest […] doskonałym przykładem wieloośrodkowej współpracy specjalistów różnych dziedzin na rzecz poznawania mechanizmów HIV, a w efekcie przykładem możliwości tworzenia zespołów diagnostyczno-terapeutycznych adresowanych do tej grupy chorych. Nie bez znaczenia jest bardzo precyzyjny sposób narracji trudnych, bo często specjalistycznych treści. Są one uporządkowane, zawierają dodatkowe wyjaśnienia i klarowne wnioski. (Z recenzji dr hab. Małgorzaty Szepietowskiej, prof. UMCS) W monografii prezentowane są zagadnienia doniosłe, wpisujące się w nurt światowych badań. Przedstawione wyzwania i niepokoje […] pokazują głęboko humanistyczne, nacechowane wielką troską podejście Autorów zarówno do chorych, jak i rzetelnej diagnostyki i ewentualnej rehabilitacji neuropsychologicznej. Cały Zespół ma do tego wysokie kompetencje osobowościowe, a także świetny warsztat badawczy. (Z recenzji prof. dr hab. Marioli Bidzan) Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Neuropsychological functions of HIV-infected people in the era of highly effective antiretroviral therapy. Reports from research from the Harmonia project Neuropsychological functions of HIV-infected people in the era of highly effective antiretroviral therapy. Reports from research from the Harmonia project An interdisciplinary description of the cognitive and emotional functioning of HIV-infected individuals treated according to the latest world standards. The authors summarize the results of many years of pioneering research in Poland on the impact of aging on the course of HIV infection, characterizing the neuropsychological functioning of HIV+ subjects and analyzing the state of brain structures and activity in relation to the neuropsychological and chemosensory functions of the project participants. The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* Dr hab. Emilia Łojek (ORCID 0000-0002-0809-5601) – profesor zwyczajny na Wydziale Psychologii Uniwersytetu Warszawskiego. Specjalizuje się w neuropsychologii klinicznej. Studiowała i realizowała prace naukowe w Applied Psychology Unit University of Cambridge (UK), University College London (UK), College of Medicine Ohio State University (USA). Opublikowała wiele prac naukowych na temat m.in. problemów porozumiewania się językowego osób z uszkodzeniami mózgu, zmian funkcji neuropsychologicznych u pacjentów z chorobami neurodegeneracyjnymi, u osób żyjących z wirusem HIV oraz osób w podeszłym wieku. Autorka lub współautorka adaptacji oraz oryginalnych testów do diagnozy neuropsychologicznej (H-RNTB, RHLB, RFFT, CVLT, CTT, KPD) i prac dotyczących rehabilitacji neuropsychologicznej. Pełni funkcję członka Zarządu International Neuropsychological Society. Dr hab. Emilia Łojek – is a full professor at the Faculty of Psychology at the University of Warsaw. She specializes in clinical neuropsychology.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej