Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(1463)
IBUK Libra
(66)
Forma i typ
Książki
(1462)
Publikacje naukowe
(69)
E-booki
(66)
Publikacje fachowe
(26)
Publikacje dydaktyczne
(21)
Poradniki i przewodniki
(8)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Poezja
(2)
Proza
(2)
Publikacje informacyjne
(2)
Dostępność
dostępne
(3414)
wypożyczone
(256)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(811)
Czytelnia Piła
(74)
Wypożyczalnia Chodzież
(752)
Czytelnia Chodzież
(18)
Wypożyczalnia Czarnków
(494)
Czytelnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(438)
Czytelnia Trzcianka
(9)
Wypożyczalnia Złotów
(539)
Czytelnia Złotów
(5)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(373)
Czytelnia Wągrowiec
(130)
Informatorium
(10)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(16)
Autor
Śliwerski Bogusław
(63)
Łobocki Mieczysław
(35)
Dymara Bronisława
(25)
Skorek Ewa Małgorzata
(20)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(19)
Stasica Jadwiga
(19)
Franczyk Anna
(16)
Krajewska Katarzyna
(16)
Murzyn Andrzej
(16)
Szuścik Urszula
(16)
Winczura Barbara
(16)
Węglińska Maria
(15)
Nalaskowski Aleksander
(13)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(12)
Gajda Janusz
(11)
Gajdzica Zenon
(11)
Kierczak Urszula
(11)
Niewola Dorota
(11)
Bereźnicki Franciszek
(10)
Cytowska Beata
(10)
Fuks Agata
(10)
Kowalewska Barbara
(10)
Melosik Zbyszko
(10)
Żłobicki Wiktor
(10)
Głażewski Michał
(9)
Plopa Mieczysław
(9)
Przybyliński Sławomir
(9)
Szkudlarek Tomasz
(9)
Wyczesany Janina
(9)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(8)
Jakubowski Witold
(8)
Kaczmarek Bogusława Beata
(8)
Konieczna Ewelina J
(8)
Leppert Roman
(8)
Maciarz Aleksandra
(8)
Bińczycka Jadwiga
(7)
Błeszyński Jacek Jarosław
(7)
Dudzikowa Maria
(7)
Dzionek Elżbieta
(7)
Grzybowski Przemysław Paweł
(7)
Jąder Mariola
(7)
Klinik Anna
(7)
Korzeniowska Wiesława
(7)
Muchacka Bożena
(7)
Oszwa Urszula
(7)
Schoenebeck Hubertus von
(7)
Skałbania Barbara
(7)
Szołtysek Adolf Ernest
(7)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(7)
Bielski Janusz
(6)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(6)
Krzysztoszek Grażyna
(6)
Moroz Henryk
(6)
Nęcka Edward
(6)
Ogonowska Agnieszka
(6)
Piszczek Małgorzata
(6)
Puślecki Władysław
(6)
Rottermund Jerzy
(6)
Sikorski Wiesław
(6)
Staniek Marzena
(6)
Adamek Irena
(5)
Czelakowska Danuta
(5)
Gunia Grażyna
(5)
Klus-Stańska Dorota
(5)
Kowalski Mirosław
(5)
Krztoń Alicja
(5)
Kulisiewicz Beata
(5)
Kurzępa Jacek
(5)
Maurer Alicja
(5)
Mihilewicz Stanisława
(5)
Miksza Małgorzata
(5)
Olszówka Piotr
(5)
Pawlak Piotr
(5)
Pikuła Norbert
(5)
Skibska Joanna
(5)
Szmidt Krzysztof J
(5)
Wiącek Renata
(5)
Zajączkowski Krzysztof
(5)
Łukasik Joanna Małgorzata
(5)
Baranowicz Krystyna
(4)
Bierońska Elżbieta
(4)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(4)
Bzowska Lucyna
(4)
Cabała Monika
(4)
Chrzanowska Iwona
(4)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(4)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(4)
Gmosińska Małgorzata
(4)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(4)
Hejnicka-Bezwińska Teresa
(4)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(4)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(4)
Kanios Anna
(4)
Krupa Dorota
(4)
Kupisiewicz Czesław
(4)
Lubina Monika
(4)
Madejski Eligiusz
(4)
Michałowski Stanisław Czesław
(4)
Mikosza Lucyna
(4)
Nowicka Agnieszka
(4)
Rok wydania
2020 - 2024
(23)
2010 - 2019
(743)
2000 - 2009
(636)
1990 - 1999
(127)
Okres powstania dzieła
2001-
(129)
1901-2000
(2)
1901-1914
(1)
1918-1939
(1)
Kraj wydania
Polska
(1529)
Język
polski
(1512)
nieznany (po)
(12)
angielski
(1)
Odbiorca
Dzieci
(8)
Logopedzi
(8)
Nauczyciele przedszkoli
(8)
Rodzice
(8)
Nauczyciele
(7)
Szkoły wyższe
(7)
0-5 lat
(6)
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
Przedszkola
(6)
6-8 lat
(5)
Dorośli
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
Nauczanie początkowe
(3)
Szkoły podstawowe
(3)
9-13 lat
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Studenci
(2)
Klasa 2
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Licea
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(13)
Temat
Dziecko
(194)
Wychowanie
(128)
Pedagogika
(126)
Nauczanie początkowe
(95)
Nauczanie
(91)
Mowa
(81)
Nauczyciele
(79)
Wychowanie przedszkolne
(75)
Dziecko niepełnosprawne
(74)
Szkolnictwo
(72)
Rodzina
(62)
Młodzież
(57)
Niepełnosprawni
(54)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(47)
Kształcenie integracyjne
(47)
Pedagogika specjalna
(47)
Język polski
(46)
Uczniowie
(46)
Logopedia
(44)
Dziecko autystyczne
(41)
Autyzm
(39)
Nauczanie zintegrowane
(39)
Oświata
(39)
Wychowanie w rodzinie
(39)
Gry edukacyjne
(37)
Pedagogika resocjalizacyjna
(36)
Kształcenie
(35)
Niepełnosprawni umysłowo
(33)
Rodzice
(33)
Kobieta
(32)
Niepowodzenia szkolne
(32)
Myślenie twórcze
(31)
Wartość
(31)
Więźniowie
(31)
Uczenie się
(28)
Agresywność
(27)
Przemoc w rodzinie
(27)
Stosunki interpersonalne
(27)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(26)
Socjalizacja
(26)
Twórczość
(25)
Czytanie
(24)
Dysleksja i dysgrafia
(24)
Matematyka
(24)
Muzykoterapia
(24)
Gry i zabawy
(23)
Dziecko zdolne
(22)
Psychoterapia
(22)
Zachowanie
(22)
Zespół ADHD
(22)
Arteterapia
(20)
Edukacja międzykulturowa
(20)
Integracja społeczna
(20)
Ludzie starzy
(20)
Muzyka
(20)
Pedagogika penitencjarna
(20)
Przestępczość
(20)
Wychowanie estetyczne
(20)
Środki masowego przekazu
(20)
Niedostosowanie społeczne
(19)
Osobowość
(19)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(19)
Wychowanie moralne
(19)
Edukacja zdrowotna
(18)
Metodologia
(18)
Pedagogika kultury
(18)
Pisanie
(18)
Alkoholizm
(17)
Dziecko głuche
(17)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(17)
Patologia społeczna
(17)
Sztuka
(17)
Terapia zajęciowa
(17)
Wychowanie fizyczne
(17)
Diagnoza pedagogiczna
(16)
Dziecko z ADHD
(16)
Internet
(16)
Pedagodzy specjalni
(16)
Pedagogika społeczna
(16)
Biblioterapia
(15)
Innowacje
(15)
Komunikacja społeczna
(15)
Metoda Montessori
(15)
Poczucie własnej wartości
(15)
Szkolnictwo specjalne
(15)
Wykluczenie społeczne
(15)
Dziecko niedosłyszące
(14)
Małżeństwo
(14)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(14)
Opieka społeczna
(14)
Szkolnictwo wyższe
(14)
Współdziałanie
(14)
Wychowanie do wartości
(14)
Adaptacja społeczna
(13)
Antypedagogika
(13)
Komunikacja niewerbalna
(13)
Kultura masowa
(13)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(13)
Więziennictwo
(13)
Wsparcie społeczne
(13)
Temat: dzieło
Biblia
(1)
Brzezina
(1)
Epistulae ad familiares
(1)
Kontynenty (czasop. ; Londyn)
(1)
Nauczyciele-Nauczycielom (seria wyd.)
(1)
Panny z Wilka
(1)
Psychopatologia i psychoprofilaktyka
(1)
Temat: czas
2001-0
(76)
1989-
(61)
2001-
(52)
1901-
(34)
1801-
(19)
1901-2000
(15)
1989-2000
(9)
1701-
(6)
1945-1989
(6)
1918-
(4)
1501-
(2)
1501-1600
(2)
1601-
(2)
1601-1700
(2)
1701-1800
(2)
1801-1900
(2)
1918-1939
(2)
1945-
(2)
1901-1914
(1)
1939-
(1)
2009-2010
(1)
400-301 p.n.e.
(1)
500-401 p.n.e.
(1)
Temat: miejsce
Polska
(35)
Niemcy
(3)
Podkarpackie, województwo
(3)
Wielka Brytania
(3)
Czechy
(2)
Kraków (woj. małopolskie)
(2)
Litwa
(2)
Szwecja
(2)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(2)
Śląskie, województwo (od 1999)
(2)
Anglia
(1)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Będzin (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Chocznia (woj. małopolskie)
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Hiszpania
(1)
Holandia
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Legnica (woj. dolnośląskie ; okręg)
(1)
Małopolskie, województwo
(1)
Norwegia
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie)
(1)
Pomorskie, województwo (od 1999)
(1)
Portugalia
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Stany Zjednoczone Ameryki
(1)
Stary Kisielin (woj. lubuskie)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Szwajcaria
(1)
Tanzania
(1)
Tarnowskie Góry (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Wadowice (woj. małopolskie)
(1)
Warmińsko-mazurskie, województwo
(1)
Warszawa
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Włochy
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie ; okręg)
(1)
Zielona Góra (woj. lubuskie)
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okręg)
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Świebodzin (woj. lubuskie)
(1)
Świętokrzyskie, województwo
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(33)
Praca zbiorowa
(23)
Monografia
(20)
Opracowanie
(19)
Ćwiczenia i zadania
(18)
Poradniki dla nauczycieli
(16)
Raport z badań
(14)
Scenariusze zajęć
(13)
Podręczniki
(12)
Poradniki
(12)
Poezja dziecięca polska
(9)
Literatura dziecięca polska
(8)
Materiały konferencyjne
(8)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(8)
Bajki i baśnie
(5)
Podręcznik
(5)
Poradnik
(5)
Literatura dziecięca
(4)
Pamiętniki polskie
(4)
Poradniki dla rodziców
(4)
Programy nauczania początkowego
(4)
Publicystyka polska
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Scenariusze imprez okolicznościowych
(4)
Antologie
(3)
Księgi pamiątkowe
(3)
Materiały pomocnicze
(3)
Opowiadanie dziecięce polskie
(3)
Scenariusze imprez szkolnych
(3)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(3)
Szkice literackie
(3)
Wydawnictwa popularne
(3)
Antologia
(2)
Blogi
(2)
Czasopisma młodzieżowe polskie
(2)
Fotografia
(2)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(2)
Melodia z tekstem podłożonym
(2)
Opowiadanie
(2)
Piosenka dziecięca polska
(2)
Poezja polska
(2)
Programy nauczania
(2)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(2)
Programy nauczania dla szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(2)
Szkice literackie polskie
(2)
Słowniki biograficzne
(2)
Utwory sceniczne dla dzieci
(2)
Wiersze
(2)
Wydawnictwa dla dzieci
(2)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(2)
Adaptacja filmowa
(1)
Adhortacje apostolskie
(1)
Aforyzmy
(1)
Bajka i baśń
(1)
Bibliografia
(1)
Biografie
(1)
Czasopisma kobiece
(1)
Czasopisma społeczno-kulturalne polskie
(1)
Dokumenty dźwiękowe
(1)
Dramat polski
(1)
Dyktanda
(1)
Encyklopedia
(1)
Film
(1)
Film dokumentalny
(1)
Film polski
(1)
Film reklamowy
(1)
Gry hazardowe
(1)
Gry komputerowe
(1)
Ilustracje
(1)
Komiksy
(1)
Książka do kolorowania
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Legendy i podania
(1)
Listy
(1)
Literatura
(1)
Literatura fantastyczna polska
(1)
Literatura ludowa
(1)
Literatura młodzieżowa
(1)
Literatura młodzieżowa niemiecka
(1)
Literatura polska
(1)
Literatury europejskie
(1)
Materiały pomocnicze dla gimnazjów
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Multibooki
(1)
Muzyka religijna
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Opowiadanie dla dzieci
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Pedagogika
(1)
Podręcznik akademicki
(1)
Poezja dziecięca
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania dla gimnazjów
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Rymowanki
(1)
Rysunek
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(90)
Socjologia i społeczeństwo
(28)
Psychologia
(25)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(12)
Medycyna i zdrowie
(8)
Historia
(5)
Językoznawstwo
(5)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Filozofia i etyka
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Kultura i sztuka
(3)
Media i komunikacja społeczna
(3)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Styl życia, moda i uroda
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Rozwój osobisty
(1)
1529 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
W ciągu wieków zostały sformułowane różne koncepcje człowieka na gruncie filozoficznym, teologicznym i naukowym. Czy już wiemy, co to jest człowiek? Pytanie to jest szczególnie dramatyczne na początku XXI wieku i trzeciego tysiąclecia, gdyż nastąpiło załamanie się euroatlantyckiej kultury duchowej. Przez wieki mozolnie budowana koncepcja człowieka staje się dzisiaj problematyczna, gdyż w różnych przekrojach doktrynalnych i teoretycznych dochodzi do dekompozycji człowieka, a tym samym dekompozycji ładu kulturowego. Czy nauka o człowieku jest możliwa? Każda z osobna rozpatrywana nauka szczegółowa zajmuje się ogółem swoistych szczegółów. Tylko filozofia ma uprawnienia do konstytucji fundamentu nauk o człowieku, gdyż używając metod badań i narzędzi badawczych, ale i formułując cel badań i dobierając odpowiednie środki do realizacji celu, jest w stanie odpowiedzieć na pytanie: kim jest człowiek? Przez wieki przyjmowano, że struktura fizyczna człowieka jest dziedziczona genetycznie, a struktura psychiczna jest warunkowana społecznie i kulturowo. Przez wieki nie zauważono istotnego związku zachodzącego między ludzką naturą a ludzką kulturą, a przecież kultura nie stanowi przeciwieństwa natury; kultura stanowi dopełnienie natury. Warunki możliwego poznania wyznaczają biologiczne struktury wrodzone, które w procesie rozwoju są kulturowo kształtowane.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110257 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja wspiera się na dwóch autorskich paradygmatach: pierwszy ujmuje teorię biokultury człowieka, drugi - związany z pierwszym - ujmuje nauczanie jako kształtowanie umysłu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48698 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia stanowi dopełnienie poprzedniej monografii Filozofia człowieka, która poświęcona jest autorskiej idei biokultury człowieka, zaś obecna monografia - bazując na idei biokultury człowieka - ujmuje autorską ideę konstytucji osobowości człowieka w kontekście wychowania osobowości oraz zachowania warunkowanego osobowością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112086 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50540 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33712 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46712 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka skierowana jest do wszystkich, którzy widzą potrzebę edukacji w sferze emocjonalnej. Znajomość procesów emocjonalnych jest podstawą do osiągnięcia sukcesu oraz kluczem do wszelkich form uczenia się. W książce Autorka stara się odpowiedzieć na pytania dlaczego zdolności emocjonalne decydują o naszych sukcesach lub porażkach. Mówi o tym jak poprzez emocje postrzegają nas inni, a my patrzymy na siebie samych. Umiejętność właściwego spojrzenia na siebie jest bodźcem napędzającym nasze działanie. Wyznacza ono kierunki naszych działań, uświadamia nam nasze potrzeby. Potrzeby emocjonalne gimnazjalistów są dość często spychane na margines, gdyż większą uwagę poświęca się rozwojowi inteligencji. Zadaniem szkoły powinno być pokazanie w jaki sposób umysł i emocje mogą współgrać ze sobą, tworzyć jedność. W celu ułatwienia pracy nauczycielom autorka opracowała kwestionariusz-quiz "W jaki sposób radzić sobie z podstawowymi emocjami?" Stara się odpowiedzieć w nim na pytania dlaczego młody człowiek chce być w centrum uwagi, co sprawia, że zamyka się w sobie, co utrudnia mu komunikację z rówieśnikami i nauczycielami, dlaczego konflikty rozwiązuje siłą, jakie czynniki wywołują u niego strach i lęk i jak wpływają one na samoocenę. Pokazuje, że osoby o odpowiednio ukształtowanych umiejętnościach emocjonalnych lepiej radzą sobie w życiu, są bardziej zadowolone z drobnych sukcesów dnia codziennego, a nieuchronne porażki nie są powodem przygnębienia czy też depresji, tylko motywacją do pokonywania trudności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107046 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49544 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce jako ramowy problem badawczy autorka przyjęła następujące pytanie: W jakim stopniu system awansu jest czynnikiem wpływającym na zmianę funkcjonowania zawodowego nauczycieli? Na podstawie literatury przedmiotu przeprowadziła rozważania dotyczące - tak ważnego w zawodzie nauczycielskim - awansu zawodowego. Dokonała przeglądu dotychczasowych badań ze szczególnym uwzględnieniem opinii środowiska oświatowego na temat awansu zawodowego i jego wpływu na osiągnięcie efektów zakładanych przez MENiS.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112809 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50932 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40873 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33695 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47333 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dotyczy ważnego naukowo i społecznie zagadnienia. Dobrze wpisuje się w dyskusję, toczącą się zarówno w profesjonalnych środowiskach pedagogicznych, jak i na szerszym forum społecznym, nad istotą, przebiegiem i skutkami oceniania szkolnego i jego związków z biografiami uczniów. Ocenianie, jako element praktyki społecznej, pozostaje silnie powiązane z aktualizacją stosunków władzy (w tym władzy nad wiedzą i nad rozwojem jednostki), co sprawia, że jest z natury rzeczy problematyczne i budzi kontrowersje. Dylematy decyzyjne odnoszące się do funkcji i skutków ocen szkolnych, przy poważnych psychicznych i społecznych ich konsekwencjach, rodzą liczne pytania badawcze, które w pracy zostały postawione. Każda próba pogłębienia rozumienia praktyki oceniania edukacyjnego jest zatem warta uwagi, a próba udana, do jakich z pewnością należy książka Grażyny Szyling, jest szczególnie interesująca. [...] książka trafia w żywe zapotrzebowanie dydaktyki i szkoły, znajdzie więc czytelników zarówno wśród kadry akademickiej i metodyków, jak i wśród nauczycieli. Wypełnia ona wyraźną lukę w literaturze dotyczącej oceniania szkolnego, tym bardziej dotkliwą, że wynikającą z wciąż w polskiej szkole inercyjnie obecnego bezrefleksyjnego traktowania oceny jako oczywistego, prostego w użyciu narzędzia pracy szkoły. Książka ta nie tylko ukazuje złożoność procesu oceniania, ale również wskazuje czytelnikowi kierunki poszukiwań i drogi zmiany, której zainicjowanie i utrzymanie jest niezbędne, by ocena pełniła funkcje prorozwojowe.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103305 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49641, 47397 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38033 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31638 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104309 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47776 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37425 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31303 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43480 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63122 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Drogowskazy (w) Edukacji)
Polecamy publikację autorstwa Bogusława Śliwerskiego i Michała Plucha pt. Uwolnić szkołę od systemu klasowo-lekcyjnego w ramach serii wydawniczej „Drogowskazy (w) Edukacji”. Nie pisalibyśmy tej książki, gdybyśmy byli przekonani, że rozwój polskiej edukacji zmierza w dobrym kierunku. Niestety, już nawet najlepsi nauczyciele, najbardziej oddani kształceniu dzieci i/lub młodzieży mają poczucie straconych kilkudziesięciu lat własnej pracy, zaangażowania i poświęcenia. Uczniom szkoła kojarzy się z nudą, straconym czasem, poczuciem bezsensu, promowaniem konformizmu i oportunizmu. Są też tacy, którzy przywykli traktować szkołę jako konieczność, którą trzeba zaliczyć i szybko o niej zapomnieć. Poczucie bezsilności towarzyszy również rodzicom, którzy pytając swoje dzieci o to, co było w szkole, często słyszą – jakże wymowne – NIC!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116709 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52943 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest podręcznikiem pomocnym w realizowaniu zajęć z profilaktyki HIV/AIDS. Tematyka ta jest jak bardzo aktualna. Choć w naszym kraju nie obserwuje się (na szczęście) lawinowego wzrostu zakażeń, co roku wynik dodani odbiera około 1200 osób, często młodych. Spada również liczba uczniów mających zajęcia poświęcone problematyce HIV i tematom pokrewnym a dotyczących m.in. zagadnień inicjacji seksualnej, warunków udanego startu w życie seksualne, orientacji psychoseksualnej. Tej luki nie wypełnia przedmiot „Wychowanie do życia w rodzinie”, który w wielu szkołach nie jest realizowany. Książka zawiera podstawowe informacje nt. psychospołecznych i medycznych aspektów epidemii HIV/AIDS oraz zagadnień związanych z problematyką HIV (np. zachowania seksualne, orientacje psychoseksualne). Zawiera także część metodyczną, która ma ułatwić samodzielne projektowanie zajęć i scenariuszy poświeconych problematyce HIV, edukacji seksualnej i szerzej - profilaktyce społecznej. W aneksie znaleźć można przykładowe scenariusze, które mogą być inspiracją do tworzenia własnych, adekwatnych do warunków i możliwości realizowania konkretnego programu profilaktycznego. Książka będzie przydatna dla tych wszystkim, którzy zajmują się profilaktyką, edukacją seksualną i promocją zdrowia. Choć główną grupą oddziaływań profilaktycznych są młodzi, to pracujący z dorosłymi także mogą skorzystać z tej publikacji. Jej lektura może okazać się ciekawa także dla tych, którzy o HIV i społecznych aspektach epidemii nie wiedzą zbyt wiele. W sposób przystępny, syntetyczny przedstawia najważniejsze kwestie dotyczące profilaktyki HIV, zawiera najbardziej aktualne dane, podsuwa także tematy, które są ważne w pracy z młodzieżą.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108760 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35306 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41958 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Choć zmiany wzorów obyczajowych dokonują się zazwyczaj powoli, a ich trwałe zaistnienie można stwierdzić czasem dopiero w perspektywie historycznej (…), to współcześnie następuje zasadnicza zmiana w ładzie aksjonormatywnym odnoszącym się do seksualności człowieka (…). Ludzie coraz bardziej cenią sobie podmiotowość, możliwość decydowania o sobie, zwłaszcza w sferze prywatnej i nie chcą aby ktoś obcy w nią ingerował, szczególnie w odniesieniu do kwestii związanych z seksualnością i pozostawania w związku. Następuje proces indywidualizacji, uwalniania się jednostek od więzów narzuconych przez tradycję i grupę, odspołecznienie, prywatyzacja seksu i zarazem jego odmoralnienie (…). Publikacja »Obyczajowość seksualna Polaków. Perspektywa interdyscyplinarna« została pomyślana przeze mnie jako monografia opracowana przez autorów reprezentujących różne dziedziny wiedzy (…). Zamieszczono w niej zarówno teksty o charakterze teoretycznym, opracowania bazujące na danych zastanych, jak i relacje z badań własnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48682 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka pisania i czytania to niezwykła powinność i odpowiedzialność ze strony nauczyciela, wyzwalająca działania twórcze i kreatywne, jakie drzemią w świadomości ucznia. Rola i zadania, jakie stoją przed nauczycielem w przypadku dzieci o specyficznych trudnościach w nauce pisania i czytania, powodują zwiększenie skali kompetencji i odpowiedzialności nauczyciela profesjonalisty w tym zawodzie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106792 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48920, 48641 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32385 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45267 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64319 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikacja jest fundamentem - przypomina nam w przedmowie prof. Krystyna Ferenz. Czy rzeczywiście trzeba nam o tym przypominać? Czy w czasach, gdy wszystkie dziedziny życia podporządkowane są ściśle wymogowi szybkiej i skutecznej komunikacji, potrzebne są jeszcze powroty do podstaw? Okazuje się, że tak. Komunikacja, sprowadzona do swych fundamentów, a więc języka i towarzyszących mu kodów, nie jest tylko sposobem na wyrażenie/przekazanie informacji. Tkwiące w języku czy komunikacji możliwości stanowią bazę, nad którą nadbudowywana jest kultura i - szerzej - cywilizacja. Język jako źródło ikon i symboli, język jako zbiór norm i nakazów/zakazów, wreszcie - język jako odbicie doświadczeń pokoleniowych, staje się podstawową tkanką tradycji i przekazu kulturowego, niezbędnych do określenia własnej tożsamości oraz odnalezienia swego miejsca w wybranej społeczności. Jeśli więc z jakichkolwiek przyczyn rozwój umiejętności komunikacyjnych zostanie zakłócony, zaburzeniu ulega cała osobowość, co skazuje jednostkę na społeczne wyobcowanie - i tu bije źródło, z którego powstała najnowsza książka doktor Winczury, stanowiąca wyraz troski o dzieci, które z racji różnego rodzaju zaburzeń mają utrudniony proces przyswajania reguł komunikacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 107455 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45551 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64277 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Komunikacja jest fundamentem - przypomina nam w przedmowie prof. Krystyna Ferenz. Czy rzeczywiście trzeba nam o tym przypominać? Czy w czasach, gdy wszystkie dziedziny życia podporządkowane są ściśle wymogowi szybkiej i skutecznej komunikacji, potrzebne są jeszcze powroty do podstaw? Okazuje się, że tak. Komunikacja, sprowadzona do swych fundamentów, a więc języka i towarzyszących mu kodów, nie jest tylko sposobem na wyrażenie/przekazanie informacji. Tkwiące w języku czy komunikacji możliwości stanowią bazę, nad którą nadbudowywana jest kultura i - szerzej - cywilizacja. Język jako źródło ikon i symboli, język jako zbiór norm i nakazów/zakazów, wreszcie - język jako odbicie doświadczeń pokoleniowych, staje się podstawową tkanką tradycji i przekazu kulturowego, niezbędnych do określenia własnej tożsamości oraz odnalezienia swego miejsca w wybranej społeczności. Jeśli więc z jakichkolwiek przyczyn rozwój umiejętności komunikacyjnych zostanie zakłócony, zaburzeniu ulega cała osobowość, co skazuje jednostkę na społeczne wyobcowanie - i tu bije źródło, z którego powstała najnowsza książka doktor Winczury, stanowiąca wyraz troski o dzieci, które z racji różnego rodzaju zaburzeń mają utrudniony proces przyswajania reguł komunikacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49619 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39572 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32722 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52023 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40345 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46710 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67311 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ma za zadanie uzupełnić literaturę podejmującą tematykę dotyczącą roli rodziny i jej znaczenia w formowaniu młodych pokoleń, a także przybliży mechanizmy funkcjonowania dzieci i młodzieży wywodzących się z dysfunkcyjnych systemów rodzinnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35770 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zespół Downa to powszechnie znana choroba uwarunkowana genetycznie. Niemal każdy człowiek potrafiłby rozpoznać i wymienić jej widoczne cechy. Interesują się nią zarówno badacze z różnych dziedzin nauki, jak i praktycy zajmujący się usprawnianiem różnych aspektów życia osób nią dotkniętych. Na świecie powstało wiele stowarzyszeń i fundacji poświęconych problemom osób z zespołem Downa i ich rodzinom/opiekunom. Wydawane są czasopisma związane z tym zaburzeniem np. Bardziej Kochani. W 2006 roku Stowarzyszenie Down Syndrome International w ramach kampanii informującej społeczeństwo o tej chorobie i problemach doświadczanych przez osoby z zespołem uchwaliło 21 marca Światowym Dniem Zespołu Downa. W kontekście przedstawionej charakterystyki osób z zespołem Downa temat, który będzie poniżej poruszany, wydaje się mało znany, w pewien sposób nieoczekiwany, ponieważ nieco niezgodny ze stereotypowym poglądem na äwiecznie szczęśliweö, a także serdeczne i życzliwe osoby z zespołem Downa. Praca poświęcona jest bowiem problemom zdrowia psychicznego u osób z trisomią 21. Chciano również zwrócić uwagę na to, jak duży trud osoby te i ich otoczenie muszą wkładać w to, aby przezwyciężyć takie problemy, aby mimo często w dużym stopniu biologicznie uwarunkowanych właściwości móc zachować pogodę ducha i serdeczność w stosunku do innych. W świetle współczesnej wiedzy, a także na podstawie obserwacji klinicznych można stwierdzić, że u osób tych występuje o wiele więcej zaburzeń emocjonalnych, a także zaburzeń w zachowaniu niż u osób z ogólnej populacji, choć trzeba dodać, iż jest ich mniej w porównaniu z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie z innych przyczyn. Prowadzone badania mają na celu dokładne poznanie tych problemów, czyli określenie ich przyczyn, charakterystycznego sposobu przejawiania się, a głównie opracowania skutecznych metod terapii. Istotne wydaje się dogłębne poznanie doświadczanych przez dzieci, młodzież, dorosłych z zespołem Downa trudności w funkcjonowaniu. Nasza wiedza na temat ich wewnętrznego doświadczania, a także sposobu przejawiania się w zachowaniu ułatwia przyjmowanie właściwych postaw wobec nich. Pomaga również opracowywać formy terapii dla tych osób i dla ich rodziców czy opiekunów. Lepsze poznanie tego wszystkiego, z czym zmagają się na co dzień, z pewnością ułatwia dostrzeżenie najistotniejszych wartości, odróżnianie tego, co ważne, od spraw mniej ważnych. Książka adresowana jest do osób, których życie lub praca zawodowa wiąże się z zespołem Downa. Zainteresuje z pewnością rodziców, którzy codziennie stawiają czoła trudnym doświadczeniom swoich dzieci. Może być także pomocna w poszerzeniu wiedzy, jaką posiadają na temat tej choroby lekarze, psycholodzy, pedagodzy i inni specjaliści. Mogą po nią sięgnąć studenci medycyny, psychologii, pedagogiki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107318 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49170 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45558 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zespół Downa to powszechnie znana choroba uwarunkowana genetycznie. Niemal każdy człowiek potrafiłby rozpoznać i wymienić jej widoczne cechy. Interesują się nią zarówno badacze z różnych dziedzin nauki, jak i praktycy zajmujący się usprawnianiem różnych aspektów życia osób nią dotkniętych. Na świecie powstało wiele stowarzyszeń i fundacji poświęconych problemom osób z zespołem Downa i ich rodzinom/opiekunom. Wydawane są czasopisma związane z tym zaburzeniem np. Bardziej Kochani. W 2006 roku Stowarzyszenie Down Syndrome International w ramach kampanii informującej społeczeństwo o tej chorobie i problemach doświadczanych przez osoby z zespołem uchwaliło 21 marca Światowym Dniem Zespołu Downa. W kontekście przedstawionej charakterystyki osób z zespołem Downa temat, który będzie poniżej poruszany, wydaje się mało znany, w pewien sposób nieoczekiwany, ponieważ nieco niezgodny ze stereotypowym poglądem na äwiecznie szczęśliweö, a także serdeczne i życzliwe osoby z zespołem Downa. Praca poświęcona jest bowiem problemom zdrowia psychicznego u osób z trisomią 21. Chciano również zwrócić uwagę na to, jak duży trud osoby te i ich otoczenie muszą wkładać w to, aby przezwyciężyć takie problemy, aby mimo często w dużym stopniu biologicznie uwarunkowanych właściwości móc zachować pogodę ducha i serdeczność w stosunku do innych. W świetle współczesnej wiedzy, a także na podstawie obserwacji klinicznych można stwierdzić, że u osób tych występuje o wiele więcej zaburzeń emocjonalnych, a także zaburzeń w zachowaniu niż u osób z ogólnej populacji, choć trzeba dodać, iż jest ich mniej w porównaniu z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie z innych przyczyn. Prowadzone badania mają na celu dokładne poznanie tych problemów, czyli określenie ich przyczyn, charakterystycznego sposobu przejawiania się, a głównie opracowania skutecznych metod terapii. Istotne wydaje się dogłębne poznanie doświadczanych przez dzieci, młodzież, dorosłych z zespołem Downa trudności w funkcjonowaniu. Nasza wiedza na temat ich wewnętrznego doświadczania, a także sposobu przejawiania się w zachowaniu ułatwia przyjmowanie właściwych postaw wobec nich. Pomaga również opracowywać formy terapii dla tych osób i dla ich rodziców czy opiekunów. Lepsze poznanie tego wszystkiego, z czym zmagają się na co dzień, z pewnością ułatwia dostrzeżenie najistotniejszych wartości, odróżnianie tego, co ważne, od spraw mniej ważnych. Książka adresowana jest do osób, których życie lub praca zawodowa wiąże się z zespołem Downa. Zainteresuje z pewnością rodziców, którzy codziennie stawiają czoła trudnym doświadczeniom swoich dzieci. Może być także pomocna w poszerzeniu wiedzy, jaką posiadają na temat tej choroby lekarze, psycholodzy, pedagodzy i inni specjaliści. Mogą po nią sięgnąć studenci medycyny, psychologii, pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39830 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Dziecko autystyczne. Prawdziwa opowieść o Maciusiu porusza trudny temat autyzmu dziecięcego. Chociaż na rynku wydawniczym jest wiele poradników poświęconych tej problematyce, jednak ich autorzy to najczęściej lekarze, psycholodzy i pedagodzy. Książka Beaty Zawiślak to pozycja szczególna. Jego autorka jest pedagogiem, ale przede wszystkim mamą sześcioletniego chłopca, która towarzyszy dziecku autystycznemu w każdej chwili jego życia, na każdym etapie jego rozwoju, w każdym momencie jego zmagań z chorobą. Autorka jest nie tylko osobą, która aktywnie uczestniczy w terapii dziecka autystycznego, ale także kreuje tę terapię, od kilku lat poszukując różnych możliwości pomocy. W pracy znajdziemy dokładne omówienie przejawów autyzmu oraz opis sytuacji dziecka niepełnosprawnego i jego rodziny (rodziców, rodzeństwa). Autorka wskazuje także sposoby radzenia sobie w tej sytuacji, z uwzględnieniem wielu form terapii. Poruszane w pierwszej części książki kwestie zostały poszerzone o opis doświadczeń i działań podejmowanych przez Autorkę i jej rodzinę, co jest dużym atutem pracy. Książka ta to niezwykle przydatny poradnik, który może służyć rodzinom dzieci autystycznych oraz specjalistom i studentom zainteresowanym autyzmem. Książka składa się z czterech rozdziałów. W pierwszym przedstawiam zasady orzekania o niepełnosprawności, a także instytucje zajmujące się problemami osób niepełnosprawnych. W rozdziale drugim omawiam zagadnienie autyzmu w aspektach: kontaktów społecznych, języka emocji, rozwoju komunikacji społecznej, integracji zmysłów, napięcia mięśniowego, energii i zachowania dziecka. W kolejnym rozdziale przedstawiam problematykę dotyczącą wspomagania dziecka z niepełnosprawnością. Opisuję pracę terapeutyczno-edukacyjną skierowaną do dzieci autystycznych oraz metody stymulacji ich rozwoju psychoruchowego i społecznego. Jednocześnie poruszam kwestię pomocy rodzinie w akceptacji niepełnosprawności dziecka. W rozdziale czwartym analizuję wybrany przypadek dziecka autystycznego: zaburzenia w sferze rozwoju psychoruchowego i społecznego, metody wczesnego wspomagania rozwoju, a także dylematy przeżywane przez członków rodziny w procesie pełnej, bezwarunkowej akceptacji niepełnosprawności dziecka. Książkę zamyka podsumowanie rozważań merytorycznych na temat funkcjonowania dziecka autystycznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110961 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40269 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka "Moc jest w nas. Bajki terapeutyczne dla dzieci i ich rodziców" powstała, aby pomóc rodzicom, nauczycielom, a także terapeutom w rozmowie z dziećmi na temat nękających ich trudności. Bajka terapeutyczna może być dobrym początkiem konwersacji, zastanowienia się, jak można poradzić sobie z danym problemem, ale także pomóc opiekunom w dostrzeżeniu dziecięcych trudności. Mimo że żyjemy z dziećmi razem w jednej rzeczywistości, czasem trudno nam pochylić się nad ich problemami, wydaje nam się, iż są to błahostki. Kamila Zdanowicz-Kucharczyk razem z autorkami bajek chcą zwrócić uwagę czytelnika w stronę dziecięcego świata oraz przekonać go, że sam może zostać bajkoterapeutą swojego dziecka. Dowodem na to są zawarte w tej książce bajki, które zostały napisane pod kierunkiem autorki przez nauczycielki, a przede wszystkim przez mamy kochające swoje dzieci.[empik.com]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48265 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej