Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(371)
IBUK Libra
(16)
Forma i typ
Książki
(371)
Publikacje naukowe
(49)
E-booki
(16)
Publikacje fachowe
(14)
Publikacje dydaktyczne
(12)
Dostępność
dostępne
(673)
wypożyczone
(36)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(181)
Czytelnia Piła
(11)
Wypożyczalnia Chodzież
(97)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(124)
Wypożyczalnia Trzcianka
(72)
Wypożyczalnia Złotów
(82)
Czytelnia Złotów
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(111)
Czytelnia Wągrowiec
(23)
Informatorium
(3)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(2)
Autor
Wosik-Kawala Danuta
(10)
Guz Sabina
(8)
Kirenko Janusz
(8)
Palak Zofia
(8)
Karwatowska Małgorzata
(7)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(7)
Żmigrodzki Marek
(7)
Bartkowicz Zdzisław
(6)
Boniecka Barbara
(6)
Granat Anna
(6)
Morawska Iwona
(6)
Parczewska Teresa
(6)
Wojnarska Anna
(6)
Bilewicz-Kuźnia Barbara
(5)
Chodkowska Maria
(5)
Hofman Iwona
(5)
Kubinowski Dariusz
(5)
Pawlak Agnieszka
(5)
Węcławski Jerzy
(5)
Węgliński Andrzej
(5)
Łobocki Mieczysław
(5)
Gawda Barbara
(4)
Karpuś Piotr
(4)
Kępa-Figura Danuta
(4)
Latoch-Zielińska Małgorzata
(4)
Markiewicz Katarzyna
(4)
Myrdzik Barbara
(4)
Parchomiuk Monika
(4)
Prokopiak Anna
(4)
Stachyra Krzysztof
(4)
Szmulik Bogumił
(4)
Andrzejewska Jolanta
(3)
Bera Ryszard
(3)
Boguszewska Anna
(3)
Byra Stanisława
(3)
Filipiak Marian
(3)
Grabias Stanisław
(3)
Grabowiec Anna
(3)
Kusio Urszula
(3)
Kwiatkowska Grażyna Ewa
(3)
Marczewska-Rytko Maria
(3)
Panasiuk Jolanta
(3)
Pankowska Dorota
(3)
Sokołowska-Dzioba Teresa
(3)
Szabała Beata
(3)
Tymiakin Leszek
(3)
Wójcik Magdalena
(3)
Adamczyk-Garbowska Monika
(2)
Białkowski Andrzej
(2)
Bochniarz Agnieszka
(2)
Bujnowska Anna
(2)
Bulanda Władysław
(2)
Centner-Guz Małgorzata
(2)
Chimicz Dorota
(2)
Czerski Wojciech
(2)
Domagała Aneta
(2)
Dunaj-Kozakow Ewa
(2)
Dymmel Anna
(2)
Flis-Czerniak Elżbieta
(2)
Gajda Janusz
(2)
Has-Tokarz Anita
(2)
Jach-Salamon Natalia
(2)
Jarosz Beata
(2)
Jedynak Stanisław
(2)
Kalinowska-Witek Barbara
(2)
Kazanowski Zdzisław
(2)
Kokowski Andrzej
(2)
Kopciuch Leszek
(2)
Korczyński Mariusz
(2)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(2)
Kowaluk Marzena
(2)
Krajka Wiesław
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Kurkowski Marek
(2)
Kwaśniewska Grażyna
(2)
Lewartowicz Urszula
(2)
Lewicka Agnieszka
(2)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(2)
Ludorowski Lech
(2)
Małyska Agata
(2)
Michałowski Stanisław
(2)
Mirecka Urszula
(2)
Mucha-Leszko Bogumiła
(2)
Nowak Jakub
(2)
Okrasa Marzena
(2)
Pietraś Marek
(2)
Plisiecki Janusz
(2)
Potent-Ambroziewicz Małgorzata
(2)
Sarzyńska Ewa
(2)
Skubalanka Teresa
(2)
Sokół Wojciech
(2)
Stawinoga Renata
(2)
Szołno-Koguc Jolanta
(2)
Tokarski Ryszard
(2)
Wawer Rafał
(2)
Wojtak Maria
(2)
Wolińska Jolanta Maria
(2)
Woźniak Tomasz
(2)
Żuk Grzegorz
(2)
Adamczuk Elżbieta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(26)
2010 - 2019
(191)
2000 - 2009
(149)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(59)
Kraj wydania
Polska
(387)
Język
polski
(364)
nieznany (po)
(18)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(10)
Studenci
(7)
Rodzice
(6)
Szkoły wyższe
(4)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Psycholodzy
(2)
B1 (poziom biegłości językowej)
(1)
B2 (poziom biegłości językowej)
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dorośli
(1)
Dziennikarze
(1)
Księgowi
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Politycy
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Terapeuci
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Temat
Nauczyciele
(21)
Dziecko
(20)
Wychowanie
(16)
Niepełnosprawni
(15)
Uczniowie
(15)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(14)
Młodzież
(13)
Poczucie własnej wartości
(12)
Środki masowego przekazu
(12)
Agresywność
(11)
Język polski
(11)
Pedagogika resocjalizacyjna
(11)
Komunikacja społeczna
(10)
Mowa
(9)
Nauczanie
(9)
Wychowanie przedszkolne
(9)
Wychowanie w rodzinie
(9)
Autyzm
(8)
Internet
(8)
Nauczanie początkowe
(8)
Niedostosowanie społeczne
(8)
Pedagogika kultury
(8)
Polityka
(8)
Rodzice
(8)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(7)
Niepełnosprawni umysłowo
(7)
Pedagogika specjalna
(7)
Uczucia
(7)
Edukacja medialna
(6)
Kultura
(6)
Logopedia
(6)
Młodzież trudna
(6)
Nieletni przestępcy
(6)
Pedagogika
(6)
Postawy
(6)
Sztuka
(6)
Uczniowie gimnazjów
(6)
Wartość
(6)
Wsparcie społeczne
(6)
Wychowanie estetyczne
(6)
Asertywność
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(5)
Filozofia
(5)
Język
(5)
Literatura polska
(5)
Matematyka
(5)
Metoda Montessori
(5)
Muzyka
(5)
Muzykoterapia
(5)
Polacy za granicą
(5)
Stosunki interpersonalne
(5)
Stres
(5)
Szkolnictwo
(5)
Uczenie się
(5)
Unia Europejska
(5)
Zakłady poprawcze i wychowawcze
(5)
Afazja
(4)
Arteterapia
(4)
Biblioterapia
(4)
Budżety terenowe
(4)
Chorzy w rodzinie
(4)
Edukacja międzykulturowa
(4)
Emigracja zarobkowa
(4)
Empatia
(4)
Globalizacja
(4)
Gospodarka
(4)
Grupy rówieśnicze
(4)
Integracja społeczna
(4)
Inteligencja emocjonalna
(4)
Język angielski
(4)
Korczak, Janusz (1878?-1942)
(4)
Montessori, Maria (1870-1952)
(4)
Niepowodzenia szkolne
(4)
Osobowość
(4)
Państwo
(4)
Pedagogika opiekuńcza
(4)
Przemoc
(4)
Psychologia
(4)
Rehabilitacja medyczna
(4)
Reklama
(4)
Rodzina
(4)
Rodzina zastępcza
(4)
Samorząd terytorialny
(4)
Społeczeństwo obywatelskie
(4)
Twórczość dzieci i młodzieży
(4)
Wychowanie do wartości
(4)
Wychowanie seksualne
(4)
Wykluczenie społeczne
(4)
Świadomość społeczna
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Altruizm
(3)
Antropologia filozoficzna
(3)
Antropologia społeczna
(3)
Bezrobocie
(3)
Dojrzałość szkolna
(3)
Domy dziecka
(3)
Dystans społeczny
(3)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(3)
Dziennikarstwo
(3)
Temat: dzieło
"Vorago Rerum"
(1)
Dwie małpy Bruegla
(1)
Kultura (czasop. ; 1936-1939)
(1)
Ludzie na moście
(1)
Vermeer
(1)
Temat: czas
2001-
(36)
2001-0
(25)
1989-
(20)
1901-
(18)
1901-2000
(15)
1801-
(8)
1989-2000
(8)
1945-1989
(6)
1901-1914
(2)
1918-1939
(2)
1945-
(2)
1701-
(1)
1801-1900
(1)
1914-1918
(1)
1918-
(1)
1939-1945
(1)
Temat: miejsce
Polska
(23)
Lublin (woj. lubelskie)
(8)
Województwo lubelskie (1999- )
(6)
Stany Zjednoczone
(4)
Europa
(3)
Francja
(3)
Niemcy
(3)
Chiny
(2)
Rosja
(2)
Słowacja
(2)
Wielka Brytania
(2)
Złotów (woj. wielkopolskie)
(2)
Afryka Wschodnia
(1)
Arabskie, kraje
(1)
Argentyna
(1)
Augustowo (woj. wielkopolskie)
(1)
Białoruś
(1)
Blękwit (woj. wielkopolskie)
(1)
Borne Sulinowo (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Brazylia
(1)
Czajcze (woj. wielkopolskie, pow. złotowski)
(1)
Czarne (woj. pomorskie, pow. Człuchów)
(1)
Czechy
(1)
Dolnik (woj. wielkopolskie)
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Euroregion Bug
(1)
Górzna (woj. wielkopolskie ; okręg)
(1)
Głomsk (woj. wielkopolskie)
(1)
Jastrowie (woj. wielkopolskie)
(1)
Kaukaz (region)
(1)
Kiełpin (woj. wielkopolskie)
(1)
Kijowska, metropolia (prawosł.)
(1)
Kleszczyna (woj. wielkopolskie)
(1)
Krajenka (woj. wielkopolskie)
(1)
Kraśnik (woj. lubelskie)
(1)
Lubelskie, województwo (od 1999)
(1)
Lublin (woj. lubelskie ; okręg)
(1)
Norwegia
(1)
Opole Lubelskie (woj. lubelskie)
(1)
Osowo (woj. wielkopolskie, pow. Złotów)
(1)
Piła (woj. wielkopolskie)
(1)
Podkarpacie Północne
(1)
Podróżna (woj. wielkopolskie)
(1)
Poznańsko-Zachodniopruska, Marchia Graniczna
(1)
Radawnica (woj. wielkopolskie)
(1)
Republika Południowej Afryki
(1)
Skórka (woj. wielkopolskie)
(1)
Stara Wiśniewka (woj. wielkopolskie)
(1)
Stara Łubianka (woj. wielkopolskie)
(1)
Stare Gronowo (woj. pomorskie ; okręg)
(1)
Szczecinek (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Tunezja
(1)
Unia Europejska
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Włochy
(1)
Śmiardowo Krajeńskie (woj. wielkopolskie)
(1)
Gatunek
Monografia
(18)
Praca zbiorowa
(17)
Podręczniki akademickie
(14)
Opracowanie
(10)
Raport z badań
(10)
Księgi pamiątkowe
(8)
Podręczniki
(7)
Literatura polska
(5)
Materiały konferencyjne
(4)
Podręcznik
(4)
Film
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Literatura
(2)
Literatura angielska
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Audycje radiowe
(1)
Czasopisma nielegalne
(1)
Czasopisma polonijne
(1)
Czasopisma regionalne i lokalne niemieckie
(1)
Dane statystyczne
(1)
Felieton polski
(1)
Film grozy
(1)
Film polski
(1)
Gry komputerowe
(1)
Ilustracje dla dzieci
(1)
Informatory
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura fantastyczna
(1)
Literatura grozy
(1)
Literatura młodzieżowa
(1)
Literatura żydowska
(1)
Literatury europejskie
(1)
Muzyka na akordeon
(1)
Pamiętniki żydowskie
(1)
Poezja polska
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Program nauczania
(1)
Publicystyka niemiecka
(1)
Publicystyka polska
(1)
Publikacja naukowa
(1)
Synteza
(1)
Słowniki ukraińsko-polskie
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(34)
Psychologia
(15)
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Medycyna i zdrowie
(7)
Językoznawstwo
(6)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(5)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Literaturoznawstwo
(3)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Historia
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Matematyka
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Biologia
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
387 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Komunikacja Społeczna w Edukacji.)
Prezentowana monografia koncentruje się wokół istoty wszelkich działań poradniczych i terapeutycznych, jaką stanowi komunikowanie się. [...] Książka jest wynikiem owocnej współpracy szesnastu autorów reprezentujących uczelnie z Polski, Republiki Słowackiej i Republiki Czeskiej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109088 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48730 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40053 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33139 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46002 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64675 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51049 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65705 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111371 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62314 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29834 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61395 P 2,4 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18716 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53672 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38444, 38445 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66362 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16867 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66360 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16858 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest wynikiem interdyscyplinarnych badań dwudziestu ośmiu autorów pracujących przez trzy lata systemem seminaryjnym pod kierownictwem Feliksa Tycha, autora projektu, oraz Moniki Adamczyk -Garbowskiej. Przedstawia próbę kompleksowego zbadania wpływu Holokaustu i okupacji niemieckiej na kondycję nielicznych - w porównaniu z przedwojenną liczbą - ocalałych Żydów polskich. Autorzy wprowadzają czytelnika w świat życia żydowskiego i stosunków polsko-żydowskich w powojennej Polsce od roku 1944 po pierwszą dekadę XXI wieku. Teksty zostały ułożone w czterech blokach tematycznych, które w znacznej mierze odpowiadają istotnym etapom życia żydowskiego w Polsce i jego postrzegania przez większość społeczeństwa, czyli kolejno latom szacowania strat, nadziei i odbudowy, okresowi tabuizacji, zacierania pamięci, wreszcie - sytuacji obecnej. Adresowana zarówno do specjalistów, jak i szerszego kręgu odbiorców książka ta może służyć jako źródło wiedzy, swoisty przewodnik, a także inspiracja do dalszych badań nad następstwami Zagłady w Polsce i w innych krajach. Jest to pierwsza zakrojona na tak szeroką skalę publikacja, która na przykładzie Polski - przed wojną największego skupiska Żydów w Europie i drugiego, po USA, na świecie - ukazuje wpływ Holokaustu na powojenną kondycję Żydów oraz całego społeczeństwa polskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38539 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Głównym celem niniejszego opracowania jest próba poszerzenia przestrzeni dyskusyjnej oraz praktycznych rozwiązań metodycznych o zakres edukacji geometrycznej. Doskonaląc praktykę kształcenia geometrycznego dzieci i młodzieży, warto sięgnąć do tradycji pedagogicznych i jednocześnie promować nowe, innowacyjne rozwiązania metodyczne, sprawdzone metody i formy pracy oraz przydatne środki dydaktyczne. Opracowanie to próbuje dążyć do realizacji tych celów. Opiera się na założeniu, że w kształceniu geometrycznym powinno dominować podejście całościowe, oparte na teoriach psychopedagogicznych i matematycznych. Dlatego też znaczną jego część poświęcono teoretycznym aspektom rozwijania intuicji geometrycznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Niniejsze opracowanie prezentuje współczesne i historyczne ujęcie zabawy oraz przedstawia jej znaczenie z różnych perspektyw. Jego celem jest zaktualizowanie wiedzy na temat walorów rozwojowych zabawy, budowanie szacunku dla tej formy aktywności, a przez to dążenie do stwarzania dzieciom jak najlepszych warunków do korzystania z przysługującego im prawa do zabawy. W opracowaniu głos zabiera dwanaście osób reprezentujących różne dziedziny nauki: socjologię, filozofię, antropologię, psychologię oraz pedagogikę i jej subdyscypliny. Znajdują się tu rozdziały przygotowane przez badaczy i praktyków, którzy na zabawę spojrzeli z różnych perspektyw: z empirycznego, naukowego i praktycznego punktu widzenia. Monografia składa się z dwóch części. Pierwsza z nich nosi tytuł "Interdyscyplinarność postrzegania zabawy", druga – "Wartość zabawy i zabawki".
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W omawianym okresie zaistniało wyjątkowe zjawisko w sztuce książki nazywane polską szkołą ilustracji czy też złotym jej okresem. Wynikało to z faktu, że ilustracje dla dzieci zawsze projektowali profesjonalnie wykształceni twórcy, zatrudniani przez wydawnictwa, którzy w zamyśle ujmowali książkę jako indywidualną całość graficzną. Zatem w publikacjach dla najmłodszych obecna była autorska ilustracja.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Tematem nadrzędnym monografii zbiorowej jest, zapowiedziana tytułem, przemoc w mediach. […] Na [...] współczesnej arenie przemoc jest pokazywana z różnymi intencjami, ale i stosowana. Tym ważniejszy jest głos nauki, która zdefiniuje, zdiagnozuje, opisze, zinterpretuje, poszuka źródeł i przyczyn, zaproponuje remedium… Podda oglądowi dwie strony układu przemocowego: sprawcę i ofiarę, ale i obserwatora. W przypadku tomu uwzględnia się także odbiorcę komunikatu medialnego. Publikacja Przemoc w mediach gromadzi medioznawców, mediolingwistów i przedstawicieli innych dyscyplin naukowych, którzy poddają przemoc w mediach oraz przemoc mediów oglądowi i refleksji z wielu perspektyw. To gwarantuje wszechstronność ujęcia, a jednocześnie poddaje dyskusji i weryfikuje poczynione ustalenia. Autorzy z wnikliwością, wykorzystując zgromadzoną już wiedzę o zjawisku, proponując nowe postawy teoretyczno-metodologiczne i procedury analityczne, tworzą szeroką panoramę przemocy o wielu formach, obliczach, funkcjach. Ich teksty przybliżają do głębszego poznania fenomenu indywidualnego i społecznego, mrocznego, groźnego, a jednocześnie fascynującego. Lektura tomu nie jest łatwa, bo taką być nie może z racji eksplorowanej przestrzeni, ale przejście przez nią daje korzyści poznawcze nie do przecenienia i uwrażliwia na obecność przemocy w mediach: tych tradycyjnych, tych nowych i tych „nowych nowych”. Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Kity
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Tematem nadrzędnym monografii zbiorowej jest, zapowiedziana tytułem, przemoc w mediach. […] Na [...] współczesnej arenie przemoc jest pokazywana z różnymi intencjami, ale i stosowana. Tym ważniejszy jest głos nauki, która zdefiniuje, zdiagnozuje, opisze, zinterpretuje, poszuka źródeł i przyczyn, zaproponuje remedium… Podda oglądowi dwie strony układu przemocowego: sprawcę i ofiarę, ale i obserwatora. W przypadku tomu uwzględnia się także odbiorcę komunikatu medialnego. Publikacja Przemoc w mediach gromadzi medioznawców, mediolingwistów i przedstawicieli innych dyscyplin naukowych, którzy poddają przemoc w mediach oraz przemoc mediów oglądowi i refleksji z wielu perspektyw. To gwarantuje wszechstronność ujęcia, a jednocześnie poddaje dyskusji i weryfikuje poczynione ustalenia. Autorzy z wnikliwością, wykorzystując zgromadzoną już wiedzę o zjawisku, proponując nowe postawy teoretyczno-metodologiczne i procedury analityczne, tworzą szeroką panoramę przemocy o wielu formach, obliczach, funkcjach. Ich teksty przybliżają do głębszego poznania fenomenu indywidualnego i społecznego, mrocznego, groźnego, a jednocześnie fascynującego. Lektura tomu nie jest łatwa, bo taką być nie może z racji eksplorowanej przestrzeni, ale przejście przez nią daje korzyści poznawcze nie do przecenienia i uwrażliwia na obecność przemocy w mediach: tych tradycyjnych, tych nowych i tych „nowych nowych”. Z recenzji prof. dr hab. Małgorzaty Kity
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Praca wpisuje się w najlepszy nurt tradycji kontekstualnych badań empirycznych języka dziecka z pogranicza językoznawstwa i psychologii rozwojowej, wyznaczony m.in. przez nazwiska J.B. de Courtenaya, S. Szumana, G.W. Shugar, M. Smoczyńskiej, M. Przetacznikowej, L. Kaczmarka, M. Kielar-Turskiej i in.; dodajmy – badań poszerzonych jednak o nowatorską propozycję kognitywnej metodologii opisu. […] Książka odznacza się przemyślaną konstrukcją podporządkowana kognitywnej oraz psycholingwistycznej metodologii, skoncentrowaną na problemie organizowania i wyrażania w języku wiedzy o emocjach podstawowych (takich jak radość, smutek, złość, strach, wstręt, wstyd, ciekawość) oraz niektórych emocjach pochodnych (podziw, tęsknota i zdziwienie) przez dzieci pozostające na różnych etapach rozwoju poznawczego. (Z recenzji prof. dr. hab. Jana Ożdżyńskiego)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autorzy podjęli ważny problem, który stosunkowo rzadko jest przedmiotem szerzej zakrojonych badań. (…) Przyjęcie postawy asertywnej pozwala jednostce na bycie sobą, akceptowanie siebie, swobodne wyrażanie opinii i emocji, a także na okazywanie sobie szacunku, z jednoczesnym poszanowaniem praw innych ludzi. Są to umiejętności niezbędne współczesnemu człowiekowi dla satysfakcjonującego funkcjonowania w społeczeństwie. (…) Należy podkreślić dużą wartość poznawczą pracy, która wynika z faktu, iż dostarcza wielu cennych informacji zweryfikowanych empirycznie w badaniach przeprowadzonych w grupie nauczycieli reprezentujących różne szczeble edukacji. (…) Porządkuje wiedzę dotyczącą problematyki asertywności, rozproszoną na co dzień w licznych opracowaniach naukowych, i przedstawia ją w formie przystępnej dla potencjalnego czytelnika. (…) Uważna lektura pozwala także znaleźć wiele odniesień do praktyki edukacyjnej, które mogą mieć zastosowanie w pracy wychowawczej nauczycieli. Wykorzystanie przez nich odpowiednich wniosków i propozycji rozwiązań zawartych w pracy oraz włączenie ich do określonych strategii edukacyjnych mogłoby ułatwić rozwój postawy asertywnej u wszystkich partnerów interakcji zachodzących w szkole (…) [ Z recenzji prof. nadzw. dr. hab. Mieczysława Radochońskiego]
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
: Z perspektywy recenzenta najważniejszą zaletą książki jest to, że wychodzi naprzeciw oczekiwaniom tych nauczycieli wychowawców funkcjonujących we współczesnej szkole, którzy chcieliby podnieść poziom swojej działalności dydaktycznej i wychowawczej. Taką postawę wymuszają na nich, do pewnego stopnia, zmiany zachodzące permanentnie w systemie edukacji, które powodują, że współczesna szkoła różni się od tej sprzed kilkunastu lat. [...] W świetle tych zmian edukacja nie może być nastawiona tylko na zdobywanie wiedzy i kształcenie określonych umiejętności, lecz powinna być traktowana jako świadome oddziaływanie na wszechstronny rozwój osobowości ucznia oraz ugruntowanie w nim potrzeby permanentnego kształcenia. Z lektury recenzowanej pracy wynika, że jest ona w stanie sprostać wymaganiom i oczekiwaniom najbardziej wymagającej grupy nauczycieli. [...] może z powodzeniem być wykorzystana w praktyce edukacyjnej przez nauczycieli, a także pedagogów i psychologów szkolnych zajmujących się w swojej pracy zawodowej uczniami na różnym poziomie kształcenia. Książka może też być użyteczna dla studentów kierunków i specjalności pedagogicznych. [Fragment recenzji prof. dra hab. Mieczysława Radochońskiego].
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Efektem kilkuletnich poszukiwań naukowych i badań empirycznych prowadzonych w trakcie studiów doktoranckich, a także zainteresowań bliskich tyflopedagogice stała się empiryczna analiza sytuacji edukacyjnej i społecznej uczniów z niepełnosprawnością wzroku kształcących się w szkołach ogólnodostępnych, integracyjnych oraz specjalnych. Przedmiotem żywych dyskusji, zarówno wśród naukowców, jak i decydentów oświatowych, nauczycieli oraz rodziców, jest w ostatnich latach edukacja włączająca. Niniejsza pozycja stanowi kolejny głos w dialogu na temat założeń teoretycznych i potencjału praktycznego tej, coraz bardziej popularnej, koncepcji kształcenia niesegregacyjnego na tle innych możliwości realizowania obowiązku szkolnego: edukacji integracyjnej i specjalnej. Weryfikacja cech swoistych dla każdej z form edukacji odbyła się z udziałem grupy uczniów szczególnie wymagających adekwatnej reakcji szkoły na specjalne potrzeby edukacyjne, a jednocześnie wrażliwych na jej brak – uczniów z niepełnosprawnością wzroku.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej