Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(141)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(141)
Publikacje naukowe
(14)
E-booki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(208)
wypożyczone
(8)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(93)
Czytelnia Piła
(7)
Wypożyczalnia Chodzież
(21)
Czytelnia Chodzież
(6)
Wypożyczalnia Czarnków
(31)
Wypożyczalnia Trzcianka
(7)
Wypożyczalnia Złotów
(35)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(9)
Czytelnia Wągrowiec
(6)
Informatorium
(1)
Autor
Górnicka Beata
(11)
Jastrzębowska Grażyna
(11)
Brągiel Józefa
(10)
Gałkowski Tadeusz
(8)
Ganczarska Małgorzata
(6)
Smak Ewa
(6)
Weissbrot-Koziarska Anna
(6)
Jasiński Zenon
(5)
Mudrecka Irena
(5)
Olszewska Bożena
(5)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(4)
Korczyński Stanisław
(3)
Nocoń Jolanta
(3)
Szczepański Marek Stanisław
(3)
Wereszczyńska Katarzyna
(3)
Widelak Dariusz
(3)
Łangowska-Szczęśniak Urszula
(3)
Łucka-Zając Elżbieta
(3)
Biskupska Kamilla
(2)
Bobrowska Agnieszka
(2)
Burzka-Janik Małgorzata
(2)
Czerwiński Adam
(2)
Dobosiewicz Ilona
(2)
Gutorow Jacek
(2)
Jędrzejowska Ewa
(2)
Kaniok Przemysław Eugeniusz
(2)
Karcz Eugenia
(2)
Konopnicka Iwona
(2)
Kossakowska-Jarosz Krystyna
(2)
Kozdraś Grzegorz
(2)
Krasnodębska Anna
(2)
Kurcz Alicja
(2)
Kłosińska Tatiana
(2)
Modrzejewska Krystyna
(2)
Nieroba Elżbieta
(2)
Pajączkowski Olaf
(2)
Sikora Piotr
(2)
Sokołowska Stanisława
(2)
Włoch Stanisława
(2)
Śliz Anna
(2)
Alechnowicz-Skrzypek Iwona
(1)
Badora Sylwia
(1)
Barska Anna
(1)
Barski Tadeusz
(1)
Bisaga Anna
(1)
Brzozowska Sabina
(1)
Błońska Katarzyna
(1)
Chlebda Barbara
(1)
Chlebda Wojciech
(1)
Cymbrowski Borys
(1)
Czerner Anna
(1)
Danecka Irena
(1)
Dubiel Ewa
(1)
Duszka-Jakimko Hanna
(1)
Dzikomska Anna
(1)
Dąbrowska Elżbieta
(1)
Francuz Grzegorz
(1)
Gmoch Ryszard
(1)
Gołowkin-Hudała Magdalena
(1)
Grabowski Łukasz
(1)
Habuda Ludwik
(1)
Hajduk-Nijakowska Janina
(1)
Hanusik Krystyna
(1)
Inac Goran
(1)
Janus Henryk
(1)
Jańdziak Anna
(1)
Jokiel Irena
(1)
Karcz-Taranowicz Eugenia
(1)
Klimontowski Piotr
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Kotlarska-Michalska Anna
(1)
Krzesaj Marcin
(1)
Kubis Barbara Krystyna
(1)
Kuligowski Waldemar
(1)
Lachur Czesław
(1)
Lebiecki Tomasz M
(1)
Ledwina Anna
(1)
Lichtenberg-Kokoszka Emilia
(1)
Makuchowska Marzena
(1)
Malec Anna
(1)
Malinowska Ewa
(1)
Mamroł Andrzej
(1)
Masnyk Marek
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Mazur Aneta
(1)
Maćkowiak Klaudia
(1)
Minkner Kamil
(1)
Nycz Edward
(1)
Nyklova Eva
(1)
Paradowska Monika
(1)
Pawlica Beata
(1)
Pogorzelska Marzanna
(1)
Riedl Rafał
(1)
Rogala Stanisław
(1)
Rubisz Lech
(1)
Sasin Piotr
(1)
Segiet Katarzyna
(1)
Skwarek Beata
(1)
Snopek Mariusz
(1)
Sobieraj Iwona
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(93)
2000 - 2009
(41)
1990 - 1999
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
Kraj wydania
Polska
(145)
Język
polski
(141)
angielski
(3)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(2)
Nauczyciele
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(14)
Logopedia
(11)
Dziecko
(8)
Rodzina
(7)
Mowa
(6)
Nauczyciele
(6)
Opieka społeczna
(6)
Pedagogika resocjalizacyjna
(6)
Placówki opiekuńczo-wychowawcze
(5)
Dziecko niepełnosprawne
(4)
Internet
(4)
Niedostosowanie społeczne
(4)
Pedagogika opiekuńcza
(4)
Uczniowie
(4)
Wychowanie
(4)
Bajkoterapia
(3)
Informacja
(3)
Język polski
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kształcenie
(3)
Nauczanie
(3)
Nauczanie początkowe
(3)
Pedagogika
(3)
Rodzicielstwo
(3)
Więźniowie
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Wychowawstwo
(3)
Ashbery, John (1927- )
(2)
Beckett, Samuel (1906-1989)
(2)
Crane, Hart
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Innowacje
(2)
Jakość
(2)
Językoznawstwo
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Konsumenci (ekon.)
(2)
Korczak, Janusz (1878-1942)
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Literatura dla młodzieży
(2)
Małżeństwo
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Ochotnicze Hufce Pracy
(2)
Osoby bezdzietne
(2)
Oświata
(2)
PRL
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Radlińska, Helena (1879-1954)
(2)
Rimbaud, Arthur (1854-1891)
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina wiejska
(2)
Rodzina zastępcza
(2)
Roth, Philip (1933- )
(2)
Smutek
(2)
Socjoterapia
(2)
Społeczeństwo
(2)
Społeczeństwo informacyjne
(2)
Społeczeństwo obywatelskie
(2)
Społeczności lokalne
(2)
Sztuka
(2)
Więziennictwo
(2)
Wolontariat
(2)
Wychowanie do wartości
(2)
Wychowanie obywatelskie
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Adopcja
(1)
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa
(1)
Agencja Rynku Rolnego
(1)
Aktywność człowieka
(1)
Amerykański sen
(1)
Amnesty International
(1)
Antropologia filozoficzna
(1)
Archiwa państwowe
(1)
Archiwum Akt Nowych
(1)
Ateizm
(1)
Atrakcyjność interpersonalna
(1)
Bainbridge, Beryl (1934-2010)
(1)
Bar, Józef (1930-2008)
(1)
Bartmiński, Jerzy (1939- )
(1)
Bezdomność
(1)
Biblioteki szkolne
(1)
Biblioterapia
(1)
Bogactwo
(1)
Bourdieu, Pierre
(1)
Bourdieu, Pierre (1930-2002)
(1)
Bunt
(1)
Campanella, Tommaso
(1)
Cele życiowe
(1)
Choroby dziedziczne
(1)
Chorzy na nerwice
(1)
Churchill, Caryl (1938- )
(1)
Ciało ludzkie
(1)
Cixous, Hélène (1937- )
(1)
Coetzee, J. M. (1940- )
(1)
Czas
(1)
Czas pracy ucznia
(1)
Czas wolny od pracy
(1)
Czytanie
(1)
Temat: czas
1901-
(14)
2001-0
(13)
2001-
(11)
1801-
(7)
1989-
(7)
1901-2000
(5)
1701-
(2)
1945-
(2)
1501-
(1)
1601-
(1)
1801-1900
(1)
1914-1918
(1)
1918-
(1)
1939-
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(10)
Czechy
(2)
Niemcy
(2)
Brzeg (woj. opolskie ; okręg)
(1)
Górny Śląsk
(1)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Olesno (woj. opolskie ; okręg)
(1)
Opole (woj. opolskie ; okręg)
(1)
Opole (woj. opolskie)
(1)
Opolskie, województwo (od 1999)
(1)
Protektorat Czech i Moraw
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa
(1)
Śląsk
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(11)
Księgi pamiątkowe
(7)
Praca zbiorowa
(6)
Materiały konferencyjne
(5)
Monografia
(5)
Słowniki terminologiczne
(5)
Słowniki polskie
(4)
Literatura dziecięca
(3)
Dramat polski
(2)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura angielska
(2)
Literatura francuska
(2)
Literatura młodzieżowa
(2)
Literatura polska
(2)
Opracowanie
(2)
Podręcznik
(2)
Podręczniki
(2)
Poezja polska
(2)
Biografia
(1)
Biografie
(1)
Czasopisma dziecięce
(1)
Czasopisma dziecięce polskie
(1)
Czasopisma młodzieżowe polskie
(1)
Dane statystyczne
(1)
Film
(1)
Film animowany
(1)
Katalogi zbiorów
(1)
Komiksy
(1)
Literatura
(1)
Pamiętniki niemieckie
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Poradniki
(1)
Powieść amerykańska
(1)
Słowniki niemiecko-polskie
(1)
Źródła historyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(8)
Psychologia
(6)
Socjologia i społeczeństwo
(6)
Medycyna i zdrowie
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Historia
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
145 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
W książce opisywane i badane są różne wymiary i konteksty funkcjonowania rodziny polskiej odnoszone do czynników makro- i mikrospołecznych, które wyznaczają kształt współczesnej rodziny.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Stres jest nieodłącznym elementem życia każdego człowieka i może być zjawiskiem zarówno pozytywnym, jak i negatywnym. Funkcjonowanie szkolne uczniów wczesnej edukacji obfituje w obydwa rodzaje stresu. Skoro w życiu szkolnym dziecka pojawia się stres negatywny, warto rozważyć zastosowanie metod czy technik relaksacyjnych. Jedną z technik relaksu jest znana od wieków wizualizacja. Polega ona na tworzeniu wielozmysłowych obrazów mentalnych, będących odzwierciedleniem pozytywnych pragnień osoby ją praktykującej. Dzięki wizualizacji można zatem odzyskiwać zdrowie, poprawiać swoją kondycję psychiczną czy też osiągać sukcesy np. w nauce. Oprócz rozważań teoretycznych w książce zawarto opis techniki „Cudowne biurko”, stanowiącej praktyczną propozycję wykorzystania wizualizacji w edukacji wczesnoszkolnej. Pełni ona funkcję profilaktyczną, czyli ma na celu wskazanie uczniom drogi, jaką można podążać, aby radzić sobie z negatywnym stresem spowodowanym nauką szkolną i szkołą. Jednocześnie jej celem jest sprawienie, aby codzienne, monotonne czynności związane z uczeniem się stały się dla dzieci radością ze zdobywania różnych kompetencji. W opracowaniu dokonano również konfrontacji teorii z praktyką edukacyjną, czyli zamieszczono opinie uczniów klasy II – uczestników wizualizacji oraz ich rysunki, a także wypowiedź ich nauczycielki, która od kilku miesięcy systematycznie relaksuje uczniów za pomocą tej techniki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka ma charakter teoretyczno-badawczy. Składa się z dwóch części. W pierwszej, opartej na pedagogiczno-psychologicznej literaturze, przedstawiono teoretyczne podstawy twórczości plastycznej. Omówiono pojęcie twórczości, jej istotę oraz rozwój rysunkowości dziecka, z uwzględnieniem jej etapowości. Kolejny podrozdział podejmuje temat ruchu i przestrzeni jako elementów formy plastycznej w rysunku dziecka i jest krótkim przeglądem sposobów stosowania środków artystycznego wyrazu, z podkreśleniem sposobów obrazowania w rysunku ruchu i przestrzeni. W dalszej części rozdziału teoretycznego opisano znaczenie rysunku i aktywności plastycznej w rozwoju dziecka oraz rolę nauczyciela jako osoby wspierającej aktywność plastyczną dziecka. Część druga ma charakter empiryczny. W oparciu o analizę 1471 rysunków dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym została podjęta próba oceny dwóch elementów dziecięcej rysunkowości: umiejętności obrazowania w rysunku ruchu i przestrzeni. Uzupełnieniem analiz są zamieszczone w pracy rysunki, ilustrujące opisywane aspekty twórczości plastycznej dzieci. Monografia jest opracowaniem z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz wychowania estetycznego. Praca może być użyteczna dla badaczy z dziedziny pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz teorii wychowania estetycznego, nauczycieli pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym oraz studentów kierunków pedagogicznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
The research presented in the book was conducted as part of the project "School education in the era of pandemic and post-pandemic in Poland, the Czech Republic, and Slovakia" (no. 22210036), funded by the International Visegrad Fund. The project was implemented by the University of Opole (Poland), with partners including the University of Ostrava (Czech Republic), the University of Presov (Slovakia), Public Primary School No. 2 themed Polish Olympians in Opole (Poland), Secondary school, Elementary school, and Kindergarten in Karviná (Czech Republic), and United Boarding School in Snina (Slovakia). The project was carried out in three partner countries from 2022 to 2023. The aim of the quantitative research was to assess teachers' perspectives on the functioning of the school community during the pandemic, with a particular focus on the benefits and threats arising from the implementation of distance learning methods in crisis situations. The study was conducted simultaneously in three countries: Poland, the Czech Republic, and Slovakia, in the first quarter of 2023. The analyses of the research results indicate that distance learning is a viable alternative in situations where regular teaching in schools or educational institutions is not possible. The Covid-19 pandemic forced all countries to make a transition from traditional forms of education to online methods, and the experience gained during this time by teachers, students, and parents should not be wasted. In conclusion, we postulate that the acquired competences should be utilized in everyday educational processes. We also suggest that some school activities, especially extracurricular ones, be conducted using remote work methods Zaprezentowane w książce badania przeprowadzone zostały w ramach projektu „School education in the era of pandemic and post-pandemic in Poland, the Czech Republic and Slovakia” (no.22210036) i sfinansowane ze środków the International Visegrad Fund’s. Realizatorem projektu był University of Opole (Poland) a partnerami University of Ostrava (Czech Republic); University of Presov (Slovakia); Public Primary School No. 2 them. Polish Olympians in Opole (Poland); Secondary school, Elementary school and Kindergarten with Karviná (Czech Republic) and United Boarding School with Snina (Slovakia). Projekt został zrealizowany na terenie trzech krajów partnerskich w latach 2022-2023. Celem przeprowadzonych badań ilościowych była ocena nauczycieli na temat funkcjonowania społeczności szkolnej w sytuacji pandemii, ze szczególnym uwzględnieniem korzyści i zagrożeń wynikających z zastosowania w sytuacji kryzysu metod kształcenia na odległość. Badanie prowadzono równolegle w trzech krajach: Polsce, Czechach i Słowacji w pierwszym kwartale 2023 roku. Przeprowadzone analizy wyników badań wykazały, że kształcenie na odległość jest dobrą alternatywą w sytuacji, gdy nie ma możliwości zorganizowania regularnego nauczania w szkołach lub placówkach oświatowych. Pandemia Covid-19 zmusiła wszystkie kraje do przejścia ze stacjonarnych form edukacji na internetowe, a doświadczenie zdobyte w tym czasie przez nauczycieli, uczniów i rodziców nie może zostać zmarnowane. W konkluzji postulujemy, aby nabyte kompetencje wykorzystać na co dzień w procesie kształcenia. Sugerujemy, aby niektóre zajęcia szkolne, zwłaszcza pozaszkolne, były realizowane z wykorzystaniem form pracy zdalnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej