Zaorska Marzenna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(28)
Forma i typ
Artykuły
(16)
Książki
(12)
Publikacje naukowe
(4)
Publikacje fachowe
(2)
Dostępność
dostępne
(22)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(8)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(4)
Wypożyczalnia Złotów
(2)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(2)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2477)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(794)
Kowalska Dorota
(656)
Krzyżanowski Julian
(625)
Zaorska Marzenna
(-)
Kochanowski Jan
(572)
Konopnicka Maria
(499)
Słowacki Juliusz
(435)
Mickiewicz Adam
(400)
Sienkiewicz Henryk
(322)
Prus Bolesław
(319)
Krasicki Ignacy
(310)
Otwinowska Barbara
(309)
Żeromski Stefan
(307)
Goetz Magdalena
(303)
Kraszewski Józef Ignacy
(288)
Orzeszkowa Eliza
(267)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(246)
Leśmian Bolesław
(244)
Łoskot Małgorzata
(241)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Iwaszkiewicz Jarosław
(177)
Śliwerski Bogusław
(174)
Suchodolski Bogdan
(171)
Wyspiański Stanisław
(171)
Żeleński Tadeusz
(171)
Markiewicz Henryk
(170)
Estreicher Karol
(164)
Szekspir William
(163)
Jachowicz Stanisław
(161)
Wisłocki Jerzy
(160)
Lenin Vladimir Il'ič
(159)
Praca zbiorowa
(158)
Norwid Cyprian Kamil
(147)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(146)
Marciniak Ryszard
(145)
Potocki Stanisław Kazimierz
(144)
Nečas Jiři
(143)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(134)
Reymont Władysław Stanisław
(132)
Rolando Bianka
(131)
Bogdanowicz Marta
(127)
Lange Antoni
(126)
Denek Kazimierz
(123)
Elsner Danuta
(123)
Stróżyński Klemens
(122)
Okoń Wincenty
(121)
Noska Zbigniew
(119)
Kordziński Jarosław
(116)
Dąbrowska Maria
(114)
Cyrański Czesław
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Garstka Tomasz
(110)
Kupisiewicz Czesław
(108)
Skrzyński Dariusz
(107)
Hinz Magdalena
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Łuba Małgorzata
(103)
Kolberg Oskar
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Urbańczyk Stanisław
(99)
Faliszewska Jolanta
(97)
Jakubowski Jan Zygmunt
(97)
Nowak Małgorzata
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rostworowski Emanuel
(96)
Czubiński Antoni
(95)
Gomulicki Wiktor
(95)
Słomczyński Maciej
(95)
Korczak Janusz
(94)
Asnyk Adam
(90)
Marchel Paweł
(90)
Szkutnik Leon Leszek
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Tatarkiewicz Władysław
(89)
Dzierzgowska Irena
(88)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Zielińska Ewa
(86)
Żaba-Żabińska Wiesława
(86)
Van Laere Karolina
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Nowacki Tadeusz Wacław
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Pigoń Stanisław
(82)
Topolski Jerzy
(82)
Wyka Kazimierz
(82)
Kasprowicz Jan
(81)
Sekuła Elżbieta
(81)
Kawula Stanisław
(80)
Krawczuk Aleksander
(80)
Krysicki Włodzimierz
(80)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(7)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(11)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(28)
Język
polski
(28)
Odbiorca
Nauczyciele
(13)
Pedagodzy szkolni
(8)
Wychowawcy klas
(8)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Niepełnosprawni
(6)
Pedagogika specjalna
(5)
Głuchoniewidomi
(3)
Szkolnictwo specjalne
(3)
Dziecko głuchoniewidome
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Edukacja włączająca
(2)
Integracja społeczna
(2)
Kształcenie integracyjne
(2)
Logopedia
(2)
Niewidomi
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Szkolnictwo specjalne - tyflopedagogika
(2)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Autyzm
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Dogoterapia
(1)
Dyscypliny naukowe
(1)
Dzieci
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Głusi
(1)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(1)
Język polski
(1)
Komputery
(1)
Mowa
(1)
Narodowe Centrum Nauki
(1)
Nauczanie integralne
(1)
Nauczyciele
(1)
Niepełnosprawni umysłowo
(1)
Organizacja oświaty
(1)
Osoby z niepełnosprawnością fizyczną
(1)
Pedagogika
(1)
Pedagogika terapeutyczna
(1)
Posthumanizm
(1)
Potrzeby edukacyjne
(1)
Projekt naukowy
(1)
Rehabilitacja zawodowa
(1)
Rewalidacja
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Rynek pracy
(1)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(1)
Surdopedagogika
(1)
Szkolnictwo specjalne - integracja
(1)
Szkolnictwo specjalne - surdopedagogika
(1)
Terapia zajęciowa
(1)
Transhumanizm
(1)
Tyflopedagogika
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Upośledzeni
(1)
Vygotskij, Lev Semenovič (1896-1934)
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Wydawnictwa naukowe
(1)
Wygotski, Lew S. (1896-1934)
(1)
Zatrudnienie
(1)
Zespół ADHD
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(11)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Opracowanie
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Raport
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(19)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Wychowanie na co dzień
(5)
Wychowanie na Co Dzień
(3)
Szkoła Specjalna
(2)
Logopedia
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
28 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
W opracowaniu podjęto próbę nakreślenia współczesnej wizji niepełnosprawności związanej z równoczesnymi, dualnymi zaburzeniami funkcji słuchowych i wzrokowych w wielu kontekstach, wpisanych w paradygmat zarówno medycznej percepcji niepełnosprawności, jak i społecznego podejścia do potrzeb tej kategorii osób. Książka może pomóc w poznaniu istoty, złożoności, możliwości generowanych przez równoczesną słuchowo-wzrokową niepełnosprawność, przyczynić się do promowania wiedzy o osobach doświadczających jej konsekwencji oraz ukierunkować działania dążące do budowania społeczeństwa wrażliwego na potrzeby osób głuchoniewidomych, potrafiącego je zaspokajać na możliwie najwyższym poziomie jakościowym i ilościowym. Z kolei osoby z równoczesną słuchowo-wzrokową niepełnosprawnością może zachęcić do aktywnego uczestnictwa w życiu społeczeństwa i konstruowania własnego wkładu w rozwój ludzkiej cywilizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35805 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90114, 90113 (2 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Integracja a uczenie "bycia człowiekiem" / Marzenna Zaorska. // W: Wspomaganie rozwoju uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi / pod red. Danuty Osik, Anny Wojnarskiej. - Lublin: Wydawnictwo UMCS, 2001. - S. 167 - 179.
Forma i typ
Odbiorca
Dziedzina i ujęcie
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98041 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98042 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46897 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33798 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorka prezentowanej książki - profesor Uniwersytetu Mikołaja Kopernika - Marzenna Zaorska skupia się na problematyce wad wrodzonych zwracając uwagę na współdziałanie czynników wrodzonych i środowiskowych powodujących powstanie wady. Autorka, jako pedagog specjalny, koncentruje swoją uwagę na analizie nie tyle medycznych aspektów zespołów wad wrodzonych, co na psychopedagogicznej charakterystyce specyfiki rozwoju fizycznego, psychicznego i społecznego osoby doświadczającej ich skutków. Istotnym założeniem książki jest również ukazanie problemów, jakie napotyka rodzina wychowująca dziecko ze stwierdzonymi wadami wrodzonymi. Jak czytamy we Wprowadzeniu książka "składa się zasadniczo z dwóch rozdziałów. W rozdziale pierwszym omówiono wybrane zespoły słuchowo-wzrokowe (różyczki wrodzonej, Ushera, CHARGE, Marshalla), natomiast w rozdziale drugim inne zespoły wad wrodzonych (Wolfa-Hirschhorna; sekwencja Pierreĺa Robina; zespół Stargardta; brak wzroku, HCV, epilepsja; wrodzony ubytek skóry owłosionej głowy) w korelacjach medycznych, rodzinnych oraz społecznych. Podstawą prezentacji specyfiki rozwojowo-funkcjonalnej osoby/osób z charakteryzowanymi zespołami była metoda (studium) indywidualnego przypadku. (...) Przyjęte podejście było uwarunkowane rzadkością występowania eksponowanych zespołów wad wrodzonych i związaną z tym faktem niemożnością dokonania bardziej ogólnych charakterystyk na większych populacjach, jak również kwestiami stricte humanistycznymi. Studium przypadku bowiem pozwala na odniesienie badanego problemu do konkretnego człowieka, na odejście od anonimowości i pokazanie konkretnej osoby w sieci powiązań bio-psycho-społecznych. Czyni więc prowadzone analizy bardziej ludzkimi i nadaje im wymiar humanistyczny". Zachęcając do lektury pracy M. Zaorskiej należy odnotować za nią, że "realizowany dyskurs ulokowano w płaszczyźnie pedagogiki personalistycznej oraz emancypacyjnej. Pedagogika personalistyczna podkreśla wartość i godność osoby ludzkiej oraz stara się w proponowanych programach wspierających rozwój osoby ludzkiej podporządkować wartości ekonomiczne i techniczne - wartościom osobowo-duchowym".
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104212 (1 egz.)
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Książka Marzenny Zaorskiej koncentruje się na jednej z grup osób niepełnosprawnych jaką stanowią osoby z poważnie uszkodzonym wzrokiem, a więc słabo widzące i niewidzące. Jak zauważa we Wstępie Autorka książki, wsparcie społeczne wobec tych osób powinno uwzględniać zarówno specyfikę niepełnosprawności i szczególne potrzeby życiowe, jak i wymagania płynące z aktualnego rozwoju cywilizacyjnego. Jednym z priorytetowych zagadnień w odniesieniu do osób stanowiących przedmiot zainteresowania w prezentowanej monografii jest – poza sprawami rehabilitacji, edukacji, aktywności społeczno-kulturalnej oraz rekreacyjnej – kwestia aktywności zawodowej, a w tym poszukiwania pracy oraz uzyskania i utrzymania zatrudnienia. I jak akcentuje Autorka, treść książki koncentruje się na próbie „zasygnalizowania wybranych i możliwych działań adresowanych do osób dorosłych z niepełnosprawnością wzrokową, realizowanych przez tyflopedagoga (specjalista zajmujący się problematyką rehabilitacji, edukacji, wspomagania rozwoju, przygotowania do życia osób z niepełnosprawnością wzrokową na miarę ich psychofizycznych możliwości) przy współpracy z innymi specjalistami angażującymi się w proces rehabilitacji zawodowej tych osób (przede wszystkim z trenerem pracy), dotyczących aktywizacji zawodowej danej grupy ludzi niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33250 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64968 (1 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Wczesna rewalidacja dziecka ze złożonymi anomaliami słuchu i wzroku szansą na integrację / Marzenna Zaorska. // W: Dziecko o specjalnych potrzebach edukacyjnych / Pod red. nauk. Czesława Kosakowskiego i Marzenny Zaorskiej. - Toruń: Wydaw. Eduk. "Akapit", 2000. - S. 83 - 92.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101120 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46946 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63882 P 2,5 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej