Pedagogika waldorfska
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(34)
Forma i typ
Książki
(25)
Artykuły
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(70)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(17)
Czytelnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(12)
Czytelnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(11)
Wypożyczalnia Trzcianka
(7)
Czytelnia Trzcianka
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(10)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(10)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Autor
Śliwerski Bogusław
(9)
Kwieciński Zbigniew
(7)
Kowalewska Barbara
(6)
Głażewski Michał
(5)
Carlgren Frans
(2)
Schuberth Ernst
(2)
Alt Volker
(1)
Bzibziak Małgorzata
(1)
Dziurzyńska Urszula
(1)
Dąbrowska Joanna
(1)
Finser Torin M
(1)
Jaffke Christoph
(1)
Jaffke Freya
(1)
Kardel Telse
(1)
Kawula Stanisław
(1)
Kayser Martina
(1)
Kiersch Johannes
(1)
Klingborg Arne
(1)
Maier Magda
(1)
Makowska-Brzychczyk Małgorzata
(1)
McKeen Claudia
(1)
Meyer Maria
(1)
Neider Andreas
(1)
Oehlmann Christel Gisela
(1)
Okoń Wincenty
(1)
Patzlaff Rainer
(1)
Pawliszak Leokadia
(1)
Prokopiuk Jerzy
(1)
Saßmannshausen Wolfgang
(1)
Steiner Rudolf
(1)
Szymański Mirosław Stanisław
(1)
Wagemann Paul-Albert
(1)
Witkowska-Tomaszewska Anna
(1)
Wojciechowska Katarzyna
(1)
Łyczewska Ewa
(1)
Żylińska Marzena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(13)
2000 - 2009
(9)
1990 - 1999
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1989-2000
(5)
Kraj wydania
Polska
(34)
Język
polski
(33)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Pedagodzy szkolni
(2)
Wychowawcy klas
(2)
Bibliotekarze
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Język polski
(3182)
Polska
(3058)
Nauczanie
(2977)
Dziecko
(2710)
Literatura polska
(2310)
Pedagogika waldorfska
(-)
Powieść polska
(2249)
Nauczyciele
(2172)
Poezja polska
(2113)
Matematyka
(1989)
Wychowanie
(1988)
Nauczanie początkowe
(1769)
Szkolnictwo
(1751)
Uczniowie
(1682)
Młodzież
(1626)
Rodzina
(1538)
Wychowanie w rodzinie
(1524)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1447)
Pedagogika
(1392)
Wychowanie przedszkolne
(1323)
Historia
(1142)
Pamiętniki polskie
(1118)
Biblioteki szkolne
(1090)
Filozofia
(1076)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1071)
Dzieci
(1066)
Język angielski
(1033)
Sztuka
(1012)
Zarządzanie
(979)
Przedsiębiorstwo
(975)
Fizyka
(963)
Uczenie się
(958)
Kobieta
(910)
Psychologia
(909)
Kultura
(896)
Uczucia
(885)
Oświata
(868)
Literatura
(849)
Psychoterapia
(839)
Język niemiecki
(825)
Publicystyka polska
(818)
Osobowość
(787)
Wojna 1939-1945 r.
(786)
Opowiadanie polskie
(765)
Praca
(761)
Muzyka
(754)
Wojsko
(746)
Unia Europejska
(728)
Chemia
(700)
Rodzice
(681)
Kształcenie
(672)
Mowa
(666)
Gry i zabawy
(621)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(617)
Logopedia
(610)
Internet
(606)
Stosunki interpersonalne
(606)
Stres
(596)
Czytanie
(590)
Prawo
(587)
Niepełnosprawni
(586)
Biologia
(578)
Edukacja medialna
(578)
Przemoc w szkole
(571)
Alkoholizm
(566)
Gry edukacyjne
(558)
Relacje międzyludzkie
(557)
Literatura młodzieżowa polska
(545)
Metody nauczania
(542)
Komunikacja społeczna
(541)
Etyka
(535)
Socjologia
(532)
Agresywność
(531)
Środki masowego przekazu
(529)
Twórczość
(524)
Biblioterapia
(523)
Technika
(518)
Autyzm
(504)
Geografia
(504)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(498)
Język rosyjski
(493)
Czytelnictwo
(486)
Nauka
(480)
Zachowanie
(476)
Poradnictwo zawodowe
(474)
Postawy
(465)
Informatyka
(464)
Matura
(456)
Polityka
(452)
Psychologia społeczna
(449)
Wychowanie obywatelskie
(443)
Ekonomia
(442)
Narkomania
(434)
Historia (przedmiot szkolny)
(433)
Promocja czytelnictwa
(432)
Pomoce dydaktyczne
(431)
Przyroda
(420)
Wychowanie seksualne
(419)
Patologia społeczna
(413)
Polityka międzynarodowa
(411)
Przedszkola
(410)
Temat: czas
1901-
(4)
1901-2000
(3)
2001-
(3)
1801-
(2)
1801-1900
(1)
1918-193
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(9)
Artykuł z czasopisma fachowego
(4)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma literackiego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Bibliografia
(1)
Legendy i podania
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura ludowa
(1)
Literatura młodzieżowa
(1)
Opowiadanie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Streszczenie w języku angielskim
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(11)
Historia
(1)
Tytuł czasopisma
Wychowanie na Co Dzień
(2)
Amicus : Niezależna Szkoła w Polsce
(1)
Biblioteka w Szkole
(1)
Bliżej Przedszkola
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Trendy
(1)
Warsztaty Polonistyczne
(1)
34 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Pedagogika : podręcznik akademicki / redakcja naukowa Zbigniew Kwieciński, Bogusław Śliwerski. - Wydanie nowe. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, copyright 2019. - 1127 stron : ilustracje ; 29 cm.
Po 16 latach od pierwszej edycji podręcznika Pedagogika oddajemy do rąk Czytelników jego poprawione i rozszerzone wydanie. W pięćdziesięciu rozdziałach przedstawiono elementy wiedzy kanonicznej dla nauczycieli i pedagogów, wiedzy orientującej ich własne wybory i wiedzy instrumentalnej. Publikacja jest przeznaczona dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczycielskiego, dla nauczycieli odnawiających swoją wiedzę pedagogiczną oraz dla studentów rozpoczynających studia pedagogiczne. Stanowi zatem wprowadzenie do pedagogiki. W trzech modułach podręcznika opisano zagadnienia dotyczące: Pedagogiki jako nauki - zarysowano tu zwięźle historię wychowania i myśli pedagogicznej oraz opisano podstawowe subdyscypliny pedagogiki: dydaktykę ogólną, pedagogikę wczesnej edukacji, pedagogikę społeczną, mediów, młodzieży, porównawczą, filozofię edukacji oraz pedagogikę specjalną. Tę część zamykają syntetyczne analizy paradygmatów badań pedagogicznych - jakościowych i ilościowych. Prądów i kierunków współczesnej myśli pedagogicznej - w tej części przybliżono główne założenia takich nurtów, jak pedagogika personalistyczna, krytyczna, emancypacyjna, ekologiczna, anarchistyczna czy międzykulturowa. Pedagogiki reform edukacyjnych - tu Czytelnik znajdzie między innymi informacje na temat pedagogiki Marii Montessori, Janusza Korczaka, planu daltońskiego, pedagogiki waldorfskiej, a także szczegółowe omówienia reform edukacyjnych w Polsce prowadzonych od lat 70. ubiegłego wieku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 115578 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52107 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41921 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35002 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48459 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik przedstawia współczesne teorie wychowania; zapoznaje z głównymi tendencjami rozwoju systemów oświatowych w Polsce i na świecie; wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia; daje podstawy oraz praktyczne wskazówki do tworzenia warsztatu pracy pedagogicznej; inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem. Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania i współczesne kierunki pedagogiczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 8 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96245/T.1, 96243/T.1, 92482/T.1, 96244/T.1, 92481/T.1 (5 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92483/T.1 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44893 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36296 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29981, 29978, 29980 (3 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29886 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42088 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. T.1. 61045 P 2,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik przedstawia współczesne teorie wychowania; zapoznaje z głównymi tendencjami rozwoju systemów oświatowych w Polsce i na świecie; wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia; daje podstawy oraz praktyczne wskazówki do tworzenia warsztatu pracy pedagogicznej; inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem. Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania i współczesne kierunki pedagogiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41341 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik przedstawia współczesne teorie wychowania; zapoznaje z głównymi tendencjami rozwoju systemów oświatowych w Polsce i na świecie; wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia; daje podstawy oraz praktyczne wskazówki do tworzenia warsztatu pracy pedagogicznej; inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem. Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania i współczesne kierunki pedagogiczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37240 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43351 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik przedstawia współczesne teorie wychowania; zapoznaje z głównymi tendencjami rozwoju systemów oświatowych w Polsce i na świecie; wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia; daje podstawy oraz praktyczne wskazówki do tworzenia warsztatu pracy pedagogicznej; inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem. Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania i współczesne kierunki pedagogiczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103805, 103804 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47370, 47586, 47020 (3 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62892, 65315 (2 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65343 P 3,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik przedstawia współczesne teorie wychowania; zapoznaje z głównymi tendencjami rozwoju systemów oświatowych w Polsce i na świecie; wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia; daje podstawy oraz praktyczne wskazówki do tworzenia warsztatu pracy pedagogicznej; inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem. Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania i współczesne kierunki pedagogiczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35495 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46351 p/T.1 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101436 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46574 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44034 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska.)
Opowiadanie czyni z życia jedną całość, porządkuje je wciąż na nowo i pozwala nam ľ tak zupełnie mimochodem ľ przeżywać samych siebie. Na przykład doświadczać tego, że każdy z nas rzeczywiście potrafi opowiadać i że czyni to w niepowtarzalny, autentyczny, pełen wyrazu sposób. Kto początkowo nie ma po temu dość odwagi, może dzięki podanym przez Autorkę ćwiczeniom nauczyć się docierać do źródeł własnej kreatywności i wykorzystywać zdobyte możliwości dla ożywienia komunikacji. Nie mniej ważne jest poza tym nawiązywanie dialogu z własną fantazją oraz intuicją. Książka wprowadza w tajniki sztuki opowiadania biograficznego, opowiadania baśni oraz teatru narracyjnego. Ukazuje możliwości wykorzystania sztuki opowiadania w pedagogice oraz w terapii. Nie pomija także problemu narracyjnych natręctw i nadużyć. Na zakończenie zaś proponuje Czytelnikowi opowieści jako prezenty. Jest to cenna publikacja dla tych wszystkich, którzy wobec zalewu anonimowego słowa płynącego z mediów starają się na nowo odkryć zapomnianą sztukę opowiadania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105694 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48521 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38857 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63805 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81271, 99131, 81272 (3 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 81273 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40097 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31789, 31882, 31883 (3 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29091 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38537 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54817 P 2,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska)
Czy słuszne są postulaty pojawiające się często w środowiskach pedagogicznych i realizowane w projektach reform oświatowych o konieczności wczesnej stymulacji intelektualnej oraz o potrzebie wprowadzania przedszkolnych programów dydaktycznych? Czy ograniczanie zakresu swobodnej zabawy i jednostronne przyspieszanie rozwoju kognitywnego rzeczywiście optymalnie pomagają w zdobywaniu przez dziecko podstawowych kompetencji prospołecznych? Jakie to może mieć konsekwencje dla sensoryczno-motorycznego rozwoju małego dziecka? Kiedy dziecko jest dojrzałe do podjęcia nauki w szkole? Grupa wybitnych pedagogów niemieckich prezentuje waldorfską wizję takich kwestii, jak: dojrzałość szkolna, harmonijny rozwój dziecka, specyfika uczenia się w wieku przedszkolnym oraz w pierwszych latach nauki szkolnej. W publikacji znajdujemy obszerne omówienie celów, zakresów i metod pracy z dziećmi na tym etapie kształcenia. Wiele miejsca poświęca się także takim zagadnieniom, jak salutogeneza (zdolność osobowości do samouzdrawiania) i rezylencja (umiejętność zwycięskiego przechodzenia przez kryzysy życiowe), oraz sposobom odpowiedniego kierowania procesami wychowawczymi, aby te cechy mogły się u dziecka ukształtować. Książka jest napisana przystępnym językiem i ma przejrzystą strukturę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104264 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38318 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31789 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74760, 74759 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38158, 38159 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska.)
Książka jest pierwszą polskojęzyczną prezentacją metod wczesnoszkolnego nauczania matematyki w szkołach waldorfskich. Skuteczność tych metod potwierdziła się w ciągu niemal stu lat waldorfskiej praktyki szkolnej. Do niezwykle charakterystycznych form waldorfskiego nauczania matematyki w młodszych klasach szkoły podstawowej należy uczenie się poprzez działanie, to znaczy w ruchu. Podczas liczenia i rachowania wszystkie dzieci - razem lub indywidualnie - rytmicznie klaszczą, tupią, chodzą, skaczą i odliczają na głos, w rytmicznych odstępach czasu rzucają i łapią piłeczki lub np. woreczki napełnione fasolą. Ruch ciała wprowadza dziecko w stan aktywności wewnętrznej. Taka wewnętrzna ruchliwość jest, zdaniem pedagogów waldorfskich, niezwykle pomocna przy tworzeniu i utrwalaniu w pamięci pojęć. Słuszność tego rodzaju metody (wskazanej przez R. Steinera już w 1919 roku!) potwierdzają m.in. wyniki badań Jeana Piageta, dotyczące rozwoju inteligencji w tak zwanej fazie operacji konkretnych, to znaczy u dzieci w wieku 12-13 lat. Punktem wyjścia w sposobie przedstawiania materiału na lekcjach w szkołach waldorfskich jest jedność. Jedność, która z kolei w najrozmaitszych postaciach objawia się jako wielość. Do właściwego rozwiązania wiodą różne drogi. Ważne jest, aby myślenie ucznia stało się giętkie i "mobilne", aby wykształcił umiejętność samodzielnego poszukiwania własnych sposobów. Lekcje matematyki mogą i powinny być źródłem przyjemności, zdumienia, podziwu. Przyjemności, która nagradza każde twórcze dokonanie. Zdumienia, bo oto dokonaliśmy odkrycia. Podziwu, bo w rezultatach odkrywamy piękno. Jeśli wyniki czynności obliczania (rachowania) są poprawne, są one również obiektywne. Dzięki temu lekcje matematyki mogą się przyczynić do rozbudzenia samoświadomości, wzmocnienia ufności we własne siły.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107014 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48908, 49262 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska.)
Książka jest pierwszą polskojęzyczną prezentacją metod wczesnoszkolnego nauczania matematyki w szkołach waldorfskich. Skuteczność tych metod potwierdziła się w ciągu niemal stu lat waldorfskiej praktyki szkolnej. Do niezwykle charakterystycznych form waldorfskiego nauczania matematyki w młodszych klasach szkoły podstawowej należy uczenie się poprzez działanie, to znaczy w ruchu. Podczas liczenia i rachowania wszystkie dzieci – razem lub indywidualnie – rytmicznie klaszczą, tupią, chodzą, skaczą i odliczają na głos, w rytmicznych odstępach czasu rzucają i łapią piłeczki lub na przykład woreczki napełnione fasolą. Ruch ciała wprowadza dziecko w stan aktywności wewnętrznej. Taka wewnętrzna ruchliwość jest, zdaniem pedagogów waldorfskich, niezwykle pomocna przy tworzeniu i utrwalaniu w pamięci pojęć. Słuszność tego rodzaju metody (wskazanej przez R. Steinera już w 1919 roku!) potwierdzają między innymi wyniki badań Jeana Piageta, dotyczące rozwoju inteligencji w tak zwanej fazie operacji konkretnych, to znaczy u dzieci w wieku 12–13 lat. Punktem wyjścia w sposobie przedstawiania materiału na lekcjach w szkołach waldorfskich jest jedność. Jedność, która z kolei w najrozmaitszych postaciach objawia się jako wielość. Do właściwego rozwiązania wiodą różne drogi. Ważne jest, aby myślenie ucznia stało się giętkie i „mobilne”, aby wykształcił umiejętność samodzielnego poszukiwania własnych sposobów. Lekcje matematyki mogą i powinny być źródłem przyjemności, zdumienia, podziwu. Przyjemności, która nagradza każde twórcze dokonanie. Zdumienia, bo oto dokonaliśmy odkrycia. Podziwu, bo w rezultatach odkrywamy piękno. Jeśli wyniki czynności obliczania (rachowania) są poprawne, są one również obiektywne. Dzięki temu lekcje matematyki mogą się przyczynić do rozbudzenia samoświadomości, wzmocnienia ufności we własne siły.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39642 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33113 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66752 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik przedstawia współczesne teorie wychowania; zapoznaje z głównymi tendencjami rozwoju systemów oświatowych w Polsce i na świecie; wprowadza w zagadnienia socjalizacji młodego pokolenia; daje podstawy oraz praktyczne wskazówki do tworzenia warsztatu pracy pedagogicznej; inspiruje do twórczej refleksji nad wychowaniem i kształceniem. Tom 1 odpowiada treściom przedmiotów: pedagogika ogólna, historia wychowania i współczesne kierunki pedagogiczne.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42862, 44598 (2 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42861 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40686, 41197 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59590 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca zbiorowa (na 404 stronach) pod redakcją dr Marzeny Żylińskiej to kompendium wiedzy na temat: - wszystkich obecnych aktualnie w polskiej edukacji koncepcji wywodzących się z nurtu Nowego Wychowania, - neurodydaktyki oraz - szkół demokratycznych i unschoolingu. O poszczególnych metodykach piszą eksperci, którzy od lat propagują nowoczesną edukację opartą o jak najlepsze wzorce, które powstały na przełomie XIX i XX wieku. Całość okraszona bogatym komentarzem psychologa Marcina Jaracza oraz neurodydaktyka dr Marzeny Żylińskiej. Na dzieło składają się rozdziały, w których autorzy opisują każdą z koncepcji pedagogicznych, uzupełnione przez spojrzenie przez pryzmat wiedzy o mózgu i uczeniu się. Jest to pierwsza taka książka na rynku edukacyjnym, która jest podsumowaniem kilkunastu lat pracy edukatorów, dla których zmiana podejścia do uczenia się stała się misją ich życia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 115729 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49758, 49759 (2 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej