Wojtczuk-Turek Agnieszka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(3)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(3)
E-booki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2477)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(793)
Kowalska Dorota
(655)
Krzyżanowski Julian
(625)
Wojtczuk-Turek Agnieszka
(-)
Kochanowski Jan
(572)
Konopnicka Maria
(499)
Słowacki Juliusz
(435)
Mickiewicz Adam
(400)
Sienkiewicz Henryk
(322)
Prus Bolesław
(319)
Krasicki Ignacy
(310)
Otwinowska Barbara
(309)
Żeromski Stefan
(307)
Goetz Magdalena
(303)
Kraszewski Józef Ignacy
(287)
Orzeszkowa Eliza
(267)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(244)
Leśmian Bolesław
(244)
Łoskot Małgorzata
(240)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Iwaszkiewicz Jarosław
(177)
Śliwerski Bogusław
(174)
Suchodolski Bogdan
(171)
Wyspiański Stanisław
(171)
Żeleński Tadeusz
(171)
Markiewicz Henryk
(170)
Estreicher Karol
(164)
Szekspir William
(163)
Jachowicz Stanisław
(161)
Wisłocki Jerzy
(160)
Lenin Vladimir Il'ič
(159)
Praca zbiorowa
(158)
Norwid Cyprian Kamil
(147)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(146)
Marciniak Ryszard
(145)
Potocki Stanisław Kazimierz
(144)
Nečas Jiři
(143)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(133)
Reymont Władysław Stanisław
(131)
Rolando Bianka
(131)
Bogdanowicz Marta
(127)
Lange Antoni
(125)
Denek Kazimierz
(123)
Stróżyński Klemens
(122)
Elsner Danuta
(121)
Okoń Wincenty
(121)
Noska Zbigniew
(119)
Kordziński Jarosław
(116)
Dąbrowska Maria
(114)
Cyrański Czesław
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Garstka Tomasz
(110)
Kupisiewicz Czesław
(108)
Skrzyński Dariusz
(107)
Hinz Magdalena
(105)
Liebert Jerzy
(105)
Łuba Małgorzata
(103)
Kolberg Oskar
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Urbańczyk Stanisław
(99)
Faliszewska Jolanta
(97)
Jakubowski Jan Zygmunt
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rostworowski Emanuel
(96)
Czubiński Antoni
(95)
Gomulicki Wiktor
(95)
Nowak Małgorzata
(95)
Słomczyński Maciej
(95)
Korczak Janusz
(93)
Asnyk Adam
(90)
Szkutnik Leon Leszek
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Marchel Paweł
(89)
Tatarkiewicz Władysław
(89)
Dzierzgowska Irena
(88)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Zielińska Ewa
(86)
Żaba-Żabińska Wiesława
(86)
Van Laere Karolina
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Nowacki Tadeusz Wacław
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Pigoń Stanisław
(82)
Topolski Jerzy
(82)
Wyka Kazimierz
(82)
Kasprowicz Jan
(81)
Sekuła Elżbieta
(81)
Kawula Stanisław
(80)
Krawczuk Aleksander
(80)
Krysicki Włodzimierz
(80)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(4)
Język
polski
(4)
Temat
Myślenie twórcze
(2)
Kadry
(1)
Organizacja pracy
(1)
Praca
(1)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(1)
Temat: czas
2001-0
(2)
Gatunek
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
4 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Książka omawia bardzo ważne i aktualne zagadnienie proaktywności w miejscu pracy, stanowiącej podstawę uzyskiwania pożądanych efektów w wymiarze organizacji – wydajności, kreowania zmian, innowacyjności. Specyficznym rodzajem szeroko rozumianej proaktywności w organizacjach są tzw. zachowania modyfikujące granice pracy – job crafting behaviors (JCB). Polegają one na samodzielnie inicjowanych i dokonywanych przez pracowników zmianach w zadaniach zawodowych, relacjach społecznych, a także w poznawczym kreowaniu obrazu pracy. Wymienione rodzaje aktywności mogą przyczynić się nie tylko do wzrostu wydajności zadaniowej pracownika, ale także poczucia sensu pracy. Autorka łączy w publikacji analizę determinant jednostkowych oraz organizacyjnych – istotnych dla przekształcania pracy, a jednocześnie ukazuje efekty, do jakich może prowadzić. Wnioski sugerują, iż źródeł JCB należy poszukiwać nie tylko w obszarze projektowania pracy, ale szerzej – w kontekście organizacyjnym i społecznym, z istotną rolą przywództwa oraz zarządzania ludźmi. Jest to oryginalne i interesujące opracowanie o dużych walorach praktycznych, prezentujące zagadnienia ważne z punktu widzenia zarówno organizacji, zarządzających nimi menedżerów, jak i zatrudnionych w nich pracowników. Doceniając zgromadzony przez Autorkę materiał, zakres przeprowadzonych analiz oraz postawionych wniosków, wyrażam przekonanie, że książka zainteresuje duże grono odbiorców. Będzie stanowić wartościowe źródło wiedzy dla studentów, doktorantów czy młodych pracowników nauki, a także w przystępny sposób przybliży poruszaną problematykę praktykom biznesu. Dr hab. Katarzyna Gadomska-Lila, prof. US
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42569 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Treść pracy została ujęta w ośmiu rozdziałach. Rozdział pierwszy przedstawia problematykę twórczości w psychologii. Wskazano tu na główne nurty teoretyczne i badawcze opisujące zjawisko. Rozdział drugi jest próbą poszerzenia opisu twórczości w aspekcie kompetencji twórczych. Analizie poddano składniki kompetencji twórczych, a także pojęcia kreatywności, autokreacji i postawy twórczej. Rozdział trzeci dotyczy zagadnień kompetencji twórczych w kontekście funkcjonowania zawodowego jednostki. Zwrócono uwagę na rolę i miejsce tego typu kompetencji we współczesnych organizacjach, procesy innowacyjne, sylwetkę kreatywnego menedżera, a także czynniki środowiska zawodowego stanowiące stymulatory bądź inhibitory działań twórczych. Rozdział czwarty zawiera opis metod stymulowania twórczości jednostek i grup, wypracowanych w ramach psychopedagogiki kreatywności. Ukazano w nim specyfikę metod interaktywnych, ich zastosowanie oraz pełnione funkcje. W rozdziale piątym przedstawiony jest program badań wraz z prezentacją problemów i hipotez, opisem narzędzi, charakterystyką osób badanych i procedury badań. Rozdział szósty zawiera analizę wyników badań, przeprowadzonych na potrzeby weryfikowanych hipotez, zaś rozdział siódmy stanowi interpretację wyników w kontekście dotychczasowej wiedzy w omawianym obszarze. W ostatnim, ósmym rozdziale zawarto wnioski z przeprowadzonych badań wraz ze wskazaniem ich dalszych kierunków, celem wypracowania optymalnego modelu rozwoju kompetencji twórczych. Oczywiście praca nie rości sobie ambicji do odpowiedzi na większość nurtujących badaczy pytań z zakresu twórczości, potwierdza raczej złożoność zagadnienia, jednak uzyskane wyniki badań empirycznych napawają optymizmem i umacniają stanowisko o eksplikatywnym, a nie wyłącznie deskryptywnym charakterze nauki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103871 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48452 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Postęp cywilizacyjny, pluralizm życia i wymagania stawiane człowiekowi, a także złożoność problemów, z jakimi się styka w swej działalności, implikuje konieczność ciągłego doskonalenia predyspozycji i rozwijania nowych umiejętności, warunkujących optymalne funkcjonowanie w sferze zawodowej, społecznej, osobistej. W obliczu tych wyzwań istotne jest ukierunkowanie człowieka na rozwój i innowacyjność, a także poszukiwanie czynników optymalizujących jego działalność. Psychologowie zwracają uwagę na problemy, wynikające z aktualnych przemian społeczno-ekonomicznych, technologicznych i kulturowych, które będą wpływać na kondycję psychiczną współczesnego człowieka i stawiać go w sytuacji konieczności "mierzenia się z przyszłością". Fakt ten podkreśla wielu autorów, mówiących o "sytuacji zagrożenia egzystencji" (Ratajczak, 1999). Nowy kształt współczesności z jej psychologicznymi konsekwencjami, akcentowany przez wizjonerów: Tofflera (1999), Fromma (1994), stawia przed psychologią nowe wyzwania, potrzebę dokonywania głębokich przekształceń, dotyczących psychologicznej teorii osoby - "psychologii człowieka globalnego" (Sampson, 1990), od którego będzie zależało funkcjonowanie mechanizmów społeczno-gospodarczych (Reykowski, 1999). Będzie to wymagało prac koncepcyjnych, podejmowanych w ramach psychologii, służących projektowaniu oddziaływań skierowanych na "wzmacnianie" i rozwój człowieka, który będzie gotowy do konfrontacji z wyzwaniami i zdolny do sprostania pojawiającym się problemom. Wspieranie kompetencji, które gwarantują odnajdywanie się w nowych sytuacjach: elastyczności i adaptacyjności, nabywania i poszerzania postawy otwarcia na to, co nowe i nieznane, akceptacji konieczności przemian oraz wzbudzanie w sobie motywacji przełamywania oporu przed zmianą, umiejętności ich inicjowania - stanowi kluczowe zadania dla nauk humanistycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104832 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63460 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Problematyka książki wpisuje się w niezwykle ważny i aktualny nurt idei zrównoważonego rozwoju, której implementacja w firmach ma zapewnić jednocześnie korzyści ekonomiczne, społeczne i ukierunkowane na środowisko, dostarczając interesariuszom wewnętrznym i zewnętrznym określonych wartości. Sustainable human resource management wspiera ideę zrównoważonego rozwoju organizacji, kładzie nacisk na sprawiedliwe traktowanie, dba o rozwój, zakłada rozwój kompetencji pracowników, promuje równowagę praca-życie. Zaproponowane przez autorów podejście wykracza poza działania jedynie środowiskowe ( green HRM i green behavior ) i odwołuje się do szerokiego spektrum oddziaływań, jakie specjaliści HR mogą proponować swoim pracownikom. Autorzy objęli przedmiotem swoich rozważań teoretycznych oraz badań empirycznych ważny dla teorii zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL) problem badawczy, odpowiadający także na aktualne oraz przyszłe potrzeby praktyki gospodarczej. Publikacja dotyczy kształtowania procesu ZZL w taki sposób, by stymulował on osiąganie celów zrównoważonego rozwoju. Autorzy starają się odpowiedzieć na pytanie, w jaki sposób HRM i projektowanie systemów pracy może przyczynić się do zrównoważonego rozwoju organizacji biznesowych. (…) W książce przedstawiono opis rezultatów badań jakościowych oraz ilościowych, a także wstępnych metaanaliz dotyczących efektów zrównoważonego i zielonego ZKL. dr hab. Katarzyna Piwowar-Sulej, prof. UEW
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej