Gry w karty
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(21)
Forma i typ
Gry i zabawki
(19)
Plansze do gry
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Artykuły
(1)
Audiobooki
(1)
Proza
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(19)
wypożyczone
(1)
Placówka
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(20)
Autor
Roubira Jean-Louis
(8)
Cardouat Marie
(3)
Raman Ely
(3)
Sorrentino Silvano
(3)
Chiacchiera Martino
(2)
Teczke Dagmara
(2)
Bonnessee Regis
(1)
Carroll Lewis
(1)
Chiacchiera Martino
(1)
Coudray Marina
(1)
Dion Franck
(1)
Dworak Krzysztof
(1)
Echegoyen Paul
(1)
Hinder Carine
(1)
Pach-Żbikowska Joanna
(1)
Pierô
(1)
Pélissier Jérôme
(1)
Szewczyk Małgorzata
(1)
Żabicka Monika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(15)
2000 - 2009
(1)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1801-1900
(1)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(21)
Odbiorca
Młodzież
(12)
9-13 lat
(10)
Dzieci
(9)
6-8 lat
(8)
14-17 lat
(4)
Dorośli
(3)
12+
(2)
18+
(2)
Nauczyciele
(2)
Rodzice
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Terapeuci
(2)
Nauczanie początkowe
(1)
Przedszkola
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Temat
Escape rooms
(3)
Grywalizacja
(3)
Karty
(3)
Karty dydaktyczne
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Wyobraźnia
(3)
Godzina wychowawcza
(2)
Gry i zabawy umysłowe
(2)
Integracja społeczna
(2)
Psychoedukacja
(2)
Alicja w Krainie Czarów (postać fikcyjna)
(1)
Dzieci
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry planszowe
(1)
Gry strategiczne
(1)
Halucynacje
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Kot z Cheshire (postać fikcyjna)
(1)
Lustra
(1)
Szachy
(1)
Szalony Kapelusznik (postać fikcyjna)
(1)
Temat: czas
1801-1900
(1)
2001-
(1)
Temat: miejsce
Kraina Czarów (kraina fikcyjna)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(36336)
Artykuł z czasopisma fachowego
(19382)
Artykuł z czasopisma naukowego
(6862)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(4561)
Wiersze
(4137)
Gry w karty
(-)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(3275)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2372)
Podręczniki akademickie
(1860)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1845)
Scenariusz zajęć
(1755)
Poradnik
(1275)
Opowiadania i nowele
(1238)
Poradniki
(1205)
Artykuł z czasopisma literackiego
(1122)
Materiały pomocnicze
(1090)
Opracowanie
(1076)
Ćwiczenia i zadania
(1032)
Praca zbiorowa
(975)
Czasopismo pedagogiczne
(942)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(821)
Podręczniki
(772)
Literatura polska
(753)
Wydawnictwa popularne
(712)
Bajki i baśnie
(691)
Artykuł z czasopisma regionalnego i lokalnego
(664)
Dramat polski
(642)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(585)
Artykuł z czasopisma historycznego
(574)
Artykuł z czasopisma geograficznego
(557)
Materiały konferencyjne
(500)
Poezja polska
(490)
Pamiętniki polskie
(469)
Artykuł fachowy
(467)
Artykuł problemowy
(466)
Dokumenty audiowizualne
(439)
Literatura
(436)
Monografia
(435)
Podręcznik
(433)
Powieść
(432)
Biografie
(421)
Powieść polska
(413)
Wywiad dziennikarski
(406)
Poradniki dla nauczycieli
(394)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(393)
Dokumenty dźwiękowe
(366)
Artykuł z czasopisma chemicznego
(345)
Słowniki polskie
(343)
Malarstwo (sztuka)
(331)
Raport z badań
(331)
Literatura dziecięca polska
(328)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(327)
Fraszki
(321)
Encyklopedie polskie
(313)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(305)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(281)
Film
(280)
Artykuł z czasopisma sportowego
(268)
Scenariusz
(264)
Publikacja bogato ilustrowana
(263)
Poradniki dla rodziców
(262)
Publicystyka polska
(261)
Artykuł z czasopisma fizycznego
(260)
Biografia
(236)
Karty pracy ucznia
(224)
Książka obrazkowa
(224)
Antologie
(216)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(214)
Przepisy kulinarne
(212)
Pamiętniki i wspomnienia
(207)
Scenariusze zajęć
(204)
Film polski
(203)
Artykuł z czasopisma związkowego
(200)
Przypowieść
(200)
Malarstwo polskie
(199)
Gry i zabawy
(191)
Antologia
(186)
Materiały pomocnicze dla szkół
(183)
Literatura rosyjska
(182)
Słowniki biograficzne
(182)
Wydawnictwa dla dzieci
(182)
Opowiadanie polskie
(181)
Pieśń
(181)
Albumy
(180)
Legendy i podania
(178)
Listy polskie
(177)
Opowiadanie dziecięce polskie
(174)
Fotografia polska
(171)
Dokumenty elektroniczne
(170)
Scenariusz imprezy okolicznościowej
(166)
Film edukacyjny
(165)
Film fabularny
(164)
Pomoce dydaktyczne
(163)
Kamishibai
(161)
Encyklopedie
(159)
Publikacje dla dzieci
(159)
Przewodniki turystyczne
(150)
Fotografia
(149)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(149)
Dramat angielski
(147)
Informatory
(144)
Dziedzina i ujęcie
Hobby i czas wolny
(7)
Edukacja i pedagogika
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Tytuł czasopisma
Remedium
(1)
21 wyników Filtruj
Audiobook
CD
W koszyku
Alicja w krainie czarów / Lewis Carroll ; [przeł. Krzysztof Dworak]. - Warszawa : Biblioteka Akustyczna, cop. 2015. - 1 płyta CD (3 godz. 09 min.) : digital, stereo ; 12 cm.
(Audiobook - książka do słuchania)
Pewnego letniego dnia znudzona Alicja siedziała wraz z siostrą nad brzegiem rzeki. Zastanawiała się właśnie, czy by nie upleść wianka, kiedy nagle tuż obok przebiegł Biały Królik. Nie jakiś tam zwykły królik! Ubrany był w kamizelkę, a w łapce trzymał zegarek. I na dodatek wyglądał jakby się gdzieś bardzo spieszył. Zaciekawiona dziewczynka zerwała się na równe nogi i popędziła za Królikiem przez łąkę. W ostatniej chwili zauważyła, jak ten znika w norze pod żywopłotem. Nawet przez moment się nie zastanawiając Alicja wskoczyła za nim. Prosto do przedziwnej, magicznej krainy, w której wszystko może się zdarzyć...
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD. 3215 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Escape Room : Atak na Londyn / Martino Chiacchiera, Silvano Sorrentino. - Warszawa : Grupa Wydawnicza Foksal sp. z o.o., copyright 2018 - 1 gra (60 kart z zagadkami) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 15x11x4 cm.
Emocje z prawdziwego escape roomu ukryte wewnątrz talii kart! Atak na Londyn to gra karciana przeznaczona dla grupy przyjaciół bądź samotnego śmiałka. Witajcie w Londynie! Tajny agent Jej Królewskiej Mości wybrał was – najlepszych detektywów Scotland Yardu – do wykonania ściśle tajnej misji najwyższej wagi! Nad miastem zawisła straszliwa groźba. Musicie odnaleźć i zneutralizować źródło niebezpieczeństwa, zanim będzie za późno! Gra jest kieszonkową wersją rozrywki typu escape room, w której gracze zostają „uwięzieni” i postawieni w pozornie beznadziejnej sytuacji, a ich celem jest rozwiązywanie różnorodnych zagadek i wydostanie się z tarapatów w jak najkrótszym czasie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 759 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Escape Room : Podróż w czasie / Martino Chiacchiera, Silvano Sorrentino. - Warszawa : Grupa Wydawnicza Foksal sp. z o.o., copyright 2018 - 1 gra (60 dużych kart z zagadkami) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 27x27x12 cm.
„Podróż w czasie” to gra karciana przeznaczona dla grupy przyjaciół bądź samotnego śmiałka. Doktor Thyme zaprasza was do swego laboratorium! Ten ekscentryczny naukowiec i jego badania nad czasem skrywają wielką tajemnicę. Spodziewacie się, że wyróżnienie, jakie was spotkało, będzie niezwykłym doświadczeniem. Okaże się jednak, że ta przygoda znacznie przerośnie wasze oczekiwania! Gra jest kieszonkową wersją rozrywki typu escape room, w której gracze zostają „uwięzieni” i postawieni w pozornie beznadziejnej sytuacji, a ich celem jest rozwiązywanie różnorodnych zagadek i wydostanie się z tarapatów w jak najkrótszym czasie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 757 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Escape Room : Skok w Wenecji / Martino Chiacchiera, Silvano Sorrentino. - Warszawa : Grupa Wydawnicza Foksal sp. z o.o., copyright 2018 - 1 gra (60 dużych kart z zagadkami; 1 sekretny plan) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 27x27x12 cm.
Skok w Wenecji to gra karciana przeznaczona dla grupy przyjaciół bądź samotnego śmiałka. Jesteście profesjonalnymi złodziejami, którym powierzono ryzykowną misję: musicie dostać się do kasyna w Wenecji i wykraść żeton warty 10 milionów dolarów. Każde z was wciela się w inną postać – z indywidualną wiedzą i umiejętnościami. To niebezpieczna robota, dlatego trzymajcie się planu – najmniejszy błąd może zniweczyć wasze wysiłki! Gra jest kieszonkową wersją rozrywki typu escape room, w której gracze zostają „uwięzieni” i postawieni w pozornie beznadziejnej sytuacji, a ich celem jest rozwiązywanie różnorodnych zagadek i wydostanie się z tarapatów w jak najkrótszym czasie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 758 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Habitat [karty dialogowe] : karty metaforyczne / [aut. Ely Raman]. - Niemcy : Moritz Egetmeyer, copyright [201?]. - Pudełko [88 kart ze zdjęciami na temat człowieka i natury] ; il. kol. ; 15x10x4 cm.
(Karty metaforyczne)
Na kartach przypominających namalowane obrazy przedstawione zostało naturalne otoczenie człowieka. Obrazy te ukazują pewne związki człowieka z tym otoczeniem, nawet wówczas, gdy on sam nie jest na nich przedstawiony. Niektóre z obrazów mają charakter dokumentalny, inne metaforyczny, niektóre są poważne, inne znowu wesołe. Obrazki nie są zbiorem faktów na temat związków człowieka z jego naturalnym otoczeniem, lecz pokazują różne zależności, w których on w nim się znajduje. Każdy pojedynczy człowiek i każda kultura zajmuje określone stanowisko wobec swojego środowiska naturalnego. Karty HABITAT chciałyby zachęcić nas do uważniejszego przyjrzenia się tym problemom z różnych punktów widzenia. Karty HABITAT można łączyć z innymi zestawami kart.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 671 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Mythos [karty dialogowe] : karty metaforyczne / [aut. Ely Raman]. - Germany : [Moritz Egetmeyer], [2006]. - Pudełko (55 kart obrazkowych) : kolor. ; 15x10x4 cm.
(Karty Metaforyczne)
Karty przedstawiają obrazy portretowe, scenerie i rekwizyty związane ze światem mitów i legend. Każdy obraz MYTHOS prezentuje pewny aspekt dziedziny, ale nie konkretną opowieść. Gra ta polega bardziej na tworzeniu własnych historii niż próbach rozpoznawania w kartach znanych opowieści. Niektóre obrazy mogłyby wydawać się przeznaczone do tworzenia efektu załamania się opowieści, która właśnie przebiegała gładko... Ten zaskakujący efekt daje wyzwolenie kreatywności i wprowadza "garść zdziwienia" do naszych skojarzeń. Gra MYTHOS została stworzona, aby inspirować nas do tworzenia mitologii dnia dzisiejszego. Każda opowieść MYTHOS będzie nowa, niepowtarzalna i osobista. Grę MYTHOS można łączyć również z innymi zestawami kart.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 670 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Saga [karty dialogowe] : karty metaforyczne / [aut. Ely Raman]. - Kirchzarten : Moritz Egetmeyer, cop. 1989. - Pudełko (55 kart obrazkowych) : kolor. ; 15x10x4 cm.
(Karty Metaforyczne)
Karty SAGA przedstawiają sytuacje rozgrywające się w krainie baśni, krainie która istnieje, choć nie ma jej na żadnej mapie. Każda z kart może być początkiem baśniowej opowieści. W grze SAGA nie jest ważne to, czy coś jest fałszywe czy prawdziwe, rzeczywiste czy zmyślone. Grę SAGA można łączyć z innymi zestawami kart. Karty metaforyczne stymulują kreatywność i komunikację. Dystrybutorem kart metaforycznych w Polsce jest Polskie Stowarzyszenie Pedagogów i Animatorów KLANZA. Zawiera 55 kart obrazkowych do układania bajek, mitów i legend. Karty służyć mogą moderowaniu zarówno spotkań towarzyskich, jak i tych prowadzonych przez specjalistów różnych dziedzin - pedagogów, psychologów, terapeutów, coachów czy trenerów. Z kart metaforycznych korzystać może każda osoba poszukująca otwartego dialogu z drugim człowiekiem
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 509 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dixit : Harmonia / Jean-Louis Roubira ; ilustracje Paul Echegoyen ; [tłumaczenie z języka francuskiego]. - Poitiers : Libellud ; Gdańsk : Rebel, 2018. - 1 gra (84 karty) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 28x12x5 cm + instrukcja (6 stron : ilustracje ; 13 cm).
Odkryj nowe pokłady skojarzeń, daj ponieść się wyobraźni i wyrusz w niezwykłą podróż w celu odzyskania harmonii. Przy pomocy nowych kart Wasze rozgrywki w Dixit będą jeszcze ciekawsze. Dixit 8 to 84 nowe, świetnie narysowane karty z motywem harmonii bądź walki o jej utrzymanie. Karty te można łączyć ze wszystkimi edycjami i dodatkami do gry Dixit. Dixit to gra skojarzeń, której niezwykła oprawa graficzna, proste zasady oraz nieograniczona niczym wyobraźnia tworzą nowy wymiar rozrywk
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 755 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dixit : Marzenia / Jean-Louis Roubira, Franck Dion. - Poitiers : Libellud ; Gdańsk : Rebel, 2017. - 1 gra (84 karty) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 28x12x5 cm + instrukcja (6 stron : ilustracje ; 13 cm).
Jest to gra w skojarzenia, w każdej z tur jeden z graczy staje się bajarzem. Wybiera jedną ze swoich kart i mówi zdanie, które do niej nawiązuje. Pozostali gracze wybierają jedną z własnych kart, która najlepiej pasuje do zdania bajarza. Następnie wszystkie wybrane karty są mieszane i zadaniem pozostałych graczy jest odgadnięcie, która z nich należała do bajarza
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 754 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dixit : Obraz jest wart tysiąca słów! / Jean-Louis Roubira ; il. Marie Cardouat ; projekt Regis Bonnessee ; [tłumaczenie. Monika Żabicka]. - Gdańsk : Rebel ; Poitiers (France) : Libellund ; 2015. - 1 gra (84 wielkoformatowych kart, 1 karta prezent, 1 plansza z torem punktów wewnątrz pudełka, 6 drewnianych pionków królików, 36 znaczków głosowania) : drewno, karton, plastik, kolor ; w pudełku 7x28x28 cm + instrukcja ([2] strony : ilustracje ; 26 cm).
Wstrzymaj na chwilę oddech! Karty zostały odkryte. Ich wspólną cechą jest tajemnicze zdanie, lecz tylko jedna z kart jest do niego kluczem. Użyj swojego sprytu i intuicji, by nie dać się złapać w pułapkę zastawioną przez pozostałych graczy. Każdy gracz w swojej turze staje się bajarzem. Wybiera spośród swoich 6 obrazków jeden i wymyśla do niego skojarzenie. Zdanie może być pojedynczym słowem, dźwiękiem, cytatem - nie ma tu ograniczeń, można nawet coś zaśpiewać! Następnie pozostali gracze wybierają spośród swoich kart taką, która ich zdaniem najlepiej pasuje do hasła bajarza i kładą zakrytą na stole. Bajarz przetasowuje wszystkie te karty, łącznie ze swoją i układa je na stole, odkrywając. Gracze (poza bajarzem) w tajemnicy głosują, która karta jest tą kartą, do której bajarz wymyślał skojarzenie. Kiedy wszyscy dokonają wyboru, rozpoczyna się przyznawanie punktów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 659 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dixit : Odyseja : obraz jest wart tysiąca słów / Jean-Louis Roubira ; ilustrator Marie Cardouat & Pierô ; projekt Régis Bonnessée. - Gdańsk : Rebel, [2017]. - 1 gra (1 plansza punktacji, 84 karty z ilustracjami, 12 tabliczek do głosowania, 12 drewnianych króliczków) : drewno, karton, plastik, kolor ; w pudełku 7x28x28 cm + instrukcja ([2] strony : ilustracje ; 26 cm).
Wstrzymaj na chwilę oddech! Karty zostały odkryte. Ich wspólną cechą jest tajemnicze zdanie, lecz tylko jedna z kart jest do niego kluczem. Użyj swojego sprytu i intuicji, by nie dać się złapać w pułapkę zastawioną przez pozostałych graczy. Z Dixit Odyssey odkryjesz na nowo magiczny świat Dixit – najczęściej nagradzanej gry ostatnich lat. Daj ponieść się wyobraźni, odkrywając tajemnice nowych kart. Tylko uważaj, żeby nie wpaść w pułapki zastawiane przez innych graczy! Dzięki nowym wariantom, w grze może brać udział aż do 12 osób. Razem wyruszcie na poszukiwanie nowych, zaczarowanych światów. Na czym to polega? Każdy gracz w swojej turze staje się bajarzem. Wybiera spośród swoich 6 obrazków jeden i wymyśla do niego skojarzenie. Zdanie może być pojedynczym słowem, dźwiękiem, cytatem - nie ma tu ograniczeń, można nawet coś zaśpiewać! Następnie pozostali gracze wybierają spośród swoich kart taką, która ich zdaniem najlepiej pasuje do hasła bajarza i kładą zakrytą na stole. Bajarz przetasowuje wszystkie te karty, łącznie ze swoją i układa je na stole, odkrywając. Gracze (poza bajarzem) w tajemnicy głosują, która karta jest tą kartą, do której bajarz wymyślał skojarzenie. Kiedy wszyscy dokonają wyboru, rozpoczyna się przyznawanie punktów. Jeśli nikt nie zgadnie, która karta należała do bajarza, bo jego skojarzenie było zbyt abstrakcyjne, to nie otrzymuje on żadnych punktów, a nagradzani są pozostali gracze. Podobnie jeśli wszystkie głosy wskażą kartę bajarza – to znaczy, że skojarzenie było za proste, albo zbyt dosłowne. W innych kombinacjach przydzielane są punkty i uwaga, jeśli którykolwiek z graczy zagłosuje na zagraną przez Ciebie kartę, bo zagrałeś coś co jego zdaniem lepiej pasowało do skojarzenia to dostajesz bonusowe punkty! Warto więc sprytnie zagrywać karty, próbując zmylić innych graczy, jednocześnie zachowując te, do których mamy ciekawe skojarzenie i czekając z ich zagraniem do momentu, aż przyjdzie Twoja kolej. Pamiętaj, że jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów! Autorem gry jest Jean Louis Roubira, lekarz pracujący w szpitalu w Poitiers z młodymi pacjentami przeżywającymi trudności w środowisku szkolnym i poza nim. Po kilku rozgrywkach w Dixit zaobserwowano u nich znaczną poprawę formułowanych wypowiedzi oraz relacji z innymi ludźmi. Gra może służyć również jako narzędzie pedagogiczne i terapeutyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 660 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dixit : Wizje / Jean-Louis Roubira ; ilustracje Marina Coudray. - Poitiers : Libellud ; Gdańsk : Rebel, 2019. - 1 gra (84 karty) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 28x12x5 cm + instrukcja (6 stron : ilustracje ; 13 cm).
Odkryj nowe pokłady skojarzeń, daj ponieść się wyobraźni i wyrusz na poszukiwanie wizji. Przy pomocy nowych kart Wasze rozgrywki w Dixit będą jeszcze ciekawsze. Dixit wizje to 84 nowe, świetnie narysowane karty, utrzymane w klimacie wielokulturowych wizji. Karty te można łączyć ze wszystkimi edycjami i dodatkami do gry Dixit. Dixit to gra skojarzeń, której niezwykła oprawa graficzna, proste zasady oraz nieograniczona niczym wyobraźnia tworzą nowy wymiar rozrywki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 751 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dixit : Wspomnienia / Jean-Louis Roubira, Carine Hinder i Jérôme Pélissier. - Poitiers : Libellud ; Gdańsk : Rebel, 2018. - 1 gra (84 karty) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 28x12x5 cm + instrukcja (6 stron : ilustracje ; 13 cm).
Udaj się w podróż do przeszłości i odkryj świat cudownych wspomnień. Przy pomocy nowych kart Wasze rozgrywki w Dixit będą jeszcze ciekawsze.Dixit 6: Wspomnienia to 84 nowe karty, których autorami są Carine Hinder i Jérôme Pélissier.Dixit to gra skojarzeń, której niezwykła oprawa graficzna, proste zasady oraz nieograniczona niczym wyobraźnia tworzą nowy wymiar rozrywki.Na czym to polega?Każdy gracz w swojej turze staje się bajarzem. Wybiera spośród swoich 6 obrazków jeden i wymyśla do niego skojarzenie. Zdanie może być pojedynczym słowem, dźwiękiem, cytatem - nie ma tu ograniczeń, można nawet coś zaśpiewać! Następnie pozostali gracze wybierają spośród swoich kart taką, która ich zdaniem najlepiej pasuje do hasła bajarza i kładą zakrytą na stole. Bajarz przetasowuje wszystkie te karty, łącznie ze swoją i układa je na stole, odkrywając. Gracze (poza bajarzem) w tajemnicy głosują, która karta jest tą kartą, do której bajarz wymyślał skojarzenie. Kiedy wszyscy dokonają wyboru, rozpoczyna się przyznawanie punktów.Jeśli nikt nie zgadnie, która karta należała do bajarza, bo jego skojarzenie było zbyt abstrakcyjne, to nie otrzymuje on żadnych punktów, a nagradzani są pozostali gracze. Podobnie jeśli wszystkie głosy wskażą kartę bajarza – to znaczy, że skojarzenie było za proste, albo zbyt dosłowne. W innych kombinacjach przydzielane są punkty i uwaga, jeśli którykolwiek z graczy zagłosuje na zagraną przez Ciebie kartę, bo zagrałeś coś co jego zdaniem lepiej pasowało do skojarzenia to dostajesz bonusowe punkty!Warto więc sprytnie zagrywać karty, próbując zmylić innych graczy, jednocześnie zachowując te, do których mamy ciekawe skojarzenie i czekając z ich zagraniem do momentu, aż przyjdzie Twoja kolej.Pamiętaj, że jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów!Autorem gry jest Jean Louis Roubira, lekarz pracujący w szpitalu w Poitiers z młodymi pacjentami przeżywającymi trudności w środowisku szkolnym i poza nim. Po kilku rozgrywkach w Dixit zaobserwowano u nich znaczną poprawę formułowanych wypowiedzi oraz relacji z innymi ludźmi. Gra może służyć również jako narzędzie pedagogiczne i terapeutyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 752 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dixit. 2 : Przygody / Jean-Louis Roubira, Marie Cardouat. - Poitiers : Libellud ; Gdańsk : Rebel, 2018. - 1 gra (84 karty) : karton, tektura, kolor ; w pudełku 28x12x5 cm + instrukcja (6 stron : ilustracje ; 13 cm).
Daj znów ponieść się wyobraźni i wyrusz na poszukiwanie nowych skojarzeń. Przy pomocy nowych kart Wasze rozgrywki w Dixit będą jeszcze ciekawsze. Dixit 2 to 84 nowe, świetnie narysowane karty, utrzymane w klimacie magicznego snu. Nowym ilustratorem został Clément Lefevre - ceniony francuski grafik i autor książek dla dzieci oraz młodzieży, rysujący dla wielu renomowanych wydawców. Karty te można łączyć ze wszystkimi edycjami i dodatkami do gry Dixit. Dixit to gra skojarzeń, której niezwykła oprawa graficzna, proste zasady oraz nieograniczona niczym wyobraźnia tworzą nowy wymiar rozrywki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 753 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Dixit. 4, Początki / Jean-Louis Roubira, Clement Lefèvre. - Poitiers : Libellud ; Gdańsk : Rebel, 2015. - 1 gra (84 karty) karton, kolor ; w pudełku 5x28x12 cm + instrukcja ([6] s. ; 12 cm).
Dixit 4 wprowadza 84 nowe, przepiękne karty pełne zabawnych oraz enigmatycznych obrazów utrzymanych w klimacie serii. Karty te można łączyć ze wszystkimi edycjami i dodatkami do gry Dixit. Dixit to gra skojarzeń, której niezwykła oprawa graficzna, proste zasady oraz nieograniczona niczym wyobraźnia tworzą nowy wymiar rozrywki. Na czym to polega? Każdy gracz w swojej turze staje się bajarzem. Wybiera spośród swoich 6 obrazków jeden i wymyśla do niego skojarzenie. Zdanie może być pojedynczym słowem, dźwiękiem, cytatem - nie ma tu ograniczeń, można nawet coś zaśpiewać! Następnie pozostali gracze wybierają spośród swoich kart taką, która ich zdaniem najlepiej pasuje do hasła bajarza i kładą zakrytą na stole. Bajarz przetasowuje wszystkie te karty, łącznie ze swoją i układa je na stole, odkrywając. Gracze (poza bajarzem) w tajemnicy głosują, która karta jest tą kartą, do której bajarz wymyślał skojarzenie. Kiedy wszyscy dokonają wyboru, rozpoczyna się przyznawanie punktów. Jeśli nikt nie zgadnie, która karta należała do bajarza, bo jego skojarzenie było zbyt abstrakcyjne, to nie otrzymuje on żadnych punktów, a nagradzani są pozostali gracze. Podobnie jeśli wszystkie głosy wskażą kartę bajarza – to znaczy, że skojarzenie było za proste, albo zbyt dosłowne. W innych kombinacjach przydzielane są punkty i uwaga, jeśli którykolwiek z graczy zagłosuje na zagraną przez Ciebie kartę, bo zagrałeś coś co jego zdaniem lepiej pasowało do skojarzenia to dostajesz bonusowe punkty! Warto więc sprytnie zagrywać karty, próbując zmylić innych graczy, jednocześnie zachowując te, do których mamy ciekawe skojarzenie i czekając z ich zagraniem do momentu, aż przyjdzie Twoja kolej. Pamiętaj, że jeden obraz jest wart więcej niż tysiąc słów! Autorem gry jest Jean Louis Roubira, lekarz pracujący w szpitalu w Poitiers z młodymi pacjentami przeżywającymi trudności w środowisku szkolnym i poza nim. Po kilku rozgrywkach w Dixit zaobserwowano u nich znaczną poprawę formułowanych wypowiedzi oraz relacji z innymi ludźmi. Gra może służyć również jako narzędzie pedagogiczne i terapeutyczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 661 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Gra planszowa
W koszyku
Łamacz lodów 6-12 / Dagmara Teczke. - [Kraków] : Heim Produkty terapeutyczno-edukacyjne, [około 2023]. - 1 gra (52 karty) : karton, kolor w pudełku 6,5x9x2 cm.
(Rozwiązywanie Problemów)
Karty łamacz lodów nie są częścią typowej gry, w której najważniejsze są rywalizacja oraz zwycięstwo. Tym razem najważniejszym celem jest poznanie grupy, do której właśnie skierowana jest gra. Może w niej brać udział nawet 50 osób, dzięki czemu karty świetnie sprawdzą się na lekcjach, koloniach, wycieczkach, zajęciach integracyjnych, psychoedukacyjnych, szkoleniach czy rodzinnych spotkaniach. Jak korzystać z kart Łamacz lodów? Producent, czyli firma Heim słynąca z gier edukacyjnych i terapeutycznych, nie narzucił żadnych twardych zasad zabawy - wszystko zależy od kreatywności uczestników. Każdy może więc losować swoją kartę lub cała grupa może odpowiadać na jedno pytanie losowane przez kolejne osoby. Można się podzielić na mniejsze grupy, najważniejsze, aby najbardziej nieśmiali uczestnicy czuli się komfortowo. Warto pamiętać, aby nie naciskać na dzieci, jeśli nie będą chciały odpowiedzieć na pytanie. Mogą po prostu wylosować inne pytanie lub przekazać swoją kartę kolejnej osobie. Na kartach znajdziemy kilka różnych grup poleceń: wyliczenia, dokończenie zdania lub pytania opisowe. Karty pytają o problemy, rzeczy ulubione, stawiają przed wyborami. Niektóre dotyczą tego, co smuci, rozwesela, denerwuje lub uspokaja uczestników. Dzięki kartom można dowiedzieć się także, jakimi dysponują talentami i co lubią robić na co dzień. Pośród kart znajdą się także proste pytania o członków rodziny, ukochane zwierzęta, plany na przyszłość czy domowe obowiązki. Dowiemy się, jakie są zainteresowania graczy, marzenia i hobby.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 953 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Łamacz lodów 12+ / Dagmara Teczke. - [Kraków] : Heim Produkty terapeutyczno-edukacyjne, [około 2023]. - 1 gra (52 karty) : karton, kolor w pudełku 6,5x9x2 cm.
(Rozwiązywanie Problemów)
Łamacz lodów 12+ to kolejny kreatywny zestaw kart od firmy Heim specjalizującej się z gier edukacyjnych i terapeutycznych. Podobnie jak w poprzedniej odsłonie, i tym razem nie chodzi o rywalizację, a poznawanie siebie nawzajem w ramach pełnej towarzyskich i psychologicznych niespodzianek rozgrywki. Karty mają wszechstronne zastosowanie i przeznaczone są do wspólnej zabawy lub zajęć grupowych z dziećmi, młodzieżą i dorosłymi - mogą z powodzeniem być stosowane w trakcie zajęć integracyjnych, psychoedukacyjnych, szkoleń czy spotkań w gronie przyjaciół i rodziny. Zabawne pytania, zaskakujące odpowiedzi, przełamywanie lodów, dobra zabawa - oto właśnie Łamacz lodów 12+! Jak korzystać z kart Łamacz lodów 12+? Gra karciana Łamacz lodów 12+ dedykowana jest graczom w liczbie od 2 do 50, w wieku powyżej 12 lat. Karty z serii Rozwiązywanie Problemów zawierają mnóstwo ciekawych pytań, z których można korzystać w dosłownie dowolny sposób - nie ma bowiem twardych zasad zabawy, a przebieg rozgrywki zależy od kreatywności i zaangażowania uczestników. W ramach rozgrywki losujemy karty, odpowiadamy na pytania o różnym charakterze, dotyczącym wielu życiowych zagadnień, dzięki którym w ciekawy sposób poznajemy siebie nawzajem. Łamacz lodów 12+ - zawartość zestawu Zestaw składa się z poręcznego, wytrzymałego i elegancko wydanego opakowania zawierającego 50 ponumerowanych kart ze zróżnicowanymi pytaniami. Inne karty z tej samej serii to: “Łamacz lodów 6-12 lat” oraz “Łamacz lodów. Daj się poznać”.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 954 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Ego. - Gdynia : Trefl, copyright [2015]. - 1 gra (1 plansza do gry, 220 dwustronnych kart z pytaniami w poręcznym pudełku, 18 żetonów odpowiedzi, 120 małych żetonów) : w pudełku 26x26x8 cm + instrukcja (1 karta : ilustracje ; 25 cm).
"Ego" to wspaniała gra towarzyska, która z pewnością stanie się atrakcją niejednej imprezy. Zabawa polega na trafnym odpowiadaniu, na niebanalne pytania. Jeśli wykażesz się największą wiedzą - wygrasz. Aby rozpocząć grę, zawodnik losuje pytanie z puli. Po wylosowaniu pytania, gracz czyta je na głos. O co możesz zostać zapytany: o sprawy społeczne, kwestie rodzinne, IQ... i wiele, wiele innych rzeczy! Po odczytaniu pytania, narrator odkłada żeton ze swoją odpowiedzią. Pozostali uczestnicy próbują odgadnąć jego wybór.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 897 (1 egz.)
Gra planszowa
W koszyku
Taboo : gra niewypowiedzianych słów!!! - Warszawa : Hasbro, 2013. - 1 pudełko (260 kart, podstawka pod karty, piszczałka, kostka zmieniająca grę, klepsydra, notesik na punkty : karton, plastik, kolor ; w pudełku 20,5x27x5cm + instrukcja.
Jak naprowadzisz swoją drużynę na hasło "lody śmietankowe"? Jeśli nie możesz użyć słów: deser, wafelek, zimno, kulka, lizać? To nie jest takie proste! Zwłaszcza, że te najbardziej potrzebne słowa, te, które same cisną się na usta, to słowa tabu!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. GF. 708 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej