Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(161)
Forma i typ
Książki
(122)
Artykuły
(39)
Publikacje dydaktyczne
(15)
Publikacje naukowe
(12)
Publikacje fachowe
(7)
Dostępność
dostępne
(317)
wypożyczone
(21)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(59)
Czytelnia Piła
(17)
Wypożyczalnia Chodzież
(52)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(48)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(40)
Wypożyczalnia Złotów
(55)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(42)
Czytelnia Wągrowiec
(15)
Informatorium
(1)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(3)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(2)
Zbiory specjalne Złotów-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Franczyk Anna
(8)
Krajewska Katarzyna
(8)
Łoskot Małgorzata
(8)
Gajdzica Zenon
(6)
Krztoń Alicja
(5)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(5)
Bąbka Jarosław
(4)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(4)
Szczygieł Beata
(4)
Al-Khamisy Danuta
(3)
Krause Amadeusz
(3)
Serafin Teresa
(3)
Apanel Danuta
(2)
Bartnikowska Urszula
(2)
Bogucka Jadwiga
(2)
Chodkowska Maria
(2)
Cytowska Beata
(2)
Drzazga Agnieszka
(2)
Guzy Anna
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Głażewski Michał
(2)
Jagoszewska Iwona
(2)
Jakubowski Stanisław
(2)
Jodłowska Bogusława
(2)
Klinik Anna
(2)
Kościelska Małgorzata
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Lis-Kujawski Andrzej
(2)
Litawa Aleksandra
(2)
Majewicz Piotr
(2)
Muchacka Bożena
(2)
Naprawa Renata
(2)
Pawlak Bożena
(2)
Plichta Piotr
(2)
Przyszczypkowski Kazimierz
(2)
Szczupał Bernadeta
(2)
Szumski Grzegorz
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Winczura Barbara
(2)
Zaorska Marzenna
(2)
Żyta Agnieszka
(2)
Ambrozik Wiesław
(1)
Andrzejewska Jolanta
(1)
Baczała Ditta
(1)
Balukiewicz Małgorzata
(1)
Baran Jolanta
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bałecka Beata
(1)
Bilińska-Suchanek Ewa
(1)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Błeszyński Jacek Jarosław
(1)
Chmielewska Aleksandra
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Czerwińska Małgorzata
(1)
Deleżyńska Katarzyna
(1)
Dońska-Olszko Małgorzata
(1)
Dubińska Beata
(1)
Duliński Tomasz
(1)
Fairbairn Gavin
(1)
Fairbairn Susan
(1)
Flanczewska-Wolny Maria
(1)
Flis Renata
(1)
Frindt Maria
(1)
Fuks Agata
(1)
Fus Anna
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Garbat Marcin
(1)
Garbula-Orzechowska Joanna
(1)
Gałecka-Huras Halina
(1)
Giermakowski Marian
(1)
Grodzka Urszula
(1)
Grodzka-Jurczyk Eugenia
(1)
Grysińska Anna
(1)
Grzegorczyk-Dłuciak Nela
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Guz Sabina
(1)
Havrylov Oleksiy V
(1)
Havrylova Natalia S
(1)
Jabłońska Wanda Agnieszka
(1)
Janus-Sitarz Anna
(1)
Jaszczyszyn Elżbieta
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kamińska-Schoen Aleksandra
(1)
Kazanowski Zdzisław
(1)
Kaźmierska Elżbieta
(1)
Konieczna Anna
(1)
Konieczna Iwona
(1)
Konstantyniv Oksana V
(1)
Kornaś Dorota
(1)
Korzeniowska Regina
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Kosowska Magdalena
(1)
Kossakowski Czesław
(1)
Kossewska Joanna
(1)
Kowalik Stanisław
(1)
Kowalska Marta
(1)
Kowańdy Kazimierz
(1)
Krukowska Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(75)
2000 - 2009
(62)
1990 - 1999
(16)
Okres powstania dzieła
2001-
(42)
1989-2000
(6)
Kraj wydania
Polska
(161)
Język
polski
(157)
nieznany (po)
(4)
Odbiorca
Nauczyciele
(32)
Pedagodzy
(17)
Pedagodzy szkolni
(9)
Wychowawcy klas
(9)
6-8 lat
(2)
Dzieci
(2)
Klasa 1.
(2)
Lekarze
(2)
Nauczyciele języków
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Sportowcy
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły specjalne
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
0-5 lat
(1)
Bibliotekarze
(1)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pracownicy oświaty
(1)
Psycholodzy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Kształcenie integracyjne
(161)
Dziecko niepełnosprawne
(50)
Pedagogika specjalna
(33)
Integracja społeczna
(24)
Szkolnictwo specjalne
(22)
Niepełnosprawni
(21)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(18)
Nauczanie
(18)
Edukacja włączająca
(12)
Nauczyciele
(12)
Pedagodzy specjalni
(12)
Dziecko autystyczne
(11)
Dziecko niewidome
(11)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(10)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(10)
Autyzm
(9)
Dziecko niedosłyszące
(9)
Dziecko niedowidzące
(9)
Niepełnosprawni umysłowo
(9)
Rehabilitacja medyczna
(9)
Wychowanie przedszkolne
(9)
Gry edukacyjne
(8)
Gry i zabawy
(8)
Nauczanie początkowe
(8)
Niepowodzenia szkolne
(8)
Dysleksja i dysgrafia
(7)
Dziecko głuche
(7)
Dziecko zdolne
(7)
Głusi
(7)
Słuch
(7)
Dojrzałość szkolna
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(6)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(6)
Mowa
(6)
Niewidomi
(6)
Rodzice
(6)
Szkolnictwo
(6)
Tyflopedagogika
(6)
Uczenie się
(6)
Zespół ADHD
(6)
Dziecko z ADHD
(5)
Grupy rówieśnicze
(5)
Muzykoterapia
(5)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(5)
Niedorozwój umysłowy
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Agresywność
(4)
Biblioterapia
(4)
Dogoterapia
(4)
Dziecięce porażenie mózgowe
(4)
Dziecko
(4)
Dziecko chore
(4)
Dziecko z zespołem Downa
(4)
Język migowy
(4)
Klasa szkolna (socjol.)
(4)
Nauczanie zintegrowane
(4)
Niepełnosprawność
(4)
Pedagodzy
(4)
Pedagogika
(4)
Przemoc w szkole
(4)
Psychoterapia
(4)
Socjalizacja
(4)
Terapia zajęciowa
(4)
Uczniowie
(4)
Wychowanie
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Dwujęzyczność
(3)
Dyslalia
(3)
Dziecko z FAS
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Fizykoterapia
(3)
Grzegorzewska, Maria
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kształcenie
(3)
Metoda Dobrego Startu
(3)
Metoda Sherborne
(3)
Muzyka
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Niepełnosprawni ruchowo
(3)
Obowiązek szkolny
(3)
Orientacja przestrzenna
(3)
Osobowość
(3)
Otyłość
(3)
Oświata
(3)
Poczucie własnej wartości
(3)
Podmiotowość
(3)
Przedszkola integracyjne
(3)
Przedszkola specjalne
(3)
Surdopedagogika
(3)
Wagary
(3)
Wykluczenie społeczne
(3)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(3)
Zespół Downa
(3)
Zmysły
(3)
Adaptacja
(2)
Temat: czas
2001-
(17)
2001-0
(8)
1989-
(5)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Finlandia
(1)
Grenlandia (Dania ; wyspa)
(1)
Teksas (Stany Zjednoczone ; stan)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(37)
Artykuł z czasopisma fachowego
(16)
Artykuł z czasopisma naukowego
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Scenariusze zajęć
(4)
Materiały pomocnicze
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(2)
Encyklopedie
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Opracowanie
(2)
Podręczniki
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Bibliografia
(1)
Gry i zabawy ludowe
(1)
Komiksy
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Poradnik
(1)
Programy nauczania
(1)
Referat
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(52)
Medycyna i zdrowie
(2)
Psychologia
(2)
Językoznawstwo
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(9)
Wychowanie na Co Dzień
(5)
Meritum
(4)
Życie Szkoły
(4)
Pedagogika Społeczna
(2)
Szkoła Specjalna
(2)
Wiadomości Opinie Materiały : Biuletyn Pilskiej Oświaty
(2)
Wszystko dla Szkoły
(2)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(2)
Biblioteka w Szkole
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Forum Oświatowe
(1)
Języki Obce w Szkole
(1)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Nowe w Szkole
(1)
TIK w Edukacji
(1)
161 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44064 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63677 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest kontynuacją kilkuletnich studiów autora nad codziennością klasy integracyjnej. Przy czym w odróżnieniu od wielu innych opracowań podejmujących problematykę edukacji integracyjnej odsłania ona wiele niewątpliwych, ale często niedostrzegalnych sukcesów tej formy kształcenia. Zostały one zidentyfikowane i opisane za pomocą badań fokusowych oraz narracji nauczycieli wywodzących się ze szkół / klas integracyjnych o zróżnicowanym doświadczeniu. W efekcie analiz powstała swoista mapa sukcesów odnoszących się do różnych wymiarów funkcjonowania szkoły wyrażona licznymi kategoriami rzeczywistymi (między innymi: rozwoju uczniów, klimatu szkoły, satysfakcji z pracy nauczycieli). W dalszej części kategorie te zostały powiązane i ulokowane w szerszych zbiorach twierdzeń i wyjaśnień prezentowanych w postaci kategorii formalnych. Wykorzystana technika zbierania danych (dyskusje grupowe i narracje) pozwoliła na ich konfrontację, a komparatystyczna metoda analizy (badane grypy wywodziły się z trzech typów szkół) stanowiła pewną formę triangulacji. Badanie zostało osadzone w interpretatywnym paradygmacie poznania. Synteza wypowiedzi nauczycieli (inaczej ujmując ich deskrypcja praktyki) stworzyła podstawy koncepcyjne przyjmujące postać stożkową – jak pokazała wnikliwa analiza wypowiedzi – różniącą się w badanych grupach punktem wyjścia: od rehabilitacji lub uspołeczniania oraz dojścia do nieco inaczej formułowanych celów. To pozwoliło w sposób w miarę uporządkowany opisać dwie rzeczywistości szkolne, stanowiącą podstawę do opracowania autorskich koncepcji edukacji integracyjnych. Przyjęły one postać siatki, w której występują określone węzły i sieci ich powiązań. Te pierwsze zostają wyrażone przez kategorie zaczerpnięte z wypowiedzi badanych oraz nadbudowane przez kategorie formalne, między innymi: pogranicza, roli, tożsamości, a w dalszej kolejności połączone przy pomocy opisanych procesów np. budowania kultury edukacji integracyjnej czy praktyk społecznych. W efekcie analiz zostały skonstruowane dwie odrębne koncepcje integracji: rehabilitującej oraz uspołeczniającej. Pierwsza została ulokowana w teoriach strukturalno-funkcjonalnych, druga – w nurcie interakcjonizmu symbolicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41049 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65181 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przedstawia problematykę ukrytego programu szkoły integracyjnej z perspektywy interakcyjnej. W kontekście rozwoju i coraz większego znaczenia szkolnictwa integracyjnego w Polsce opracowanie naświetla ten słabo zbadany do tej pory aspekt jego funkcjonowania. Publikacja konsekwentnie stara się powiązać problematykę ukrytego programu szkoły z zagadnieniami psychologicznego wpływu, jaki wywiera on na uczniów z niepełnosprawnościami oraz na ich myślenie o sobie oraz własnej niepełnosprawności. Wnioski i diagnoza sytuacji opierają się na bezpośrednich relacjach osób zaangażowanych w realizację edukacji integracyjnej ľ nauczycieli szkoły integracyjnej oraz uczących się w niej niepełnosprawnych uczniów (czyli odbiorców ukrytego programu) oraz badaniach dotyczących ich percepcji zjawisk oraz reakcji psychologicznych. Prawdopodobnie jest to pierwsza przeprowadzona w taki sposób ľ jak najbardziej konkretny, a nie abstrakcyjny i czysto teoretyczny - próba zbadania zjawiska ukrytego programu w szkolnictwie integracyjnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100916, 100915 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48376 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31636 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44041 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe w Glottodydaktyce : studia lingwistyczne i pedagogiczne ; nr 3)
(Z Prac Kolegium Nauk Społecznych i Filologii Obcych Politechniki Śląskiej w Gliwicach)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67747 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98424 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98425 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ma na celu przybliżenie idei integracji oraz miejsca dziecka niepełnosprawnego w świecie. Autorki skupiają uwagę przede wszystkim na pracy pedagoga specjalnego, która wymaga olbrzymiego zaangażowania i poświęcenia. Obok przedstawienia charakterystyki upośledzenia umysłowego z najczęściej spotykanymi przyczynami trudności w uczeniu się, książka porusza tematykę edukacji dzieci upośledzonych umysłowo w szkole masowej (nie zapominając o założeniach prawnych). Czytelnik zapoznaje się z ideą klas integracyjnych, założeniami i warunkami dobrej integracji. m.in. kwestią doboru dzieci do klas integracyjnych, ocenianiem uczniów niepełnosprawnych czy też rolą pracy w grupach, a także poznaje cele i zadania rewalidacji indywidualnej wraz z ramowym programem rewalidacji oraz wskazówki do pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo na tego typu zajęciach. Przejrzystość programu i podział na etapy rozwoju określonych umiejętności stanowi cenne źródło pomocy dydaktycznej dla pedagogów i innych osób zainteresowanych prowadzeniem terapii indywidualnej z dzieckiem niepełnosprawnym. Praca zawiera przykładowe opracowania: dokumentów, standardów wymagań, rozkładów materiału dla uczniów, konspektów oraz przykładowych ocen opisowych, które w mniejszym, bądź większym stopniu towarzyszą pedagogom specjalnym w ich pracy. Książka stanowi skarbnicę informacji dla pedagogów prowadzących lub zaczynających prowadzić zajęcia w klasach integracyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103553, 103552 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47401 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest kontynuacją kilkuletnich studiów autora nad codziennością klasy integracyjnej. Przy czym w odróżnieniu od wielu innych opracowań podejmujących problematykę edukacji integracyjnej odsłania ona wiele niewątpliwych, ale często niedostrzegalnych sukcesów tej formy kształcenia. Zostały one zidentyfikowane i opisane za pomocą badań fokusowych oraz narracji nauczycieli wywodzących się ze szkół / klas integracyjnych o zróżnicowanym doświadczeniu. W efekcie analiz powstała swoista mapa sukcesów odnoszących się do różnych wymiarów funkcjonowania szkoły wyrażona licznymi kategoriami rzeczywistymi (m.in.: rozwoju uczniów, klimatu szkoły, satysfakcji z pracy nauczycieli). W dalszej części kategorie te zostały powiązane i ulokowane w szerszych zbiorach twierdzeń i wyjaśnień prezentowanych w postaci kategorii formalnych. Wykorzystana technika zbierania danych (dyskusje grupowe i narracje) pozwoliła na ich konfrontację, a komparatystyczna metoda analizy (badane grypy wywodziły się z trzech typów szkół) stanowiła pewną formę triangulacji. Badanie zostało osadzone w interpretatywnym paradygmacie poznania. Synteza wypowiedzi nauczycieli (inaczej ujmując ich deskrypcja praktyki) stworzyła podstawy koncepcyjne przyjmujące postać stożkową - jak pokazała wnikliwa analiza wypowiedzi - różniącą się w badanych grupach punktem wyjścia: od rehabilitacji lub uspołeczniania oraz dojścia do nieco inaczej formułowanych celów. To pozwoliło w sposób w miarę uporządkowany opisać dwie rzeczywistości szkolne, stanowiącą podstawę do opracowania autorskich koncepcji edukacji integracyjnych. Przyjęły one postać siatki, w której występują określone węzły i sieci ich powiązań. Te pierwsze zostają wyrażone przez kategorie zaczerpnięte z wypowiedzi badanych oraz nadbudowane przez kategorie formalne m.in.: pogranicza, roli, tożsamości, a w dalszej kolejności połączone przy pomocy opisanych procesów np. budowania kultury edukacji integracyjnej czy praktyk społecznych. W efekcie analiz zostały skonstruowane dwie odrębne koncepcje integracji - rehabilitującej oraz uspołeczniającej. Pierwsza została ulokowana w teoriach strukturalno-funkcjonalnych, druga - w nurcie interakcjonizmu symbolicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106879 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49010 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; Tom 5)
Problematyka zawarta w tomie V Problemów edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych oscyluje wokół zagadnień nauczania i wychowania dzieci z ograniczonymi możliwościami. Poruszone zostały tematy związane z kompetencją pedagoga specjalnego, możliwości kontaktu i kształcenia uczniów niepełnosprawnych w szkołach. Zawarte są również doniesienia praktyków wychowujących dzieci ze specjalnymi potrzebami ze Słowacji i z Czech.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101652 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47041 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36472 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31075 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45215 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61964 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50806 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111613 A (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92928, 92929 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39569 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedstawiamy Czytelnikom książkę, będącą propozycją swoistej mapy paradygmatycznej. Ma ona charakter dezaktualizacji i aktualizacji kluczowych dla pedagogiki specjalnej zagadnień, a jej konstrukcja wyznacza autorską wizję rozwoju naukowego tej dyscypliny. Subiektywizm prezentowanego modelu związany jest głównie z wyborami, jakich autor musiał dokonać w książce. Ów problem podjął od podstaw, próbując ustalić czym jest paradygmat i jakim ulega zmianom, przy jednoczesnym uwzględnieniu odmienności znaczenia tego terminu w innych subdyscyplinach edukacji. W prezentowanej publikacji autor odniósł się do dorobku wspomnianych subdyscyplin. Podjął zadanie określenia miejsca i istoty paradygmatu w naukach humanistycznych. Odwołał się do poglądów Thomasa S. Kuhna, będącego inicjatorem dyskusji paradygmatycznej, a także do prac Zbigniewa Kwiecińskiego, Bogusława Śliwerskiego, Lecha Witkowskiego, Teresy Hejnickiej-Bezwińskiej, Bogusława Milerskiego, Joanny Rutkowiak, Krzysztofa Rubachy. Autor musiał dokonać wyborów również w analizach dotyczących pedagogiki specjalnej. Wynikało to z tego, iż paradygmaty naukowe nie zawsze znajdują odzwierciedlenie w rzeczywistości rehabilitacyjnej lub mają w niej inny zakres, są inaczej określane lub rozumiane. Amadeusz Krause podjął się pewnego uporządkowania teoretycznego tych kategorii. Treść książki przedstawiona została w trzech częściach zawierających po cztery rozdziały. Autor w części I przedstawia tło przeobrażeń paradygmatycznych związanych z niepełnosprawnością, w części II rozważa o ryzyku i dylematach tworzenia paradygmatów w pedagogice specjalnej, w części III najbardziej obszerniej treściowo ukazuje przemiany paradygmatyczne w pedagogice specjalnej, aktualne (nowe) paradygmaty upowszechniane w tej nauce i ich społeczne konsekwencje. Treść książki zamyka zakończenie w którym Autor stara się odpowiedzieć na pytanie: co zmieniają paradygmaty w pedagogice specjalnej? Książka jest teoretyczną monografią współczesnych paradygmatów pedagogiki specjalnej. "Duży walor książki stanowi ujmowanie paradygmatów pedagogiki specjalnej w kontekście zmian społecznych i ideologicznych, które były konsekwencją zmian, ogólnosystemowych w Polsce. Książka zawiera syntetyczny obraz teorii i praktyki pedagogiki specjalnej w okresie przemian, ukazuje te jej aspekty, w których dokonały się humanistyczne przeobrażenia i te które są na te przeobrażenia oporne, pozorują je, stosują różnego rodzaju społeczne kamuflaże i tkwią nadal w okowach starych paradygmatów. Autor nadaje teoretycznym paradygmatom znaczącą rolę w określaniu tożsamości pedagogiki specjalnej i wyznaczaniu kierunków jej rozwoju". [z recenzji prof. nadzw. dr hab. Aleksandra Maciarz]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 103535 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38151 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31512 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43758 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63387 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie ; 784.)
Praca stanowi ważny głos w społecznej dyskusji na temat wspólnej przestrzeni edukacyjnej w perspektywie przemian kulturowych i cywilizacyjnych. Analizuje wybrane aspekty życia społecznego w kontekstach ich wzajemnego przenikania, przystosowania, integracji, wspierania i uzupełniania. Sygnalizuje konteksty rzeczywistości społecznej, która w swej dynamice stawia człowieka wobec nowych wyzwań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34140 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86089, 86087, 86088 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta jest jedną z trzech publikacji, które tworzą komplet materiałów po­trzebnych do przeprowadzenia diagnozy rozwoju ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. W opracowaniu znajdują się: wskazówki merytoryczno-metodyczne na temat tego, co powinien zawierać program edukacyjno-terapeutyczny; opis struktury indywidualnego programu indywidualno-terapeutycznego; ramowy program edukacyjno-terapeutyczny opracowany zgodnie z podsta­wą programową dla dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym; szczegółowy indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny do diagnozy i obserwacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w stop­niu umiarkowanym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51367 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39776 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32720 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45984 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64650 P 3,5 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108788 A (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36320 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42633 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej