Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(2240)
IBUK Libra
(31)
Forma i typ
Książki
(1744)
Artykuły
(468)
Publikacje fachowe
(192)
Publikacje dydaktyczne
(180)
Poradniki i przewodniki
(109)
Publikacje naukowe
(83)
E-booki
(31)
Druki ulotne
(11)
Proza
(10)
Publikacje popularnonaukowe
(10)
Grafiki
(5)
Poezja
(5)
Audiobooki
(3)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Publikacje informacyjne
(2)
Czasopisma
(1)
Filmy i seriale
(1)
Gry i zabawki
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Muzyka
(1)
Dostępność
dostępne
(4479)
wypożyczone
(492)
nieokreślona
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(946)
Czytelnia Piła
(76)
Wypożyczalnia Chodzież
(873)
Czytelnia Chodzież
(9)
Wypożyczalnia Czarnków
(775)
Czytelnia Czarnków
(3)
Wypożyczalnia Trzcianka
(699)
Czytelnia Trzcianka
(5)
Wypożyczalnia Złotów
(694)
Czytelnia Złotów
(7)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(548)
Czytelnia Wągrowiec
(217)
Informatorium
(10)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(47)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(65)
Autor
Bogdanowicz Marta
(32)
Brzezińska Anna
(24)
Barańska Małgorzata
(22)
Hinz Magdalena
(21)
Tanajewska Alicja
(20)
Naprawa Renata
(19)
Montessori Maria
(17)
Wentrych Agnieszka
(15)
Chmielewska Elżbieta
(14)
Franczyk Anna
(14)
Jaczewski Andrzej
(14)
Krajewska Katarzyna
(14)
Filipczuk Halina
(13)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(13)
Olechnowicz Hanna
(13)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(12)
Spionek Halina
(12)
Tońska-Szyfelbein Anna
(12)
Zielińska Ewa
(12)
Korczewska Elżbieta
(11)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(11)
Skorek Ewa Małgorzata
(11)
Szłapa Katarzyna
(11)
Tomasik Iwona
(11)
Wrzesiński Sławomir
(11)
Jakacka Ewa
(10)
Jegier Aneta
(10)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(10)
Pańczyk Jolanta
(10)
Przetacznikowa Maria
(10)
Rose Colin
(10)
Szuman Stefan
(10)
Ames Louise Bates
(9)
Bugajska Agnieszka
(9)
Camarda Sylwia
(9)
Dryden Gordon
(9)
Kopczyńska-Sikorska Jadwiga
(9)
Nowak Izabela
(9)
Winczura Barbara
(9)
Łoskot Małgorzata
(9)
Baker Sidney M
(8)
Borkowska Maria
(8)
Ilg Frances Lillian
(8)
Obuchowska Irena
(8)
Protasewicz Ewelina
(8)
Tyszkowa Maria
(8)
Cioch Agnieszka
(7)
Hopkins Amanda
(7)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(7)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(7)
Korendo Marta
(7)
Kranowitz Carol Stock
(7)
Mikler-Chwastek Anna
(7)
Piszczek Maria
(7)
Popielarska Aniela
(7)
Przetacznik-Gierowska Maria
(7)
Przylipiak Mirosław
(7)
Skura Małgorzata
(7)
Szuścik Urszula
(7)
Wojciechowski Aleksander
(7)
Wolański Napoleon
(7)
Święcicka Ewa
(7)
Cytowska Beata
(6)
Franus Edward
(6)
Hornowski Bolesław
(6)
Jackowska Anna
(6)
Kaczmarek Leon
(6)
Kawula Stanisław
(6)
Kielar-Turska Maria
(6)
Kozubek Joanna
(6)
Kołodziej Katarzyna
(6)
Lisicki Michał
(6)
Makiełło-Jarża Grażyna
(6)
Mihilewicz Stanisława
(6)
Okuniewski Juliusz
(6)
Owczarek Sławomir
(6)
Schaffer H. Rudolph
(6)
Sikorska Iwona
(6)
Szcześniak Beata
(6)
Trawińska Hanna
(6)
Waliś Robert
(6)
Wiącek Renata
(6)
Wiśniewska Marta
(6)
Wolańczyk Tomasz
(6)
Białecka Bogna
(5)
Birch Ann
(5)
Chrzanowska Danuta
(5)
Dmochowska Maria
(5)
Dymara Bronisława
(5)
Jabłoński Sławomir
(5)
Komender Jadwiga
(5)
Kopik Aldona
(5)
Krolczuk-Wyganowska Luiza
(5)
Kulisiewicz Beata
(5)
Kuszak Kinga
(5)
Langowska Mariola
(5)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(5)
Minge Krzysztof
(5)
Minge Natalia
(5)
Nartowska Hanna
(5)
Rok wydania
2020 - 2024
(303)
2010 - 2019
(904)
2000 - 2009
(535)
1990 - 1999
(216)
1980 - 1989
(135)
1970 - 1979
(106)
1960 - 1969
(46)
1950 - 1959
(20)
1940 - 1949
(2)
1930 - 1939
(3)
1920 - 1929
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(628)
1989-2000
(37)
1901-2000
(13)
1945-1989
(7)
1901-1914
(1)
Kraj wydania
Polska
(2267)
nieznany (??p)
(1)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(2222)
nieznany (po)
(40)
nieznany (0 p)
(1)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(215)
Nauczyciele przedszkoli
(144)
Rodzice
(144)
Pedagodzy
(91)
Pedagodzy szkolni
(60)
Dzieci
(55)
Wychowawcy klas
(43)
Wychowawcy małych dzieci
(43)
Terapeuci zajęciowi
(39)
6-8 lat
(36)
0-5 lat
(31)
Nauczyciele nauczania początkowego
(31)
Szkoły podstawowe
(31)
Psycholodzy
(27)
Terapeuci
(26)
Przedszkola
(23)
Logopedzi
(18)
Szkoły specjalne
(18)
9-13 lat
(16)
Dyrektorzy szkół
(15)
Dorośli
(13)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(12)
Nauczanie początkowe
(11)
Studenci
(11)
Szkoły wyższe
(11)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(11)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(10)
Coachowie
(9)
Klasa 1.
(9)
Klasa 2.
(9)
Klasa 3.
(9)
Młodzież
(9)
Pedagodzy specjalni
(9)
Biblioterapeuci
(8)
Nauczyciele języka polskiego
(8)
Psychoterapeuci
(8)
Specjaliści terapii uzależnień
(8)
Lekarze
(7)
Psycholodzy szkolni
(7)
Sportowcy
(7)
Bibliotekarze
(6)
Nauczyciele bibliotekarze
(6)
Gimnazja
(5)
Klasa 7.
(4)
Klasa 8.
(4)
Nauczyciele gimnazjów
(4)
Uczniowie szkół specjalnych
(4)
Wychowawcy
(4)
Fizjoterapeuci
(3)
Klasa 4.
(3)
Klasa 5.
(3)
Klasa 6.
(3)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(3)
Tyflopedagodzy
(3)
Uczniowie
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Asystenci osób z niepełnoprawnością
(2)
Asystenci rodzin
(2)
Biolodzy
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Nauczyciele biologii
(2)
Neurologopedzi
(2)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(2)
Socjoterapeuci
(2)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
14-17 lat
(1)
Arteterapeuci
(1)
Bibliolodzy
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Dziecko głuche
(1)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Endokrynolodzy
(1)
Klasa 1
(1)
Klasa 2
(1)
Klasa 3
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele muzyki
(1)
Nauczyciele plastyki
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Opiekunowie małych dzieci
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pediatrzy
(1)
Poziom nauczania Szkoły wyższe
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psychologowie
(1)
Rehabilitanci
(1)
Rodziece
(1)
Seksuolodzy
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(25)
Literatura angielska
(6)
Literatura włoska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura czeska
(1)
Literatura duńska
(1)
Literatura hiszpańska
(1)
Muzyka polska
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Temat
Dziecko
(1284)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(365)
Wychowanie w rodzinie
(280)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(223)
Wychowanie przedszkolne
(192)
Mowa
(179)
Dzieci - rozwój
(163)
Dzieci
(157)
Nauczanie początkowe
(130)
Gry i zabawy
(121)
Wychowanie
(108)
Młodzież
(106)
Czytanie
(104)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(100)
Dysleksja i dysgrafia
(95)
Pisanie
(92)
Dziecko niepełnosprawne
(88)
Niepowodzenia szkolne
(86)
Dojrzałość szkolna
(83)
Gry edukacyjne
(80)
Psychologia rozwojowa
(76)
Dziecko autystyczne
(75)
Logopedia
(72)
Zachowanie
(71)
Język polski
(70)
Uczucia
(69)
Rodzice
(68)
Rodzina
(66)
Autyzm
(64)
Nauczanie
(64)
Osobowość
(57)
Uczenie się
(56)
Słuch
(55)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(53)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(53)
Wspomaganie rozwoju
(50)
Diagnoza pedagogiczna
(49)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(49)
Gry i zabawy ruchowe
(49)
Rozwój emocjonalny
(48)
Niemowlę
(47)
Uczniowie
(47)
Zespół ADHD
(47)
Myślenie
(42)
Agresywność
(38)
Dziecko trudne
(36)
Spostrzeganie
(36)
Rozwój poznawczy
(35)
Pedagogika specjalna
(34)
Sprawność motoryczna
(34)
Matematyka
(33)
Psychoterapia
(33)
Psychologia wychowawcza
(32)
Dziecko zdolne
(31)
Poczucie własnej wartości
(31)
Wzrok
(31)
Dziecko z ADHD
(30)
Psychologia dziecka
(30)
Pamięć
(29)
Przedszkola
(29)
Uczniowie klas początkowych
(29)
Gry i zabawy dziecięce
(28)
Socjalizacja
(28)
Terapia zajęciowa
(28)
Zabawa
(27)
Metoda Montessori
(26)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(25)
Metoda Dobrego Startu
(25)
Muzykoterapia
(25)
Rozwój fizyczny dziecka
(24)
Stosunki interpersonalne
(24)
Zmysły
(24)
Myślenie twórcze
(22)
Nauczyciele
(22)
Samodzielność
(22)
Stres
(22)
Zdolności
(22)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(21)
Grupy rówieśnicze
(21)
Twórczość
(21)
Dziecko chore
(20)
Komunikacja interpersonalna
(20)
Telewizja
(20)
Choroby dziecięce
(19)
Kształcenie integracyjne
(19)
Lęk
(19)
Poznanie
(19)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(19)
Integracja sensoryczna
(18)
Muzyka
(18)
Odżywianie
(18)
Sztuka
(18)
Twórczość dzieci i młodzieży
(18)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(18)
Wcześniak
(18)
Dojrzałość emocjonalna
(17)
Dziecko niedosłyszące
(17)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(17)
Jąkanie
(17)
Kompetencje społeczne
(17)
Temat: czas
2001-
(146)
1989-
(20)
1989-2000
(15)
2001-0
(10)
1901-
(3)
1901-2000
(3)
1801-1900
(2)
1901-1914
(2)
1945-
(2)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-20002
(1)
Temat: miejsce
Polska
(23)
Stargard Szczeciński (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(2)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Kielce (woj. świętokrzyskie)
(1)
Kraków (Polska ; region)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(375)
Artykuł z czasopisma fachowego
(224)
Ćwiczenia i zadania
(110)
Poradnik
(89)
Poradniki
(87)
Poradniki dla rodziców
(81)
Artykuł z czasopisma naukowego
(51)
Opracowanie
(41)
Poradniki dla nauczycieli
(40)
Podręczniki akademickie
(33)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(31)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(30)
Praca zbiorowa
(25)
Scenariusz zajęć
(24)
Materiały pomocnicze
(22)
Podręcznik
(22)
Monografia
(20)
Wydawnictwa popularne
(18)
Podręczniki
(14)
Karty pracy ucznia
(13)
Raport z badań
(13)
Scenariusze zajęć
(12)
Gry i zabawy dziecięce
(11)
Artykuł problemowy
(9)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(9)
Dokumenty dźwiękowe
(8)
Książka do wypełniania
(8)
Opowiadania i nowele
(8)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(8)
Wywiad dziennikarski
(8)
Gry i zabawy
(7)
Gry i zabawy umysłowe
(7)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(7)
Artykuł fachowy
(6)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(6)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(6)
Dokumenty elektroniczne
(6)
Publikacje dla dzieci
(6)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(6)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(5)
Artykuł z czasopisma sportowego
(5)
Dokumenty audiowizualne
(5)
Film edukacyjny
(5)
Poradnik dla rodziców
(5)
Wiersze
(5)
Wydawnictwa dla dzieci
(5)
Bajki i baśnie
(4)
Gry i zabawy ruchowe
(4)
Gry komputerowe dla dzieci
(4)
Materiały pomocnicze dla szkół
(4)
Opowiadanie dziecięce polskie
(4)
Poradniki i przewodniki
(4)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(4)
Ćwiczenia i zadania dla gimnazjów
(4)
Czasopismo pedagogiczne
(3)
Dokumenty elektroniczny
(3)
Program autorski (pedagogika)
(3)
Programy nauczania początkowego
(3)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych specjalnych
(3)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(2)
Artykuł z czasopisma muzycznego
(2)
Case study (studium przypadku)
(2)
Film polski
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry komputerowe
(2)
Książki mówione
(2)
Literatura dla dzieci
(2)
Literatura dziecięca
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(2)
Opowiadania i nowele psychologiczne
(2)
Pieśń i piosenka
(2)
Podręczniki do nauczania początkowego
(2)
Poezja dziecięca polska
(2)
Program nauczania
(2)
Rysunek
(2)
Scenariusze zajęć dla żłobków
(2)
Ćwiczenia i zadania dla dzieci
(2)
Antologia
(1)
Artykuł z czasopisma katolickiego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Audiobooki
(1)
Broszura
(1)
Cytaty
(1)
Czasopismo dla rodziców
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Dyskusja
(1)
E-booki
(1)
Efekty dźwiękowe
(1)
Elementarze polskie
(1)
Encyklopedie
(1)
Gry planszowe
(1)
Gry sportowe
(1)
Ilustracje
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Książki do kolorowania
(1)
Książki obrazkowe
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(641)
Psychologia
(201)
Medycyna i zdrowie
(68)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(57)
Socjologia i społeczeństwo
(33)
Rozwój osobisty
(26)
Językoznawstwo
(17)
Kultura i sztuka
(6)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Kultura fizyczna i sport
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Historia
(2)
Hobby i czas wolny
(2)
Literaturoznawstwo
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Matematyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rozwój osobisty psychologia
(1)
Tytuł czasopisma
Bliżej Przedszkola
(57)
Głos Pedagogiczny
(44)
Wychowanie w Przedszkolu
(38)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(26)
Remedium
(26)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(24)
Życie Szkoły
(24)
Edukacja i Dialog
(13)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(12)
Wychowanie na Co Dzień
(12)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(10)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(9)
Gazeta Szkolna
(8)
Nauczyciel i Szkoła
(8)
Charaktery
(7)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(7)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(7)
Edukacja Wczesnoszkolna
(6)
Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane
(6)
Szkoła Specjalna
(6)
Wychowujmy! : dorosłym o dzieciach
(6)
Wychowanie na co dzień
(5)
Dyrektor Szkoły
(4)
Lider
(4)
Meritum
(4)
Nowa Szkoła
(4)
Wychowawca
(4)
Biblioteka w Szkole
(3)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(3)
Poradnik Językowy
(3)
Problemy Alkoholizmu
(3)
Psychologia Wychowawcza
(3)
Wychowanie Fizyczne i Sport
(3)
Biologia w Szkole
(2)
Chowanna
(2)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(2)
Forum Oświatowe
(2)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(2)
Język Polski w Szkole Podstawowej : Zeszyty Kieleckie
(2)
Kultura Fizyczna
(2)
Kwartalnik Pedagogiczny
(2)
Logopedia
(2)
Nauczanie Początkowe
(2)
Opieka Wychowanie Terapia
(2)
Poradnik Bibliotekarza
(2)
Rewalidacja
(2)
Ruch Pedagogiczny
(2)
Wychowanie Muzyczne
(2)
Arteterapia : terapia sztuką w praktyce
(1)
Biblioterapeuta : Biuletyn Informacyjny Polskiego Towarzystwa Biblioterapeutycznego
(1)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Głos Nauczycielski
(1)
Język Polski w Szkole IV-VI
(1)
Kultura i Edukacja
(1)
Nowa Polszczyzna
(1)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Plastyka i Wychowanie
(1)
Polonistyka
(1)
Problemy Rodziny
(1)
Przyjaciel Dziecka
(1)
Psychologia w Szkole
(1)
Sens : psychologia dla ciebie
(1)
Serwis Informacyjny Uzależnienia
(1)
Sygnał
(1)
2271 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Eduterapeutica)
Eduterapeutica Dysleksja. Karty pracy /7-10 lat/ to zestaw aż 184 kart w formacie A4 przeznaczonych do jednokrotnego użytku lub kopiowania i wielokrotnego wypełniania. Zawarte na kartach ćwiczenia zostały w sposób czytelny podzielone na dwie zasadnicze grupy, reprezentujące przykłady konkretne oraz abstrakcyjne. Dzięki takiemu prostemu zabiegowi nauczyciel jest w stanie lepiej dostosować ćwiczenia do indywidualnych potrzeb dzieci, a mali uczniowie uzyskują maksimum korzyści z edukacji wspomaganej kartami i mogą poradzić sobie z dyskalkulią na stosunkowo wczesnym etapie istnienia problemu. Karty zostały tak pomyślane, aby zawarte na nich ćwiczenia mogły być wykonywane nie tylko w trakcie zajęć w szkole, ale również w domu, a ich interesująca forma zachęca ucznia do odrobienia zadania domowego. Eduterapeutica Dysleksja. Karty pracy /7-10 lat/ to zestaw, dzięki któremu najmłodsi uczniowie pozbędą się problemu dyskalkulii bez stresu i szybciej, niż miałoby to miejsce w wypadku zastosowania wyłącznie tradycyjnych metod nauczania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 572 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dysleksja [Pomoce dydaktyczne] : karty pracy : przykłady konkretne. - Warszawa : pwn.pl, 2016. - [44 k. luzem] : il. ; 28 cm.
(Eduterapeutica)
Eduterapeutica Dysleksja. Karty pracy /7-10 lat/ to zestaw aż 184 kart w formacie A4 przeznaczonych do jednokrotnego użytku lub kopiowania i wielokrotnego wypełniania. Zawarte na kartach ćwiczenia zostały w sposób czytelny podzielone na dwie zasadnicze grupy, reprezentujące przykłady konkretne oraz abstrakcyjne. Dzięki takiemu prostemu zabiegowi nauczyciel jest w stanie lepiej dostosować ćwiczenia do indywidualnych potrzeb dzieci, a mali uczniowie uzyskują maksimum korzyści z edukacji wspomaganej kartami i mogą poradzić sobie z dyskalkulią na stosunkowo wczesnym etapie istnienia problemu. Karty zostały tak pomyślane, aby zawarte na nich ćwiczenia mogły być wykonywane nie tylko w trakcie zajęć w szkole, ale również w domu, a ich interesująca forma zachęca ucznia do odrobienia zadania domowego. Eduterapeutica Dysleksja. Karty pracy /7-10 lat/ to zestaw, dzięki któremu najmłodsi uczniowie pozbędą się problemu dyskalkulii bez stresu i szybciej, niż miałoby to miejsce w wypadku zastosowania wyłącznie tradycyjnych metod nauczania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 573 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ostatnich latach dokonała się znacząca zmiana w podejściu do osób niepełnosprawnych doprowadzając do weryfikacji dotychczasowych sposobów usprawniania. Obecnie nikt już nie podważa konieczności wieloprofilowego usprawniania dzieci bez odrywania ich od domu rodzinnego i środowiska, w którym się wychowują. W tym poradniku rodzice i opiekunowie dzieci niepełnosprawnych znajdą wyczerpujące informacje na temat rehabilitacji, najczęściej stosowanych metod usprawniania ruchowego, a także postępowanie leczniczo-usprawniające w codziennych czynnościach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105205 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50456 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38446 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31854 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 63993 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ostatnich latach dokonała się znacząca zmiana w podejściu do osób niepełnosprawnych doprowadzając do weryfikacji dotychczasowych sposobów usprawniania. Obecnie nikt już nie podważa konieczności wieloprofilowego usprawniania dzieci bez odrywania ich od domu rodzinnego i środowiska, w którym się wychowują. W tym poradniku rodzice i opiekunowie dzieci niepełnosprawnych znajdą podstawową wiedzę na temat uwarunkowań, prawidłowego przebiegu i najczęstszych zaburzeń rozwoju oraz najczęściej stosowanych metod usprawniania ruchowego, a także postępowania leczniczo-usprawniającego w codziennych czynnościach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46861 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zajmujemy się badaniem Psychologii Dziecięcej od chwili narodzin, od samego początku życia. „To nieprawda,” mówi doktor Montessori, „że wynalazłam to, co nazywane jest Metodą Montessori. Ja studiowałam dziecko, wzięłam to, co dało mi dziecko, a następnie dałam temu wyraz – i właśnie to nazywane jest Metodą Montessori”. Minęło już 100 lat od momentu, kiedy Maria Montessori sprzeciwiła się traktowaniu dziecka jako miniatury dorosłego i kiedy upomniała się o należyte docenienie znaczenia dzieciństwa dla rozwoju człowieka i społeczeństwa. System edukacyjny Marii Montessori wniósł nową jakość do pedagogiki, a „odkrycie dziecka”, jakiego dokonała autorka, było poprzedzone latami naukowych badań i obserwacji. W tej książce Maria Montessori przybliża Czytelnikom rozwój dziecka w pierwszych latach jego życia. Podkreśla naturalność procesu rozwoju oraz fakt, że siły, które go napędzają, są wewnętrzne i występują, gdy dorosły stworzy dziecku odpowiednie do rozwoju warunki. Kiedy przyjmujemy do naszego Casa dei Bambini trzylatka, przyjmujemy człowieka, który żyje od bardzo dawna. W kategoriach arytmetycznych taka osoba ma trzy lata. W kategoriach rozwoju życiowego jest człowiekiem, który ma za sobą pełen cykl życiowy i zgromadził całe bogactwo życiowych doświadczeń. Nie popełnimy błędu mówiąc, że witamy w Casa dei Bambini bohatera, który dokonał wspaniałego podboju, stoczył wiele wygranych bitew, odniósł liczne rany, cierpiał i wyszedł z tego cało. Tego, kto do nas przychodzi, można uznać za człowieka czcigodnego ze względu na swój wiek i zdobytą wiedzę, a nie za trzyletnie dziecko. Jeśli rozważycie tę kwestię wnikliwie, przekonacie się, że w ciągu pierwszych trzech lat życia odbywa się coś więcej niż tylko rozwój fizyczny. Stojące przed nami dziecko jest czymś na kształt cudu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Dziecko żyjące w środowisku stworzonym przez dorosłego musi mierzyć się z warunkami niedostosowanymi do jego życiowych potrzeb – nie tylko fizycznych, ale również, a wręcz przede wszystkim, potrzeb psychicznych, dotyczących rozwoju i ekspansji intelektualnej oraz psychicznej. Dorosły rozporządza dzieckiem i zmusza je, aby dostosowywało się do jego środowiska, naiwnie sądząc, że któregoś dnia przyjdzie mu funkcjonować w tym środowisku jako jednostka społeczna. Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom i jaką odpowiedzialność za ich kształtowanie – rodzicom. Kiedy dziecko w szkołach prowadzonych zgodnie z naszą metodą, będących miejscem spokojnej pracy, gdzie stłumiona dusza może się rozwijać i ujawniać, pokazało nam zdolności i możliwości zdecydowanie odmienne od tych, które powszechnie są uważane za typowe dla okresu dzieciństwa, pojawiła się wśród nas refleksja nad kalibrem dawnych błędów, nieświadomie popełnianych w relacjach z najdelikatniejszą grupą ludzkości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Dziecko nie pragnie niczego więcej ponad rzeczy dostosowane do jego potrzeb i korzysta z nich dopóty, dopóki są one mu przydatne. Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowego rozwoju dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na rozwijanie spontaniczności i twórczości oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny. Maria Montessori określała dzieciństwo jako okres „życia wewnętrznego”, który prowadzi do rozwoju i doskonałości, zaś wartość środowiska wychowawczego mierzyła dostępnością środków niezbędnych do realizacji tego procesu. Metoda Marii Montessori znalazła zwolenników na całym świecie. Mimo jej rosnącej popularności w Polsce wciąż niewiele jest publikacji tej autorki dostępnych w języku polskim. Czytelnicy korzystają głównie z pośrednich źródeł i opracowań. Co takiego ma w sobie ta metoda, że równie dobrze sprawdza się stosowana wśród noworodków, jak i w odniesieniu do absolwentów uniwersyteckich? O kształtowaniu się człowieka to książka, w której Maria Montessori wyjaśnia podwaliny swojej koncepcji naturalnego rozwoju dziecka oraz metody, którą określa jako „pomoc w zdobywaniu przez ludzką osobowość niezależności, środek do uwalniania ludzkiej niezależności z opresji uprzedzeń ciążących od zamierzchłych czasów na edukacji”. "Przez tysiąclecia ludzkość przechodziła obok dziecka z całkowitą obojętnością, niewzruszona cudem natury, jakim jest kształtowanie się inteligencji, kształtowanie się ludzkiej osobowości. W jaki sposób następuje to kształtowanie? Jakie procesy składają się na nie? Jakie prawa nim rządzą?" Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Proponowana publikacja ma spełniać rolę przewodnika dla nauczycieli i rodziców po publikacjach zwartych (książkach, zeszytach ćwiczeń). Ma ułatwić poszukiwania w księgarni i bibliotece pozycji potrzebnych do poszerzenia wiedzy o czytaniu, pisaniu, zjawisku dysleksji rozwojowej, a także ma pomóc w pracy z uczniami mającymi trudności w czytaniu i pisaniu. Adresowana jest przede wszystkim do nauczycieli przedszkoli, szkól podstawowych i ponadpodstawowych, prowadzących zajęcia przygotowujące dzieci do nauki czytania i pisania.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101559, 101558 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43462 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36430 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26418, 26417 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36030, 42557, 36029 (3 egz.)
E-book
W koszyku
Głównym celem niniejszego opracowania jest próba poszerzenia przestrzeni dyskusyjnej oraz praktycznych rozwiązań metodycznych o zakres edukacji geometrycznej. Doskonaląc praktykę kształcenia geometrycznego dzieci i młodzieży, warto sięgnąć do tradycji pedagogicznych i jednocześnie promować nowe, innowacyjne rozwiązania metodyczne, sprawdzone metody i formy pracy oraz przydatne środki dydaktyczne. Opracowanie to próbuje dążyć do realizacji tych celów. Opiera się na założeniu, że w kształceniu geometrycznym powinno dominować podejście całościowe, oparte na teoriach psychopedagogicznych i matematycznych. Dlatego też znaczną jego część poświęcono teoretycznym aspektom rozwijania intuicji geometrycznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102328, 102329 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46801 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37726 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30984 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43847 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62576 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Metoda Dobrego Startu.)
W teczce znajdują się 64 karty ćwiczeń (jedna karta do jednego scenariusza zajęć omówionego w podręczniku), 25 kart ze wzorami graficznymi oraz naklejki. Na kartach ćwiczeń dzieci wielokrotnie odtwarzają wzór: najpierw po śladzie, potem samodzielnie w kratkach. Na końcu rysują go w liniaturze, jednocześnie śpiewając piosenkę. Formą nagrody za pracę jest dla dzieci samodzielne przyklejenie naklejki będącej fragmentem obrazka oraz pokolorowanie ilustracji. Wzory są uporządkowane według wzrastającego stopnia trudności. Pierwsze z nich to kropki i kreseczki, kolejne to linie pionowe, poziome i faliste. Dalej znajdują się linie pionowe i poziome różnej długości, odmiennie ułożone na płaszczyźnie oraz linie ukośne i łamane. Następnie linie krzyżujące się, a po nich krzywe (spirale) oraz koło, elipsa i połączenia linii i koła. Zestawy wzorów kończą wielokąty: kwadrat, prostokąt i trójkąt.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 497 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja prezentuje autorski model wczesnego wspomagania rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami lub zagrożonych niepełnosprawnością skoncentrowany na interakcjach rodzice – dziecko. Wyróżniono tu sześć cech, którymi powinny charakteryzować się interakcje wspomagające rozwój: okazywanie dziecku miłości, wrażliwe odpowiadanie na zachowania dziecka, podzielanie tematu interakcji, dopasowywanie oddziaływań do potrzeb i możliwości dziecka, wzajemność oraz kierowanie zachowaniem dziecka.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47562 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63526 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Waldorfska.)
Wychowanie i jakość przeżyć pierwszych lat życia mają decydujące znaczenie dla całego późniejszego życia. We współczesnej rodzinie pozostaje jednak coraz mniej czasu na kontakt rodzica z dzieckiem, na wspólną zabawę i czynne, kreatywne spędzanie czasu. Jak można temu przeciwdziałać? Waldorfska pedagogika małego dziecka ma pod tym względem bardzo wiele do zaoferowania. Publikacja oprócz praktycznych porad wychowawczych przedstawia wiele przykładów zabaw z małymi dziećmi, pomysły na własnoręczne robienie prostych zabawek z naturalnych materiałów oraz święcenie świąt dorocznych w domu i przedszkolu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114010 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48896 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47998 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64584 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jako studentka psychologii dziecięcej zawsze głęboko zainteresowana problemami dobrobytu, które stają przed nami w związku z wychowaniem małych dzieci, w 1913 roku udałam się do Rzymu, aby osobiście zbadać rezultaty systemu wychowawczego Montessori. Wiele już napisano i powiedziano na temat rozwiązań tego systemu. Niewiele jednak przekazano światu informacji na temat losów indywidualnych dzieci, które rozwijały swoją osobowość poprzez autoedukację Montessori. Chciałam więc na miejscu zająć się obserwacją dzieci Montessori. Dzięki łaskawej uprzejmości dr Montessori, otrzymałam przywilej prowadzenia obserwacji w nowym przedszkolu Trionfale, gdzie mogłam prowadzić swoje badania od samego początku wdrożenia tej metody, oraz w przedszkolach Fua Famagosta i Franciscan Convent. Miałam również przywilej wysłuchania wykładu dr Montessori, która wyjaśniła pewne problemy w jej teorii edukacji, które nie były wcześniej nagłaśniane. Dzieci w wieku trzech, czterech i pięciu lat spotkałam otoczone licznymi obserwatorami pierwszej międzynarodowej grupy szkolonej przez Montessori. Mimo zamieszania były one jednak tak cudownie opanowane i samokontrolujące się, że przeszły przez te dni jakby samodzielnie. Widziałam tak znakomite dowody na integralność systemu Montessori, jak przypadki Otella, Bruna i innych, omówione na stronach tej książki. Poniższe strony to seria opisów prawdziwych przykładów rezultatów osiąganych u dzieci dzięki metodzie Montessori. Mam nadzieję, że jako realny zapis namacalnych wyników, przyczynią się one do większej wiary świata w odkrycie Montessori – odkrycie ducha dziecka. Carolyn Sherwin Bailey, Nowy Jork, 1915 r. SPIS TREŚCI: SPIS TREŚCI: WSTĘP DZIECI MONTESSORI Z MARGHERITĄ W DOMU DZIECIĘCYM Ukazanie mimowolnego wpływu prawdziwego środowiska Montessori VALIA Wychowanie fizyczne w systemie Montessori UWOLNIENIE STRASZLIWEGO OTELLA Przebudzenie sumienia poprzez kierowanie wolą CHRYSTUS W BRUNIE O nowym zmyśle duchowym OCZY W PALCACH MARIA Trening zmysłów Montessori GŁÓD RAFFAELA Nauczanie kolorów. Jego wartość STŁUMIENIE WOLI ANTONIA Kierowanie wolą dziecka LILIA ANDREI Metoda Montessori w Naturze CUD OLGI Czytanie i pisanie tak naturalne dla Twojego dziecka jak mowa KLARA – MAŁA MATKA Rozwój społeczny dziecka Montessori PICCOLA – MAŁA GOSPODYNI DOMU Pomocność dziecka Montessori ZABAWY MARIA Montessori i wyobraźnia dziecka WIELKA CISZA Rozwój umiejętności odpoczynku według Montessori
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W wyniku szerokiego zainteresowania, jakie wzbudziła moja metoda wychowania dzieci, wydano pewne książki, które mogą się wydawać Czytelnikom autorytatywnymi wykładami systemu Montessori. Pragnę zdecydowanie stwierdzić, że niniejsza praca jest jedynym autentycznym podręcznikiem metody Montessori, a jedynymi innymi autentycznymi lub autoryzowanymi moimi pracami są Metoda Montessori i Antropologia Pedagogiczna. *** Dzieci muszą rosnąć nie tylko w ciele, ale także rozwijać się w duchu, a matka pragnie śledzić tajemniczą podróż duchową ukochanego dziecka, które jutro będzie inteligentnym, boskim stworzeniem, dorosłym człowiekiem. Aż do dnia dzisiejszego małe dziecko nie otrzymało racjonalnej pomocy w wypełnieniu tego żmudnego zadania. Jeśli chodzi o rozwój psychiczny dziecka, znajdujemy się w okresie równoległym do tego, w którym życie fizyczne pozostawione było na łasce przypadku i instynktu – w okresie, w którym śmiertelność niemowląt była plagą. To właśnie za pomocą naukowych i racjonalnych środków musimy ułatwić tę wewnętrzną pracę psychicznego przystosowania, która ma się dokonać w dziecku. Pracę, która w żadnym wypadku nie jest tym samym, co „jakakolwiek fizyczna praca lub produkcja”. Jest to cel, który leży u podstaw mojej metody wychowania i z tego powodu niektóre zasady, które w niej wyrażam, wraz z tą częścią, która dotyczy techniki ich praktycznego zastosowania, nie mają charakteru ogólnego, lecz odnoszą się do szczególnego przypadku dziecka w wieku od trzech do siedmiu lat, tj. do potrzeb formacyjnego okresu życia. Moja metoda jest naukowa, zarówno w swej istocie, jak i w swym celu. Służy ona osiągnięciu bardziej zaawansowanego etapu postępu, nie tylko w kierunkach materialnych i fizjologicznych. Jest to próba dokończenia kursu, który higiena już obrała, ale dotąd został przyjęty jedynie przy leczeniu zaniedbań od strony fizycznej. dr Maria Montessori
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Spójrz na świat inaczej niż dotąd. Choć mogłoby się wydawać, że znamy te opowieści aż nazbyt dobrze, dzięki tej książce odkryjemy je na nowo. Margaret Amaka Ohia-Nowak, Agnieszka Kossowska, Krzysztof Wiśniewski, Zuza Juzek Kopcińska, Przemek Staroń, Ifi Ude, Agnieszka Wielądek, Barbara Kosmowska, Monika Wrzosek, Rafał Witek, Dorota Kotas, Anna Alboth – co łączy te autorki i tych autorów? Każde z nich opowiada ukochane animacje Disneya i Pixara na swój wyjątkowy sposób. Reinterpretując opowieści znane z filmów, przyglądają się bohaterom oraz ich losom z najbliższej im perspektywy. Jednocześnie zwracają uwagę na takie aspekty jak niedopasowanie, inność, uprzedzenia, samoświadomość, empatia, otwartość. Dzięki wrażliwości opowiadających czytelnik ma możliwość zobaczyć swoich ulubionych bohaterów z całkowicie innej strony. Jak to jest ukrywać prawdę o sobie przed innymi? Być osobą z niepełnosprawnością? Wyglądać inaczej? Walczyć ze stereotypami na swój temat? Marzyć o czymś, co – wydaje się – jest niemożliwe do spełnienia? „15 (u)ważnych opowieści” uwypukla wyzwania, które są dla wielu z nas znane, wspólne, a jednak czasem ich nie zauważamy. Jak bardzo określa nas kultura, z której pochodzimy? Jak to jest mieć trudność z zadaniami, które nie sprawiają kłopotów koleżankom i kolegom? W książce „15 (u)ważnych opowieści” znalazły się historie z następujących filmów: „Coco”, „Potwory i Spółka”, „Nowe szaty króla”, „Kraina Lodu”, „To nie wypanda”, „Zwierzogród”, „Ralph Demolka”, „Ratatuj”, „W głowie się nie mieści”, „Luca”, „Odlot”, „Gdzie jest Nemo”, „Loop”, „Mój brat niedźwiedź” oraz „Raya i ostatni smok”. Nowoczesna formuła książki pozwoli zaangażować młodego czytelnika na wiele sposobów. W trakcie lektury będzie mu towarzyszyła dwójka sympatycznych nastolatków – Han i Alex, którzy komentują opowiedziane historie filmowe. Książkę dopełniają ciekawostki oraz wyzwania przygotowane przez specjalistów, które otwierają czytających na doświadczanie różnorodności – zarówno własnej, jak i świata wokół. Całość skłania do uruchamiania naturalnej dziecięcej otwartości, ciekawości w poznawaniu drugiej osoby i podważania stereotypów. Uczy również uważności na siebie i innych oraz sztuki stawiania pytań. Oprócz ilustracji Disneya w książce znalazły się także prace autorstwa Nikoli Kucharskiej. Książka jest przyjazna osobom z dysleksją.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117420 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Każdy przyszły rodzic wie, kiedy dziecko powinno zacząć siadać, samodzielnie chodzić czy mówić, kiedy można spodziewać się pierwszych zębów i kiedy one wypadną. Wielu rodziców jednak nie wie, jak wszystkie te skoki rozwojowe wiążą się z rozwojem psychicznym dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48237 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to pierwszy z serii tomików przeznaczonych dla rodziców, nauczycieli, wychowawców, może nawet starszego rodzeństwa - każdego, kto chciałby dowiedzieć się czegoś więcej o tym, jak zmienia się sposób myślenia dziecka, kiedy, czego i w jaki sposób się ono uczy. "Kto chodzi do szkoły, dziecko czy uczeń? (...) W rozumieniu prawa dziecko, które znajduje się pod opieką instytucji oświatowej, to uczeń. Do szkoły oprócz "ucznia" chodzi także "dziecko" i to właśnie dziecko (...) jest przedmiotem tego opracowania. Uczeń zdobywa wiedzę, umiejętności, uczy się. Zadaniem szkoły jest doprowadzić do mierzalnego, na konkretnej skali, przyrostu wiedzy i umiejętności. Na przeszkodzie, aby zdobyć szkolne umiejętności, może stanąć "dziecko", które "uczeń" przyniósł do szkoły w tornistrze." O tym, jak można sprawić, by dziecko przyniesione w tornistrze nie tylko nie przeszkadzało, ale pomogło uczniowi traktuje własnie ta książeczka. Bohaterem tej opowieści jest uczeń przekraczający próg etapu edukacyjnego - rozpoczynający naukę w klasie IV szkoły podstawowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108848 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108849 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49223 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39608 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32703 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46022 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej