Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(114)
Forma i typ
Książki
(96)
Artykuły
(18)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Publikacje fachowe
(9)
Publikacje naukowe
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Proza
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(297)
wypożyczone
(37)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(60)
Czytelnia Piła
(7)
Wypożyczalnia Chodzież
(53)
Wypożyczalnia Czarnków
(52)
Wypożyczalnia Trzcianka
(48)
Wypożyczalnia Złotów
(60)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(37)
Czytelnia Wągrowiec
(14)
Informatorium
(2)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Autor
Pawlak Piotr
(5)
Wiącek Renata
(5)
Nartowska Hanna
(4)
Karzewska Bożena
(3)
Kołakowski Artur
(3)
Baranowska Wanda
(2)
Dąbrowska Małgorzata
(2)
Hehenkamp Carolina
(2)
Konstanty Ignaciuk Barbara
(2)
Paszkiewicz Aneta
(2)
Rozesłaniec Małgorzata
(2)
Szurowska Beata
(2)
Winczura Barbara
(2)
Witeska-Młynarczyk Anna
(2)
Zaborek Paulina
(2)
Łoskot Małgorzata
(2)
Andrzej Chudnicki
(1)
Attwood Tony
(1)
Atwater P. M. H
(1)
Banaszczyk Izabela
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamila
(1)
Barkley Russell A
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Biedrzycka Agnieszka
(1)
Bilińska-Suchanek Ewa
(1)
Binder Anna
(1)
Binder Marek
(1)
Bogdanowicz Marcin
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Borkowska Agnieszka
(1)
Borkowska Aneta R
(1)
Braun Katarzyna
(1)
Bryńska Anita
(1)
Błaszczak Amanda
(1)
Carter Cheryl R
(1)
Chmielewska Aleksandra
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Chromik-Kovačs Joanna
(1)
Chrąściel Katarzyna
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Compart Pamela
(1)
Cytowska Beata
(1)
Deptuła Maria
(1)
Domańska Łucja
(1)
Dryll Elżbieta
(1)
DuPaul George J
(1)
Dudek Alina
(1)
Dudek Mieczysław
(1)
Dunajska Anna
(1)
Dąbkowska Monika
(1)
Florkiewicz Violetta
(1)
Franków Łukasz
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Glińska-Lachowicz Anna
(1)
Gnaulati Enrico
(1)
Grotowska Beata
(1)
Guguła Katarzyna
(1)
Guzy Anna
(1)
Hanć Tomasz
(1)
Heininger Janet E
(1)
Herda Katarzyna
(1)
Herda-Płonka Katarzyna
(1)
Hudson Diana
(1)
Jagielska Katarzyna
(1)
Jankowski Andrzej
(1)
Jasińska Monika
(1)
Jaszczyszyn Elżbieta
(1)
Jaworska-Biskup Katarzyna
(1)
Jałowiec-Sawicka Magdalena
(1)
Jerzak Marta
(1)
Kajka Natalia
(1)
Kamińska Magdalena
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Kern Lee
(1)
Kisiel Bożena
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Klaczak Marzena
(1)
Kraczkowska Karolina
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Kubiak Hanna
(1)
Kutscher Martin L
(1)
Laake Dana
(1)
Lisowski Adam
(1)
Liszcz Krzysztof
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Miller Kelli
(1)
Monastra Vincent J
(1)
Musielewicz Adam
(1)
Myśliwczyk Iwona
(1)
Niezgoda Ewa
(1)
Noszczyk Iga
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Okoń Katarzyna
(1)
Paśniewska-Kuć Zofia
(1)
Pentecost David
(1)
Pisareva Ldmila Viktorovna
(1)
Pisula Agnieszka
(1)
Pisula Ewa
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(73)
2000 - 2009
(24)
1990 - 1999
(1)
1980 - 1989
(2)
1970 - 1979
(2)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(32)
Kraj wydania
Polska
(114)
Język
polski
(113)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(10)
Pedagodzy
(5)
Rodzice
(5)
6-8 lat
(3)
Dzieci
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
9-13 lat
(2)
Bibliotekarze
(2)
Dyrektorzy szkół
(2)
Nauczyciele bibliotekarze
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
0-5 lat
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko z ADHD
(95)
Zespół ADHD
(71)
Dziecko
(24)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(16)
Dziecko trudne
(14)
Wychowanie w rodzinie
(14)
Zachowanie
(14)
Dziecko niepełnosprawne
(13)
Wychowanie przedszkolne
(13)
Dziecko autystyczne
(12)
Agresywność
(9)
Autyzm
(8)
Niepowodzenia szkolne
(8)
Dziecko niedosłyszące
(7)
Dziecko zdolne
(7)
Kształcenie integracyjne
(7)
Nauczanie
(7)
Rodzice
(7)
Dzieci
(6)
Nauczanie początkowe
(6)
Dysleksja i dysgrafia
(5)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(5)
Dziecko z zespołem Aspergera
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Uczniowie
(5)
Uczucia
(5)
Zaburzenia zachowania
(5)
Dziecko niewidome
(4)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(4)
Integracja społeczna
(4)
Lęk
(4)
Muzykoterapia
(4)
Nieśmiałość
(4)
Osobowość
(4)
Pisanie
(4)
Psychoterapia
(4)
Rodzina
(4)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Zdolności
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Czytanie
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dziecięce porażenie mózgowe
(3)
Dziecko chore
(3)
Dziecko chore przewlekle
(3)
Dziecko głuche
(3)
Dziecko niedowidzące
(3)
Grupy rówieśnicze
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Mowa
(3)
Mutyzm
(3)
Nauczyciele
(3)
Przemoc w rodzinie
(3)
Schizofrenia
(3)
Socjoterapia
(3)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(3)
Słuch
(3)
Uczenie się
(3)
Współdziałanie
(3)
Wychowanie estetyczne
(3)
Wzrok
(3)
Zespół Tourette'a
(3)
Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu
(3)
Afazja dziecięca
(2)
Bajkoterapia
(2)
Biblioterapia
(2)
Choroba trzewna
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dwujęzyczność
(2)
Dyscyplina szkolna
(2)
Dziecko maltretowane
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Dziecko z FAS
(2)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(2)
Dziecko z zespołem Downa
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Język angielski
(2)
Język migowy
(2)
Kinezjologia edukacyjna
(2)
Klasa szkolna (socjol.)
(2)
Klasa szkolna (socjologia)
(2)
Matematyka
(2)
Metody wychowawcze
(2)
Młodzież
(2)
Młodzież trudna
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Odrzucenie rówieśnicze
(2)
Otyłość
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Pewność siebie
(2)
Prawa dziecka
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Rodzeństwo
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Szkolnictwo
(2)
Teatroterapia
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Temat: czas
2001-
(11)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Finlandia
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(15)
Artykuł z czasopisma fachowego
(11)
Poradniki dla rodziców
(7)
Opracowanie
(6)
Poradniki
(5)
Poradnik
(4)
Poradniki dla nauczycieli
(4)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(2)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Komiksy
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręczniki
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Publikacja naukowa
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(24)
Psychologia
(10)
Medycyna i zdrowie
(5)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(3)
Etnologia i antropologia kulturowa
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(4)
Bliżej Przedszkola
(2)
Edukacja Wczesnoszkolna
(2)
Poradnik Bibliotekarza
(2)
Dyrektor Szkoły
(1)
Języki Obce w Szkole
(1)
Oświata Mazowiecka
(1)
Polonistyka
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Remedium
(1)
Wychowujmy! : dorosłym o dzieciach
(1)
Życie Szkoły
(1)
114 wyników Filtruj
Artykuł
W koszyku
Absurdalny dramat hiperaktywnych dzieciaków / Karolina Strugińska. // Wychowujmy! : dorosłym o dzieciach. - 2022, nr 6(9), s. 33 - 37.
Książka
W koszyku
Fenomen indygo : dzieci nowych czasów / Carolina Hehenkamp. - Wyd. 2. - Katowice : "Kos", 2009. - 274 s. : il. ; 21 cm.
Książka w twórczy i otwarty sposób podejmuje temat zadań życiowych nowych dzieci, dzieci indygo. Wydaje się, że poczyniły one pewien skok ewolucyjny w porównaniu z dziećmi "normalnymi" posiadają zdolności paranormalne, a w życiu kierują się przede wszystkim intuicją. Dzieci indygo żyją zgodnie z własnymi zasadami, nie dają się zmusić do niczego ani podporządkować, nie pasują do naszego utrwalonego sposobu myślenia, a wręcz sprzeciwiają się mu, choć jest to tylko opór bierny. Ich sprzeciw przejawia się często problemami w nauce i w zachowaniu w szkole, To powoduje, że z objawami ADHD, nadpobudliwością, dysleksją, uczuleniami na artykuły spożywcze albo alergiami dzieci te trafiają do psychiatrów i terapeutów. W sposób zrozumiały dla wszystkich autorka wyjaśnia przyczyny i znaczenie niezwykłego zjawiska dzieci indygo. Dzieląc się swoimi rozwiązaniami, spostrzeżeniami oraz doświadczeniami, chce zachęcić Czytelnika do zmiany myślenia i ukazuje nowe, niezwykłe zrozumienie złożonych związków pomiędzy dziećmi indygo, ich rodzicami i społeczeństwem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51574 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47905 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66152 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 01342 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nadmierna ruchliwość, brak koncentracji to powszechne cechy występujące u większości dzieci. Są jednak sytuacje gdy zachowanie dziecka staje się niepokojące i zaczyna budzić niepokój rodziców. Autorki przedstawiają skuteczne metody komunikowania się i pracy z dziećmi z ADHD. Podkreślają, że najważniejszym elementem sukcesu jest konsekwentne działanie wielopłaszczyznowe. Metody pracy zostały dobrane w sposób, który bawi i wychowuje. Dziecku pomogą w rozwoju, efektywnej nauce oraz dążeniu do refleksyjnego zachowania, dorosłemu zaś pozwolą zrozumieć mechanizmy postępowania dziecka i wypracować jego sukcesy. Bo każdy choćby najmniejszy przebłysk tego, że coś wyjdzie, daje siłę i wiarę w to, że będzie następny. A po nim kolejny. I niech ta zachłanność na miłość, cierpliwość i poświęcenie do pracy ze swoim dzieckiem się nie kończy!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108196 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50666 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39588 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32621 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45723 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64569 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Kliniczna Dziecka i Rodziny ; 10.)
Trzeci tom serii wydawniczej „Psychologia Kliniczna Dziecka i Rodziny”, praca zbiorowa. Autorzy prezentują różne konteksty, w których można rozważać rozwój osobowości w okresie dzieciństwa i dorastania, i omawiają wybrane czynniki sprzyjające prawidłowemu rozwojowi oraz prowadzące do zakłóceń jego przebiegu. W ośmiu rozdziałach tomu mowa jest o znaczeniu związków między naturą a kulturą, o roli przemian cywilizacyjnych w dalekiej przeszłości i we współczesnym świecie, o uwarunkowaniach rozwoju zdolności rozumienia własnych zachowań i działań innych ludzi, zagrożeniach związanych z wczesną utratą rodzica i z występowaniem u rodziców zaburzeń osobowości, mechanizmach kształtowania się specyficznego stylu motywacyjnego u dzieci z ADHD, a także o rozwoju cech psychopatycznych u dzieci i młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109930 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49382 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39780 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32838 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46188 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64654 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44786 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Autor postawił sobie zadanie trudne i wymagające rozległej wiedzy. Jest nim ujawnienie i analiza rodzinnych korelatów nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD). Osiągnął cel, którym jest wzbogacenie wiedzy pedagogicznej o problemach rodzin wychowujących dzieci z ADHD o istotne treści ujęte w sposób wielostronny, poddane wnikliwej analizie prowadzącej do wartościowych spostrzeżeń i wniosków praktycznych oraz uogólnień interesujących z teoretycznego punktu widzenia, dobrze umocowanych w danych ilościowych poddanych analizie statystycznej. Wartość poznawcza pracy jest bardzo duża. Składa się na nią ocena zarówno części poświęconej stanowi badań nad zespołem ADHD oraz syntezie wybranych aspektów wiedzy o rodzinie, jak i wiedzy dodanej, pozyskanej w wyniku badań własnych oraz oryginalnej autorskiej refleksji. Wiedza wniesiona przez Autora ma nie tylko charakter porządkujący, ale stanowi także novum dla polskiej pedagogiki. Najważniejszą zaletą pracy jest jej osadzenie w polskiej rzeczywistości społecznej - zarówno edukacyjnej, jak i rodzinnej. Pozyskanie bogatych danych dotyczących problemów uczniów żyjących w tej rzeczywistości stworzyło warunki do podjęcia refleksji pedagogicznej nacechowanej realizmem i prowadzącej do stworzenia mocnych podstaw programu wsparcia dla rodzin wychowujących dzieci z ADHD. Na bardzo wysoką ocenę zasługuje aspekt aplikacyjny pracy. Zawarty w niej program wsparcia ma charakter kompleksowy, jest przemyślany i wyczerpujący; nadaje się do modyfikowania i rozwijania w związku z indywidualnymi potrzebami uczniów. Fragment recenzji wydawniczej prof. dr hab. Kazimiery Krakowiak
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110910 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47706 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65698 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Żywe srebro : ADHD / Aleksandra Chmielewska ; [ilustracje Agnieszka Ostrowska]. - Wydanie 2. - Szklarska Poręba : Stowarzyszenie Rodziców Dzieci Niepełnosprawnych "Światełko", 2016. - 28 stron (w tym złożone) : ilustracje kolorowe ; 24 cm.
(Bajki bez Barier ; cz. 3)
Dzieci chore i niepełnosprawne spotykają się często z negatywnym nastawieniem rówieśników, którzy nie wiedzą jak reagować na odmienność, nie rozumieją jej, boją się. Dając dziecku szansę na poznanie i zrozumienie inności, uczymy dziecko otwartości, pomagamy mu pokonać lęki i zerwać z uprzedzeniami. Bardzo pomocna może być lektura psychoedukacyjnych opowiadań z serii „Bajki bez barier” napisanych przez Joannę M. Chmielewską i Aleksandrę Chmielewską, które wprowadzają w świat chorych i niepełnosprawnych rówieśników. Każda książka przybliża charakterystyczne cechy danej choroby (celiakia, epilepsja, zaburzenia mowy, niepełnosprawność ruchowa, zespół Aspergera itd.), opisuje jasno jej symptomy (często z perspektywy dziecka dotkniętego tą chorobą, niepełnosprawnością lub zaburzeniem).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Informatorium
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113397 BL (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44435 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42481 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98902, 98901 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30873 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 342)
Zespół hiperkinetyczny to schorzenie, którego objawy ujawniają się w dzieciństwie i utrzymują się często w wieku dorosłym, powodując długofalowe skutki. Jest najczęstszym rozpoznaniem we wczesnym wieku szkolnym. Charakteryzuje się obecnością trwałych wzorców zachowania układających się w triadę objawów: problemów z koncentracją uwagi, impulsywnością oraz nadruchliwością, które wpływają znacznie na funkcjonowanie dzieci i młodzieży w różnych obszarach życia. Zmienność, nieprzewidywalność i złożoność współczesnego świata stawiają przed uczniami z ADHD trudne wyzwanie sprostania jego wymaganiom, jednak najtrudniejsze zadanie przypada edukacji. Uczniowie z ADHD to grupa dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Głównym celem pomocy psychologiczno-pedagogicznej świadczonej na terenie szkoły jest wyrównywanie szans edukacyjnych, budowanie odpowiednich strategii pracy do możliwości i potrzeb uczniów z ADHD. Kluczowym celem sformułowanym w książce jest ukazanie specyfiki i uwarunkowań zależności zarysowującej się między funkcjonowaniem dzieci i młodzieży z ADHD w przestrzeni edukacyjnej i społecznej a oddziaływaniami środowiska edukacyjnego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118087 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psyche/Soma)
Russell A. Barkley, autorytet w dziedzinie leczenia zaburzeń koncentracji uwagi, pomaga zrozumieć, czym jest ADHD, jakie są potrzeby dziecka z takim zaburzeniem oraz jaka jest rola rodzica w procesie wychowawczym.
Opracowana przez autora metoda wychowawcza – oparta na aktualnym stanie wiedzy na temat zaburzeń koncentracji i najnowszych technikach terapeutycznych – to niezastąpione wsparcie dla rodziców dzieci i młodzieży z ADHD. Zastosowanie wskazówek wychowawczych w codziennych sytuacjach pomoże uporać się z problemami, a zaprezentowane przykłady pokażą, jak zapewnić dziecku możliwie najlepszą opiekę i rozwinąć jego potencjał. Przejrzysta struktura, przystępny język oraz bogactwo informacji zawartych w podręczniku pomogą rodzicom na całym świecie osiągnąć sukces wychowawczy.
Dzięki tej książce: – zrozumiesz, czym jest ADHD, gdzie szukać informacji i pomocy, – nauczysz się efektywnie współpracować ze szkołą i instytucjami wspierającymi, – poznasz skuteczne metody wychowawcze niezbędne w budowaniu relacji z dzieckiem. [opis z okładki]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117254 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42994 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49150 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rodzice dziecka z ADHD/ADD mają często uczucie, jakby mieszkali na polu bitwy. Walka toczy się nieustannie o uwagę dziecka, rozrzucone skarpetki, zachowanie przy stole, nieodrobione lekcje, zgubione zeszyty... Autorka poradnika - terapeutka rodzinna, konsultantka w zakresie organizacji i zarządzania czasem - udziela wskazówek, jak nadpobudliwe i rozpraszające się dziecko nauczyć porządku, systematycznej pracy i nauki. Poradnik przeznaczony jest przede wszystkim dla rodziców, ale będzie też przydatny dla nauczycieli, psychologów i pedagogów pracujących z dziećmi z ADHD/ADD.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104590 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49378, 49607 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38555 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31926 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44635 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65060 P 3,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program do pracy z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo w wieku przedszkolnym, ukazujący propozycje kontrolowania dziecięcej energii poprzez odpowiednio zorganizowane zabawy i ćwiczenia relaksacyjne, zawarte w praktycznych scenariuszach zajęć dostosowanych do poszczególnych grup wiekowych. Książka ukazuje przyczyny niewłaściwego zachowania dzieci i sposoby radzenia sobie z nimi. Omawia następujące metody pracy z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo: 1. Techniki relaksacyjne - według Jakobsona - oparte na treningu autogennym Schultza 2. Metodę Symboli Dźwiękowych 3. Techniki parateatralne - technikę zamiany ról - teatr palcowy - teatrzyk kukiełkowy - teatrzyk wyboru 4. Metodę malowania dziesięcioma palcami 5. Metodę Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne Dzieci nadpobudliwe psychoruchowo sprawiają rodzicom i wychowawcom wiele problemów wychowawczych. Zdarza się często, że dorośli są nieświadomi głównych przyczyn niewłaściwego zachowania dzieci. Z tego powodu winą za złe zachowanie obarczają dzieci. poleca ImpulsTymczasem znajomość i świadomość przyczyn nieodpowiedniego zachowania dzieci jest niezwykle ważna. Dzieciom nadpobudliwym należy poświęcać dużo uwagi. Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, w czym tkwi problem dzieci nadpobudliwych, ponieważ bez tego nie można im pomóc. Należy przede wszystkim nauczyć dzieci kontrolowania swojej energii. W osiągnięciu tego celu pomogą odpowiednio zorganizowane zabawy ruchowe i ćwiczenia relaksacyjne, w czasie których dzieci uczą się różnych sposobów rozładowania swojej energii (np. swobodna ekspresja ruchowa, ekspresja ruchowa kontrolowana, "zabawa w słabego i silnego" - relaksacja metodą Jacobsona). Istotne też jest, aby nauczyć dzieci korzystania z nagromadzonej w swoim ciele energii we właściwym kierunku. W niniejszej pracy - napisanej w formie programu - autorka zajęła się zagadnieniem nadpobudliwości psychoruchowej u dzieci w wieku przedszkolnym. W części teoretycznej (rozdziały I-V) starała się wykazać, na czym polega problem nadpobudliwości oraz jak sobie z nim radzić. W części praktycznej (rozdziały VI-IX) natomiast zamieściła scenariusze zajęć dla poszczególnych grup wiekowych. Program jest uzupełnieniem indywidualnych oddziaływań terapeutycznych - jak pisze bowiem M. Bogdanowicz: "ważne jest tu uspołecznienie dzieci nadpobudliwych psychoruchowo, nadmiernie skupionych na realizacji swoich potrzeb. Zajęcia w grupie pomagają im w rozwijaniu empatii i uczeniu się współpracy z innymi" (M. Bogdanowicz i in., 1992, s. 86). Tak skonstruowany program będzie pomocny w postępowaniu z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo. Zgodnie z poglądami H. Nartowskiej, "tylko od nas, dorosłych, zależy, czy dziecko nadpobudliwe psychoruchowo będzie tylko trudniejszym wychowawczo dzieckiem, czy też dzieckiem o zaburzonym zachowaniu" (H. Nartowska, 1976).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116059 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pierwszy taki poradnik! Odpowiednia dieta to jedna z metod leczenia zespołu nadpobudliwości psychoruchowej (ADHD). Może wspierać terapię psychologiczną czy farmakologiczną dziecka. U dzieci z ADHD, podobnie jak u dzieci autystycznych, często występują alergie pokarmowe. Korzystne okazuje się zastosowanie diety bezmlecznej, bezglutenowej i bezcukrowej. Dobrze dobrana dieta w leczeniu ADHD, a także autyzmu, ma kluczowe znaczenie. Ta książka powstała z myślą o dzieciach cierpiących na zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) i spektrum autystyczne (ASD), ale może okazać się pomocna również w przypadku dzieci z różnorodnymi problemami rozwojowymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109690 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39939 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32844 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program do pracy z dziećmi nadpobudliwymi psychoruchowo w wieku przedszkolnym, ukazujący propozycje kontrolowania dziecięcej energii poprzez odpowiednio zorganizowane zabawy i ćwiczenia relaksacyjne, zawarte w praktycznych scenariuszach zajęć dostosowanych do poszczególnych grup wiekowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48263 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi kompendium aktualnej wiedzy o tym, czym jest zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) oraz jak radzić sobie na co dzień z tym zaburzeniem. Dowiesz się z niej, czego potrzebują dziecko i nastolatek, co stanowi dla nich największe trudności oraz co sprzyja ich rozwojowi. Ten praktyczny poradnik znanych ekspertek napisany na podstawie wieloletniego doświadczenia w pracy z osobami z ADHD, w przystępny sposób odpowiada na pytania: jak rozpoznać typowe objawy ADHD, jak pracować z osobą z ADHD w domu i szkole, jak wspierać dziecko i nastolatka w ich dorastaniu oraz życiu społecznym. To proste i bardzo konkretne porady dotyczące kwestii najważniejszych dla rodziców i nauczycieli – zrozumienia osoby z ADHD, zapewnienia jej optymalnego rozwoju, pielęgnowania jej mocnych stron oraz pokazywania, jak może harmonijnie i twórczo funkcjonować w świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115638 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52162 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34993 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48538 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67321 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak pomóc dzieciom nadpobudliwym, z ADHD? Jest ich coraz więcej, przysparzają wiele zmartwień rodzicom, nauczycielom. Jednak najwięcej kłopotów mają same ze sobą. Jak im pomóc? Jak z nimi postępować? Jak je wychowywać? Autora książki odpowiada na te pytania w sposób kompetentny, posługując się barwnym językiem i przykładami z życia dzieci z ADHD.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33406 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej