Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(79)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(67)
Artykuły
(12)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Publikacje fachowe
(7)
Poradniki i przewodniki
(6)
Proza
(5)
Publikacje naukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
E-booki
(1)
Dostępność
dostępne
(174)
wypożyczone
(53)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(34)
Czytelnia Piła
(4)
Wypożyczalnia Chodzież
(33)
Wypożyczalnia Czarnków
(43)
Wypożyczalnia Trzcianka
(40)
Wypożyczalnia Złotów
(38)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(18)
Czytelnia Wągrowiec
(13)
Informatorium
(3)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Okuniewski Juliusz
(6)
Borkowska Agnieszka
(5)
Attwood Tony
(4)
Grandin Temple
(4)
Kozdroń Agnieszka
(4)
Winczura Barbara
(4)
Cytowska Beata
(3)
Banaszczyk Izabela
(2)
Całek Grzegorz
(2)
Charbicka Magdalena
(2)
Chromik-Kovačs Joanna
(2)
Delaney Tara
(2)
Grotowska Beata
(2)
Kamińska-Holc Katarzyna
(2)
Maciarz Aleksandra
(2)
Schmidt Peter
(2)
Skowrońska Emilia
(2)
Łucjanek Agnieszka
(2)
Święcicka Joanna
(2)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bartkowski Robert
(1)
Bednarz Marzena
(1)
Biadasiewicz Małgorzata
(1)
Biernacka Anna
(1)
Bladowska Joanna
(1)
Bojanowski Brian
(1)
Bukiert Katarzyna
(1)
Chmielewska Joanna Maria
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Drała Dorota
(1)
Dyrda Karolina
(1)
Forester Cheryl
(1)
Gardian-Miałkowska Renata
(1)
Garnett Michelle
(1)
Gerland Gunilla
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gray Carol
(1)
Gubała Magdalena
(1)
Guzy Anna
(1)
Haduła Aleksandra
(1)
Hoopmann Kathy
(1)
Jagielska Gabriela
(1)
Jankowska Halina
(1)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(1)
Jodko-Kula Elżbieta
(1)
Kabzińska Łucja
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Kaufman Raun K
(1)
Kietzman Krzysztof
(1)
Kim Cynthia
(1)
Kluczkowska Karolina
(1)
Kordzińska - Grabowska Anna
(1)
Kornaś Dorota
(1)
Kruk-Lasocka Joanna (1954-)
(1)
Krztoń Alicja
(1)
Kutscher Martin L
(1)
Kwapińska Katarzyna
(1)
Kłosiński Michał
(1)
Liberska Hanna
(1)
Liesenfeld Monika Anna
(1)
Lubocka Weronika
(1)
Ludkiewicz Eliza
(1)
Malek Renata
(1)
Malina Alicja
(1)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(1)
McIlwee Myers Jennifer
(1)
Michalczak Katarzyna
(1)
Mikołajczak Małgorzata
(1)
Miłosz Angelika
(1)
Moyski Elżbieta
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta
(1)
Notbohm Ellen
(1)
O'Toole Jennifer Cook
(1)
Okoniewska Małgorzata
(1)
Ordetx Kristina
(1)
Ołdak Edyta
(1)
Palak Zofia
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Policht-Jaruga Anna
(1)
Porayski-Pomsta Józef
(1)
Prusik Anna
(1)
Przybysz-Piwko Maria
(1)
Przybysz-Zaremba Małgorzata
(1)
Pstrągowska Joanna
(1)
Pękała Rafał
(1)
Radwańska Anna
(1)
Rosińska Jolanta
(1)
Saul Richard
(1)
Skałbania Barbara
(1)
Składanowska Kinga
(1)
Sniezhko Olga
(1)
Sorensen Patricia
(1)
Sowińska Magdalena
(1)
Staszkiewicz Ewa
(1)
Stawarski Andrzej
(1)
Sutton Carl
(1)
Suwalska-Barancewicz Dorota
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(65)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(37)
Kraj wydania
Polska
(80)
Język
polski
(79)
Odbiorca
Nauczyciele
(12)
Pedagodzy
(6)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Rodzice
(5)
6-8 lat
(4)
Dzieci
(4)
Logopedzi
(4)
Psycholodzy
(4)
Terapeuci zajęciowi
(4)
9-13 lat
(3)
0-5 lat
(2)
Dyrektorzy szkół
(2)
Osoby z zespołem Aspergera
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Terapeuci
(2)
14-17 lat
(1)
Autystycy
(1)
Lekarze
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele historii
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Rodziny autystyków
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura słoweńska
(1)
Temat
Dziecko z zespołem Aspergera
(68)
Zespół Aspergera
(49)
Dziecko autystyczne
(34)
Autyzm
(33)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(11)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(10)
Mowa
(9)
Dziecko
(7)
Niepowodzenia szkolne
(7)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(6)
Osoby z autyzmem
(6)
Zachowanie
(6)
Zespół ADHD
(6)
Dziecko niedosłyszące
(5)
Dziecko z zespołem Downa
(5)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(5)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Logopedia
(4)
Słuch
(4)
Afazja
(3)
Dziecko z FAS
(3)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Mutyzm
(3)
Nauczanie
(3)
Niemowlę
(3)
Osoby z zespołem Aspergera
(3)
Rehabilitacja medyczna
(3)
Rodzice
(3)
Rozszczepy podniebienia i wargi
(3)
Schizofrenia
(3)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(3)
Wady rozwojowe
(3)
Zespół Tourette'a
(3)
Życie codzienne
(3)
Arteterapia
(2)
Barwy
(2)
Depresja psychiczna
(2)
Dojrzałość emocjonalna
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niedowidzące
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko niewidome
(2)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Jąkanie
(2)
Kobieta
(2)
Lęk
(2)
Metoda Bobathów
(2)
Metoda Petö
(2)
Metoda Vojty
(2)
Metody nauczania
(2)
Młodzież
(2)
Nastolatki
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Orzecznictwo lekarskie
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Stosunki interpersonalne
(2)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(2)
Uczucia
(2)
Urazy
(2)
Współdziałanie
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(2)
Zespół Retta
(2)
Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu
(2)
Afazja dziecięca
(1)
Ajurweda
(1)
Apraksja mowy
(1)
Autystycy
(1)
Bajkoterapia
(1)
Bunt
(1)
Choroba sieroca
(1)
Choroba trzewna
(1)
Choroby
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Chorzy w rodzinie
(1)
Chorzy z afazją
(1)
Ciąża
(1)
Czytanie
(1)
Diagnostyka medyczna
(1)
Dogoterapia
(1)
Dyslalia
(1)
Dystrofia mięśniowa Duchenne'a
(1)
Dzieci autystyczne
(1)
Dziecięce porażenie mózgowe
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko chore na nerwice
(1)
Dziecko chore na padaczkę
(1)
Dziecko chore przewlekle
(1)
Dziecko jąkające się
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z dystrofią
(1)
Dziecko z mutyzmem
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Temat: czas
2001-
(6)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie ; okolice)
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(12)
Artykuł z czasopisma fachowego
(10)
Poradnik
(8)
Poradniki
(7)
Opowiadania i nowele
(4)
Poradniki dla rodziców
(4)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Opracowanie
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Podręczniki
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Artykuł z czasopisma historycznego
(1)
Dane statystyczne
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Opowiadanie dziecięce polskie
(1)
Pamiętniki niemieckie
(1)
Pamiętniki szwedzkie
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Powieść autobiograficzna
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Sprawozdania
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół specjalnych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(19)
Psychologia
(11)
Medycyna i zdrowie
(3)
Historia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(4)
Bliżej Przedszkola
(3)
Dyrektor Szkoły
(2)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(1)
Wiadomości Historyczne z Wiedzą o Społeczeństwie
(1)
Wychowanie w Przedszkolu
(1)
80 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
AUTYZM I PROBLEMY NATURY SENSORYCZNEJ W niniejszej publikacji Temple Grandin – wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na całym świecie działaczka na rzecz dobrostanu zwierząt – opowiada o swoim dzieciństwie i problemach związanych z dorastaniem z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących wychowywania dziecka z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie myślenia osób ze spektrum oraz na problemach sensorycznych. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 113610 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51029 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41191 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34020 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47380 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 68087 P 4,1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje. Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2–5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na problemy z radzeniem sobie z uczuciem złości u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52237 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42481 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35052 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Z dziury w poplamionym plecaku leniwe cielsko wystawia Glizdoń. Chrumak stroi zestaw chrumkadełek, by sączyć do ucha hałaśliwe melodie. Z kieszonki kurtki zaś, na szczęście, już wygląda miś-ratowniś. Główny bohater wprowadza czytelnika do swojego świata. Świata oglądanego oczami osoby z zespołem Aspergera. Pełnego niesamowitości, tajemnic, ale i strachów oraz wątpliwości, które cicho proszą, by z troską je obłaskawić. Osobliwego, ale bliskiego każdemu... To historie autentyczne jak dziecięce problemy. Powstałe dzięki wieloletniej współpracy autorki ze swoimi podopiecznymi, inspirowane przez nich i recenzowane przez ich mamy. Kierowane zarówno do rodziców, terapeutów, jak i dzieci ze spektrum autyzmu, a także... ich rówieśników. O nicponiach, których warto zrozumieć, i różnicach, które trzeba poznać!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48443 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67323 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jako chłopiec, Raun Kaufman został zdiagnozowany przez ekspertów jako dziecko autystyczne, o IQ poniżej 30 i wymagające specjalistycznej opieki medycznej. Lata później, Raun ukończył studia z zakresu Etyki Biomedycznej na Uniwersytecie Browna, stał się znanym i cenionym ekspertem od zaburzeń ze spektrum autyzmu, a przede wszystkim najlepszym dowodem na to, że z autyzmu da się wyjść, dzięki programowi Son-Rise, rewolucyjnej metodzie stworzonej przez rodziców Kaufmana. W swojej poruszającej książce Kaufman wyjaśnia, jakie to uczucie być autystycznym dzieckiem i pokazuje, w jaki sposób rodzice dzieci ze spektrum zaburzeń autyzmu mogą na nowo rozbudzić nadzieję i pomóc swoim dzieciom zaadaptować się na nowo w świecie i funkcjonować jak większość społeczeństwa. Autyzm - przełom w podejściu to przede wszystkim zbiór praktycznych strategii, które można stosować od zaraz. Znajdziesz w niej: przełomowe informacje i zasady, dzięki którym każdy rodzic ma szansę dotrzeć do swojego zablokowanego dziecka i nawiązać z nim porozumienie; wyjątkowe metody, oparte na bezpieczeństwie emocjonalnym, które pomagają stworzyć autystycznemu dziecku przestrzeń, w której może powoli otwierać się na innych i nawiązywać społeczne relacje; sposoby pracy, które przystosowują autystyczne dzieci do przebywania wśród ludzi i tworzą grunt pod budowanie w nich pewności siebie; proste strategie, dzięki którym zniwelowanie stresu, strachu i poczucia wyobcowania u zablokowanego dziecka staje się proste i dostępne dla rodziców, opiekunów i osób pracujących z osobami ze spektrum zaburzeń autyzmu. Przekonaj się, że z autyzmu można wyjść.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111418, 113090 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50165 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40484 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33287 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46822 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65439 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dziecko z zespołem Aspergera / Magdalena Charbicka. - Warszawa : "Difin", 2015. - 143 s. : il., fot., rys. ; 23 cm.
(Engram)
Poradnik dla osób pracujących z dzieckiem z zespołem Aspergera, zawierający kluczowe informacje związane z procesem diagnozy, terapii oraz wsparcia w środowisku przedszkolnym i szkolnym. Książka, która powstała jest wypadkową wiedzy zawartej w coraz większej ilości literatury dostępnej na rynku oraz codziennych doświadczeń osobistych i zawodowych. Starłam się przytoczyć w niej przykłady sytuacji, osób i doświadczeń, z którymi zmierzamy się każdego dnia jako specjaliści, terapeuci czy rodzice. Na swojej drodze spotkałam wiele wspaniałych osób, których wkład w tę książkę jest ogromny, chociaż nawet o tym nie wiedzą. Historie społeczne i materiały do pracy są wynikiem doświadczeń nas wszystkich i powstały z potrzeb dzieci i młodzieży, z którymi przyszło nam pracować.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111021, 111545, 110414 (3 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50043 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40152 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32972 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46573 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64960 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Czy czasem zastanawiasz się, skąd w nas tyle uczuć? Czemu wybuchamy złością, płaczemy z tęsknoty, milczymy odczuwając smutek? I jak to jest, że umiemy się witać, wiemy w jaki sposób komuś podziękować, w jakiej sytuacji przybić piątkę i kiedy unieść kciuk w górę? Skąd te gesty i czy w ogóle są nam potrzebne? Jak poznać, że kogoś właśnie uraziliśmy? Jak odczytać sygnały wskazujące, że ktoś nas lubi? Może bez tego wszystkiego świat byłby łatwiejszy? Myślę, że historia o pozaziemskim robocie pomoże znaleźć odpowiedź na wiele z tych pytań. Noro1 przybył na Ziemię zupełnie przypadkiem. Początkowo nie rozumiał, jak ludzie mogą przekazywać sobie tyle informacji za pomocą gestów, uczuć, spojrzeń. Powodowało to nieporozumienia i zabawne sytuacje. Jednak im dłużej poznawał świat razem ze swoim ośmioletnim przyjacielem Arturem, tym lepiej rozumiał że to, co ludzie odczuwają, jest naprawdę ważne. Książka została napisana z myślą o dzieciach z zespołem Aspergera oraz wszystkich ciekawych świata czytelnikach. Mam nadzieję, że historia Noro1 i Artura będzie dla Ciebie fascynującą podróżą przez zakamarki uczuć i społecznych relacji. Dzieci z zespołem Aspergera czy innym zaburzeniem ze spektrum autyzmu często cechuje poczucie niezrozumienia tego, co się dzieje wokół nich w kontekście społecznym. Specyfika ich funkcjonowania sprawia, że inaczej rozumieją słowa i motywy postępowania rówieśników czy osób dorosłych. Dzieci te potrzebują wsparcia w dotarciu do sensu pewnych zachowań i sformułowań, aby móc odnaleźć się w grupie i poczuć przynależność społeczną. Zanim wesprzemy je w prawidłowym rozumieniu znaczenia różnych sytuacji, czują się trochę jak przybysze z obcej planety. Książka „Noro-1. Przygody nieziemskiego przyjaciela” stanowi fantastyczną pomoc dla dzieci, które potrzebują wsparcia w zakresie rozumienia uczuć, motywów postępowania i relacji społecznych. Składa się z kilku rozdziałów, na których końcu znajdziemy ćwiczenia utrwalające przedstawiony materiał, ale także poszerzające zakres tematów poruszanych w danym rozdziale. Dzięki temu nie tylko ćwiczymy nazywanie uczuć czy rozumienie sytuacji społecznych, ale mamy również okazję doskonalić procesy poznawcze (koncentrację, uważność, pamięć krótko- i długotrwałą, wyobraźnię) oraz motorykę małą (ćwiczenia praktyczne, które stanowią też propozycje poszerzenia przedstawionych treści). Monika Kalinowska psycholog, autorka bloga Monikapsycholog.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Informatorium
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116219 BL (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109762 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Poradnik Nauczyciela, Wychowawcy, Pedagoga)
Krótkie kompendium wiedzy na temat relacji uczeń z Z.A., a środowisko szkolne, napisane przez nauczyciela szkoły podstawowej, który w swojej praktyce zetknął się z wieloma takimi uczniami. Dlaczego aspergerowiec reaguje tak, a nie inaczej na typowe dla środowiska szkolnego sytuacje, jak się zachować w odpowiedzi na jego zachowania, czego na pewno robić nie należy, a co robić należy, aby uczeń z ZA mógł efektywnie uczyć się w normalnej szkole i nie zaburzać nauki innych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114157 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biała Plama)
To rodzice są najczęściej pierwszymi osobami, które zauważają, że ich dziecko jest inne na tle rówieśników w rodzinie, w przedszkolu, szkole czy po prostu na placu zabaw. Po uzyskaniu diagnozy są pełni naturalnych ludzkich emocji typowych dla żałoby. Na początku mogą twierdzić, że dziecko wyrośnie lub dorośnie, lekarz się myli. Kiedy jednak dotrą do ostatniej fazy żałoby, czyli akceptacji, otwiera się przed nimi nowy świat i okazuje się, że jest on ciekawy, bogaty i wcale nie gorszy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108854 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia)
Ellen Notbohm i Veronica Zysk proponują mnóstwo zabaw i ćwiczeń, które pozytywnie wpłyną na rozwój dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera. Te skuteczne wskazówki pomogą dziecku odnosić sukcesy w domu,w szkole i w codziennych kontaktach z ludźmi. Przedstawione rozwiązania i strategie dostosowane są do różnych stylów uczenia się i zdolności dzieci. Wiele porad zmodyfikowano z myślą o nastolatkach i wyzwaniach, jakim muszą one sprostać, żyjąc z zaburzeniem ze spektrum autyzmu. 1001 porad… to niezwykle pomocna pozycja dla rodziców, nauczycieli i terapeutów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112393 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50621 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40652 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33430 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47131 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65750 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ma na celu przybliżenie zespołu Aspergera wszystkim tym, którzy w procesie życia mają lub mieć będą kontakt z tymi wyjątkowymi osobami. Autorka daje praktyczne narzędzie, które w jednym miejscu skupia wiedzę adresowaną do pedagogów, rodziców, terapeutów i wszystkich osób zainteresowanych zaburzeniami autystycznymi. Jako mama chłopca z zespołem Aspergera, wie, jak wiele czasu opiekunowie tracą na dotarcie do praktycznej wiedzy, jak wiele energii wydatkują by zrozumieć własne dziecko, nierzadko są to lata. Właśnie dlatego napisała tą książkę, by w jednym miejscu w prosty i praktyczny sposób odpowiedzieć na pytania nurtujące rodziców, pedagogów, nauczycieli i terapeutów, a związanych z dziećmi z zespołem Aspergera od najwcześniejszego okresu ich życia, z krótką charakterystyką rodzin w których jeden z partnerów cierpi na zespół Aspergera. Książka podzielona została na trzy rozdziały. Pierwszy zawiera ogólną charakterystykę zespołu Aspergera. Drugi fragment książki adresowany jest do pedagogów, którzy już od edukacji przedszkolnej mają do czynienia z dziećmi z zespołem Aspergera. Autorka przedstawiła zagadnienia związane z trudnościami i niepowodzeniami edukacyjnymi dziecka z diagnozą zespół Aspergera oraz omówiła praktyczne metody oddziaływań dydaktyczno - wychowawczych na dziecko z zespołem Aspergera w placówkach edukacyjnych. Trzecia część książki skierowana jest do rodziców i zawiera wszystkie te treści, które od momentu podejrzenia zaburzeń rozwojowych, przez proces diagnostyczny i terapeutyczny, aż do osiągnięcia przez dziecko samodzielności, są istotne i ważne w procesie wychowania do dorosłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114548, 109563 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49402 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39788 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33151 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46595 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Od 18 lat Kutscher diagnozuje często współwystępujące schorzenia neuropsychiatryczne takie jak ADHD, zaburzenia ze spektrum autystycznego, trudności w nauce czy depresję dwubiegunową. Jego przystępnie i zrozumiale napisany poradnik opisuje ogólne zasady diagnozowania i terapii tych zaburzeń u dzieci; kolejne rozdziały książki dotyczą różnych schorzeń i przybliżają czytelnikom przyczyny i objawy zaburzeń, ich wzajemny wpływ na siebie oraz sposoby leczenia. "Po zapoznaniu nas z najnowszą wiedzą na temat przyczyn poszczególnych zaburzeń, Kutscher odsłania przed nami konkretne strategie działania i wskazówki... To stabilny i efektowny fundament, na którym można budować dalszą wiedzę na temat zaburzeń rozwojowych. Jednak zarazem jest to książka na tyle bogata w treść, że może stanowić także samodzielne źródło informacji. Z całego serca polecam tę książkę wszystkim nauczycielom i rodzicom mającym do czynienia z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Będę ją popularyzować". [Heidi Bernhardt, badaczka zajmująca się tematyką ADHD] Kutscherowi sprawnie udaje się zarówno wywołać współczucie dla chorych dzieci, jak również z optymizmem pokazać, jak wielką rolę mogą odegrać troskliwi rodzice i nauczyciele. To wspaniałe znaleźć jedną książkę, którą można polecić rodzicom szukającym pomocnych informacji dotyczących kilku różnych zaburzeń dotykających ich dziecko. [ dr Leslie Packer, psycholog, specjalistka ds. zespołu Touretteĺa]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 105109 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44774 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37707 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30348 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42497, 45198 (2 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 62810 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci i nastolatki z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często mają trudności z odruchowym, intuicyjnym okazywaniem ciepłych uczuć: sympatii i miłości. Nierzadko nie rozumieją, że ich rodzice, rodzeństwo i przyjaciele potrzebują czułości. Jeszcze większe wyzwanie stanowi dla nich wyrażanie sympatii do nauczycieli, zaprzyjaźnionych terapeutów lub przyjaciół rodziny. Tony Attwood i Michelle Garnett – eksperci w dziedzinie autyzmu z wieloletnim doświadczeniem – przedstawiają autorski program terapii poznawczo-behawioralnej, dzięki któremu chłopcy i dziewczęta z zaburzeniami ze spektrum autyzmu nauczą się rozpoznawać oraz wyrażać sympatię i miłość w taki sposób, który będzie sprawiał radość zarówno im, jak i osobom z ich otoczenia. Zaprezentowane w książce ćwiczenia umożliwią dzieciom i nastolatkom z ASD odczytywanie swoich emocji oraz uczuć innych osób na podstawie zachowania, gestów lub słów, a także ułatwią wybór właściwej reakcji. Program stworzono z myślą o nauczycielach, psychologach i terapeutach, którzy mogą go realizować z dzieckiem indywidualnie lub z grupą od dwóch do sześciu osób. Attwood i Garnett przedstawiają nowe, pozytywne ujęcie zaburzeń ze spektrum autyzmu, co jest potrzebne i mile widziane. Ich program zawiera wskazówki, jak uczyć dzieci z autyzmem przeżywania oraz wyrażania sympatii i miłości, czyli umiejętności niezbędnych człowiekowi i kluczowych dla funkcjonowania w rodzinie. Autorzy stworzyli zestaw ćwiczeń idealnie nadający się do pracy w domu i szkole. Jest wygodny w użyciu, zawiera przydatne informacje i wskazówki. To doskonała pomoc dydaktyczna, pomagająca dzieciom i młodzieży zrozumieć sympatię i miłość, a zarazem umożliwiająca im budowanie związków i przyjaźni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35697 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Nowe historyjki społeczne / Carol Gray ; przekł. Juliusz Okuniewski. - Wyd. 2. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia Universalis, 2015. - 317 stron : ilustracje kolorowe ; 30 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Zwykle, gdy dowiaduję się, że Carol Gray pracuje nad nową publikacją, nie mogę się doczekać chwili, w której będę mógł przeczytać, co nowego ma do powiedzenia na temat tego, jak dzieci z ASD postrzegają i odbierają świat. Wiem, że innowacyjne pomysły i strategie jej autorstwa wykorzystam w praktyce klinicznej, a publikację będę polecał nauczycielom, rodzicom i współpracownikom. Czytając Nowe historyjki społeczne jeszcze przed ich oficjalnym wydaniem, pomyślałem sobie: „Carol, znowu ci się udało!”, trzymałem bowiem w dłoniach kolejną wyjątkową pozycję, dzięki której dzieci z ASD lepiej pojmą siebie i swoje miejsce w społeczeństwie. Carol doskonale rozumie świat osób z autyzmem oraz jednostek neurotypowych, a jej historyjki przydają się obu stronom, wspierając wzajemne zrozumienie, komunikację i akceptację. Z PRZEDMOWY dr. Tony’ego Attwooda W środku znajdziesz pogrupowane tematycznie historyjki z następujących działów: Ľ Historyjki uczą Ľ Zmiana Ľ Błędy Ľ Ja i moje uczucia Ľ Święta i prezenty Ľ Umiejętności interpersonalne i przyjaźń Ľ Dręczenie Ľ Zrozumieć dorosłych Ľ Dom i otoczenie Ľ Szkoła Ľ Planeta Ziemia Historyjki społeczne nareszcie po polsku. Metoda opracowana przez Carol Gray, choć prosta, okazuje się zaskakująco skuteczna w usprawnianiu funkcjonowania społecznego osób ze spektrum autyzmu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 50386 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41064 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65074 P 3, 5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje. Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (2–5 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52236 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42480 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35051 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Inspiracje Edukacyjne)
Prawdziwy człowiek. Osobista opowieść o dorastaniu i edukacji w autyzmie to zapis osobistych doświadczeń: wrażeń, emocji oraz postrzegania świata i komunikacji z otoczeniem osoby z autyzmem - przede wszystkim w czasie jej dorastania i edukacji. Pomaga w zrozumieniu odmiennego sposobu funkcjonowania dziecka autystycznego w rodzinie i społeczności szkolnej, postrzegania przez nie celu samego uczenia się oraz jego przebiegu. Ukazuje szereg niemożliwych do wyrażenia trudności, z którymi boryka się dziecko autystyczne i które najczęściej nie są dostrzegane ani rozumiane przez otoczenie. Książka pomoże nauczycielom, pedagogom oraz rodzicom w dostrzeżeniu w dziecku ukrytego autyzmu, co pozwoli na dostosowanie procesu nauczania i wychowania do jego potrzeb oraz możliwości. Przyczyni się także do rozwoju umiejętności pracy z dziećmi chorymi. Jest bezcennym źródłem wiedzy i inspiracji. Uczy tolerancji, empatii, otwartości i zrozumienia inności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110731 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40049 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33004 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Każde dziecko, niezależnie od tego, czy zdiagnozowano u niego autyzm, czy zespół Aspergera, lepiej poradzi sobie w życiu, jeśli będzie umiało dbać o higienę osobistą, radzić sobie ze stresem i prosić o pomoc. Rodzice i nauczyciele osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu mają znaczący wpływ na funkcjonowanie swoich wychowanków w świecie. Książka zawiera wiele konkretnych przykładów, jak rozwijać umiejętności ważne w codziennym życiu. Jennifer McIlwee Myers pisze z wyjątkowej perspektywy - zespół Aspergera rozpoznano u niej dopiero w wieku dorosłym, z kolei u jej brata autyzm zdiagnozowano jeszcze w dzieciństwie. Dzięki temu Czytelnik może utwierdzić się w przekonaniu, że świadome rozwijanie umiejętności życiowych u osób z autyzmem lub zespołem Aspergera jest bardzo ważne od najmłodszych lat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 112394 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50616 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40849 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33599 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47449 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67367 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Bajki bez Barier ; cz. 1)
Dzieci chore i niepełnosprawne spotykają się często z negatywnym nastawieniem rówieśników, którzy nie wiedzą jak reagować na odmienność, nie rozumieją jej, boją się. Dając dziecku szansę na poznanie i zrozumienie inności, uczymy dziecko otwartości, pomagamy mu pokonać lęki i zerwać z uprzedzeniami. Bardzo pomocna może być lektura psychoedukacyjnych opowiadań z serii „Bajki bez barier” napisanych przez Joannę M. Chmielewską i Aleksandrę Chmielewską, które wprowadzają w świat chorych i niepełnosprawnych rówieśników. Każda książka przybliża charakterystyczne cechy danej choroby (celiakia, epilepsja, zaburzenia mowy, niepełnosprawność ruchowa, zespół Aspergera itd.), opisuje jasno jej symptomy (często z perspektywy dziecka dotkniętego tą chorobą, niepełnosprawnością lub zaburzeniem).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Informatorium
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113395 BL (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia pod względem praktycznym stanowi cenny przewodnik do pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych, których z roku na rok przybywa coraz więcej. Dla wielu nauczycieli (szczególnie debiutujących w praktyce pedagogicznej) jest doskonałym vademecum łączącym wiedzę z praktyką, co tym samym znacznie ułatwi im przejście przez doświadczane zmagania w bezpośredniej pracy z uczniami objętymi specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Ponadto stanowi wartościowy materiał dla pedagogów, psychologów, a przede wszystkim nauczycieli, rodziców oraz studentów kierunku pedagogika.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36366 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49104, 49232 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja ma charakter poradnika zawierającego konkretne, bardzo proste i przejrzyście sformułowane wskazówki dotyczące pracy z dzieckiem z zespołem Aspergera. Jest skierowana do wszystkich nauczycieli, zwłaszcza szkół ogólnodostępnych, ale i integracyjnych lub specjalnych, którym przyszło pracować z tym jakże fascynującym, wymagającym, zaskakującym, inteligentnym, ale i czasami trudnym dzieckiem. Odbiorcami mogą być również inni specjaliści: pedagodzy, psycholodzy i logopedzi, którzy nie mają do czynienia na co dzień z dzieckiem cierpiącym na zaburzenie ze spektrum autyzmu, ale są ciekawi, jak ono funkcjonuje. Odbiorcami mogą być również rodzice dziecka ze zdiagnozowanym zespołem Aspergera, którzy potrzebują konkretnego pokierowania i wsparcia. Oprócz typowej charakterystyki i sposobów funkcjonowania ucznia cierpiącego na zespół Aspergera zaprezentowane są tu osiowe objawy tego zaburzenia z kręgu autyzmu oraz metody terapii. Książeczka jest zatem próbą zainteresowania środowisk nauczycielskich problemami tej grupy uczniów. Termin zespołu Aspergera w ciągu ostatnich kilku lat stał się tematem niezmiernie modnym i głośnym. Należy spodziewać się, że dzieci ze diagnozowanym zespołem Aspergera będzie systematyczne przybywać, jeżeli już tak się nie dzieje. Dlatego wiedza nauczycieli i innych specjalistów z tego zakresu musi się poszerzać, ponieważ dobrze funkcjonujące dziecko dotknięte tym zaburzeniem nie musi trafić do szkoły integracyjnej czy specjalnej, ale do zwykłej szkoły masowej, może właśnie, drogi nauczycielu, do twojej klasy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102695 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102696 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38478 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31731 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43717 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej