Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(133)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Artykuły
(101)
Publikacje naukowe
(33)
Książki
(32)
Publikacje fachowe
(25)
Publikacje dydaktyczne
(15)
E-booki
(4)
Publikacje informacyjne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(68)
wypożyczone
(19)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(16)
Czytelnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(14)
Wypożyczalnia Czarnków
(14)
Wypożyczalnia Trzcianka
(13)
Wypożyczalnia Złotów
(12)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(11)
Czytelnia Wągrowiec
(4)
Autor
Leśniewska Katarzyna
(6)
Gajdzica Zenon
(5)
Franków Łukasz
(3)
Głodkowska Joanna
(3)
Podgórska-Jachnik Dorota
(3)
Polak-Janik Ewelina
(3)
Szumski Grzegorz
(3)
Tołwińska-Królikowska Elżbieta
(3)
Zacharuk Tamara
(3)
Łoskot Małgorzata
(3)
Bednarz Marzena
(2)
Bladowska Joanna
(2)
Chrzanowska Iwona
(2)
Cytowska Beata
(2)
Drzazga Agnieszka
(2)
Garstka Tomasz
(2)
Gołubiew-Konieczna Monika
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Głażewski Michał
(2)
Ignaciuk Michalina
(2)
Jagoszewska Iwona
(2)
Kluczkowska Karolina
(2)
Litawa Aleksandra
(2)
Lubocka Weronika
(2)
Ludkiewicz Eliza
(2)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(2)
Miłosz Angelika
(2)
Muchacka Bożena
(2)
Mudło - Głagolska Karolina
(2)
Okoniewska Małgorzata
(2)
Olechowska Agnieszka
(2)
Pawlak Bożena
(2)
Pietras Tadeusz
(2)
Piwowońska Joanna
(2)
Plichta Piotr
(2)
Sipowicz Kasper
(2)
Skrzetuska Ewa
(2)
Sowińska Magdalena
(2)
Szakiewicz Aleksandra
(2)
Szczupał Bernadeta
(2)
Słupek Kazimierz
(2)
Włodarczyk Katarzyna
(2)
Zaorska Marzenna
(2)
Ćwirynkało Katarzyna
(2)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(2)
Żyta Agnieszka
(2)
Bartol Izabella
(1)
Bieńkowska Izabela
(1)
Binnebesel Józef
(1)
Bocian Beata
(1)
Bombińska-Domżał Anna
(1)
Bugdalski Bogdan
(1)
Chimicz Dorota
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czebiołko Anna
(1)
Czechowska Zyta
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Deleżyńska Katarzyna
(1)
Domagała-Kręcioch Agnieszka
(1)
Domagała-Zyśk Ewa
(1)
Donocik Iwona
(1)
Drachal Halina
(1)
Dropińska Dagna
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dziółko Marcin
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Fula Milan
(1)
Garus Katarzyna
(1)
Gałkowska Monika
(1)
Gniazdowska Karolina
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Gosztyła Tomasz
(1)
Grabowski Mariusz
(1)
Grygiel Paweł
(1)
Grzegorczyk-Dłuciak Nela
(1)
Grzesiak Hanna
(1)
Guratowska Katarzyna
(1)
Jacek Szmalec
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Jamińska Angelika
(1)
Jeznach Klaudia
(1)
Joachimczak Beata
(1)
Kaleta Włodzimierz
(1)
Kałuba - Korczak Anna
(1)
Kitlińska-Król Małgorzata
(1)
Klonowska Iwona
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Knopik Tomasz
(1)
Kocejko Magdalena
(1)
Kocoń Malwina
(1)
Konrad Bogusław
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Koszyk Irena
(1)
Kotormus Oksana
(1)
Kowalkiewicz-Kulesza Agnieszka
(1)
Kruś - Kubaszwska Katarzyna
(1)
Krzymowska Ewelina
(1)
Krzyśpiak Wiktoria
(1)
Kubik Ferdinand
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(68)
2010 - 2019
(42)
2000 - 2009
(27)
Okres powstania dzieła
2001-
(96)
Kraj wydania
Polska
(136)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(137)
Odbiorca
Nauczyciele
(40)
Dyrektorzy szkół
(25)
Pedagodzy
(17)
Pedagodzy szkolni
(13)
Terapeuci
(9)
Wychowawcy klas
(8)
Specjaliści terapii uzależnień
(6)
Nauczyciele przedszkoli
(5)
Nadzór pedagogiczny
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele wspomagający
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodzice
(1)
Socjolodzy
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Temat
Edukacja włączająca
(132)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(23)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(13)
Kształcenie integracyjne
(12)
Nauczanie
(8)
Nauczyciele
(8)
Dziecko niepełnosprawne
(7)
Pedagogika specjalna
(7)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(7)
Szkolnictwo specjalne
(7)
Autyzm
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością
(5)
Niepełnosprawność
(5)
Uczniowie
(5)
Wykluczenie społeczne
(5)
Aspiracje edukacyjne
(4)
Dziecko
(4)
Integracja społeczna
(4)
Neuropsychologia
(4)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(4)
Szkolnictwo
(4)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(3)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Osoby z niepełnosprawnością
(3)
Pedagogika
(3)
Pedagogika społeczna
(3)
Potrzeby edukacyjne
(3)
Rodzice
(3)
Szkoły ogólnodostępne
(3)
Współdziałanie
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Bariery edukacyjne
(2)
Deprywacja (psychologia)
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dostępność architektoniczna
(2)
Dzieci
(2)
Dziecko niedowidzące
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Edukacja ekologiczna
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Klasa szkolna (socjologia)
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Konflikt
(2)
Kształcenie
(2)
Mózg
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Niepełnosprawni umysłowo
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Nierówności społeczne
(2)
Oświata
(2)
Patologia społeczna
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Postawy
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Rodzina
(2)
Różnorodność
(2)
Szkolnictwo koedukacyjne
(2)
Szkolnictwo specjalne - integracja
(2)
Szkoły
(2)
Szkoły (budynki)
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Uczniowie szkół podstawowych
(2)
Wielokulturowość
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wsparcie społeczne
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wychowawstwo
(2)
Adaptacja testu psychologicznego
(1)
Anoreksja
(1)
Aplikacja internetowa
(1)
Badania naukowe
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
Bulimia
(1)
Błędy edukacyjne
(1)
Choroby przewlekłe
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Diagnoza
(1)
Dorosłość
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Dzieci kalekie
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko chore przewlekle
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko ulicy
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko z zaburzeniami neurorozwojowymi
(1)
Dziecko z zaburzeniami rozwoju
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja alternatywna
(1)
Edukacja zdalna
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Temat: czas
2001-
(44)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001
(1)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Polska
(16)
Czechy
(1)
Newcastle upon Tyne (Wielka Brytania)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(97)
Artykuł z czasopisma fachowego
(54)
Artykuł z czasopisma naukowego
(31)
Praca zbiorowa
(10)
Artykuł problemowy
(9)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(6)
Opracowanie
(6)
Czasopismo pedagogiczne
(5)
Raport
(3)
Raport z badań
(3)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Poradnik
(2)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(2)
Programy nauczania początkowego
(2)
Artykuł z czasopisma historycznego
(1)
Artykuł z czasopisma teologicznego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Felieton
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Podręcznik
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Referat
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(124)
Socjologia i społeczeństwo
(13)
Psychologia
(7)
Architektura i budownictwo
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Historia
(1)
Religia i duchowość
(1)
Tytuł czasopisma
Szkoła Specjalna
(15)
Dyrektor Szkoły
(14)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(10)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(7)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(7)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(6)
Wychowawca
(5)
Bliżej Przedszkola
(3)
Głos Pedagogiczny
(3)
Kwartalnik Pedagogiczny
(3)
Życie Szkoły
(3)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(2)
Głos Nauczycielski
(2)
Meritum
(2)
Nauczyciel i Szkoła
(2)
Nowa Szkoła
(2)
Pedagogika Społeczna
(2)
Ruch Pedagogiczny
(2)
Chowanna
(1)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Języki Obce w Szkole
(1)
Opieka Wychowanie Terapia
(1)
Oświata Mazowiecka
(1)
Remedium
(1)
Szkoła : miesięcznik dyrektora
(1)
TIK w Edukacji
(1)
Wychowanie w Przedszkolu
(1)
137 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Niezbędnik pedagoga specjalnego to zestaw materiałów dla nauczyciela współorganizującego kształcenie specjalne, pracującego z dziećmi w wieku szkolnym w szkole ogólnodostępnej lub z oddziałami integracyjnymi. Książka zawiera porady, wskazówki oraz wzory dokumentów do wykorzystania w bezpośredniej pracy z podopiecznymi i podczas konsultacji dla rodziców. Publikacja nie tylko pomoże pedagogom specjalnym sprostać wyzwaniom, jakie napotkają w szkole, ale także przypomni im, jak wspaniała, ważna i potrzebna jest ich praca. W skład książki wchodzą m.in.: wzór zgody na zajęcia rewalidacyjne wzór tablicy motywacyjnej dzienniczek korespondencji i informacji dzienniczek obserwacji pakiet szkolnych przywilejów dla ucznia ankieta dla rodziców dotycząca współpracy z pedagogiem specjalnym arkusz obserwacji zachowań niepożądanych u ucznia karty do indywidualnej pracy z uczniem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 117823 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43328 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36300 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Naukowa ; t. 7)
Książka składa się z trzech części. Pierwsza ma najbardziej teoretyczny i wprowadzający charakter. Prezentujemy w niej aktualny stan prac badawczych na temat kluczowych aspektów edukacji włączającej. Omawiając krytycznie najnowsze wyniki badań, staraliśmy się uwzględnić perspektywę kluczowych aktorów edukacji włączającej: uczniów, nauczycieli i rodziców. Część druga poświęcona jest analizie modelu szkoły i przedszkola włączającego. Ma ona bardziej praktyczny charakter. Jej autorzy pokazują rozwiązania finansowe, organizacyjne i pedagogiczne, które 11 służą przekształcaniu się szkół i przedszkoli w placówki włączające. Opisane propozycje są rezultatem zarówno aplikacji wyników badań, jak i generalizacji udanych doświadczeń praktycznych. Analizy zamieszczone w tej części składają się na pożądany model funkcjonowania szkolnictwa, zgodny ze współczesną wizją edukacji włączającej. W trzeciej części prezentowane są rozwiązania służące zaspokajaniu potrzeb uczniów wybitnie zdolnych, a także migrantów w placówkach edukacyjnych. (ze wstępu)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116537 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52726 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42403 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35532 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48925 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67605 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy publikacji: Gładyszewska-Cylulko Joanna, Cytowska Beata, Drzazga Agnieszka, Jagoszewska Iwona, Plichta Piotr i Szczupał Bernadeta Niniejsze opracowanie prezentuje specyfikę pracy i wsparcia w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawnościami, o różnych potrzebach edukacyjnych. Choć każdy z rodzajów niepełnosprawności wymaga nieco innych oddziaływań terapeutyczno-edukacyjnych, to niektóre zjawiska występujące w przestrzeni szkolnej dotykają wszystkich przedstawianych grup. Jednym z nich jest agresja rówieśnicza i przemoc (bullying). Temu tematowi została poświęcona pierwsza część monografii. Osoby z niepełnosprawnościami niekiedy występują w roli agresorów, ale częściej stają się ofiarami. Znajomość mechanizmów agresywnych realizowanych za pomocą nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (agresja elektroniczna i cyberbullying), a także zasad i praktycznych wskazówek odnośnie do postępowania profilaktycznego w sytuacji narażenia na przemoc może być pomocna dla pedagogów pracujących z osobami będącymi podmiotem niniejszej publikacji. W książce przybliżone zostały też zagadnienia dotyczące uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poruszono problemy wynikające ze specyfiki funkcjonowania tych dzieci, ujawniające się w sytuacji diagnozy, konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, doboru metod ich edukacji, rehabilitacji i wsparcia. Omówiono również kwestię pomocy rodzinie udzielanej przez szkołę oraz zasady współpracy pomiędzy tymi dwoma rodzajami otoczenia społecznego mającej na celu dobro dziecka. W dalszej części opracowania przedstawione zostały problemy uczniów z wadami wzroku i słuchu w kontekście działań ułatwiających ich edukację. Przybliżono wątki związane ze zmianami w zakresie regulacji prawnych, a także form kształcenia. Wszystkie problemy omawianych grup analizowano w odniesieniu do specyfiki ich funkcjonowania w różnych sferach rozwoju. Warto podkreślić w tym miejscu, że choć w szkołach ogólnodostępnych populacja osób z niepełnosprawnością wzrokową i słuchową jest liczna (zwłaszcza osób słabowidzących i słabosłyszących), to niewiele publikacji przybliża zagadnienia ich potrzeb w zakresie kształcenia i wychowania. Niniejsza monografia uzupełnia tę lukę, ułatwiając zrozumienie funkcjonowania uczniów z zaburzeniami widzenia i słyszenia. W obliczu trudności edukacyjnych może to sprzyjać efektywnemu wykorzystywaniu konkretnych metod postępowania omówionych w tej publikacji, jak też stymulować pedagogów do wynajdywania własnych sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych związanych ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi uczniów z wadami wzroku i słuchu. W publikacji poruszono również problematykę funkcjonowania dzieci przewlekle chorych w roli uczniów. Choroba przewlekła została tu potraktowana jako sytuacja trudna, wywołująca wiele negatywnych emocji i stanów psychicznych. Jednocześnie podkreślono wartość wsparcia społecznego w minimalizowaniu ograniczeń wynikających z tego rodzaju choroby. Na zakończenie książki ukazano sylwetkę dziecka z niepełnosprawnością ruchową oraz swoistość jego kształcenia i wychowania, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności zaspokajania potrzeby wyrażania siebie i porozumiewania się z innymi poprzez alternatywne i wspomagające formy komunikacji. Serdecznie zapraszamy do lektury!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51712 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41485 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47455 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 66086 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczyciele o szansach i barierach edukacji włączającej / Iwona Chrzanowska. - Warszawa : PWN, copyright 2019. - 360 stron : wykres ; 24 cm.
Książka prof. Iwony Chrzanowskiej zwyciężyła w konkursie Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego na wybitną monografię 2020 r. O ile wiek XX zapoczątkował ruch Nowego Wychowania koncentrujący uwagę pedagogów i społeczeństwa na konieczności odejścia od tradycyjnej szkoły, o tyle wiek XXI uwrażliwia społeczeństwa na problemy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. To kolejny etap humanizacji procesu kształcenia (...). Bezpośredni wpływ postaw środowiska społecznego wobec osób niepełnosprawnych polega na tym, że mogą one być albo zachętą i ułatwieniem w procesie ich kształcenia czy po jego zakończeniu – zatrudnienia, albo przeszkodą uniemożliwiającą realizację przez nich osobistych aspiracji czy potencjałów rozwojowych. Nie ulega wątpliwości, że o jakości kształcenia dzieci i młodzieży niepełnosprawnej decydują ich nauczyciele, niezależnie od tego, w jakich warunkach muszą realizować swoje zadania. Monografia Iwony Chrzanowskiej jest pierwszą tego typu diagnozą środowiska nauczycielskiego (…), w wyniku której poznajemy w najważniejszym zakresie ich opinie, które dotyczą tak barier, przeszkód, niepowodzeń, jak i sukcesów, osiągnięć czy szans na ich zaistnienie. Nie było do tej pory tak szerokiej diagnozy, która uwzględniałaby wszystkie aspekty edukacji inkluzywnej w ustroju szkolnym. Z recenzji prof. dra hab. Bogusława Śliwerskiego dra h.c. multi
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 118351 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze opracowanie prezentuje specyfikę pracy i wsparcia w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawnościami, o różnych potrzebach edukacyjnych. Choć każdy z rodzajów niepełnosprawności wymaga nieco innych oddziaływań terapeutyczno-edukacyjnych, to niektóre zjawiska występujące w przestrzeni szkolnej dotykają wszystkich przedstawianych grup. Jednym z nich jest agresja rówieśnicza i przemoc (bullying). Temu tematowi została poświęcona pierwsza część monografii. Osoby z niepełnosprawnościami niekiedy występują w roli agresorów, ale częściej stają się ofiarami. Znajomość mechanizmów agresywnych realizowanych za pomocą nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (agresja elektroniczna i cyberbullying), a także zasad i praktycznych wskazówek odnośnie do postępowania profilaktycznego w sytuacji narażenia na przemoc może być pomocna dla pedagogów pracujących z osobami będącymi podmiotem niniejszej publikacji. W książce przybliżone zostały też zagadnienia dotyczące uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poruszono problemy wynikające ze specyfiki funkcjonowania tych dzieci, ujawniające się w sytuacji diagnozy, konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, doboru metod ich edukacji, rehabilitacji i wsparcia. Omówiono również kwestię pomocy rodzinie udzielanej przez szkołę oraz zasady współpracy pomiędzy tymi dwoma rodzajami otoczenia społecznego mającej na celu dobro dziecka. W dalszej części opracowania przedstawione zostały problemy uczniów z wadami wzroku i słuchu w kontekście działań ułatwiających ich edukację. Przybliżono wątki związane ze zmianami w zakresie regulacji prawnych, a także form kształcenia. Wszystkie problemy omawianych grup analizowano w odniesieniu do specyfiki ich funkcjonowania w różnych sferach rozwoju. Warto podkreślić w tym miejscu, że choć w szkołach ogólnodostępnych populacja osób z niepełnosprawnością wzrokową i słuchową jest liczna (zwłaszcza osób słabowidzących i słabosłyszących), to niewiele publikacji przybliża zagadnienia ich potrzeb w zakresie kształcenia i wychowania. Niniejsza monografia uzupełnia tę lukę, ułatwiając zrozumienie funkcjonowania uczniów z zaburzeniami widzenia i słyszenia. W obliczu trudności edukacyjnych może to sprzyjać efektywnemu wykorzystywaniu konkretnych metod postępowania omówionych w tej publikacji, jak też stymulować pedagogów do wynajdywania własnych sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych związanych ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi uczniów z wadami wzroku i słuchu. W publikacji poruszono również problematykę funkcjonowania dzieci przewlekle chorych w roli uczniów. Choroba przewlekła została tu potraktowana jako sytuacja trudna, wywołująca wiele negatywnych emocji i stanów psychicznych. Jednocześnie podkreślono wartość wsparcia społecznego w minimalizowaniu ograniczeń wynikających z tego rodzaju choroby. Na zakończenie książki ukazano sylwetkę dziecka z niepełnosprawnością ruchową oraz swoistość jego kształcenia i wychowania, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności zaspokajania potrzeby wyrażania siebie i porozumiewania się z innymi poprzez alternatywne i wspomagające formy komunikacji. Serdecznie zapraszamy do lektury! Autorzy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34769 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Książka ta adresowana jest do nauczycieli i specjalistów chcących uporządkować swoją wiedzę na temat specyfiki funkcjonowania uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, form i metod pracy pozwalających zindywidualizować wobec nich wymagania, a także procedur udzielania im pomocy psychologiczno-pedagogicznej i możliwości formalnych, jakie stwarza system oświatowy dla wyrównywania szans edukacyjnych. Dodatkowo książka zawiera propozycję arkuszy służących opracowaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET) dla dzieci posiadających orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115111 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51799 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41671 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34537 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47921 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66744 P 3,6 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Uniwersalne projektowanie w edukacji / Łukasz Franków. // Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców. - 2023, nr 140, strony 30 - 35.
(Poradnik Pozytywnego Wychowania)
Książka
W koszyku
Projekt „Dostępna Szkoła” powstał z myślą o szkołach podstawowych wymagających poprawy szeroko rozumianej dostępności. Celem projektu było wypracowanie Modelu Dostępnej Szkoły, który miał wyznaczyć standardy w obszarze dostępności architektonicznej, w wymiarze technicznym, edukacyjnym oraz społecznym, a także w zakresie organizacji szkoły oraz procedur. W ramach projektu założono przetestowanie Modelu szkołach w całej Polsce, dzięki środkom przekazanym organom prowadzącym szkoły w formie grantów. Projekt „Dostępna Szkoła” realizowany był w latach 2019-2023 w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014 – 2020, jako pilotaż działania „Szkoła bez barier” – program Dostępność Plus.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53706 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43388 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej