Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(32)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Artykuły
(25)
Publikacje fachowe
(10)
Książki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(7)
E-booki
(3)
Proza
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(5)
Wypożyczalnia Złotów
(1)
Informatorium
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Lewicka Maria
(2)
Stojanowski Jacek
(2)
Attwood Tony
(1)
Banaś-Korniak Teresa
(1)
Bartczak-Sroka Ewa
(1)
Bienias Adrian
(1)
Bocheńska-Włostowska Katarzyna
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Bąk-Sosnowska Monika
(1)
Ciechomski Maciej
(1)
Ciechowicz Sandra
(1)
Garnett Michelle
(1)
Garstka Tomasz
(1)
Gizak Małgorzata
(1)
Gizak Małgorzata Poznajmy się (pol)
(1)
Grabda Daria
(1)
Gubała Magdalena
(1)
Jasielska Aleksandra
(1)
Jęczeń Urszula
(1)
Karczmarzyk Małgorzata
(1)
Kasprzyszak Elżbieta
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Kwiatek Piotr
(1)
Kwiatkowska Katarzyna
(1)
Majewska Małgorzata
(1)
Malek Renata
(1)
Mazurkiewicz Aneta
(1)
Mućko Przemysław
(1)
Nosowska Dorota
(1)
Paradowska Ewa
(1)
Przedlacka-Studniak Aneta
(1)
Płuska Katarzyna
(1)
Sawicki Leszek
(1)
Stachyra Krzysztof
(1)
Strzałko Joanna
(1)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(1)
Szczygieł Dorota
(1)
Tutkaj Magdalena
(1)
Tworek Dominika
(1)
Wiażewicz - Wójtowicz Paula
(1)
Ścibak Ewelina
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(25)
2010 - 2019
(10)
Okres powstania dzieła
2001-
(31)
Kraj wydania
Polska
(35)
Język
polski
(35)
Odbiorca
Nauczyciele
(9)
Coachowie
(8)
Biblioterapeuci
(7)
Dorośli
(7)
Pedagodzy szkolni
(7)
Psycholodzy szkolni
(7)
Pedagodzy
(6)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Psycholodzy
(3)
Rodzice
(3)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Dyrektorzy szkół
(2)
Dzieci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
0-5 lat
(1)
Bibliotekarze
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Literaturoznawcy
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły średnie
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Ekspresja emocji
(32)
Uczucia
(12)
Emocje podstawowe
(8)
Dzieci
(5)
Empatia
(4)
Gniew
(3)
Regulacja emocji
(3)
Aktywność fizyczna
(2)
Arteterapia
(2)
Kompetencje komunikacyjne
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Młodzież
(2)
Nastrój (psychologia)
(2)
Psychoterapia
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rozwój emocjonalny
(2)
Techniki relaksacyjne
(2)
Asertywność
(1)
Biblioterapia
(1)
COVID-19
(1)
Choreoterapia
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dyskurs dziecięcy
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Emocje samoświadomościowe
(1)
Endorfiny
(1)
Epidemie
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Językoznawstwo
(1)
Kobieta
(1)
Kochanowski, Jan (1530-1584)
(1)
Kompetencje emocjonalne
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Komunikacja wizualna
(1)
Konflikt
(1)
Konflikt społeczny
(1)
Kłótnia
(1)
Lekcja biblioteczna
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Milczenie
(1)
Muzyka
(1)
Muzykoterapia
(1)
Myślenie pozytywne
(1)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Papieroplastyka
(1)
Pedagogika
(1)
Poradnictwo zawodowe
(1)
Porozumienie bez przemocy
(1)
Postawy
(1)
Postawy rodzicielskie
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Prus, Bolesław (1847-1912)
(1)
Psychologia ciała
(1)
Psychologia muzyki
(1)
Psychologia rodziny
(1)
Radzenie sobie ze stresem
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rozwiązywanie problemów (psychologia)
(1)
Rysunki
(1)
Samokontrola
(1)
Stres
(1)
Stylistyka
(1)
Sztuka (przedmiot szkolny)
(1)
Tancerze
(1)
Taniec
(1)
Techniki samopomocy
(1)
Tematy i motywy
(1)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Więź rodzinna
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Zaburzenia zachowania
(1)
Zarażanie afektywne
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Temat: dzieło
Lalka
(1)
Treny
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(18)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(12)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(11)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(4)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Gry i zabawy
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma literackiego
(1)
Artykuł z czasopisma młodzieżowego
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Podręcznik
(1)
Poradnik
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusz
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(18)
Psychologia
(16)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Tytuł czasopisma
Charaktery
(7)
Bliżej Przedszkola
(2)
Dyrektor Szkoły
(2)
Remedium
(2)
Biblioteka w Szkole
(1)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(1)
Cogito
(1)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(1)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(1)
Głos Pedagogiczny
(1)
Meritum
(1)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(1)
Pamiętnik Literacki
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Sens : psychologia dla ciebie
(1)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(1)
35 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Dzieci i nastolatki z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często mają trudności z odruchowym, intuicyjnym okazywaniem ciepłych uczuć: sympatii i miłości. Nierzadko nie rozumieją, że ich rodzice, rodzeństwo i przyjaciele potrzebują czułości. Jeszcze większe wyzwanie stanowi dla nich wyrażanie sympatii do nauczycieli, zaprzyjaźnionych terapeutów lub przyjaciół rodziny. Tony Attwood i Michelle Garnett – eksperci w dziedzinie autyzmu z wieloletnim doświadczeniem – przedstawiają autorski program terapii poznawczo-behawioralnej, dzięki któremu chłopcy i dziewczęta z zaburzeniami ze spektrum autyzmu nauczą się rozpoznawać oraz wyrażać sympatię i miłość w taki sposób, który będzie sprawiał radość zarówno im, jak i osobom z ich otoczenia. Zaprezentowane w książce ćwiczenia umożliwią dzieciom i nastolatkom z ASD odczytywanie swoich emocji oraz uczuć innych osób na podstawie zachowania, gestów lub słów, a także ułatwią wybór właściwej reakcji. Program stworzono z myślą o nauczycielach, psychologach i terapeutach, którzy mogą go realizować z dzieckiem indywidualnie lub z grupą od dwóch do sześciu osób. Attwood i Garnett przedstawiają nowe, pozytywne ujęcie zaburzeń ze spektrum autyzmu, co jest potrzebne i mile widziane. Ich program zawiera wskazówki, jak uczyć dzieci z autyzmem przeżywania oraz wyrażania sympatii i miłości, czyli umiejętności niezbędnych człowiekowi i kluczowych dla funkcjonowania w rodzinie. Autorzy stworzyli zestaw ćwiczeń idealnie nadający się do pracy w domu i szkole. Jest wygodny w użyciu, zawiera przydatne informacje i wskazówki. To doskonała pomoc dydaktyczna, pomagająca dzieciom i młodzieży zrozumieć sympatię i miłość, a zarazem umożliwiająca im budowanie związków i przyjaźni.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35697 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Dzięki kartom pracy "Tacy jesteśmy" uczniowie poznają swoje cechy charakteru i emocje, które najczęściej się u nich pojawiają. Uczą się nad nimi panować, dowiadują się, z czego one mogą wynikać i do czego prowadzić. Poznają również sposoby rozwijania dobrych cech charakteru oraz skutecznego zapanowania nad tymi złymi. Publikacja przeznaczona jest dla dzieci z problemami emocjonalnymi, a także problemami z zachowaniem i wyrażaniem oraz nazywaniem emocji. Karty pracy zawierają zarówno zadania, dzięki którym uczeń może na podstawie tekstu lub ilustracji opowiedzieć o cechach charakteru, stanach emocjonalnych, przeanalizować różne sytuacje społeczne, jak i takie, podczas wykonywania których aktywność dziecka polega na rysowaniu, kolorowaniu, wycinaniu oraz wklejaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 905 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
E-book
W koszyku
Forma i typ
Praca wpisuje się w najlepszy nurt tradycji kontekstualnych badań empirycznych języka dziecka z pogranicza językoznawstwa i psychologii rozwojowej, wyznaczony m.in. przez nazwiska J.B. de Courtenaya, S. Szumana, G.W. Shugar, M. Smoczyńskiej, M. Przetacznikowej, L. Kaczmarka, M. Kielar-Turskiej i in.; dodajmy – badań poszerzonych jednak o nowatorską propozycję kognitywnej metodologii opisu. […] Książka odznacza się przemyślaną konstrukcją podporządkowana kognitywnej oraz psycholingwistycznej metodologii, skoncentrowaną na problemie organizowania i wyrażania w języku wiedzy o emocjach podstawowych (takich jak radość, smutek, złość, strach, wstręt, wstyd, ciekawość) oraz niektórych emocjach pochodnych (podziw, tęsknota i zdziwienie) przez dzieci pozostające na różnych etapach rozwoju poznawczego. (Z recenzji prof. dr. hab. Jana Ożdżyńskiego)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] Katarzyna Jaśko, Marta Szastok: Źródła nierównych wynagrodzeń kobiet i mężczyzn [Sources of pay inequality among women and men], doi 10.7366/1896180020153301, s. 128–140; Michał Olszanowski, Piotr Winkielman: Rola płynności przetwarzania w procesach wnioskowania społecznego z ekspresji mimicznej twarzy [The role of perceptual fluency in social inferences from facial expressions], doi 10.7366/1896180020153302, s. 141–148; Olga Białobrzeska, Konrad Bocian, Michał Parzuchowski, Natalia Frankowska, Bogdan Wojciszke: To nie fair (bo mi szkodzi): zaangażowanie interesu własnego zniekształca ocenę sprawiedliwości dystrybutywnej [It’s not fair if I don’t gain from it: Engaging self-interest distorts the assessment of distributive justice], doi 10.7366/1896180020153303, s. 149–162; Marek Błażewicz: Wpływ orientacji na dominację społeczną i prawicowego autorytaryzmu na wnioskowanie o cechach wspólnotowych i kompetencyjnych [Influence of social dominance orientation and right-wing authoritarianism on inference of communion and competence traits], doi 10.7366/1896180020153304, s. 163–173; Kinga Piber, Małgorzata Kossowska: Wpływ motywowania do tłumienia stereotypowych myśli na poziom wyczerpania wolicjonalnego [uppression of prejudice and depletion of limited resources: The role of motivational intervention], doi 10.7366/1896180020153305, s. 174–191; Eugenia Mandal, Marcin Moroń, Anna Latusek: Wzbudzanie zazdrości jako metoda wywierania wpływu w bliskich związkach [Jealousy induction as influence strategy in close relationships], doi 10.7366/1896180020153306, s. 192–209; Damian Grabowski, Agata Chudzicka-Czupała: Wielowymiarowy profil etyki pracy (WPEP). Charakterystyka psychometryczna polskiej wersji kwestionariusza Multidimensional Work Ethic Profile [Psychometric validation of the Polish version of the Multidimensional Work Ethic Profile], doi 10.7366/1896180020153307, s. 210–230.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents] Aleksandra Szymków: Był bystry i na pewno miał wąsy! Efekty zapamiętywania informacji związane z przetwarzaniem treści sprawczych i wspólnotowych [Memory effects of processing agentic and communal information], doi: 10.7366/1896180020163701, s. 124–135; Maria Baran, Paweł Boski: Czy „Inny” zawsze musi być obcy? Wpływ dystansu kulturowego na postawy etnicznych Polaków wobec osób czarnoskórych i ich kategoryzację [Does “the Other” always have to be an out-group? The influence of cultural distance on attitudes of ethnic Poles towards Blacks and their categorization], doi: 10.7366/1896180020163702, s. 136–159; Katarzyna Jabłońska, Monika Wróbel: Wpływ kontekstu na rozpoznawanie mimicznych ekspresji negatywnych emocji a płeć [The role of context in the recognition of facial expressions of negative emotions in relation to gender], doi: 10.7366/1896180020163703, s. 160–169; Monika Obrębska, Paweł Kleka: Wpływ aktywizacji schematu płci i potrzeby dostosowania interpersonalnego na wybory leksykalne kobiet i mężczyzn [Influence of gender schema activation and need for interpersonal accommodation on lexical choices of men and women], doi: 10.7366/1896180020163704, s. 170–182; Wojciech Kulesza: (Nie)świadomy kameleon. Analiza związku między stosowaniem niewerbalnej mimikry, uległością wobec tego procesu a (nie)świadomością [The (Un)aware Chameleon. The relationship between nonverbal mimicry, getting in by mimicry, and (un)awareness of the process], doi: 10.7366/1896180020163705, s. 183–195; Elżbieta Kluska, Piotr Łabuz, Aleksandra Mrugalska, Piotr Oleś: Kwestionariusz przełomu połowy życia (KPPŻ) – konstrukcja i charakterystyka psychometryczna [Mid-Life Transition Questionnaire (MTQ) – Design and psychometric properties], doi: 10.7366/1896180020163706, s. 196–210; Alan Mandal, Marcin Moroń: Skala przywiązania do miejsca – polska adaptacja The Measure of Place Attachment D. Williamsa i J. Vaske’a (2003) [Place Attachment Scale – Validation of the Polish adaptation of The Measure of Place Attachment by D. Williams and J. Vaske (2003)], doi: 10.7366/1896180020163707, s. 211–222.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej