Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(433)
IBUK Libra
(52)
Forma i typ
Książki
(297)
Artykuły
(133)
E-booki
(53)
Publikacje fachowe
(18)
Publikacje dydaktyczne
(16)
Publikacje naukowe
(12)
Poradniki i przewodniki
(2)
Czasopisma
(1)
Filmy i seriale
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(507)
wypożyczone
(8)
nieokreślona
(5)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(100)
Czytelnia Piła
(7)
Wypożyczalnia Chodzież
(84)
Czytelnia Chodzież
(8)
Wypożyczalnia Czarnków
(50)
Czytelnia Czarnków
(8)
Wypożyczalnia Trzcianka
(40)
Czytelnia Trzcianka
(4)
Wypożyczalnia Złotów
(81)
Czytelnia Złotów
(5)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(66)
Czytelnia Wągrowiec
(13)
Informatorium
(48)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(6)
Autor
Drzewiecki Marcin
(9)
Zybert Elżbieta Barbara
(9)
Sosińska-Kalata Barbara
(6)
Małachowski Andrzej
(5)
Batorowska Hanna
(4)
Boryczka Bożena
(4)
Izdebski Hubert
(4)
Lewicka Maria
(4)
Siemieniecki Bronisław
(4)
Stańdo Jacek
(4)
Usidus Mirosław
(4)
Żmigrodzki Zbigniew
(4)
Babik Wiesław
(3)
Dembowska Maria
(3)
Dombek Ewa
(3)
Dydowicz Janina
(3)
Goetz Magdalena
(3)
Górny Mirosław
(3)
Głowacka Ewa
(3)
Kamińska-Czubała Barbara
(3)
Kisilowska Małgorzata
(3)
Konieczna Danuta
(3)
Marchel Paweł
(3)
Nowak Edward
(3)
Skórka Stanisław
(3)
Sobczak Wojciech
(3)
Wojciechowska Maja
(3)
Baborski Andrzej
(2)
Basaj Hanna
(2)
Brewczyńska Magdalena
(2)
Chuchro Ewa
(2)
Czapnik Grzegorz
(2)
Czerwiński Adam
(2)
Domachowski Waldemar
(2)
Druczak Katarzyna
(2)
Gołembiowski Maciej
(2)
Grabowska Dorota
(2)
Grygrowski Dariusz
(2)
Góral Jerzy
(2)
Górska Halina
(2)
Hercman Karol
(2)
Jabłoński Piotr
(2)
Jarosz Adam
(2)
Jaskuła Sylwia
(2)
Kolanowska Zofia
(2)
Korpała Józef
(2)
Kreft Monika
(2)
Kubiak Stanisław
(2)
Malina Witold
(2)
Materska Katarzyna
(2)
Niedzielska Elżbieta
(2)
Nowak Piotr
(2)
Nowicki Adam
(2)
Olechnicki Krzysztof
(2)
Olędzki Jerzy
(2)
Paner Jan Lech
(2)
Pietrasik-Kulińska Kinga
(2)
Piotrowska Ewa
(2)
Piróg Wojciech
(2)
Sawoniak Henryk
(2)
Seroka Katarzyna
(2)
Siara Olga
(2)
Sitarska Anna
(2)
Spławska-Murmyło Monika
(2)
Szuba Dorota
(2)
Szwalbe Jerzy
(2)
Wierczyński Grzegorz
(2)
Wiewiórowski Wojciech Rafał
(2)
Zacher Lech Wojciech
(2)
Zasadowa Hanna
(2)
Černyj Arkadij Ivanovič
(2)
Łubocki Maciej Jakub
(2)
Abramowicz Witold
(1)
Adamiec-Kawka Małgorzata
(1)
Afanasjew Wiktor
(1)
Afonin Vladimir Aleksandrovič
(1)
Andrukowicz Wiesław
(1)
Antczak Mariola
(1)
Antczak Zbigniew
(1)
Arkabus Agata
(1)
Armstrong Craig
(1)
Augustyniak Monika
(1)
Awramiuk Alina
(1)
Bajsarowicz Anna
(1)
Bakalarski Krzysztof
(1)
Balcerek Józef
(1)
Balogh Oliver
(1)
Banacka Marianna
(1)
Barczak Henryk
(1)
Barski Tadeusz
(1)
Bartołd Robert
(1)
Bartuzi Katarzyna
(1)
Becla Agnieszka
(1)
Bednarek Józef
(1)
Bem Daniel Józef
(1)
Bełkowska Krystyna
(1)
Białęcka Felicja
(1)
Biesaga Krzysztof
(1)
Bigaj Magdalena
(1)
Bilska Grażyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(56)
2010 - 2019
(126)
2000 - 2009
(144)
1990 - 1999
(50)
1980 - 1989
(61)
1970 - 1979
(45)
1960 - 1969
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(118)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(485)
Język
polski
(457)
nieznany (po)
(25)
angielski
(2)
francuski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(49)
Bibliotekarze
(35)
Nauczyciele bibliotekarze
(24)
Pedagodzy
(16)
Doradcy zawodowi
(8)
Pedagodzy szkolni
(7)
Wychowawcy klas
(7)
Dyrektorzy szkół
(6)
Młodzież
(4)
Nauczyciele języka polskiego
(4)
Dorośli
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Nauczyciele języków
(3)
Klasa 5.
(2)
Klasa 7.
(2)
Klasa 8.
(2)
Lekarze
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Sportowcy
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Doktoranci
(1)
Gimnazja
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 6.
(1)
Nauczyciele informatyki
(1)
Nauczyciele matematyki
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele techniki
(1)
Neurolodzy
(1)
Piloci wycieczek
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły średnie
(1)
Terapeuci
(1)
Przynależność kulturowa
Film amerykański
(1)
Film francuski
(1)
Film niemiecki
(1)
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Informacja naukowa
(116)
Informacja
(114)
Internet
(32)
Wyszukiwanie informacji
(28)
Źródła informacji
(27)
Bibliotekarstwo
(25)
Teoria informacji
(21)
Informacja gospodarcza
(18)
Społeczeństwo informacyjne
(18)
Biblioteki
(16)
Edukacja medialna
(16)
Biblioteki szkolne
(15)
Komunikacja społeczna
(12)
Systemy informacyjne
(12)
Bibliotekoznawstwo
(10)
Informacja publiczna
(10)
Informacja zwrotna
(10)
Samorząd terytorialny
(10)
Zarządzanie wiedzą
(10)
Informacja wizualna
(9)
Informatyka
(9)
Użytkownicy informacji
(9)
Zarządzanie
(9)
Środki masowego przekazu
(9)
Komputery
(8)
Systemy informatyczne
(8)
Nauczanie
(7)
Pedagogika
(7)
Unia Europejska
(7)
Baza danych
(6)
Bezpieczeństwo informacji
(6)
Bibliotekarze
(6)
Języki informacyjne
(6)
Konkurencja
(6)
Opis bibliograficzny
(6)
Pedagogika biblioteczna
(6)
Prawo do informacji
(6)
Przedsiębiorstwo
(6)
Systemy informatyczne zarządzania
(6)
Telekomunikacja
(6)
Uczniowie
(6)
Zarządzanie jakością
(6)
Bibliografia
(5)
Bibliologia
(5)
Informacja turystyczna
(5)
Informacje niejawne
(5)
Kadry
(5)
Komunikacja interpersonalna
(5)
Lekcja biblioteczna
(5)
Marketing
(5)
Nauka
(5)
Nauki społeczne
(5)
Ośrodki informacji
(5)
Szkolnictwo
(5)
Biblioteki naukowe
(4)
Dane osobowe
(4)
Fake news
(4)
Gromadzenie informacji
(4)
Komunikacja
(4)
Krytycyzm
(4)
Kształcenie
(4)
Menedżerowie
(4)
Metody aktywizujące
(4)
Nauczyciele
(4)
Polityka
(4)
Pomoce dydaktyczne
(4)
Prawo wspólnotowe europejskie
(4)
Public relations
(4)
Reklama
(4)
Samorząd gminny
(4)
Sieć komputerowa
(4)
Strony WWW
(4)
Turystyka
(4)
Zarządzanie informacją
(4)
Administracja
(3)
Archiwistyka
(3)
Bezpieczeństwo narodowe
(3)
Biblioteki cyfrowe
(3)
Biblioteki publiczne
(3)
Budżety terenowe
(3)
Cyberkultura
(3)
Dezinformacja
(3)
Globalizacja
(3)
Gospodarka
(3)
Informacja elektroniczna
(3)
Informacja naukowa i dokumentacja
(3)
Komputer w szkole - Internet
(3)
Kultura
(3)
Manipulacja (psychologia)
(3)
Marketing elektroniczny
(3)
Media społecznościowe
(3)
Multimedia
(3)
Nauczanie języków obcych
(3)
Negocjacje
(3)
Oceny szkolne
(3)
Organizacje
(3)
Praca
(3)
Prawo
(3)
Prawo do informacji publicznej
(3)
Psychologia społeczna
(3)
Temat: dzieło
Internet
(1)
Temat: czas
2001-
(41)
1989-
(4)
2001-0
(3)
1989-2000
(2)
1701-
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Warszawa
(2)
Afryka
(1)
Australia
(1)
Barcelona (Hiszpania)
(1)
Costa Brava (Hiszpania)
(1)
Kraków (Polska ; miasto)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Węgry
(1)
Śląsk
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(75)
Artykuł z czasopisma fachowego
(70)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(40)
Artykuł z czasopisma naukowego
(14)
Praca zbiorowa
(13)
Podręczniki akademickie
(11)
Scenariusz zajęć
(11)
Poradniki
(7)
Materiały konferencyjne
(6)
Podręczniki
(6)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(5)
Opracowanie
(5)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(4)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(4)
Artykuł z czasopisma technicznego
(4)
Informatory
(4)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(3)
Karty pracy ucznia
(3)
Poradnik
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Przewodnik turystyczny
(2)
Artykuł fachowy
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(1)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Blogi
(1)
Czasopisma
(1)
Czasopisma naukowe polskie
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Dokument audiowizualny
(1)
Dokument elektroniczny
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Dramat filmowy
(1)
Ekslibrisy
(1)
Esej
(1)
Film amerykański
(1)
Film biograficzny
(1)
Film sensacyjny
(1)
Fotografia
(1)
Katalogi wystaw
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Mapy
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Raport z badań
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Słowniki polskie
(1)
Tablice informacyjne
(1)
Thriller
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wydawnictwa urzędowe Wspólnot Europejskich
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(99)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(30)
Informatyka i technologie informacyjne
(9)
Praca, kariera, pieniądze
(8)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Inżynieria i technika
(5)
Media i komunikacja społeczna
(5)
Psychologia
(5)
Językoznawstwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(3)
Nauka i badania
(3)
Matematyka
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Historia
(1)
Podróże i turystyka
(1)
Tytuł czasopisma
Bibliotekarz
(13)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(8)
Poradnik Bibliotekarza
(8)
Biblioteka w Szkole
(7)
Biblioteka Centrum Informacji
(5)
Dyrektor Szkoły
(4)
Głos Pedagogiczny
(4)
Kultura i Edukacja
(4)
Młody Technik : ciekawi świata są zawsze młodzi
(4)
Polonistyka
(4)
Życie Szkoły
(4)
Biblioteka Publiczna
(3)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(3)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(3)
Biblioteka w Szkole : Kompetentny Nauczyciel
(2)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(2)
Edukacja i Dialog
(2)
Meritum
(2)
Nowa Edukacja Zawodowa
(2)
Nowa Szkoła
(2)
Pedagogika Społeczna
(2)
Przegląd Biblioteczny
(2)
Przegląd Psychologiczny
(2)
Remedium
(2)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(2)
Aktualne Problemy Informacji i Dokumentacji
(1)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(1)
Chowanna
(1)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(1)
Edukacja Medialna
(1)
Kultura i Historia
(1)
Kultura i Społeczeństwo
(1)
Matematyka
(1)
Nowe Horyzonty Edukacji
(1)
Ruch Pedagogiczny
(1)
Studia Humanistyczne AGH
(1)
Szkoła Zawód Praca
(1)
Uczyć lepiej
(1)
Wiadomości Opinie Materiały : Biuletyn Pilskiej Oświaty
(1)
Wszystko dla Szkoły
(1)
Wychowanie Techniczne w Szkole
(1)
Wychowanie na Co Dzień
(1)
Wychowanie na co dzień
(1)
Wychowawca
(1)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(1)
Zeszyty Szkolne
(1)
Świat Problemów
(1)
485 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Publikacja darmowa
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
(Przyszłość Zarządzania)
Nowoczesne instrumenty zarządzania prezentowane w książce wpisują się w nowe orientacje w zarządzaniu, np.: zarządzanie zmianami, organizacja ucząca się, zarządzanie wartością firmy, zarządzanie procesowe, zarządzanie wartością klienta, zarządzanie wiedzą i potencjałem społecznym organizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104421, 105549 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45434 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Magazyn Literacki KSIĄŻKI" to profesjonalny miesięcznik poświęcony rynkowi wydawniczemu i księgarskiemu, skierowany do wszystkich miłośników książek, księgarzy, bibliotekarzy, wydawców i dystrybutorów książek. Na łamach pisma ukazują się artykuły o charakterze przeglądowym (analizy różnych sektorów rynku wydawniczego), problemowym (teksty traktujące o przemianach gospodarczych mających wpływ na rynek książki), informacyjnym (skrótowe relacje z imprez branżowych, spotkań promocyjnych, informacje o najciekawszych inicjatywach edytorskich, akcjach promocyjnych, konkursach, festiwalach książki, nagrodach literackich, zmianach organizacyjnych w firmach wydawniczo-księgarskich). „Magazyn Literacki KSIĄŻKI” jest również cennym przewodnikiem po nowościach wydawniczych, w każdym numerze recenzujemy kilkadziesiąt nowości z różnych dziedzin. Współpracują z nami najlepsi autorzy specjalizujący się w problematyce rynku książki: Krzysztof Masłoń (krytyka literacka), Łukasz Gołębiewski (analizy rynku), Joanna Hetman-Krajewska (prawo autorskie), Grzegorz Sowula, Janusz Drzewucki, Piotr Dobrołęcki, Kuba Frołow, Tomasz Zapert. W NUMERZE: Rynek książki turystycznej pogrążony jest w kryzysie. Kolejny rok z rzędu obserwujemy spadek jego wartości – pisze Łukasz Gołębiewski w specjalnym dodatku poświęconym publikacjom turystycznym i kartograficznym . W przypadku przewodników recesja trwa nieprzerwanie od 2009 roku, w przypadku kartografii turystycznej sytuacja jest jeszcze gorsza, tu spadek sprzedaży obserwujemy praktycznie od 2007 roku, z niewielkim jednorazowym wzrostem w roku 2010. Wydaje się, że kryzys ma charakter trwały. Związany jest z przemianami ogólno cywilizacyjnymi, w szczególności z odchodzeniem od publikacji papierowych na rzecz aplikacji na urządzenia mobilne i GPS. Jedni wydawcy radzą sobie w nowej rzeczywistości, inni szukają rozwiązań, wielu jednak poległo. W dodatku prezentujemy także laureatów czwartej edycji Nagrody Magellana, wyróżnienia dla wydawców publikacji turystycznych i kartograficznych. Tematem przewodnim kwietniowego numeru są nowoczesne technologie . Polskim czytelnikom książek elektronicznych przygląda się Robert Drózd z serwisu Świat Czytników. Użytkownicy czytników znacząco się między sobą różnią. Jedni są gotowi na konwersje i długie procesy zakupowe. Inni potrzebują mieć wszystko podane na tacy i nie zrozumieją kwestii technicznych. Można wyróżnić cztery typy czytelników e-booków i użytkowników czytników. Podział ten pokrywa się z klasycznym dla marketingu podziałem grup klientów: innowatorzy – to ludzie kochający nowinki techniczne, często sami związani z branżą informatyczną, wcześni naśladowcy – nie są już „informatyczni”, mają za to konkretne potrzeby, które realizują przy pomocy sprzętu do czytania, wczesna większość — ludzie, którzy kupują czytnik po to, aby spędzić czas przy lekturze oraz późna większość. Jedna z podstawowych tez mojej powieści jest taka: miłość jest aktem tłumaczenia, a tłumaczenie jest aktem miłości. Żeby móc przetłumaczyć jakiś tekst, należy się w nim zakochać. Trzeba go pragnąć, mieć ochotę go sobie przywłaszczyć i zamienić jego słowa na własne. Tłumaczenie jest miłosnym aktem posiadania. Jednocześnie zakochać się w kimś, znaczy odczuwać potrzebę zrozumienia tej drugiej osoby, jest chęcią jej odszyfrowania, czasami błędnej interpretacji i złego tłumaczenia. Między kochankami, tak samo jak pomiędzy tekstem a jego tłumaczem, jest dużo różnic o podłożu psychologicznym, kulturowym czy seksualnym, które często są przeciwstawne. Związek dwojga ludzi to nieustanny proces tłumaczenia, zastanawianie się: co chciałeś czy chciałaś powiedzieć? Co czułeś czy czułaś? Im lepiej rozumie się jakaś para, tym głębszy jest ich wspólny język – z Andrésem Neumanem, argentyńsko-hiszpańskim pisarzem i poetą, autorem powieści „Podróżnik stulecia”, rozmawia Aleksandra Wiktorowska . Książki miesiąca „Dom pod Lutnią” Kazimierza Orłosia oraz „Festung Warschau” Elżbiety Janickiej, „Ludzie renesansu” Roberta C. Davisa i Beth Lindsmith oraz „Filozofia seksu” Igora Primoratza.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W publikacji przedstawiono działalność pracowników i doktorantów Katedry Informatologii i Bibliologii Uniwersytetu Łódzkiego w latach 2006–2015. Autorki omówiły dorobek badawczy i dydaktyczny kadry w podanym okresie, kreśląc również zarys dziejów bibliotekoznawstwa łódzkiego i przypominając zasługi jego najważniejszych przedstawicieli. W części drugiej zaprezentowały szczegółowy wykaz utworów wydanych w tym czasie. Monografii towarzyszą indeksy: przedmiotowy, tytułów oraz wydawców. Publikacja skierowana jest zarówno do pracowników pokrewnych naukowo ośrodków badawczych, jak i do innych osób, zainteresowanych bibliologią, bibliotekoznawstwem, informacją naukową, czytelnictwem, literaturą popularną i wiedzą o prasie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Zarządzanie placówką oświatową / Roman Lorens. - Poznań : "eMPi2", cop. 2016. - 189, [1] s. ; 24 cm.
Publikacja dla dyrektorów placówek oświatowych i kandydatów na dyrektora, wskazująca i omawiająca umocowania prawne działań, które musi podejmować dyrektor, wypełniając swoją funkcję.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112047 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50669 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33699 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46845 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Epidemia COVID-19 rozpoczęła się w grudniu 2019 r. w Wuhan w Chinach, a następnie wirus SARS-CoV-2 rozprzestrzenił się po całym świecie. Wielowymiarowe konsekwencje pandemii, widoczne w szczególności w sferze gospodarczej, wywołały spadek aktywności koniunkturalnej. Podejmowane w naszym kraju działania stabilizacyjne powinny być zbieżne z oddziaływaniem w warunkach zmian koniunktury generowanych przez czynniki wynikające z systemu ekonomicznego. Celem pracy jest próba oceny skuteczności fiskalnych i pieniężnych narzędzi w stabilizowaniu sytuacji makroekonomicznej Polski w okresie pandemii. W artykule przedstawiono cele i instrumenty polityki stabilizacji. Nastepnie omówiono tzw. tarcze antykryzysowe, a także podjęto próbę pomiaru ich skuteczności w zakresie stabilizacji makroekonomicznej polskiej gospodarki. W zakończeniu sformułowano najważniejsze wnioski.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zasób wiedzy podmiotów funkcjonujących na rynku jest niedoskonały i zróżnicowany. W książce przedstawiono możliwości działań niwelujących asymetrię wiedzy dotyczącej żywności, zarówno po stronie producenta, jak i konsumenta. Część empiryczna poświęcona została aktywności informacyjnej klienta, czyli poszukiwaniu i analizie informacji o produkcie na poszczególnych etapach procesu decyzyjnego oraz przekazywaniu takich informacji innym konsumentom. Celem pracy jest ustalenie zależności między poziomem wiedzy konsumentów a ich aktywnością informacyjną oraz związków tej zależności z asymetrią wiedzy między konsumentami a producentami żywności. Badania prowadzono od grudnia 2014 do kwietnia 2015 r. w Wielkopolsce. Zastosowano podejście interdyscyplinarne, ponieważ podjęta tematyka wywodzi się z zagadnień mikroekonomicznych (z ekonomiki informacji), w mniejszym stopniu analizowane kwestie odnoszą się do teorii ryzyka i niepewności, czerpią również z innych obszarów nauki: zarządzania czy ekonomii behawioralnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Celem tej książki jest omówienie najważniejszych - z bibliotekarskiego punktu widzenia - witryn Internetu. Przedstawione zostaną elektroniczne kolekcje, katalogi zasobów bibliotecznych w Internecie, katalogi centralne, katalogi wirtualne, witryny stowarzyszeń i instytucji bibliotekarskich, internetowy rynek książki, czasopisma online, sieciowe źródła normalizacji, internetowe muzea i galerie. Osobny rozdział stanowi prezentacja serwisów informacyjnych Internetu, czyli nauka łowienia informacji w Sieci. Omówione zostały najważniejsze szperaczki, multiszperaczki, katalogi tematyczne, przewodniki i indeksy oraz podane sposoby ich wykorzystania. Najlepsze z nich funkcjonalnie nie ustępują już serwisom komercyjnym. Pełnotekstowe serwisy informacyjne - dawniej dostępne tylko elitarnej społeczności online - za sprawą Internetu trafiły do rąk przeciętnego użytkownika i są dostępne we wszystkich bibliotekach przyłączonych do Internetu. Jest to warsztat niezwykły - szczególnie we wszystkich poszukiwaniach faktograficznych. Plik pdf jest zamknięty w postaci rastrowej złożonej ze skanów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja darmowa Plik pdf jest zamknięty w postaci rastrowej złożonej ze skanów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Tematyką niniejszej książki jest wdrażanie i funkcjonowanie systemu scoutingu wiedzy w ramach uczelni wyższej. Zawiera ona szereg modeli wdrażania zmian oraz praktycznych wskazówek, odnoszących się m.in. do zasad działania scoutingu wiedzy, pozyskiwania zasobów niezbędnych dla jego uruchomienia oraz innych wyzwań, którym trzeba sprostać, by osiągnąć jego efektywność. Uczelniany scouting wiedzy to rozwiązanie nowe w warunkach polskich. Stanowi ono ważne uzupełnienie istniejących na uczelniach struktur i działań dotyczących komercjalizacji wiedzy. Jego celem jest systematyczny i aktywny monitoring, a następnie wstępna ocena efektów prac badawczych i innych składników wiedzy. Polega on na wprowadzeniu do struktur organizacyjnych uczelni tzw. scoutów technologicznych. Nie zastępują oni działalności istniejących centrów transferu technologii, ale poprzez swoją pracę wspierają je i podnoszą efektywność ich działań. Scouting wiedzy stosowany jest w wiodących europejskich uczelniach i instytucjach badawczych, m.in. na Uniwersytecie w Oxfordzie, Politechnice w Turynie, Politechnice w Eindhoven czy Biomedicum w Helsinkach. Wśród uczelni wyższych w Polsce pionierem wdrażania uczelnianego scoutingu wiedzy jest Uniwersytet Łódzki. Opracowanie niniejsze stanowi podsumowanie doświadczeń Uniwersytetu Łódzkiego w tym zakresie. Posiada zarówno walory teoretyczne, jak i praktyczne, poszerzając dotychczasową wiedzę związaną z zarządzaniem kapitałem intelektualnym uczelni wyższych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Prezentowana praca odwołuje się do założeń teorii organizacji i zarządzania, a pośrednio dotyczy teorii marketingu i metodologii badań marketingowych. Przedmiotem rozważań autora były uwarunkowania organizacyjno-metodologiczne oraz efekty badań, w tym także metodyczne aspekty pomiaru skuteczności badań marketingowych w firmach. Główny cel rozprawy to identyfikacja i klasyfikacja kategorii uwarunkowań postulowanego modelu skuteczności badań marketingowych w ujęciu teoretycznym, a następnie konstrukcja empiryczno-operacyjnego modelu pomiarowego i przeprowadzenie analitycznej diagnozy uwarunkowań (w tym wyjaśnienie związków pomiędzy czynnikami i efektami badań wraz ze wskazaniem kluczowych determinant) skuteczności badań marketingowych w firmach w sferze organizacyjnej i metodologicznej. Na strukturę rozprawy składają się dwie główne części, z których pierwsza (rozdział 1) to rozważania o charakterze teoretycznym, wyjaśniającym i koncepcyjnym. Wiele kwestii terminologicznych związanych z problematyką skuteczności badań omówiono właśnie w tym rozdziale; jego treść nawiązuje do zagadnień najważniejszych z punktu widzenia podjętego problemu badawczego. Drugą część rozprawy (rozdziały 2, 3 i 4) stanowią głównie empiryczno-analityczne podstawy umożliwiające weryfikację problemów badawczych i hipotez stawianych w świetle postulowanego modelu konceptualnego skuteczności badań marketingowych. W tej części przedstawiono jednocześnie model operacyjny i metodologię prowadzonych badań empirycznych, zawarto też analizę wyników badań empirycznych oraz uwzględniono uogólniające wnioski, których opis kontynuowany jest w zakończeniu. Podsumowując, pierwsza część pracy przedstawia kluczowe założenia teoretyczne dotyczące istoty, funkcji i procesów badań marketingowych oraz zagadnienia nawiązujące do znaczenia skuteczności badań marketingowych w firmach. Ponadto zawiera ona autorską refleksję nad określonymi uwarunkowaniami skuteczności badań marketingowych. Druga część książki przedstawia wyniki badań empirycznych, na podstawie których zdiagnozowano problem skuteczności badań marketingowych w firmach. Do najważniejszych rezultatów pracy należy zaliczyć: skupienie uwagi na słabo ustrukturalizowanej i opisanej w literaturze krajowej i zagranicznej problematyce skuteczności badań marketingowych; zidentyfikowanie, klasyfikację, systematyzację uwarunkowań organizacyjno-metodologicznych i efektów badawczych; wskazanie najważniejszych determinant owej skuteczności; zaproponowanie i opracowanie modelu i metody pomiaru skuteczności badań marketingowych oraz diagnozę związków występujących pomiędzy poszczególnymi uwarunkowaniami i efektami skuteczności badań marketingowych na gruncie statystycznych analiz i zastosowanych modeli równań strukturalnych (SEM).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Publikacja stanowi innowacyjną i ciekawą propozycję całościowego ujęcia problematyki konferencji naukowych. Autorzy na podstawie analizy stanu badań przedstawili piętnaście zagadnień teoretycznych stanowiących o istocie problemu. Omówili m.in. typologie i formy spotkań naukowych, formy wystąpień naukowych, składowe procesu organizacji konferencji (komitety, budżet, zaproszenia, publikacje, ewaluację celów, uczestnictwo). Przedstawili specyfikę konferencji online, w tym także na przykładzie zrealizowanych wydarzeń. Część empiryczna natomiast zawiera szereg wskazówek dla organizatorów konferencji. Stanowi specjalny rodzaj weryfikacji założeń teoretycznych. Publikacja bardzo dobrze wpisuje się w oczekiwania kreatorów polityki naukowej państwa, tj. upowszechniania wiedzy, społecznej użyteczności wyników badań i publikacji. Z recenzji prof. dr hab. Iwony Hofman W monografii wszechstronnie i szczegółowo zaprezentowano zagadnienie organizacji konferencji naukowych, czym wyróżnia się ona na tle innych publikacji z tego zakresu. Stanowi dopełnienie książek dostępnych na rynku wydawniczym, ponieważ uwzględnia kwestię – niejako wymuszonych przez pandemię COVID-19 – konferencji online. Może być wykorzystywana przez przedstawicieli różnych dyscyplin i dziedzin naukowych. Z recenzji dr hab. prof. UMK Małgorzaty Kruszewskiej Książka ma wymiar interdyscyplinarny. Opisane w niej aspekty plasują się bowiem w orbicie zainteresowań takich obszarów wiedzy, jak: logistyka i planowanie, zarządzanie projektami, zarządzanie jakością, zarządzanie zasobami ludzkimi, marketing, wystąpienia publiczne, planowanie przestrzeni czy gospodarowanie surowcami. Publikacja ma przede wszystkim wydźwięk utylitarny i może służyć jako kompendium wiedzy na temat organizacji rozmaitych imprez naukowych. Ponieważ poza kwestiami organizacyjnymi wskazuje także na konieczność posiadania określonych umiejętności i predyspozycji, może być wykorzystywana również jako podręcznik dla studentów kierunków związanych z komunikacją i mediami czy zarządzaniem. Z recenzji dr hab. prof. UMK Małgorzaty Kowalskiej-Chrzanowskiej
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104183 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38180 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44361 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Zmiany zachodzące na rynku, związane z coraz większą konkurencją, powodują, że przedsiębiorcy szukają rozwiązań dotyczących nie tylko utrzymania się na rynku, lecz również rozwoju w celu poprawienia swojej pozycji względem innych jednostek gospodarczych. Rachunek kosztów, rachunkowość zarządcza i controlling stanowią istotny element systemu podejmowania decyzji w przedsiębiorstwach. Są one stosowane nie tylko w dużych, ale również w średnich oraz małych przedsiębiorstwach. Każda działalność jednostki gospodarczej generuje koszty, które powinny być pod stałą kontrolą zarządzających. Jest to temat wciąż aktualny w artykułach naukowych publikowanych w Polsce i na świecie. Jest stałym przedmiotem zainteresowania zarówno teoretyków, jak i praktyków.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Wśród zagrożeń w cyberprzestrzeni szczególnie groźne jest zagrożenie cyberprzemocy – zagrożenie, które nie zawsze się dostrzega i wielokrotnie wręcz lekceważy, a które coraz częściej dotyka nas wszystkich. Najogólniej ujmując, cyberprzemoc możemy sprowadzić do prześladowania, zastraszania, szantażowania, nękania, obrażania i wyśmiewania innych osób lub grup za pośrednictwem współczesnych technik i technologii ICT. Prezentowana publikacja jest zbiorem wyników badań pracowników naukowo-dydaktycznych Zakładu Nauk o Administracji i Bezpieczeństwa w Administracji z Wydziału Administracji i Nauk Społecznych Politechniki Warszawskiej, które są upowszechniane i wykładane w procesie dydaktycznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Rachunkowość jednostek gospodarczych i instytucji jest zorientowana na dostarcza-nie informacji zarówno wewnętrznym, jak i zewnętrznym użytkownikom. Informacje te dotyczą procesów gospodarczych i rezultatów działalności wykorzystywanych w dokonywaniu ocen i podejmowaniu decyzji. To czyni rachunkowość najważniejszym elementem systemu informacyjnego jednostek gospodarczych. Rachunkowość stanowi również podstawę informacyjną dla controllingu. Rachunkowość ukierunkowana na controlling ma za zadanie informacyjne wspomaga¬nie procesu podejmowania decyzji i oceny działalności poszczególnych jednostek organizacyjnych na poziomie całego przedsiębiorstwa. Zapewnia także obsługę in-formacyjną wszystkich funkcji zarządzania: planowania, organizowania, motywowania i kontrolowania. Rola rachunkowości w systemie informacyjnym controllingu wynika z jej za-dania, którym jest pomiar rezultatów działalności jednostki gospodarczej oraz po-szczególnych ośrodków odpowiedzialności. Rezultaty tego pomiaru są prezentowane nie tylko w sprawozdaniach finansowych, ale także w wewnętrznych raportach sporządzanych okresowo oraz na bieżąco według potrzeb. Jakość informacji dostarczanych przez rachunkowość w dużym stopniu przesądza o skuteczności działań podejmowanych w ramach controllingu. Rachunkowości uważanej za najważniejszy system informacyjny controllingu jest poświęcony niniejszy zeszyt Prac Naukowych Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu. Zawiera on artykuły naukowe dotyczące różnych etapów procesu informacyjnego rachunkowości. Część artykułów porusza zagadnienia teoretyczne dotyczące koncepcji, zasad i procedur przetwarzania informacji w systemie rachunkowości. Część zaś prezentuje problemy i przykłady praktycznego prowadzenia rachunkowości ukierunkowanej na controlling w określonych jednostkach gospodarczych oraz instytucjach. Pragniemy wyrazić nadzieję, że niniejszy tom będzie stanowić pewien wkład do doskonalenia sposobu przetwarzania informacji w systemie rachunkowości, mającej odgrywać ważną rolę w zasilaniu informacyjnym controllingu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Opracowanie przedstawia wnioski (wnioskowanie dedukcyjne i indukcyjne) z oceny formy i zakresu informacji niefinansowych prezentowanych przez przedsiębiorstwa branży energetycznej. Przeprowadzona analiza stanowi także próbę oceny poszczególnych obszarów raportowanych danych niefinansowych w kontekście podstawowych cech jakościowych sprawozdania finansowego. Obiektem badań są sprawozdania czterech największych spółek energetycznych w Polsce: PGE, Enei, Energi i Tauronu. Artykuł jest oparty na studiach polskich i zagranicznych artykułów, aktów prawnych oraz weryfikacji zawartości wybranych raportów zarządczych sporządzonych przez przedsiębiorstwa branży energetycznej. Prezentowane przez przedsiębiorstwa branży energetycznej informacje niefinansowe wpływają na wybrane cechy jakościowe sprawozdania z działalności, takie jak: użyteczność, przydatność, przejrzystość, czytelność, spójność, terminowość, porównywalność, wiarygodność.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Jak przeciwdziałać dzisiejszemu kryzysowi zaufania do mediów? Choć rozprzestrzenianie się fałszywych wiadomości, zwanych fake newsami, jest obecnie powszechnym i bardzo niebezpiecznym problemem, wciąż nie udało się opracować skutecznych metod przeciwdziałania mu. Częściowo może wynikać to z faktu, że dotąd skupiano się głównie na analizie skutków i mechanizmów rozpowszechniania zjawiska fake newsów, a nie jego genezy. Publikacja Klaudii Rosińskiej poszerza dotychczasową perspektywę badawczą o ten stosunkowo nowy obszar, koncentrując się na ukazaniu fake newsów jako elementu szerszych procesów związanych z przekazywaniem i odbiorem informacji. Autorka rozważa między innymi: • Jak można zdefiniować i sklasyfikować zjawisko fake newsów? • Jakie czynniki technologiczne i psychologiczne wpływają na występowanie fake newsów na bezprecedensową skalę? • W jaki sposób zjawisko fake newsów było badane dotychczas? • Dlaczego obecne sposoby rozwiązania problemu dezinformacji są mało skuteczne? • W jaki sposób dziennikarze oraz indywidualni odbiorcy wpływają na skalę fałszywych przekazów w mediach i co możemy zrobić, by naprawić sytuację? Książka zawiera omówienia fake newsów znanych z polskiej przestrzeni cyfrowej, odnośniki do użytecznych narzędzi weryfikacji treści w Internecie oraz liczne materiały dydaktyczne i infografiki. Stanowi kompendium wiedzy dla studentów i pracowników naukowo-dydaktycznych na kierunkach społecznych i humanistycznych, a także dziennikarzy, nauczycieli oraz instytucji zajmujących się edukowaniem społeczeństwa obywatelskiego. Będzie też odkrywczą lekturą dla wszystkich zainteresowanych wpływem mediów na jednostki i całe społeczeństwa, w tym wojną informacyjną i cyberbezpieczeństwem.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej