Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(49)
Forma i typ
Książki
(49)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(105)
wypożyczone
(8)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(26)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(16)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(14)
Wypożyczalnia Trzcianka
(13)
Wypożyczalnia Złotów
(13)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(22)
Czytelnia Wągrowiec
(4)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Zbiory specjalne Złotów-Czytelnia
(1)
Autor
Czech-Włodarczyk Celina
(2)
Dobrołowicz Justyna
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Kamińska Aleksandra
(2)
Oleśniewicz Piotr
(2)
Potulicka Eugenia
(2)
Żegnałek Kazimierz
(2)
Apanel Danuta
(1)
Barczak Maciej
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Bednarski Henryk
(1)
Betscher Barbara
(1)
Białożyt Katarzyna
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Broniek Michał
(1)
Brzeziński Jerzy
(1)
Brzeziński Jerzy Marian
(1)
Chojnacka-Synaszko Barbara
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Drabik-Podgórna Violetta
(1)
Dubis Małgorzata
(1)
Dudzikowa Maria
(1)
Ganczarska Małgorzata
(1)
Giddens Anthony
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Górka Barbara
(1)
Harbatski Andrei
(1)
Hildebrandt Dobrochna
(1)
Hildebrandt-Wypych Dobrochna
(1)
Jagielska Katarzyna
(1)
Jaskulska Anna
(1)
Kaleta Andrzej
(1)
Kensy Elżbieta
(1)
Knasiecka-Falbierska Karina
(1)
Korczak Jarosław
(1)
Kozielska Maria
(1)
Krysztofik-Gogol Elżbieta
(1)
Królak Zygmunt
(1)
Kupisiewicz Czesław
(1)
Kwiatkowska-Ciotucha Dorota
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał
(1)
Kwieciński Zbigniew
(1)
Kławsiuć-Zduńczyk Anna
(1)
Ledzińska Maria
(1)
Madej-Babul Magdalena
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Marek Zbigniew
(1)
Marody Mirosława
(1)
Mikruta Adam
(1)
Oleś Piotr K
(1)
Ośko Stanisław
(1)
Pfeiffer Agnieszka
(1)
Pikuła Norbert
(1)
Pluskota Anna
(1)
Podgórny Marek
(1)
Przybylski Błażej
(1)
Rorat Marzena
(1)
Rzymełka-Frąckiewicz Agata
(1)
Siara Olga
(1)
Smak Ewa
(1)
Straus Grażyna
(1)
Sutton Philip W
(1)
Szapiro Tomasz
(1)
Szczurek-Boruta Alina
(1)
Szulżycka Alina
(1)
Tomanek Paweł
(1)
Wereszczyńska Katarzyna
(1)
Śliwerski Bogusław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2010 - 2019
(34)
2000 - 2009
(14)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
Kraj wydania
Polska
(49)
Język
polski
(45)
nieznany (po)
(4)
Odbiorca
Nauczyciele
(1)
Temat
Kształcenie
(29)
Szkolnictwo
(9)
Kształcenie ustawiczne
(6)
Dziecko niepełnosprawne
(5)
Kształcenie integracyjne
(5)
Nauczyciele
(5)
Uczniowie
(5)
Globalizacja
(4)
Internet
(4)
Oświata
(4)
Poradnictwo zawodowe
(4)
Rodzina
(4)
Siła robocza
(4)
Społeczeństwo informacyjne
(4)
Wieś
(4)
Nierówności społeczne
(3)
Płeć
(3)
Rynek pracy
(3)
Wartość
(3)
Wybór kierunku kształcenia
(3)
Wybór zawodu
(3)
Choreoterapia
(2)
Dostęp do oświaty
(2)
Edukacja medialna
(2)
Informatyka
(2)
Integracja europejska
(2)
Nauczanie
(2)
Oceny szkolne
(2)
Oświata dorosłych
(2)
Pedagogika porównawcza
(2)
Praca
(2)
Przestępczość
(2)
Regionalizm
(2)
Rolnictwo
(2)
Ruchy społeczne
(2)
Społeczeństwo
(2)
Starość
(2)
Terroryzm
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie fizyczne
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zmiana społeczna
(2)
Środki masowego przekazu
(2)
Arteterapia
(1)
Asertywność
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Bezrobocie
(1)
Biblioterapia
(1)
Biurokracja
(1)
Czas wolny ucznia
(1)
Czytelnictwo
(1)
Czytelnictwo młodzieżowe
(1)
Demokracja
(1)
Dorosłe dzieci alkoholików
(1)
Dyscyplina szkolna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko wiejskie
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Etyka zawodowa
(1)
Europejski Fundusz Społeczny
(1)
Filmoterapia
(1)
Filozofia polityczna
(1)
Gospodarka
(1)
Informacja
(1)
Inicjatywa Wspólnotowa EQUAL
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inwalidztwo
(1)
Jakość życia
(1)
Kadry
(1)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(1)
Klasy społeczne
(1)
Kleszczyna
(1)
Komputery
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej i Ustawicznej
(1)
Kształcenie zintegrowane
(1)
Lektura szkolna
(1)
Literatura
(1)
Ludzie starzy
(1)
Manipulacja (psychol.)
(1)
Marketing polityczny
(1)
Maturzyści
(1)
Metodologia
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Miasta
(1)
Migracje
(1)
Ministerstwo Edukacji Narodowej
(1)
Muzyka
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież trudna
(1)
Nacjonalizm
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauka
(1)
Niepełnosprawni
(1)
Temat: czas
2001-0
(19)
2001-
(6)
1901-
(2)
1945-
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Europa
(1)
Finlandia
(1)
Francja
(1)
Hiszpania
(1)
Holandia
(1)
Litwa
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Podkarpackie, województwo
(1)
Portugalia
(1)
Rosja
(1)
Szwajcaria
(1)
Szwecja
(1)
Wielka Brytania
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(3)
Materiały konferencyjne
(2)
Publicystyka polska
(2)
Czasopisma społeczno-kulturalne polskie
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
49 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113930 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD. 2342 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57985 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Umieszczenie dziecka niepełnosprawnego w szkole specjalnej, wynikające z rekwalifikacji, staje się porażką decyzyjną. Mam tu na myśli przede wszystkim rodziców, ale też nauczycieli i dyrektorów szkół integracyjnych, którzy przyjmując dziecko ze zróżnicowanymi zaburzeniami funkcjonalnymi, decydują się na zadanie przekraczające ich możliwości dydaktyczno-wychowawcze. Należy jednak zauważyć, że uczniowie zmieniający placówkę (z integracyjnej na specjalną) to również absolwenci gimnazjów niepodejmujący dalszego kształcenia w systemie edukacji integracyjnej. Sygnalizowana w książce problematyka zwraca uwagę na fakt selekcji "niewygodnej" dla ogólnej idei edukacji integracyjnej. Wielu jej zwolenników uważa, że wszyscy niepełnosprawni, bez względu na rodzaj i stopień niepełnosprawności, powinni być objęci nauczaniem ogólnodostępnym. Mając wątpliwość, czy integracja jest możliwa dla ogólnej populacji dzieci z niepełnosprawnością, szczególnie ze sprzężonymi zaburzeniami rozwoju i upośledzeniem umysłowym w stopniu znacznym, postanowiłam zająć się tą problematyką. Podjęty temat jest wyrazem wieloletniego zainteresowania zagadnieniem rekwalifikacji uczniów z niepełnosprawnością, którzy zmieniają szkołę często w trakcie roku szkolnego. Badania dały mi okazję do rozmów z nauczycielami szkół integracyjnych na temat sytuacji dzieci z niepełnosprawnością w byłych placówkach, ich możliwości i trudności, jakie napotykają w codziennej pracy. Istotna była ocena tej sytuacji przez rodziców, którzy podejmowali decyzję o edukacji dziecka w kształceniu integracyjnym. Interesowały mnie opinie, czy wybór szkoły integracyjnej spełnił ich oczekiwania. Przeprowadzone badania wydają się kluczowe dla całego systemu edukacji obejmującego kształcenie dzieci niepełnosprawnych, ale też umożliwiają wyznaczenie bardziej szczegółowych kierunków badawczych i szerszego poznania procesów selekcji międzyszkolnej tej grupy uczniów. Tematem niniejszej rozprawy stały się uwarunkowania rekwalifikacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107084 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48066 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65153 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57971 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Książka
W koszyku
Wiedza z zakresu psychologicznych podstaw nauczania oraz uczenia się, najważniejsze prawidłowości odnoszące się do procesu uczenia się i nauczania, zasady konstruktywistycznego podejścia do uczenia się i nauczania, praktyczne implikacje opisywanych idei, analiza problemów nauczania na początku XXI wieku, wnikliwe analizy psychologiczne pobudzające do refleksji, tworzenia nowych lub zmiany własnych sposobów nauczania, atrakcyjna i komunikatywna forma prezentowanych treści uwzględnia najwyższe standardy naukowości i potrzeby czytelników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102879 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47118 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37839 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31536 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44018 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63222 P 5,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest poświęcona analizie przemian współczesnego środowiska szkolnego w perspektywie rozwoju społeczeństwa informacyjnego. Autorka podjęła również problematykę funkcjonowania pokolenia tzw. cyfrowych tubylców w zmediatyzowanym świecie, przedstawiając bogaty przegląd literatury polskiej i zagranicznej. Jako przedmiot badań przyjęła poziom kompetencji informacyjnych uczniów po ukończeniu kształcenia gimnazjalnego oraz zależność między wybranymi czynnikami a stopniem umiejętności informacyjnych młodzieży. Dokonała analizy stanu kompetencji informacyjnych uczniów szkoły średniej, liceów ogólnokształcących i techników. Sprawdziła, w jakim stopniu czynniki, takie jak na przykład płeć, typ szkoły, status wykształcenia rodziców, pochodzenie środowiskowe, poziom aktywności kulturowej rodziny, osiągnięcia szkolne różnicują poziom kompetencji informacyjnych. Jak określila Autorka, kieruje tę pracę do osób zainteresowanych rozwojem kompetencji informacyjnych uczniów, jakością kształcenia i kondycją edukacji, gdyż to dzięki ich działaniom możliwa stanie się realizacja wizji nowej kultury uczenia się, przyczyniającej się do określenia na nowo szkolnych środowisk przetwarzania informacji i tworzenia wiedzy.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111536, 110057 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50591 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41051 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32974 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 65508 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia jest wynikiem wieloletnich badań Autorki nad dynamiką rozwoju systemu kształcenia integracyjnego w Polsce z uwzględnieniem przemian w zakresie dostosowań architektonicznych, bazy dydaktycznej, charakterystyki ilościowej i jakościowej środowiska uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz […] nauczycieli i innych specjalistów zatrudnionych w placówkach kształcenia integracyjnego, a także instytucji wspierających oświatowe działania integracyjne w naszym kraju. Ukazuje więc pełną panoramę kształcenia integracyjnego w Polsce w podanych w tytule cezurach czasowych. […] Autorka sięga również do rozwiązań edukacji integracyjnej stosowanych w wybranych krajach Europy i Japonii. To z kolei daje możliwość spojrzenia na polski system w szerszym kontekście. Danuta Apanel, jako historyk wychowania, pamiętała też o genezie koncepcji teoretycznych kształcenia integracyjnego oraz ich twórcach. Należy podkreślić również, że książka obejmuje zakresem swoich badań […] zarówno teorię, jak i praktykę edukacyjną dotyczącą tego problemu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40703 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33609 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest próbą diagnozy aspiracji i planów życiowych młodzieży liceów publicznych i niepublicznych oraz czynników je warunkujących. Wpisuje się więc w nurt badań, który pozwoli prognozować kierunek zmian aspiracji młodzieży w następnych latach oraz wyznaczać obszar działań w zakresie preorientacji zawodowej. Być może także przyczyni się w jakimś stopniu do podniesienia poziomu poradnictwa zawodowego w szkołach. Wykorzystanie wiedzy z tego zakresu powinno pozwolić na racjonalne zagospodarowanie czasu pobytu młodych ludzi w liceum w celu wszechstronnego ich rozwoju. Jeśli szkoła ma się wywiązać z tych zadań, to jej najmocniejszą stroną powinny być odpowiednie kompetencje nauczyciela gotowego podjąć wysiłek związany z przygotowaniem młodego pokolenia do sprostania wyzwaniom bliskiej i odległej przyszłości, do aktywnego uczestnictwa w życiu społecznym, samodzielnego i odpowiedzialnego poszukiwania własnego miejsca w świecie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47713 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37765 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33990 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63541 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Spis treści: Wstęp; Waldemar Furmanek - Zagubione i zaniedbane obszary polskiej pedagogiki; Kazimierz Szmyd - Edukacja dla kultury humanistycznej wobec przesilenia aksjologii wychowawczej postmodernizmu; Antoni Zając - Uczenie się w cyberprzestrzeni przez zapping: sprzeczność "cyfrowy uczeń" - "analogowy nauczyciel"; Marian Kopczewski - Przemoc i agresja w szkole; Małgorzata Kutyła - Indywidualne i społeczne znaczenie wartości wykształcenia; Ryszard Kalamarz - Edukacja do starości jako istotne zadanie andragogiczne (na przykładzie wybranych środowisk województwa podkarpackiego); Małgorzata Półtorak - Zwiększanie szans dzieci z dysleksją rozwojową na sukces edukacyjny w szkole; Leszek Szuty - Neurofizjologiczne metody wspomagania rozwoju dzieci; Aleksandra Dumara - Zjawisko pornografii jako zagrożenie w procesie rozwoju dzieci i młodzieży; Aleksandra Kopeć - Zwiększenie szans edukacyjnych dzieci i młodzieży poprzez efektywne wykorzystanie czasu wolnego na przykładzie wychowanków Domu Dziecka; Magadalena Madej-Babula - Promocja zdrowia w szkole wyższej - oczekiwania a rzeczywistość; Karolina Chojna - Rodzina jako podstawowe środowisko profilaktyki w opinii studentów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104535 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47904 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38505 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63562 (1 egz.)
Książka
W koszyku
O psychologii i psychologach : między uniwersytetem a praktyką społeczną / Jerzy M. Brzeziński, Piotr K. Oleś. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2021. - XIII, [3], 563, [1] strona : ilustracje ; 21 cm.
Psychologia jest dynamicznie rozwijającą się dziedziną nauki. W ślad za poszerzaniem się zakresu wiedzy psychologicznej, postępującym rozwojem teorii oraz badań naukowych, powinno – przynajmniej w założeniach – postępować doskonalenie oddziaływań profesjonalnych. Psychologia, za sprawą szczególnego przedmiotu badań naukowych i profesjonalnych oddziaływań, stawia przed uprawiającymi ją specjalistami ogromną odpowiedzialność, także etyczną. Jednocześnie psycholog jako zawód zaufania społecznego pozostaje wciąż zawodem prawnie nieuregulowanym. Dodatkowo administracyjne zmiany w obszarze nauki i szkolnictwa wyższego nie pozostają bez wpływu na jakość kształcenia przyszłych psychologów. Jerzy M. Brzeziński i Piotr K. Oleś stawiają pytanie: jak uprawiać niełatwy zawód psychologa, by był nieustannym wyzwaniem – dla siebie i innych, jak nie popadać w rutynę i nie dokonywać nieuzasadnionych uproszczeń? Czytelnik znajdzie w tej książce kompendium wiedzy na temat ścieżki kształcenia psychologów, możliwości poszerzania kompetencji zawodowych po dyplomie czy rozwoju kariery akademickiej. Autorzy wskazują na standardy prowadzenia badań naukowych, nauczania psychologii, a także dobre praktyki prowadzenia działalności profesjonalnej – czy to w gabinecie, czy to w roli eksperta lub popularyzatora wiedzy. Nie unikają przy tym krytyki zjawisk i procesów, które negatywnie wpływają na tożsamość zawodową psychologów oraz społeczne zaufanie do nich. Przesłanie, jakie chcieliśmy oddać w tej monografii, sprowadza się do znajomości i przestrzegania kryteriów dobrych praktyk psychologicznych – w badaniach naukowych, kształceniu, świadczeniu usług psychologicznych, popularyzacji i wypełnianiu roli społecznej psychologa. Jeszcze jednym ważnym celem – choć zabrzmi to nazbyt osobiście – było wyrażenie zawodowej tożsamości, identyfikacji zarówno z Uniwersytetem, jak i z psychologią i jej misją zawodu zaufania publicznego. Psychologia – z tej racji, że przygotowuje do pracy z ludźmi oraz, że uczestnikami naszych badań są konkretne osoby – jest nauką szczególną. Studia psychologiczne mają przygotowywać do rozumienia człowieka i do współdziałania z nim, są więc szczególnie odpowiedzialne, podobnie badania naukowe, publikowanie, formułowanie ekspertyz czy popularyzacja. Z tekstu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42565 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113774 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 51910 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowe wydanie Socjologii - jednego z najbardziej znanych i wykorzystywanych na całym świecie podręczników - to lektura obowiązkowa nie tylko dla adeptów socjologii i osób myślących o podjęciu studiów socjologicznych, ale również dla wszystkich, którzy chcą zrozumieć otaczający nas świat. W ciągu ostatnich 10 lat od opublikowania poprzedniego polskiego wydania zmieniło się bowiem niemal wszystko: doszło do olbrzymiego rozwoju wiedzy socjologicznej, co znalazło swoje odzwierciedlenie na kartach książki, zmienił się również świat, dlatego konieczne okazały się gruntowne uzupełnienia, aktualizacje dotychczasowych treści, dodanie nowych materiałów na temat wojen i terroryzmu czy zagrożeń ekologicznych. Na prośby czytelników z różnych stron świata autorzy wprowadzili również wiele nowych elementów dydaktycznych, akcentując szczególnie wpływy i współzależności w ramach globalizującego się świata.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107058, 106113 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38872 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Celem niniejszej publikacji jest przybliżenie szkołom i placówkom systemu oświaty oraz ich organom prowadzącym przykładów realizacji zadań z zakresu doradztwa edukacyjno-zawodowego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49340 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39708 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32762 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46111 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64715 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109442 A (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Z Badań nad Czytelnictwem, ISSN 0514-1133 ; nr 29)
Przeprowadzone systematycznie od 1992 r. co 2 lata przez Instytut Książki i Czytelnictwa Biblioteki Narodowej badania społecznego zasięgu książki, reprezentatywne dla mieszkańców Polski w wieku co najmniej 15 lat, wykazują że książki czyta nieco ponad połowa (a mniej niż 3/5) Polaków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107787 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49323 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46116 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest kontynuacją kilkuletnich studiów autora nad codziennością klasy integracyjnej. Przy czym w odróżnieniu od wielu innych opracowań podejmujących problematykę edukacji integracyjnej odsłania ona wiele niewątpliwych, ale często niedostrzegalnych sukcesów tej formy kształcenia. Zostały one zidentyfikowane i opisane za pomocą badań fokusowych oraz narracji nauczycieli wywodzących się ze szkół / klas integracyjnych o zróżnicowanym doświadczeniu. W efekcie analiz powstała swoista mapa sukcesów odnoszących się do różnych wymiarów funkcjonowania szkoły wyrażona licznymi kategoriami rzeczywistymi (między innymi: rozwoju uczniów, klimatu szkoły, satysfakcji z pracy nauczycieli). W dalszej części kategorie te zostały powiązane i ulokowane w szerszych zbiorach twierdzeń i wyjaśnień prezentowanych w postaci kategorii formalnych. Wykorzystana technika zbierania danych (dyskusje grupowe i narracje) pozwoliła na ich konfrontację, a komparatystyczna metoda analizy (badane grypy wywodziły się z trzech typów szkół) stanowiła pewną formę triangulacji. Badanie zostało osadzone w interpretatywnym paradygmacie poznania. Synteza wypowiedzi nauczycieli (inaczej ujmując ich deskrypcja praktyki) stworzyła podstawy koncepcyjne przyjmujące postać stożkową – jak pokazała wnikliwa analiza wypowiedzi – różniącą się w badanych grupach punktem wyjścia: od rehabilitacji lub uspołeczniania oraz dojścia do nieco inaczej formułowanych celów. To pozwoliło w sposób w miarę uporządkowany opisać dwie rzeczywistości szkolne, stanowiącą podstawę do opracowania autorskich koncepcji edukacji integracyjnych. Przyjęły one postać siatki, w której występują określone węzły i sieci ich powiązań. Te pierwsze zostają wyrażone przez kategorie zaczerpnięte z wypowiedzi badanych oraz nadbudowane przez kategorie formalne, między innymi: pogranicza, roli, tożsamości, a w dalszej kolejności połączone przy pomocy opisanych procesów np. budowania kultury edukacji integracyjnej czy praktyk społecznych. W efekcie analiz zostały skonstruowane dwie odrębne koncepcje integracji: rehabilitującej oraz uspołeczniającej. Pierwsza została ulokowana w teoriach strukturalno-funkcjonalnych, druga – w nurcie interakcjonizmu symbolicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41049 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65181 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dydaktyka ogólna zajmuje się problematyką, której znajomość niezbędna jest nie tylko nauczycielom, ale również wszystkim tym, którzy organizują rozmaite formy kształcenia w różnych instytucjach, zakładach i organizacjach, sami biorą w nich aktywny udział, bądź odpowiadają za ich organizację z racji zajmowanego stanowiska. Na rynku księgarskim znajduje się wiele bardzo dobrych podręczników i innych opracowań z zakresu dydaktyki ogólnej, jak chociażby różne wydania podręczników autorstwa naj znakomitszych aktualnie dydaktyków polskich, tj. Wincentego Okonia, Czesława Kupisiewicza, Tadeusza Nowackiego, Józefa Półturzyckiego czy Władysława Piotra Zaczyńskiego. Były one i są dalej wielokrotnie wznawiane. Ponadto dostępne są również wciąż aktualne podręczniki już nieżyjących, ale wielce zasłużonych dla rozwoju polskiej dydaktyki uczonych w osobach Bogdana Nawroczyńskiego czy Kazimierza Sośnickiego. Powszechnie znane są również opracowania z zakresu dydaktyki ogólnej o charakterze podręcznikowym Krzysztofa Kruszewskiego, Krzysztofa Konarzewskiego, Tadeusza Lewowickiego i wielu innych autorów. To opracowanie nie stanowi dla powyższych autorów żadnej konkurencji, co zresztą nie było zamiarem autora. Inspirację do jego powstania stanowiło wciąż duże zainteresowanie, przede wszystkim studentów pedagogiki i nauczycieli wszystkich poziomów i przedmiotów nauczania, problematyką dydaktyki ogólnej. Obecne podręczniki nie zawsze są dostępne w wystarczającej ilości egzemplarzy dla wszystkich zainteresowanych studentów. W wielu uczelniach jest ich tylko po kilka egzemplarzy. Jeszcze mniej jest innych opracowań, ujmujących tylko wybrane problemy z zakresu dydaktyki ogólnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109035, 109036 (2 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 64058 P 2,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka powstała w wyniku ponad 20 lat naukowej i zupełnie potocznej obserwacji przemian społecznych, dokonujących się na obszarach wiejskich pod wpływem technologii informatycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47033 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101422 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44914 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35828 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30202 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44831, 42127 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60804 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej