Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(56)
IBUK Libra
(12)
Forma i typ
Książki
(53)
E-booki
(12)
Publikacje naukowe
(7)
Publikacje fachowe
(6)
Artykuły
(3)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(98)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(34)
Czytelnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(6)
Czytelnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(15)
Wypożyczalnia Trzcianka
(12)
Wypożyczalnia Złotów
(23)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(6)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Autor
Kostera Monika
(3)
Jóźwiak Bożena
(2)
Oleksyn Tadeusz
(2)
Praca zbiorowa
(2)
Wiśniewska Małgorzata
(2)
Aniszewska Grażyna
(1)
Antczak Zbigniew
(1)
Appelo Jurgen
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Bieńkowska Jolanta
(1)
Brown Sunni
(1)
Brzosko Anna
(1)
Bulińska-Stangrecka Helena
(1)
Chomczyński Piotr
(1)
Church Allan H
(1)
Conger Jay Alden
(1)
Cyfert Szymon
(1)
Czubak-Koch Magdalena
(1)
Dernowska Urszula
(1)
Dąbrowski Jarosław Filip
(1)
Falencikowski Tadeusz
(1)
Gamian-Wilk Małgorzata
(1)
Gitling Maciej
(1)
Gray Dave
(1)
Gregorczyk Sylwester
(1)
Griffin Ricky W
(1)
Grudowski Piotr
(1)
Głuszek Ewa
(1)
Haber Lesław Henryk
(1)
Hatch Mary Jo
(1)
Hryniewicz Janusz T
(1)
Jamka Beata
(1)
Jegier Aneta
(1)
Jeruszka Urszula (1952- )
(1)
Kaleta Andrzej
(1)
Kamińska Małgorzata
(1)
Kamińska-Radomska Irena
(1)
Kanarek Piotr
(1)
Klimczak Kinga
(1)
Komorowski Jan
(1)
Konarski Stanisław
(1)
Konecki Krzysztof
(1)
Kotarbiński Jacek
(1)
Koźmiński Andrzej Krzysztof
(1)
Krasnosielski Damian
(1)
Krawczyk-Antoniuk Olena
(1)
Krzakiewicz Kazimierz
(1)
Kuciński Kazimierz
(1)
Kurelska Bożena
(1)
Kwiek Marek
(1)
Lewicka Maria
(1)
Leśniewski Michał Adam
(1)
Lichtarski Janusz Marek
(1)
Listwan Tadeusz
(1)
Macanufo James
(1)
Macko Maciej
(1)
Magala Sławomir
(1)
Majewska-Opiełka Iwona
(1)
Makowski Kazimierz
(1)
Malcherek Monika
(1)
Martan Lesław
(1)
Mikołajczyk Zofia
(1)
Moszkowicz Krystyna
(1)
Nowak Martin
(1)
Osuch Maciej
(1)
Pawłowski Konrad
(1)
Penc Józef
(1)
Peters Thomas J
(1)
Pilipiec Sławomir
(1)
Piwowar-Sulej Katarzyna
(1)
Przybyłowski Piotr
(1)
Płuciennik Jarosław
(1)
Rusiński Michał
(1)
Rutka Ryszard
(1)
Salas Eduardo
(1)
Schreyogg Georg
(1)
Selden Bob
(1)
Sikorski Czesław
(1)
Skoczek Marcin
(1)
Skrzypek Elżbieta
(1)
Sołoducho-Pelc Letycja
(1)
Steinmann Horst
(1)
Sufin Zbigniew
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Szreniawski Piotr
(1)
Szulczewski Grzegorz
(1)
Tannenbaum Scott
(1)
Tyrańska Małgorzata
(1)
Tłuściak-Deliowska Aleksandra
(1)
Urbanek Grzegorz
(1)
Wilkin Jerzy
(1)
Witkowska Magda
(1)
Wrzesiewski Tomasz
(1)
Wróbel Piotr
(1)
Wziątek-Staśko Anna
(1)
Wzorek Marek
(1)
Władek Zbigniew
(1)
Zarębska Anna
(1)
Zybert Elżbieta Barbara
(1)
Śliwa Martyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(48)
2000 - 2009
(10)
1990 - 1999
(1)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(68)
Język
polski
(68)
Odbiorca
Menedżerowie
(2)
Dyrektorzy szkół
(1)
Kierownicy projektów
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Temat
Kultura organizacyjna
(56)
Zarządzanie
(21)
Przedsiębiorstwo
(19)
Kadry
(15)
Menedżerowie
(10)
Motywacja pracy
(7)
Organizacja
(7)
Etyka biznesu
(6)
Przywództwo
(6)
Zarządzanie jakością
(6)
Komunikacja społeczna
(5)
Praca
(5)
Stosunki interpersonalne
(5)
Innowacje
(4)
Jakość
(4)
Kariera
(4)
Kultura
(4)
Motywacja
(4)
Płaca
(4)
Zatrudnienie
(4)
Administracja
(3)
Coaching
(3)
Globalizacja
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Komunikacja wewnętrzna
(3)
Nauczyciele
(3)
Organizacja ucząca się
(3)
Organizacje
(3)
Planowanie strategiczne
(3)
Praca zespołowa
(3)
Szkolnictwo
(3)
Uczenie się
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Analiza SWOT
(2)
Ankieta
(2)
Benchmarking
(2)
Biurokracja
(2)
Etnografia
(2)
Etyka
(2)
Grupy społeczne
(2)
Interakcje społeczne
(2)
Konflikt
(2)
Kontrola
(2)
Marketing
(2)
Marketing personalny
(2)
Mentoring
(2)
Mobbing
(2)
Negocjacje
(2)
Oceny pracowników
(2)
Outsourcing
(2)
Produktywność pracy
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przydatność zawodowa
(2)
Public relations
(2)
Rola społeczna
(2)
Rynek pracy
(2)
Samorealizacja
(2)
Samorząd gminny
(2)
Samorząd terytorialny
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(2)
Urzędnicy
(2)
Współdziałanie
(2)
Zarządzanie międzykulturowe
(2)
Adaptacja kulturowa
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Adaptacja zawodowa
(1)
Administracja niezespolona
(1)
Alienacja
(1)
Analiza strategiczna
(1)
Antropologia wizualna
(1)
Asertywność
(1)
Autoprezentacja
(1)
Awans zawodowy
(1)
Bezpieczeństwo ekonomiczne państwa
(1)
Bezpieczeństwo narodowe
(1)
Bezpieczeństwo produktu
(1)
Biografie
(1)
Biopaliwa
(1)
British Broadcasting Corporation
(1)
Budżet
(1)
Centralne Biuro Antykorupcyjne
(1)
Controlling
(1)
Czerwony Krzyż i Czerwony Półksiężyc
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Ekonomia behawioralna
(1)
Emigracja
(1)
Etykieta językowa
(1)
Geoenergetyka
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry kierownicze
(1)
Główny Urząd Statystyczny
(1)
Hermeneutyka
(1)
Huntington, Samuel P.
(1)
Instytucja totalna
(1)
Internet
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(2)
1989-
(2)
1989-2000
(2)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(5)
Monografia
(4)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(3)
Opracowanie
(3)
Poradnik
(3)
Poradniki
(3)
Artykuł z czasopisma fachowego
(2)
Raport z badań
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Kolaż
(1)
Korespondencja urzędowa
(1)
Podręcznik
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusze zajęć dla żłobków
(1)
Słowniki polskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(11)
Edukacja i pedagogika
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(2)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Tytuł czasopisma
Dyrektor Szkoły
(1)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(1)
Forum Oświatowe
(1)
68 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Jednym z istotnych czynników sukcesu współczesnych organizacji jest efektywna praca zespołowa. W książce Autorzy prezentują zagadnienia organizacji zachowań zespołowych przy wykorzystaniu instrumentów charakterystycznych dla nauk o zarządzaniu. Przedstawiając zakres, formy i uwarunkowania wpływania organizacji na zachowania jej członków, omawiają m.in.: oczekiwania organizacji wobec jej uczestników, rolę kierowników w kształtowaniu zachowań pracowników, najważniejsze aspekty budowania zespołów pracowniczych, kluczowe aspekty komunikacji, kreowanie zachowań organizacyjnych przez ich formalizację, rolę struktury organizacyjnej w stymulowaniu zachowań pracowników, wpływ kultury organizacji na zachowania pracowników. Książka jest przeznaczona dla studentów zarządzania, socjologii, psychologii, dziennikarstwa, politologii, a także dla praktyków gospodarczych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105114 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38949 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32115 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44674 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63653 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42761 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie jest drugim wydaniem podręcznika z zakresu dynamicznie rozwijającej się socjologii administracji. Prace nad podręcznikem prowadzone były przy wykorzystaniu zarówno literatury należącej do nauk socjologicznych i administracyjnych, jak i prac z dziedziny prawa, ekonomii czy filozofii. Autorzy wykorzystali także wyniki własnych badań prowadzonych nad administracją wybranych urzędów i zakładów w formie obserwacji i wywiadu. Liczymy, że podręcznik będzie pomocny w przyswajaniu wiedzy dotyczącej społecznych zagadnień funkcjonowania administracji zarówno ze względu na treść, jak i formę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106511 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45213 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja stanowi przewodnik po zagadnieniach związanych z kompetencjami międzykulturowymi, czyli umiejętnościami, które pozwalają efektywnie zarządzać organizacjami wielokulturowymi. Czytelnik dowie się: - jak traktować różnice kulturowe jako okazje do twórczego rozwoju, a nie przeszkody lub zagrożenia dla wysiłku zespołowego, - jak zwalczać uprzedzenia i stereotypy, które tworzą bariery w skutecznej komunikacji, jakie działania mogą ułatwić zrozumienie zachowań, kultury, konfliktów, rozwoju i zmian w organizacji, - jak rozwijać własne kompetencje międzykulturowe i tworzyć kreatywne społeczności w organizacjach. Rozważania te są kluczowym elementem zarządzania w globalnym środowisku biznesowym i warunkiem rozumienia współczesnych organizacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44360 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji / Tadeusz Oleksyn. - Wyd. 2 rozsz. i zaktual. - Kraków : Wolters Kluwer Polska, 2011. - 599 s. : il. ; 24 cm.
(HR)
W obecnym, drugim, zaktualizowanym i znacznie rozszerzonym wydaniu tej książki szczegółowo omówiono następujące zagadnienia: podmioty, funkcje i struktury ZZL we współczesnych dużych organizacjach; zarządzanie kompetencjami oraz rozwój zawodowy; kształtowanie, racjonalizacja i restrukturyzacja zatrudnienia; motywowanie w organizacji; systemy wynagradzania i zasady ich budowy; wymiarowanie pracy i ocena pracowników; kultura i etyka organizacji w kontekście ZZL; najważniejsze wyzwania ZZL - także w kontekście globalizacji i wniosków ze światowego kryzysu. Książka łączy cechy profesjonalnej monografii i podręcznika. Adresowana jest raczej do osób już zaawansowanych w problematyce ZZL niż do początkujących. Jest przeznaczona dla zarządzających organizacjami, menedżerów i specjalistów personalnych, konsultantów, pracowników naukowych specjalizujących się w tej problematyce, studentów i słuchaczy wydziałów zarządzania i ekonomii na studiach trzeciego, drugiego i pierwszego stopnia, a także dla innych osób, poważniej zainteresowanych ZZL. Autorowi udało się pogodzić szerokie i głębokie ujęcie z przystępną formą i klarownością wywodu przy opisie zagadnień często złożonych, niejednoznacznych i kontrowersyjnych. Cennym uzupełnieniem jest obszerny słownik wyjaśniający pojęcia związane z ZZL, umieszczony na końcu książki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 104166 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38736 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44417 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W Polsce żyje niemal 4,7 mln osób z niepełnosprawnością, ale tylko nieliczni są aktywni zawodowo. Osoby te podejmują wysiłki, szukają pracy, jednak, gdy zostają zatrudnione, miewają trudności w jej utrzymaniu. W niniejszej książce postawiono następujące pytania: od czego zależy zatrudnienie osób z niepełnosprawnością w przedsiębiorstwach? Co zrobić, by osoby z niepełnosprawnością pozostały w zatrudnieniu przez dłuższy czas? Rozważania prowadzone są dwuetapowo. W pierwszym etapie, teoretycznym, została przeanalizowana literatura z zakresu zarządzania, różnorodności i kultury organizacyjnej. Okazuje się, iż istotny wpływ na adaptację pracowników z niepełnosprawnością w przedsiębiorstwach ma kultura organizacyjna. W drugim etapie, empirycznym, zostały przedstawione wyniki badania przeprowadzonego w przedsiębiorstwach zatrudniających osoby z niepełnosprawnością. Pracownicy z niepełnosprawnością i ich bezpośredni przełożeni w odmienny sposób postrzegają kulturę organizacyjną włączającą niepełnosprawność. Przeanalizowano oba podejścia, zebrano podobieństwa i różnice, a na zakończenie zebrano wnioski, które mogą być pomocne pracodawcom w budowaniu włączającej kultury organizacyjnej i efektywnym zatrudnianiu osób z niepełnosprawnością.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49429 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmiotem książki jest sposób zaangażowania przedsiębiorczości w procesy rozwoju gospodarczego regionów. W publikacji przedstawiono, czym jest przedsiębiorczość, jak jest sprzężona zwrotnie z rozwojem regionalnym i od czego zależy. Autorzy ukazują ekonomiczne, społeczne, ekologiczne, instytucjonalne i kulturowe uwarunkowania relacji äprzedsiębiorczość ľ rozwój regionalnyö.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45288 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z dwóch części: teoretycznej i empirycznej. Osią tematyczną części teoretycznej jest pojęcie współpracy międzyludzkiej w zespołach. Zostało ono ukazane na tle zagadnienia kultury szkoły jako organizacji uczącej się. Prezentacja ilościowa wyników badań zawiera również rezultaty statystycznej weryfikacji związków między wyróżnionymi zmiennymi. Materiał badawczy był źródłem opisu jakościowego, sporządzonego na podstawie wypowiedzi udzielonych przez badanych nauczycieli w kwestionariuszu ankiety i wypowiedzi dyrektorów szkół w wywiadach. Ważnym etapem badań było sformułowanie wniosków oraz refleksji z punktu widzenia praktyki edukacyjnej. Ten aspekt wpisuje się w postulat rozumienia pedagogiki jako nauki praktycznej, dla której edukacja nie stanowi jedynie przedmiotu badań i tworzenia teorii, ale także daje impuls do ciągłego jej doskonalenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116038 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie kadrami / pod red. Tadeusza Listwana ; [aut.] Zbigniew Antczak [et. al.]. - Wyd. 4 zmien. - Warszawa : Wydawnictwo C. H. Beck, 2010. - 543, [1] s. : rys., tab., wykr. ; 25 cm.
Książka zawiera kompendium usystematyzowanej wiedzy, odpowiadające zakresem programom nauczania tych przedmiotów w szkołach wyższych na kierunkach ekonomicznych i zarządzania. W nowym wydaniu: * najnowsze trendy w rozwoju funkcji personalnej, * pełniejsze ujęcie problematyki motywacji i motywowania (nowy rozdział), * wzbogacenie treści dotyczących umiędzynarodowienia zarządzania kadrami, * szersze omówienie narzędzi, zwłaszcza doboru i oceny pracowników (np. Assessment Center, testy psychologiczne).
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101822 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100815 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47699 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37314 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31080 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44536 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63988, 63987, 63138 (3 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram.)
Prezentowany słownik jest odzwierciedleniem pewnej koncepcji socjologii jakościowej. Słownik został przygotowany przez członków sekcji Socjologii Jakościowej i Symbolicznego Interakcjonizmu Polskiego Towarzystwa Socjologicznego. Jest wyrazem zainteresowań metodologicznych, badawczych i teoretycznych członków sekcji oraz osób skupionych wokół Przeglądu Socjologii Jakościowej www.qualitativesociologyreview.org. Książka ma służyć jako podręcznik do nauczania metod i technik badań jakościowych, a także jako podręcznik wspomagający do nauczania współczesnych teorii socjologicznych i socjologii interakcji na kierunku socjologia, znajduje się w nim bowiem wiele haseł związanych z teorią socjologiczną. Słownik jest także przeznaczony dla studentów etnologii, antropologii, pedagogiki, zarządzania, geografii i innych kierunków humanistycznych, gdzie stosuje się i używa metodologii jakościowej. Słownik powinien być użyteczny w pracy dydaktycznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44677 p (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Celem Autorek prezentowanej publikacji jest ukazanie potencjału tkwiącego we współczesnych żłobkach publicznych. Pracownicy żłobków towarzyszą dzieciom w rozwoju, podziwiają ich dokonania i pomagają wtedy, gdy to konieczne. Absolwenci żłobków to samodzielni młodzi ludzie, radośni, pełni ciekawości poznawczej i chęci doświadczania nowych wrażeń. Dlatego we wrześniu zarówno dzieci, jak i ich rodzice mogą odważnie przekroczyć próg przedszkola. Dziecko żłobkowe ma dużą przewagę nad swoimi rówieśnikami: jest samodzielne, potrafi funkcjonować w grupie i w większości przypadków jest bardziej odporne na zachorowania. Żłobek może zbudować fundament przyszłej edukacji dziecka. Warunek jest jeden - musi to być dobry żłobek, z dobrym zarządzającym i wykwalifikowaną kadrą. Jak organizować pracę żłobka i jak pracować z dziećmi pokazane zostało w książce. Autorki omówiły w niej kwestie prawne i organizacyjne związane z funkcjonowaniem żłobków (poczynając od harmonogramu żłobkowego dnia po pełnowartościowe jadłospisy posiłków), a także przedstawiły scenariusze różnorodnych zajęć, rozwijających dzieci intelektualnie, sensorycznie, społecznie i emocjonalnie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 115635 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52448 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42639 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34994 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48706 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67888 P 3,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kultura biznesu : normy i formy / Irena Kamińska-Radomska. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012. - 381, [1] s. : il. kolor. ; 24 cm.
Kultura biznesu jest szerokim zagadnieniem dotyczącym zachowań ludzkich w sytuacjach służbowych. Jest pojęciem rozleglejszym niż etykieta. Etykieta to jedynie zbiór zasad, właściwych zachowań w życiu zawodowym i społecznym. Jest międzynarodowo uznanym systemem kurtuazji, który służy tworzeniu, utrzymaniu i normowaniu stosunków międzyludzkich w sytuacjach służbowych. Kultura w biznesie obejmuje natomiast i same zasady, ich opis, i zastosowanie tych zasad w życiu zawodowym. Ujmując to inaczej, etykieta to... czytaj więcej zasady, które mówią, jak powinno być, a kultura biznesu to stan faktyczny, zarówno obecnie, jak i w przeszłości.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104732 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44438 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104183 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38180 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44361 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Między pracownikami a pracodawcami istnieje układ oparty na wymianie. Pracodawca potrzebuje pracy ludzkiej do realizacji swoich przedsięwzięć. Pracownik oczekuje w zamian rekompensaty, nie tylko w postaci zapłaty. Układ ten byłby idealny, gdyby oczekiwania obu stron mogły być w pełni zaspokajane. W rzeczywistości trudno o zrównoważenie aspiracji obu stron. Pracodawcy chcą, aby pracownicy pracowali więcej i chętniej. Ci drudzy wysuwają zastrzeżenia, co do poziomu zaspokojenia ich potrzeb. Każdy chce osiągnąć jak najwięcej, ale przewaga sił leży po stronie dających zatrudnienie. To oni dyktują warunki, od których zależy zadowolenie ludzi świadczących pracę. Podejmując próbę rozwiązania tego problemu, najlepiej zatem dążyć do konsensusu, czyli usuwać powody niedogodności odczuwanych przez pracowników tak, aby mogli oni lepiej wykonywać swoje zadania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45265 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Z doświadczenia wiemy, że najlepsze efekty przynosi uczenie się przez działanie, tworzenie i kreowanie, poprzez aktywne uczestniczenie w danym projekcie. Im więcej pasji wkładamy w proces dydaktyczny, tym lepsze jego efekty. Im bardziej angażujemy się w to, co robimy, tym łatwiej nam to przychodzi. Zaangażowanie zdaje się być pojęciem kluczowym dla osiągania dobrych efektów kształcenia się, winno więc stać w centrum procesu nauczania - tę tezę starają się udowodnić autorzy zamieszczonych w publikacji tekstów. W Aneksie znajdują się scenariusze zajęć nagrodzone i wyróżnione w ramach konkursu Twórz zespoły – zaangażuj – stwórz warunki uczenia się, który odbył się na Uniwersytecie Łódzkim w ramach projektu Twórczy Uniwersytet.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podjęcie tematyki innowacyjności wynika z wyzwań współczesnego zarządzania oraz stanowi naturalny efekt wcześniejszych prac, które dotyczyły mechanizmów doskonalenia przedsiębiorstw oraz budowania ich trwałej konkurencyjności. Wyzwanie, jakim jest kształtowanie innowacyjności organizacji, dobrze wyrażają słowa Linusa Paulinga, dwukrotnego laureata Nagrody Nobla, który powiedział, że „najlepszym sposobem na to, by wpaść na dobry pomysł, jest wpadanie na mnóstwo pomysłów”. Zachęcając do dyskusji o rozwijaniu innowacyjności służącej doskonaleniu i rozwojowi przedsiębiorstw, oddajemy w Państwa ręce kolejny numer Prac Naukowych z cyklu „Zmiana warunkiem sukcesu”. Jak zawsze proponowana problematyka jest zróżnicowana i zarówno podejmuje zagadnienia dotyczące zarządzania w ujęciu teoretycznym, jak i przedstawia wyniki badań empirycznych. Innowacyjność organizacji w dzisiejszym świecie ma kluczowe znaczenie dla rozwoju nie tylko ich samych, ale również gospodarki. Wprowadzanie „odpowiedzialnych” innowacji może przyczyniać się do doskonalenia przedsiębiorstwa. Dzieje się tak dzięki roli, jaką w procesach doskonalenia przedsiębiorstw odgrywa koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu, co przekłada się na dostarczanie zrównoważonej wartości, łączącej aspekty: ekonomiczny, społeczny i środowisko¬wy. W kolejnych artykułach autorzy stawiają kolejne pytania. Czy postęp innowacyjny wymusza zmianę kultury organizacyjnej przedsiębiorstw? Jaka jest rola menedżera w dostarczaniu innowacji przez zespoły wiedzy? Jakie warunki sprzyjają kreatywności i twórczości w firmach o wysokiej tolerancji niepewności? Kolejna grupa artykułów dotyczy wpływu technologii na wdrażanie zmian organizacyjnych oraz innowacyjnych. Ciekawym przyczynkiem do dyskusji mogą być badania, w których autorzy rozpatrują model biznesu jako siłę motoryczną aktywności innowacyjnej przedsiębiorstw oraz – w sytuacji odwrotnej – przypadek, gdy innowacyjne technologie wpływają na kształtowanie modelu biznesu firmy. Wierzymy, że tematyka innowacyjności jako źródła doskonalenia i rozwoju kształtującego kierunki zmian w przedsiębiorstwach stanie się dla Państwa wartościowym źródłem inspiracji w pracy naukowej. Joanna Kacała,Grzegorz Bełz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Niniejszy numer Management Forum obejmuje szeroki przegląd problemów współczesnego zarządzania – od zagadnień doskonałości i odnowy strategicznej poprzez poszukiwanie źródeł konkurencyjności aż po narzędzia jej budowania. Pierwszy artykuł, autorstwa Katarzyny Bratnickiej, porusza tematykę charakterystyk kontekstualnych ukierunkowujących odnowę strategiczną. Autorka argumentuje, że wielkość i wiek przedsiębiorstwa są ważnymi elementami kontekstu, pozytywnie powiązanymi z odnową strategiczną oraz że wpływają one na wybór dotyczący odnowy strategicznej, tworząc zależność krzywoliniową. Następny artykuł, autorstwa Mikołaja Pindelskiego i Rafała Mrówki, dotyczy zagadnienia big data, czyli dużych zbiorów danych, które można potencjalnie wykorzystywać w tworzeniu przewag konkurencyjnych, rozwijaniu nowych obszarów konkurowania czy zmianie paradygmatów w myśleniu o organizacji i strategii. Zdaniem autorów dynamiczne obrazowanie dużych zbiorów danych może być istotnym wsparciem w zarządzaniu, a zwłaszcza w identyfikacji problemów organizacji oraz w podejmowaniu decyzji. Kolejny artykuł porusza problem niepowodzeń we wdrażaniu projektów organizacyjnych. Jego autor Jan Skalik uważa, że wynikają one z nieznajomości specyfiki projektów organizacyjnych, zasad zarządzania projektami i niedocenianiem roli wymogów jakościowych, które powinny być spełnione w całym procesie zmieniania organizacji. Proponuje on określenie istoty i warunków osiągania doskonałości w zarządzaniu projektami organizacyjnymi oraz jej oceny przy pomocy modelu IPMA Project Excellence. Kolejny artykuł, napisany przez Sylwię Stańczyk, dotyczy zagadnienia rutyn organizacyjnych. Autorka wskazuje w nim zależności między kulturą organizacyjną a rutynami organizacyjnymi, dochodząc do wniosku, że na poziomie artefaktów są one częścią kultury organizacyjnej, a ich przejawy stanowią podzbiór artefaktów kulturowych. W następnym artykule Ewa Stańczyk-Hugiet inwentaryzuje dotychczasowy dorobek badań dotyczących selekcji będącej głównym mechanizmem ewolucyjnym, aby odnaleźć mocne podstawy dla przyjętego założenia, że selekcja nie odnosi się wyłącznie do sił zewnętrznych (selekcja przez otoczenie), ale ma charakter złożony, warunkowany wielopoziomową perspektywą patrzenia na ten mechanizm. Autorka uważa, że rozpoznanie tego mechanizmu na poziomie mikro pozwoli lepiej zrozumieć i wyjaśnić proces ewolucji organizacji. W kolejnym artykule Łukasz Wawrzynek prezentuje koncepcję wykorzystania narzędzia wieloczynnikowej analizy DEMATEL, która może zostać wykorzystana do identyfikowania w sposób wymierny czynników kształtujących przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwa. Autor zauważa, że szczególnym obszarem poszukiwania konkurencyjności staje się dla organizacji czas zmian, zwłaszcza w kontekście odnowy organizacyjnej, która wymaga dodatkowego skupienia się na czynnikach kształtujących przyszłą konkurencyjność. W ostatnim artykule Agnieszka Zakrzewska-Bielawska porusza tematykę koopetycji, czyli jednoczesnej współpracy i konkurencji między tymi samymi organizacjami, która daje im obopólne korzyści. Na podstawie przeprowadzonych badań autorka stwierdza, że skala i rodzaj korzyści uzyskiwanych z koopetycji zależy od jej zakresu i intensywności relacji składowych, proponuje również wzorce relacji koopetycyjnych w odniesieniu do osiąganych korzyści i atrybutów konkurencyjności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Koncepcja dynamicznych zdolności odzwierciedla charakterystyczne dla gospodarki opartej na wiedzy przechodzenie od podejścia klasycznego do działań przedsiębiorczych, zapewniających względną trwałość przewagi konkurencyjnej. Koncepcja ta odpowiada najwyższym wymaganiom stawianym nowym paradygmatom zarządzania strategicznego. Prezentowana książka uzupełnia i porządkuje wiedzę dotyczącą poszczególnych aspektów tej koncepcji (dynamiczne zdolności jako obiekt badań w naukach o zarządzaniu, atrybuty i przejawy dynamicznych zdolności w procesach zarządzania przedsiębiorstwami, dynamiczne zdolności jako podstawa generowania wartości, procesy i mechanizmy kształtowania dynamicznych zdolności) oraz przynosi interesujące wyniki badań empirycznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej