Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(694)
IBUK Libra
(35)
Forma i typ
Książki
(661)
Publikacje naukowe
(102)
Publikacje fachowe
(72)
Publikacje dydaktyczne
(39)
E-booki
(36)
Poradniki i przewodniki
(35)
Artykuły
(27)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(4)
Czasopisma
(2)
Książka
(1)
Poziom nauczania
(1)
Publikacje
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(912)
wypożyczone
(38)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(315)
Czytelnia Piła
(24)
Wypożyczalnia Chodzież
(108)
Czytelnia Chodzież
(10)
Wypożyczalnia Czarnków
(157)
Wypożyczalnia Trzcianka
(60)
Czytelnia Trzcianka
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(109)
Czytelnia Złotów
(3)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(122)
Czytelnia Wągrowiec
(28)
Informatorium
(12)
Autor
Mazurek-Łopacińska Krystyna
(15)
Mruk Henryk
(14)
Wrzosek Wojciech
(12)
Altkorn Jerzy
(11)
Kotler Philip
(11)
Garbarski Lechosław
(10)
Wiśniewski Andrzej
(10)
Rutkowski Ireneusz
(9)
Ehrlich Andrzej
(8)
Duliniec Elżbieta
(7)
Szulce Halina
(7)
Kramer Teodor
(6)
Kłeczek Ryszard
(6)
Styś Aniela
(6)
Baran Radosław
(5)
Kaczmarczyk Stanisław
(5)
Kowal Witold
(5)
Pilarczyk Bogna
(5)
Sztucki Tadeusz
(5)
Woźniczka Jarosław
(5)
Dobiegała-Korona Barbara
(4)
Florek Magdalena
(4)
Grzegorczyk Wojciech
(4)
Maison Dominika
(4)
Marchel Paweł
(4)
Mazur Marek
(4)
Naumowicz Krystyna
(4)
Pietraszewski Marian
(4)
Ries Al
(4)
Sułkowski Łukasz
(4)
Łuczkiewicz Grzegorz
(4)
Adamczuk Franciszek
(3)
Białecki Klemens Paweł
(3)
Dejnaka Agnieszka
(3)
Dobek-Ostrowska Bogusława
(3)
Domański Tomasz
(3)
Drucker Peter F
(3)
Falkowski Andrzej
(3)
Gawroński Krzysztof
(3)
Górska Grażyna
(3)
Karcz Kornelia
(3)
Kozioł Leszek
(3)
Kędzior Zofia
(3)
Lipka Anna
(3)
Masiukiewicz Piotr
(3)
Michalski Eugeniusz
(3)
Oleksyn Tadeusz
(3)
Rogoziński Kazimierz
(3)
Rosa Grażyna
(3)
Sobocińska Magdalena
(3)
Surówka-Marszałek Danuta
(3)
Sznajder Andrzej
(3)
Trout Jack
(3)
Witkowska Magda
(3)
Żurawik Barbara
(3)
Żurawik Wojciech
(3)
Żyminkowski Tomasz
(3)
Armstrong Michael
(2)
Awdziej Marcin
(2)
Bartkowiak Ryszard
(2)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(2)
Basiuk Tomasz
(2)
Bloch Michał
(2)
Borowski Jerzy
(2)
Broniarek Zygmunt
(2)
Budzyński Wojciech
(2)
Bywalec Czesław
(2)
Cwalina Wojciech
(2)
Czubała Anna
(2)
Davies Peter
(2)
Dutka-Mucha Małgorzata
(2)
Dziechciarz Józef
(2)
Espinoza Chip
(2)
Gawrecki Lechosław
(2)
Gospodarek Tadeusz
(2)
Gołembski Marcin
(2)
Grela Joanna
(2)
Grobelak Marcin
(2)
Grynkiewicz Tomasz
(2)
Guzowska Małgorzata
(2)
Hauke Aleksandra
(2)
Jabłoński Andrzej
(2)
Janiszewska Karolina
(2)
Jankowska Hanna
(2)
Jóźwiak Bożena
(2)
Kalińska-Kula Magdalena
(2)
Kamińska Joanna
(2)
Karwowski Jan
(2)
Knecht Zdzisław
(2)
Kociołek-Balawejder Elżbieta
(2)
Kornak Aleksander
(2)
Kowalski Paweł
(2)
Kowalski Tadeusz
(2)
Kozłowski Waldemar
(2)
Krawiec Franciszek
(2)
Krzymiński Aleksander Henryk
(2)
Król Małgorzata
(2)
Levinson Jay Conrad
(2)
Loska Magdalena
(2)
Malcherek Monika
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(117)
2010 - 2019
(230)
2000 - 2009
(224)
1990 - 1999
(151)
1980 - 1989
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(205)
1901-2000
(4)
1945-1989
(3)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(727)
nieznany (pol)
(1)
Język
polski
(662)
nieznany (po)
(56)
angielski
(6)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Menedżerowie
(37)
Szkoły wyższe
(29)
Dyrektorzy szkół
(13)
Nauczyciele
(11)
Bibliotekarze
(8)
Nauczyciele bibliotekarze
(8)
Przedsiębiorcy
(6)
Dorośli
(5)
Studenci
(5)
Doradcy personalni
(4)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Pracodawcy
(3)
Specjaliści ds. kadr
(3)
Coachowie
(2)
Pedagodzy
(2)
Pracownicy naukowi
(2)
Specjaliści ds. marketingu
(2)
Audytorzy
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dyrektorzy HR
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Dzieci
(1)
Ekonomiści
(1)
Handlowcy
(1)
Kadry
(1)
Kierownicy działów kadrowo-płacowych
(1)
Kierownicy działów sprzedaży
(1)
Kierownicy projektów
(1)
Logistycy
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Podręcznik
(1)
Pracownicy sektora finansów publicznych
(1)
Pracownicy wiedzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Specjalista ds. marketingu
(1)
Specjaliści ds. doskonalenia organizacji
(1)
Specjaliści ds. konsultingu
(1)
Specjaliści ds. reklamy
(1)
Specjaliści ds. rekrutacji
(1)
Trenerzy pracy
(1)
Uczniowie szkół średnich
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Marketing
(308)
Zarządzanie
(88)
Przedsiębiorstwo
(75)
Konsumenci (ekon.)
(40)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(40)
Reklama
(38)
Public relations
(36)
Marketing elektroniczny
(35)
Kadry
(29)
Internet
(27)
Turystyka
(27)
Menedżerowie
(26)
Marketing polityczny
(25)
Marketing strategiczny
(25)
Usługi
(21)
Marketing partnerski
(19)
Środki masowego przekazu
(18)
Media społecznościowe
(17)
Konkurencja
(16)
Firma (nazwa)
(15)
Kultura organizacyjna
(15)
Organizacja
(15)
Zarządzanie strategiczne
(15)
Innowacje
(14)
Komunikacja interpersonalna
(14)
Motywacja pracy
(14)
Szkolnictwo
(14)
Banki
(13)
Negocjacje
(13)
Praca
(13)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(13)
Przywództwo
(13)
Globalizacja
(12)
Komunikacja społeczna
(12)
Promocja handlowa
(12)
Techniki sprzedaży
(12)
Organizacje
(11)
Rynek
(11)
Handel
(10)
Obsługa klienta
(10)
Zarządzanie jakością
(10)
Finanse
(9)
Logistyka gospodarcza
(9)
Marketing społecznościowy
(9)
Marketing terytorialny
(9)
Przedsiębiorstwo usługowe
(9)
Samorząd terytorialny
(9)
Strony WWW
(9)
Zarządzanie oświatą
(9)
Zarządzanie wiedzą
(9)
Znaki towarowe
(9)
Bibliotekarstwo
(8)
Coaching
(8)
Ekonomia
(8)
Facebook
(8)
Komunikowanie marketingowe
(8)
Controlling
(7)
Gospodarka
(7)
Marketing sieciowy
(7)
Portal społecznościowy
(7)
Praca zespołowa
(7)
Rynek pracy
(7)
Wizerunek przedsiębiorstwa
(7)
Zarządzanie projektami
(7)
Ceny
(6)
Etyka biznesu
(6)
Handel zagraniczny
(6)
Hotelarstwo
(6)
Jakość produktu
(6)
Kampania wyborcza
(6)
Kreatywność
(6)
Lojalność konsumentów
(6)
Marketing międzynarodowy
(6)
Marketing personalny
(6)
Motywacja
(6)
Planowanie strategiczne
(6)
Przedsiębiorczość (postawa)
(6)
Relacje międzyludzkie
(6)
Wybory prezydenckie
(6)
Zarządzanie kryzysowe
(6)
Bezrobocie
(5)
Decyzje
(5)
Dyrektorzy szkół
(5)
Instytucje nonprofit
(5)
Kanały marketingowe
(5)
Kariera
(5)
Konsumenci (ekonomia)
(5)
Logistyka
(5)
Marketing bezpośredni
(5)
Marketing w bibliotece
(5)
Organizacja ucząca się
(5)
Oświata
(5)
Rozwój regionalny
(5)
Sport
(5)
Spożycie
(5)
Sukces
(5)
Współdziałanie
(5)
Zarządzanie różnorodnością
(5)
Zarządzanie zmianą
(5)
Autoprezentacja
(4)
Temat: dzieło
Wiadomości Literackie (czasopismo)
(1)
Temat: czas
2001-
(98)
1901-2000
(16)
1989-
(16)
1989-2000
(12)
1945-1989
(10)
2001-0
(6)
1801-1900
(1)
Temat: miejsce
Polska
(50)
Ukraina
(2)
Włochy
(2)
Białoruś
(1)
Billund (Dania)
(1)
Bukowina Tatrzańska
(1)
Europa Środkowo-Wschodnia
(1)
Gmina Wągrowiec (woj. wielkopolskie, pow. wągrowiecki)
(1)
Negocjacje
(1)
Niemcy
(1)
Norwegia
(1)
Podkarpacie Północne
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo dolnośląskie (1999- )
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1999- )
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Opracowanie
(50)
Podręczniki akademickie
(49)
Poradnik
(47)
Monografia
(28)
Poradniki
(27)
Podręcznik
(26)
Praca zbiorowa
(20)
Artykuł z czasopisma fachowego
(19)
Podręczniki
(19)
Materiały pomocnicze
(14)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(13)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(12)
Raport z badań
(11)
Materiały konferencyjne
(7)
Materiały pomocnicze dla szkół zawodowych
(5)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(5)
Wydawnictwa popularne
(5)
Wywiad dziennikarski
(5)
Artykuł z czasopisma naukowego
(4)
Blogi
(3)
Encyklopedie
(3)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół wyższych
(2)
Synteza
(2)
Antologia
(1)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Biografia
(1)
Czasopisma kobiece
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Czasopismo polskie
(1)
Encyklopedia
(1)
Felieton
(1)
Film
(1)
Gry komputerowe
(1)
Podręczniki dla szkół średnich
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Publicystyka amerykańska
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Słowniki niemiecko-polskie
(1)
Słowniki polsko-angielskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Zarządzanie i marketing
(188)
Edukacja i pedagogika
(38)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(29)
Psychologia
(18)
Socjologia i społeczeństwo
(15)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(13)
Media i komunikacja społeczna
(11)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(7)
Informatyka i technologie informacyjne
(6)
Praca, kariera, pieniądze
(5)
Rozwój osobisty
(4)
Transport i logistyka
(4)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(3)
Filozofia i etyka
(2)
Językoznawstwo
(2)
Nauka i badania
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Tytuł czasopisma
Biblioteka Publiczna
(8)
Poradnik Bibliotekarza
(5)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(4)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(3)
Dyrektor Szkoły
(2)
Dzieciństwo w oblężeniu : łatwy cel dla wielkiego biznesu
(1)
Głos Pedagogiczny
(1)
Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej
(1)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(1)
Poradnik Językowy
(1)
Świat Problemów
(1)
Życie Szkoły
(1)
729 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Celem monografii jest przedstawienie najważniejszych aspektów organizacyjnych i marketingowych procesu internacjonalizacji przedsiębiorstw zarówno na etapie przygotowania strategii wejścia, jak i obecności na rynku docelowym. Publikacja łączy ujęcie teoretyczne z praktyką życia gospodarczego. Zawiera liczne przykłady i rekomendacje dotyczące zachowania firm dokonujących ekspansji za granicą. Odbiorcą książki może być szerokie grono Czytelników, m.in. akademicy, studenci kierunków ekonomicznych i zarządzania, w tym specjalności o profilu międzynarodowym, czy kadra menedżerska przedsiębiorstw. Opracowanie zawiera pięć rozdziałów, w których obok rozważań dotyczących przyczyn, form i motywów ekspansji omówione zostały wybrane zagadnienia związane z organizacją procesu internacjonalizacji oraz przygotowaniem odpowiedniej strategii marketingowej. Uzupełnieniem treści są dwa aneksy, w których, na licznych przykładach, pokazano etykietę biznesową w różnych krajach oraz rekomendacje dla wybranych rynków w zakresie przygotowania strategii promocji uwzględniające specyfikę kulturową, językową i oczekiwania klientów. Wybór krajów podyktowany był przede wszystkim ich zróżnicowaniem zarówno w zakresie geograficznym, jak i społeczno-kulturowym oraz ekonomicznym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W monografii zostały zaprezentowane badania dotyczące działań z zakresu marketingu wewnętrznego w bibliotekach województwa łódzkiego. Obszerna część teoretyczna zawiera informacje na temat roli bibliotek we współczesnym społeczeństwie informacyjnym oraz analizę koncepcji marketingu wewnętrznego. Autorki, wykorzystując do realizacji wyznaczonych celów badawczych wszechstronne studia literaturowe, odnoszą się do obowiązujących przepisów prawnych, wskazują na współczesne funkcje, zadania i misje bibliotek, a następnie podejmują próbę wyjaśnienia istoty i znaczenia marketingu wewnętrznego we współczesnej bibliotece. W części badawczej omawiają wyniki badania empirycznego dotyczącego takich zagadnień, jak: stosowane w praktyce elementy marketingu wewnętrznego (np. komunikacja wewnętrzna, system motywacyjny, kultura organizacyjna), ocena funkcjonowania marketingu wewnętrznego przez pracowników, konfrontacja oczekiwań pracowników ze stanem faktycznym. Ważnym dodatkiem do książki jest wyczerpująca bibliografia publikacji na temat marketingu bibliotecznego, począwszy od najwcześniejszej, datowanej na rok 1991. Zaletą monografii jest jej interdyscyplinarny charakter - Czytelnik otrzymuje rzetelne studia naukowe przeprowadzone z punktu widzenia informatologa i bibliologa oraz specjalisty w zakresie marketingu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 84213 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 84214 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32730 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem niniejszej pracy jest próba oceny stanu wiedzy i wskazania perspektyw rozwojowych dla marketingu rozumianego jako zbioru decyzji i działań podejmowanych w celu uzyskania pozytywnego wpływ na czynniki wzrostu wartości. W trzech rozdziałach autor przedstawił dwa modele skuteczności działań marketingowych wykorzystujące kategorię wartości, których autorzy wskazują brak badań wpływu działań marketingowych na wartość przedsiębiorstwa, a także własny model skuteczności działań marketingowych wykorzystujący koncepcję czynników wzrostu wartości i pojęcie kapitału marki K.L. Kellera. Zawarł analizy, opierając się na własnym modelu skuteczności działań marketingowych oraz na elementach metodologicznych badań empirycznych dotyczących skuteczności działań marketingowych: na rynku konsumpcyjnym (business-to-consumer); na rynku zatrudnienia (employer branding); na rynku dóbr zaopatrzeniowych (business-to-business); na rynku finansowym (w zakresie relacji inwestorskich). Autor zaproponował też wskazówki metodologiczne dotyczące dalszych badań tego problemu w poszczególnych obszarach badawczych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Niniejsza publikacja została przygotowana z okazji jubileuszu 45-lecia pracy twórczej Profesor Anieli Styś. Zawiera okolicznościowe wystąpienia i wspomnienia przedstawicieli Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu oraz środowiska marketingowego, z którym Pani Profesor była i jest związana. Jako następca Pani Profesor na stanowisku dyrektora Instytutu Marketingu Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu miałam przyjemność zorganizować i poprowadzić uroczystość Jubileuszu, która zgromadziła szerokie grono profesorów, kierowników katedr marketingowych z całej Polski. Uroczystość odbyła się 24 października 2011 r. w Centrum Informacji Naukowej i Ekonomicznej UE we Wrocławiu. Na wstępie przedstawiono sylwetkę naukową Pani Profesor jako współtwórcy Wrocławskiej Szkoły Marketingu. Kolejne części publikacji zawierają teksty wystąpień zaproszonych gości, które zainaugurowało wystąpienie Rektora prof. Bogusława Fiedora. Wszystkie wystąpienia były wyrazem sympatii dla Pani Profesor oraz uznania dla Jej dorobku naukowo-badawczego i dydaktycznego. Teksty zamieszczone w niniejszej publikacji powstały na bazie indywidualnych kontaktów z Panią Profesor, związanych z badaniami naukowymi, dydaktyką oraz ogólnymi problemami funkcjonowania sfery szkolnictwa wyższego. Wystąpienia gości oraz ich wspomnienia dają świadectwo dużej aktywności Szanownej Jubilatki we wszystkich tych wymiarach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książkę polecają: - dr Lidia Czarkowska - Piotr Cieszewski - dr Paweł Fortuna - dr Joanna Heidtman - prof. dr hab. Dariusz Jemielniak - Nikolay Kirov - Paweł Motyl - dr hab. Mikołaj Pindelski - prof. SGH - Jacek Rozenek - Jacek Santorski - Aleksandra Ślifirska Książka wielopoziomowo i kompleksowo porusza temat informacji zwrotnej z perspektywy indywidualnej, zespołowej i firmowej. Pokazuje bardzo celne modele, schematy, które mogą zostać zastosowane od razu, a jednocześnie nakreśla całe tło feedbacku, czyli to wszystko, co powinniśmy wiedzieć jako ludzie, liderzy, menedżerowie by właściwie różnicować sposób jej udzielania. Bardzo ważna jest również perspektywa tego, jak odbieramy informacje zwrotne oraz jak je odbierać, by były źródłem nauki, refleksji oraz by motywowały nas do pożądanej zmiany. Dzięki lekturze tej książki poznasz: • metody i formuły feedbacku do zastosowania w różnych sytuacjach, • badania nad użyciem feedbacku w różnych firmach i zespołach, • formuły z poziomów: strategicznego do prowadzenia firmy dla właścicieli i zarządu, operacyjnego do prowadzenia zespołów dla menedżerów oraz indywidualnego do prowadzenia siebie w wybranym kierunku w relacjach i w życiu zawodowym.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Tytuł publikacji 25 lat społeczeństwa obywatelskiego nawiązuje do rocznicy zapoczątkowania transformacji systemowej gospodarki polskiej w 1990 roku. Okres prze-chodzenia od gospodarki centralnie planowanej do rynkowej tworzył w Polsce warunki rozwoju społeczeństwa obywatelskiego i zmobilizował Polaków do aktywności w sferze gospodarczej i społecznej. Spowodował także przekształcenia strukturalne w gospodarce oraz powstawanie i współistnienie różnych form organizacyjnych pod-miotów rynkowych: prywatnych, nastawionych na zysk, oraz niedochodowych – o statusie prywatnym i publicznym. Ukształtował warunki rozwoju społecznej gospodarki rynkowej, którą opisuje art. 20 Konstytucji RP z 2 kwietnia 1997 roku: „Społeczna gospodarka rynkowa oparta na wolności działalności gospodarczej, własności prywatnej oraz solidarności, dialogu i współpracy partnerów społecznych stanowi podstawę ustroju gospodarczego Rzeczypospolitej Polskiej”. W tym artykule Konstytucji pod¬kreślono znaczenie solidarności, dialogu i współpracy partnerów społecznych w budo¬wie ustroju gospodarczego w Polsce. Nawiązano do potrzeby budowy społeczeństwa obywatelskiego, gdzie obywatele świadomie uczestniczą w życiu publicznym, są aktywni i odpowiedzialni oraz mają potrzebę samoorganizacji1. Społeczeństwo obywatelskie obejmuje bowiem obywatelską aktywność grupową (tworzenie i działalność różnych form organizacji pozarządowych), a także świadomość i postawę obywatelską, która przejawia się: zaangażowaniem obywateli w sprawy publiczne i państwa, działalnością charytatywną, zainteresowaniem sprawami społecznymi, podejmowaniem prac społecznych w formie wolontariatu. […] Zachęcamy do lektury niniejszej publikacji i wyrażamy nadzieję, że poruszane w niej problemy będą dla Czytelników zachętą do obserwowania rozwoju społeczeństwa obywatelskiego w Polsce, odnotowywania cech zmian społecznych, a tak¬że do zainteresowania sprawami społecznymi oraz działalnością społeczną i charytatywną, co służy budowaniu społeczeństwa obywatelskiego. Barbara Mróz-Gorgoń, Barbara Iwankiewicz-Rak
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49181 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
In their broadest definition, economic sciences, which include economics and management, study the behaviour of market participants. As it is this behaviour that ultimately creates economic results, it makes eminent scientific sense to understand it. Yet despite multiple studies in this field we cannot predict all economic phenomena, which is evidenced by recurrent crises (affecting both the overall economy and individual firms). It appears that human behaviour in an economic context has, as of yet, been insufficiently researched. Economic choices are accompanied by mental states which are increasingly often addressed by economic theory. Our poor ability to predict economic phenomena might stem from the fact that human mental states have not been adequately described. In the existing body of theory, human economic behaviour is viewed as automatic, with linear relationships between stimulus and reaction, while in fact human responses are underpinned by subjective interpretations (judgements). The distinguishing trait of humans is that we judge our environment, including the organizations we are part of, their results, and the activities occurring within them. It has been generally recognized that categories based on the concepts of efficiency and effectiveness are the principal criteria of evaluation (judgement) in economic sciences. The interpretation of effectiveness and efficiency is often subjective, as it is made in the context of the utility of various theoretical concepts, of diverse ways of perceiving a firm’s goals. The problems indicated above are not new to economic sciences. A subjective approach was the distinctive feature of the so-called ‘psychological’ (Austrian) school of economics. The interpretation of the concepts of effectiveness and efficiency has a long tradition too. It may be reasonable to approach the problem of the economic evaluation of a firm (including effectiveness and efficiency assessment) from a slightly different perspective.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Książka składa się z dwóch części: teoretycznej i empirycznej. Osią tematyczną części teoretycznej jest pojęcie współpracy międzyludzkiej w zespołach. Zostało ono ukazane na tle zagadnienia kultury szkoły jako organizacji uczącej się. Prezentacja ilościowa wyników badań zawiera również rezultaty statystycznej weryfikacji związków między wyróżnionymi zmiennymi. Materiał badawczy był źródłem opisu jakościowego, sporządzonego na podstawie wypowiedzi udzielonych przez badanych nauczycieli w kwestionariuszu ankiety i wypowiedzi dyrektorów szkół w wywiadach. Ważnym etapem badań było sformułowanie wniosków oraz refleksji z punktu widzenia praktyki edukacyjnej. Ten aspekt wpisuje się w postulat rozumienia pedagogiki jako nauki praktycznej, dla której edukacja nie stanowi jedynie przedmiotu badań i tworzenia teorii, ale także daje impuls do ciągłego jej doskonalenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116038 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
"Marketing. Podręcznik akademicki" to nowa pozycja na rynku wydawniczym, w której autorzy w zrozumiały, bardzo przystępny sposób wyjaśniają istotę i znaczenie współczesnego marketingu. Niewątpliwym wyróżnikiem podręcznika jest to, że zawarte w nim rozważania często odnoszą się do najnowszych trendów i procesów rynkowych, w tym gospodarki cyfrowej, nowych technologii czy zachowań nabywców w internecie. Na uwagę zasługuje też szeroko opisana społeczna rola marketingu, która nawiązuje do zagadnienia zrównoważonej konsumpcji przez nabywców, a także zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw. Autorzy zadbali o to, aby przedstawić najbardziej aktualny stan wiedzy z zakresu marketingowej aktywności przedsiębiorstw, nie pomijając żadnego z kluczowych zagadnień. Dzięki temu podejmowana problematyka została ujęta syntetycznie, a zarazem kompleksowo. Lektura podręcznika pozwoli studentom na sprawne poruszanie się w tym obszarze wiedzy i ułatwi im zrozumienie zasad funkcjonowania marketingu w praktyce, w odniesieniu do aktualnych, dynamicznie zmieniających się uwarunkowań rynkowych. Podręcznik ten został jednocześnie tak przygotowany, aby stanowić pomocniczy materiał dydaktyczny dla nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia z zakresu marketingu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
The presented journal of Management Sciences is devoted to the problems of marketing management in organizations, including the role of information systems and the marketing tools used in creating consumer behavior in various markets. The energy market, the tourism market and the specific culture market are discussed by researchers. In addition, the issue of the possibility of using the audit in business practice of intangible assets management is analyzed. The articles are based both on theoretical and empirical research. The first article titled Information sources affecting consumer behaviour in the electricity market by M. Czarnecka discusses the problem of the consumer position in the transactions in the electricity market in Poland. Based on the research carried out by the author, it can be argued that the consumers knowledge and skills concerning an evaluation of the electricity market, the institutions operating therein and their market offer are very low. The author of the article Museum’s marketing communication tools – results of empirical research by J. Macalik identifies the key conditions for museums to implement effective marketing communications activities. She presents the results of a quantitative survey of marketing managers in Polish museums on the marketing communication and recognizes conditions for effective communication activities of marketing and non- -marketing nature. The next article named Model of a City Destination Card as a marketing tool of selected European cities by M. Drozdowska, M. Duda-Seifert, A. Faron concerns the issue of the city tourism, which belongs to the strongest trends in the international tourism market − especially in Europe. The comparative study of offered tourist cards, developed on the secondary analysis of data, has been conducted. The value of the destination card as a marketing tool for a city has also been proven based on the appraisal of customers opinion. The fourth article is titled Branding as an essential element of the of destination management process using the example of selected states and was written by M. Marczak. The author proves that the development of branded products based on the most important natural and anthropogenic values undoubtedly contributes to the improvement of the image of a given region or country, and thereby to the increased competitiveness of its tourism. The last article named Communication audit and knowledge management audit as kinds of internal audits in the management of intangible assets of an organization by R. Winkler presents the possibility of using audit in business practice of intangible assets management with regard to communication system and knowledge management system. The author underlines that effective organization management requires a skilful use of information reflecting the functioning of all subsystems of a given institution.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogromna dynamika zmian w otoczeniu współczesnych przedsiębiorstw turystycznych, a także samorządu terytorialnego, konkurujących o ograniczone zasoby, stawia wiele wyzwań w wymiarze społecznym, ekonomicznym i technologicznym przed menedżerami podmiotów gospodarczych oraz administracją samorządową. Wyzwania te dotyczą przede wszystkim konieczności poszukiwania skutecznych sposobów dotarcia do coraz bardziej wymagających klientów (turystów), utrzymywania i wzbogacania relacji z nimi, tworzenia ofert odpowiadających ich oczekiwaniom. Stanowi to cel marketingowego zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi i jednostkami samorządu terytorialnego (gminami i regionami będącymi rynkami docelowymi określonych grup turystów). W budowaniu dobrych relacji z turystami oraz z innymi grupami interesariuszy (w przypadku gmin i regionów turystycznych) wykorzystywane są coraz bardziej nowoczesne technologie informacyjne, kreatywne i nowatorskie narzędzia oddziaływania na rynki docelowe w turystyce, elementy koncepcji społecznej odpowiedzialności organizacji i prospołecznych oraz proekologicznych zachowań podmiotów rynku turystycznego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia stanowi kompleksowe ujęcie zagadnień z zakresu innowacji opakowaniowych. Zawiera charakterystykę przesłanek, kategorii i kierunków rozwoju innowacji na rynku opakowań produktów konsumpcyjnych wraz z rozwiązaniami praktycznymi. W rozdziale pierwszym scharakteryzowano rynek opakowań w Polsce na tle światowym oraz przedstawiono pojęcie, klasyfikację i determinanty rozwoju innowacji na omawianym rynku. Ponadto omówiono teoretyczne ujęcie procesu rozwoju i komercjalizacji innowacji opakowaniowych. W rozdziale drugim szczegółowo zaprezentowano innowacje materiałowe w segmencie opakowań ze szczególnym naciskiem na rozwiązania, które są zgodne z zasadami gospodarki o obiegu zamkniętym, filozofią zrównoważonego rozwoju oraz zasadami ekoprojektowania opakowań. Rozdział trzeci zawiera szeroką charakterystykę innowacji konstrukcyjnych i technologicznych. Kolejny poświęcono najbardziej powszechnej kategorii innowacji opakowaniowych, tj. innowacjom marketingowym. Omówiono w nim aktualne rozwiązania w zakresie formy konstrukcyjnej opakowań, grafiki, kolorystyki oraz logotypu marki. Ponadto zaprezentowano przesłanki wdrażania tych rozwiązań, kierunki ich rozwoju, a także podano przykłady skutecznych działań z zakresu wdrażania innowacji marketingowych w segmencie dóbr konsumpcyjnych, głównie na rynku polskim. W rozdziale piątym przybliżono zagadnienia związane z projektowaniem innowacyjnych opakowań w odniesieniu do rynkowych, prawnych, technologicznych, ekonomicznych i ekologicznych aspektów tego procesu. Rozdział szósty monografii powstał we współpracy z firmami z branży opakowaniowej, naukowcami oraz projektantami. Zawarto w nim opis czterech unikatowych projektów, ukazujący proces projektowania z różnych perspektyw, a także poruszono aspekty związane z fazą poszukiwania rozwiązań, testowania i prototypowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Zmiany zachodzące w badaniach marketingowych wyrażają się w rozwoju złożonych metod i technik modelowania oraz wizualizacji danych, a także w rosnącym zakresie wykorzystywania nowych technologii w procesach zarządzania informacją. Celem monografii jest zaprezentowanie osiągnięć w metodologii badań marketingowych wyrażonych przez rozwój baz danych, modelowania, a także metod i form wizualizacji danych. Monografia stanowi odpowiedź na rosnące potrzeby decydentów, którzy oczekują dzisiaj coraz bardziej pogłębionych analiz z wykorzystaniem coraz większej liczby danych i występujących między nimi współzależności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Monografia jest rezultatem badań prowadzonych przez pracowników, doktorantów, studentów i tutorantów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie we współpracy z Mälardalen University ze Szwecji, Szkołą Główną Handlową w Warszawie oraz Uniwersytetem Ekonomicznym w Katowicach. W skład zespołu wchodzą pracownicy naukowo-dydaktyczni, biegli rewidenci, doradcy podatkowi, certyfikowani tutorzy, księgowi z długoletnim doświadczeniem teoretycznym i praktycznym w zakresie raportowania finansowego i niefinansowego, rewizji finansowej i prawa podatkowego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42808 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60108 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej