Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(32)
Forma i typ
Książki
(29)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje fachowe
(4)
Artykuły
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(47)
wypożyczone
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(16)
Wypożyczalnia Chodzież
(7)
Wypożyczalnia Czarnków
(9)
Wypożyczalnia Trzcianka
(3)
Wypożyczalnia Złotów
(7)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(7)
Autor
Espinoza Chip
(2)
Guzowska Małgorzata
(2)
Jankowska Hanna
(2)
Bakan Joel
(1)
Banaszak Sławomir
(1)
Barber Benjamin R
(1)
Boksa Adam
(1)
Boksa Ewa
(1)
Bulińska-Stangrecka Helena
(1)
Cewińska Joanna
(1)
Chałupczak Henryk
(1)
Cwalina Wojciech
(1)
Czakon Wojciech
(1)
Czechowska-Derkacz Beata
(1)
Dobiegała-Korona Barbara
(1)
Doligalski Tymoteusz
(1)
Domachowski Waldemar
(1)
Giszterowicz Agnieszka
(1)
Glinka Beata
(1)
Goleman Daniel
(1)
Górka-Chowaniec Agnieszka
(1)
Haber Lesław Henryk
(1)
Hernik-Solarska Anna
(1)
Jankowski Andrzej
(1)
Jerzyk Ewa
(1)
Kamińska Małgorzata
(1)
Kamińska-Berezowska Sławomira
(1)
Kolczyński Mariusz
(1)
Koziński Bartosz
(1)
Król Małgorzata
(1)
Kukuła Artur Jan
(1)
Leszczyński Grzegorz
(1)
Lipka Anna
(1)
Maciaszczyk Magdalena
(1)
Maciołek Dominika
(1)
Makarenko Vadim
(1)
Marchel Paweł
(1)
Mazur Marek
(1)
Mruk Henryk
(1)
Pabian Arnold
(1)
Pabian Barbara
(1)
Pilipiec Sławomir
(1)
Przetaczek Magdalena
(1)
Rzemieniak Magdalena
(1)
Różycka Martyna
(1)
Schwarzbart Joel
(1)
Striker Małgorzata
(1)
Strzyżewska Elżbieta
(1)
Szreniawski Piotr
(1)
Ukleja Mick
(1)
Waszczak Stanisław
(1)
Zenderowski Radosław
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(6)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(8)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
Kraj wydania
Polska
(32)
Język
polski
(31)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Pracodawcy
(3)
Bibliotekarze
(1)
Doradcy personalni
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Specjaliści ds. rekrutacji
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Marketing
(9)
Praca
(6)
Konsumenci (ekon.)
(5)
Marketing polityczny
(5)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(5)
Komunikacja społeczna
(4)
Kultura organizacyjna
(4)
Menedżerowie
(4)
Zarządzanie
(4)
Kadry
(3)
Pokolenie Y
(3)
Reklama
(3)
Rynek pracy
(3)
Środki masowego przekazu
(3)
Kampania wyborcza
(2)
Komunikacja międzykulturowa
(2)
Konflikt
(2)
Metodologia
(2)
Metody badawcze
(2)
Negocjacje
(2)
Odmienność kulturowa
(2)
Postawy
(2)
Praca zespołowa
(2)
Przedsiębiorstwo
(2)
Public relations
(2)
Rola społeczna
(2)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(2)
Spożycie
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Wielokulturowość
(2)
Wybory parlamentarne
(2)
Wybory prezydenckie
(2)
Zatrudnienie
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Action Research
(1)
Administracja
(1)
Aktywność zawodowa
(1)
Analiza danych jakościowych
(1)
Ankieta
(1)
Artykuły konsumpcyjne
(1)
Badania jakościowe
(1)
Badania marketingowe
(1)
Bariery komunikacyjne
(1)
Biblioteki publiczne
(1)
Biurokracja
(1)
COVID-19
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Czytelnictwo
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dziecko
(1)
Ekologia
(1)
Etyka biznesu
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Gastronomia
(1)
Globalizacja
(1)
Grooming
(1)
Grupy społeczne
(1)
Handel
(1)
Internet
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kobieta
(1)
Komitet wyborczy
(1)
Kompetencje międzykulturowe
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Komunikacja strategiczna
(1)
Konsumpcja
(1)
Kreatywność
(1)
Książka
(1)
Kształcenie
(1)
Kwaśniewski Aleksander
(1)
Lepper Andrzej
(1)
Manipulacja (psychol.)
(1)
Marketing ekologiczny
(1)
Marketing elektroniczny
(1)
Marketing partnerski
(1)
Marketing sensoryczny
(1)
Marketing szeptany
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczyciele
(1)
Negocjacje biznesowe
(1)
Obsługa klienta
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Odpowiedzialność moralna
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Partie polityczne
(1)
Patologia społeczna
(1)
Petrus (wydawnictwo)
(1)
Politycy
(1)
Pornografia
(1)
Porozumienie bez przemocy
(1)
Portale internetowe
(1)
Projektowanie
(1)
Promocja czytelnictwa
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(1)
Przedsiębiorstwo handlowe
(1)
Reklama internetowa
(1)
Reklama radiowa
(1)
Reklama społeczna
(1)
Reklama telewizyjna
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1989-
(4)
1901-2000
(3)
1989-2000
(3)
1945-1989
(2)
Temat: miejsce
Polska
(6)
Ukraina
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Gatunek
Opracowanie
(5)
Poradnik
(4)
Raport z badań
(3)
Monografia
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(1)
Publicystyka amerykańska
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(15)
Zarządzanie i marketing
(13)
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Językoznawstwo
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Nauka i badania
(1)
Tytuł czasopisma
Biblioteka Publiczna
(1)
Dzieciństwo w oblężeniu : łatwy cel dla wielkiego biznesu
(1)
Język Polski w Szkole Ponadpodstawowej
(1)
Świat Problemów
(1)
32 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Milenialsi zarządzają to trzecia, po Milenialsach w pracy i Zarządzaniu milenialsami książka Espinozy poświęcona pracownikom z generacji Y. Tym razem, wspólnie z Joelem Schwarzbartem, Espinoza pomaga odnaleźć się milenialsom w świecie po awansie. By to zrobić, wykorzystuje lata doświadczeń, badań i rozmów z pracownikami i pracodawcami. To wymarzony poradnik dla milenialsów, którzy chcą sprawdzić się w roli menedżerów i szefów oraz zastanawiają się nad powierzeniem młodszym podopiecznym poważniejszych zadań. Podobnie jak w przypadku pojawienia się pokolenia Y na rynku pracy, również w ich awansach autorzy dopatrują się szansy na pojawienie się nowej jakości w zarządzaniu. Połączenie ich ambicji, młodego wieku i życiowej postawy – innej niż w przypadku poprzednich szefów – może sprawić, że rola i pozycja menedżera mogą ulec zmianie. Zdaniem pracowników liderzy z pokolenia Y są pełni energii, dysponują świeżym spojrzeniem, mają otwarte umysły, są wyrozumiali i pomocni i skupiają się na budowaniu relacji. Jednak by uwolnić ten potencjał, milenialsi muszą poradzić sobie z ogromną presją – zarówno ze strony przełożonych, jak i swoich rówieśników. Z jednej strony milenialsi chcą za wszelką cenę spełnić oczekiwania tych, którzy im zaufali i powierzyli nowe obowiązki. Z drugiej – próbują pozostać utrzymać relacje z kolegami, którzy pozostali niżej od nich w hierarchii służbowej. Wszystko to oddziałuje jeszcze na system wartości milenialsów, którzy przede wszystkim cenią sobie m.in. niezależność, autentyczność i pozostawanie w zgodzie ze sobą. Espinoza i Schwarzbart pokazują nie tylko, jak poradzić sobie z tym wszystkim, lecz także, jak mimo początkowych przeszkód, porozumieć się ze starszymi pracownikami, zdobyć zaufanie innych milenialsów i zostać świetnym szefem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116201 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42239 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49131 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 292)
Książka stanowi empiryczne studium menedżerów z wykorzystaniem strategii badań jakościowych. Teoretyczną osią pracy jest socjologia edukacji i socjologia zróżnicowania społecznego. Autor przystosował do badania nowoczesnych zjawisk i procesów społecznych ekonomiczno-socjologiczną teorię własności. Jej zasadniczym składnikiem i zarazem obiektem własności jest wykształcenie oraz wychowanie. Wydobycie oraz uczynienie tych elementów empirycznym narzędziem badania najwyższych rangą menedżerów stanowi wkład autora w rozwój teorii własności, jak również postępowania badawczego. Dodatkowo, przyjęta w analizach teoretycznych oraz planie badawczym perspektywa makro- oraz mikrospołeczna pozwala na uchwycenie zjawisk i procesów edukacyjnych przebiegających zarówno w obrębie systemów, jak i poszczególnych organizacji. Połączenie tych perspektyw jest również pewną nowością w badaniach edukacyjnych i - szerzej - społecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115714 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W książce został podjęty problem konceptualizacji e-kultury i jej związków z wirtualnością. Tematyka badawcza wydaje się zasadna ze względu na nowość zagadnienia i możliwość eksploracji naukowej niedostatecznie zbadanych dotąd wątków. E-kultura stanowi istotne zagadnienie powiązane ze zmianą paradygmatów zarządzania w XXI wieku. Innowacyjność problematyki dotyczy przede wszystkim poruszanych w badaniach nowych zagadnień, takich jak analiza koncepcji e-kultury i budowy empirycznego modelu e-kultury, weryfikacja związków wirtualności z e-kulturą oraz diagnoza skutecznych praktyk dotyczących zarządzania kapitałem ludzkim w e-kulturze.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115100 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niepokorne pokolenie milenium : czego pragnie na rynku pracy? / Dominika Maciołek. - Warszawa : Difin, 2019. - 205, [3] strony : ilustracje, wykresy ; 22 cm.
(Engram )
Książka wyczekiwana przez liderów, którzy zarządzają pokoleniem milenium, czyli pracownikami w wieku 22–33 lata. Z jednej strony jest to generacja najlepiej zbadana, jednak z drugiej najmniej odkryta w biznesowej rzeczywistości. Milenialsi, zwani też pokoleniem Y są oceniani jako generacji roszczeniowych pracowników, niepokornych buntowników. Nielojalni i niezaangażowani w pracy, nieuznający autorytetów. Burzą status quo w firmach i przedsiębiorstwach. …ale czy tak jest naprawdę? Czy to jest prawdziwe oblicze polskiego pokolenia milenium?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118174 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52220 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41992 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Materiały Dydaktyczne / Akademia Ekonomiczna w Poznaniu, ISSN 1427-1117 ; 176)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98574, 111390 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46306, 46307 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Podstawy badań jakościowych / Beata Glinka, Wojciech Czakon. - Warszawa : Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, copyright 2021. - 204 strony : ilustracje ; 24 cm.
W ostatnich latach w polskich i światowych badaniach prowadzonych w obszarze nauk o zarządzaniu i obszarach pokrewnych wyraźnie zauważalny jest wzrost popularności metod jakościowych. Coraz szersze grono badaczy dochodzi do wniosku, że do opisu i zrozumienia dynamicznego, często niejednoznacznego świata konieczne jest wyjście poza ramy istniejących teorii i hipotez. Taką właśnie możliwość oferują badania jakościowe, które ze swej natury dobrze nadają się do opisu tego, co zmienne, a także tego, co subiektywne. Badania jakościowe w wielu środowiskach ciągle jeszcze nie są uznawane i legitymizowane na równi z badaniami ilościowymi. Ta sytuacja zmienia się, ale nadal pokutuje wiele stereotypów, które umniejszają postrzeganą wartości badań jakościowych. Prezentowana publikacja ma się przyczynić do upowszechniania wiedzy na temat prowadzenia badań jakościowych oraz doskonalenia praktyki badań jakościowych, a przez to do zmiany tych stereotypów. Książka składa się z siedmiu rozdziałów ukazujących najważniejsze aspekty badań jakościowych. Autorzy podążają za logicznym przebiegiem procesu badawczego: począwszy od rozstrzygnięcia, co ma być badane i zaplanowania badania, poprzez wybór podejścia, dobór próby, zbieranie i analizę danych, aż do interpretacji tych danych i oceny jakości przeprowadzonego badania. Rozdział pierwszy poświęcono szeroko pojętej przydatności badań jakościowych w naukach o zarządzaniu. Drugi rozdział zawiera prezentację czterech najbardziej rozpowszechnionych w naukach o zarządzaniu konwencji badań jakościowych: teorii ugruntowanej, studium przypadku, etnografii i badań w działaniu (action research). Trzeci rozdział został poświęcony próbie badawczej. W rozdziale czwartym podjęto problematykę gromadzenia danych w badaniach jakościowych. Rozdział piąty poświęcony jest analizie zebranego materiału empirycznego. Poddane analizie dane stają się przedmiotem interpretacji, tworzenia teorii oraz prezentacji wyników i wniosków w tekście naukowym. Tym zagadnieniom poświęcony jest szósty rozdział publikacji. Ostatni, siódmy rozdział poświęcono ocenie badań jakościowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42584 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Roszczeniowi, leniwi, niecierpliwi i nielojalni – milenialsi nie cieszą się popularnością wśród pracodawców. Stopniowo przejmują jednak rynek pracy i już niedługo stanowić będą najliczniejszą grupę pracowników na świecie. Już niebawem szefowie staną więc przed wyborem: dogadać się z milenialsami albo co kilka miesięcy otwierać nowe rekrutacje w oczekiwaniu na pokolenie myślące podobnie do nich, które może nigdy nie nadejść. Zarządzanie milenialsami to drugie wydanie klasycznej pozycji Espinozy i Ukleji. Korzystając z literatury, kontaktów z firmami oraz własnych, poszerzonych badań autorzy pokazują, że problem może nie tkwić w milenialsach, lecz w menedżerach i tym, w jaki sposób podchodzą do pracowników. Roszczeniowi? Cóż, tylko wtedy, kiedy odpowiednie wynagrodzenie potraktujemy jako niezwykły przywilej. Leniwi? Jeśli tylko uwierzą w znaczenie tego, co robią, będą w stanie pracować dniami i nocami – ale niech nikt nie oczekuje od nich, że będą zadowoleni z siedzenia w biurze przez osiem godzin. Nieposłuszni? Szef to ktoś, komu wyjątkowy szacunek należy się z powodu jego stanowiska, a polecenie, jeśli nie ma sensu, nie stanowi wartości samo w sobie. Główny trzon książki stanowi przewodnik po wartościach szczególnie ważnych dla milenialsów, a które często stają się punktami zapalnymi konfliktów w firmie: chęć elastycznego łączenia pracy z życiem osobistym, potrzeba wyrażania siebie i kreatywności, samodzielność oraz dążenie do budowania relacji. Na podstawie odpowiednio dobranych przykładów autorzy pokazują, w jaki sposób załagodzić spór i wykorzystać każdą z tych cech do skutecznego zmotywowania milenialsów do pracy. Ich zdaniem to nie tylko możliwość, ale przede wszystkim konieczność: menedżerowie, którzy zdecydują się okopać na swoich pozycjach i zrezygnować z porozumienia, narażą swoje firmy na ogromne straty.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116040 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52616 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42205 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowanie jest drugim wydaniem podręcznika z zakresu dynamicznie rozwijającej się socjologii administracji. Prace nad podręcznikem prowadzone były przy wykorzystaniu zarówno literatury należącej do nauk socjologicznych i administracyjnych, jak i prac z dziedziny prawa, ekonomii czy filozofii. Autorzy wykorzystali także wyniki własnych badań prowadzonych nad administracją wybranych urzędów i zakładów w formie obserwacji i wywiadu. Liczymy, że podręcznik będzie pomocny w przyswajaniu wiedzy dotyczącej społecznych zagadnień funkcjonowania administracji zarówno ze względu na treść, jak i formę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106511 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45213 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka składa się z dwóch części: teoretycznej i empirycznej. Osią tematyczną części teoretycznej jest pojęcie współpracy międzyludzkiej w zespołach. Zostało ono ukazane na tle zagadnienia kultury szkoły jako organizacji uczącej się. Prezentacja ilościowa wyników badań zawiera również rezultaty statystycznej weryfikacji związków między wyróżnionymi zmiennymi. Materiał badawczy był źródłem opisu jakościowego, sporządzonego na podstawie wypowiedzi udzielonych przez badanych nauczycieli w kwestionariuszu ankiety i wypowiedzi dyrektorów szkół w wywiadach. Ważnym etapem badań było sformułowanie wniosków oraz refleksji z punktu widzenia praktyki edukacyjnej. Ten aspekt wpisuje się w postulat rozumienia pedagogiki jako nauki praktycznej, dla której edukacja nie stanowi jedynie przedmiotu badań i tworzenia teorii, ale także daje impuls do ciągłego jej doskonalenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116038 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej