Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(447)
Forma i typ
Książki
(444)
Publikacje naukowe
(396)
Publikacje fachowe
(47)
Publikacje dydaktyczne
(27)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Artykuły
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Rejestracje audio i wideo
(1)
Dostępność
dostępne
(763)
wypożyczone
(65)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(251)
Czytelnia Piła
(13)
Wypożyczalnia Chodzież
(84)
Czytelnia Chodzież
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(150)
Czytelnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(107)
Wypożyczalnia Złotów
(112)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(67)
Czytelnia Wągrowiec
(31)
Informatorium
(5)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Autor
Ogińska-Bulik Nina
(4)
Szluz Beata
(4)
Czepczor-Bernat Kamila
(3)
Domagała Aneta
(3)
Gawda Barbara
(3)
Kusztal Justyna
(3)
Małachowska Ewa
(3)
Mirecka Urszula
(3)
Śliwerski Bogusław (1954- )
(3)
Bielski Janusz
(2)
Brytek-Matera Anna
(2)
Gawłowski Robert
(2)
Gmiterek Grzegorz
(2)
Grzywniak Celestyna
(2)
Głowacka-Penczyńska Anetta
(2)
Jach-Salamon Natalia
(2)
Kalinowska-Witek Barbara
(2)
Kazek Beata
(2)
Klonowska Iwona
(2)
Kolberg Oskar
(2)
Korendo Marta
(2)
Kozłowski Tomasz
(2)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(2)
Krasoń Katarzyna
(2)
Kucharczyk Izabella
(2)
Lipka Anna
(2)
Machalski Paweł
(2)
Magda-Adamowicz Marzenna
(2)
Makowski Krzysztof
(2)
Piasecka Małgorzata
(2)
Plebańska Marlena
(2)
Pluta-Wojciechowska Danuta
(2)
Potulicka Eugenia
(2)
Potyrała Katarzyna
(2)
Stróżyński Tomasz
(2)
Szafrańska Karina
(2)
Szczepara-Fabian Magdalena
(2)
Szołtysek Adolf Ernest
(2)
Tomas Iwona
(2)
Wejner-Jaworska Teresa
(2)
Żerbiłło-Łabuński Józef
(2)
Żołądź-Strzelczyk Dorota
(2)
Żychlińska Justyna
(2)
Abraham-Diefenbach Magda
(1)
Adamczyk Marcin
(1)
Adamiak Barbara
(1)
Aleksandrowicz Renata
(1)
Andrzejewska Aneta
(1)
Angiel Joanna
(1)
Arczewska Magdalena
(1)
Art Piotr
(1)
Ashwell Margaret
(1)
Baar Maria
(1)
Badora Aleksandra
(1)
Banach Iwona
(1)
Banasik Mirosław
(1)
Banaszkiewicz Paulina
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Bargiel-Matusiewicz Kamilla
(1)
Barr Nicholas Adrian
(1)
Bartkowiak Edyta
(1)
Bartkowiak Paweł
(1)
Bartosiak Łukasz
(1)
Bażyńska-Chojnacka Katarzyna
(1)
Becker Włodzimierz
(1)
Becker-Pestka Daria
(1)
Beisert Maria
(1)
Benner Dietrich
(1)
Bentyn Zbigniew
(1)
Berbeka Jadwiga
(1)
Bernaczyk Michał
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Bielecka Krystyna (filozof)
(1)
Biernat Tomasz
(1)
Bilos Pierre Piotr
(1)
Binnebesel Józef
(1)
Bojarska-Sokołowska Agnieszka
(1)
Borecka-Biernat Danuta
(1)
Borek Zbigniew
(1)
Bornio Jakub
(1)
Borodako Krzysztof
(1)
Borsich Szymon
(1)
Boryszewska Jolanta
(1)
Borzęcka Anna (pedagogika)
(1)
Bozacka Małgorzata
(1)
Brown Steve
(1)
Bryant John (1949- )
(1)
Brzechczyn Krzysztof
(1)
Brzosko Anna
(1)
Brzóska Anna
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Buczek Agata
(1)
Bugdol Marek (1966- )
(1)
Bukowska Urszula
(1)
Bulińska-Stangrecka Helena
(1)
Bunio-Mroczek Paulina
(1)
Burnos Agnieszka
(1)
Buława-Halasz Joanna
(1)
Bąk Grzegorz
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(174)
2010 - 2019
(259)
2000 - 2009
(6)
1990 - 1999
(3)
1970 - 1979
(1)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(1)
1930 - 1939
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(407)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(447)
Niemcy
(1)
Język
polski
(445)
angielski
(1)
niemiecki
(1)
Odbiorca
Szkoły wyższe
(24)
Nauczyciele
(15)
Psycholodzy
(11)
Pedagodzy
(10)
Rodzice
(9)
Menedżerowie
(7)
Studenci
(6)
Logopedzi
(5)
Dyrektorzy szkół
(3)
Lekarze
(3)
Nauczyciele akademiccy
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Pedagodzy specjalni
(3)
Pracownicy naukowi
(3)
Dorośli
(2)
Kulturoznawcy
(2)
Neurolodzy
(2)
Politycy
(2)
Pracownicy samorządowi
(2)
Pracownicy socjalni
(2)
Prawnicy
(2)
Psychiatrzy
(2)
Socjolodzy
(2)
Terapeuci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Urzędnicy
(2)
Adwokaci
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Doradcy personalni
(1)
Duchowieństwo
(1)
Dziennikarze
(1)
Funkcjonariusze publiczni
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Kuratorzy rodzinni
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pedagodzy resocjalizacyjni
(1)
Pediatrzy
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Policjanci
(1)
Pracownicy
(1)
Prokuratorzy
(1)
Przedszkola
(1)
Psycholodzy biegli sądowi
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Publicyści
(1)
Rehabilitanci
(1)
Seksuolodzy
(1)
Specjaliści ds. konsultingu
(1)
Specjaliści ds. marketingu
(1)
Sędziowie
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowawcy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(10)
Studenci
(1)
Temat
Rodzina
(18)
Uczniowie
(18)
Dzieci
(16)
Nauczyciele
(14)
Młodzież
(13)
Literatura polska
(12)
Nauczanie
(12)
Nauczanie początkowe
(12)
Autyzm
(10)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(10)
Jakość życia
(10)
Kształcenie
(10)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(10)
Wsparcie społeczne
(10)
Zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
(10)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(9)
Internet
(9)
Mowa
(9)
Postawy
(9)
Tematy i motywy
(9)
Uczucia
(9)
Wychowanie w rodzinie
(9)
Zarządzanie
(9)
Dziecko
(8)
Opieka społeczna
(8)
Osoby w wieku starszym
(8)
Rzeczywistość wirtualna
(8)
Społeczeństwo informacyjne
(8)
Wychowanie
(8)
Zaburzenia mowy
(8)
Dysleksja i dysgrafia
(7)
Logopedia
(7)
Radzenie sobie ze stresem
(7)
Szkolnictwo
(7)
Terapia logopedyczna
(7)
Uczenie się
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(6)
Dziecko autystyczne
(6)
Kultura
(6)
Media społecznościowe
(6)
Metody nauczania
(6)
Pedagogika resocjalizacyjna
(6)
Pedagogika specjalna
(6)
Praca
(6)
Rola społeczna
(6)
Samorząd terytorialny
(6)
Zmiana społeczna
(6)
Środki masowego przekazu
(6)
Alkoholizm
(5)
Literatura
(5)
Literatura dla dzieci
(5)
Małżeństwo
(5)
Metodologia
(5)
Muzykoterapia
(5)
Narracja
(5)
Nastolatki
(5)
Niepełnosprawni
(5)
Niepełnosprawni umysłowo
(5)
Pedagogika społeczna
(5)
Polityka oświatowa
(5)
Pomoc psychologiczna
(5)
Przedsiębiorstwo
(5)
Przemoc w rodzinie
(5)
Przemoc w szkole
(5)
Psychologia rozwojowa
(5)
Rynek pracy
(5)
Stres
(5)
Szkoły podstawowe
(5)
Zachowania ryzykowne
(5)
Administracja publiczna
(4)
Afazja
(4)
Antropologia filozoficzna
(4)
Badania naukowe
(4)
Bezpieczeństwo
(4)
Bezpieczeństwo narodowe
(4)
Diagnoza logopedyczna
(4)
Dobrostan psychiczny
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Kariera
(4)
Kobieta
(4)
Kompetencje społeczne
(4)
Komunikacja interpersonalna
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Kultura organizacyjna
(4)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(4)
Motywacja
(4)
Nauczanie języków obcych
(4)
Neuropsychologia
(4)
Niepełnosprawność
(4)
Ojcostwo
(4)
Okupacja niemiecka Polski (1939-1945)
(4)
Organizacje
(4)
Otyłość
(4)
PRL
(4)
Patologia społeczna
(4)
Pedagogika
(4)
Pracownicy socjalni
(4)
Przestępcy
(4)
Przydatność zawodowa
(4)
Psychoterapia
(4)
Temat: dzieło
Dwie małpy Bruegla
(1)
Dzieła wszystkie
(1)
Kobieta i Życie (czasopismo ; 1951-2002)
(1)
Ludzie na moście
(1)
Przyjaciółka (czasopismo)
(1)
Solidarité
(1)
Vermeer
(1)
Temat: czas
2001-
(216)
1901-2000
(102)
1989-2000
(46)
1945-1989
(44)
1801-1900
(25)
1701-1800
(15)
1939-1945
(13)
1601-1700
(8)
1918-1939
(8)
1501-1600
(6)
1401-1500
(4)
1914-1918
(4)
200-101 p.n.e.
(4)
300-201 p.n.e.
(4)
400-301 p.n.e.
(4)
500-401 p.n.e.
(4)
100-1 p.n.e.
(3)
101-200
(3)
1101-1200
(3)
1201-1300
(3)
1301-1400
(3)
1901-1914
(3)
201-300
(3)
301-400
(3)
401-500
(3)
501-600
(3)
600-501 p.n.e.
(3)
700-601 p.n.e.
(3)
800-701 p.n.e.
(3)
1-100
(2)
1001-1100
(2)
601-700
(2)
701-800
(2)
801-900
(2)
901-1000
(2)
do 801 p.n.e.
(2)
1901- 2000
(1)
1914-1920
(1)
2001
(1)
2001- DBN
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Temat: miejsce
Polska
(171)
Europa
(10)
Stany Zjednoczone (USA)
(6)
Niemcy
(5)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(4)
Rosja
(4)
Wągrowiec (woj. wielkopolskie)
(4)
Kraje Unii Europejskiej
(3)
Piła (woj. wielkopolskie ; okolice)
(3)
Ukraina
(3)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(3)
Wielka Brytania
(3)
Wielkopolska
(3)
Anglia (Wielka Brytania)
(2)
Czarnków (woj. wielkopolskie ; okręg)
(2)
Kraj Warty (1939-1945)
(2)
Lublin (woj. lubelskie)
(2)
Piła (woj. wielkopolskie)
(2)
Słowacja
(2)
Województwo lubelskie (1999- )
(2)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(2)
Świat
(2)
Arabia Saudyjska
(1)
Bliski Wschód
(1)
Brandenburgia (Niemcy ; kraina historyczna)
(1)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chełmskie
(1)
Chiny
(1)
Chodzież (woj. wielkopolskie, pow. chodzieski)
(1)
Ciechanów (woj. mazowieckie ; okolice)
(1)
Czarnogóra
(1)
Czechy
(1)
Estonia
(1)
Francja
(1)
Gdańsk-Prusy Zachodnie (1933-1945)
(1)
Górny Śląsk
(1)
Kalisz (woj. wielkopolskie)
(1)
Kanada
(1)
Kosowo
(1)
Krajenka (woj. wielkopolskie, pow. złotowski, gm. Krajenka)
(1)
Krajna
(1)
Kraków (woj. małopolskie)
(1)
Kresy wschodnie Rzeczypospolitej
(1)
Litwa
(1)
Mazowsze
(1)
Mieścisko (woj. wielkopolskie ; okręg)
(1)
Mirosławiec (woj. zachodniopomorskie, pow. wałecki, gm. Mirosławiec)
(1)
Powiat płocki (woj. mazowieckie)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okręg)
(1)
Półwysep Indochiński
(1)
Sanok (woj. podkarpackie ; okolice)
(1)
Singapur
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Starożytny Rzym
(1)
Walia (Wielka Brytania)
(1)
Więziennictwo
(1)
Województwo lubuskie (1999- )
(1)
Województwo pomorskie (1999- )
(1)
Województwo zachodniopomorskie (1999- )
(1)
Województwo śląskie (1920-1939)
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
ZSRR
(1)
Zabrze (woj. śląskie)
(1)
Zabór pruski
(1)
Łotwa
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Łęgowo (woj. wielkopolskie)
(1)
Gatunek
Monografia
(436)
Raport z badań
(39)
Praca zbiorowa
(38)
Opracowanie
(13)
Materiały pomocnicze
(10)
Podręcznik
(8)
Publikacja bogato ilustrowana
(4)
Antologia
(2)
Materiały konferencyjne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Rozprawa doktorska
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Artykuł z gazety
(1)
Biografia
(1)
Biogram
(1)
Case study (studium przypadku)
(1)
Dane statystyczne
(1)
Film dokumentalny
(1)
Film polski
(1)
Gry hazardowe
(1)
Kronika szkolna
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Literatura
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Programy nauczania
(1)
Proza
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Scenariusz
(1)
Synteza
(1)
Wydawnictwa dla dzieci i młodzieży
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(153)
Socjologia i społeczeństwo
(97)
Psychologia
(96)
Historia
(66)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(39)
Medycyna i zdrowie
(34)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(31)
Zarządzanie i marketing
(29)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(25)
Literaturoznawstwo
(21)
Kultura i sztuka
(19)
Językoznawstwo
(15)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(13)
Filozofia i etyka
(13)
Media i komunikacja społeczna
(13)
Etnologia i antropologia kulturowa
(12)
Informatyka i technologie informacyjne
(10)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(9)
Nauka i badania
(8)
Kultura fizyczna i sport
(6)
Geografia i nauki o Ziemi
(4)
Matematyka
(4)
Religia i duchowość
(4)
Biologia
(2)
Hobby i czas wolny
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Monografia
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Transport i logistyka
(1)
Tytuł czasopisma
Edukacja Humanistyczna
(1)
447 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Celem monografii jest ustalenie, opis i wyjaśnienie ryzyka związanego z zarządzaniem strategicznym w różnych podmiotach funkcjonujących w rzeczywistości gospodarczej. Spełniane przez te podmioty role w gospodarce i społeczeństwie powodują ich narażanie na wpływ różnego rodaju zdarzeń, które ograniczają możliwość osiągania celów bądź czynią ich osiąganie niemożliwym. (ze wstępu)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118079 (1 egz.)
Książka
Książka
W koszyku
Masturbacja dziecięca : od diagnozy do interwencji / Maria Beisert. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2022. - 343 strony ; 21 cm.
Masturbacja dziecięca – jedna z powszechnych postaci ekspresji seksualnej – jest źródłem wielu kontrowersji i burzliwych debat. Po pierwsze dlatego, że należy do praktyk seksualnych uprawianych samotnie, wykluczających funkcję prokreacyjną i obecność partnera i z tego powodu nierzadko uznawanych za patologiczne. Po drugie, ponieważ dotyczy dzieci – istot, które uznawane są za aseksualne. Ten podwójnie umocowany niewiedzą lęk o los dziecka rodzi niepokój dorosłych i skutkuje poszukiwaniem rozwiązań. Celem tej publikacji jest dostarczenie rzetelnej wiedzy, opartej na koncepcjach teoretycznych i wynikach badań empirycznych, pozwalających opisać, wyjaśnić i przewidzieć zjawiska związane z seksualnością człowieka. Autorka opisała zjawisko masturbacji dziecięcej i podała kryteria pozwalające odróżnić zjawiska należące do normy rozwojowej od takich, które od tej normy odbiegają. W kolejnych rozdziałach czytelnik znajdzie charakterystykę masturbacji dziecięcej na każdym etapie dzieciństwa. Książkę wieńczą rozdziały o postępowaniu diagnostycznym oraz planowaniu interwencji. Ostatecznie pomysł napisania książki zawdzięczam dziennikarzom zadręczającym mnie pytaniem: Co należy mówić rodzicom, których dziecko się masturbuje? i cierpliwie przyjmującym moje sakramentalne Nie wiem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43325 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49573 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problematyką osobowości nauczyciela zajmowali się głównie psycholodzy. Pierwsze polskie dociekania w tym zakresie odnoszą się nie do osobowości, lecz do „duszy” nauczyciela. Później pojawiły się prace traktujące o jego „instynkcie” i „typie antropologicznym”. Przedmiotem kolejnych rozważań stał się „talent” nauczyciela i wreszcie zaczęto zajmować się nauczycielską „osobowością”. Pojmowano ją zresztą rozmaicie - jako strukturę, w której dominującą rolę odgrywają czynniki biologiczne bądź psychologiczne, pedagogiczne czy społeczne. W badaniach nad zawodem nauczyciela prowadzonych w ostatnich kilkudziesięciu latach daje się zauważyć zjawisko odchodzenia od badań normatywno-spekulatywnych, opartych na rozumowaniu dedukcyjnym, i podejmowaniu badań empirycznych, opartych na rozumowaniu indukcyjnym. W re?eksji nad nauczycielem mamy do czynienia z przesuwaniem się punktu ciężkości z prób nakreślenia obrazu idealnego nauczyciela w kierunku badań empirycznych czynnych zawodowo rzeczywistych nauczycieli, kończących się z reguły próbami typologii. […] Jeden z najwybitniejszych twórców polskiej pedeutologii - Jan Władysław Dawid - w swoim dziele O duszy nauczycielstwa pisał, że: „Istotą nauczycielskiego powołania jest miłość dusz ludzkich”. Ta miłość do wychowanków stanowiła dla autora fundament efektywności pracy wychowawczej i motywację do samokształcenia nauczyciela. […] W ostatnich latach odnotowuje się coraz częściej badania nad rzeczywistym nauczycielem. Analizuje się jego czynności zawodowe i poszukuje czynników warunkujących większą efektywność pracy. W badaniach tych coraz wyraźniej eksponuje się aspekt prakseologiczny. Szuka się odpowiedzi na pytania: co powinien wiedzieć i umieć dobry nauczyciel określonej specjalności? Jak poszczególne czynności związane z wykonywanym zawodem powinien wykonywać, aby działać sprawnie i skutecznie? Jakie kompetencje moralne, społeczne i komunikacyjne powinien posiadać? Przy zastosowaniu w badaniach metody indukcyjnej stwierdzono rzeczywiste cechy konkretnych nauczycieli lub grup nauczycielskich. Pokazano czynniki warunkujące osiąganie sukcesów pedagogicznych, wskazano na zależności między cechami osobowo-zawodowymi i niektórymi czynnikami zewnętrznymi a rezultatami pracy. […] Jak pisze autor Nauczyciel dokonały publikacji Janusz Bielski cech efektywnego nauczyciela poszukuje się również dzisiaj, ale coraz częściej pojawiają się u badaczy przekonania, że cechy te nie są wrodzone i że można je wykształcić w procesie przygotowania zawodowego. Głównym przedmiotem współczesnych badań staje się rzeczywisty nauczyciel, działający w konkretnych warunkach. Odrzuca się założenie, że nauczyciel jest z natury doskonały. Wytworzył się też „realistyczny” stosunek do jego pracy dydaktyczno-wychowawczej, z pewnym odcieniem krytycyzmu. Nauczyciel, który nie najlepiej wykonuje swoje zadania, może spotkać się z brakiem akceptacji nie tylko ze strony swoich zwierzchników. Powstała swego rodzaju społeczna presja na doskonalenie się w zawodzie. Coraz częściej odrzuca się pogląd o istnieniu jakiegoś jednego warunku decydującego o efektach pracy zawodowej nauczyciela, a przyjmuje się założenie, że rezultaty pracy uwarunkowane są całym zespołem różnorodnych czynników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114012 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65780 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problematyką osobowości nauczyciela zajmowali się głównie psycholodzy. Pierwsze polskie dociekania w tym zakresie odnoszą się nie do osobowości, lecz do „duszy” nauczyciela. Później pojawiły się prace traktujące o jego „instynkcie” i „typie antropologicznym”. Przedmiotem kolejnych rozważań stał się „talent” nauczyciela i wreszcie zaczęto zajmować się nauczycielską „osobowością”. Pojmowano ją zresztą rozmaicie – jako strukturę, w której dominującą rolę odgrywają czynniki biologiczne bądź psychologiczne, pedagogiczne czy społeczne. W badaniach nad zawodem nauczyciela prowadzonych w ostatnich kilkudziesięciu latach daje się zauważyć zjawisko odchodzenia od badań normatywno-spekulatywnych, opartych na rozumowaniu dedukcyjnym, i podejmowaniu badań empirycznych, opartych na rozumowaniu indukcyjnym. W re?eksji nad nauczycielem mamy do czynienia z przesuwaniem się punktu ciężkości z prób nakreślenia obrazu idealnego nauczyciela w kierunku badań empirycznych czynnych zawodowo rzeczywistych nauczycieli, kończących się z reguły próbami typologii. […] Jeden z najwybitniejszych twórców polskiej pedeutologii – Jan Władysław Dawid – w swoim dziele O duszy nauczycielstwa pisał, że: „Istotą nauczycielskiego powołania jest miłość dusz ludzkich”. Ta miłość do wychowanków stanowiła dla autora fundament efektywności pracy wychowawczej i motywację do samokształcenia nauczyciela. […] W ostatnich latach odnotowuje się coraz częściej badania nad rzeczywistym nauczycielem. Analizuje się jego czynności zawodowe i poszukuje czynników warunkujących większą efektywność pracy. W badaniach tych coraz wyraźniej eksponuje się aspekt prakseologiczny. Szuka się odpowiedzi na pytania: co powinien wiedzieć i umieć dobry nauczyciel określonej specjalności? Jak poszczególne czynności związane z wykonywanym zawodem powinien wykonywać, aby działać sprawnie i skutecznie? Jakie kompetencje moralne, społeczne i komunikacyjne powinien posiadać? Przy zastosowaniu w badaniach metody indukcyjnej stwierdzono rzeczywiste cechy konkretnych nauczycieli lub grup nauczycielskich. Pokazano czynniki warunkujące osiąganie sukcesów pedagogicznych, wskazano na zależności między cechami osobowo-zawodowymi i niektórymi czynnikami zewnętrznymi a rezultatami pracy. […] Jak pisze autor Nauczyciel dokonały publikacji Janusz Bielski cech efektywnego nauczyciela poszukuje się również dzisiaj, ale coraz częściej pojawiają się u badaczy przekonania, że cechy te nie są wrodzone i że można je wykształcić w procesie przygotowania zawodowego. Głównym przedmiotem współczesnych badań staje się rzeczywisty nauczyciel, działający w konkretnych warunkach. Odrzuca się założenie, że nauczyciel jest z natury doskonały. Wytworzył się też „realistyczny” stosunek do jego pracy dydaktyczno-wychowawczej, z pewnym odcieniem krytycyzmu. Nauczyciel, który nie najlepiej wykonuje swoje zadania, może spotkać się z brakiem akceptacji nie tylko ze strony swoich zwierzchników. Powstała swego rodzaju społeczna presja na doskonalenie się w zawodzie. Coraz częściej odrzuca się pogląd o istnieniu jakiegoś jednego warunku decydującego o efektach pracy zawodowej nauczyciela, a przyjmuje się założenie, że rezultaty pracy uwarunkowane są całym zespołem różnorodnych czynników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41062 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34068 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Filologia XXI, ISSN 2353-4095 ; 13)
John Bryant (ur. 1949), literaturoznawca i edytor, profesor emeritus Hofstra University i współzałożyciel Digital Research Center at Hofstra University; redaktor (1990–2003) „Melville Society Extracts”, założyciel i redaktor (1999–2014) periodyku „Leviathan. A Journal of Melville Studies and of the Melville Electronic Library”; wieloletni członek oraz prezes (2016) Melville Society, laureat Distinguished Editor Award przyznawanej przez Council of Editors of Learned Journals (2015). Bryant poszukuje rozwiązań, które poszerzają zastosowanie narzędzi filologicznych i rozwijają edukację dzięki wykorzystaniu technologii cyfrowej. Wynikiem jego badań są rozprawy poświęcone teorii tekstu, m.in. The Fluid Text (2002), Melville Unfolding (2008), pionierskie edycje i projekty cyfrowe: H. Melville, Typee. A Fluid Text Edition (https://rotunda.upress. virginia.edu/melville/default.xqy, 2006), Melville Electronic Library. A Critical Archive (https://melville.electroniclibrary. org/archive.html, od 2009), a także TextLab, narzędzie do edycji płynnego tekstu (https://melville.electroniclibrary.org/textlab.html). Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca Damiana Dobosza jest obszerna i zasługuje na ocenę celującą, a jej przedmiot usystematyzowano i przedstawiono w sposób ponadprzeciętny, jeśli chodzi o stosowanie kryteriów oceny prac magisterskich. Bez przesady mogę stwierdzić, że jest to jedna z najlepszych prac magisterskich, jakie przeczytałam. Autor z postawionego sobie zadania badawczego wywiązał się znakomicie. Odpowiedział również na sformułowane wcześniej pytania i wątpliwości. Zajął także wyraźne własne stanowisko, zwracając uwagę na występujące w judykaturze czy doktrynie rozbieżności. Ocenił analizowane orzeczenia, którymi zobrazował metodologię wykładni i stosowania prawa w zakresie objętym przedmiotem pracy. Prof. dr hab. Ewa Rott-Pietrzyk, fragment recenzji wydawniczej Konkluzje Autora w badanej kwestii mają charakter innowacyjny, niedyskutowany dotychczas nie tylko w Polsce, ale również w literaturze europejskiej. Damian Dobosz zajmuje się także kwestią kompetencji Unii Europejskiej do stanowienia norm dyspozytywnych, co w polskiej literaturze było jedynie bardzo sporadycznie postrzegane jako problem. Dostrzega też zjawisko łączenia się klasycznego prawa umów z prawem „uczciwego rynku”, które stara się regulować nie tyle indywidualne stosunki prawne, ile zachowania zbiorowości poszczególnych uczestników rynku. Autor próbuje ocalić w swojej pracy resztki dziewiętnastowiecznego liberalizmu, ale udaje mu się dostrzec całą złożoność skomplikowanych procesów prawa unijnego. Praca stanowi ważny wkład w naukę prawa cywilnego. Prof. dr hab. Fryderyk Zoll, fragment recenzji pracy magisterskiej Damian Dobosz – doktorant w Szkole Doktorskiej Nauk Społecznych Uniwersytetu Jagiellońskiego, ukończył z wyróżnieniem jednolite studia magisterskie na kierunku prawo na Wydziale Prawa i Administracji tejże uczelni. Stypendysta Baden-Württemberg Stiftung na Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg, absolwent Szkoły Prawa Niemieckiego organizowanej przez Ruprecht-Karls-Universität Heidelberg, Johannes Gutenberg-Universität Mainz oraz Uniwersytet Jagielloński, absolwent Szkoły Prawa Austriackiego organizowanej przez Universität Wien oraz Uniwersytet Jagielloński, wielokrotny stypendysta Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego za wybitne osiągnięcia naukowe, stypendysta w konkursie organizowanym przez Dziekana Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz Kancelarię Kubas Kos Gałkowski dla najlepszych studentów. Stypendysta Marszałka Województwa Małopolskiego za szczególne osiągnięcia naukowe, stypendysta Sapere Auso – Małopolskiej Fundacji Stypendialnej dla wybitnych studentów, wielokrotnie uzyskał stypendium Rektora Uniwersytetu Jagiellońskiego. Autor kilkunastu publikacji naukowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42854 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49177 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem prezentowanej monografii pod tytułem Psychospołeczne uwarunkowania pozytywnej adaptacji w adolescencji było lepsze zrozumienie uwarunkowań przebiegu adaptacji rozwojowej i mechanizmów podatności na czynniki ryzyka w okresie wczesnej i późnej adolescencji na przykładzie wybranych efektów rozwoju. Jako przejaw opisywanego i wyjaśnianego procesu rozwojowego przyjęto poziom realizacji zadań rozwojowych, a o jego efektach wnioskowano na podstawie osiągnięć szkolnych i sposobie funkcjonowania w relacjach interpersonalnych zachowań sprawcy lub ofiary. Podjęty problem badawczy osadzony jest w paradygmacie psychopatologii rozwojowej. W pracy przyjęto dwufazową periodyzację okresu dorastania i wyróżniono dwa okresy: wczesną i późną adolescencję. Niniejsza monografia składa się z trzech części. Pierwsze cztery rozdziały mają charakter teoretyczny. Kolejne trzy poświęcone są prezentacji wyników badań własnych. Natomiast rozdział ostatni stanowi próbę uogólnienia uzyskanych rezultatów w kategoriach rozwojowych czynników ryzyka i czynników ochronnych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115321 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Media Początku XXI wieku ; t. 31)
Ważnym aspektem współczesnych badań medioznawczych jest badanie zmieniającej się roli publiczności w kształtującym się ekosystemie medialnym, w którym dotychczasowi bierni odbiorcy przekazów medialnych zmieniają się w aktywnych użytkowników mediów i w coraz większym stopniu wpływają na ich zawartość oraz politykę nadawców. Tym właśnie zagadnieniom poświęcona jest książka Publiczność mediów w epoce cyfrowej. W publikacji przedstawiono wyniki najnowszych badań nad różnymi aspektami zmian w audytoriach medialnych i ich skutkami, zarówno pozytywnymi, jak i negatywnymi. Jestem przekonana, że publikacja ta spotka się z zainteresowaniem medioznawców, politologów, socjologów, kulturoznawców oraz badaczy reprezentujących inne dyscypliny naukowe zajmujących się współczesnymi mediami, a zwłaszcza tematyką zmieniającej się roli publiczności współczesnych mediów, złożonej już nie z biernych odbiorców oferty medialnej, ale z aktywnych „użytkowników”, „konsumentów” czy „prosumentów” mediów. Z recenzji prof. nadzw. dr hab. Katarzyny Pokornej-Ignatowicz
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114245 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115303 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dzieli się na dwie części. Pierwsza – Tradycje i współczesność – pokazuje genezę, rozwój oraz współczesne „sposoby istnienia” ewaluacji edukacyjnej w dwóch jej postaciach: jako praktyki nieodłącznie związanej z dziejami naszego gatunku oraz jako grupy nurtów, podejść i teorii istniejących w ramach dyscypliny akademickiej powstałej w latach 50. ubiegłego stulecia w Stanach Zjednoczonych. W ten sposób chcę zaprzeczyć obecnej w myśleniu wielu wpływowych osób w Polsce tezie, że ewaluacja jest kulturowo obcym, „wziętym z kosmosu” bytem. Że nie istniała wcześniej i jeśli już musimy ją prowadzić (bo tak każe prawo), to „trzeba ją wymyślić od nowa”. W tej części przedstawiam świadectwa, w których świetle takiej tezy da się bronić. Drugiej części książki nadałem tytuł Słowa wytrychy, słowa klucze. Analizuję tu sześć kategorii: wartości, refleksję, dialog, podmioty sceny edukacyjnej, odpowiedzialność i jakość. Każdej z nich poświęcam osobny rozdział. O ich wyborze zadecydowały dwie kwestie. Pierwszą z nich jest fakt, że każda z tych kategorii odnosi się do fundamentalnych problemów podejmowanych w teorii i metodologii badań ewaluacyjnych. Jednocześnie – z racji swojej ogólności – traktowane są często jako aksjomaty niewymagające dalszych uzasadnień. Tymczasem – jeśli się im przyjrzeć bliżej – nawet jeżeli przyjmują status ukrytych przedzałożeń (por. Slife, Williams, 1995), to zawsze stanowią punkt odniesienia w zrozumieniu fenomenu bogactwa modeli, nurtów, podejść czy generacji ewaluacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114089 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41202 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Aktywni (Nie)pełnosprawni)
Inspiracją do podjęcia tematyki było doświadczenie pracy w poradnictwie psychologicznym dla studentów z niepełnosprawnością. Funkcjonowanie młodzieży z poważnymi uszkodzeniami narządu słuchu w relacjach interpersonalnych zasługuje na zainteresowanie psychologów i pedagogów. Trudności we wzajemnym rozumieniu się przeżywają wszyscy ludzie, również doskonale słyszący, ale osoby z uszkodzonym słuchem mają tych kłopotów znacznie więcej i są one bardziej dotkliwe, często niełatwe do przezwyciężenia. Wartość badań zaprezentowanych w monografii wynika z tego, że dostarczają wiarygodnych argumentów uzasadniających potrzebę zorganizowanego wsparcia dla studiującej młodzieży dotkniętej uszkodzeniami słuchu, a także – pośrednio – potrzebę opieki psychologicznej nad rodzinami wychowującymi dzieci z uszkodzeniami słuchu i nad samymi osobami z tym ograniczeniem zmysłowym zwłaszcza w okresie adolescencji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53069 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42140 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uczeń z autyzmem / Anna Prokopiak. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2017. - 144 strony : ilustracje, wykresy ; 21 cm.
Monografia adresowana jest - jako pomoc i inspiracja - do dyrektorów szkół, kadry nauczycieli i specjalistów, pracowników kuratoriów oświaty, organów prowadzących, jak również rodziców dzieci i młodzieży z autyzmem oraz wszystkich zainteresowanych problematyką rozwoju potencjału uczniów z autyzmem w procesie edukacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113736 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41322 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34111 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47467 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 66203 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Katedry Pedagogiki Chrześcijańskiej Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 17)
Wychowanie do odpowiedzialnosci wpisuje się w zainteresowania Autorki problematyką religijno-moralną, pedagogiką katolicką i teorią integralnego wychowania, ogniskując się wokół problematyki wychowania do odpowie-dzialności ujmowanego w kategorii budzenia sił życiowych człowieka, czynienia go zdolnym do dobroci, miłości i tworzenia zdrowego moralnie ładu społecznego. Pedagogika integralna, w którą Autorka wpisuje interesujące ją wychowanie do odpowiedzialności, obejmuje wychowanie fizyczne, zdrowotne, intelektualne, społeczne, patriotyczne, rodzinne, wychowanie w kulturze regionu, wychowanie estetyczne, moralne, aksjologiczne, nie wyłączając wychowania religijnego czy wychowania do pracy. Autorka jest świadoma, że do jego realizacji, potrzebna jest jak najlepsza znajomość tego, co jest specyficzne i charakterystyczne dla natury ludzkiej i poszczególnych etapów rozwojowych, jak również wiedza na temat, co robić, gdy rozwój nie przebiega w sposób harmonijny.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116402 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Względem pierwszego wydania z roku 2008, gdy książka nosiła częściowo inny tytuł „Diagnoza ryzyka samobójstwa”, obecnie można ją uznać za nową pozycję, gdyż w wielu miejscach została rozwinięta i uległa zmianie, m.in. w zakresach: uzupełnienia o podsumowanie czynników ryzyka samobójstwa dla młodzieży; większej ilości wniosków autora wynikających z ponad 22-letniej praktyki klinicznej; rezygnacji, jak dawniej, z kodowania zaburzeń zgodnie z aktualną klasyfikacją - w większym stopniu celem było ukazanie zaburzeń i chorób w ich ponadczasowym wymiarze (występowania przez dziesięciolecia) - aczkolwiek w wielu miejscach nastąpiła „aktualizacja” do ICD-11, szczególnie w przypadku zmiany nazewnictwa; uzupełnienia o najnowsze badania naukowe do 2023 roku; wyprowadzania wniosków na bazie niemal 1600 cytowanych badań naukowych [PWN].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117967 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43207 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49724 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor
Temat
Gatunek
Ze spisu treści:WSTĘP (BEATA SZLUZ) ANNA KWAK Rodzina! Wbrew pesymistom i krytykom ALDONA ŻUREK Rodzina wartością – pomiędzy deklaratywnością a praktykowaniem życia rodzinnego IWONA TARANOWICZ Co dzisiaj konstytuuje rodzin? Pojęcie „displaying family” jako narzędzie analizy współczesnej rodziny BEATA SZLUZ Single – uwarunkowania życia w pojedynkę MARIOLA BIEŃKO Romantyczna miłość we współczesnej kulturze „przelotnych znajomości” IWONA PRZYBYŁ JA i TY zamiast MY. Uwarunkowania procesu redefiniowania wierności seksualnej w małżeństwie PAWEŁ MACIĄG Spojrzenie na polską rodzinę na początku XXI wieku ELŻBIETA CYGNAR, MAREK MIERZYŃSKI, BEATA REJMAN, KRZYSZTOF REJMAN Filozoficzne i socjologiczne determinanty zmian we współczesnej rodzinie MAŁGORZATA DUBIS Rodzina jako wartość i płaszczyzna transformacji wartości ANNA BADORA „Instantyzacja” kultury czynnikiem modyfikującym rodziny KAROL PASTOR, JOZEF MATULNÍK Współczesne przemiany wzorców zachowań w życiu rodzinnym a przemiany religijności na Słowacji BOGDAN WIĘCKIEWICZ Małżeństwo czy alternatywne formy życia w planach studentek uczelni o charakterze katolickim oraz świeckim
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114385 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
[...] szkolne dręczenie jest zjawiskiem, obok którego z oczywistych względów nikt nie powinien przejść obojętnie. Sam jednak sprzeciw - nawet radykalny i podyktowany niepodważalnymi ocenami moralnymi - ma skutki ograniczone, jeżeli obok niego nie pojawia się świadomość wielorakich uwarunkowań tego zjawiska wraz ze zrozumieniem rządzących nim mechanizmów i prawidłowości. W recenzowanej pracy można doszukać się elementów równoważących chłodny ogląd z aksjologicznie zaangażowanym stosunkiem do bullyingu, bo tak, jak nie wystarczy jedynie poznać i zrozumieć to zjawisko, by je eliminować, tak nie wystarczy sam nawet żarliwy sprzeciw, jeśli nie jest on oparty na rzetelnym i pogłębionym jego racjonalnym poznaniem. Postawione przed pracą cele Autorka osiągnęła i rzetelnie udokumentowała prowadzącą do konkluzji drogę. Pracę charakteryzuje ponadto klarowny, uporządkowany wywód, troska o warstwę terminologiczną i - co się z tym wiąże - precyzja języka. Z recenzji prof. dr. hab. Stefana Mieszalskiego
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114370 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wielu ludzi dorasta z co najmniej jednym bratem lub jedną siostrą. Rodzeństwo to często „towarzysze podróży” przez życie wraz ze składającymi się na nie przeciwnościami i istotnymi wydarzeniami. Z tych powodów rodzeństwo potencjalnie może wywierać znaczący wpływ na rozwój człowieka. Książka ta, jako jedna z pierwszych, przedstawia przegląd pionierskich badań psychologicznych dotyczących tej istotnej relacji. Rodzeństwo. Znaczenie relacji z braćmi i siostrami dla naszego rozwoju i dobrostanu to fundamentalny tekst na temat relacji między rodzeństwem. Zestawiając wyniki trwającego 10 lat badania podłużnego z wynikami innych badań, z perspektywy biegu życia, Autorki analizują znaczenie relacji między rodzeństwem dla rozwoju i dobrostanu dziecka. Uwzględniają także historyczny, rozwojowy i rodzinny kontekst, w jakim funkcjonują rodzeństwa, przedstawiają wpływ rodzeństwa na rozwój i adaptację dziecka oraz relacjonują nowe badania nad rodzeństwami funkcjonującymi w różnorodnych kontekstach. Naomi White i Claire Hughes omawiają relacje między rodzeństwem w zróżnicowanych populacjach, takich jak rodzeństwa dzieci z niepełnosprawnością, rodzeństwa żyjące w różnych kulturach oraz rodzeństwa z rodzin nietradycyjnych. Przedstawiają również praktyczne implikacje istniejących badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117381 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67985 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3791)
Publikacja stanowi propozycję teoretyczno-metodologicznego ujęcia diagnozy resocjalizacyjnej w perspektywie pozytywnej. Autorka przedstawia założenia teoretyczne diagnozy pozytywnej w resocjalizacji oraz konstruuje jej model metodologiczny. Wychodzi z założenia, że jednym z najważniejszych czynników warunkujących efektywność resocjalizacji jest prawidłowo realizowany proces diagnostyczny powiązany z procesem wychowania resocjalizującego. Wskazuje na to, że diagnoza jest podstawą projektowania działań resocjalizacyjnych. Zakłada się, że diagnoza negatywna i pozytywna stanowią diagnozę pełną wykorzystywaną do projektowania modelu działań interwencyjnych, opartych na działaniach dwukierunkowych: eliminujących deficyty i wzmacniających potencjały. Zasadę stanowi to, iż diagnoza pozytywna jest bardziej istotna dla procesu projektowania działań interwencyjnych niż diagnoza negatywna. Diagnoza pozytywna dotyczy wykorzystania w projektowaniu czynników bezpośrednio stymulujących rozwój, polega na odkrywaniu zasobów, potencjałów i zdolności. Negatywna zaś polega na eliminacji czynników hamujących ów rozwój. Praca składa się z dwóch rozdziałów. W pierwszym przedstawiono założenia teoretyczne diagnozy resocjalizacyjnej, a w drugim jej założenia metodologiczne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115394 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka systematyzuje pedagogikę pracy i osadza ją w nurcie naukowości, artykułując kryteria, które nadają charakter naukowo-teoretyczny pedagogice pracy jako dyscyplinie pedagogicznej. Nauka i jej wymagania wyznaczyły strukturę monografii, którą ujęto w cztery rozdziały. Rozdział pierwszy ukazuje swoistość pedagogiki pracy wpisaną w jej struktury wiedzy z układem pojęciowym, rozdział drugi - metodologii, rozdział trzeci poświęcony został teoriom pedagogiki pracy, zaś czwarty, teoretyczności, dyscyplinarności i instytucjonalizacji tej dyscypliny pedagogicznej. Przyjęte holistyczne podejście łączy aspekty naukoznawcze z tematyką pedagogiki pracy i czyni monografię cenną pozycją dla środowisk naukowych, a także studentów specjalizujących się w obszarze pedagogiki pracy, ale również przydatną praktykom, w tym nauczycielom aktualnie starającym się o zatrudnienie w odbudowanym szkolnictwie zawodowym, a także doradców zawodowych oraz pracodawców i pracowników różnego szczebla zatrudnienia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117006 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68063 P1,3 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Uwarunkowania gotowości do resocjalizacji / Jana Chojecka, Maciej Muskała. - Wydanie I. - Poznań : Wydawnictwo Naukowe UAM, 2021. - 195, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu ; nr 334)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49356 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej