Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(132)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(120)
Publikacje naukowe
(12)
Artykuły
(11)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Czasopisma
(1)
E-booki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(266)
wypożyczone
(16)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(79)
Czytelnia Piła
(2)
Wypożyczalnia Chodzież
(54)
Wypożyczalnia Czarnków
(38)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(29)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(38)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(33)
Czytelnia Wągrowiec
(6)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(2)
Autor
Kwieciński Zbigniew
(4)
Belzyt Joanna
(2)
Chodkowska Maria
(2)
Chrzanowska Iwona
(2)
Gunia Grażyna
(2)
Hłobił Agnieszka
(2)
Ludkiewicz Zofia
(2)
Nowak-Dziemianowicz Mirosława
(2)
Parys Katarzyna
(2)
Wasilewski Andrzej
(2)
Woroniecki Zdzisław
(2)
Łoskot Małgorzata
(2)
Adamczyk-Bębas Wioleta
(1)
Bajkowski Tomasz
(1)
Banaszak Sławomir
(1)
Baran Jolanta
(1)
Baraniewicz Danuta
(1)
Barcikowska Wanda
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Białkowski Andrzej
(1)
Bielak Marlena Iwona
(1)
Bieńko Mariola
(1)
Bogaj Andrzej
(1)
Borowska Alina
(1)
Borowska Teresa
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Byra Stanisława
(1)
Bębas Sylwester
(1)
Cedro Angelika
(1)
Chymuk Maria
(1)
Cywińska Małgorzata
(1)
Czarnecki Kazimierz
(1)
Czykwin Elżbieta
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Danilewicz Wioleta
(1)
Dryżałowska Grażyna
(1)
Dudak Anna
(1)
Duraj-Nowakowa Krystyna
(1)
Dymara Bronisława
(1)
Gajdzica Anna
(1)
Garbula-Orzechowska Joanna
(1)
Gałązka Alicja
(1)
Gaś Zbigniew Bronisław
(1)
Geryk Marcin
(1)
Gogol-Drożniakiewicz Barbara
(1)
Gozdawa-Gołębiowski Romuald
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Hajduk Barbara
(1)
Hrynkiewicz Józefina
(1)
Huciński Tadeusz
(1)
Izdebski Zbigniew
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Jakóbowski Jan
(1)
Janaszek Krystyna
(1)
Jankojć Zbigniew Emilian
(1)
Jegier Aneta
(1)
Kajkowska-Bykowska Sylwia
(1)
Kalińska Sylwia
(1)
Kawecki Ireneusz
(1)
Klinik Anna
(1)
Kliszcz Joanna
(1)
Kochan-Wójcik Marta
(1)
Konarzewski Krzysztof
(1)
Konieczna Ewelina J
(1)
Kopeć Danuta
(1)
Kosowska Magdalena
(1)
Kosz-Szumska Justyna
(1)
Kozubska Alicja
(1)
Kołdrzak Elżbieta
(1)
Kryniecka-Piotrak Anna
(1)
Kunicka Małgorzata
(1)
Kunikowski Stanisław
(1)
Kwiatkowska Henryka
(1)
Lenik Paweł
(1)
Letko Paweł (1971- )
(1)
Lewandowska Laurencja
(1)
Lewowicki Tadeusz
(1)
Lipińska-Lokś Jolanta
(1)
Majcher Iwona
(1)
Markowska-Manista Urszula
(1)
Mazur Roman
(1)
Małyska Aldona
(1)
Mikina Agnieszka
(1)
Mikut Małgorzata
(1)
Miller Piotr
(1)
Misiejuk Dorota
(1)
Mnich Małgorzata
(1)
Myszka-Strychalska Lucyna
(1)
Nalaskowski Aleksander
(1)
Namiotko Urszula
(1)
Nawrot-Borowska Monika
(1)
Niemiec Jerzy
(1)
Nocoń Jolanta
(1)
Nowak-Łojewska Agnieszka
(1)
Nowicki Grzegorz
(1)
Nyczaj-Drąg Mirosława
(1)
Olczak Agnieszka
(1)
Olubiński Andrzej
(1)
Orłowska Beata A
(1)
Pakuła Magdalena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(55)
2000 - 2009
(37)
1990 - 1999
(17)
1980 - 1989
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(18)
Kraj wydania
Polska
(133)
Język
polski
(129)
nieznany (po)
(4)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Pedagodzy
(5)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(2)
Socjoterapeuci
(2)
Terapeuci
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Temat
Nauczanie
(40)
Nauczyciele
(27)
Uczniowie
(24)
Szkolnictwo
(13)
Dziecko niepełnosprawne
(12)
Dziecko
(11)
Pedagogika specjalna
(11)
Niepełnosprawni
(10)
Nauczanie początkowe
(9)
Język polski
(8)
Młodzież
(8)
Pedagogika
(8)
Wychowanie
(8)
Wychowanie w rodzinie
(8)
Rodzina
(7)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(6)
Niepełnosprawni umysłowo
(6)
Pedagogika resocjalizacyjna
(6)
Języki
(5)
Kształcenie
(5)
Kształcenie integracyjne
(5)
Kultura
(5)
Postawy
(5)
Studenci
(5)
Adaptacja społeczna
(4)
Integracja społeczna
(4)
Język angielski
(4)
Motywacja uczenia się
(4)
Nauczanie na odległość
(4)
Oświata
(4)
Pedagodzy specjalni
(4)
Rodzice
(4)
Uczenie się
(4)
Dziecięce porażenie mózgowe
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
Gimnazja
(3)
Innowacje
(3)
Ludzie starzy
(3)
Metody nauczania
(3)
Młodzież niepełnosprawna
(3)
Nauczyciele nauczania początkowego
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Patologia społeczna
(3)
Stosunki interpersonalne
(3)
Uczniowie gimnazjów
(3)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
Uczniowie szkół podstawowych
(3)
Uniwersytet Warszawski
(3)
Wartość
(3)
Wiedza
(3)
Wieś
(3)
Więźniowie
(3)
Wykształcenie
(3)
Światopogląd
(3)
Absolwenci szkół wyższych
(2)
Agresywność
(2)
Alkoholizm
(2)
Asertywność
(2)
Aspiracje zawodowe
(2)
Bezdomność
(2)
Bezrobocie
(2)
COVID-19
(2)
Cudzoziemcy
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Domy pomocy społecznej
(2)
Doskonalenie zawodowe
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Emigracja zarobkowa
(2)
Geolodzy
(2)
Globalizacja
(2)
Historia
(2)
Inteligencja emocjonalna
(2)
Internet
(2)
Język
(2)
Kariera
(2)
Kobieta
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Kształcenie nauczycieli
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Kultura masowa
(2)
Literatura polska
(2)
Matematyka
(2)
Mobbing
(2)
Muzyka
(2)
Nastolatki
(2)
Nauczanie początkowe - język polski - kształcenie języka ucznia
(2)
Nauczanie zintegrowane
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niewidomi
(2)
Ojcostwo
(2)
Pedagogika społeczna
(2)
Pedeutologia
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Polska
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Praca
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Temat: czas
2001-0
(30)
1989-
(23)
2001-
(14)
1901-
(7)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(18)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Warszawa
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Kaszubskie, Pojezierze
(1)
Młodzież
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Wieś
(1)
Włocławek (woj. kujawsko-pomorskie ; okręg)
(1)
Zachodniopomorskie, województwo
(1)
Łódź (woj. łódzkie ; okręg)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma naukowego
(7)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(7)
Artykuł z czasopisma fachowego
(6)
Praca zbiorowa
(5)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma historycznego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Literatura polska
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Programy nauczania
(1)
Programy nauczania dla gimnazjów
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Raport z badań
(1)
Reportaż
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć dla gimnazjów
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(19)
Edukacja i pedagogika
(16)
Psychologia
(5)
Historia
(4)
Literaturoznawstwo
(2)
Medycyna i zdrowie
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(3)
Chowanna
(2)
Przegląd Humanistyczny
(2)
Kultura i Społeczeństwo
(1)
Wiadomości Historyczne z Wiedzą o Społeczeństwie
(1)
Wychowanie na co Dzień
(1)
Świat Problemów
(1)
133 wyniki Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86748, 86747 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34096 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zagadnienia dotyczące kształcenia zdolnych dzieci i zdolnej młodzieży kojarzone są najsilniej z kształceniem odbywającym się w szkole. I chociaż sporo zajęć, w których te dzieci uczestniczą, organizuje się także poza szkołą, np. w młodzieżowych domach kultury czy klubach, to trudno nie uznać, że oczekiwania i nadzieje, jakie wiąże się z działalnością szkoły w zakresie rozwijania zdolności, są zrozumiałe i w pełni naturalne. Ale trzeba też przyznać, że te nadzieje i oczekiwania spełnione są jak dotąd w skromnym stopniu. To zaś skłania do poszukiwania, lepszych niż obecnie stosowane, sposobów kształcenia szkolnego uczniów zdolnych. Celem pracy jest znalezienie odpowiedzi na powyższe zagadnienia, jak i przedstawienie realiów polskiej szkoły pod względem organizacji procesu kształcenia ukierunkowanego na rozwój ucznia zdolnego. Badaniami objęte zostały gimnazja będące osobnym szczeblem kształcenia, nazywanym ponadpodstawowym, skupiające młodzież w istotnym dla niej samej etapie rozwojowym, okresie adolescencji, w którym tempo zdolności umysłowych bardzo się zmienia (wzrasta bądź maleje) i tym samym wymaga stymulacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48369 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63705, 66145 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27518, 27519 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42618 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 0239-6025 ; nr 519.)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100758 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100759 P (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107398, 107400, 107399 (3 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Zeszyty Naukowe / Uniwersytet Gdański. Wydział Humanistyczny ISSN 0208-4767. Pedagogika. Historia Wychowania / red. Danuta Nowicka ISSN 0208-4767 ; 20)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76240 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Facebook w edukacji Ľ Facebook na co dzień Ľ Facebook w badaniach „Nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie, dlaczego Facebook jest tak popularny w Polsce, ani pewności, że w dłuższej perspektywie czasowej tendencja ta się utrzyma. W 2013 roku wieszczono rychły upadek tego portalu społecznościowego, jednak prognozy się nie sprawdziły, a popularność Facebooka stale rośnie. [...] Polska zajmuje drugie miejsce na świecie, po Indiach, pod względem liczby rekrutowanych programistów przez Facebooka. Jednym z najważniejszych powodów popularności tego serwisu społecznościowego jest jego wielokontekstowa struktura pozwalająca na łączenie różnych funkcji i ról społecznych, w tym sfery prywatnej i publicznej”. „Zespół autorów Fenomenu Facebooka pod red. G. Penkowskiej otwiera ważne pole problemowe dla pedagogiki. Autorki i Autorzy poszczególnych rozdziałów analizują fenomen Facebooka, unikając demonizowania tej przestrzeni, wskazując ważne obszary i konteksty domagające się pogłębionych eksploracji. Szkicują mapę problemów, których bazą są niewielkie przedsięwzięcia badawcze związane z tym portalem społecznościowym. Są to przedsięwzięcia udane, z dobrze opracowaną koncepcją badawczą, rzetelnymi analizami i bardzo ciekawymi wynikami”. prof. Lucyna Kopciewicz
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110068 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46218 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65552 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ISSN 0208-6336. Pedagogika / red. Wanda Bobrowska-Nowak ; nr 2000)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87496 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87108, 87109 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109756 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49418 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39902 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32831 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46252 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zagadnienia dotyczące kształcenia zdolnych dzieci i zdolnej młodzieży kojarzone są najsilniej z kształceniem odbywającym się w szkole. I chociaż sporo zajęć, w których te dzieci uczestniczą, organizuje się także poza szkołą, np. w młodzieżowych domach kultury czy klubach, to trudno nie uznać, że oczekiwania i nadzieje, jakie wiąże się z działalnością szkoły w zakresie rozwijania zdolności, są zrozumiałe i w pełni naturalne. Ale trzeba też przyznać, że te nadzieje i oczekiwania spełnione są jak dotąd w skromnym stopniu. To zaś skłania do poszukiwania, lepszych niż obecnie stosowane, sposobów kształcenia szkolnego uczniów zdolnych. Celem pracy jest znalezienie odpowiedzi na powyższe zagadnienia, jak i przedstawienie realiów polskiej szkoły pod względem organizacji procesu kształcenia ukierunkowanego na rozwój ucznia zdolnego. Badaniami objęte zostały gimnazja będące osobnym szczeblem kształcenia, nazywanym ponadpodstawowym, skupiające młodzież w istotnym dla niej samej etapie rozwojowym, okresie adolescencji, w którym tempo zdolności umysłowych bardzo się zmienia (wzrasta bądź maleje) i tym samym wymaga stymulacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103341 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47326 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37930 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31561 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 44114 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98894, 98895 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36431 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43291 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90752, 90750, 90751 (3 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113896 A (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100673, 100674 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 223)
Uczestnictwo w życiu społecznym każdego człowieka zależy od wcześniej zdobytych kompetencji społecznych. Warunkują one efektywność radzenia sobie w sytuacjach społecznych określonego typu, są nabywane w toku treningu społecznego trwającego przez całe życie. Osadzenie w określonym systemie determinuje zakres oraz jakość doświadczeń zdobywanych przez jednostkę, a także sposób ich interpretacji - można rzec, iż determinuje efektywność nabywania umiejętności społecznych. Szkoła jako miejsce zdobywania doświadczeń, w którym dziecko spędza znaczną część swojego czasu stanowi szczególnie ważne środowisko warunkujące kształtowanie się kompetencji społecznych. Obecnie w Polsce system organizacji kształcenia dzieci z lekką niepełnosprawnością intelektualną umożliwia im realizację obowiązku szkolnego w trzech formach: segregacyjnego, integracyjnego i inkluzyjnego. Biorąc pod uwagę duży wpływ środowiska szkolnego na rozwój kompetencji społecznych, które staną się wyznacznikami jakości przyszłego życia w społeczeństwie, istotne jest określenie, w jaki sposób poszczególne formy kształcenia determinują rozwój tych dzieci. Książka stanowi próbę odpowiedzi na to pytanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110970 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49853 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40192 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Rozprawy i Studia / Wyższa Szkoła Pedagogiczna w Szczecinie ISSN 0137-7027 ; t. 35)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18968, 18969, 24570 (3 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 17221 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26194 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczanie historii zmierza współcześnie do ukazywania nie tylko wielkich zdarzeń i syntez politycznych, ale prezentowania także mikrohistorii - drobnych wydarzeń i prywatnych mikroświatów zwykłych ludzi. Intencją Autorki było "przetarcie" drogi mikrohistorii do przestrzeni kształcenia początkowego. Znacznie bliższa i ważniejsza od tzw. wielkiej historii jest dla dziecka w wieku wczesnoszkolnym historia prywatna, która wiąże się ze zdolnością dzieci do wchodzenia w rolę aktywnego jej badacza. O tym, że jest to problematyka nieobecna na etapie nauczania początkowego, świadczy brak badań nawiązujących do szerszego kontekstu teorii dydaktycznych i psychologicznych, a także skromna literatura przedmiotu. Kategoria "dziecięce znaczenia historyczne" służy określeniu subiektywnych sensów i znaczeń, jakie dzieci nadają w narracjach historii swojej rodziny. Kategoria ta dopuszcza do głosu inną problematykę historyczną niż ta, która obowiązuje obecnie, bowiem zakres tematów realizowanych w toku wczesnej edukacji w ramach wprowadzania dzieci w świat zagadnień historycznych nie uwzględnia historii własnej rodziny. Materiał został ujęty w sześciu rozdziałach odpowiadających treściom teoretycznym, metodologicznym i empirycznym. Tym ostatnim Autorka poświęciła końcowe rozdziały książki. Typy sytuacji edukacyjnych (zogniskowane wokół treści, rozwinięte wokół osoby nauczyciela, skoncentrowane wokół wiedzy ucznia) stały się podstawą do wygenerowania trzech typów projektów edukacyjnych. Wytworzony w ten sposób teren badań umożliwił dokonanie oglądu dziecięcych działań w zakresie narracyjnego konstruowania historii własnej rodziny. Analiza rzeczywistości historycznej w tekstach uczniów pod kątem użycia funkcji i kręgów osób działających była wynikiem przyjętego założenia, że opowieści o tzw. świecie rzeczywistym konstruujemy tak, jak opowieści fikcyjne, wykorzystując te same reguły tworzenia i struktury narracyjne. Zostało to ukazane na tle egzemplifikacji narracji dziecięcych, poddanych analizie morfologicznej. Na wspomnianą kategorię "dziecięce znaczenia historyczne", kluczową z punktu widzenia konstruowania historii rodzinnych, składają się opisy i interpretacja obszarów historii prywatnej uczniów związanych z: bogactwem życia codziennego (czynności kobiet i mężczyzn, święta i zwyczaje, dzieciństwo, szkoła) oraz odbiciem tzw. wielkiej historii w historiach prywatnych (obrona ojczyzny, tragedie wojenne, utrata domu, przedmioty pamięci rodzinnej, historia powojenna).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103368 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej