Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(44)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Artykuły
(24)
Książki
(17)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Publikacje fachowe
(5)
E-booki
(3)
Filmy i seriale
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(33)
wypożyczone
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(7)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(6)
Wypożyczalnia Trzcianka
(4)
Wypożyczalnia Złotów
(11)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(4)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(4)
Autor
Czernierewski Hubert
(2)
Garstka Tomasz
(2)
Kaca Przemysław
(2)
Kadłubicka Justyna
(2)
Naruszewicz-Duchlińska Alina
(2)
Nowakowska-Teofilak Izabela
(2)
Pawski Miłosz
(2)
Stradomska Marlena
(2)
Tyl Marzena
(2)
Urlich Jakub
(2)
Wołkowicz Iwona
(2)
Wołkowicz Marcin
(2)
Białachowska Agata
(1)
Bogdan Michał
(1)
Chrzanowski Andrzej
(1)
Detka Janusz
(1)
Dynkowska Julia
(1)
Giaro Tomasz
(1)
Godzic Wiesław
(1)
Grzesiak Mateusz
(1)
Guevara-Woźniak Patricia
(1)
Górka Marek
(1)
Horosin-Klamra Jolanta
(1)
Jakubowska Urszula
(1)
Kamińska Małgorzata
(1)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(1)
Kloskowska Adriana
(1)
Koprowski Marek A
(1)
Kozłowski Tomasz
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Kępka Maciej
(1)
Kłosińska Katarzyna
(1)
Lemann Natalia
(1)
Majewska Kamila
(1)
Matusewicz Czesław
(1)
Matusiak Barbara
(1)
Mayrock Aija
(1)
Mucha Tomasz
(1)
Niewiadomski Adam
(1)
Piasecka Bogusława
(1)
Prądziński Jacek
(1)
Rusinek Michał
(1)
Siemieniecka Dorota
(1)
Skibińska Małgorzata
(1)
Sokołowska Julia
(1)
Szarota Piotr
(1)
Szczepłocki Przemysław
(1)
Sławecka Monika (1987- )
(1)
Tischner Józef
(1)
Tomczyk Justyna
(1)
Wawrzyniak Michał
(1)
Wrzesińska-Skrypko Ewa
(1)
Wróblewski Michał
(1)
Zatora Anna
(1)
Zeidler-Janiszewska Anna
(1)
Łaszczych Agnieszka
(1)
Łoskot Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(27)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(30)
Kraj wydania
Polska
(46)
Język
polski
(45)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(8)
Pedagodzy
(6)
Dyrektorzy szkół
(5)
Bibliotekarze
(4)
Nauczyciele bibliotekarze
(4)
Nauczyciele języka polskiego
(3)
Rodzice
(3)
Szkoły średnie
(3)
14-17 lat
(2)
Coachowie
(2)
Młodzież
(2)
Psycholodzy
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
9-13 lat
(1)
Gimnazja
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Przynależność kulturowa
Film polski
(2)
Literatura polska
(2)
Temat
Mowa nienawiści
(35)
Cyberprzemoc
(17)
Nienawiść
(8)
Agresywność
(6)
Internet
(6)
Uczniowie
(5)
Komunikacja społeczna
(4)
Media społecznościowe
(4)
Przemoc
(4)
Przemoc w szkole
(4)
Godzina wychowawcza
(3)
Miłość
(3)
Pomoce dydaktyczne
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Stalking
(3)
Uczucia
(3)
Biblioteki szkolne
(2)
Dyskryminacja
(2)
Dzieci
(2)
Etykieta językowa
(2)
Facebook
(2)
Gniew
(2)
Indywidualizacja (pedagogika)
(2)
Kultura języka
(2)
Lęk
(2)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(2)
Prawa człowieka
(2)
Profilaktyka szkolna
(2)
Psycholodzy
(2)
Psychoterapia
(2)
Rozwiązywanie problemów (psychologia)
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Wartości społeczne
(2)
Wstyd
(2)
Wykluczenie cyfrowe
(2)
Atak słowny
(1)
Bandera, Stepan (1908-1959)
(1)
Bauman, Zygmunt
(1)
Behawioryzm
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Brentano, Franz (1838-1917)
(1)
Bóg
(1)
Cyberterroryzm
(1)
Darwinizm
(1)
Dobro
(1)
Dyskurs (językoznawstwo)
(1)
Dziecko
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja medialna
(1)
Edukacja równościowa
(1)
Etyka chrześcijańska
(1)
Eysenck, H. J. (1916-1997)
(1)
Gry komputerowe
(1)
Haking
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Interwencja kryzysowa (psychologia)
(1)
Język
(1)
Język polski
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Kapitalizm
(1)
Koczownictwo
(1)
Komunikacja polityczna
(1)
Krzywda (psychologia)
(1)
Kultura
(1)
Lekcja biblioteczna
(1)
Leki przeciwdepresyjne
(1)
Ludobójstwo
(1)
Metafora
(1)
Metoda projektów
(1)
Mniejszości (socjol.)
(1)
Motywacja
(1)
Myślenie
(1)
Młodzież
(1)
Nacjonalizm
(1)
Nadzieja
(1)
Nastolatki
(1)
Netykieta
(1)
Nowomowa
(1)
Obraz własnego ciała
(1)
Ofiary przestępstw
(1)
Organizacja Ukraińskich Nacjonalistów (OUN)
(1)
Osobowość
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Patostream
(1)
Poczucie własnej wartości
(1)
Polityka
(1)
Portale internetowe
(1)
Poświęcenie (postawa)
(1)
Prawa dziecka
(1)
Prawo i Sprawiedliwość (PiS)
(1)
Prawo karne
(1)
Propaganda
(1)
Przedsiębiorczość (postawa)
(1)
Przemoc emocjonalna
(1)
Przestępcy wojenni
(1)
Przestępstwo
(1)
Przestępstwo wojenne
(1)
Przestępstwo z nienawiści
(1)
Prześladowanie
(1)
Temat: dzieło
"Nienawiść"
(1)
Temat: czas
2001-
(9)
1901-2000
(1)
1939-1945
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Ukraina
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(19)
Artykuł z czasopisma fachowego
(17)
Artykuł problemowy
(4)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(4)
Opracowanie
(4)
Dokumenty audiowizualne
(3)
Film edukacyjny
(3)
Wywiad dziennikarski
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2)
Film dokumentalny
(2)
Poradnik
(2)
Antologia
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiady
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(21)
Psychologia
(4)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(2)
Językoznawstwo
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Historia
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Tytuł czasopisma
Dyrektor Szkoły
(5)
Głos Pedagogiczny
(3)
Polonistyka
(3)
Biblioteka w Szkole
(2)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(2)
Pedagogika Społeczna
(2)
Poradnik Bibliotekarza
(2)
Sens : psychologia dla ciebie
(2)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(1)
Edukacja Wczesnoszkolna
(1)
Język Polski w Gimnazjum
(1)
47 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
A jak antypolski, E jak element animalny, D jak demon postępu, M jak mordy zdradzieckie – brzmi niepokojąco? A może już przywykliśmy? „Dobra zmiana” to wynik wnikliwych obserwacji i badań prowadzonych przez Katarzynę Kłosińską i Michała Rusinka w latach 2015-2019 układający się w słownik języka władzy tego okresu. Język rządzących nie tylko przenika do naszej mowy codziennej, ale również kreuje naszą rzeczywistość. Może być źródłem żartu, ale też źródłem przemocy. Autorzy z językoznawczą dociekliwością odkrywają, co kryje się za najpopularniejszymi z używanych przez władzę słów i jak wpływają one na naszą codzienność i postrzeganie świata. Dr hab. Katarzyna Kłosińska – językoznawczyni, pracownik naukowy Wydziału Polonistyki UW, przewodnicząca Rady Języka Polskiego PAN. Prowadzi audycję Co w mowie piszczy? w radiowej Trójce. Dr hab. Michał Rusinek – pracownik naukowy Wydziału Polonistyki UJ, członek Rady Języka Polskiego PAN. Specjalizuje się w retoryce. Autor wielu bestsellerów, m.in. Nic zwyczajnego i Pypciów na języku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115982 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 67896 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44401 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43719 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61082 P 5,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Hejt / Monika Sławecka. - Bielsko-Biała : Pascal, 2021. - 238, [2] stron ; 21 cm.
Młody, stary, mniej lub bardziej wykształcony. Z dużego miasta albo małej wsi. Nastolatek z pobliskiego podwórka, uśmiechnięta pani przedszkolanka, troskliwy ojciec lub ukochana babcia. Internet wyzwala w nich najgorsze instynkty, a anonimowość daje poczucie bezkarności. Na odległość dokonują egzekucji – czasem bezmyślnie wyładowując frustrację, a czasem z rozmysłem niszcząc komuś życie. Monika Sławecka, autorka poruszających reportaży: "Balet, który niszczy", "Alkohol. Piekło kobiet" i "Porwania", rozmawia z ofiarami hejterów, które na własnej skórze przekonały się, jak okrutne potrafią być ich ataki. Są wśród nich celebryci, aktywiści, osoby znane i rozpoznawalne, ale też zwykli śmiertelnicy, na których miejscu mógłby się znaleźć każdy z nas. Gdzie leży cienka granica między krytyką a hejtem? O czym musimy pamiętać, by nie zostać internetowymi oprawcami? Co możemy zrobić, by chronić siebie i bliskich przed mową nienawiści?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52981 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35644 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Od pewnego czasu w wielu państwach demokratycznych daje się zauważyć niezwykłe nasilenie zjawiska określanego jako „mowa nienawiści” albo „język nienawiści”. Nienawiść – podobnie jak miłość czy przyjaźń – towarzyszą Homo sapiens od początku swego istnienia. I to zarówno w relacjach międzyjednostkowych, jak i międzygrupowych. I tak w historii naszego gatunku wyraźnie widzimy nasilanie się w różnych okresach dziejowych jednych lub drugich. Mamy czasy wojen i czasy pokoju. Ostatnio obserwujemy na świecie nasilenie się postaw nacjonalistycznych, faszyzujących i wykluczających. W Polsce wzajemne oskarżanie się dominuje w społecznych relacjach. Te negatywistyczne postawy doprowadziły do pojawienia się nowych słów w języku polskim. Słowa te pochodzą oczywiście z języka angielskiego (który stał się głównym dostarczycielem dla nowomowy polskiej). Angielski czasownik to hate (nienawidzić) wszedł do polszczyzny jako „hejt” i robi niezwykłą karierę. Pojawiają się słowa od niego pochodne: rzeczowniki: „hejter”, „hejterka”, przymiotnik „hejterski”, czasownik „hejtować”. Stają się często używanymi słowami w tekstach publicystycznych, a nawet naukowych. Hejt ma się we współczesnej Polsce znakomicie, symbolem zdziczenia obyczajów stało się zabójstwo prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza w styczniu 2019 r. Niektórzy wierzyli, że stanie się rodzajem katharsis, które uchroni nas przed dalszą eskalacją nienawiści. Kolejne miesiące pokazały jasno, że były to tylko pobożne życzenia. Ulicznymi zamieszkami zakończył się, zorganizowany w lipcu w Białymstoku, Marsz Równości – w uczestników rzucano kamieniami, butelkami i petardami. Niedługo później gminy i powiaty (głównie z południowo-wschodniej części kraju) zaczęły przyjmować uchwały wymierzone w „ideologię LGBT”, a w istocie stygmatyzujące i wykluczające osoby nieheteronormatywne. Tuż przed Świętem Niepodległości swój manifest ogłosił w Internecie były ksiądz katolicki, Jacek Międlar, który zasłynął już wcześniej z antysemickich kazań. W manifeście wzywał do organizowania zbrojnych „szwadronów” i ostatecznego rozwiązania kwestii żydowskiej. Radykalizacja konserwatywnej prawicy wywołuje wrogość i pogardę po drugiej stronie sceny politycznej. W ten sposób powstaje błędne koło nienawiści, z którego coraz trudniej się wyzwolić. Opowieść o nienawiści snuć można na różne sposoby. W tym niewielkim tomie staraliśmy się zaprezentować nie tylko odmienne podejścia teoretyczne, ale i różne rozwiązania formalne – od tekstów typowo empirycznych, po rozważania natury filozoficznej. Nie ulega wątpliwości, że nienawiść warto badać i analizować; trzeba też o niej pisać, bowiem jedynie w ten sposób możemy lepiej zrozumieć wszystkie jej uwarunkowania. W naszych czasach coraz trudniej być optymistą, ale nawet jeśli zbudowanie świata bez nienawiści nigdy nie będzie możliwe, możemy przynajmniej osłabić nieco wpływ, jaki ma ona na nasze życie i relacje z innymi. Książka Nienawiść w przestrzeni publicznej i zawarte w niej rozważania dostarczają czytelnikowi kluczy do otwarcia namysłu nad rzeczywistością. Namysłu i refleksji, która praktycznie wyeliminowana jest z publicznego życia, zazwyczaj obecnego w demokracji. W Polsce polityczno-ideologiczne podziały wyeliminowały swobodną refleksję i dlatego ta książka może nieść też przykład rozważań, które starają się poddać analizie to, co bardzo wielu ludzi w Polsce zauważa, ale zapewne nie potrafi się oprzeć dominującemu sposobowi mówienia i reagowania na „przeciwnika”, który już od dawna stał się – wbrew demokratycznym regułom – „wrogiem”. Z recenzji prof. dr hab. Ireneusza Krzemińskiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Numer poświęcony różnym dziedzinom prawa. Znajdziemy w nim rozważania dotyczące prawa karnego, cywilnego, rolnego, kosmicznego oraz ochrony środowiska. Autorzy podejmują również zagadnienia związane z funkcjonowaniem prawa w dobie pandemii. Wśród artykułów porównawczych na szczególną uwagę zasługuje tekst dotyczący Pater Est Quem Nuptiae Demonstrant w Szwajcarii. Publikacja na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 3.0 PL (CC BY 3.0 PL) (pełna treść wzorca dostępna pod adresem: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode). ********* The publication is licensed under the Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Poland license (CC BY 3.0 PL) (full license available at: http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/legalcode).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
PERFORMATIVE ASPECTS OF ART The concept of performativity has been usually evoked in the discussions on the philosophy of language and the reflection on theatre and performance art. However, in recent years there have been some attempts to broaden its scope. The theoretically inclined researchers have been working out the main assumptions of the aesthetics of performativity. These are claimed to include the challenging of the boundaries of artistic disciplines, and emphasizing the active role of the recipients, for whom the art works become events developing in consequence of their actions. Besides those attempts to grasp the theoretical consequences of “the performative turn”, one should also note some very interesting practical analyses, employing the theory in the discussion on concrete works from different domain of art. It appears that one can discover transformational potential, focus on change rather than just existence, even in the domains traditionally regarded as “artifactual” (painting, sculpture, installations). The planned volume of “Art Inquiry” will be devoted to the reflection on both directions of expansion of the concept of performativity. We would like the authors to consider its general significance for aesthetics and for the theory of various domains of art. We also hope that they will show the changes occurring when its unique perspective is adopted in the discussion on both theatre, paratheatrical experiments, and film, and the domains which have traditionally emphasized the role of the artistic artifact. The title of this volume invites questions about the possible scope of performativity and its kinds. PERFORMATYWNE ASPEKTY SZTUKI Zagadnienie performatywności podejmowane było najczęściej w rozważaniach z zakresu filozofii języka oraz w refleksji nad teatrem i sztuką performance. W ostatnich latach zauważyć można jednak próby jego rozszerzenia. Z jednej strony zmierzają one do wypracowania założeń estetyki performatywności. Wśród jej cech wskazywane jest kwestionowanie granic poszczególnych dziedzin artystycznych, zaakcentowanie aktywnej roli odbiorców, dla których utwory stają się wydarzeniami rozwijającymi się w wyniku ich działań itd. Oprócz prób sformułowania teoretycznych konsekwencji „zwrotu performatywnego” zauważyć można także bardzo interesujące konkretne analizy polegające na uwzględnieniu właściwych dla niego założeń przy rozważaniu dokonań z różnych obszarów sztuki. Okazuje się, że nawet w obszarach twórczości uważanych tradycyjnie za „wytwórcze” (malarstwo, rzeźba, instalacja) odkryć można aspekty transformacyjne, zakładające nie trwanie, a przemiany. W najnowszym tomie „Art Inquiry” przewidywane jest rozważenie obu zasugerowanych wyżej obszarów ekspansji idei performatywności. Z jednej strony rozważone mają być jej ogólne konsekwencje dla estetyki i teorii różnych dziedzin sztuki. Z drugiej, pokazane zmiany występujące, gdy właściwy dla niej punkt widzenia zostanie uwzględniony zarówno w obszarze refleksji teatralnej, parateatralnej, filmowej, jak w dziedzinach, w których tradycyjnie akcentowano rolę wytwarzanego przedmiotu (dzieła). Tytuł tego tomu ma właściwie charakter pytania o możliwy zakres performatywności i jej odmiany.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej