Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(104)
Forma i typ
Książki
(103)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Artykuły
(1)
Dostępność
dostępne
(283)
wypożyczone
(26)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(50)
Czytelnia Piła
(16)
Wypożyczalnia Chodzież
(45)
Czytelnia Chodzież
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(50)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(36)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(52)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(37)
Czytelnia Wągrowiec
(12)
Informatorium
(2)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(2)
Zbiory specjalne Złotów-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Franczyk Anna
(7)
Krajewska Katarzyna
(7)
Gajdzica Zenon
(6)
Krztoń Alicja
(5)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(5)
Szczygieł Beata
(4)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(3)
Krause Amadeusz
(3)
Rottermund Jerzy
(3)
Strelau Jan
(3)
Szumski Grzegorz
(3)
Bartnikowska Urszula
(2)
Bogucka Jadwiga
(2)
Chodkowska Maria
(2)
Cytowska Beata
(2)
Drzazga Agnieszka
(2)
Fajfer-Kruczek Ilona
(2)
Guzy Anna
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Jagoszewska Iwona
(2)
Klinik Anna
(2)
Kościelska Małgorzata
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Lejzerowicz Magda
(2)
Lis-Kujawski Andrzej
(2)
Naprawa Renata
(2)
Plichta Piotr
(2)
Serafin Teresa
(2)
Szczupał Bernadeta
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Winczura Barbara
(2)
Zaorska Marzenna
(2)
Żyta Agnieszka
(2)
Al-Khamisy Danuta
(1)
Ambrozik Wiesław
(1)
Apanel Danuta
(1)
Baczała Ditta
(1)
Balukiewicz Małgorzata
(1)
Baran Jolanta
(1)
Bartosz Bogna
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Bąbka Jarosław
(1)
Błeszyński Jacek Jarosław
(1)
Chmielewska Aleksandra
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Czerwińska Małgorzata
(1)
Dembo Myron H
(1)
Dudak Anna
(1)
Dyduch Ewa
(1)
Fairbairn Gavin
(1)
Fairbairn Susan
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Fus Anna
(1)
Garbat Marcin
(1)
Grysińska Anna
(1)
Grzegorczyk-Dłuciak Nela
(1)
Grzyb Barbara
(1)
Hirszel Krzysztof
(1)
Horyń Wojciech
(1)
Hrycyk Krystyna
(1)
Janus-Sitarz Anna
(1)
Jaszczyszyn Elżbieta
(1)
Kazanowski Zdzisław
(1)
Kaźmierska Elżbieta
(1)
Kijak Remigiusz J
(1)
Kornaś Dorota
(1)
Kosakowski Czesław
(1)
Koszyk Irena
(1)
Kowalik Stanisław
(1)
Krasnodębski Mikołaj
(1)
Krzyżyk Danuta
(1)
Książkiewicz Izabela
(1)
Lipińska-Lokś Jolanta
(1)
Lis Małgorzata
(1)
Maciarz Aleksandra
(1)
Maciejewski Jan
(1)
Madej-Babul Magdalena
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Marek Zbigniew
(1)
Mariańczyk Katarzyna
(1)
Matczak Anna
(1)
Maternicka Kornela
(1)
Mikrut Adam
(1)
Mikruta Adam
(1)
Modrzejewska Daria
(1)
Niesporek-Szamburska Bernadeta
(1)
Nosarzewska Sylwia
(1)
O'Regan Fintan J
(1)
Ochonczenko Helena
(1)
Ogonowski Bronisława
(1)
Osik Danuta
(1)
Ossowski Roman
(1)
Otrębski Wojciech
(1)
Pakuła Magdalena
(1)
Panek Marcin Paweł
(1)
Papuda-Dolińska Beata
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Przyszczypkowski Kazimierz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(57)
2000 - 2009
(41)
1990 - 1999
(6)
Okres powstania dzieła
2001-
(13)
Kraj wydania
Polska
(104)
Język
polski
(100)
nieznany (po)
(4)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Pedagodzy
(2)
Studenci
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dorośli
(1)
Dzieci
(1)
Psycholodzy
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Temat
Kształcenie integracyjne
(85)
Dziecko niepełnosprawne
(54)
Pedagogika specjalna
(29)
Niepełnosprawni
(28)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(20)
Integracja społeczna
(17)
Nauczanie
(12)
Niepełnosprawni umysłowo
(11)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(11)
Kształcenie
(10)
Pedagodzy specjalni
(10)
Dziecko autystyczne
(9)
Niepowodzenia szkolne
(9)
Dysleksja i dysgrafia
(8)
Szkolnictwo specjalne
(8)
Uczenie się
(8)
Agresywność
(7)
Autyzm
(7)
Dziecko zdolne
(7)
Gry edukacyjne
(7)
Gry i zabawy
(7)
Nauczyciele
(7)
Psychoterapia
(7)
Rehabilitacja medyczna
(7)
Słuch
(7)
Zespół ADHD
(7)
Dziecko niedosłyszące
(6)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(6)
Głusi
(6)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(6)
Mowa
(6)
Przemoc
(6)
Rodzice
(6)
Wychowanie przedszkolne
(6)
Zachowanie
(6)
Alkoholizm
(5)
Biblioterapia
(5)
Dojrzałość szkolna
(5)
Doradcy zawodowi
(5)
Dziecko niewidome
(5)
Edukacja włączająca
(5)
Grupy rówieśnicze
(5)
Kształcenie ustawiczne
(5)
Muzykoterapia
(5)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(5)
Niedorozwój umysłowy
(5)
Niewidomi
(5)
Pedagogika resocjalizacyjna
(5)
Psychologia wychowawcza
(5)
Schizofrenia
(5)
Stres
(5)
Wsparcie społeczne
(5)
Atrakcyjność interpersonalna
(4)
Behawioryzm
(4)
Choroby
(4)
Dogoterapia
(4)
Dziecko głuche
(4)
Dziecko niedowidzące
(4)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(4)
Dziecko z zespołem Downa
(4)
Język migowy
(4)
Klasa szkolna (socjol.)
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Niepełnosprawność
(4)
Otyłość
(4)
Oświata dorosłych
(4)
Pedagodzy
(4)
Postawy
(4)
Praca
(4)
Przemoc w szkole
(4)
Psychologia stosowana
(4)
Socjalizacja
(4)
Terapia zajęciowa
(4)
Uprzedzenia
(4)
Wykluczenie społeczne
(4)
Świadomość społeczna
(4)
Bezrobocie
(3)
Choroby afektywne
(3)
Choroby psychiczne
(3)
Choroby psychosomatyczne
(3)
Diagnoza
(3)
Domy dziecka
(3)
Drama (pedagog.)
(3)
Dwujęzyczność
(3)
Dyslalia
(3)
Dziecięce porażenie mózgowe
(3)
Dziecko chore
(3)
Dziecko trudne
(3)
Dziecko z ADHD
(3)
Dziecko z FAS
(3)
Dziecko z porażeniem mózgowym
(3)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Ekologia
(3)
Ekonomia
(3)
Fizykoterapia
(3)
Internet
(3)
Interwencja kryzysowa (psychol.)
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Matematyka
(3)
Metoda Dobrego Startu
(3)
Temat: czas
2001-0
(7)
2001-
(6)
1989-
(4)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(4)
Finlandia
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(6)
Scenariusze zajęć
(4)
Opracowanie
(3)
Encyklopedie
(2)
Monografia
(2)
Podręczniki
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Artykuł z czasopisma fachowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Komiksy
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Programy nauczania
(1)
Referat
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(12)
Medycyna i zdrowie
(2)
Psychologia
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(1)
104 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
(Horyzonty Pedagogiczne, T.1)
Książkę tę chcielibyśmy polecić pedagogom specjalnym, nauczycielom praktykom, studentom kierunków pedagogicznych i wszystkim osobom zainteresowanym problematyką niepełnosprawności. Rozważania w niej podjęte zmierzają do znalezienia odpowiedzi na pytanie o kierunki rozwoju pedagogiki specjalnej. Zmiana stosunku do osób z niepełnosprawnością i wyobrażeń o samej niepełnosprawności, postrzeganie jednostki jako autonomicznego podmiotu, pluralizm zachowań i wyborów oraz przemiany w prawodawstwie to niektóre z konsekwencji tych przeobrażeń dla funkcjonowania osób z niepełnosprawnością omawiane w tomie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106941 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39336 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32423 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45326 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest kontynuacją kilkuletnich studiów autora nad codziennością klasy integracyjnej. Przy czym w odróżnieniu od wielu innych opracowań podejmujących problematykę edukacji integracyjnej odsłania ona wiele niewątpliwych, ale często niedostrzegalnych sukcesów tej formy kształcenia. Zostały one zidentyfikowane i opisane za pomocą badań fokusowych oraz narracji nauczycieli wywodzących się ze szkół / klas integracyjnych o zróżnicowanym doświadczeniu. W efekcie analiz powstała swoista mapa sukcesów odnoszących się do różnych wymiarów funkcjonowania szkoły wyrażona licznymi kategoriami rzeczywistymi (między innymi: rozwoju uczniów, klimatu szkoły, satysfakcji z pracy nauczycieli). W dalszej części kategorie te zostały powiązane i ulokowane w szerszych zbiorach twierdzeń i wyjaśnień prezentowanych w postaci kategorii formalnych. Wykorzystana technika zbierania danych (dyskusje grupowe i narracje) pozwoliła na ich konfrontację, a komparatystyczna metoda analizy (badane grypy wywodziły się z trzech typów szkół) stanowiła pewną formę triangulacji. Badanie zostało osadzone w interpretatywnym paradygmacie poznania. Synteza wypowiedzi nauczycieli (inaczej ujmując ich deskrypcja praktyki) stworzyła podstawy koncepcyjne przyjmujące postać stożkową – jak pokazała wnikliwa analiza wypowiedzi – różniącą się w badanych grupach punktem wyjścia: od rehabilitacji lub uspołeczniania oraz dojścia do nieco inaczej formułowanych celów. To pozwoliło w sposób w miarę uporządkowany opisać dwie rzeczywistości szkolne, stanowiącą podstawę do opracowania autorskich koncepcji edukacji integracyjnych. Przyjęły one postać siatki, w której występują określone węzły i sieci ich powiązań. Te pierwsze zostają wyrażone przez kategorie zaczerpnięte z wypowiedzi badanych oraz nadbudowane przez kategorie formalne, między innymi: pogranicza, roli, tożsamości, a w dalszej kolejności połączone przy pomocy opisanych procesów np. budowania kultury edukacji integracyjnej czy praktyk społecznych. W efekcie analiz zostały skonstruowane dwie odrębne koncepcje integracji: rehabilitującej oraz uspołeczniającej. Pierwsza została ulokowana w teoriach strukturalno-funkcjonalnych, druga – w nurcie interakcjonizmu symbolicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41049 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65181 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znakomicie zredagowana książka pod względem strukturalnym oraz przekazu treści merytorycznych. Praca pt. Nowy nauczyciel – nowa edukacja pod redakcją naukową M. Lejzerowicz, T. Stankiewicz i M. Krasnodębskiego podejmuje aktualne i palące zagadnienia doty­czące edukacji i jej kondycji, na które od kilku dziesięcioleci czekają uczeni zajmujący się pedagogiką. Praca jest również skierowana do pedagogów szkolnych, wychowawców i tych wszystkich, którym jest bliska wychowawcza praktyka. Prezentowane w książce stanowiska i zapatrywania uczonych wnoszą wiele interesujących postulatów, myśli i rozwiązań o charak­terze nowatorskim osadzonych w realiach współczesnego świata. Szkoła jako przestrzeń wychowania i kształcenia, to nie tylko miejsce diagnozy współczes­nych wyzwań stojących przed edukacją, ale także środowisko, które wychodzi naprzeciw jed­nostce pełno- i niepełnosprawnej. Inkluzywny charakter edukacji powinien sprzyjać humanizacji życia w relacjach kładących nacisk na dobro drugiego. W tym duchu jedności, pomnażanie wszelkiego dobra podczas socjalizacji, edukacji i terapii sprzyja harmonizacji rozwoju osób i ich osobowości, wchodzących w relacje osobowe z każdym, który ich pragnie w poczuciu prawdy, piękna, dobra i nadziei. W relacjach tych jest też oczywiście dużo miejsca na terapię przez sztukę, w szerokim tego znaczenia pojęciu. Humanizacja edukacji i samego nauczyciela jest zatem naj­istotniejszym wyzwaniem, przed którym stoi współczesna, nie tylko polska, edukacja.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40635 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przedstawia problematykę ukrytego programu szkoły integracyjnej z perspektywy interakcyjnej. W kontekście rozwoju i coraz większego znaczenia szkolnictwa integracyjnego w Polsce opracowanie naświetla ten słabo zbadany do tej pory aspekt jego funkcjonowania. Publikacja konsekwentnie stara się powiązać problematykę ukrytego programu szkoły z zagadnieniami psychologicznego wpływu, jaki wywiera on na uczniów z niepełnosprawnościami oraz na ich myślenie o sobie oraz własnej niepełnosprawności. Wnioski i diagnoza sytuacji opierają się na bezpośrednich relacjach osób zaangażowanych w realizację edukacji integracyjnej ľ nauczycieli szkoły integracyjnej oraz uczących się w niej niepełnosprawnych uczniów (czyli odbiorców ukrytego programu) oraz badaniach dotyczących ich percepcji zjawisk oraz reakcji psychologicznych. Prawdopodobnie jest to pierwsza przeprowadzona w taki sposób ľ jak najbardziej konkretny, a nie abstrakcyjny i czysto teoretyczny - próba zbadania zjawiska ukrytego programu w szkolnictwie integracyjnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100916, 100915 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48376 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31636 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44041 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98424 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98425 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ma na celu przybliżenie idei integracji oraz miejsca dziecka niepełnosprawnego w świecie. Autorki skupiają uwagę przede wszystkim na pracy pedagoga specjalnego, która wymaga olbrzymiego zaangażowania i poświęcenia. Obok przedstawienia charakterystyki upośledzenia umysłowego z najczęściej spotykanymi przyczynami trudności w uczeniu się, książka porusza tematykę edukacji dzieci upośledzonych umysłowo w szkole masowej (nie zapominając o założeniach prawnych). Czytelnik zapoznaje się z ideą klas integracyjnych, założeniami i warunkami dobrej integracji. m.in. kwestią doboru dzieci do klas integracyjnych, ocenianiem uczniów niepełnosprawnych czy też rolą pracy w grupach, a także poznaje cele i zadania rewalidacji indywidualnej wraz z ramowym programem rewalidacji oraz wskazówki do pracy z dzieckiem upośledzonym umysłowo na tego typu zajęciach. Przejrzystość programu i podział na etapy rozwoju określonych umiejętności stanowi cenne źródło pomocy dydaktycznej dla pedagogów i innych osób zainteresowanych prowadzeniem terapii indywidualnej z dzieckiem niepełnosprawnym. Praca zawiera przykładowe opracowania: dokumentów, standardów wymagań, rozkładów materiału dla uczniów, konspektów oraz przykładowych ocen opisowych, które w mniejszym, bądź większym stopniu towarzyszą pedagogom specjalnym w ich pracy. Książka stanowi skarbnicę informacji dla pedagogów prowadzących lub zaczynających prowadzić zajęcia w klasach integracyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103553, 103552 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47401 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62650 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86063 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33472 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39613 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest kontynuacją kilkuletnich studiów autora nad codziennością klasy integracyjnej. Przy czym w odróżnieniu od wielu innych opracowań podejmujących problematykę edukacji integracyjnej odsłania ona wiele niewątpliwych, ale często niedostrzegalnych sukcesów tej formy kształcenia. Zostały one zidentyfikowane i opisane za pomocą badań fokusowych oraz narracji nauczycieli wywodzących się ze szkół / klas integracyjnych o zróżnicowanym doświadczeniu. W efekcie analiz powstała swoista mapa sukcesów odnoszących się do różnych wymiarów funkcjonowania szkoły wyrażona licznymi kategoriami rzeczywistymi (m.in.: rozwoju uczniów, klimatu szkoły, satysfakcji z pracy nauczycieli). W dalszej części kategorie te zostały powiązane i ulokowane w szerszych zbiorach twierdzeń i wyjaśnień prezentowanych w postaci kategorii formalnych. Wykorzystana technika zbierania danych (dyskusje grupowe i narracje) pozwoliła na ich konfrontację, a komparatystyczna metoda analizy (badane grypy wywodziły się z trzech typów szkół) stanowiła pewną formę triangulacji. Badanie zostało osadzone w interpretatywnym paradygmacie poznania. Synteza wypowiedzi nauczycieli (inaczej ujmując ich deskrypcja praktyki) stworzyła podstawy koncepcyjne przyjmujące postać stożkową - jak pokazała wnikliwa analiza wypowiedzi - różniącą się w badanych grupach punktem wyjścia: od rehabilitacji lub uspołeczniania oraz dojścia do nieco inaczej formułowanych celów. To pozwoliło w sposób w miarę uporządkowany opisać dwie rzeczywistości szkolne, stanowiącą podstawę do opracowania autorskich koncepcji edukacji integracyjnych. Przyjęły one postać siatki, w której występują określone węzły i sieci ich powiązań. Te pierwsze zostają wyrażone przez kategorie zaczerpnięte z wypowiedzi badanych oraz nadbudowane przez kategorie formalne m.in.: pogranicza, roli, tożsamości, a w dalszej kolejności połączone przy pomocy opisanych procesów np. budowania kultury edukacji integracyjnej czy praktyk społecznych. W efekcie analiz zostały skonstruowane dwie odrębne koncepcje integracji - rehabilitującej oraz uspołeczniającej. Pierwsza została ulokowana w teoriach strukturalno-funkcjonalnych, druga - w nurcie interakcjonizmu symbolicznego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106879 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49010 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych ; Tom 5)
Problematyka zawarta w tomie V Problemów edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych oscyluje wokół zagadnień nauczania i wychowania dzieci z ograniczonymi możliwościami. Poruszone zostały tematy związane z kompetencją pedagoga specjalnego, możliwości kontaktu i kształcenia uczniów niepełnosprawnych w szkołach. Zawarte są również doniesienia praktyków wychowujących dzieci ze specjalnymi potrzebami ze Słowacji i z Czech.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101652 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47041 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36472 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31075 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45215 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61964 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Idea społecznej integracji osób niepełnosprawnych, po blisko czterdziestoletniej obecności na gruncie polskim, nadal wzbudza wiele emocji, prowokuje do dyskusji, staje się inspiracją do podejmowania różnorodnych działań na rzecz osób niepełnosprawnych. Samo ujęcie istoty społecznej integracji i jej uwarunkowań uległo w tym czasie znacznym przemianom, co wymusiło także nowe spojrzenie na rozwiązania integracyjne w systemie edukacji. Temat pracy zrodził się z koncepcji społecznej integracji, rozumianej jako dynamiczny proces zmian psychospołecznych, dokonujących się w naturalnym środowisku życia osób niepełnosprawnych, w tym szczególnie w ich wzajemnych ustosunkowaniach i zachowaniach z osobami pełnosprawnymi [...]. Zmiany te mają doprowadzić do tego, by osoby niepełnosprawne pozostawały w więziach społecznych z innymi ludźmi, miały poczucie akceptacji przez nich i przynależności do grupy społecznej, którą tworzą, oraz by uczestniczyły podmiotowo w życiu tej grupy, mając możliwość realizowania swoich potrzeb psychicznych, co szczególnie istotne jest w przypadku dzieci. Społeczną integrację dzieci niepełnosprawnych należy więc rozumieć jako swoisty proces kształtowania pozytywnych interakcji psychospołecznych między nimi i pełnosprawnymi rówieśnikami oraz umacniania więzi między tymi dziećmi poprzez wpływanie na sferę ich emocji, przekonań i systemu wartości. Proces społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych w środowisku szkolnym może być skuteczny tylko dzięki wzbogaceniu oddziaływań wychowawczych, realizowanych z dziećmi szczególnie na zajęciach pozalekcyjnych, gdyż w toku tradycyjnej lekcji niewiele jest takich sytuacji, które kształtują u dzieci altruizm, prospołeczność i umożliwiają im nawiązywanie swobodnych kontaktów, współistnienie, współdziałanie i współprzeżywanie. Skuteczność procesu społecznej integracji dzieci niepełnosprawnych i pełnosprawnych zależy także od kompetencji wychowawczych uczących je nauczycieli, niezbędnych w kształtowaniu pozytywnych stosunków między tymi dziećmi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47901 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31925 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92928, 92929 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39569 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36320 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42633 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Specjalne potrzeby edukacyjne ucznia w praktyce życia szkolnego / red. Barbara Wolny, Małgorzata Lis. - Łódź : Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, copyright 2018. - 217 stron ; 20 cm.
Prowadzony przez autorów dyskurs o charakterze pedagogicznym zwraca uwagę na potrzebę odpowiedniego podejścia pedagogicznego do dziecka i jego rodziny, przygotowania warsztatu pracy i właściwej organizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego dziecka. Redaktorom publikacji udało się zgromadzić artykuły autorów o nowatorskim spojrzeniu na prezentowaną problematykę obejmującą ucznia zdolnego, niepełnosprawnego i przewlekle chorego. Zaprezentowane w publikacji artykuły sygnalizują ważne od strony pedagogicznej problemy dotyczące m.in. nieadekwatnych osiągnięć szkolnych uczniów zdolnych, kreatywności czy szeroko rozumianej niepełnosprawności. (z recenzji ks. prof. Andrzeja Gretkowskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114694 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41486 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 34517 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47877 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66697 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96281 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44376 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35721 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60801 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101478 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Efektem kilkuletnich poszukiwań naukowych i badań empirycznych prowadzonych w trakcie studiów doktoranckich, a także zainteresowań bliskich tyflopedagogice stała się empiryczna analiza sytuacji edukacyjnej i społecznej uczniów z niepełnosprawnością wzroku kształcących się w szkołach ogólnodostępnych, integracyjnych oraz specjalnych. Przedmiotem żywych dyskusji, zarówno wśród naukowców, jak i decydentów oświatowych, nauczycieli oraz rodziców, jest w ostatnich latach edukacja włączająca. Niniejsza pozycja stanowi kolejny głos w dialogu na temat założeń teoretycznych i potencjału praktycznego tej, coraz bardziej popularnej, koncepcji kształcenia niesegregacyjnego na tle innych możliwości realizowania obowiązku szkolnego: edukacji integracyjnej i specjalnej. Weryfikacja cech swoistych dla każdej z form edukacji odbyła się z udziałem grupy uczniów szczególnie wymagających adekwatnej reakcji szkoły na specjalne potrzeby edukacyjne, a jednocześnie wrażliwych na jej brak - uczniów z niepełnosprawnością wzroku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112830 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50879 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40830 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34038 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 66570 P 3,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z porażeniem mózgowym, z zaburzeniami emocjonalnymi, z zaburzeniami z zakresu motoryki, mowy, myślenia pojęciowego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym i niesprawnymi ruchowo. Zebrane i opisane w tej publikacji zabawy i ćwiczenia są dużą pomocą w zwalczaniu wszelkich deficytów rozwojowych dzieci młodszych o specjalnych potrzebach edukacyjnych; mogą być wykorzystane zarówno w pracy indywidualnej z dzieckiem, jak też stanowić część zajęć z mniejszymi grupami dzieci. Priorytetowym celem opracowanej pozycji jest pomoc w umożliwieniu dzieciom niepełnosprawnym zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości, w warunkach przedszkola ogólnodostępnego, kształtowanie właściwych interakcji międzyosobowych, kształtowanie postaw otwartości i samoakceptacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105467 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38760 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44879 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63823 P 1,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi z porażeniem mózgowym, z zaburzeniami emocjonalnymi, z zaburzeniami z zakresu motoryki, mowy, myślenia pojęciowego, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, umiarkowanym i niesprawnymi ruchowo. Zebrane i opisane w tej publikacji zabawy i ćwiczenia są dużą pomocą w zwalczaniu wszelkich deficytów rozwojowych dzieci młodszych o specjalnych potrzebach edukacyjnych; mogą być wykorzystane zarówno w pracy indywidualnej z dzieckiem, jak też stanowić część zajęć z mniejszymi grupami dzieci. Priorytetowym celem opracowanej pozycji jest pomoc w umożliwieniu dzieciom niepełnosprawnym zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości, w warunkach przedszkola ogólnodostępnego, kształtowanie właściwych interakcji międzyosobowych, kształtowanie postaw otwartości i samoakceptacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110198 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33160 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej