Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(85)
Forma i typ
Książki
(45)
Artykuły
(40)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Publikacje fachowe
(6)
Dostępność
dostępne
(126)
wypożyczone
(9)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(23)
Czytelnia Piła
(7)
Wypożyczalnia Chodzież
(17)
Czytelnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(23)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(15)
Wypożyczalnia Złotów
(24)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(19)
Czytelnia Wągrowiec
(3)
Autor
Łoskot Małgorzata
(6)
Bąbka Jarosław
(3)
Krztoń Alicja
(3)
Szumski Grzegorz
(3)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(3)
Chodkowska Maria
(2)
Cytowska Beata
(2)
Drzazga Agnieszka
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Jagoszewska Iwona
(2)
Jakubowski Stanisław
(2)
Janiszewska-Nieścioruk Zdzisława
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Kuczyńska-Kwapisz Jadwiga
(2)
Kupisiewicz Małgorzata
(2)
Plichta Piotr
(2)
Serafin Teresa
(2)
Szczupał Bernadeta
(2)
Ambrozik Wiesław
(1)
Apanel Danuta
(1)
Baczała Ditta
(1)
Balukiewicz Małgorzata
(1)
Barłóg Krystyna
(1)
Biernacka-Lange Elżbieta
(1)
Bojarczuk-Tüncer Agnieszka
(1)
Błeszyński Jacek Jarosław
(1)
Cerkaska Wiesława
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Deleżyńska Katarzyna
(1)
Dońska-Olszko Małgorzata
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Gazdulska Monika
(1)
Giera Małgorzata
(1)
Gierczyk Marcin
(1)
Grysińska Anna
(1)
Grzegorczyk-Dłuciak Nela
(1)
Głowacka Małgorzata
(1)
Halicka Agnieszka
(1)
Havrylov Oleksiy V
(1)
Havrylova Natalia S
(1)
Hryniewicka Anna
(1)
Jabłońska Wanda Agnieszka
(1)
Jadczak-Szumiło Teresa
(1)
Januszewska - Warych Maria
(1)
Jurgielewicz-Wojtaszek Monika
(1)
Kazanowski Zdzisław
(1)
Kałamajska-Liszcz Katarzyna
(1)
Klinik Anna
(1)
Konieczna Iwona
(1)
Konopka Anna
(1)
Konstantyniv Oksana V
(1)
Korzeniowska Regina
(1)
Kossakowski Czesław
(1)
Koszyk Irena
(1)
Krzyśpiak Wiktoria
(1)
Lis Małgorzata
(1)
Liszcz Krzysztof
(1)
Majewicz Piotr
(1)
Mikrut Adam
(1)
Nosarzewska Sylwia
(1)
O'Regan Fintan J
(1)
Ogonowski Bronisława
(1)
Olejniczak Maria
(1)
Ossowski Roman
(1)
Panek Marcin Paweł
(1)
Pasymkowski Andrzej
(1)
Pawlak Monika
(1)
Pietrzyk Jolanta
(1)
Pituła Beata
(1)
Przyszczypkowski Kazimierz
(1)
Rosiak Mariusz
(1)
Rottermund Jerzy
(1)
Sadowska Sławomira
(1)
Sawicka Lucyna
(1)
Seredyszyn-Hames Maria
(1)
Smith Deborah Deutsch
(1)
Smolińska Katarzyna
(1)
Speck Otto
(1)
Stadnicki Andrzej
(1)
Stankowski Adam
(1)
Tarwacki Marek
(1)
Urbańska Elżbieta
(1)
Walczak Grażyna
(1)
Waliś Robert
(1)
Wasilewska Anna
(1)
Wolny Barbara
(1)
Wolny Jerzy
(1)
Zacharuk Tamara
(1)
Zając Paulina
(1)
Zaorska Marzena
(1)
Zaorska Marzenna
(1)
Zawidniak Nina
(1)
Zawiślak Aleksandra
(1)
Ćwirynkało Katarzyna
(1)
Łukaszewska Lucyna
(1)
Śliwa Sławomir
(1)
Żyta Agnieszka
(1)
Żłobicki Wiktor
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(10)
2010 - 2019
(30)
2000 - 2009
(38)
1990 - 1999
(7)
Okres powstania dzieła
2001-
(35)
1989-2000
(3)
Kraj wydania
Polska
(85)
Język
polski
(84)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(24)
Pedagodzy
(13)
Pedagodzy szkolni
(3)
Wychowawcy klas
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Studenci
(2)
Bibliotekarze
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Nauczyciele informatyki
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Temat
Kształcenie integracyjne
(57)
Pedagogika specjalna
(39)
Szkolnictwo specjalne
(18)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(15)
Szkolnictwo specjalne - kształcenie zawodowe i średnie
(14)
Niepełnosprawni
(13)
Dziecko niepełnosprawne
(12)
Nauczanie
(12)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(9)
Edukacja włączająca
(9)
Kształcenie
(9)
Pedagodzy specjalni
(9)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(8)
Dziecko autystyczne
(7)
Integracja społeczna
(7)
Autyzm
(6)
Dogoterapia
(5)
Dojrzałość szkolna
(5)
Dziecko niewidome
(5)
Mowa
(5)
Rodzice
(5)
Tyflopedagogika
(5)
Zespół ADHD
(5)
Dziecko niedowidzące
(4)
Dziecko zdolne
(4)
Głusi
(4)
Niedorozwój umysłowy
(4)
Niepełnosprawni umysłowo
(4)
Niewidomi
(4)
Rehabilitacja medyczna
(4)
Terapia zajęciowa
(4)
Uczenie się
(4)
Wsparcie społeczne
(4)
Dyslalia
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko głuche
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Edukacja domowa
(3)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Język migowy
(3)
Klasa szkolna (socjol.)
(3)
Metody nauczania
(3)
Muzykoterapia
(3)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(3)
Nauczyciele
(3)
Niepełnosprawność
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Obowiązek szkolny
(3)
Otyłość
(3)
Padaczka
(3)
Pedagodzy
(3)
Psychoterapia
(3)
Słuch
(3)
Wykluczenie społeczne
(3)
Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu
(3)
Adaptacja
(2)
Adopcja
(2)
Afazja
(2)
Agresywność
(2)
Biblioterapia
(2)
Domy dziecka
(2)
Doradcy zawodowi
(2)
Doroszewska, Janina
(2)
Drama (pedagog.)
(2)
Dwujęzyczność
(2)
Dzieci
(2)
Dziecięce porażenie mózgowe
(2)
Dziecko chore przewlekle
(2)
Dziecko trudne
(2)
Dziecko ulicy
(2)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(2)
Emisja głosu
(2)
Falkowski, Jakub
(2)
Fizykoterapia
(2)
Fonogesty
(2)
Gimnastyka korekcyjna
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Grzegorzewska, Maria
(2)
Głuchoniewidomi
(2)
Han-Ilgiewicz, Natalia
(2)
Hulek, Aleksander
(2)
Implanty
(2)
Indywidualny tok nauki
(2)
Jedlewski, Stanisław
(2)
Joteyko, Józefa
(2)
Jąkanie
(2)
Kirejczyk, Kazimierz
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Konopnicki, Jan
(2)
Korczak, Janusz
(2)
Kształcenie ustawiczne
(2)
Lateralizacja
(2)
Lęk
(2)
Metoda Dobrego Startu
(2)
Metoda Montessori
(2)
Metoda Petö
(2)
Metoda Sherborne
(2)
Molestowanie seksualne
(2)
Monachijska Funkcjonalna Diagnostyka Rozwojowa
(2)
Mukowiscydoza
(2)
Temat: czas
2001-
(16)
1989-
(2)
2001-0
(2)
1801-1900
(1)
1901-1914
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Anglia (Wielka Brytania)
(1)
Warszawa
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(36)
Artykuł z czasopisma fachowego
(15)
Artykuł z czasopisma naukowego
(12)
Praca zbiorowa
(5)
Artykuł problemowy
(3)
Opracowanie
(3)
Podręczniki akademickie
(3)
Encyklopedie
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma komputerowego
(1)
Biografia
(1)
Informatory
(1)
Monografia
(1)
Poradnik
(1)
Referat
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Wzory dokumentów
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(52)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Szkoła Specjalna
(10)
Głos Pedagogiczny
(6)
Meritum
(4)
Pedagogika Społeczna
(2)
Wychowanie na Co Dzień
(2)
Biblioteka w Szkole
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Edukacja Wczesnoszkolna
(1)
Europa dla Aktywnych : kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
(1)
Forum Oświatowe
(1)
Gazeta Szkolna
(1)
Języki Obce w Szkole
(1)
Nauczyciel i Szkoła
(1)
Rewalidacja
(1)
TIK w Edukacji
(1)
Wszystko dla Szkoły
(1)
Życie Szkoły
(1)
85 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46927 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Specjalne potrzeby edukacyjne ucznia w praktyce życia szkolnego / red. Barbara Wolny, Małgorzata Lis. - Łódź : Wydawnictwo Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi, copyright 2018. - 217 stron ; 20 cm.
Prowadzony przez autorów dyskurs o charakterze pedagogicznym zwraca uwagę na potrzebę odpowiedniego podejścia pedagogicznego do dziecka i jego rodziny, przygotowania warsztatu pracy i właściwej organizacji procesu dydaktyczno-wychowawczego dziecka. Redaktorom publikacji udało się zgromadzić artykuły autorów o nowatorskim spojrzeniu na prezentowaną problematykę obejmującą ucznia zdolnego, niepełnosprawnego i przewlekle chorego. Zaprezentowane w publikacji artykuły sygnalizują ważne od strony pedagogicznej problemy dotyczące m.in. nieadekwatnych osiągnięć szkolnych uczniów zdolnych, kreatywności czy szeroko rozumianej niepełnosprawności. (z recenzji ks. prof. Andrzeja Gretkowskiego)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114694 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 41486 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34517 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47877 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66697 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 97889 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 97890 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52378 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35299 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62328 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94347, 94348 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44066, 44065 (2 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35065 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30077 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43831, 41580 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 60269 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy publikacji: Gładyszewska-Cylulko Joanna, Cytowska Beata, Drzazga Agnieszka, Jagoszewska Iwona, Plichta Piotr i Szczupał Bernadeta Niniejsze opracowanie prezentuje specyfikę pracy i wsparcia w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawnościami, o różnych potrzebach edukacyjnych. Choć każdy z rodzajów niepełnosprawności wymaga nieco innych oddziaływań terapeutyczno-edukacyjnych, to niektóre zjawiska występujące w przestrzeni szkolnej dotykają wszystkich przedstawianych grup. Jednym z nich jest agresja rówieśnicza i przemoc (bullying). Temu tematowi została poświęcona pierwsza część monografii. Osoby z niepełnosprawnościami niekiedy występują w roli agresorów, ale częściej stają się ofiarami. Znajomość mechanizmów agresywnych realizowanych za pomocą nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (agresja elektroniczna i cyberbullying), a także zasad i praktycznych wskazówek odnośnie do postępowania profilaktycznego w sytuacji narażenia na przemoc może być pomocna dla pedagogów pracujących z osobami będącymi podmiotem niniejszej publikacji. W książce przybliżone zostały też zagadnienia dotyczące uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poruszono problemy wynikające ze specyfiki funkcjonowania tych dzieci, ujawniające się w sytuacji diagnozy, konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, doboru metod ich edukacji, rehabilitacji i wsparcia. Omówiono również kwestię pomocy rodzinie udzielanej przez szkołę oraz zasady współpracy pomiędzy tymi dwoma rodzajami otoczenia społecznego mającej na celu dobro dziecka. W dalszej części opracowania przedstawione zostały problemy uczniów z wadami wzroku i słuchu w kontekście działań ułatwiających ich edukację. Przybliżono wątki związane ze zmianami w zakresie regulacji prawnych, a także form kształcenia. Wszystkie problemy omawianych grup analizowano w odniesieniu do specyfiki ich funkcjonowania w różnych sferach rozwoju. Warto podkreślić w tym miejscu, że choć w szkołach ogólnodostępnych populacja osób z niepełnosprawnością wzrokową i słuchową jest liczna (zwłaszcza osób słabowidzących i słabosłyszących), to niewiele publikacji przybliża zagadnienia ich potrzeb w zakresie kształcenia i wychowania. Niniejsza monografia uzupełnia tę lukę, ułatwiając zrozumienie funkcjonowania uczniów z zaburzeniami widzenia i słyszenia. W obliczu trudności edukacyjnych może to sprzyjać efektywnemu wykorzystywaniu konkretnych metod postępowania omówionych w tej publikacji, jak też stymulować pedagogów do wynajdywania własnych sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych związanych ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi uczniów z wadami wzroku i słuchu. W publikacji poruszono również problematykę funkcjonowania dzieci przewlekle chorych w roli uczniów. Choroba przewlekła została tu potraktowana jako sytuacja trudna, wywołująca wiele negatywnych emocji i stanów psychicznych. Jednocześnie podkreślono wartość wsparcia społecznego w minimalizowaniu ograniczeń wynikających z tego rodzaju choroby. Na zakończenie książki ukazano sylwetkę dziecka z niepełnosprawnością ruchową oraz swoistość jego kształcenia i wychowania, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności zaspokajania potrzeby wyrażania siebie i porozumiewania się z innymi poprzez alternatywne i wspomagające formy komunikacji. Serdecznie zapraszamy do lektury!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51712 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41485 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47455 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 66086 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach ; nr 3882)
Niniejsza książka stanowi studium z pogranicza socjologii edukacji i pedagogiki porównawczej w kontekście kształcenia uczniów zdalnych w Polsce i Anglii. Autor stara się sprawdzić czy strategie kształcenia uczniów zdolnych w obu krajach są umyślne, zaplanowana i zorganizowana, czy też nieświadome lub przypadkowa. Książka skierowana jest do nauczycieli jak i studentów zainteresowanych kształceniem uczniów zdolnych i utalentowanych, a także dla psychologów i rodziców zainteresowanych tą problematyką.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117027 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92167, 86116, 86115 (3 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86117 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41973, 43147, 41972 (3 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33593, 33592 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30375 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40079, 40080, 39781 (3 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57146, 57119 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze opracowanie prezentuje specyfikę pracy i wsparcia w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawnościami, o różnych potrzebach edukacyjnych. Choć każdy z rodzajów niepełnosprawności wymaga nieco innych oddziaływań terapeutyczno-edukacyjnych, to niektóre zjawiska występujące w przestrzeni szkolnej dotykają wszystkich przedstawianych grup. Jednym z nich jest agresja rówieśnicza i przemoc (bullying). Temu tematowi została poświęcona pierwsza część monografii. Osoby z niepełnosprawnościami niekiedy występują w roli agresorów, ale częściej stają się ofiarami. Znajomość mechanizmów agresywnych realizowanych za pomocą nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (agresja elektroniczna i cyberbullying), a także zasad i praktycznych wskazówek odnośnie do postępowania profilaktycznego w sytuacji narażenia na przemoc może być pomocna dla pedagogów pracujących z osobami będącymi podmiotem niniejszej publikacji. W książce przybliżone zostały też zagadnienia dotyczące uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poruszono problemy wynikające ze specyfiki funkcjonowania tych dzieci, ujawniające się w sytuacji diagnozy, konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, doboru metod ich edukacji, rehabilitacji i wsparcia. Omówiono również kwestię pomocy rodzinie udzielanej przez szkołę oraz zasady współpracy pomiędzy tymi dwoma rodzajami otoczenia społecznego mającej na celu dobro dziecka. W dalszej części opracowania przedstawione zostały problemy uczniów z wadami wzroku i słuchu w kontekście działań ułatwiających ich edukację. Przybliżono wątki związane ze zmianami w zakresie regulacji prawnych, a także form kształcenia. Wszystkie problemy omawianych grup analizowano w odniesieniu do specyfiki ich funkcjonowania w różnych sferach rozwoju. Warto podkreślić w tym miejscu, że choć w szkołach ogólnodostępnych populacja osób z niepełnosprawnością wzrokową i słuchową jest liczna (zwłaszcza osób słabowidzących i słabosłyszących), to niewiele publikacji przybliża zagadnienia ich potrzeb w zakresie kształcenia i wychowania. Niniejsza monografia uzupełnia tę lukę, ułatwiając zrozumienie funkcjonowania uczniów z zaburzeniami widzenia i słyszenia. W obliczu trudności edukacyjnych może to sprzyjać efektywnemu wykorzystywaniu konkretnych metod postępowania omówionych w tej publikacji, jak też stymulować pedagogów do wynajdywania własnych sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych związanych ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi uczniów z wadami wzroku i słuchu. W publikacji poruszono również problematykę funkcjonowania dzieci przewlekle chorych w roli uczniów. Choroba przewlekła została tu potraktowana jako sytuacja trudna, wywołująca wiele negatywnych emocji i stanów psychicznych. Jednocześnie podkreślono wartość wsparcia społecznego w minimalizowaniu ograniczeń wynikających z tego rodzaju choroby. Na zakończenie książki ukazano sylwetkę dziecka z niepełnosprawnością ruchową oraz swoistość jego kształcenia i wychowania, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności zaspokajania potrzeby wyrażania siebie i porozumiewania się z innymi poprzez alternatywne i wspomagające formy komunikacji. Serdecznie zapraszamy do lektury! Autorzy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34769 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99168/T.1, 99169/T.1 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47034 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45786/T.1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36774 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30688 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42990 / T1 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61947 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Treść książki jest rezultatem kilkuletnich badań nad integracyjną formą kształcenia prowadzonych na terenie województwa śląskiego w latach 2007-2010. Podjęta problematyka została ulokowana w kontekście sytuacji trudnych związanych z codzienną pracą w klasie integracyjnej. Dotyczy ona między innymi organizacji pracy lekcyjnej, oceniania, kwalifikowania uczniów do zespołu klasowego, rozmieszczenia uczniów w przestrzeni sali lekcyjnej, kwalifikacji i kompetencji nauczycieli pracujących w tych klasach. Zagadnienia te zostały osadzone w licznych kategoriach analitycznych zaczerpniętych z pola różnych nauk społecznych i humanistycznych (np. w koncepcjach antynomii, wiedzy potocznej, kapitału społecznego, wsparcia czy konfliktu). Ostatni rozdział części empirycznej książki zawiera opinie nauczycieli o korzyściach i sytuacjach pozytywnych omawianej formy kształcenia. Prócz części empirycznej książka zawiera szerokie wprowadzenie obejmujące dyskusję nad zasadnością podziału badań na teoretyczne i praktyczne w pedagogice, ze szczególnym uwzględnieniem eksploracji kształcenia integracyjnego, oraz zakończenie ukazujące drogi badawcze kształcenia uczniów niepełnosprawnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103707 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47556 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38197 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31676 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44323 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63437 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 94351, 94352 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44067 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35064 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia prezentuje wartościowe i oryginalne teoretyczno-empiryczne ujęcie tej przestrzeni edukacyjnej, w której dążymy do zbudowania jedności mimo zróżnicowań. Studium to jest bez wątpienia interesującą i cenną propozycją wydawniczą, przeznaczoną dla szerokiego kręgu odbiorców – zarówno naukowców, jak i praktyków, nauczycieli, terapeutów i tych, którzy z troską i zaangażowaniem uczestniczą w budowaniu dobrej szkoły dla wszystkich. (Z recenzji prof. dr hab. Joanny Głodkowskiej)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49383 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej