Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(222)
Forma i typ
Książki
(221)
Publikacje naukowe
(16)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(7)
Artykuły
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(482)
wypożyczone
(10)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(116)
Czytelnia Piła
(5)
Wypożyczalnia Chodzież
(78)
Czytelnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(76)
Czytelnia Czarnków
(1)
Wypożyczalnia Trzcianka
(45)
Wypożyczalnia Złotów
(78)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(80)
Czytelnia Wągrowiec
(6)
Informatorium
(2)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Autor
Znaniecki Florian
(5)
Przecławska Anna
(4)
Chałasiński Józef
(3)
Czerwiński Marcin
(3)
Cęcelek Grażyna
(3)
Damrosz Jerzy
(3)
Frybes Stanisław
(3)
Grad Jan
(3)
Jakubowski Witold
(3)
Kłoskowska Antonina
(3)
Miłosz Czesław
(3)
Siekierski Stanisław
(3)
Tyszka Andrzej
(3)
Wocial Jerzy
(3)
Woźnicka Elżbieta
(3)
Aleksander Tadeusz
(2)
Bokszański Zbigniew
(2)
Ferenz Krystyna
(2)
Goban-Klas Tomasz
(2)
Gołębiowski Bronisław
(2)
Gromkowska-Melosik Agnieszka
(2)
Imbs Hanna
(2)
Jędrzejewski Marek
(2)
Kaczmarek Urszula
(2)
Krzemień-Ojak Sław
(2)
Muszyński Wojciech
(2)
Olechnicki Krzysztof
(2)
Semków Jerzy
(2)
Sobecki Mirosław
(2)
Sosnowski Tomasz
(2)
Stokowska-Zagdan Elżbieta
(2)
Wasilewski Andrzej
(2)
Wędrychowicz Adam
(2)
Adamczyk Stanisław
(1)
Adamowska Lucyna
(1)
Adamski Franciszek
(1)
Adamski Jerzy
(1)
Ambrozik Wiesław
(1)
Ankudowicz Janusz
(1)
Arcimowicz Krzysztof
(1)
Bajkowski Tomasz
(1)
Banach Andrzej
(1)
Bauman Zygmunt
(1)
Bednarek Stefan
(1)
Bednarski Jacek
(1)
Bernaczyk Michał
(1)
Borowik Irena
(1)
Bugajski Leszek
(1)
Bukraba-Rylska Izabella
(1)
Bulińska-Stangrecka Helena
(1)
Burakowski Zbigniew
(1)
Burszta Wojciech Józef
(1)
Chamcówna Mirosława
(1)
Chałas Krystyna
(1)
Chomczyński Piotr
(1)
Chwastek Aleksandra
(1)
Czajkowska Maria
(1)
Czarkowski Andrzej
(1)
Czarnik Oskar Stanisław
(1)
Czechowska-Bieluga Marta
(1)
Czykier Krzysztof
(1)
Czykwin Elżbieta
(1)
Danilewicz Wioleta
(1)
Danilewicz Wioletta Teresa
(1)
Delecka-Bury Alicja
(1)
Depta Henryk
(1)
Dmitruk Krzysztof
(1)
Doniec Renata
(1)
Drzewowski Mirosław
(1)
Dudak Anna
(1)
Dyczewski Leon
(1)
Dyoniziak Ryszard
(1)
Dziechcińska Hanna
(1)
Dziewit-Meller Anna
(1)
Dziubacka Krystyna
(1)
Dziubiński Zbigniew
(1)
Dębska Anna
(1)
Fiedor Marian
(1)
Filipiak Marian
(1)
Florczak Zofia
(1)
Frątczak-Müller Joanna
(1)
Gajda Janusz
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Garbula Joanna Maria
(1)
Garbula-Orzechowska Joanna
(1)
Gieseke Wilhud
(1)
Godzic Wiesław
(1)
Goryńska-Bittner Barbara
(1)
Gorzkowicz Stanisław
(1)
Gross Feliks
(1)
Gryko Czesław
(1)
Górska Dorota
(1)
Górski Karol
(1)
Gąsior Tomasz
(1)
Hajduk Edward
(1)
Hałas Elżbieta
(1)
Helman Alicja
(1)
Homola-Skąpska Irena
(1)
Hopfinger Maryla
(1)
Jankowski Michał
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(14)
2010 - 2019
(43)
2000 - 2009
(47)
1990 - 1999
(35)
1980 - 1989
(49)
1970 - 1979
(27)
1960 - 1969
(6)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(23)
Kraj wydania
Polska
(222)
Język
polski
(213)
nieznany (po)
(9)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Dyrektorzy szkół
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(4)
Temat
Kultura
(47)
Polska
(42)
Młodzież
(27)
Kultura masowa
(20)
Wieś
(17)
Literatura polska
(15)
Nauczyciele
(12)
Praca kulturalno-oświatowa
(12)
Wychowanie
(11)
Miasta
(10)
Rodzina
(10)
Uczniowie
(10)
Subkultura
(9)
Czytelnictwo
(8)
Robotnicy
(8)
Dziecko
(7)
Studenci
(7)
Szkolnictwo
(7)
Wartość
(7)
Czas wolny od pracy
(6)
Jakość życia
(6)
Kobieta
(6)
Socjologia
(6)
Socjologia kultury
(6)
Agresywność
(5)
Kultura szkoły
(5)
Pedagogika kultury
(5)
Wychowanie w rodzinie
(5)
Środki masowego przekazu
(5)
Komunikacja społeczna
(4)
Literatura
(4)
Ludzie starzy
(4)
Odpoczynek
(4)
Ojcostwo
(4)
Oświata
(4)
Patologia społeczna
(4)
Pedagogika społeczna
(4)
Polityka
(4)
Programy telewizyjne
(4)
Zmiana społeczna
(4)
Życie codzienne
(4)
Antropologia społeczna
(3)
Bezrobocie
(3)
Chłopi
(3)
Czas wolny od pracy ucznia
(3)
Edukacja międzykulturowa
(3)
Emigracja zarobkowa
(3)
Etnografia
(3)
Filozofia
(3)
Filozofia kultury
(3)
Gimnazja
(3)
Inteligencja (socjol.)
(3)
Język polski
(3)
Kariera
(3)
Kontrkultura
(3)
Kultura audiowizualna
(3)
Kultura fizyczna
(3)
Kultura organizacyjna
(3)
Małżeństwo
(3)
Mniejszości narodowe
(3)
Nauka
(3)
Pedagogika resocjalizacyjna
(3)
Realizm socjalistyczny
(3)
Socjalizacja
(3)
Społeczności lokalne
(3)
Szkoły
(3)
Teoria poznania
(3)
Uczenie się
(3)
Urbanizacja
(3)
Świadomość społeczna
(3)
Alkoholizm
(2)
Amatorski ruch artystyczny
(2)
Animacja kultury
(2)
Animatorzy kultury
(2)
Autorytet
(2)
Biografie
(2)
Budżety rodzinne
(2)
Demokracja
(2)
Dziecięce porażenie mózgowe
(2)
Edukacja medialna
(2)
Feminizm
(2)
Globalizacja
(2)
Instytucje nonprofit
(2)
Internet
(2)
Kobiecość
(2)
Konsumenci (ekon.)
(2)
Kraków
(2)
Kultura chrześcijańska
(2)
Kultura popularna
(2)
Kultura socjalistyczna
(2)
Mężczyzna
(2)
Naród
(2)
Nauczanie
(2)
Niepowodzenia szkolne
(2)
Obyczaje
(2)
Osiedle mieszkaniowe
(2)
Pamiętniki polskie
(2)
Pisarstwo
(2)
Pisarze polscy
(2)
Poezja polska
(2)
Temat: dzieło
Kobieta i Życie (czasopismo ; 1951-2002)
(1)
Kultura (czasopismo ; Paryż)
(1)
Przyjaciółka (czasopismo)
(1)
Temat: czas
1901-
(25)
1989-
(24)
2001-
(14)
2001-0
(14)
1901-2000
(10)
1801-
(6)
1945-1989
(5)
1989-2000
(5)
1501-
(3)
1001-
(2)
1101-
(2)
1201-
(2)
1301-
(2)
1401-
(2)
1918-
(2)
901-
(2)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(47)
Warszawa
(2)
Austria
(1)
Białoruś
(1)
Czechy
(1)
Dobczyce (woj. małopolskie, pow. Myślenice)
(1)
Francja
(1)
Kaszubskie, Pojezierze
(1)
Katowice (woj. śląskie ; okręg)
(1)
Kraków (woj. małopolskie ; okręg)
(1)
Kujawsko-pomorskie, województwo
(1)
Małopolska
(1)
Mołdawia
(1)
Poznań (okręg)
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie ; okręg)
(1)
Sidra (woj. podlaskie ; okręg)
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie ; okręg)
(1)
Szlezwik Północny (Dania)
(1)
Szlezwik-Holsztyn (Niemcy)
(1)
Słowacja
(1)
Słowenia
(1)
Wrocław (woj. dolnośląskie)
(1)
Zaolzie
(1)
Śląsk
(1)
Gatunek
Monografia
(9)
Praca zbiorowa
(6)
Felieton
(3)
Literatura polska
(3)
Antologia
(2)
Esej
(2)
Graffiti
(2)
Literatura
(2)
Publicystyka polska
(2)
Raport z badań
(2)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(1)
Czasopisma alternatywne
(1)
Czasopisma społeczno-kulturalne polskie
(1)
E-booki
(1)
Film
(1)
Fotografia
(1)
Gazety polskie
(1)
Kolaż
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Literatura kobieca
(1)
Literatura pozytywizmu
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały konfrencyjne
(1)
Muzyka rozrywkowa
(1)
Muzyka rozrywkowa polska
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poezja polska
(1)
Reportaż
(1)
Słowniki polskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(24)
Edukacja i pedagogika
(9)
Kultura i sztuka
(8)
Historia
(5)
Etnologia i antropologia kulturowa
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Filozofia i etyka
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Tytuł czasopisma
Wychowanie na co Dzień
(1)
222 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86986, 86985 (2 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42277 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33549 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41638 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauczanie historii zmierza współcześnie do ukazywania nie tylko wielkich zdarzeń i syntez politycznych, ale prezentowania także mikrohistorii - drobnych wydarzeń i prywatnych mikroświatów zwykłych ludzi. Intencją Autorki było "przetarcie" drogi mikrohistorii do przestrzeni kształcenia początkowego. Znacznie bliższa i ważniejsza od tzw. wielkiej historii jest dla dziecka w wieku wczesnoszkolnym historia prywatna, która wiąże się ze zdolnością dzieci do wchodzenia w rolę aktywnego jej badacza. O tym, że jest to problematyka nieobecna na etapie nauczania początkowego, świadczy brak badań nawiązujących do szerszego kontekstu teorii dydaktycznych i psychologicznych, a także skromna literatura przedmiotu. Kategoria "dziecięce znaczenia historyczne" służy określeniu subiektywnych sensów i znaczeń, jakie dzieci nadają w narracjach historii swojej rodziny. Kategoria ta dopuszcza do głosu inną problematykę historyczną niż ta, która obowiązuje obecnie, bowiem zakres tematów realizowanych w toku wczesnej edukacji w ramach wprowadzania dzieci w świat zagadnień historycznych nie uwzględnia historii własnej rodziny. Materiał został ujęty w sześciu rozdziałach odpowiadających treściom teoretycznym, metodologicznym i empirycznym. Tym ostatnim Autorka poświęciła końcowe rozdziały książki. Typy sytuacji edukacyjnych (zogniskowane wokół treści, rozwinięte wokół osoby nauczyciela, skoncentrowane wokół wiedzy ucznia) stały się podstawą do wygenerowania trzech typów projektów edukacyjnych. Wytworzony w ten sposób teren badań umożliwił dokonanie oglądu dziecięcych działań w zakresie narracyjnego konstruowania historii własnej rodziny. Analiza rzeczywistości historycznej w tekstach uczniów pod kątem użycia funkcji i kręgów osób działających była wynikiem przyjętego założenia, że opowieści o tzw. świecie rzeczywistym konstruujemy tak, jak opowieści fikcyjne, wykorzystując te same reguły tworzenia i struktury narracyjne. Zostało to ukazane na tle egzemplifikacji narracji dziecięcych, poddanych analizie morfologicznej. Na wspomnianą kategorię "dziecięce znaczenia historyczne", kluczową z punktu widzenia konstruowania historii rodzinnych, składają się opisy i interpretacja obszarów historii prywatnej uczniów związanych z: bogactwem życia codziennego (czynności kobiet i mężczyzn, święta i zwyczaje, dzieciństwo, szkoła) oraz odbiciem tzw. wielkiej historii w historiach prywatnych (obrona ojczyzny, tragedie wojenne, utrata domu, przedmioty pamięci rodzinnej, historia powojenna).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103368 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85054, 85056, 85055 (3 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40361 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32366 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39015 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 56372 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 99784, 99785 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42494 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkoła jako przestrzeń uczenia się / redakcja naukowa Grażyna Cęcelek, Elżbieta Woźnicka, Piotr Klimczyk. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2021. - 296 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Engram)
Szkoła współczesna nieustannie się zmienia, ponieważ na skutek przeobrażeń zachodzących w otaczającej rzeczywistości oraz nowych, coraz większych wymagań stawianych przed jednostką i całym społeczeństwem, ewoluują także postawy, potrzeby i wymagania społeczności szkolnej: uczniów, nauczycieli, wychowawców oraz rodziców. W stronę szkoły jako ważnego środowiska wychowawczego kierowane są oczekiwania na właściwe przygotowanie młodego pokolenia do świadomego i racjonalnego uczestnictwa społecznego. Tendencje takie dezaktualizują tradycyjne formy pracy pedagogicznej i jednocześnie generują potrzebę kształtowania środowiska szkolnego jako przestrzeni uczenia się, w którym wychowanie adaptacyjne zostanie zastąpione oddziaływaniami o charakterze innowacyjnym i antycypacyjnym, inspirującym do aktywnego współtworzenia oraz modyfikowania otaczającego świata. W odniesieniu do zasygnalizowanej problematyki autorzy tekstów zawartych w opracowaniu podjęli trud wielowątkowego zaprezentowania współczesnej szkoły jako przestrzeni uczenia się w kontekście najważniejszych obszarów edukacyjnego i społecznego funkcjonowania dzieci i młodzieży oraz osób dorosłych. Podejście takie umożliwia komplementarny ogląd podejmowanej problematyki oraz eksponuje ogromną rolę szkolnej przestrzeni uczenia się w procesie kształcenia i wychowania młodego pokolenia oraz w zakresie edukacji permanentnej, stanowiącej fundament społecznego i zawodowego funkcjonowania współczesnego człowieka dorosłego. Opracowanie stanowi wartościowy materiał naukowy i edukacyjny skierowany przede wszystkim do wykładowców i studentów kierunków pedagogicznych. Treści w nim zawarte adresowane są także do nauczycieli, wychowawców, opiekunów i pedagogów szkolnych oraz do rodziców i wszystkich, którzy zainteresowani są kreowaniem odpowiadającej potrzebom współczesnej rzeczywistości, wartościowej przestrzeni szkolnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 117258 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53290 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42806 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35867 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68238 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja odpowiada na ciągle aktualną i niezaspokojoną potrzebę budowania edukacyjnego dialogu w polskiej szkole. Fundamentem i podstawowym warunkiem niezbędnym dla realizacji w środowisku szkolnym procesu uczenia się jako obiecującej perspektywy kształcenia są bowiem właściwe relacje uczestników tego procesu, oparte na szeroko rozumianym, budującym i wartościowym dialogu, w obszarze którego wzajemne oddziaływania nauczyciela i ucznia przeplatają się, uzupełniają oraz wzbogacają. Relacje takie są niezbędne dla organizowania procesu wszechstronnego rozwoju wychowanków oraz budowania solidnych podstaw umożliwiających ich wartościowe, świadome i racjonalne przyszłe uczestnictwo społeczne. Autorzy publikacji zaprezentowali problematykę budowania dialogu edukacyjnego z perspektywy społecznej, aksjologicznej i epidemicznej, wskazując na liczne szanse, ale także bariery występujące w procesie rozwijania wartościowych, dialogowych relacji szkolnych. Treści monografii mogą być pomocne w budowaniu wśród wszystkich uczestników procesu edukacyjnego otwartości na zmiany, w dążeniach do nieustannego kreowania i współtworzenia nowych, znaczących dla procesu wychowania młodego pokolenia sytuacji edukacyjnych oraz w podejmowaniu krytycznej refleksji nad przebiegiem i rezultatami dialogu w środowisku szkolnym, służącej nieustannemu jego doskonaleniu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 117257 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53289 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42805 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36328 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jak budowaliśmy nasz kapitalizm? Mozolnie, czasem z przeszkodami, ale radośnie i z nadziejami. Błyskotliwe spostrzeżenia autorów i pieczołowicie dobrane fotografie decydują o wyjątkowym charakterze tej książki. Autorzy opisują najważniejsze zjawiska i postaci z lat 90. XX wieku, m.in.: Karierę polskich seriali: `To są święte godziny` - mawiali Polacy, którzy rzucali wszystko, by o stałej porze zasiąść przed telewizorami. W polskich serialach każdy mógł znaleźć coś dla siebie`. Absurdalne działania urzędów: `W Łodzi zorganizowano konkurs na największy nonsens. Konkurencja była duża. Typowano np. uchwałę tamtejszej Rady Miejskiej w sprawie opłat za przewozy promowe, choć w Łodzi żaden prom nie kursował, postawienie słupa na środku jezdni czy parking z zakazem parkowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46709 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nieprzezroczyste : historie chłopskiej fotografii / Agnieszka Pajączkowska. - Wydanie I. - Wołowiec : Wydawnictwo Czarne, 2023. - 427, [4] strony : fotografie, portrety ; 21 cm.
Chłopska fotografia – ta rodzinna, prywatna – nie ma zwykle odrębnego miejsca w archiwach czy instytucjach. Przez wiele dekad mało kto się nią interesował, nie była traktowana jako części „narodowego dziedzictwa”, a śladowa liczba zachowanych zbiorów pozwala sobie wyobrazić, ilu zdjęć i historii nie da się nigdy odzyskać, ile fotografii zostało spalonych, wyrzuconych, nieodnalezionych. Fotografia nie jest przezroczysta – nie pokazuje „po prostu”, neutralnie ani obiektywnie. Podobnie jak historia, gdy pisana jest z jednej tylko perspektywy. Wiele w interpretacji fotografii i historii zależy od kąta patrzenia, od zachowanej materii i zauważania tego, co dotychczas pomijane. Agnieszka Pajączkowska opisuje wybrane chłopskie zdjęcia, a swoje spostrzeżenia uzupełnia o rozmowy, zapisy historii mówionej, dokumenty, mikroreportaże, rozważania teoretyczne, cytaty z esejów o fotografii i nowe refleksje dotyczące historii ludowej. Rdzeniem książki pozostaje pytanie, czym właściwie jest to, co widzimy. Czego fotografia nie pokazuje i nie rozstrzyga? To nie tyle opowieść o osobach widocznych na zdjęciach, ile o samych zdjęciach i tych, którzy je wykonywali – fotografach i fotografkach, o ich motywacjach, warsztacie pracy, miejscu w wiejskiej społeczności. Tak oglądane chłopskie fotografie pozwalają spojrzeć z mniej oczywistej perspektywy na polską historię XX wieku. Nieprzezroczyste to próba zwrócenia spojrzenia na to, co dotychczas było zauważane zbyt rzadko – na trzeci plan, na tło, rzeczy i ludzi poza kadrem. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118260 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92241, 83613 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40223 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57340 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Oddziaływanie współczesnych mass mediów – telewizji, radia, komputera i Internetu jest zauważalne na każdym kroku. Proces ten wpływa również na funkcjonowanie rodzin. Przebadaniem tych obszarów w środowisku wielopokoleniowej rodziny wiejskiej zajął się autor przedstawianej publikacji. Jego zamysłem było ustalenie korzyści, jakie płyną z używania mediów elektronicznych oraz wskazanie niedostatków na tym polu. Poruszana problematyka jest szczególnie istotna w kontekście problemów wykluczenia cyfrowego i dystansu międzypokoleniowego terenów słabo zurbanizowanych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110098 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka "Źródła sukcesu pedagogicznego animatorów kultury muzycznej. Studium przypadków" składa się z dwóch części tematycznych.Część pierwsza traktuje o upowszechnianiu kultury, edukacji kulturalnej, animacji kulturalnej i jej organizatorze, czyli animatorze kultury.W drugim rozdziale przedstawiona została istota faz i biegu życia człowieka, rola zdarzeń krytycznych i osób znaczących w biografii oraz wybrane badania naukowe prowadzone w perspektywie biograficznej. W dwóch podrozdziałach o sukcesie osobistym i zawodowym omówione zostały terminy, pojęcia, wymiary i źródła sukcesu na podstawie literatury psychologicznej, pedagogicznej, socjologicznej i dotyczącej nauk o zarządzaniu...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110382 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46296 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 06216 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68554 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Kultura Szkoły ; 5)
Celem książki jest rozpoznanie roli i znaczenia szkolnej czasoprzestrzeni oraz jej wielowymiarowości. Publikacja ukazuje jej rangę w tworzeniu codziennych interakcji oraz istotność w kreowaniu procesów wychowania i kształcenia, a także optymalizację jej wykorzystania. Autorzy opisują oraz analizują czasoprzestrzeń w kontekście odbywających się w szkole i poza nią zdarzeń oraz procesów edukacyjnych z uwzględnieniem szerokiego kontekstu kulturowego, antropologicznego oraz społeczno-politycznego. Zagadnienia te omawiane są zarówno z perspektywy nauczyciela, dyrektora szkoły, ucznia, jak i rodziców. Publikacja jest próbą odpowiedzi między innymi na następujące pytania: jakie obowiązują w szkole reguły dotyczące zarządzania wykorzystaniem czasu i przestrzeni? czemu lub komu służy w szkolnej codzienności właściwe wykorzystanie czasu i przestrzeni? jakie działania są możliwe do podjęcia w zastanej czasoprzestrzeni szkoły? Książka przeznaczona jest dla nauczycieli, dyrektorów szkół oraz polityków oświatowych. Zainteresuje również studentów wydziałów pedagogicznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 118183 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wyzwania, jakie stawia przed nami dynamicznie zmieniający się świat, sprawiają, że rola pedagoga społecznego musi ulegać nieustannej aktualizacji. Uznając znaczenie jego pracy w środowisku, wypływające ze źródeł pedagogiki społecznej, powinniśmy czuć się zobowiązani do aktywnego projektowania roli pedagoga we współkreowaniu środowiska lokalnego w nowych warunkach zagrażających człowiekowi i jego otoczeniu. Dlatego motywem przewodnim podjętym w prezentowanej pracy stały się działania pedagoga jako animatora w przestrzeni życia społecznego – jego rola w inicjowaniu i animowaniu aktywności. Na szczególną uwagę zasługują kwestie aktywności i zaangażowania pedagoga w pomoc człowiekowi zagubionemu w dynamicznie zmieniającym się świecie. Niezbędne jest przypomnienie wyjątkowej roli pedagoga, jako przedstawiciela profesji z misją, który powinien czuć się zobligowany do inicjatywy i nie powinien oczekiwać na wskazania i dyspozycje. Dlatego też szczególnie ważna jest zdolność wnikliwego obserwowania rzeczywistości i dostrzegania pojawiających się w niej problemów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113389 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41313 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47438 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marta Trębaczewska przedstawia w perspektywie socjologicznej pracę wykonywaną przez muzyków nad tradycją muzyczną w różnych miejscach Polski jako proces dowartościowania swojej "małej ojczyzny" w rywalizacji o uznanie w ramach globalnej fusion międzykulturowej. "Nowa tradycja" była kiedyś oksymoronem, dzisiaj wyraża twórcze ambicje zmierzającego do tworzenia tego, co nowe, ze starych elementów kuchni, stroju i, oczywiście, muzyki. Książka Marty Trębaczewskiej dotyczy konstrukcji tradycji muzycznej. Herder i romantycy wynieśli na piedestał kulturę ludową, doszukując się w niej wiecznych wartości przeciwstawianych coraz szybszym zmianom w kulturze uprzemysławiającego się Zachodu. Socjologia przypomina jednak, że tradycja nie jest odwieczna. Na przykład blues powstał dopiero pod koniec XIX wieku (i grano go wtedy na skrzypcach). Ma swoją historię i zmienia się też muzyka podhalańska, o czym świadczy m.in. spór o to, na ile w jej ramach ogólnych pozostają Trebunie Tutki. Na naszych oczach rozwija się muzyka kaszubska.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117090 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Turystyka i Rekreacja)
Pierwsze na polskim rynku opracowanie prezentujące miejsce i rolę kultury fizycznej w kreowaniu produktu turystycznego. W swej nowatorskiej i interdyscyplinarnej pracy autor opisuje zjawiska na styku turystyki fizycznej korzystając z osiągnięć nauk ekonomicznych; podejmuje próbę rozpoznania związków między kulturą fizyczną i turystyką; ukazuje możliwości oraz społecznie oczekiwane kierunki poszerzania produktów oferowanych na rynku turystycznym o wartości związane z kulturą fizyczną; akcentuje aspekt praktyczne omawianego zagadnienia. Publikacja adresowana jest do studentów oraz przedstawicieli nauk o kulturze fizycznej oraz nauk o turystyce zwłaszcza osób zainteresowanych kwestią upowszechniania wartości związanych z kulturą fizyczną aspekt społeczny oraz organizatorów imprez turystycznych aspekt ekonomiczno-marketingowy. Może być polecana jako podręcznik w Akademiach Wychowania Fizycznego oraz w innych uczelniach kształcących kadry w zakresie kultury fizycznej i turystyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105195 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Naukowe Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, ISSN 0208-6336 ; nr 3904)
Treść książki ukazuje specyfikę semiotyczną współczesnej szkoły, z uwypukleniem warstwy wizualnej (w tym form autoprezentacji wzrokocentrycznej uczniów i nauczycieli, będącej formą ekspresji swej niezależności lub - czasem - ukrycia siebie i ikonosfery, także proksemicznej). Dzięki przedstawionym w monografii eksploracjom możemy przekazać czytelnikom (środowisku akademickiemu i studentom, ale też dyrektorom szkół, nauczycielom, uczniom oraz osobom związanym z szeroko rozumianą edukacją) wskazania dla większej troski o estetyczny wymiar lokalizacji miejsc i otoczenia rzeczowego, w którym przebiega proces edukacji (ze zwróceniem uwagi na niebezpieczeństwo tolerowania kiczu czy przemocy symbolicznej), w tym także zwracamy uwagę na istotność uwzględniania sposobów komunikowania siebie przez podmioty edukacji przez dress code. Informacje te przyniosą niezbędne wytyczne, dane, wskazówki dla osób odpowiedzialnych za wizualny kształt otoczenia szkoły czy projektowanie przestrzeni przyjaznej uczeniu się. Pomogą też w eliminowaniu zakłóceń pojawiających się w komunikowaniu się pomiędzy uczestnikami interakcji szkolnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116391 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 27465 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 19206 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23062, 22875 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 23933 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36242 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej