Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(37)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Artykuły
(23)
Książki
(13)
Publikacje dydaktyczne
(9)
Publikacje fachowe
(5)
E-booki
(1)
Filmy i seriale
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(49)
wypożyczone
(13)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(10)
Czytelnia Piła
(1)
Wypożyczalnia Chodzież
(9)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(9)
Wypożyczalnia Trzcianka
(12)
Wypożyczalnia Złotów
(11)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(5)
Czytelnia Wągrowiec
(2)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Tłuściak - Deliowska Aleksandra
(3)
Kulesza Katarzyna
(2)
Perkowska Monika
(2)
Atelak Cezary
(1)
Bartkowiak Kinga
(1)
Basaj Agnieszka
(1)
Bee Helen L
(1)
Boyd Denise
(1)
Cenini Alfredo
(1)
Cieślikowska Dominika
(1)
Coyne Iain
(1)
Dąbkowska Monika
(1)
Dąbkowski Mirosław
(1)
Espelage Dorothy L
(1)
Gamian-Wilk Małgorzata
(1)
Gilewicz Joanna
(1)
Gogolin Anna
(1)
Golan Anna
(1)
Grzegołowska-Klarkowska Helena Janet
(1)
Janukowicz Maria
(1)
Jasiński Zenon
(1)
Jaworska Agata
(1)
Kacprzak Lech
(1)
Kadłubicka Justyna
(1)
Krajewska Małgorzata
(1)
Krasnosielski Adam
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Libiszowska-Żółtkowska Maria
(1)
Mazurek Krzysztof
(1)
McWhirter J. Jeffries
(1)
Monks Claire P
(1)
Musialska Kinga
(1)
Napolitano Scott A
(1)
Naruszewicz-Duchlińska Alina
(1)
Ostrowska Krystyna
(1)
Pasquale Fabio
(1)
Paszkiewicz Aneta
(1)
Pawski Miłosz
(1)
Plichta Piotr
(1)
Pomianowska Małgorzata (pedagog)
(1)
Pyżalski Jacek
(1)
Radwańska Anna (1987- )
(1)
Rybczyńska Dorota
(1)
Siemieniuch Katarzyna
(1)
Sochacka Kinga
(1)
Sołtys Anita
(1)
Swearer Susan
(1)
Tyc Jacek
(1)
Urlich Jakub
(1)
Van Laere Karolina
(1)
Walczak Karolina
(1)
Wojciechowski Aleksander
(1)
Wołkowicz Iwona
(1)
Wołkowicz Marcin
(1)
Łobacz Małgorzata
(1)
Łuba Małgorzata
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(14)
2000 - 2009
(13)
Okres powstania dzieła
2001-
(17)
Kraj wydania
Polska
(38)
Język
polski
(37)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(12)
Pedagodzy
(9)
Dyrektorzy szkół
(4)
Pedagodzy szkolni
(4)
Szkoły podstawowe
(2)
Terapeuci
(2)
Wychowawcy klas
(2)
Biblioterapeuci
(1)
Coachowie
(1)
Dorośli
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Szkoły średnie
(1)
Przynależność kulturowa
Film polski
(1)
Temat
Przemoc w szkole
(29)
Grupy rówieśnicze
(27)
Agresywność
(10)
Uczniowie
(9)
Cyberprzemoc
(8)
Odrzucenie rówieśnicze
(7)
Grupa rówieśnicza
(6)
Szkolnictwo
(5)
Przemoc
(4)
Przemoc w rodzinie
(4)
Internet
(3)
Klasa szkolna (socjol.)
(3)
Mobbing
(3)
Nauczyciele
(3)
Patologia społeczna
(3)
Wychowanie
(3)
AIDS
(2)
Alkoholizm
(2)
Dziecko seksualnie wykorzystywane
(2)
Godzina wychowawcza
(2)
Klasa szkolna (socjologia)
(2)
Konflikt szkolny
(2)
Molestowanie seksualne
(2)
Młodociane matki
(2)
Młodzież
(2)
Młodzież trudna
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Pedagogika resocjalizacyjna
(2)
Przemoc rówieśnicza
(2)
Przemoc wobec dzieci
(2)
Przestępczość nieletnich i młodocianych
(2)
Rodzice
(2)
Rodzina
(2)
Rozwiązywanie konfliktów
(2)
Rozwód
(2)
Samobójstwo
(2)
Wykluczenie społeczne
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Znęcanie się
(2)
Adaptacja społeczna
(1)
Adopcja
(1)
Anoreksja
(1)
Arteterapia
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Bezpieczeństwo szkolne
(1)
Bezrobocie
(1)
Bowlby, John
(1)
Cele życiowe
(1)
Choroba Alzheimera
(1)
Choroba wieńcowa
(1)
Choroby przenoszone drogą płciową
(1)
Ciąża
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dorosłość
(1)
Drugoroczność
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko maltretowane
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko z ADHD
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Eklektyzm
(1)
Emerytura
(1)
Emigracja zarobkowa
(1)
Empatia
(1)
Erikson, Erik H.
(1)
Freud, Sigmund
(1)
Godność ludzka
(1)
HIV
(1)
Harcerstwo
(1)
Homoseksualizm
(1)
Integracja społeczna
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Interwencja kryzysowa (psychol.)
(1)
Kapitał społeczny
(1)
Kobieta
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Komputery
(1)
Komunikatory internetowe
(1)
Konkubinat
(1)
Kształcenie integracyjne
(1)
Kwestionariusz osobowości
(1)
Kübler-Ross, Elisabeth
(1)
Manipulacja (psychol.)
(1)
Małżeństwo
(1)
Mechanizmy obronne (psychologia)
(1)
Mediacja szkolna
(1)
Metody wychowawcze
(1)
Mniejszości narodowe
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mózg
(1)
Narkomania
(1)
Narkotyki
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Nałóg
(1)
Negatywne doświadczenia dziecięce (ACEs)
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(5)
Japonia
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(17)
Artykuł z czasopisma fachowego
(12)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(6)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Praca zbiorowa
(2)
Raport z badań
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma naukowego
(1)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Film dokumentalny
(1)
Film edukacyjny
(1)
Poradniki
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(21)
Psychologia
(6)
Medycyna i zdrowie
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Tytuł czasopisma
Dyrektor Szkoły
(3)
Głos Pedagogiczny
(3)
Remedium
(3)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(2)
Opieka Wychowanie Terapia
(2)
Psychologia w Szkole
(2)
Charaktery
(1)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Edukacja i Dialog
(1)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(1)
Ruch Pedagogiczny
(1)
Szkoła Specjalna
(1)
Wychowanie na Co Dzień
(1)
Świat Problemów
(1)
38 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Bullying : przemoc rówieśnicza w szkole / reżyseria, zdjęcia Marcin Wołkowicz. - [Piaseczno] : Multieducatio.pl, [2018]. - 1 dysk optyczny (14 min) : dźwiękowy, kolorowy ; 12 cm.
(Przemoc Niejedno Ma Imię ; 2)
„Przemoc niejedno ma imię” to pakiet trzech filmów profilaktycznych, adresowanych do uczniów starszych klas szkoły podstawowej oraz szkoły ponadpodstawowej. Seria filmów „Przemoc niejedno ma imię” dotyczy nowych form przemocy w szkole i sposobami radzenia sobie z nimi. W filmach szczególna uwaga została poświęcona nowemu zjawisku jakim jest hejt. Gdzie kończy się konstruktywna krytyka, a gdzie zaczyna się hejt? Jakie są konsekwencje hejtu? Kiedy przybiera znamiona przestępstwa? Kim są ofiary, a kim sprawcy? Na te pytania stara się odpowiedzieć pierwszy film z serii, kolejny zaś traktuje o zjawisku przemocy psychicznej wśród społeczności szkolnej. Trzeci film to próba pokazania sposobów radzenia sobie z w/w formami przemocy w szkole - omówiona została m.in. metoda porozumienia bez przemocy. Filmy: Hejt - przemoc w Internecie Bullying - przemoc rówieśnicza w szkole Postawy wobec przemocy rówieśniczej Filmy zostały zrealizowane w konwencji filmów popularnonaukowych. Filmy adresowane są do uczniów starszych klas szkoły podstawowej oraz ponadpodstawowej. Filmy zawierają: Część popularnonaukową (trwającą ok. 15 minut), wypowiedź eksperta ( ok. 5-6 minut) oraz scenariusz lekcji. Pakiet multimedialny to ok.60 minut materiału filmowego oraz 3x scenariusze. Eksperci: dr hab. Alina Naruszewicz-Duchlińska, profesor Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie, zajmująca się naukowo m.in. komunikacją internetową, autorka 5 monografii, wśród nich pracy o hejcie i hejterach “Nienawiść w czasach Internetu”. Justyna Gmurek-Lewandowska, psychoterapeuta, założycielka Centrum Psychoterapii i Rozwoju Osobistego “Statek Psychologia”. Jest członkiem Sekcji Psychoterapii Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Polskiego Towarzystwa Terapii Poznawczo Behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. DVD. 3092 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Jednym z najpoważniejszych problemów dzisiejszej szkoły jest bez wątpienia przemoc wobec słabszych. Mierzą się z nią sami uczniowie, ich rodzice, a także nauczyciele, których rolą jest nie tylko przekazywanie wiedzy, ale również wychowywanie i kształtowanie odpowiednich postaw. Życie w szkolnej klasie to książka, która prezentuje odkrywczą, a co najważniejsze skuteczną metodę pracy z grupami dzieci i młodzieży, która gwarantuje szybkie i trwałe rezultaty na polu integracji, współdziałania i wzrostu empatii wobec wszystkich członków grupy. Mowa o Circle Time 3.0, która nie wymaga żadnych dodatkowych środków - wystarczy szkolna sala i nauczyciel prowadzący. Co za tym idzie, strategie stosowane w tej metodzie mogą być szybko wykorzystane za każdym razem, gdy zachodzi potrzeba interwencji w wewnętrzne relacje grupy. Zapraszamy do lektury i wcielania metody Circle Time 3.0 w życie! Dlaczego warto sięgnąć po tę książkę? – podaje sprawdzone metody poprawiania relacji w grupach młodzieży i rozwiązywania problemów – prezentuje metodę sprawdzoną w praktyce i łatwą w stosowaniu w warunkach szkolnych – pozwala osiągać wymierne rezultaty i realnie zapobiegać problemom w grupach młodzieży.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114425 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51426 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34305 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47779 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Agresja w szkole / redakcja naukowa Maria Libiszowska-Żółtkowska, Krystyna Ostrowska. - Wydanie 2. - Warszawa : Difin, 2019. - 353 strony : rysunki, tabele ; 23 cm.
(Engram)
W książce zamieszczono 19 autorskich tekstów specjalistów z zakresu nauk społecznych (psychologii, pedagogiki, kryminologii i socjologii). Autorzy diagnozują zarówno stan polskiej szkoły w kontekście zachowań dewiacyjnych, jakimi są agresja i przemoc, jak i podpowiadają profilaktyczne rozwiązania wychowawcze. Jest to drugie, poprawione i rozszerzone wydanie książki z 2008 roku. Wielokierunkowe i długofalowe badania kliniczne oraz praktyka profilaktyczna i psychoterapeutyczna wskazują, że kształtowanie poczucia empatii od najwcześniejszych lat życia dziecka, rozbudzanie i wspomaganie rozwoju zainteresowań, systematyczna stymulacja aktywności kulturalnej, artystycznej, sportowej, prospołecznej, religijnej mogą być bardzo dobrymi izolatorami agresji. O te właśnie zagadnienia i konkretne działania profilaktyczne wzbogacone jest drugie wydanie „Agresji w szkole”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115632 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42148 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35067 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48520 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka stanowi pogłębioną naukową monografię problemu agresji realizowanej przez młodzież za pomocą nowych mediów (internetu i telefonów komórkowych). Zawiera wprowadzenie teoretyczne dotyczące nowych mediów, funkcjonowania młodych ludzi w ich świecie oraz aspektów związanych z tzw. komunikacją zapośredniczoną i wpływu nowych mediów na dzieci i młodzież. Czytelnik dowie się z książki nie tylko o rozpowszechnieniu zjawiska, ale także o jego uwarunkowaniach i konsekwencjach. Autor monografii przedstawił szerokie omówienie problematyki bullyingu, cyberbullyingu wraz z charakterystyką roli sprawcy i ofiary, typologii zjawisk i ich współwystępowania. Część badawcza opiera się o trzy duże projekty badawcze - reprezentatywne badania polskich gimnazjalistów, badania nauczycieli oraz studentów, w których zostały wykorzystane metody badawcze zarówno o charakterze jakościowym (wywiady, wywiady online, grupy fokusowe), jak i ilościowym (badania kwestionariuszowe). Książkę kończą wnioski dotyczące wychowania młodych ludzi w świecie nowych mediów, w szczególności w obszarze profilaktyki i interwencji związanej z agresją elektroniczną.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104702 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49637 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 38591 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31849 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44881 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63895, 63419 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Dużą część swojego młodego życia uczniowie spędzają w szkole. Dlatego też tak istotne jest właściwe funkcjonowanie tego środowiska, prowadzenie działalności wychowawczej i wywieranie pozytywnych ze społecznego punktu widzenia wpływów, zwłaszcza na tych uczniów, których środowisko wychowawcze, jakim jest rodzina, zawiodło bądź w niewystarczającym stopniu spełnia swoją wychowawczą i socjalizacyjną rolę. W przypadku dzieci w wieku szkolnym istotny wpływ odgrywa również grupa rówieśnicza szczególnie z tego względu, że w tym okresie pojawia się potrzeba izolacji od osób dorosłych, a na jej miejsce przychodzi zapotrzebowanie na przebywanie wśród osób w zbliżonym wieku i o podobnych zainteresowaniach czy upodobaniach. Grupy rówieśnicze rządzą się określonymi prawami - dzielą dzieci na popularne i niepopularne, wyodrębniają przywódców i ich zwolenników. W przypadku dzieci odrzucanych, możemy mieć do czynienia z pewnymi negatywnymi konsekwencjami, jak społeczna izolacja, poczucie niekompetencji społecznej, a nawet nerwice czy zachowania przestępcze. Sytuacje takie można z całą pewnością zaobserwować w klasie szkolnej. Pamiętać należy, że z nieszczęśliwych dzieci wyrosną nieszczęśliwi dorośli, dlatego też jak najwcześniej należy podjąć działania, aby udzielić im pomocy i wsparcia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107030 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48905, 49532 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32440 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45381 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64330 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wielu dzieciom dzieje się krzywda. Prawdę mówiąc, tak wiele z nich podlega rozmaitym zagrożeniom (przerywanie nauki w szkole, picie alkoholu, narkotyzowanie się, nie chciane ciąże, przestępczość, przemoc, samobójstwa), że w konsekwencji zagrożone jest całe społeczeństwo. Nauczyciele, terapeuci, pracownicy socjalni, psychologowie i pracownicy służb społecznych, którzy mają do czynienia z młodzieżą i jej rodzinami, dobrze znają te problemy i ich zasięg. Są one odbiciem społeczeństwa w stanie zagrożenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31893, 32040 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46813 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Młodzież coraz częściej zmaga się z wieloma trudnościami, które powodują niepokój i stres. Sytuacje trudne zdarzają się w klasie, grupie społecznej, rówieśniczej bądź indywidualnie. Tematy godzin wychowawczych opracowane przez Autorki odnoszą się do sfer: zdrowia psychicznego, zdrowego odżywiania, konfliktów, komunikacji, motywacji, samoświadomości, samorealizacji, szacunku i godności. Każdy scenariusz został opracowany tak, aby angażował uczniów w pracę podczas lekcji. Młodzież zdobywać będzie wiedzę i umiejętności poprzez działanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 117642 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 53370 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43213 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36060 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49566 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana książka stanowi efekt rozważań przedstawicieli różnych ośrodków akademickich w Polsce oraz praktyków. Przedstawione poglądy, doniesienia z badań oraz refleksje wyraźnie wskazują na obszerną problematykę pedagogiki resocjalizacyjnej. Całość opracowania podzielono na dwie części, z których pierwsza nosi tytuł "Wybrane aspekty profilaktyki niedostosowania społecznego". Część druga "Wybrane aspekty pedagogiki resocjalizacyjnej" omawia zagadnienia resocjalizacji wobec przestępczości oraz niedostosowania społecznego w kontekście badań i praktyki pedagogicznej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40926 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 104273 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47509 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37273 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31016 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44446 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 63104 P 5,2 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej