Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(100)
Forma i typ
Książki
(83)
Artykuły
(17)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje fachowe
(7)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(217)
wypożyczone
(15)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(55)
Czytelnia Piła
(7)
Wypożyczalnia Chodzież
(39)
Wypożyczalnia Czarnków
(33)
Wypożyczalnia Trzcianka
(30)
Wypożyczalnia Złotów
(24)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(30)
Czytelnia Wągrowiec
(14)
Autor
Kasalik-Kowal Ewelina
(3)
Konarski Stanisław
(3)
Bielski Janusz
(2)
Błachnio Aleksandra
(2)
Cieloch Katarzyna
(2)
Gajdzica Zenon
(2)
Jeruszka Urszula
(2)
Kielisiak Katarzyna
(2)
Koch-Kozioł Marta
(2)
Kryza Joanna
(2)
Madalińska-Michalak Joanna
(2)
Maliszewski Wojciech J
(2)
McEwan Elaine K
(2)
Oleksyn Tadeusz
(2)
Przygońska Ewa
(2)
Rostkowski Tomasz
(2)
Szempruch Jolanta
(2)
Załoga Edyta
(2)
Żegnałek Kazimierz
(2)
Adamek Irena
(1)
Andrzejewska Ewa
(1)
Barabasz Grażyna
(1)
Baraniak Barbara
(1)
Bartosik Jolanta
(1)
Batko Ewa
(1)
Bałachowicz Józefa
(1)
Borowska Alina
(1)
Brett Peter
(1)
Chmielecka Ewa
(1)
Ciżkowicz Kazimierz
(1)
Czerski Wojciech
(1)
Danilewicz Dariusz
(1)
Dobrowolska Barbara
(1)
Drat-Ruszczak Krystyna
(1)
Drzewowski Mirosław
(1)
Drążkowska-Zielińska Ewa
(1)
Dudak Anna
(1)
Durka Grażyna
(1)
Dębowski Horacy
(1)
Fiedor Marian
(1)
Filipiak Maja
(1)
Frąckowiak Przemysław
(1)
Gałęski Jerzy
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Gruszczyńska Katarzyna
(1)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(1)
Góralska Renata
(1)
Głazek Stanisław
(1)
Horodeński Ryszard
(1)
Hunziker Daniel
(1)
Jagiełło Ewa
(1)
Jamka Beata
(1)
Jedlińska Joanna
(1)
Jenkin Mazda
(1)
Jones Jeff
(1)
Kaleta Kinga
(1)
Karłyk-Ćwik Anna
(1)
Kawecki Ireneusz
(1)
Keating-Chetwynd Sarah
(1)
King Gail
(1)
Klimkowska Katarzyna
(1)
Klinik Anna
(1)
Knocińska Anna
(1)
Kopaczyńska Iwona
(1)
Kordziński Jarosław
(1)
Kositorny Maciej
(1)
Kot Mirosław
(1)
Kowalczyk Grażyna
(1)
Kowalewska Salomea
(1)
Kowalski Mirosław
(1)
Kozioł Edward
(1)
Kozłowski Józef
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Kraśniewski Andrzej
(1)
Krysa Wiesława
(1)
Król Henryk
(1)
Kuligowska Krystyna
(1)
Kupaj Lilianna
(1)
Kutrowska Barbara
(1)
Kwiatkowski Stefan Michał
(1)
Leżańska Wiesława
(1)
Lipa Piotr
(1)
Listwan Tadeusz
(1)
Lodziński Krzysztof
(1)
Lord Sue
(1)
Maciąg Jolanta
(1)
Madejski Eligiusz
(1)
Magda-Adamowicz Marzenna
(1)
Majewski Tomasz
(1)
Makowski Kazimierz
(1)
Marszałek Katarzyna
(1)
Michałowicz Henryk
(1)
Mikulski Kazimierz
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Mompoint-Gaillard Pascale
(1)
Mróz Justyna
(1)
Murawska Ewa
(1)
Niemierko Bolesław
(1)
Nowak Małgorzata
(1)
Nowakowski Tomasz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(16)
2010 - 2019
(52)
2000 - 2009
(28)
1970 - 1979
(2)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(28)
Kraj wydania
Polska
(99)
Język
polski
(100)
Odbiorca
Nauczyciele
(19)
Pedagodzy
(14)
Doradcy zawodowi
(13)
Klasa 7.
(6)
Klasa 8.
(6)
Dyrektorzy szkół
(3)
Menedżerowie
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Nauczyciele języków
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Psycholodzy
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Temat
Przydatność zawodowa
(57)
Nauczyciele
(36)
Poradnictwo zawodowe
(15)
Nauczanie
(14)
Kadry
(12)
Wybór zawodu
(10)
Kompetencje kluczowe
(7)
Nauczyciele nauczania początkowego
(6)
Menedżerowie
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Pedagodzy specjalni
(5)
Przedsiębiorstwo
(5)
Samopoznanie
(5)
Uczniowie
(5)
Zawód
(5)
Doskonalenie zawodowe
(4)
Kompetencje zawodowe
(4)
Komunikacja społeczna
(4)
Osobowość
(4)
Praca
(4)
Rynek pracy
(4)
Stosunki interpersonalne
(4)
Szkolenie zawodowe
(4)
Zdolności
(4)
Coaching
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Motywacja pracy
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Pracownicy socjalni
(3)
Siła robocza
(3)
Zarządzanie
(3)
Zarządzanie wiedzą
(3)
Zmiana społeczna
(3)
Analiza SWOT
(2)
Asertywność
(2)
Autorytet
(2)
Benchmarking
(2)
Bezrobocie
(2)
Decyzje edukacyjne
(2)
Dyrektorzy szkół
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Edukacja medialna
(2)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Etyka zawodowa
(2)
Historia
(2)
Informatyka
(2)
Innowacje
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Internet
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Kreatywność
(2)
Kultura organizacyjna
(2)
Kultura pracy
(2)
Kwalifikacje zawodowe
(2)
Ludzie starzy
(2)
Mentoring
(2)
Metody nauczania
(2)
Multimedia
(2)
Nauczyciele akademiccy
(2)
Organizacja
(2)
Organizacja ucząca się
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika wczesnoszkolna
(2)
Podmiotowość
(2)
Praca, kariera, pieniądze
(2)
Prawo pracy
(2)
Przedsiębiorcy
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Przywództwo
(2)
Rodzice
(2)
Samokształcenie
(2)
Stres zawodowy
(2)
Studenci
(2)
Twórczość
(2)
Uczenie się
(2)
Uczucia
(2)
Wybór kierunku kształcenia
(2)
Wypalenie zawodowe
(2)
Zachowanie prospołeczne
(2)
Zatrudnienie
(2)
Absolwenci szkół wyższych
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Administracja
(1)
Agresywność
(1)
Aktywizacja zawodowa
(1)
Asystenci rodzin
(1)
Autyzm
(1)
Awans zawodowy
(1)
Białystok (woj. podlaskie)
(1)
Dawid, Jan Władysław
(1)
Diagnoza
(1)
Dobrowolski, Stanisław Marian
(1)
Dogoterapia
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Doradztwo podatkowe
(1)
Dyslalia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Temat: czas
2001-
(14)
2001-0
(8)
1989-
(4)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Białoruś
(1)
Europa
(1)
Kraje Unii Europejskiej
(1)
Kraje rozwinięte
(1)
Podlaskie, województwo
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo świętokrzyskie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(17)
Artykuł z czasopisma fachowego
(16)
Scenariusz zajęć
(8)
Materiały pomocnicze
(7)
Karty pracy ucznia
(4)
Monografia
(4)
Podręczniki akademickie
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Opracowanie
(2)
Raport z badań
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(1)
Dane statystyczne
(1)
Esej
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Poradnik
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Programy nauczania dla szkół zawodowych
(1)
Słowniki polskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(28)
Praca, kariera, pieniądze
(13)
Psychologia
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Nauka i badania
(1)
Tytuł czasopisma
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(13)
Dyrektor Szkoły
(2)
Głos Pedagogiczny
(1)
Języki Obce w Szkole
(1)
100 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Problematyką osobowości nauczyciela zajmowali się głównie psycholodzy. Pierwsze polskie dociekania w tym zakresie odnoszą się nie do osobowości, lecz do „duszy” nauczyciela. Później pojawiły się prace traktujące o jego „instynkcie” i „typie antropologicznym”. Przedmiotem kolejnych rozważań stał się „talent” nauczyciela i wreszcie zaczęto zajmować się nauczycielską „osobowością”. Pojmowano ją zresztą rozmaicie - jako strukturę, w której dominującą rolę odgrywają czynniki biologiczne bądź psychologiczne, pedagogiczne czy społeczne. W badaniach nad zawodem nauczyciela prowadzonych w ostatnich kilkudziesięciu latach daje się zauważyć zjawisko odchodzenia od badań normatywno-spekulatywnych, opartych na rozumowaniu dedukcyjnym, i podejmowaniu badań empirycznych, opartych na rozumowaniu indukcyjnym. W re?eksji nad nauczycielem mamy do czynienia z przesuwaniem się punktu ciężkości z prób nakreślenia obrazu idealnego nauczyciela w kierunku badań empirycznych czynnych zawodowo rzeczywistych nauczycieli, kończących się z reguły próbami typologii. […] Jeden z najwybitniejszych twórców polskiej pedeutologii - Jan Władysław Dawid - w swoim dziele O duszy nauczycielstwa pisał, że: „Istotą nauczycielskiego powołania jest miłość dusz ludzkich”. Ta miłość do wychowanków stanowiła dla autora fundament efektywności pracy wychowawczej i motywację do samokształcenia nauczyciela. […] W ostatnich latach odnotowuje się coraz częściej badania nad rzeczywistym nauczycielem. Analizuje się jego czynności zawodowe i poszukuje czynników warunkujących większą efektywność pracy. W badaniach tych coraz wyraźniej eksponuje się aspekt prakseologiczny. Szuka się odpowiedzi na pytania: co powinien wiedzieć i umieć dobry nauczyciel określonej specjalności? Jak poszczególne czynności związane z wykonywanym zawodem powinien wykonywać, aby działać sprawnie i skutecznie? Jakie kompetencje moralne, społeczne i komunikacyjne powinien posiadać? Przy zastosowaniu w badaniach metody indukcyjnej stwierdzono rzeczywiste cechy konkretnych nauczycieli lub grup nauczycielskich. Pokazano czynniki warunkujące osiąganie sukcesów pedagogicznych, wskazano na zależności między cechami osobowo-zawodowymi i niektórymi czynnikami zewnętrznymi a rezultatami pracy. […] Jak pisze autor Nauczyciel dokonały publikacji Janusz Bielski cech efektywnego nauczyciela poszukuje się również dzisiaj, ale coraz częściej pojawiają się u badaczy przekonania, że cechy te nie są wrodzone i że można je wykształcić w procesie przygotowania zawodowego. Głównym przedmiotem współczesnych badań staje się rzeczywisty nauczyciel, działający w konkretnych warunkach. Odrzuca się założenie, że nauczyciel jest z natury doskonały. Wytworzył się też „realistyczny” stosunek do jego pracy dydaktyczno-wychowawczej, z pewnym odcieniem krytycyzmu. Nauczyciel, który nie najlepiej wykonuje swoje zadania, może spotkać się z brakiem akceptacji nie tylko ze strony swoich zwierzchników. Powstała swego rodzaju społeczna presja na doskonalenie się w zawodzie. Coraz częściej odrzuca się pogląd o istnieniu jakiegoś jednego warunku decydującego o efektach pracy zawodowej nauczyciela, a przyjmuje się założenie, że rezultaty pracy uwarunkowane są całym zespołem różnorodnych czynników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114012 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65780 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problematyką osobowości nauczyciela zajmowali się głównie psycholodzy. Pierwsze polskie dociekania w tym zakresie odnoszą się nie do osobowości, lecz do „duszy” nauczyciela. Później pojawiły się prace traktujące o jego „instynkcie” i „typie antropologicznym”. Przedmiotem kolejnych rozważań stał się „talent” nauczyciela i wreszcie zaczęto zajmować się nauczycielską „osobowością”. Pojmowano ją zresztą rozmaicie – jako strukturę, w której dominującą rolę odgrywają czynniki biologiczne bądź psychologiczne, pedagogiczne czy społeczne. W badaniach nad zawodem nauczyciela prowadzonych w ostatnich kilkudziesięciu latach daje się zauważyć zjawisko odchodzenia od badań normatywno-spekulatywnych, opartych na rozumowaniu dedukcyjnym, i podejmowaniu badań empirycznych, opartych na rozumowaniu indukcyjnym. W re?eksji nad nauczycielem mamy do czynienia z przesuwaniem się punktu ciężkości z prób nakreślenia obrazu idealnego nauczyciela w kierunku badań empirycznych czynnych zawodowo rzeczywistych nauczycieli, kończących się z reguły próbami typologii. […] Jeden z najwybitniejszych twórców polskiej pedeutologii – Jan Władysław Dawid – w swoim dziele O duszy nauczycielstwa pisał, że: „Istotą nauczycielskiego powołania jest miłość dusz ludzkich”. Ta miłość do wychowanków stanowiła dla autora fundament efektywności pracy wychowawczej i motywację do samokształcenia nauczyciela. […] W ostatnich latach odnotowuje się coraz częściej badania nad rzeczywistym nauczycielem. Analizuje się jego czynności zawodowe i poszukuje czynników warunkujących większą efektywność pracy. W badaniach tych coraz wyraźniej eksponuje się aspekt prakseologiczny. Szuka się odpowiedzi na pytania: co powinien wiedzieć i umieć dobry nauczyciel określonej specjalności? Jak poszczególne czynności związane z wykonywanym zawodem powinien wykonywać, aby działać sprawnie i skutecznie? Jakie kompetencje moralne, społeczne i komunikacyjne powinien posiadać? Przy zastosowaniu w badaniach metody indukcyjnej stwierdzono rzeczywiste cechy konkretnych nauczycieli lub grup nauczycielskich. Pokazano czynniki warunkujące osiąganie sukcesów pedagogicznych, wskazano na zależności między cechami osobowo-zawodowymi i niektórymi czynnikami zewnętrznymi a rezultatami pracy. […] Jak pisze autor Nauczyciel dokonały publikacji Janusz Bielski cech efektywnego nauczyciela poszukuje się również dzisiaj, ale coraz częściej pojawiają się u badaczy przekonania, że cechy te nie są wrodzone i że można je wykształcić w procesie przygotowania zawodowego. Głównym przedmiotem współczesnych badań staje się rzeczywisty nauczyciel, działający w konkretnych warunkach. Odrzuca się założenie, że nauczyciel jest z natury doskonały. Wytworzył się też „realistyczny” stosunek do jego pracy dydaktyczno-wychowawczej, z pewnym odcieniem krytycyzmu. Nauczyciel, który nie najlepiej wykonuje swoje zadania, może spotkać się z brakiem akceptacji nie tylko ze strony swoich zwierzchników. Powstała swego rodzaju społeczna presja na doskonalenie się w zawodzie. Coraz częściej odrzuca się pogląd o istnieniu jakiegoś jednego warunku decydującego o efektach pracy zawodowej nauczyciela, a przyjmuje się założenie, że rezultaty pracy uwarunkowane są całym zespołem różnorodnych czynników.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41062 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34068 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111434 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kompetencje nauczycieli są kluczowym elementem wszelkich reform edukacyjnych. W przypadku kompetencji multimedialnych mamy do czynienia zarówno z kompetencjami kierunkowymi, jak i informacyjnymi. Dobrze zatem się stało, że ta złożona problematyka doczekała się obszernej i wielowątkowej publikacji. W części I książki: Kompetencje nauczycieli - technologie informatyczne, informacyjne i multimedialne w procesie kształcenia - Autor umiejętnie łączy wątki techniczne i technologiczne ze współczesną myślą pedagogiczną i nowoczesną dydaktyką. Swobodnie porusza się w sferze teorii i praktyki, właściwie uzasadnia celowość rekomendowanych rozwiązań. W części II: Metodologiczne podstawy badań kompetencji w zakresie konstruowania i stopnia wykorzystania multimedialnych opracowań metodycznych - na podkreślenie zasługuje staranna charakterystyka badanego środowiska - z licznymi danymi, podziałem na grupy przedmiotowe i miejsce pracy. Część III: Kompetencje multimedialne nauczycieli w świetle wyników badań własnych - będąca opisem i komentarzem dotyczącym wyników badań, zawiera wnikliwe analizy jakościowe świadczące o bardzo dobrym przygotowaniu merytorycznym Autora, jego kompetencjach informacyjnych i dydaktycznych, znajomości szkoły i uwarunkowań jej efektywności. Autorskie wnioski i uogólnienia wnoszą nowe elementy tak do teorii dydaktycznej, jak i praktyki, znacznie wykraczając poza wąsko rozumiane stosowanie multimediów. [z recenzji prof. zw. dr. hab. Stefana M. Kwiatkowskiego]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104607 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100024 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100025 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36902 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31043 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63187 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63188 P 16,6 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48621 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
W ocenie całego dzieła warto i należy podkreślić aktualność oraz znaczenie podjętego tematu. Jego autorzy podjęli ważny i coraz bardziej nabierający na znaczeniu problem przyszłej strategii edukacyjnej i modelu kształcenia w uczelniach ekonomicznych i menedżerskich - w kontekście także istotnego zagadnienia, które jest zbyt rzadko doceniane, a mianowicie pożądanych kompetencji społecznych i psychologicznych (...) przyszłych absolwentów uczelni. [z recenzji prof. dr. hab. Andrzeja Hermana]. Uczestniczyć, aby być - uczyć się bez granic - to wezwania należące do najważniejszych dezyderatów i wyzwań współczesności. Niezbędnym zadaniem nowoczesnej edukacji jest takie wspieranie rozwoju jednostek i społeczeństw, aby mogły sprostać tym wyzwaniom. Kształtowanie kompetencji społecznych i psychologicznych, to kluczowy cel na drodze realizacji tego ważnego zadania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107477 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jednym z ważniejszych priorytetów w dziedzinie edukacji w zmieniającej się Europie jest wypracowanie nowego modelu nauczyciela-wychowawcy-opiekuna na miarę potrzeb XXI wieku i rosnących oczekiwań społecznych. Poszukiwanie sensu bycia dziś pedagogiem, swoiste snucie opowieści o wyjątkowości, szczególności pracy nauczyciela, wychowawcy, opiekuna i jednocześnie trudach tej profesji to główna przesłanka prezentowanej pracy zbiorowej. Tom zawiera teksty różnorodne metodologicznie, językowo i strukturalnie, które jednak są spójne i użyteczne dla realizacji idei przewodniej podjętego przedsięwzięcia - dociekliwego, wieloaspektowego poszukiwania nowego spojrzenia na sztukę bycia nauczycielem-wychowacą-opiekunem we współczesnym świecie. [ze słowa wstępnego]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106814 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy prezentują psychologiczne podejście do zarządzania organizacją. Problematyka rozpatrywana jest zarówno w aspekcie wewnętrznym, odnoszącym się do funkcjonowania człowieka w strukturach biznesowych oraz postrzegania ludzkiego aspektu organizacji, jak i zewnętrznym, budując wizerunek i markę przedsiębiorstwa. Podział książki na cztery części wynika z prezentowanej tematyki. W części pierwszej Autorzy koncentrują się na kwestiach ogólnych, takich jak kultura organizacyjna i wielokulturowość, część druga poświęcona jest zarządzaniu kompetencjami zawodowymi pracowników, motywowaniu i szkoleniom, w części trzeciej punkt centralny stanowi jednostka, jej zaangażowanie i emocje, natomiast w czwartej części poruszono kwestie wizerunku i utrzymania dobrej reputacji, a także kształtowania marki przedsiębiorstwa. Ta interdyscyplinarna publikacja jest ciekawą propozycją dla studentów i wykładowców kierunków psychologicznych i nauk o zarządzaniu, specjalizujących się w psychologii organizacji. Stanowi też cenne źródło wiedzy dla praktyków, którzy chcieliby spojrzeć na swoją organizację nie tylko z ekonomicznego, ale i z psychologicznego punktu widzenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 102710, 102709 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50409 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38288 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31426 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43757 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63388 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64082 P 16,4 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45984 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca jest kontynuacją badań, realizowanych przez pracowników Katedry Gospodarowania Zasobami Pracy Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, w zakresie "trudnych obszarów" zarządzania zasobami ludzkimi. Choć, jak stwierdził Kazimierz Makowski, redaktor naukowy części pierwszej, jednoznaczne zdefiniowanie "trudnych obszarów" nie jest proste, wydaje się, iż powstają one przede wszystkim na styku problematyki stricte kadrowej z dziedzinami pokrewnymi, a więc są efektem (coraz bardziej docenianego) interdyscyplinarnego podejścia do zasobu ludzkiego, nakierowanego na maksymalizację wykorzystania potencjału możliwości kadr jako kreatorów wartości przedsiębiorstwa. A że otoczenie jest coraz bardziej turbulentne, na czoło wysuwają się obszary szczególnie silnie związane z adaptacyjnością przedsiębiorstw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107542/Cz.2, 107543/Cz.2, 112005/Cz.2 (3 egz.)
Książka
W koszyku
Kompetencje menedżera / Mirosław Kot. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, copyright 2018. - 384 strony : rysunki ; 22 cm.
(Onepress Exclusive)
Książka, którą trzymasz w ręku, to Twoja lektura obowiązkowa. Nie tylko na dziś - także na jutro, pojutrze i na za dziesięć lat, ponieważ szefować firmie i ludziom w niej oznacza: stale dążyć do rozwoju. Zdobywać nową wiedzę w zakresie rekrutacji, szkoleń i coachingowego wsparcia pracowników, kompetencji miękkich oraz zarządczych czy wreszcie prawa pracy. Zdobyte informacje przed wdrożeniem ich w praktykę funkcjonowania organizacji należy przećwiczyć. Oczywiście na nikim innym jak tylko na sobie. Bycie menedżerem to ciężka praca. Wiesz o tym najlepiej. Przekonany jest o tym również Mirosław Kot, który pięć ostatnich lat, a tak naprawdę całe zawodowe życie poświęcił jednemu celowi. Temu, by opracować kompletny i praktyczny, oparty na dobrej podbudowie teoretycznej opis kompetencji menedżera.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52999 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41581 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34447 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 112004/Cz.1 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ostatnim czasie bardzo często przytacza się w środkach przekazu, a także na spotkaniach różniej rangi oświatowej zwrot "cyfryzacja". Decydując się na odmianę nie tylko przez przypadki, ale także poszerzając zakres znaczenia, autor podjął owocną próbę ukazania, jak - z upływem czasu - kształtowało się określenie technologii informacyjnej wraz z konsekwencjami dotyczącymi wykluczenia czy włączenia cyfrowego. Autor zwraca uwagę, że uczniom każdej szkoły, a szczególnie uczniom szkoły zawodowej, są potrzebne działania odbierane i realizowane jako mądra cyfryzacja. Fragment recenzji wydawniczej Prof. nadzw. dr hab. inż. Tomasza Królikowskiego
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110560 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50509 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 33239 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65161 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100744, 100743 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46880 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Problematyka przygotowania zawodowego pedagogów jest przedmiotem licznych badań i analiz naukowych [...]. Wyniki dotychczasowych eksploracji wskazują na złożony i dynamiczny jej charakter, dowodząc konieczności monitorowania tych przemian i wykorzystania zdobytej wiedzy do redefiniowania celów edukacji pedagogicznej w kontekście wymagań współczesnego rynku pracy. Ta wieloautorska monografia wpisuje się w nurt poszukiwań badawczych, podejmując różne aspekty przygotowania zawodowego młodych pedagogów. Przede wszystkim przybliża wybrane kwestie kształcenia pedagogicznego w szkole wyższej, plany i aspiracje studentów specjalności pedagogicznych oraz sytuację absolwentów na rynku pracy. [fragment wstępu]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105476 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48500 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38867 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63937 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44340 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36817 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29991 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62855 P 6,2 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera opis możliwych ról, jakie docelowo mogą pełnić nauczyciele oraz dyrektorzy szkół, łącząc kompetencje przydatne w nauczaniu szkolnym z umiejętnościami niezbędnymi do pracy z dorosłymi w szkole i poza szkołą. Są to role trenera i coacha. Lektura książki zapewni czytelnikowi: wiedzę na temat nowych możliwości, jakie przynosi rynek usług edukacyjnych; rozwój posiadanych kompetencji w celu podjęcia nowych zadań na rynku usług edukacyjnych, możliwość rozwinięcia swoich kompetencji interpersonalnych, uporządkowanie wiedzy na temat podstawowych metod pracy nauczyciela, trenera i coacha. Publikacja została wzbogacona o podręczny zestaw technik i narzędzi przydatnych do wykorzystania podczas lekcji oraz szkoleń. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla nauczycieli, którzy poszukują nowych ról, zamierzają rozwijać swoje dotychczasowe kompetencje i poszerzać możliwości zawodowe o obszar pracy z dorosłymi w ramach prowadzenia szkoleń bądź coachingu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106770 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49576, 48565 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32789 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64314, 64872 (2 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64313 P 2,5 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101406 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Od dawien dawna zajmowano się zawodem nauczycielskim, lecz nigdy dotąd nie stawiano tyle pytań, które nasuwają wątpliwości, dotyczące miejsca i roli nauczyciela w kształtowaniu osobowości w okresie dzieciństwa, jego predyspozycji, wartości, wiedzy. Nauczyciel wczesnej edukacji to nie tylko osoba mająca wiedzę, umiejętność krytycznego myślenia, lecz przede wszystkim jednostka twórcza, kreatywna, charakteryzująca się refleksją zawodową, mająca wielowymiarową osobowość; osoba, która stwarza dzieciom warunki i możliwości rozwijania pełnej biofilicznej osobowości. Wszystkie prezentowane w tym tomie prace odwołują się do roli i kompetencji nauczyciela wczesnej edukacji. W trzech rozdziałach przedstawiona jest bogata i zróżnicowana wiedza omawiająca zawód nauczyciela. W części pierwszej autorzy próbują ukazać problemy nauczyciela w świetle wyzwań, zmian i zagrożeń edukacyjnych. Artykuły zawarte w części drugiej omawiają kompetencje nauczyciela w procesie wychowania i nauczania w okresie dzieciństwa, ukazano w nich istotne zagadnienia metodologiczne i innowacyjne. Część trzecia przedstawia nauczyciela w działalności praktyczno-pedagogicznej, omawia aspekty organizacyjne i metodyczne w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym. Mam nadzieję, że niniejsza publikacja wnosi istotny wkład do toczących się dyskusji i poszukiwań modelu nauczyciela wczesnej edukacji i spotka się z zainteresowaniem odbiorców: pedagogów, studentów oraz nauczycieli wychowania przedszkolnego i nauczania początkowego. Ewa Smak
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107213 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46507 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej