Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(273)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(251)
Poradniki i przewodniki
(34)
Artykuły
(18)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(4)
Czasopisma
(2)
E-booki
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(621)
wypożyczone
(80)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(145)
Czytelnia Piła
(9)
Wypożyczalnia Chodzież
(94)
Czytelnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(118)
Wypożyczalnia Trzcianka
(115)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(118)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(60)
Czytelnia Wągrowiec
(17)
Informatorium
(1)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(14)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(6)
Autor
Dryden Gordon
(9)
Nowak Izabela
(9)
Rose Colin
(9)
Juul Jesper
(6)
Kawula Stanisław
(6)
Cohen Lawrence J
(4)
Filliozat Isabelle
(4)
Minge Krzysztof
(4)
Minge Natalia
(4)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(4)
Rogozińska Anna
(4)
Syska Dariusz
(4)
Filipczuk Halina
(3)
Gordon Thomas
(3)
Schaffer H. Rudolph
(3)
Siegel Daniel J
(3)
Woźniak Marlena
(3)
Zielińska Ewa
(3)
Ziemska Maria
(3)
Ćwikła Ewa
(3)
Babiuch Małgorzata
(2)
Blok Beata
(2)
Brazelton Thomas B
(2)
Brzeska Zofia
(2)
Brzezińska Anna
(2)
Celińska Adriana
(2)
Cioch Agnieszka
(2)
Dymara Bronisława
(2)
Faber Adele
(2)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(2)
Grygielski Michał
(2)
Jankowska Anna
(2)
Jegier Aneta
(2)
Jeżak Joanna
(2)
Korzeniewska Justyna
(2)
Krawczyk Anna
(2)
Krogulska Ewa
(2)
Leman Kevin
(2)
Lotkowska Katarzyna
(2)
Marszałek Małgorzata
(2)
Mazlish Elaine
(2)
Musiał Małgorzata
(2)
Nuckowska Agieszka
(2)
Plopa Mieczysław
(2)
Radtke-Michalewska Katarzyna
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Schier Katarzyna
(2)
Siudat-Stajura Anna
(2)
Sparrow Joshua D
(2)
Sujak Elżbieta
(2)
Szczepanik Monika
(2)
Trybel Olga
(2)
Trzewik Magdalena
(2)
Wojciechowski Aleksander
(2)
Wolańczyk Tomasz
(2)
Wosik-Kawala Danuta
(2)
Zubrzycka-Maciąg Teresa
(2)
Łoskot Małgorzata
(2)
Łęga Aniceta
(2)
Adamski Franciszek
(1)
Aleksandrzak Stanisław
(1)
Alenowicz Magdalena
(1)
Antonia KJ Dell'
(1)
Armstrong Nicky
(1)
Aron Elaine N
(1)
Arthus André
(1)
Baczyńska Barbara
(1)
Bailey Becky A
(1)
Bajko Małgorzata
(1)
Baker Jed
(1)
Balińska Hanna
(1)
Ball James
(1)
Basałaj Urszula
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Bednarkówna Helena
(1)
Berckelaer-Onnes Ina von
(1)
Berendt Joanna
(1)
Białecka-Pikul Marta
(1)
Bień Jolanta
(1)
Bieńko Mariola
(1)
Bieńkowska Katarzyna
(1)
Blau Melinda
(1)
Bochenek Karolina
(1)
Borzucka-Sitkiewicz Katarzyna
(1)
Bradley Elizabeth H
(1)
Brazelton T. Berry
(1)
Bronk Dorota
(1)
Bryson Tina Payne
(1)
Bryńska Anita
(1)
Brzezińska Aleksandra
(1)
BsTan-'dzin-rgja-mc`o
(1)
Budkiewicz Piotr
(1)
Błasiak Anna
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Carter Cheryl R
(1)
Całusińska Małgorzata
(1)
Chlebowska Elżbieta
(1)
Chlipalski Karol
(1)
Chocholska Paulina
(1)
Chrost Marzena
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(28)
2010 - 2019
(183)
2000 - 2009
(45)
1990 - 1999
(5)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(4)
1960 - 1969
(2)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(60)
1989-2000
(3)
2001-
(1)
Kraj wydania
Polska
(275)
Język
polski
(268)
nieznany (po)
(4)
angielski
(1)
Odbiorca
Rodzice
(37)
Nauczyciele
(13)
Dzieci
(6)
Pedagodzy
(6)
0-5 lat
(5)
Dorośli
(4)
Pedagodzy szkolni
(4)
Biblioterapeuci
(2)
Coachowie
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Psycholodzy szkolni
(2)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(7)
Literatura duńska
(5)
Literatura amerykańska
(2)
Literatura angielska
(2)
Temat
Wychowanie w rodzinie
(196)
Dziecko
(153)
Rodzice
(145)
Rodzina
(47)
Wychowanie
(39)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(35)
Dzieci
(29)
Uczucia
(24)
Gry i zabawy
(23)
Wychowanie przedszkolne
(23)
Agresywność
(18)
Rodzicielstwo
(16)
Nauczanie początkowe
(15)
Psychologia dziecka
(13)
Komunikacja interpersonalna
(12)
Współdziałanie
(12)
Dojrzałość szkolna
(11)
Dziecko autystyczne
(11)
Nauczyciele
(11)
Rozwód
(11)
Socjalizacja
(11)
Dziecko z ADHD
(10)
Więź rodzinna
(10)
Zachowanie
(10)
Dziecko niepełnosprawne
(9)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(9)
Dziecko trudne
(8)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(8)
Kara (psychol.)
(8)
Matematyka
(8)
Poczucie własnej wartości
(8)
Przemoc
(8)
Płeć
(8)
Starość
(8)
Uczniowie
(8)
Wsparcie społeczne
(8)
Zespół ADHD
(8)
Bezrobocie
(7)
Czytanie
(7)
Diagnoza pedagogiczna
(7)
Dziecko ulicy
(7)
Dziecko zdolne
(7)
Grupy rówieśnicze
(7)
Małżeństwo
(7)
Młodzież
(7)
Niemowlę
(7)
Patologia społeczna
(7)
Przemoc w rodzinie
(7)
Starzenie się
(7)
Stosunki interpersonalne
(7)
Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce
(7)
Wychowawstwo
(7)
Autyzm
(6)
Babicki, Józef Czesław
(6)
Ciczkowski, Wiesław Andrzej
(6)
Czas wolny od pracy
(6)
Dykcik, Władysław
(6)
Edukacja ekologiczna
(6)
Internet
(6)
Jeżewski, Kazimierz
(6)
Kamiński, Aleksander
(6)
Kawula, Stanisław
(6)
Kibice
(6)
Komunikacja społeczna
(6)
Konflikt
(6)
Kowalski, Stanisław
(6)
Lachowicz, Jan
(6)
Lisiecki, Kazimierz
(6)
Mysłakowski, Zygmunt
(6)
Nastolatki
(6)
Nauczanie
(6)
Niepowodzenia szkolne
(6)
Nierówności społeczne
(6)
Ojcostwo
(6)
Olubiński, Andrzej
(6)
Opieka społeczna
(6)
Orłowska, Małgorzata
(6)
Pamięć
(6)
Pedagogika społeczna
(6)
Pisanie
(6)
Promocja zdrowia
(6)
Radlińska, Helena
(6)
Subkultura
(6)
Syrek, Ewa
(6)
Theiss, Wiesław
(6)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(6)
Winiarski, Mikołaj
(6)
Wolny, Marek
(6)
Wroczyński, Ryszard
(6)
Zabawa
(6)
Zmiana społeczna
(6)
Śmierć
(6)
Šackij, Stanislav Teofilovič
(6)
Empatia
(5)
Komunikacja niewerbalna
(5)
Lęk
(5)
Macierzyństwo
(5)
Mowa
(5)
Noworodek
(5)
Osobowość
(5)
Temat: czas
2001-
(11)
2001-0
(9)
1901-
(3)
1501-
(1)
1601-
(1)
1801-
(1)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1989-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Województwo małopolskie
(1)
Gatunek
Poradniki dla rodziców
(111)
Poradnik
(20)
Poradniki dla nauczycieli
(18)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(13)
Poradniki
(12)
Artykuł z czasopisma fachowego
(9)
Podręczniki akademickie
(6)
Poradnik dla rodziców
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(3)
Scenariusz lekcji
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(2)
Czasopismo dla rodziców
(2)
Czasopismo polskie
(2)
Książki mówione
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Audiobooki
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Film edukacyjny
(1)
Fotografia
(1)
Gry komputerowe
(1)
Legendy i podania
(1)
Literatura dziecięca
(1)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Podręcznik
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki do nauczania początkowego
(1)
Raport z badań
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Dziedzina i ujęcie
Rodzina, relacje międzyludzkie
(42)
Psychologia
(38)
Edukacja i pedagogika
(31)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Medycyna i zdrowie
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Językoznawstwo
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(4)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(4)
Bliżej Przedszkola
(2)
Charaktery
(2)
Problemy Narkomanii
(2)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(1)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Remedium
(1)
Wychowanie na Co Dzień
(1)
275 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Rozdział 1: Odkrywanie natury dziecka; Rozdział 2: Istota dzieciństwa; Rozdział 3: Początek życia; Rozdział 4: Tworzenie związków; Rozdział 5: Rozwój emocjonalny; Rozdział 6: Dziecko jako naukowiec: Piagetowska teoria rozwoju poznawczego; Rozdział 7: Dziecko jako praktykant: Wygotskiego społeczno-poznawcza teoria rozwoju; Rozdział 8: Dzieci jako osoby przetwarzające informacje; Rozdział 9: Posługiwanie się językiem; Rozdział 10: Ku dojrzałości. [G]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49399 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Celem niniejszego opracowania jest szeroko rozumiana refleksja nad kategoriami (nie)obecnymi w obszarze współczesnej edukacji. Staje się ona szczególnie istotna w kontekście permanentnych reform w systemie oświaty, które choć wprowadzają wiele deklarowanych zmian, to nadal pozostają na poziomie strukturalnym, tzn. dotyczą zewnętrznych aspektów szkoły. Miarą i oceną wartości edukacji powinny być nie tylko kryteria szkolne podlegające miarom i wskaźnikom, ale także życiowe, zawodowe, społeczne i kulturalne, ponieważ podążając za Czesławem Banachem (...)chodzi przecież oto, aby młodzież idorośli ludzie umieli funkcjonować wróżnych formach aktywności oraz samorealizować się irozwijać jako kapitał ludzki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114005 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48540 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Rodzicielska : książki pierwszego wyboru)
Większość poradników dla rodziców poleca różne metody wychowawcze, treningi czy rodzicielskie sztuczki, jednak zazwyczaj oparte są one o potrzeby rodziców, a nie dzieci (a w skrajnych przypadkach są po prostu przemocą).“Jak zrozumieć małe dziecko” to przewodnik dla tych, którzy nie ufają "niezawodnym metodom" i "instrukcjom obsługi", ale pragną nauczyć się rozpoznawać i prawidłowo reagować na prawdziwe potrzeby swojego dziecka.To książka, w której 7 matek, zawodowo związanych z rozwojem dziecka, wspiera inne matki i ojców w ich drodze do świadomego i odpowiedzialnego rodzicielstwa. Opierając się na wiedzy z zakresu neurobiologii, teorii więzi i psychologii, weryfikują nasze polskie mity wychowawcze i przekonania o naturze dziecięcej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48624 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Rodzicielska : książki pierwszego wyboru)
Większość poradników dla rodziców poleca różne metody wychowawcze, treningi czy rodzicielskie sztuczki, jednak zazwyczaj oparte są one o potrzeby rodziców, a nie dzieci (a w skrajnych przypadkach są po prostu przemocą).“Jak zrozumieć małe dziecko” to przewodnik dla tych, którzy nie ufają "niezawodnym metodom" i "instrukcjom obsługi", ale pragną nauczyć się rozpoznawać i prawidłowo reagować na prawdziwe potrzeby swojego dziecka.To książka, w której 7 matek, zawodowo związanych z rozwojem dziecka, wspiera inne matki i ojców w ich drodze do świadomego i odpowiedzialnego rodzicielstwa. Opierając się na wiedzy z zakresu neurobiologii, teorii więzi i psychologii, weryfikują nasze polskie mity wychowawcze i przekonania o naturze dziecięcej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42232 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dokumentuje, że małżeństwo i rodzina pozostaje nadal ważną sferą życia jednostki. Nie można ich jednak wtłoczyć w sztywne ramy zasad i przepisów. Zmienia się życie społeczne, a z nim potrzeby i oczekiwania jednostek; zmienia się także rodzina w swoim zewnętrznym kształcie i wewnętrznych układach. [...] Praca jest ważną i potrzebną pozycją z zakresu socjologii małżeństwa i rodziny. Wpisuje się w dyskurs towarzyszący współczesnemu małżeństwu i rodzinie - równości ról, dzietności, formalizacji związków, pluralizmu życia rodzinnego. Jej publikacja z pewnością wzbogaci dotychczasowy stan wiedzy z tego zakresu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104507 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38550 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44549 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63576 P 5,5 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Redaktorowi, profesorowi Wiktorowi Żłobickiemu, z całą pewnością udało się zgromadzić w tomie takie egzemplifikacje transgresji w edukacji, które – jak wyeksponował to we wstępie – „są stałym elementem edukacji w wymiarze nie tylko grupowym, ale także jednostkowym/ indywidualnym, i towarzyszą człowiekowi na różnych etapach jego życia, dając szanse na rozwój, lecz stanowiąc również o barierach, które ów rozwój utrudniają czy wręcz uniemożliwiają”. Mamy tutaj przy tym do czynienia – jak pisze słusznie redaktor – z „edukacją, która przybiera formę swoistej gry o wykorzystanie potencjału rozwojowego jednostki”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110216/T.1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46212 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Edukacji, Rehabilitacji i Socjalizacji Osób Niepełnosprawnych t. 4.)
Obecnie poglądy na funkcjonowanie osób niepełnosprawnych wskazują na celowość i trafność w podejmowaniu przez nie same decyzji i branie odpowiedzialności za swoje postawy i rozwój. W książce znajdziemy m.in. rozważania na temat poczucia jakości życia niepełnosprawnych, pozytywnych postaw społecznych warunkujących skuteczną rehabilitację, problemu zapomnianych niepełnosprawnych pacjentów, psychologicznych wyznaczników walki z chorobą, statusu osób niepełnosprawnych, metod terapii wobec dzieci z defektami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109936 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45217 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ostatnim dwudziestoleciu, począwszy od przemian ustrojowych w 1989 roku, było wiele prób zmierzających do udoskonalenia polskiej edukacji. Zaczęło się od 1992 r., czyli przekazania zarządzania edukacją władzom lokalnym. Później w latach 1999 i 2009 nastąpiły jej kolejne reformy. Autorzy tego tomu, który poświęcony jest edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej należą do grupy osób, których wiedza i działalność zawodowa wpływają na rozwój oświaty w Polsce. Jak widzą ten problem z perspektywy dnia dzisiejszego, zobaczą czytelnicy w tej publikacji. Znajdują się tu teksty analityczne i krytyczne, oceniające między innymi ostatnie działania reformatorów, wskazujące dalsze kierunki rozwoju oświaty w Polsce, zaczynając od spraw najważniejszych relacji nauczyciela z dziećmi i umiejętnej współpracy nauczycieli z rodzicami. W sumie teksty prezentują współczesny obraz edukacji oferowanej dzieciom od 3. do 10. roku życia, proponują jednocześnie stałą debatę na temat jej dalszego rozwoju.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104475 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47973 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38462 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31788 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44544 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63525, 63324 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy przedstawiają zależności między naszymi więziami i relacjami rodzinnymi w okresie dzieciństwa, ze szczególnym uwzględnieniem bliskości, a funkcjonowaniem emocjonalnym człowieka dorosłego. Omawiają warunki tworzenia ufnej więzi z innymi ludźmi, trudności separacyjne okresu dorastania, tworzenie bliskiej relacji wolnej od lęku w małżeństwie i możliwość odbudowania zerwanej więzi w trakcie terapii pary. Ponadto rozważane są różne aspekty bliskości, odrzucenia i uwikłania w rodzinach osób z rozpoznaniem anoreksji, schizofrenii i tendencjami narcystycznymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 104962 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 47928 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38636 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31957 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44685 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 63704 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Kryzysy rozwojowe są naturalnymi zdarzeniami w życiu człowieka. Często radzimy sobie z nimi sami lub „z niewielką pomocą przyjaciół”. Bywają jednak i takie kryzysy, z których łatwiej jest wyjść, korzystając z pomocy psychologa. Publikacja pod redakcją Czesława Czabały i Sylwii Kluczyńskiej to kompendium wiedzy dotyczącej teorii i praktyki poradnictwa psychologicznego dla osób na wszystkich etapach rozwoju. Czytelnik znajdzie w nim wiedzę na temat: · celów, przebiegu i aspektów etycznych poradnictwa, · umiejętności niezbędnych, by skutecznie udzielać pomocy psychologicznej, · zadań rozwojowych odpowiadających poszczególnym etapom życia i możliwym trudnościom w ich realizacji, · metod udzielania pomocy psychologicznej dzieciom, młodzieży i dorosłym, · standardów poradnictwa psychologicznego dla par, rodzin, osób starszych, chorych, z niepełnosprawnością. Publikacja umożliwia wszechstronne przygotowanie do prowadzenia poradnictwa psychologicznego w sposób skuteczny i profesjonalny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 110683 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49843 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40048 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33131 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46441 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66788 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Sukces edukacyjny, sukces zawodowy, sukces życiowy / redakcja naukowa Tomasz Łączek. - Warszawa : Difin, 2018. - 302 strony : ilustracje, wykresy ; 23 cm.
(Engram)
Publikacja poświęcona jest zagadnieniom związanym z osiągnięciem sukcesu życiowego w ujęciu interdyscyplinarnym. Tematyka poszczególnych rozdziałów skoncentrowana jest wokół kategorii sukcesu życiowego młodzieży. Analizie poddane zostają wychowawcze i edukacyjne rozwiązania występujące we współczesnej szkole sprzyjające osiągnięciu sukcesu szkolnego oraz zagadnienia związane z projektowaniem indywidualnej ścieżki zawodowej. Omówione zostały również uwarunkowania sukcesu życiowego młodzieży (społeczne, edukacyjne, zdrowotne). Tematyka obejmuje także dylematy wychowawcze związane z procesami pedagogicznymi młodzieży i dorosłych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115285 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52439 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41835 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34770 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48198 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41289 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87099, 87100 (2 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 87101 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42190 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62277 P 2,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35402 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38337 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32289 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62925, 62801 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Przygotowanie podręcznikowego opracowania z zakresu pedagogiki społecznej wychodzi naprzeciw społecznym potrzebom wynikającym ze zmiany społecznej. Stawiane są bowiem określone wymagania edukacyjne i profesjonalne, związane z przygotowaniem pedagogów społecznych w szkołach wyższych. Publikacja z całą pewnością dostarczy studentom niezbędnej wiedzy dla zrozumienia zasadniczych wartości wypływających z dotychczasowego dorobku pedagogiki społecznej, ukazując genezę i etapy jej rozwoju, a także umożliwi poznanie struktury procesów wychowawczych w warunkach zmiany społecznej, pozwala zapoznać się z przeglądem różnych teorii środowiskowych, klasyfikacją i komponentami środowiska wychowawczego, wykazując ich różne funkcje, umożliwia prześledzenie różnych form i możliwości rozwijania aktywności człowieka w różnych fazach jego życia, teoretyczne i praktyczne zapoznanie się z przykładami realizacji koncepcji integracyjnych, ukazuje metody i planowanie pracy środowiskowej, nowe wyzwania badawcze dla współczesnej pedagogiki społecznej. Ta forma podręcznika akademickiego odbiega od klasycznych ujęć podręcznikowych, dając szersze możliwości wykorzystanych w nim problemów i informacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44194 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Część monograficzna tomu 2/2018 „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Borzuckiej-Sitkiewicz została zatytułowana Społeczno-kulturowe implikacje współczesnych dyskursów zdrowia i choroby. Perspektywa edukacyjna. W kulturze współczesnych społeczeństw wysoko uprzemysłowionych, nazywanej w refleksji filozoficznej i socjologicznej kulturą późnej nowoczesności, identyfikuje się szereg zjawisk, które mogą być postrzegane w kategoriach dominującego dyskursu. Wśród nich najczęściej wskazuje się na indywidualizm, racjonalność, technologizację, komercjalizację różnych sfer życia czy hedonizm jako wyznacznik dobrostanu. Zjawiska te mają bezpośrednie odzwierciedlenie w stosunku do własnego ciała, wyrażają się w pojmowaniu zdrowia i choroby oraz w postawach wobec tych stanów u siebie i u innych, a także ujawniają się w specyficznych zachowaniach, które wprawdzie są związane ze zdrowiem, ale niekoniecznie w sensie pozytywnym (np. merkantylizacja podejścia do ciała, ujmowanie naturalnych procesów w kategoriach zdefiniowanych problemów medycznych itp.). Krytycznej analizie wymienionych zjawisk poświęcone są artykuły zawarte w monograficznej części niniejszego numeru „Chowanny”. Część z nich odnosi się wprost do przekazów związanych ze zdrowiem i chorobą obecnych we współczesnej rzeczywistości społeczno-kulturowej, część odwołuje się do nich pośrednio, ale łączy je perspektywa edukacyjna, koncentrująca się na możliwościach zmiany obowiązujących dyskursów w kierunku bardziej skutecznego zapobiegania potencjalnym deficytom oraz większego upodmiotowienia i włączenia społecznego osób naznaczonych goffmanowskim piętnem innego/chorego. Część Studia i rozprawy odnosi się m.in. do takich zagadnień, jak problem alkoholowy w doświadczeniu społecznym, polityka oporu, rodzice skazani na karę pozbawienia wolności, dziecięce poznawania świata, zwrot ku rzeczom w kontekście historii wychowania.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
This issue of Sociological Review commemorates the 25th anniversary of the adoption by the UN General Assembly of The Convention on the Rights of the Child on November 20, 1989. It should be recalled that the beginnings of children’s studies and the sociology of childhood coincided in time with the introduction of this treaty, which established international standards for children’s protection and development. The Convention aims at safeguarding the youngest society members from different forms of abuse, exploitation and violence, as well as at promoting their rights to a decent standard of living and to broad social participation. The authors of the articles presented herein, representing the current sociological attitude towards children and youth, follow these assumptions. The articles thus mirror some important attributes of contemporary children’s studies – its cognitive multidimensionality, differentiated quantitative and qualitative methodologies, the shift from “research on children” to “research with children”, scholars’ interest in the results of comparative studies (especially the results of natural sciences), and the concern about the practical implementation of research outcomes. The main topics tackled in this collection of texts are children’s poverty and social inequalities rooted in the first phase of their life cycle, suffering and various risks experienced by children and teenagers, framed in both the national and international contexts, as well as children’s quality of life, youngsters’ well-being, youth participation, civic engagement and the new concept of investing in children. Children, considered as equal social actors and citizens – although still most vulnerable to abuse, discrimination and social exclusion – are presented in the framework of their complicated networks of relationships with peers, adults, collectivities and societies, the welfare state, social policy institutions and other organizations, with the notion to important factors decisive for their present life and their future.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej