Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(64)
IBUK Libra
(3)
Forma i typ
Książki
(32)
Artykuły
(30)
Publikacje dydaktyczne
(20)
Publikacje fachowe
(13)
Poradniki i przewodniki
(12)
Publikacje naukowe
(9)
E-booki
(3)
Druki ulotne
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(60)
wypożyczone
(24)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(20)
Wypożyczalnia Chodzież
(14)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(10)
Wypożyczalnia Trzcianka
(15)
Wypożyczalnia Złotów
(10)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(6)
Czytelnia Wągrowiec
(4)
Informatorium
(2)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Kloskowska Adriana
(3)
Przybyla Olga
(3)
Cerri Claudio
(2)
Gębka Artur
(2)
Jakrzewska Dominika
(2)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(2)
Pollak Monika
(2)
Aksamit-Staszkiewicz Diana
(1)
Aznarez Nitdia
(1)
Bartkiewicz Wioletta
(1)
Berns Gregory
(1)
Bettella Stella
(1)
Binder Anna
(1)
Binder Marek
(1)
Bonar Jolanta
(1)
Buła Anna
(1)
Błaszczak Anna (psycholog)
(1)
Camarda Sylwia
(1)
Celarek Renata
(1)
Celarek Victor
(1)
Chmura Joanna (logopeda)
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Ekert Brigitte
(1)
Florczykiewicz Janina
(1)
Forman-Patel Holly
(1)
Freifer Gaby
(1)
Fydrych Marta
(1)
Gawda Barbara
(1)
Gelb Michael J. (1952- )
(1)
Giorgis Cyndi
(1)
Goetz Magdalena
(1)
Goldberg Elkhonon
(1)
Harwas-Napierała Barbara
(1)
Helwing Daniela
(1)
Hershfield Jon
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Hock Roger R
(1)
Hohol Mateusz
(1)
Hopkins Amanda
(1)
Jach-Salamon Natalia
(1)
Jurkowski Andrzej
(1)
Just Monika
(1)
Kalinowski Marian Leon
(1)
Kałuba-Korczak Anna
(1)
Kipp Katherine
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kostka-Szymańska Małgorzata
(1)
Kołodziejska Lidia
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(1)
Kłoskowska Adriana
(1)
Makara Katarzyna
(1)
Malak Marika
(1)
Malecha Dorota
(1)
Malinowska Dominika
(1)
Marcinkowska Barbara
(1)
Michalak Konrad
(1)
Michno Jerzy
(1)
Miodońska-Madryła Dajana
(1)
Moczydłowska Joanna
(1)
Montessori Maria
(1)
Munoz Beatriz M
(1)
Murray Lynne
(1)
Nawolska Barbara
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Pawlak Paulina
(1)
Pawluczuk-Solorz Monika
(1)
Pawłowska Paulina
(1)
Pikiel Sylwia
(1)
Pruś Małgorzata
(1)
Rosiak Anna
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(1)
Schaffer David R
(1)
Schiller Pamela Byrne
(1)
Selinger Agnes
(1)
Shinnock Sean
(1)
Siara Olga
(1)
Skarżyńska Krystyna
(1)
Skawran Katarzyna
(1)
Sorensen Patricia
(1)
Stańczak Irena
(1)
Strzałkowska Anna
(1)
Szubstarska Dorota
(1)
Szubstarska Dorota. Świat opowiadany
(1)
Szurek Mateusz
(1)
Szymanek Piotr
(1)
Trelease Jim
(1)
Trempała Janusz
(1)
Trusiewicz Marlena
(1)
Turski Piotr
(1)
Urbaniak Agnieszka (pedagog)
(1)
Wentrych Agnieszka
(1)
Wojtaś Martyna
(1)
Wojtera Donata
(1)
Woydyłło Ewa (1939- )
(1)
Zalewska Joanna (pedagog)
(1)
Łuba Małgorzata
(1)
Żyła Magdalena
(1)
Żądło-Treder Joanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(45)
2010 - 2019
(17)
2000 - 2009
(1)
1990 - 1999
(3)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(53)
1989-2000
(4)
1901-2000
(2)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(67)
Język
polski
(67)
Odbiorca
Nauczyciele
(13)
Rodzice
(12)
Pedagodzy
(9)
Nauczyciele przedszkoli
(8)
Dzieci
(6)
6-8 lat
(5)
Pedagodzy szkolni
(5)
0-5 lat
(4)
9-13 lat
(4)
Biolodzy
(3)
Dorośli
(3)
Nauczyciele biologii
(3)
Przedszkola
(3)
Wychowawcy klas
(3)
Biblioterapeuci
(2)
Coachowie
(2)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Logopedzi
(2)
Młodzież
(2)
Psycholodzy
(2)
Psycholodzy szkolni
(2)
Psychoterapeuci
(2)
Studenci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Wychowawcy małych dzieci
(2)
Bibliotekarze
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Nauczyciele bibliotekarze
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Neurologopedzi
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Literatura polska
(1)
Temat
Rozwój poznawczy
(46)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(15)
Dzieci
(14)
Rozwój emocjonalny
(9)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(9)
Uczenie się
(8)
Psychologia poznawcza
(7)
Uczucia
(7)
Myślenie
(6)
Mózg
(6)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(5)
Niemowlę
(5)
Pamięć
(5)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(5)
Dziecko
(4)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(4)
Kreatywność
(4)
Osobowość
(4)
Psychologia rozwojowa
(4)
Ciekawość (postawa)
(3)
Czytanie
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(3)
Mowa
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Nauka czytania
(3)
Samopoznanie
(3)
Sztuka
(3)
Terapia Akceptacji i Zaangażowania (ACT)
(3)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zdolności
(3)
Czytanie sylabowe
(2)
Czytanie ze zrozumieniem
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Dziecko zdolne
(2)
Inteligencja (psychol.)
(2)
Język polski
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Matematyka
(2)
Metoda Montessori
(2)
Mindfulness
(2)
Neuroedukacja
(2)
Otwartość poznawcza
(2)
Pewność siebie
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Pojęcia
(2)
Psychoterapia
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Rozwój psychospołeczny
(2)
Rozwój społeczny
(2)
Samodzielność
(2)
Samorealizacja
(2)
Samoświadomość
(2)
Socjalizacja
(2)
Spostrzeganie
(2)
Techniki samopomocy
(2)
Tożsamość osobista
(2)
Trening koncentracji
(2)
Twórczość
(2)
Twórczość dzieci i młodzieży
(2)
Uczniowie
(2)
Wartość
(2)
Wspomaganie rozwoju
(2)
Wychowanie
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zachowanie prospołeczne
(2)
Zdrowie psychiczne
(2)
Świadomość
(2)
Adaptacja
(1)
Agresywność
(1)
Altruizm
(1)
Analogia
(1)
Arteterapia
(1)
Autopsychoterapia
(1)
Autyzm
(1)
Bajki i baśnie
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Biblioterapia
(1)
Błędy poznawcze (psychologia)
(1)
Choroby dziedziczne
(1)
Czytanie na głos
(1)
Czytelnictwo dzieci
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dojrzałość szkolna
(1)
Dorosłość
(1)
Dorośli
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dyskurs dziecięcy
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko chore
(1)
Dziecko ryzyka dysleksji
(1)
Dziecko z zaburzeniami neurorozwojowymi
(1)
Dziedziczność
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Edukacja ekologiczna
(1)
Etyka
(1)
Temat: czas
2001-
(13)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Starożytna Grecja
(1)
Województwo lubelskie (1999- )
(1)
Łódź (woj. łódzkie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(25)
Artykuł z czasopisma fachowego
(20)
Poradnik
(13)
Ćwiczenia i zadania
(10)
Opracowanie
(6)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(3)
Artykuł z czasopisma naukowego
(3)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(3)
Monografia
(3)
Raport z badań
(3)
Karty pracy ucznia
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Podręcznik
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(1)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Studium przypadku (case study)
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(45)
Psychologia
(24)
Rozwój osobisty
(8)
Językoznawstwo
(5)
Medycyna i zdrowie
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Kultura i sztuka
(2)
Biologia
(1)
Matematyka
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(5)
Biologia w Szkole
(3)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(3)
Bliżej Przedszkola
(2)
Charaktery
(2)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(2)
Życie Szkoły
(2)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Język Polski w Szkole Podstawowej : Zeszyty Kieleckie
(1)
Meritum
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Poradnik Bibliotekarza
(1)
Problemy Alkoholizmu
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Remedium
(1)
Szkoła Specjalna
(1)
Wychowanie na co dzień
(1)
67 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
Wszystkie emocje są ważne i potrzebne. Tak naprawdę znaczenie ma to, czy nie przejmują one nad nami kontroli, a także sposób, w jaki je wyrażamy. Książka Oswoić potwora gniewu zawiera ponad pięćdziesiąt wesołych ćwiczeń, które pomagają dzieciom zrozumieć gniew, zaakceptować to uczucie i się z nim uporać. Autorka zabierze twoje dziecko w podróż, podczas której ono: wypróbuje różne sposoby radzenia sobie z gniewem, wykonując fantastyczne ćwiczenia oparte między innymi na rysowaniu, myśleniu czy pracy z własnym ciałem dowie się, jak inne dzieci przeżywają gniew i radzą sobie z takimi samymi uczuciami, jakich ono doświadcza odkryje wskazówki, po których rozpozna, kiedy w jego ciele pojawia się gniew, co jest jego przyczyną i jak może go wyładować w bezpieczny sposób. Ćwiczenia opisane w książce zostały zaczerpnięte z terapii opartych na dowodach naukowych, takich jak terapia poznawczo-behawioralna, praktyka uważności, EMDR czy terapia zabawą. Pomogą one dziecku zrozumieć, że odczuwany przez nie gniew nie jest zły i co może zrobić, by zapanować nad tym uczuciem, zamiast pozwalać, by to potwór gniewu przejmował nad nim władzę.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 52892 (1 egz.)
Informatorium
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116728 BL (1 egz.)
Książka
W koszyku
Potraktuj tę książkę jak poradnik, którego Leonardo da Vinci nie zdążył napisać. Dzięki niej poznasz rewolucyjne podejście do uczenia się i rozwijania kreatywności, pozwalające zrozumieć, iż nie musimy uważać się za geniuszy, by rozumować jak na geniuszy przystało.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116920 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
W naszej głowie nieustannie pojawia się mnóstwo myśli. Niektóre z nich sprzyjają działaniu i lepszemu samopoczuciu oraz dodają witalności, z kolei inne mogą ranić, obniżać samoocenę, zachęcać do wycofania. Dotyczy to również dzieci. Książka została napisana z myślą o dzieciach w wieku 9-13 lat. W tym wieku utrwalają się przekonania dotyczące siebie, innych ludzi i świata. Dzieci zaczynają coraz surowiej myśleć o sobie, opatrując siebie etykietami: „jestem głupi”, „do niczego się nie nadaję”, „nikt mnie nie lubi”. Ćwiczenia zawarte w książce, oparte na technikach terapii poznawczo-behawioralnej oraz terapii akceptacji i zaangażowania, pomogą dziecku uwolnić się od myśli, które mu nie służą, by budować obraz siebie w sposób życzliwy i pomocny.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36293 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49626 (1 egz.)
Informatorium
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 117675 BL (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Samo Sedno)
„Montessori. 80 zabaw z dziećmi” to praktyczny przewodnik z pomysłami na montessoriańskie zabawy i ćwiczenia, które można przeprowadzić z przedszkolakami w domu. Ich celem jest odkrywanie świata w sposób, który sprawi dzieciom i rodzicom przyjemność i który wzmocni dobre relacje w rodzinie. Zgodnie z filozofią Marii Montessori wszystkie zabawy przedstawione w tej książce są związane z podstawowymi potrzebami i zainteresowaniami dzieci oraz wykorzystują fazy wrażliwe w ich rozwoju, gdy uczą się one nowych umiejętności wyjątkowo łatwo i szybko. Autorki prezentują m.in.: aktywności rozwijające praktyczne umiejętności życiowe, takie jak ubieranie się, sprzątanie, gotowanie, nawiązywanie kontaktu z innymi; ćwiczenia z materiałami sensorycznymi, które porządkują wiedzę dotyczącą właściwości przedmiotów, ich wymiarów, kształtów, barw i faktur, przygotowując intelekt do myślenia abstrakcyjnego; trening przygotowujący do nauki czytania i pisania; działania matematyczne, które wymagają m.in. liczenia, dodawania, odejmowania, mnożenia, dzielenia oraz klasyfikowania i porządkowania; aktywności, które pomogą zrozumieć abstrakcyjny upływ czasu w konkretny i doświadczalny sposób; zabawy badawcze i eksperymentalne umożliwiające odkrywanie praw świata przyrody; aktywności plenerowe umożliwiające rozwój bliskich relacji ze środowiskiem naturalnym. Zabawy są narzędziami, które pomogą rozbudzić wrodzoną ciekawość dziecka i ułatwić mu samodzielną naukę. Nie trzeba wykonywać ich wszystkich ani przestrzegać kolejności. Dziecko może po prostu przejrzeć strony tej książki i zdecydować, co je interesuje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116653 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35519 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48957 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67964 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom II Psychologii rozwoju człowieka jest pierwszym polskim podręcznikiem akademickim, w którym autorzy opisują całokształt zjawisk rozwojowych człowieka od stadium prenatalnego aż do starości. Odejście od tradycyjnego opisywania rozwoju tylko w okresie dzieciństwa i wieku młodzieńczego jest konsekwencją niekwestionowanego już dziś poglądu, iż rozwój człowieka dokonuje się przez całe życie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 52338 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46206 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67524 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67049 P 5,3 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
W naszej głowie nieustannie pojawia się mnóstwo myśli. Niektóre z nich sprzyjają działaniu i lepszemu samopoczuciu oraz dodają witalności, z kolei inne mogą ranić, obniżać samoocenę, zachęcać do wycofania. Dotyczy to również dzieci. Jak rozpoznać, które myśli nam służą, a które nie? W jaki sposób dzięki myślom budować odporność psychiczną oraz życzliwą postawę wobec siebie i wobec innych? Na te pytania odpowiada książka „Na tropie podejrzanych myśli”. Została ona napisana z myślą o dzieciach w wieku 9–13 lat. W tym wieku utrwalają się przekonania dotyczące siebie, innych ludzi i świata. Dzieci zaczynają coraz surowiej myśleć o sobie, opatrując siebie etykietami: „jestem głupi”, „do niczego się nie nadaję”, „nikt mnie nie lubi”. Ćwiczenia zawarte w książce, oparte na technikach terapii poznawczo-behawioralnej oraz terapii akceptacji i zaangażowania, pomogą dziecku uwolnić się od myśli, które mu nie służą, by budować obraz siebie w sposób życzliwy i pomocny. Bohaterowie książki mają do rozwiązania sześć zagadek związanych z podejrzanymi myślami. Myśli te stanęły na drodze dzieci, utrudniając im realizację pasji i budowanie relacji. Przyłączając się do biura detektywistycznego Maksa i Toli, twoje dziecko: nauczy się zauważać swoje myśli i rozpoznawać ich rodzaje; zrozumie, czym są myśli i co można z nimi zrobić, by czuć się lepiej ; przestanie podążać za niepomocnymi myślami ; rozwinie samowspółczucie oraz nauczy się akceptować siebie i innych ; rozwinie elastyczność psychologiczną niezbędną do budowania odporności psychicznej ; wzmocni swoją samoocenę [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 53409 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42891 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43614 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
40 ćwiczeń opartych na terapii poznawczo-behawioralnej, terapii ACT oraz uważności. To nieprawda, że dzieci nie mają żadnych zmartwień. Niektóre nie mogą zasnąć z obawy, że w ciemności czai się coś złego. Inne martwią się, że gdy nauczyciel wywoła je do odpowiedzi, zapomną, co mają powiedzieć. Jeszcze inne zadają dorosłym trudne pytania o przyszłość lub boją się, że ich bliskim stanie się coś złego. W rzeczywistości LĘK jest pożyteczną, zdrową emocją. Czasami jednak rośnie tak bardzo, że staje się przytłaczający. Co rodzice mogą zrobić w takiej sytuacji? Instynkt rodzicielski podpowiada nam, że powinniśmy koić i łagodzić każdy ból czy dyskomfort, jakiego doświadcza nasze dziecko. Ale jak robić to umiejętnie, tak aby nie zaszkodzić dziecku? Z pomocą przychodzi nam książka Agnes Selinger, doświadczonej psycholożki klinicznej. Zawiera ona aż 40 ciekawych ćwiczeń opracowanych po to, by pomóc dzieciom w przepracowaniu lęków i zmartwień. Przedstawione w niej strategie bazują na zasadach terapii poznawczo-behawioralnej, terapii akceptacji i zaangażowania oraz uważności, które są metodami opartymi na dowodach naukowych. Dzięki tej książce twoje dziecko: dowie się, czym jest lęk; zrozumie, że każdy czasem się boi i czymś martwi; nauczy się radzić sobie z lękiem pojawiającym się w różnych sytuacjach w ciągu dnia, przy codziennych, rutynowych czynnościach; osiągnie wewnętrzny spokój; wzmocni samoocenę i wiarę w siebie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 117445 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 53251 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42833 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36088 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49596 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza monografia wpisuje się w nurt naukowych rozważań nad swoistością dziecięcego procesu rozumienia, uzewnętrzniającego się w werbalnych i niewerbalnych wypowiedziach dzieci na temat wybranych obszarów rzeczywistości. W myśl stwierdzenia głoszącego, że wypowiedzi stanowią „znakomite zwierciadło, w którym przegląda się otaczająca dzieci rzeczywistość”, autorzy tekstów ukazują różne sposoby interpretowania świata przez dzieci w wieku szkolnym, które to sposoby zdeterminowane są przez przestrzeń, z którą dzieci wchodzą w bezpośrednie lub pośrednie relacje. Przedmiotem analizy są świat znaczeń konstruowanych przez dziecko, jak również badania z dziećmi, gdzie w uzewnętrznianiu świata mali ludzie uczestniczą sami – jako aktywne podmioty prezentujące własne doświadczenia, przeżycia, sposoby myślenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116836 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Psychologia rozwoju. Od dziecka do dorosłości autorstwa Davida R. Shaffera oraz Katherine Kipp to nowoczesny podręcznik akademicki, który przybliża nie tylko najważniejsze klasyczne koncepcje teoretyczne, ale także najnowsze wyniki badań i powstające na ich podstawie modele. Autorzy podręcznika w przystępny sposób opisują również „niepsychologiczne” zagadnienia - odnoszące się do genetyki, medycyny, a nawet statystyki - nieodłącznie związane z procesem rozwoju. Poruszają też zagadnienia dotychczas pomijane, takie jak porównania międzykulturowe czy analiza zróżnicowania zjawisk ze względu na płeć. Z perspektywy studentów na szczególne wyróżnienie zasługuje sam układ książki. Każdy z 15 rozdziałów wzbogacany jest przykładami z życia, które obrazują omawiane teorie. Rozdziały są zakończone rozbudowanymi materiałami ułatwiającymi organizowanie materiału i umożliwiającymi jego powtórkę. Utrwalanie poznanych treści jest możliwe dzięki syntetycznemu podsumowaniu, przypomnieniu najważniejszych terminów oraz serii pytań sprawdzających, zarówno w formie quizu, jak i pytań problemowych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 110696 (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49864 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41700, 40166 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33225 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 46509 p (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 64995 P 5,3 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Sumienna i uważna obserwacja osób napotykających bariery w porozumiewaniu się to codzienność praktyki logopedycznej. Terapeuta krok po kroku analizuje sposoby funkcjonowania jednostki w kontaktach z otoczeniem, poszukując interpretacji dla ich rozpoznania i opisu. Dąży do odkrycia zespołu przyczyn występujących trudności w komunikowaniu się, gdyż ma świadomość, że natura, jakość i stan umiejętności tworzenia relacji człowieka z otaczającą go rzeczywistością są wielorako uwarunkowane. Budowanie programów terapii zaburzeń w porozumiewaniu się zarówno werbalnym, jak i niewerbalnym wymaga wiedzy lingwistycznej, biologicznych podstaw teoretycznych dotyczących rozwoju i funkcjonowaniu człowieka oraz znajomości mechanizmów psychologicznych i aspektów społeczno-pedagogicznych. Na procedurę logopedyczną składa się rozwijanie wszystkich typów kompetencji – komunikacyjnej, poznawczej (kulturowej) i językowej. Zasadnicze znaczenie dla rozumienia rzeczywistości ma rozumienie języka. Interdyscyplinarne kierunki badań logopedycznych pokazują, jak różnorodne, złożone i nierzadko dyskretne bywają czynniki wpływające na możliwości komunikowania się i stan rozwoju mowy. Tradycyjnie tematykę „Logopedii Silesiany” wyznaczają doświadczenia naukowo-badawcze i zawodowe autorów, które gromadzili, obserwując trudności w komunikacji językowej mówionej i pisanej dzieci, młodzieży oraz dorosłych. Po raz kolejny idea rozpoznawania natury zaburzeń mowy połączyła znamienitych badaczy w dążeniu do opisu mowy zarówno w jej specyficznych, jak i w niespecyficznych kontekstach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Z zaszczytem i przyjemnością oddajemy w ręce Czytelników kolejny, ósmy tom „Logopedii Silesiany”. W zebranych w nim pracach naukowych oraz stu-diach przypadków cenieni i uznani Autorzy z kraju i zagranicy podejmują się szerokiego omówienia różnorodnych zagadnień dotyczących diagnozy i terapii logopedycznej. Każdorazowo pogłębiona refleksja naukowa łączy się ze wskazywaniem metodologicznych uzasadnień dla prawideł komunikowania się, w tym nade wszystko komunikowania się językowego, oraz z tworzeniem podstaw dla nowych formuł postępowania logopedycznego.Język bowiem odgrywa w procesie porozumiewania się zasadniczą rolę. Co istotne, zarówno teoretycy, jak i praktycy logopedii patrzą na język nie jako na system złożony z podsystemów, ale jako na narzędzie budowania tożsamości i walencji kulturowej, gdyż jest on w swej istocie elementem konstytutywnym bycia człowiekiem. Nabycie określonych wzorów językowych determinuje postawę poznawczą jednostki wobec otaczającej rzeczywistości, a „ujęzykowienie głowy ludzkiej za pomocą więcej niż jednego myślenia językowego wprowadza do niej coś całkiem nowego”1. Za pomocą słów i budowanych z nich struktur poznajemy, przeżywamy, interpretujemy i oceniamy świat. Po raz kolejny obserwacja słowa w różnych jego realizacjach i odkrywanie przyczyn sprawiających, że człowiek zaczyna używać języka w taki a nie inny sposób, znajdują odzwierciedlenie w logo-pedycznej debacie nad naturą ludzkiego porozumiewania się – podejmowaniu przez badaczy opisu mowy w rozwoju i w zaburzeniach. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zgodnie z tradycją czasopisma problematyka szóstego tomu „Logopedii Silesiany” ukazuje komunikację i mowę w bogatej perspektywie opisu. Zaprezentowane artykuły odzwierciedlają troskę Autorów o możliwie jak najdoskonalszy sposób przedstawienia mowy w rozwoju i w zaburzeniach, by po raz kolejny podkreślić, że analiza zachowań porozumiewania się niezmiennie wskazuje na złożone aspekty ludzkiego poznania i funkcjonowania. (fragment Wstępu)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej