Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(125)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Książki
(90)
Artykuły
(34)
Publikacje naukowe
(26)
Publikacje fachowe
(7)
E-booki
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Filmy i seriale
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(178)
wypożyczone
(4)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(41)
Wypożyczalnia Chodzież
(30)
Wypożyczalnia Czarnków
(27)
Wypożyczalnia Trzcianka
(23)
Wypożyczalnia Złotów
(29)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(26)
Czytelnia Wągrowiec
(4)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Dzierzgowska Irena
(3)
Kalinowska Maria
(3)
Kowalczuk Urszula
(2)
Książyk Łukasz
(2)
Lubińska-Kościółek Elżbieta
(2)
Parafiniuk-Soińska Janina
(2)
Pietraszewski Marian
(2)
Piotrowska-Albin Elżbieta
(2)
Stawowy-Wojnarowska Irena
(2)
Trawiński Grzegorz
(2)
Badora Anna Karolina
(1)
Bartosik-Purgat Małgorzata
(1)
Bereźnicki Franciszek
(1)
Białek Kinga
(1)
Bilewski Marek
(1)
Bolechowska Maria
(1)
Bombińska-Domżał Anna
(1)
Borkowska Magdalena
(1)
Brożek Adam
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Chrypankowski Filip
(1)
Ciekot Krystyna
(1)
Cierpiałowska Tamara
(1)
Clarke Alan Douglas Benson
(1)
Clarke Ann Margaret
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Czetwertyńska Grażyna
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Deptuła Maria
(1)
Dernowska Urszula
(1)
Dowżycki Antoni
(1)
Dutka Janusz
(1)
Dworniczek Katarzyna
(1)
Dyga Grzegorz
(1)
Dzierzgowski Sergiusz
(1)
Dąbrowska-Bąk Maria
(1)
Dąbrowski Marian
(1)
Fercz Jolanta
(1)
Filipiak Ewa
(1)
Frania Monika
(1)
Frydrychowicz Anna
(1)
Gajdzica Zenon
(1)
Gawęcki Jan
(1)
Gosek Małgorzata
(1)
Grabowska Danuta
(1)
Gralewski Jacek
(1)
Gruszka Jerzy
(1)
Grzywniak Celestyna
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Jarczyńska Jolanta
(1)
Jaroń Lilla
(1)
Jeruszka Urszula
(1)
Jeszka Jan
(1)
Jeżowski Antoni
(1)
Kameduła Eugeniusz
(1)
Kazimierczyk Iga
(1)
Klaus Witold
(1)
Kochanowska Ewa
(1)
Kola Anna Maria
(1)
Konopnicki Jan
(1)
Kopik Aldona
(1)
Korabiowska-Nowacka Kazimiera
(1)
Korus Barbara
(1)
Kowalczyk Stanisław
(1)
Kowalik-Olubińska Małgorzata
(1)
Kozak Wioletta
(1)
Kołkowski Ludwik
(1)
Kołtoniak-Skibińska Małgorzata
(1)
Kupisiewicz Czesław
(1)
Kupisiewicz Małgorzata
(1)
Kurtys Edmund
(1)
Kwiatkowski Stefan T
(1)
Lange Rafał
(1)
Lebuda Izabela
(1)
Lewicka-Zelent Agnieszka
(1)
Madalińska-Michalak Joanna
(1)
Marszałek Aleksander
(1)
Mazur Stanisław
(1)
Menclewicz Katarzyna
(1)
Michalak Renata
(1)
Mierzejewski Donat Jerzy
(1)
Migdał Kazimierz
(1)
Mroczkowski Adam
(1)
Mruk Henryk
(1)
Musialska Kinga
(1)
Niemiec Sylwia
(1)
Nowacki Tadeusz Wacław
(1)
Okulicz-Kozaryn Katarzyna
(1)
Orlińska Anna
(1)
Osiński Jan
(1)
Parczewska Teresa
(1)
Pawełek Katarzyna
(1)
Pawski Miłosz
(1)
Pawłowska Sylwia
(1)
Pietruk Witold
(1)
Pisarska Agnieszka
(1)
Plaskura Paweł
(1)
Polcyn Jan
(1)
Porembska Marta
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(27)
2010 - 2019
(28)
2000 - 2009
(30)
1990 - 1999
(14)
1980 - 1989
(15)
1970 - 1979
(6)
1960 - 1969
(6)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(43)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(127)
Język
polski
(123)
nieznany (po)
(4)
Odbiorca
Nauczyciele
(12)
Dorośli
(8)
Nauczyciele akademiccy
(6)
Pedagodzy
(6)
Dyrektorzy szkół
(4)
Rodzice
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(2)
Doradcy zawodowi
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Lekarze
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Przedszkola
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Sportowcy
(1)
Studenci
(1)
Szkoły średnie
(1)
Temat
Nauczanie
(36)
Uczniowie
(14)
Szkoły podstawowe
(10)
Badania oświatowe i pedagogiczne
(9)
Przemoc w szkole
(9)
Badania naukowe
(7)
Młodzież
(7)
Nauczyciele
(7)
Dyrektorzy szkół
(6)
Szkolnictwo
(6)
Szkoły
(6)
Szkoły wyższe
(6)
Klimat szkoły
(5)
Postawy
(5)
Przedsiębiorstwo
(5)
Szkoła - jakość pracy
(5)
Absolwenci szkół zawodowych
(4)
Dzieci
(4)
Marketing
(4)
Szkolnictwo podstawowe
(4)
Absolwenci szkół średnich
(3)
Agresywność
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko
(3)
Egzaminy gimnazjalne
(3)
Egzaminy szkolne
(3)
Internet
(3)
Kompetencje społeczne
(3)
Kształcenie nauczycieli
(3)
Sprawdzian dla szóstoklasistów
(3)
Studenci
(3)
Szkoła specjalna
(3)
Uczenie się
(3)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Aspiracje zawodowe
(2)
Autyzm
(2)
Badania ilościowe
(2)
Czytanie
(2)
Diagnostyka techniczna
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dziecko głuche
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
E-learning
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Kształcenie
(2)
Lęk
(2)
Matematyka
(2)
Motywacja uczenia się
(2)
Nauczyciele szkół podstawowych
(2)
Oświata
(2)
Pedagogika
(2)
Praca
(2)
Praca pozalekcyjna
(2)
Prawo oświatowe
(2)
Rodzice
(2)
Rynek
(2)
Samochody
(2)
Socjalizacja
(2)
Szkolnictwo ogólnokształcące
(2)
Szkolnictwo wyższe
(2)
Szkolnictwo zawodowe
(2)
Szkolnictwo średnie
(2)
Szkoła
(2)
Szkoła Edukacji (Polsko-Amerykańska Fundacja Wolności ; Uniwersytet Warszawski)
(2)
Szkoła Główna Warszawska
(2)
Szkoły ponadgimnazjalne
(2)
Szkoły średnie
(2)
Technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT)
(2)
Testy
(2)
Ubóstwo
(2)
Uczniowie gimnazjów
(2)
Uczniowie szkół podstawowych
(2)
Uczniowie szkół średnich
(2)
Uzależnienie (nałóg)
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Zarządzanie oświatą
(2)
Aspiracje
(1)
Aspiracje edukacyjne
(1)
Badania jakościowe
(1)
Badania powierzchniowe
(1)
Blended learning
(1)
Chorzy w stanach terminalnych
(1)
Chłopcy
(1)
Cyberprzemoc
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dietetyka
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dostęp do oświaty
(1)
Doświadczenia edukacyjne
(1)
Dyskurs dziecięcy
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko niedosłyszące
(1)
Dziecko niewidome
(1)
Dziecko trudne
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Temat: dzieło
Skala Gotowości Szkolnej
(1)
Temat: czas
2001-
(24)
1989-
(10)
1901-
(3)
1801-1900
(2)
2001-0
(2)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(3)
Województwo lubelskie (1999- )
(3)
Województwo małopolskie (1999- )
(2)
Województwo wielkopolskie (1999- )
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Województwo mazowieckie (1999- )
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(29)
Raport z badań
(26)
Artykuł z czasopisma fachowego
(15)
Artykuł z czasopisma naukowego
(13)
Monografia
(5)
Opracowanie
(5)
Praca zbiorowa
(4)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Bajki i baśnie
(2)
Legendy i podania
(2)
Podręczniki dla szkół zawodowych
(2)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma medycznego
(1)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(1)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Film edukacyjny
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół podstawowych
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Portfolio
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół zawodowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(46)
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Nauka i badania
(10)
Psychologia
(4)
Historia
(2)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Filozofia i etyka
(1)
Matematyka
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Zarządzanie i marketing
(1)
Tytuł czasopisma
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(6)
Kwartalnik Pedagogiczny
(3)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(3)
Ruch Pedagogiczny
(3)
Dyrektor Szkoły
(2)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(2)
Edukacja Zdrowotna i Promocja Zdrowia w Szkole
(2)
Wychowanie na co Dzień
(2)
Alkoholizm i Narkomania
(1)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Meritum
(1)
Nowe w Szkole : Kierowanie Szkołą
(1)
Remedium
(1)
Szkoła Specjalna
(1)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(1)
Świat Problemów
(1)
127 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
W monografii przedstawiono nowe podejście do problemu wykorzystania technologii informacyjnych jako środka modelowania i monitorowania jakości procesu dydaktycznego. Pokazano, że do opisu procesu dydaktyczno-poznawczego można wykorzystać opracowaną przez autora sieć edukacyjną złożoną z elementów reprezentujących poszczególne elementy całego procesu. Modeluje ona przepływ informacji, jej gromadzenie i zapominanie w dynamicznym procesie uczenia. Można ją przedstawić w postaci schematu graficznego. Z matematycznego punktu widzenia modele elementów reprezentują równania różniczkowe wykorzystane do opisu ww. procesów. Opracowane technologie zostały zaimplementowane na platformie obsługi procesu dydaktycznego Quela. Do symulacji i optymalizacji ww. sieci wykorzystano symulator mikrosystemów Dero. Realizacja procesu dydaktycznego z wykorzystaniem opracowanych technologii umożliwia projektowanie i ocenę procesu dydaktycznego, co zostało pokazane w pracy. Stworzona przez autora platforma Quela jest oryginalnym podejściem do rozwiązania celów badawczych. W pracy omówiono dodatkowo szereg zagadnień mających istotne znaczenie dla omawianej tematyki, w tym zagadnienia ergonomii i bezpieczeństwa. Zamieszczono także rekomendacje dotyczące oprogramowania wspomagającego tworzenie wsadu dla platform zdalnego nauczania. Praca przeznaczona jest dla osób zainteresowanych zagadnieniami modelowania, symulacji i optymalizacji procesu dydaktycznego. Może być także wykorzystywana przez studentów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115846 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Monograficzne / Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie, ISSN 2450-7865 ; 924)
Kompetencje społeczne w dużym stopniu wpływają na osiąganie sukcesów w życiu szkolnym, a później zawodowym, dlatego tak ważne jest ich rozwijanie już u dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Książka w sposób jasny i klarowny analizuje, wyjaśnia i przekonuje czytelnika o potrzebie zwracania uwagi na ten problem. Korzystać z niej mogą nie tylko osoby profesjonalnie zajmujące się dziećmi w wieku wczesnoszkolnym, ale również nauczyciele akademiccy, studenci kierunków psychologicznych i pedagogicznych, a także rodzice dzieci rozpoczynających edukację szkolną. Zapraszamy do wypożyczenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115997 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza publikacja stanowi próbę połączenia teorii i praktyki, dotyczących zagadnienia pracy i jej wartości w percepcji adolescentów. Dotychczasowa literatura polska poświęcona tej problematyce nie często eksponuje to zagadnienie, a przecież wyzwania edukacyjno-zawodowe stojące przed młodymi ludźmi to zagadnienie niezwykle ważne zarówno z perspektywy samych zainteresowanych, jak i społeczeństwa, zwłaszcza w przyszłościowej perspektywie. Dlatego też należy zwrócić szczególną uwagę na możliwości pomocy młodym osobom w zakresie ukazania im możliwości edukacyjnych i zawodowych, a także w zakresie kształtowania ich kompetencji społecznych i tworzenia obrazu siebie, tak aby dokonywali wyborów zawodowych z pełną świadomością i zgodnie ze swoimi możliwościami i aspiracjami.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41412 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34290 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest odpowiedzią na wzrastające zainteresowanie i popularność outdoor education jako strategii edukacyjnej angażującej uczniów w proces autentycznego poznawania realnych problemów w realnym świecie, uczenia się przez eksperymentowanie, samodzielne dochodzenie do wiedzy, przeżywanie, pracę metodą projektu, planowanie strategiczne a przy tym rozwijanie soft skills – umiejętności miękkich. Zrealizowany projekt badań pokazuje, jak wiele jeszcze wyzwań pozostaje w zakresie zmiany myślenia nauczycieli o problemie i zrozumienia wartości, jaką niesie podejście outdoor education. Książka z pewnością będzie znaczącym wkładem w doskonalenie pracy nauczycieli i rozwijanie ich profesjonalnej samoświadomości.” Z recenzji Prof. dr hab. Ewy Filipiak
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115753 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49148 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W monografii przedstawiono raport z badania kultury uczenia się matematyki uczniów kończących II i III etap edukacyjny. Na kolejnych stronach określono pojęcie kultury uczenia się matematyki, przedstawiono metodologię i obszernie scharakteryzowano wyniki tytułowego badania, w którym uwzględniono także analizę współzależności kultury uczenia się matematyki z wyuczoną bezradnością szkolną i stylem nauczania na lekcjach matematyki, płcią i ocenami uczniów. W teoretycznej części pracy omówione zostały m.in. założenia dotyczące uczenia się matematyki, źródła poznania matematycznego, wybrane modele konstruowania wiedzy matematycznej, zagadnienie heurystyki i algorytmizacji oraz specyfika szkolnego kształcenia matematyki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116282 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115385 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28879, 28880 (2 egz.)
Książka
W koszyku
est to praca bardzo interesująca, w wielu miejscach oryginalna i wyjątkowo cenna ze względu na doniosłą problematykę, interdyscyplinarność oraz uzyskane korzyści poznawcze i praktyczne. To nowoczesne i wieloaspektowe podejście do działań mających na celu upowszechnianie idei szkoły uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych w oparciu o konstruktywistyczny model edukacji, dla realizacji którego niezbędny jest odpowiedni poziom kompetencji społecznych współczesnego nauczyciela. Zaprezentowane przez Autorkę rekomendacje dla upowszechniania idei szkoły uczenia się i wyrównywania szans edukacyjnych w oparciu o konstruktywistyczny model edukacji oraz dla optymalizacji procesu edukacji nauczycielskiej zawierają wartościowy i bogaty zasób propozycji i możliwości inspirujący do podejmowania konstruktywnych i przemyślanych działań umożliwiających wdrażanie ich do praktyki edukacyjnej, stanowiąc jednocześnie cenny wymiar praktyczno-metodyczny opracowania. Przedstawione w monografii analizy teoretyczne oraz empiryczne pozwalają na poszerzenie i uporządkowanie wiedzy o specyfice funkcjonowania szkoły jako organizacji uczącej się oraz umożliwiającej uczenie się i wyzwalanie w wychowankach aktywności i zaradności życiowej. Służą również refleksji na temat wyzwań stawianych przed współczesnym nauczycielem oraz akcentują konieczność ciągłego doskonalenia warsztatu pracy współczesnego nauczyciela i jego szeroko rozumianych kompetencji społecznych. (prof. dr hab. Krystyna Marzec-Holki)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117655 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53538 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Prace Wydziału Nauk Społecznych / Towarzystwo Naukowe Katolickiego Uniwersytetu Lubelskiego Jana Pawła II ; 189)
Głównym celem publikacji jest analiza związków i zależności między działalnością twórczą młodzieży szkolnej w cyberprzestrzeni a jej osiągnięciami edukacyjnymi w świetle literatury i własnych badań empirycznych oraz opracowanie teoretycznych podstaw pedagogii twórczości w cyberprzestrzeni w kontekście teorii pedagogiki personalistycznej i praktycznych wskazań pedagogicznych. Praca wpisuje się w pedagogikę kultury, pedagogikę personalistyczną, pedagogikę twórczości, pedagogikę szkolną. Wybraną problematykę badań podjęto przez wzgląd na brak dotychczasowych badań w zakresie działalności twórczej młodzieży w cyberprzestrzeni. Internet i jego rozrastająca się przestrzeń towarzyszą kolejnym pokoleniom już od kilkunastu lat, a mimo to nadal jest to obszar w niedostatecznym stopniu zbadany przez psychologów i pedagogów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42768 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Małgorzaty Gosek "Cyfrowy uczeń. Dylematy mediatyzacji" zawiera rzetelny i wieloaspektowy opis problemów związanych z cyfrową edukacją uczniów - od ujęć teoretycznych, do zweryfikowanych w badaniach aspektów praktyki edukacji medialnej. Jej zaletą jest bardzo przystępny opis kluczowych teorii naukowych związanych ze znaczeniem mediów cyfrowych w edukacji współczesnych uczniów oraz zagadnień wiążących się z kształtowaniem kompetencji medialnych dzieci i młodzieży oraz ich nauczycieli. Praca trafiająca w sedno współczesnych zadań i problemów edukacji zdalnej oraz możliwych implikacji przechodzenia na masowe kształcenie cyfrowe. Sprawia to, że monografia jest niezwykle aktualna i nabiera dodatkowego znaczenia w sytuacji powszechnej edukacji zdalnej mającej miejsce po wybuchu pandemii wywołanej koronawirusem COVID-19. Bogactwo zawartych w niej treści oraz oryginalność wywodów pozwala uznać rekomendowaną tu książkę za kompendium wiedzy dla osób zarządzających palcówkami edukacyjnymi, nauczycieli oraz studentów przygotowujących się do pracy pedagogicznej, a także i dla rodziców pragnących dobrze kształtować kompetencje medialne swoich dzieci będących w wieku szkolnym. Wartością dodaną pracy są sformułowane przez Autorkę rekomendacje dotyczące kształtu edukacji przyszłości, a wynikające z faktu postępujących procesów mediatyzacji, które wywierają wpływ na mentalność oraz sposób myślenia i funkcjonowania młodego pokolenia. Szczególnie cenne jest stworzenie projektu systemu nauczania edukacji medialnej w szkołach, zawierającego realne, przemyślane i konkretne propozycje rozwiązań, na różnych szczeblach systemu oświaty. Spis treści
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116414 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsza monografia wpisuje się w nurt naukowych rozważań nad swoistością dziecięcego procesu rozumienia, uzewnętrzniającego się w werbalnych i niewerbalnych wypowiedziach dzieci na temat wybranych obszarów rzeczywistości. W myśl stwierdzenia głoszącego, że wypowiedzi stanowią „znakomite zwierciadło, w którym przegląda się otaczająca dzieci rzeczywistość”, autorzy tekstów ukazują różne sposoby interpretowania świata przez dzieci w wieku szkolnym, które to sposoby zdeterminowane są przez przestrzeń, z którą dzieci wchodzą w bezpośrednie lub pośrednie relacje. Przedmiotem analizy są świat znaczeń konstruowanych przez dziecko, jak również badania z dziećmi, gdzie w uzewnętrznianiu świata mali ludzie uczestniczą sami – jako aktywne podmioty prezentujące własne doświadczenia, przeżycia, sposoby myślenia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116836 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Inkluzja edukacyjna nie jest nurtem wewnętrznie spójnym, jak wiele innych nurtów kształcenia i wychowania podlega przemianom i rozwarstwieniom. Można przyjąć, że istnieje jednak jej pewne kontinuum rozwojowe. Obrazuje je przejście od inkluzji naturalnej (pozbawionej teoretycznych podstaw naukowych, w praktyce więc opartej na intuicji i wiedzy potocznej) przez inkluzję rekonstrukcyjną (stanowiącą nadbudowę edukacji specjalnej, czerpiącą także wiele z założeń integracji edukacyjnej) po inkluzję dekonstrukcyjną – odrzucającą wiedzę i doświadczenia wypracowane w obszarze pedagogiki specjalnej). Chociaż pełną wartość praktyczną tej ostatniej trudno dziś ocenić, to jednak nie ulega wątpliwości, że stanowi ona kolejny etap ewolucji omawianej formy kształcenia. Podstawowym celem pracy jest ukazanie wybranych aspektów przemian sytuacji edukacyjnej ucznia z lekką niepełnosprawnością intelektualną, przede wszystkim w czasie swoistego przesilenia nurtu naturalnego i rekonstrukcyjnego. Zebrane informacje, chociaż dotyczą przede wszystkim uczniów i ich nauczycieli, ukazują szerszy kontekst przemian kultury szkoły osadzonej w tyglu zróżnicowanych oczekiwań społecznych i wewnętrznych przemian tej instytucji. W książce zaprezentowano dane podłużne dotyczące wybranych zasobów szkół ogólnodostępnych, ważne dla jakości kształcenia uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną. Kształcenie uczniów z niepełnosprawnością w warunkach włączających jest jednym z kluczowych kierunków przemian kształcenia specjalnego i systemów szkolnych we współczesnym świecie. Upowszechnianie się takich praktyk to z jednej strony ogólnoświatowy trend, z drugiej zaś trudne zadanie, do którego realizacji szkoły są z reguły słabo przygotowane. Osiągnięcie wysokiego poziomu edukacji włączającej zależy od wielu wymiarów funkcjonowania szkół, a właściwie całych systemów szkolnych. Wydaje się zatem interesujące, jaka jest dynamika tych przemian. Czy wprowadzane w różnych okresach reformy nowe rozwiązania prawne, organizacyjne, metodyczne i programowe sprawiają, że zasoby poszczególnych szkół stają się coraz bardziej adekwatne do tego, by szkoły były gotowe do prowadzenia na wysokim poziomie zarówno uczniów z niepełnosprawnościami, jak i bez nich. Mimo bardzo intensywnych badań edukacji włączającej, wykonywanych zarówno w Polsce, jak i na całym świecie, nasza wiedza o wzroście gotowości szkół do realizacji kształcenia włączającego jest niewystarczająca. Prawdopodobnie zbiór danych, którym dysponuje Zenon Gajdzica, ma unikalny charakter w skali kraju. Dane te nie są doskonałe, ale wypełniają istniejącą lukę badawcza, o czym sam Autor pisze bardzo obszernie i rzetelnie. Dr hab. Grzegorz Szumski, prof. UW (z recenzji)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents]: Wstęp [Introduction], s. 7–8; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej [The development and types of social knowledge], s. 9–18; Jarosław Górniak: Badanie społeczeństwa z perspektywy podmiotu działającego [Analysis of society from the point of view of an acting subject], s. 19–32; Stanisław Mazur: Poznanie, wiedza i działanie społeczne w paradygmacie wielości [Cognition, knowledge and social action in the multiplicity paradigm], s. 33–42; Jan Hartman: Co po socjologii? [What will replace sociology? ], s. 43–52; Anna Giza: Społeczeństwo jako problem koordynacji: rola wiedzy w stanowieniu bytu społecznego [Society as a coordination problem: The role of knowledge in establishing social entities], s. 53–70; Bob Jessop: Social imaginaries, structuration, learning, and ‘collibration’: Their role and limitations in governing complexity, s. 71–84; Robert Delorme: Głęboka Kompleksowość a ujęcie krytyczności w wyjaśnianiu kompleksowości przez Morina i Le Moigne’a [Deep Complexity and the problem of criticality in Morin’s and Le Moigne’s accouts of complexity], s. 85–108; John L. Campbell, Owe K. Pedersen: Reżimy wiedzy: jak Stany Zjednoczone i Dania interpretowały kryzys stagflacji [Knowledge regimes: How America and Denmark made sense of the stagflation crisis], s. 109–124; Barbara Worek: Kiedy poznający podmiot jest działającą kobietą: przypadek badań feministycznych [When the cognitive subject is an active woman: The case of feminist studies], s. 125–136; Robert Chrabąszcz: Lingwistyka a współczesne paradygmaty nauki [Linguistics vs. the contemporary research paradigms], s. 137–146; Bartosz Józefowski: Evidence-based policy – nowa koncepcja dotykająca starych problemów [Evidence-based policy: A new approach to old problems], s. 147˜–152; Magdalena Jelonek: Niezamierzone efekty działań ludzkich, czyli o tym, czy może się udać reforma systemu szkolnictwa wyższego [Unintended effects of human action and reforms of the higher education system], s. 153–164; Marek Ćwiklicki: Tworzenie się wiedzy społecznej według teorii CRP [Social knowledge creation in the complex responsive processes theory ], s. 165–172; Miłowit Kuniński: Wyjaśnianie powstawania norm [Explaining the emergence of norms], s. 173–184; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej – ciąg dalszy [The development and types of social knowledge – continued.], s. 185–194.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej