Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(231)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(200)
Artykuły
(26)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje dydaktyczne
(13)
Publikacje naukowe
(9)
Muzyka
(3)
Druki ulotne
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
E-booki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(465)
wypożyczone
(25)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(76)
Czytelnia Piła
(17)
Wypożyczalnia Chodzież
(89)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(72)
Wypożyczalnia Trzcianka
(77)
Wypożyczalnia Złotów
(57)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(44)
Czytelnia Wągrowiec
(27)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(11)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(21)
Autor
Naprawa Renata
(29)
Tanajewska Alicja
(29)
Bladowska Joanna
(18)
Ludkiewicz Eliza
(15)
Bednarz Marzena
(14)
Miłosz Angelika
(14)
Okoniewska Małgorzata
(14)
Żmuda-Trzebiatowska Marzena
(14)
Kluczkowska Karolina
(13)
Lubocka Weronika
(13)
Maślaczyk-Trzasko Agnieszka
(13)
Sowińska Magdalena
(13)
Szakiewicz Aleksandra
(10)
Maternicka Kornela
(9)
Hinz Magdalena
(8)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(7)
Krukowska Małgorzata
(7)
Szczepańska Lidia
(7)
Sniezhko Olga
(6)
Krztoń Alicja
(5)
Stawowy-Wojnarowska Irena
(5)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(5)
Łoskot Małgorzata
(5)
Frydrychowska Leokadia
(4)
Kirejczykowa Stefania
(4)
Korzeniewska Ewa
(4)
Mach Cecylia
(4)
Siwek Helena
(4)
Staszkiewicz Ewa
(4)
Szczepańska Krystyna
(4)
Tkaczyk Grażyna
(4)
Wyczesany Janina
(4)
Łubkowska Krystyna
(4)
Czerniecki Bronisław
(3)
Gajdzica Zenon
(3)
Gałkowski Tadeusz
(3)
Malek Renata
(3)
Pliwka Aneta
(3)
Polkowska Irena
(3)
Chłapowski Władysław
(2)
Cytowska Beata
(2)
Drzazga Agnieszka
(2)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(2)
Głodkowska Joanna
(2)
Jagoszewska Iwona
(2)
Kamińska-Szewczyk Dorota
(2)
Klinik Anna
(2)
Krakowiak Kazimiera
(2)
Kulczycki Marian
(2)
Ludkiewicz Bartosz J
(2)
Mrugalska Krystyna
(2)
Mulart Joanna
(2)
Muszyńska Irena
(2)
Pawlus Marta
(2)
Piwowońska Joanna
(2)
Plichta Piotr
(2)
Radzka Katarzyna
(2)
Raszewska Maria
(2)
Serafin Teresa
(2)
Smirnow Eugenia
(2)
Szczupał Bernadeta
(2)
Szostak Barbara
(2)
Ambroziak Halina
(1)
Baczała Ditta
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Bilewski Marek
(1)
Boenisch Beata
(1)
Bogdanowicz Marta
(1)
Borkowska Agnieszka
(1)
Borzyszkowska Halina
(1)
Butkowska Maria
(1)
Cedro Angelika
(1)
Charbicka Magdalena
(1)
Chodkowska Maria
(1)
Clarke Alan Douglas Benson
(1)
Clarke Ann Margaret
(1)
Czarniecki Stanisław
(1)
Czarnocka Marzenna
(1)
Cęcelek Grażyna
(1)
Dawidowicz Maria
(1)
Doman Glenn
(1)
Donocik Iwona
(1)
Dudek Sandra
(1)
Dul'nev Grigorij Mitrofanovič
(1)
Duliński Tomasz
(1)
Dziedzic Jan
(1)
Dziółko Marcin
(1)
Dłużniewska Agnieszka (pedagogika)
(1)
Feder Aleksandra
(1)
Firkowska-Mankiewicz Anna
(1)
Garus Katarzyna
(1)
Gałczyńska Wanda
(1)
Gerard Kira
(1)
Guratowska Katarzyna
(1)
Górecki Bronisław
(1)
Hryniewicka Anna
(1)
Hulek Aleksander
(1)
Jachimczak Beata
(1)
Jakubowski Stanisław
(1)
Jamińska Angelika
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(20)
2010 - 2019
(79)
2000 - 2009
(42)
1990 - 1999
(38)
1980 - 1989
(24)
1970 - 1979
(18)
1960 - 1969
(6)
1950 - 1959
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(35)
1989-2000
(2)
Kraj wydania
Polska
(232)
Język
polski
(227)
nieznany (po)
(4)
Odbiorca
Nauczyciele
(23)
Dyrektorzy szkół
(7)
Szkoły specjalne
(7)
Pedagodzy szkolni
(4)
Szkoły podstawowe
(4)
Nauczanie początkowe
(3)
Wychowawcy klas
(3)
Dzieci
(2)
Nadzór pedagogiczny
(2)
Pedagodzy
(2)
Pedagodzy specjalni
(2)
Szkoły zawodowe
(2)
Terapeuci
(2)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele szkół zawodowych
(1)
Nauczyciele techniki
(1)
Pracownicy oświaty
(1)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Studenci
(1)
Szkoła specjalna
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(104)
Nauczanie
(92)
Pedagogika specjalna
(23)
Nauczanie początkowe
(22)
Szkoła specjalna
(20)
Dziecko autystyczne
(18)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(18)
Edukacja ekologiczna
(16)
Autyzm
(15)
Dziecko niepełnosprawne
(15)
Pedagodzy specjalni
(12)
Szkolnictwo specjalne
(12)
Edukacja włączająca
(11)
Kształcenie integracyjne
(11)
Matematyka
(11)
Dziecko głuche
(10)
Niepełnosprawni umysłowo
(9)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(8)
Język polski
(7)
Szkoły ogólnodostępne
(7)
Uczniowie szkół specjalnych
(7)
Dziecko
(6)
Muzyka
(6)
Nauczyciele
(6)
Niepowodzenia szkolne
(6)
Programy nauczania
(6)
Dziecko zdolne
(5)
Historia
(5)
Młodzież niepełnosprawna umysłowo
(5)
Pedagodzy
(5)
Szkolnictwo podstawowe
(5)
Uczenie się
(5)
Zawód
(5)
Czytanie
(4)
Dzieci niepełnosprawne umysłowo
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Egzaminy gimnazjalne
(4)
Głusi
(4)
Komputer w szkole
(4)
Metoda ośrodków pracy
(4)
Mowa
(4)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(4)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(4)
Szkoły
(4)
Szkoły specjalne
(4)
Uczniowie
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Dostępność architektoniczna
(3)
Dyrektorzy szkół
(3)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dzieci mające trudności w uczeniu się
(3)
Dzieci z zaburzeniami rozwoju
(3)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(3)
Egzaminy szkolne
(3)
Gry edukacyjne
(3)
Gry i zabawy dziecięce
(3)
Integracja społeczna
(3)
Język migowy
(3)
Metoda Dobrego Startu
(3)
Metoda Sherborne
(3)
Niedostosowanie społeczne
(3)
Niepełnosprawni
(3)
Pisanie
(3)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(3)
Przemoc w szkole
(3)
Rytmika
(3)
Sherborne, Veronica (1922-1990)
(3)
Szkoły (budynki)
(3)
Sztuka
(3)
Słuch
(3)
Uczniowie szkół podstawowych
(3)
Wychowanie
(3)
Wychowanie w rodzinie
(3)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(3)
Aspiracje edukacyjne
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dyslalia
(2)
Dzieci autystyczne
(2)
Dziecko chore przewlekle
(2)
Dziecko niepełnosprawne fizycznie
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Osoby z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Prawo oświatowe
(2)
Programy nauczania szkoły podstawowej specjalnej
(2)
Przyroda
(2)
Rehabilitacja
(2)
Rehabilitacja medyczna
(2)
Rodzina
(2)
Rozwój dzieci i młodzieży
(2)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkolnictwo podstawowe specjalne
(2)
Szkolnictwo specjalne - metody terapeutyczne
(2)
Szkolnictwo specjalne - nauczanie
(2)
Szkoła Podstawowa Nr 33 Terapeutyczna (Toruń)
(2)
Technika
(2)
Terapia zajęciowa
(2)
Temat: czas
2001-
(13)
1989-
(7)
2001-0
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
2009-2010
(1)
Temat: miejsce
Polska
(9)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(23)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(17)
Ćwiczenia i zadania dla szkół specjalnych
(14)
Artykuł z czasopisma naukowego
(11)
Artykuł z czasopisma fachowego
(9)
Programy nauczania początkowego
(9)
Podręczniki dla szkół specjalnych
(7)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych specjalnych
(7)
Materiały pomocnicze
(6)
Materiały pomocnicze dla szkół specjalnych
(6)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(6)
Dokumenty elektroniczne
(4)
Artykuł problemowy
(3)
Dokumenty dźwiękowe
(3)
Opracowanie
(3)
Piosenka dziecięca polska
(3)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2)
Karty pracy ucznia
(2)
Podręczniki
(2)
Poradnik
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(2)
Programy nauczania dla szkół zawodowych specjalnych
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół specjalnych
(2)
Artykuł z czasopisma katolickiego
(1)
Artykuł z czasopisma teologicznego
(1)
Biografia
(1)
Czasopismo pedagogiczne
(1)
Felieton
(1)
Melodia z tekstem podłożonym
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Podręczniki dla szkół zawodowych specjalnych
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Program nauczania
(1)
Programy nauczania dla gimnazjów specjalnych
(1)
Raport
(1)
Raport z badań
(1)
Relacja
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(41)
Socjologia i społeczeństwo
(7)
Psychologia
(4)
Architektura i budownictwo
(3)
Historia
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Religia i duchowość
(1)
Tytuł czasopisma
Szkoła Specjalna
(5)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(4)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(3)
Wychowawca
(2)
Dyrektor Szkoły
(1)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(1)
Edukacja Medialna
(1)
Nowe w Szkole
(1)
Psychologia Wychowawcza
(1)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(1)
Wychowanie Techniczne w Szkole
(1)
Wychowanie na co Dzień
(1)
Wychowanie na co dzień
(1)
Życie Szkoły
(1)
232 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Książka jest cenną naukowo i bardzo potrzebną pozycją, opartą na wszechstronnym przeglądzie źródeł i wielopłaszczyznowym ujęciu problemów badawczych zogniskowanych na języku i jego roli w poznaniu. Monografię charakteryzuje świadoma interdyscyplinarność i polimetodologiczność badań. Rozumienie tekstu literackiego pokazane jest w ujęciu socjokognitywnym jako proces, który z jednej strony wymaga aktywizacji zasobów poznawczych i metapoznawczych ucznia z uszkodzonym słuchem, a z drugiej – ustalania zawartych w tekście znaczeń w wyniku dialogu z innymi, kompetentnymi członkami wspólnoty interpretacyjnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117010 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60433 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacje z serii ABC mówienia, czytania i pisania powstały przede wszystkim z myślą o nauczaniu dzieci z wadą słuchu. Pomoce te służą rozwijaniu świadomości językowej, nauce odczytywania mowy z ust, usprawnianiu słuchu fonemowego, poznawaniu i utrwalaniu liter, nauce czytania ze zrozumieniem oraz doskonaleniu sprawności manualnej. Książki te mogą być wskazówką dla nauczycieli oraz rodziców, w jaki sposób pracować z dziećmi, które z różnych przyczyn (często niełatwych do zdiagnozowania) mają trudności z nauką czytania ze zrozumieniem, samodzielnym układaniem zdań czy opanowaniem mowy dźwiękowej umożliwiającej komunikację z otoczeniem. Program edukacji wczesnoszkolnej ABC mówienia, czytania i pisania został opracowany na podstawie wieloletnich doświadczeń w pracy z dziećmi z wadą słuchu, obserwacji sposobów i metod pracy stosowanych przez logopedów i surdopedagogów oraz analizy literatury poświęconej problematyce osób z wadami słuchu. Bazą wyjściową programu stała się nowa podstawa programowa dla I cyklu edukacyjnego z 2014 roku (Dz.U. z 2014 r. poz. 803). Myślą przewodnią, jaka przyświecała napisaniu programu, było dobro dziecka niesłyszącego i wiara w to, że mimo swojej niepełnosprawności oraz dzięki systematycznej i wytrwałej pracy jest ono w stanie odnieść sukces zarówno w szkole, jak i w życiu osobistym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109026 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65442 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy publikacji: Gładyszewska-Cylulko Joanna, Cytowska Beata, Drzazga Agnieszka, Jagoszewska Iwona, Plichta Piotr i Szczupał Bernadeta Niniejsze opracowanie prezentuje specyfikę pracy i wsparcia w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawnościami, o różnych potrzebach edukacyjnych. Choć każdy z rodzajów niepełnosprawności wymaga nieco innych oddziaływań terapeutyczno-edukacyjnych, to niektóre zjawiska występujące w przestrzeni szkolnej dotykają wszystkich przedstawianych grup. Jednym z nich jest agresja rówieśnicza i przemoc (bullying). Temu tematowi została poświęcona pierwsza część monografii. Osoby z niepełnosprawnościami niekiedy występują w roli agresorów, ale częściej stają się ofiarami. Znajomość mechanizmów agresywnych realizowanych za pomocą nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (agresja elektroniczna i cyberbullying), a także zasad i praktycznych wskazówek odnośnie do postępowania profilaktycznego w sytuacji narażenia na przemoc może być pomocna dla pedagogów pracujących z osobami będącymi podmiotem niniejszej publikacji. W książce przybliżone zostały też zagadnienia dotyczące uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poruszono problemy wynikające ze specyfiki funkcjonowania tych dzieci, ujawniające się w sytuacji diagnozy, konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, doboru metod ich edukacji, rehabilitacji i wsparcia. Omówiono również kwestię pomocy rodzinie udzielanej przez szkołę oraz zasady współpracy pomiędzy tymi dwoma rodzajami otoczenia społecznego mającej na celu dobro dziecka. W dalszej części opracowania przedstawione zostały problemy uczniów z wadami wzroku i słuchu w kontekście działań ułatwiających ich edukację. Przybliżono wątki związane ze zmianami w zakresie regulacji prawnych, a także form kształcenia. Wszystkie problemy omawianych grup analizowano w odniesieniu do specyfiki ich funkcjonowania w różnych sferach rozwoju. Warto podkreślić w tym miejscu, że choć w szkołach ogólnodostępnych populacja osób z niepełnosprawnością wzrokową i słuchową jest liczna (zwłaszcza osób słabowidzących i słabosłyszących), to niewiele publikacji przybliża zagadnienia ich potrzeb w zakresie kształcenia i wychowania. Niniejsza monografia uzupełnia tę lukę, ułatwiając zrozumienie funkcjonowania uczniów z zaburzeniami widzenia i słyszenia. W obliczu trudności edukacyjnych może to sprzyjać efektywnemu wykorzystywaniu konkretnych metod postępowania omówionych w tej publikacji, jak też stymulować pedagogów do wynajdywania własnych sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych związanych ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi uczniów z wadami wzroku i słuchu. W publikacji poruszono również problematykę funkcjonowania dzieci przewlekle chorych w roli uczniów. Choroba przewlekła została tu potraktowana jako sytuacja trudna, wywołująca wiele negatywnych emocji i stanów psychicznych. Jednocześnie podkreślono wartość wsparcia społecznego w minimalizowaniu ograniczeń wynikających z tego rodzaju choroby. Na zakończenie książki ukazano sylwetkę dziecka z niepełnosprawnością ruchową oraz swoistość jego kształcenia i wychowania, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności zaspokajania potrzeby wyrażania siebie i porozumiewania się z innymi poprzez alternatywne i wspomagające formy komunikacji. Serdecznie zapraszamy do lektury!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51712 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41485 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47455 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 66086 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 06806 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 06400, 06705, 06401 (3 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 05257 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 08017, 08142 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 09680, 09681 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze karty pracy są przeznaczone dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawierają materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia, rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33716 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 590 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze opracowanie prezentuje specyfikę pracy i wsparcia w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawnościami, o różnych potrzebach edukacyjnych. Choć każdy z rodzajów niepełnosprawności wymaga nieco innych oddziaływań terapeutyczno-edukacyjnych, to niektóre zjawiska występujące w przestrzeni szkolnej dotykają wszystkich przedstawianych grup. Jednym z nich jest agresja rówieśnicza i przemoc (bullying). Temu tematowi została poświęcona pierwsza część monografii. Osoby z niepełnosprawnościami niekiedy występują w roli agresorów, ale częściej stają się ofiarami. Znajomość mechanizmów agresywnych realizowanych za pomocą nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (agresja elektroniczna i cyberbullying), a także zasad i praktycznych wskazówek odnośnie do postępowania profilaktycznego w sytuacji narażenia na przemoc może być pomocna dla pedagogów pracujących z osobami będącymi podmiotem niniejszej publikacji. W książce przybliżone zostały też zagadnienia dotyczące uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poruszono problemy wynikające ze specyfiki funkcjonowania tych dzieci, ujawniające się w sytuacji diagnozy, konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, doboru metod ich edukacji, rehabilitacji i wsparcia. Omówiono również kwestię pomocy rodzinie udzielanej przez szkołę oraz zasady współpracy pomiędzy tymi dwoma rodzajami otoczenia społecznego mającej na celu dobro dziecka. W dalszej części opracowania przedstawione zostały problemy uczniów z wadami wzroku i słuchu w kontekście działań ułatwiających ich edukację. Przybliżono wątki związane ze zmianami w zakresie regulacji prawnych, a także form kształcenia. Wszystkie problemy omawianych grup analizowano w odniesieniu do specyfiki ich funkcjonowania w różnych sferach rozwoju. Warto podkreślić w tym miejscu, że choć w szkołach ogólnodostępnych populacja osób z niepełnosprawnością wzrokową i słuchową jest liczna (zwłaszcza osób słabowidzących i słabosłyszących), to niewiele publikacji przybliża zagadnienia ich potrzeb w zakresie kształcenia i wychowania. Niniejsza monografia uzupełnia tę lukę, ułatwiając zrozumienie funkcjonowania uczniów z zaburzeniami widzenia i słyszenia. W obliczu trudności edukacyjnych może to sprzyjać efektywnemu wykorzystywaniu konkretnych metod postępowania omówionych w tej publikacji, jak też stymulować pedagogów do wynajdywania własnych sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych związanych ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi uczniów z wadami wzroku i słuchu. W publikacji poruszono również problematykę funkcjonowania dzieci przewlekle chorych w roli uczniów. Choroba przewlekła została tu potraktowana jako sytuacja trudna, wywołująca wiele negatywnych emocji i stanów psychicznych. Jednocześnie podkreślono wartość wsparcia społecznego w minimalizowaniu ograniczeń wynikających z tego rodzaju choroby. Na zakończenie książki ukazano sylwetkę dziecka z niepełnosprawnością ruchową oraz swoistość jego kształcenia i wychowania, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności zaspokajania potrzeby wyrażania siebie i porozumiewania się z innymi poprzez alternatywne i wspomagające formy komunikacji. Serdecznie zapraszamy do lektury! Autorzy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34769 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41448 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39919 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31710 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 28787 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 54595 P 3,4 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 185)
Osobie z głęboką niepełnosprawnością intelektualną przez bardzo długi okres czasu odmawiano miejsca w przestrzeni edukacyjnej. Pojawiła się ona w niej dopiero na mocy Rozporządzenie MEN z dnia 30 stycznia w sprawie zasad organizowania zajęć rewalidacyjno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży w stopniu głębokim (Dz. U. 1997 Nr 14. poz. 76). Niniejsza książka stanowi efekt realizacji projektu badawczego, którego celem było ukazanie niejednoznaczności rozumienia statusu osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w polskim systemie edukacji. Ową niejednoznaczność oddaje w pełni termin rzeczywistość (nie)edukacyjna osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36138 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja poświęcona została debacie nad kondycją zawodu nauczyciela w wymiarze przeszłości, teraźniejszości oraz przyszłości, nad wyzwaniami stawianymi przed przedstawicielami zawodu nauczyciela, problemami i trudnościami, z jakimi muszą się zmagać pedagodzy we współczesnym świecie oraz nad perspektywami rozwoju profesji nauczycielskiej. Wymiana myśli i doświadczeń nad nauczycielem służy jednocześnie pogłębionej refleksji nad współczesnym uczniem, nad determinantami procesu jego wychowania i edukacji oraz nad jego przyszłością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 117513 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53642 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43258 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36104 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49631 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41442 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dyskusja dotycząca problemu startu zawodowego osób z niepełnosprawnością jest tematem istotnym dla prawidłowego funkcjonowania społeczeństwa i jakości życia poszczególnych jego uczestników. W myśl obecnie obowiązującej polityki społecznej osoby z niepełnosprawnością nie tylko mogą, ale są wręcz zachęcane do uczestnictwa w społeczeństwie obywatelskim. Wciąż jednak struktury samorządowe nie są wystarczająco przygotowane do wspierania tego typu inicjatyw - pisze we wstępie autorka opracowania, wskazując równocześnie na sposoby i modele naprawcze tego wycinka społecznej rzeczywistości. Rozważa ona poszczególne elementy składające się na jakość życia i udział i ich wpływ na funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością. Głównym z nich jest edukacja, czyli "jeden, z pierwszych obszarów, w których może dojść do zniesienia barier różnicujących pozycję osoby w grupie, a tym samym dać wszystkim równe szanse dostępu". Publikacja jest próba dopełnienia twierdzenia o niezwykle istotnej wadze prawidłowego diagnozowania rezultatów działań edukacyjnych podejmowanych wobec osób z niepełnosprawnością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104751 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47722 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38474 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31877 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44464 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Niniejsze karty pracy są przeznaczone dla I etapu nauczania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym. Zawierają materiał z trzech obszarów: samoobsługi, uspołecznienia, rozwijania sprawności i umiejętności. Tematyka kart pracy odpowiada rozkładowi materiału nauczania dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną i umożliwia pełną realizację treści zawartych w podstawie programowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33720 (1 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. GF. 531 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej