Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(55)
Forma i typ
Książki
(55)
Poradniki i przewodniki
(21)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Dostępność
dostępne
(89)
wypożyczone
(12)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(25)
Czytelnia Piła
(3)
Wypożyczalnia Chodzież
(18)
Wypożyczalnia Czarnków
(17)
Czytelnia Czarnków
(3)
Wypożyczalnia Trzcianka
(8)
Wypożyczalnia Złotów
(20)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(8)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Autor
Cieślak Piotr
(4)
Zgrychowa Irena
(3)
Łubkowska Kazimiera
(3)
Czechowska Zyta
(2)
Horneman Jurie
(2)
Stańdo Jacek
(2)
Sękowska Aleksandra
(2)
Sękowski Stefan
(2)
Werner Grzegorz
(2)
Adasik-Danieluk Ewa
(1)
Bartosiewicz Józef
(1)
Bańkowski Zdzisław
(1)
Bilska Agnieszka
(1)
Blaszkowski Krzysztof
(1)
Borg Sy
(1)
Brauner Krzysztof
(1)
Błaszczak Krzysztof
(1)
Chorzewski Krzysztof
(1)
Czech-Czerniak Dorota
(1)
Danieluk Maciej
(1)
Davis Katie
(1)
Detlaf Jacek
(1)
Donat Wolfram
(1)
Enoka Seth
(1)
Greczyło Tomasz
(1)
Haratyk Paulina
(1)
Hatter Clyde
(1)
Jachymek Karol
(1)
Jankun Magdalena
(1)
Kalinowski Kasper
(1)
Kloski Liza Wallach
(1)
Kloski Nick
(1)
Kluczewski Jerzy
(1)
Konatowicz Krzysztof
(1)
Kopeć Adam (informatyk)
(1)
Koszlajda Adam
(1)
Kula Krzysztof
(1)
Machalska Marta
(1)
Maciąg Klaudyna
(1)
Marcela Mikołaj
(1)
Marston Mick
(1)
Masłowski Krzysztof
(1)
Obem Anna
(1)
Olechowski Jerzy
(1)
Palak Tomasz
(1)
Pempel Marek
(1)
Pempel Stanisław
(1)
Pieleszek Marcin
(1)
Pietrasik-Kulińska Kinga
(1)
Pietrzykowski Józef
(1)
Pisarski Marek
(1)
Pliszka Daniel
(1)
Pobiega Edyta
(1)
Pobiega Katarzyna
(1)
Przeradowski Jan
(1)
Rajca Piotr
(1)
Rathman Tadeusz
(1)
Sande Carter
(1)
Sande Warren
(1)
Sawko Katarzyna
(1)
Scott Marc
(1)
Serafinowicz Agnieszka
(1)
Sielicka Klara
(1)
Skaldawski Edward
(1)
Small Gary W
(1)
Smyczek Marek
(1)
Song Jimmy
(1)
Stasiak Marika
(1)
Steinberg Joseph
(1)
Subbotin Vladimir
(1)
Sweigart Al
(1)
Szostek - Radomska Marta
(1)
Szuba Dorota
(1)
Słodowy Adam
(1)
Vorgan Gigi
(1)
Wardejn Juliusz
(1)
Werner Katarzyna
(1)
Winkowska-Nowak Katarzyna
(1)
Wołczyk Krzysztof
(1)
Woźniak Michał
(1)
Wróbel Katarzyna
(1)
Węglińska Renata
(1)
Śliwowski Kamil
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(27)
1980 - 1989
(10)
1970 - 1979
(4)
1960 - 1969
(2)
Okres powstania dzieła
2001-
(28)
Kraj wydania
Polska
(55)
Język
polski
(55)
Odbiorca
9-13 lat
(5)
Dzieci
(5)
6-8 lat
(3)
Młodzież
(3)
Klasa 1
(2)
Klasa 2
(2)
Klasa 3
(2)
Klasa 4
(2)
Klasa 5
(2)
Klasa 6
(2)
Klasa 7
(2)
Klasa 8
(2)
Nauczyciele
(2)
Nauczyciele informatyki
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Rodzice
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły średnie
(2)
14-17 lat
(1)
Administratorzy sieci komputerowych
(1)
Dorośli
(1)
Menedżerowie
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Pracownicy wiedzy
(1)
Programiści
(1)
Projektanci aplikacji multimedialnych, animacji i gier komputerowych
(1)
Przedszkola
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Internet
(7)
Programowanie (informatyka)
(7)
Technologie informacyjno-komunikacyjne
(7)
Matematyka
(6)
Pomoce dydaktyczne
(5)
Zabawki
(5)
Cyberbezpieczeństwo
(4)
Majsterkowanie
(4)
Media społecznościowe
(4)
Metale
(4)
Metody aktywizujące
(4)
Python (język programowania)
(4)
Cyberkultura
(3)
Dzieci
(3)
Roboty ręczne
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Aplikacja internetowa
(2)
Aplikacja mobilna
(2)
Chemia
(2)
Drewno
(2)
Fizyka
(2)
Gospodarstwo domowe
(2)
Informatyka (przedmiot szkolny)
(2)
JavaScript
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie
(2)
Programy komputerowe
(2)
Smartfon
(2)
Technologia
(2)
Technologia chemiczna
(2)
Technologia informacyjna (IT)
(2)
Aplikacje internetowe
(1)
Barwniki
(1)
Bezpieczeństwo informacyjne
(1)
Bezpieczeństwo teleinformatyczne
(1)
Bitcoin
(1)
Blockchain
(1)
C (język programowania)
(1)
Chartle
(1)
Copywriting internetowy
(1)
Cyberprzestrzeń
(1)
Cyberprzestępczość
(1)
Dane statystyczne
(1)
Dojrzewanie
(1)
Drogi bitumiczne
(1)
Drukarka 3D
(1)
Drukowanie 3D
(1)
E-learning
(1)
Excel
(1)
GeoGebra
(1)
Geografia
(1)
Google
(1)
Google Charts
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry komputerowe
(1)
Informacja
(1)
Języki programowania
(1)
Klej
(1)
Kosmetyka
(1)
Kryptowaluta
(1)
Kształcenie otwarte
(1)
Maszyny
(1)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(1)
Materiały budowlane
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody nauczania
(1)
Minecraft
(1)
Multimedia
(1)
Mózg
(1)
Napoje
(1)
Nastolatki
(1)
Nowe media (komunikacja)
(1)
Ocenianie kształtujące
(1)
Ochrona danych
(1)
Ogrodnictwo
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Otwarte zasoby edukacyjne
(1)
Owady szkodliwe
(1)
Papier
(1)
Phyphox
(1)
Pictovia
(1)
Pieniądz elektroniczny
(1)
Platformy edukacyjne
(1)
Poczta elektroniczna
(1)
Powłoki ochronne
(1)
Praca dyplomowa
(1)
Pracownia matematyczna
(1)
Prawo autorskie
(1)
Prawo nowych technologii
(1)
Prezentacje multimedialne
(1)
Programowanie
(1)
Projektowanie stron WWW
(1)
Przemysł chemiczny
(1)
Rachunek prawdopodobieństwa
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Scratch
(1)
Scratch (język programowania)
(1)
Sieć komputerowa
(1)
Sieć komputerowa lokalna
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Poradnik
(21)
Poradniki
(17)
Scenariusze zajęć
(9)
Publikacja bogato ilustrowana
(3)
Fotografia
(1)
Gry komputerowe
(1)
Podręczniki
(1)
Dziedzina i ujęcie
Informatyka i technologie informacyjne
(28)
Edukacja i pedagogika
(5)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Matematyka
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Psychologia
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Styl życia, moda i uroda
(1)
55 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka „Smartfon również dla seniora” dedykowana jest wszystkim osobom chcącym w pełni poznać i wykorzystać możliwości współczesnego smartfona. Zdarza się, że nowoczesne telefony użytkujemy już od dawna ale bardzo często ograniczamy się tylko do podstawowych czynności jakimi są dzwonienie czy pisanie SMSów. Czasami nie wiemy o tym, że smartfonem możemy sterować naszym telewizorem lub użyć go jako urządzenie udostępniające Internet naszemu laptopowi lub innemu urządzeniu mobilnemu. Książka adresowana jest również dla każdego seniora, który coraz częściej w ręku trzyma smartfona i zastanawia się w jaki sposób skontaktować się ze swoim wnukiem, odebrać jego zdjęcie, zobaczyć profil znajomego na Facebooku, czy też przykładowo poprowadzić wideorozmowę z osobą mieszkającą na drugim kontynencie. Autorzy książki oparli się na smartfonach posiadających różne wersje systemu Android, które co prawda są bardzo podobne do siebie, lecz dla osób początkujących mogą być odczuwalne różnice pomiędzy telefonami różnych producentów. Treść tej publikacji pisana jest bardzo przystępnym językiem, co pozwala nie tylko na łatwe przyswajanie wiedzy ale przysłowiowo potrafi „wciągnąć” czytelnika.(Opis pochodzi od Wydawcy).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114710 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cyberbezpieczeństwo dla bystrzaków / Joseph Steinberg ; przekład Grzegorz Werner. - Wydanie II. - Gliwice : Helion, © 2023. - 370, [6] stron : ilustracje ; 23 cm.
(W Prostocie Tkwi Siła)
Cyberbezpieczeństwo dotyczy dziś każdego. Nowe, zaktualizowane wydanie Cyberbezpieczeństwa dla bystrzaków pomoże Ci chronić osobiste informacje i zabezpieczyć dane biznesowe. Dowiedz się, co się dzieje z plikami, które przechowujesz online. Pracuj bezpiecznie w domu i unikaj dezinformacji. Upewnij się, że Twoje zdjęcia, hasła i inne ważne dane są chronione przed hakerami. A jeśli wpadną w niepowołane ręce? Wyjaśniamy, jak zidentyfikować problem i jak go rozwiązać. Pozwól, by ta książka stała się Twoim cyfrowym obrońcą. W książce: broń się przed cyberatakami ; określ mocne i słabe punkty swojego cyberbezpieczeństwa ; skuteczniej chroń dane osobowe i biznesowe ; usuwaj skutki naruszeń bezpieczeństwa ; poznaj możliwości kariery w branży cyberbezpieczeństwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 117877 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53726 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43397 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53724 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Od pomysłu do przemysłu : projekty IT w praktyce / Adam Koszlajda. - Gliwice : Wydawnictwo Helion, cop. 2019. - 296 stron. : ilustracje ; 24 cm.
Dowiedz się, co zrobić, aby Twój projekt IT zakończył się sukcesem Dlaczego tak wiele projektów IT kończy się porażką? Co zrobić, aby Twoja inwestycja nie poszła na marne? Jakie praktyki wdrożeniowe systemów IT pozwolą Ci osiągnąć sukces? Gdzie warto i należy inwestować swój czas i uwagę, realizując projekt IT? Poznaj odpowiedzi na te pytania i podejdź profesjonalnie do swojego projektu! To nie jest typowy podręcznik do zarządzania projektami informatycznymi, zawężony do jednej konkretnej i uniwersalnej technologii. Autor wskazuje krok po kroku, jak w praktyce zdefiniować, zrealizować i wdrożyć z sukcesem nowy system informatyczny lub zaktualizować istniejący. Szczegółowo przedstawia proces przygotowania i odbioru projektu IT z perspektywy biznesowej. Publikacja odnosi się do rynku polskiego, polskich problemów i praktyk... negatywnych i pozytywnych. Znajdziesz tu szablony konkretnych dokumentów i przydatnych procedur, takich jak procedura odbioru gotowej aplikacji. Książka ta omawia również kwestię inwestowania w dokumentację systemu - do jakiego stopnia i kiedy warto to robić, jakie są możliwe podejścia do testowania rozwiązań, jak wycenić planowane prace, jak zadbać o odpowiednie doświadczenie użytkownika (UX) i jak unikać pułapek związanych z uzależnieniem się od jednego dostawcy usług IT. Cały sporządzony materiał został stworzony na podstawie doświadczeń praktycznych, z uwzględnieniem paradygmatu efektywności kosztowej oraz koncentracji na osiągnięciu oczekiwanego rezultatu biznesowego. Wszystko to zostało opatrzone licznymi przykładami i ponad 100 rysunkami. W tej książce znajdziesz: Opis etapów poprzedzających uruchomienie projektu IT Sposoby prowadzenia projektów informatycznych Narzędzia i metody wykorzystywane w analizie biznesowej i systemowej Definiowanie zakresu i sposobu zapewniania zgodności projektu z wymaganiami Procedury odbioru projektu i testowanie aplikacji Zapewnianie właściwego UX i metody wyceny projektów Zobacz już dziś, jak prawidłowo przygotowywać i odbierać projekty informatyczne!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115088 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41710 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Małe sieci, stosowane przez rodziny lub niewielkie firmy, są łakomym kąskiem dla różnego rodzaju przestępców. Polują oni na dane osobowe, wrażliwe dane medyczne i identyfikacyjne, a także na własność intelektualną. Wielu właścicieli małych sieci nie zabezpiecza ich wystarczająco, tymczasem konsekwencje kradzieży poufnych czy wrażliwych informacji mogą być śmiertelnie poważne. Rozwiązanie problemu znajdziesz w tej książce. Została ona napisana specjalnie z myślą o osobach, które administrują małymi sieciami, dysponują niewielkim budżetem i ograniczonym wsparciem profesjonalistów. Dzięki niej zrozumiesz podstawy zabezpieczania łączności sieciowej i poznasz sposoby zabezpieczania sieci przy niewielkim nakładzie pieniędzy i czasu. Opanujesz uznane techniki hartowania systemów, takie jak mapowanie sieci, śledzenie stanu urządzeń i rozpoznawanie nietypowej aktywności, która może sygnalizować atak. Zagłębisz się w sposoby eliminowania luk w zabezpieczeniach i zapobiegania dostępowi do urządzeń mobilnych i stacjonarnych, a nawet punktów końcowych IoT. Dowiesz się też, jak wdrażać własne strategie backupu, a także wykrywać i blokować złośliwe oprogramowanie i ransomware. Nauczysz się: używać zapór do filtrowania ruchu sieciowego tworzyć plan segmentacji sieci i zarządzać dostępem użytkowników szyfrować i chronić komunikację sieciową ukrywać wrażliwe dane przechwytywać i analizować ruch sieciowy korzystać z Security Onion i otrzymywać alarmy o podejrzanej aktywności
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 118315 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Mistrz Excela w 20 dni : kurs z ćwiczeniami / Adam Kopeć. - Wydanie nowe rozszerzone. - Warszawa : Adam Kopeć, 2019. - 336 stron : ilustracje ; 24 cm.
Wskazówki i triki ułatwiające codzienne korzystanie z Excela Profesjonalne zastosowania pokazane na przykładach Przykłady rozwiązań konkretnych problemów dotyczących między innymi: tabel przestawnych, formatowania warunkowego, profesjonalnych wykresów Wszystko pokazane krok po kroku, z czytelnymi, kolorowymi ilustracjami Książka niezbędna dla każdego, kto używa Excela w pracy i do rozliczeń Ta książka to niezawodny sposób, by skutecznie nauczyć się zaawansowanej obsługi Excela. Przystępne porady mają formę 22 rozmów. Do każdej porady w książce możemy pobrać specjalne pliki szkoleniowe - ćwiczenia - ze strony www.ksplus.pl.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 117374 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Internet a prawo : jak się nie potknąć? : poradnik dla twórców / Tomasz Palak. - Gliwice : Helion S.A., copyright 2021. - 152 strony : fotografie, ilustracje ; 21 cm.
(Onepress)
Jak nie wywalić się o paragraf. Jeżeli jesteś aktywny online, szczególnie jeśli zarabiasz w świecie wirtualnym, musisz być czujny. I świadomy tego, co wolno, a czego absolutnie nie można robić z cudzym dziełem. Niektóre kwestie są oczywiste: nie należy kopiować, posługiwać się bez zgody właściciela jego znakiem towarowym, obrażać. To wiadomo. Inne rzeczy, pozostające na granicy prawa i bezprawia, a notorycznie zdarzające się w sieci, nie są już tak jasne. Bo czy wolno na przykład przerobić udostępnione przez kogoś zdjęcie na mem? Czy można wyprzedzić właściciela popularnego nazwiska i zarejestrować sobie pod nim domenę internetową? Albo czy dopuszczalne jest linkowanie wszystkiego z dowolnej strony WWW? Tomasz Palak, radca prawny, bloger i entuzjasta e-świata, uważa, że prawa w sieci najlepiej uczyć się na błędach. Oczywiście raczej cudzych niż własnych. W książce przytacza więc rozmaite historie, które przydarzyły się autentycznym osobom oraz markom i w błyskotliwy, a zarazem prosty do zrozumienia sposób wyjaśnia, kto popełnił błąd. Pisze, na czym on polega, i podpowiada, co zrobić, by tego błędu (a co za tym idzie - kłopotów i odszkodowania) uniknąć. Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116995 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Twoja własna gra / Jurie Horneman ; tłumaczenie Piotr Cieślak ; CoderDojo. - Gliwice : Helion, copyright 2019. - 91, [4] strony : ilustracje ; 23 cm.
(Baw się Kodem ; 2)
W poprzednim tomie Nanonauci, którzy założyli własne Dojo Nano, wymyślili i napisali stronę internetową. Teraz przyszedł czas na grę. Będzie to prosta gra działająca w przeglądarce internetowej. Do kodowania posłuży Ci świetny język JavaScript, którym posługują się najlepsi programiści! W książce znajdziesz dokładne wyjaśnienie, jak przygotować komputer do pracy, do czego służą poszczególne części kodu i w jaki sposób rozwiązywać problemy. Stworzysz specjalny świat i takie zjawiska jak grawitacja. Dowiesz się, jak rysować i animować postaci w grze: będą biegać, skakać i zderzać się z robotami. Oczywiście, zaprogramujesz również punktację i "utratę części zdrowia" po kolizji gracza z robotem. Szybko zauważysz, że grę można rozwijać i uzupełniać o nowe elementy - jeśli tylko tego zapragniesz! W tej książce: podstawowe zasady pracy podczas programowania funkcje, obiekty, pętle i inne elementy kodu oraz ich wykorzystanie gruntowne podstawy JavaScriptu przeciążanie funkcji, generowanie liczb losowych, wykonywanie obliczeń debugowanie kodu pomysły na ulepszanie gry.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35168 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48349 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nauka programowania to świetny pomysł, ale musimy Cię ostrzec: programowanie wciąga! Jeśli nauczysz się porozumiewać z komputerem w jego języku, szybko zorientujesz się, że napisanie własnej gry, skryptu do złożonych obliczeń czy funkcjonalnej aplikacji do codziennego użytku daje wielką satysfakcję i sprawia mnóstwo radości. Co więcej, programowania można nauczyć się niemal w każdym wieku. Wystarczy odrobina cierpliwości i konsekwencji! Trzymasz w ręce chyba najlepszy podręcznik do nauki programowania dla osób absolutnie początkujących — nawet takich, które komputera używają wyłącznie do przeglądania stron i obsługi poczty. W sposób szczególny nadaje się on dla dzieci, ale skorzystają z niego również dorośli, którzy chcą poznać podstawy programowania. Jasno i klarownie przedstawiono tu wszystkie niezbędne informacje, a liczne (bardzo zabawne) przykłady pozwalają na głębsze zrozumienie prezentowanych treści. Nauka odbywa się w języku Python. Jest to język łatwy w nauce, a przy tym bardzo popularny i wciąż rozwijany. Co więcej, przyswojenie sobie Pythona pozwala na szybką naukę innych języków!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113641 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51206 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33980 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47502 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67158 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przewodnik po cyfrowym świecie, w którym żyją nasze dzieci. Który z rodziców czy nauczycieli nie załamuje rąk na widok tego, ile czasu dzieci spędzają przed ekranami? „Tracisz czas w tym internecie” – wzdychają. „Ile można grać?!” – denerwują się. „Odłóż ten nieszczęsny telefon!” – krzyczą. Dr Karol Jachymek, medioznawca, badacz i wykładowca akademicki związany z Uniwersytetem SWPS, od lat przygląda się zjawiskom w sieci oraz temu, co robią w niej nasze dzieci. O swoich wnioskach opowiada rodzicom i osobom pracującym z młodymi ludźmi. Nie ukrywa, że fascynują go możliwości, jakie dają dziś media społecznościowe, że widzi ich ogromny potencjał wspólnototwórczy, że bawią go memy, dramy i emoji oraz że docenia to, ilu przydatnych rzeczy można się nauczyć dzięki sprawnemu używaniu sieci. Nie oznacza to, że nie zauważa zagrożeń. Owszem, dostrzega je, ale proponuje w swojej książce inne niż dominująca perspektywa, empatyczne spojrzenie na świat mediów cyfrowych. Nie straszy nimi, a w przystępny sposób edukuje dorosłych, zabierając ich w podróż po fascynującym i pełnym możliwości świecie, który jest dla wielu współczesnych dzieci ich naturalnym środowiskiem – czy tego chcemy, czy nie [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 118352 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Większość z nas nie jest w stanie wyobrazić sobie dnia bez internetu. Dostęp do informacji, kontakt ze znajomymi, zakupy w sieci, przelewy online, wirtualna edukacja... Nowy, wspaniały świat wszechobecnej technologii, która oferuje nieograniczone możliwości. Niestety, w świecie tym obecni są nie tylko ludzie prawi. Sieć, a wraz z nią my sami, coraz częściej pada ofiarą nieuczciwych członków cyfrowej społeczności. Z miesiąca na miesiąc rośnie liczba przestępstw dokonywanych w internecie. Pojawiają się programy, które paraliżują całe firmy, organizacje, instytucje itd., narażając je na bardzo dotkliwe straty. Zwykli ludzie tracą pieniądze jako ofiary wyłudzeń lub po prostu włamań na konta bankowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116083 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta książka jest wyjątkowo zwięzłym podręcznikiem, dzięki któremu błyskawicznie zdobędziesz wiedzę potrzebną do zrozumienia działania języka C. Wystarczy, że oprócz tej książki dysponujesz komputerem z dostępem do internetu, płytką Raspberry Pi Zero lub Zero W, paroma diodami LED, opornikami, płytką prototypową i przewodami oraz choćby podstawową wiedzą o programowaniu, a w krótkim czasie poszerzysz horyzonty, zdobędziesz kilka nowych umiejętności i przyswoisz nowy język. Jeśli chcesz się nauczyć pracy z komponentami sprzętowymi, uzyskać pełną kontrolę nad wykonywaniem programu czy też wycisnąć ze swojego systemu maksimum wydajności - właśnie w tej książce znajdziesz wiedzę, dzięki której osiągniesz swoje cele.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48215 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Baw się kodem : twoja własna gra / Jurie Horneman ; tłumaczenie Piotr Cieślak. - Gliwice : Helion, 2017. - 64 strony : ilustracje kolorowe ; 23 cm.
W klubie CoderDojo młodzi ludzie rozwijają pasję programowania, spotykają się z podobnymi sobie zapaleńcami, aby uczyć się nowych rzeczy i wspólnie, pod opieką mentora, realizować niesamowite projekty. Kluby CoderDojo powstają w wielu miejscach na świecie, również w Polsce. Jeśli masz możliwość, koniecznie weź udział w zajęciach. Możesz też po prostu założyć i poprowadzić własne Dojo. Jako że będzie mniejsze niż CoderDojo, nazwij je Dojo Nano. W Dojo Nano można razem z przyjaciółmi robić wiele ciekawych rzeczy związanych z programowaniem i komputerami, na przykład napisać własną, najprawdziwszą grę! W poprzednim tomie Nanonauci, którzy założyli własne Dojo Nano, wymyślili i napisali stronę internetową. Teraz przyszedł czas na grę. Będzie to prosta gra działająca w przeglądarce internetowej. Do kodowania posłuży Ci świetny język JavaScript, którym posługują się najlepsi programiści! W książce znajdziesz dokładne wyjaśnienie, jak przygotować komputer do pracy, do czego służą poszczególne części kodu i w jaki sposób rozwiązywać problemy. Stworzysz specjalny świat i takie zjawiska jak grawitacja. Dowiesz się, jak rysować i animować postaci w grze: będą biegać, skakać i zderzać się z robotami. Oczywiście, zaprogramujesz również punktację i "utratę części zdrowia" po kolizji gracza z robotem. Szybko zauważysz, że grę można rozwijać i uzupełniać o nowe elementy - jeśli tylko tego zapragniesz!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42029 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta publikacja to przewodnik dla nauczycieli po ogólnie dostępnych aplikacjach, które można wykorzystać podczas zajęć z uczniami. Autor wyjaśnia, w jaki sposób wykorzystać TiK w edukacji oraz omawia 100 aplikacji, które doskonale sprawdzają się podczas szkolnych zajęć. Przedstawione narzędzia są uniwersalne. Można je zastosować na różnych zajęciach. Niewątpliwym atutem tej książki jest rozdział zatytułowany Bank pomysłów, w którym znalazły się sprawdzone pomysły na wykorzystanie poszczególnych aplikacji. Swoje patenty zdradzają m.in. znani i cenieni Superbelfrzy RP: Marta Florkiewicz-Borkowska, Joanna Krzemińska, Jolanta Okuniewska, Agnieszka Bilska, Anita Plumińska-Mieloch, Joanna Świercz, Zyta Czechowska, Jolanta Majkowska, Dorota Czech Czerniak, Przemysław Staroń, Dawid Łasiński i Maciej Danieluk - autor publikacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 116004 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52891 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42551 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35631 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 49205 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67928 (1 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115686 A (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Komunikacja)
Budujesz markę osobistą w sieci? Jesteś soloprzedsiębiorcą? Chcesz rozwijać bloga i social media, ale nie wiesz, jak i o czym pisać? Ta książka pomoże ci to zmienić. Znajdziesz w niej wiedzę niezbędną do tego, aby pisać, publikować i działać w internecie, a także ćwiczenia i zadania, dzięki którym niemal natychmiast zaczniesz to robić. Ważne, aby zdobyta wiedza nie zostawała wyłącznie w twojej głowie, ale przekładała się także na praktykę.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53417 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Z książki Twórz w języku Python własne gry komputerowe dowiesz się, jak tworzyć gry komputerowe w tym popularnym języku programowania. Nawet jeżeli jest to twoje pierwsze spotkanie z programowaniem. Zaczniesz od klasycznych gier, takich jak Szubienica, Zgadywanka Liczbowa oraz Kółko i Krzyżyk, aby następnie zająć się pisaniem bardziej zaawansowanych programów: poszukiwania skarbów w trybie tekstowym i animowanej gry zręcznościowej z efektami dźwiękowymi. Jednocześnie poznasz najważniejsze pojęcia programistyczne i matematyczne, które pomogą ci wykonać kolejny krok w karierze programisty.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47557 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 67177 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114390 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48348 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Marzysz o tworzeniu własnych gier komputerowych? Chcesz wydać polecenie swojemu komputerowi, by odparł atak latających robotów? Czas zacząć naukę programowania! Dowiedz się: jak stworzyć kosmiczną grę; jak zaprogramować złudzenie optyczne; jak wydawać polecenia gadającym duszkom. To proste wprowadzenie w świat kodowania pomoże ci poznać języki programowania: Scratch i Python.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114573 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 51432 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41580 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34263 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47821 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej