Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(1314)
IBUK Libra
(31)
Forma i typ
Książki
(742)
Artykuły
(566)
Publikacje dydaktyczne
(151)
Publikacje fachowe
(95)
Publikacje naukowe
(52)
E-booki
(31)
Poradniki i przewodniki
(29)
Publikacje informacyjne
(11)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Proza
(2)
Audiobooki
(1)
Czasopisma
(1)
Druki ulotne
(1)
Gry i zabawki
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(1870)
wypożyczone
(156)
nieokreślona
(10)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(463)
Czytelnia Piła
(35)
Wypożyczalnia Chodzież
(352)
Czytelnia Chodzież
(9)
Wypożyczalnia Czarnków
(300)
Czytelnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(250)
Czytelnia Trzcianka
(6)
Wypożyczalnia Złotów
(304)
Czytelnia Złotów
(12)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(222)
Czytelnia Wągrowiec
(53)
Informatorium
(2)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(3)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(23)
Autor
Kloskowska Adriana
(19)
Czerniawska Ewa
(18)
Rudniański Jarosław
(15)
Goetz Magdalena
(14)
Włodarski Ziemowit
(14)
Garstka Tomasz
(11)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(11)
Niemierko Bolesław
(11)
Woj Olga
(11)
Brześkiewicz Zbigniew W
(9)
Ilska Paulina
(8)
Kruszewski Krzysztof
(8)
Pieter Józef
(8)
Sawiński Julian Piotr
(8)
Buzan Tony
(7)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(7)
Kapuścińska-Kozakiewicz Justyna
(7)
Minge Krzysztof
(7)
Minge Natalia
(7)
Łoskot Małgorzata
(7)
Bąbel Przemysław
(6)
Guzowska-Dąbrowska Małgorzata
(6)
Ledzińska Maria
(6)
Naprawa Renata
(6)
Szurawski Marek
(6)
Tanajewska Alicja
(6)
Zimbardo Philip G
(6)
Żylińska Marzena
(6)
Filipiak Ewa
(5)
Kordziński Jarosław
(5)
Kozłowski Waldemar
(5)
Matiugin Igor J
(5)
Orczyk Józef
(5)
Pietrasiński Zbigniew
(5)
Pomianowska Małgorzata
(5)
Radzicki Józef
(5)
Łuba Małgorzata
(5)
Bandura Ludwik
(4)
Brophy Jere E
(4)
Buhlmann Rosemarie
(4)
Czebiołko Anna
(4)
Cęcelek Grażyna
(4)
Fearns Anneliese
(4)
Gozdek-Michaëlis Katarzyna
(4)
Grzywniak Celestyna
(4)
Hankała Andrzej
(4)
Hollins Peter
(4)
Janowski Andrzej
(4)
Jurek Anna
(4)
Jóźwiak Bożena
(4)
Lisicki Michał
(4)
Skura Małgorzata
(4)
Szwed Tomasz
(4)
Taraszkiewicz Małgorzata
(4)
Umińska Agnieszka
(4)
Urbanowicz Adriana
(4)
Zielińska Ewa
(4)
Łukasiewicz Monika
(4)
Śliwerski Bogusław
(4)
Bogdanowicz Marta
(3)
Budzik Małgorzata
(3)
Dix Paul
(3)
Dryden Gordon
(3)
Dziamska Dorota
(3)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(3)
Dłużniewski Bohdan
(3)
Elsner Danuta
(3)
Gilewicz Joanna
(3)
Goddard Sally
(3)
Gregorczyk Grażyna
(3)
Głoskowska-Sołdatow Małgorzata
(3)
Harmin Merrill
(3)
Janowska Zofia
(3)
Jastrząb Jadwiga
(3)
Johnson Robert L
(3)
Jąder Mariola
(3)
Kałuba-Korczak Anna
(3)
Kondrat Dorota
(3)
Kostera Monika
(3)
Kulpa Jan
(3)
Kupisiewicz Małgorzata
(3)
Kuszak Kinga
(3)
Kwieciński Zbigniew
(3)
Lewowicki Tadeusz
(3)
Materska Maria
(3)
Nawalany Dorota
(3)
Niebrzydowski Leon
(3)
Niedźwiecka Barbara
(3)
Pawlik Olga
(3)
Pikiel Sylwia
(3)
Putkiewicz Zygmunt
(3)
Radwańska Anna
(3)
Reid Gavin
(3)
Rojek Marcin
(3)
Rossowski Dariusz
(3)
Skałbania Barbara
(3)
Sosin Irena
(3)
Spitzer Manfred
(3)
Stern André
(3)
Strelau Jan
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(231)
2010 - 2019
(436)
2000 - 2009
(370)
1990 - 1999
(151)
1980 - 1989
(62)
1970 - 1979
(56)
1960 - 1969
(31)
1950 - 1959
(6)
1940 - 1949
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(516)
1989-2000
(28)
1901-2000
(3)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(1342)
Język
polski
(1324)
nieznany (po)
(14)
angielski
(2)
niemiecki
(1)
nieznany (pl)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(275)
Pedagodzy
(117)
Dyrektorzy szkół
(71)
Pedagodzy szkolni
(44)
Wychowawcy klas
(39)
Dorośli
(36)
Nauczyciele języka polskiego
(35)
Nauczyciele akademiccy
(28)
Nauczyciele przedszkoli
(25)
Szkoły podstawowe
(25)
Rodzice
(23)
Nauczyciele nauczania początkowego
(18)
Klasa 7.
(16)
Klasa 8.
(16)
Nauczyciele matematyki
(16)
Nauczyciele języków
(15)
Szkoły ponadpodstawowe
(12)
Biolodzy
(11)
Klasa 6.
(11)
Nauczyciele biologii
(11)
Doradcy zawodowi
(10)
Nauczyciele bibliotekarze
(8)
Wychowawcy małych dzieci
(8)
Nauczyciele historii
(7)
Szkoły średnie
(7)
Bibliotekarze
(6)
Klasa 4.
(6)
Klasa 5.
(6)
Młodzież
(6)
Terapeuci
(6)
Coachowie
(5)
Dzieci
(5)
Biblioterapeuci
(4)
Psycholodzy
(4)
Psycholodzy szkolni
(4)
Studenci
(4)
Szkoły wyższe
(4)
9-13 lat
(3)
Nauczyciele fizyki
(3)
Nauczyciele geografii
(3)
Pracownicy oświaty
(3)
Szkoły specjalne
(3)
Uczniowie
(3)
Klasa 1.
(2)
Klasa 2.
(2)
Klasa 3.
(2)
Licea
(2)
Menedżerowie
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Nauczyciele języka niemieckiego
(2)
Pracodawcy
(2)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(2)
Socjoterapeuci
(2)
Terapeuci zajęciowi
(2)
Trenerzy pracy
(2)
14-17 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Animatorzy kultury
(1)
Coache
(1)
Dyrektorzy przedszkoli
(1)
Edukatorzy
(1)
Gimnazja
(1)
Grupa wiekowa 6-8 lat
(1)
Grupa wiekowa 9-13 lat
(1)
Grupa wiekowa Dzieci
(1)
Lekarze
(1)
Literatura polska
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nauczyciele języka angielskiego
(1)
Nauczyciele języka francuskiego
(1)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Pracownicy HR
(1)
Pracownicy naukowi
(1)
Pracownicy wiedzy
(1)
Przedszkola
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Sportowcy
(1)
Szkoły ponadgimnazjalne
(1)
Trenerzy
(1)
Wychowawcy świetlic
(1)
Wykładowcy na kursach
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(5)
Literatura polska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Przynależność kulturowa Literatura polska
(1)
Temat
Uczenie się
(957)
Nauczanie
(187)
Motywacja uczenia się
(153)
Uczniowie
(109)
Pamięć
(93)
Dziecko
(70)
Nauczyciele
(68)
Niepowodzenia szkolne
(63)
Metody nauczania
(57)
Mózg
(52)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(51)
Motywacja
(48)
Język niemiecki
(46)
Mnemotechnika
(39)
Myślenie
(39)
Nauczanie początkowe
(39)
Psychologia
(39)
Praca umysłowa
(38)
Osobowość
(36)
Szkolnictwo
(35)
Dysleksja i dysgrafia
(34)
Wychowanie
(33)
Samokształcenie
(32)
Kształcenie
(31)
Komunikowanie się
(30)
Uczucia
(30)
Czytanie
(29)
Matematyka
(28)
Uczenie się - motywacja
(27)
Nauczyciel - uczeń - stosunki
(26)
Organizacja ucząca się
(26)
Inteligencja (psychol.)
(25)
Oceny szkolne
(25)
Efektywność nauczania
(24)
Języki
(24)
Pedagogika
(23)
Kształcenie ustawiczne
(22)
Myślenie twórcze
(22)
Psychologia rozwojowa
(22)
Stres
(22)
Dziecko zdolne
(21)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(20)
Ocenianie kształtujące
(20)
Strategie uczenia się
(20)
Zachowanie
(20)
Zdolności
(20)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(19)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(19)
Współdziałanie
(19)
Oświata dorosłych
(18)
Spostrzeganie
(18)
Młodzież
(17)
Pisanie
(17)
Psychologia wychowawcza
(17)
Wychowanie w rodzinie
(17)
Agresywność
(16)
Dojrzałość szkolna
(16)
Nauczanie języków obcych
(16)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(16)
Zmysły
(16)
Dzieci
(15)
Neuroedukacja
(15)
Rodzice
(15)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(15)
Wiedza
(15)
Poznanie
(14)
Zespół ADHD
(14)
Gry edukacyjne
(13)
Gry i zabawy
(13)
Pedagogika specjalna
(13)
Pomoce dydaktyczne
(13)
Samopoznanie
(13)
Twórczość
(13)
Uczniowie klas początkowych
(13)
Wzrok
(13)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(12)
Poczucie własnej wartości
(12)
Psychoterapia
(12)
Słuch
(12)
Trudności
(12)
Uwaga (psychol.)
(12)
Zarządzanie wiedzą
(12)
Diagnoza pedagogiczna
(11)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(11)
Innowacje
(11)
Język angielski
(11)
Język polski (przedmiot szkolny)
(11)
Praca zespołowa
(11)
Przemoc
(11)
Psychologia społeczna
(11)
Rodzina
(11)
Szkoły
(11)
Uczenie się języków obcych
(11)
Autyzm
(10)
Dziecko niepełnosprawne
(10)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(10)
Kinezjologia edukacyjna
(10)
Klasa szkolna (socjol.)
(10)
Kompetencje kluczowe
(10)
Komunikacja interpersonalna
(10)
Temat: dzieło
Dom dzienny, dom nocny
(1)
Wiktor Lato, ilustrator
(1)
Włam się do mózgu
(1)
Temat: czas
2001-
(164)
1989-2000
(13)
2001-0
(7)
1901-2000
(4)
1989-
(4)
1801-1900
(1)
1901-
(1)
1945-
(1)
1945-1989
(1)
2009-2010
(1)
Temat: miejsce
Polska
(25)
Finlandia
(3)
Niemcy
(2)
Województwo mazowieckie (1999- )
(2)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Estonia
(1)
Europa
(1)
Gliwice (woj. śląskie)
(1)
Litwa
(1)
Rumunia
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie ; okolice)
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Ukraina
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
polska
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(484)
Artykuł z czasopisma fachowego
(289)
Artykuł z czasopisma naukowego
(43)
Poradnik
(32)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(31)
Scenariusz zajęć
(30)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(27)
Poradniki
(26)
Podręczniki akademickie
(25)
Ćwiczenia i zadania
(21)
Poradniki dla nauczycieli
(19)
Opracowanie
(18)
Materiały pomocnicze
(14)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(13)
Monografia
(12)
Raport z badań
(12)
Wydawnictwa popularne
(12)
Artykuł fachowy
(11)
Artykuł z czasopisma biologicznego
(11)
Artykuł z czasopisma matematycznego
(11)
Poradniki dla rodziców
(10)
Praca zbiorowa
(10)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(9)
Podręcznik
(9)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(8)
Artykuł z czasopisma historycznego
(8)
Dokumenty elektroniczne
(8)
Podręczniki
(7)
Karty pracy ucznia
(6)
Scenariusze zajęć
(5)
Czasopismo matematyczne
(4)
Materiały konferencyjne
(4)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(3)
Artykuł z czasopisma fizycznego
(3)
Dokumeny elektroniczne
(3)
Film
(3)
Gry i zabawy
(3)
Opowiadania i nowele
(3)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych specjalnych
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z czasopisma geograficznego
(2)
Artykuł z czasopisma literackiego
(2)
Bajki i baśnie
(2)
Czasopismo pedagogiczne
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Encyklopedie
(2)
Gry edukacyjne
(2)
Gry komputerowe
(2)
Gry komputerowe dla dzieci
(2)
Materiały pomocnicze dla szkół
(2)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(2)
Poradniki i przewodniki
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(2)
Aforyzmy
(1)
Ankieta
(1)
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł z czasopisma katolickiego
(1)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Bibliografia
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Film edukacyjny
(1)
Ilustracje
(1)
Komiksy
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Książki mówione
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Podręczniki dla dzieci
(1)
Podręczniki do nauczania początkowego
(1)
Podręczniki szkolne
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Program nauczania
(1)
Publicystyka
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Relacja
(1)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(1)
Scenariusze zajęć do nauczania początkowego
(1)
Streszczenie w języku angielskim
(1)
Szkice literackie
(1)
Wydaw. popularne
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(634)
Psychologia
(72)
Językoznawstwo
(24)
Socjologia i społeczeństwo
(19)
Matematyka
(15)
Medycyna i zdrowie
(12)
Praca, kariera, pieniądze
(12)
Rozwój osobisty
(9)
Historia
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(6)
Literaturoznawstwo
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(5)
Fizyka i astronomia
(3)
Geografia i nauki o Ziemi
(2)
Kultura i sztuka
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Biologia
(1)
Filozofia i etyka
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(43)
Meritum
(41)
Dyrektor Szkoły
(39)
Polonistyka
(29)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(26)
Życie Szkoły
(26)
Psychologia w Szkole
(18)
Matematyka
(16)
Gazeta Szkolna
(14)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(14)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(13)
Edukacja Wczesnoszkolna
(12)
Biologia w Szkole
(11)
Ruch Pedagogiczny
(11)
Sygnał
(11)
Edukacja i Dialog
(10)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(10)
Nowa Szkoła
(10)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(10)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(9)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(9)
Głos Nauczycielski
(9)
Języki Obce w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(8)
Remedium
(8)
Wychowanie w Przedszkolu
(8)
Języki Obce w Szkole
(7)
Kwartalnik Pedagogiczny
(7)
Wszystko dla Szkoły
(7)
Biblioteka w Szkole
(6)
Wiadomości Historyczne
(6)
Wychowanie na Co Dzień
(6)
Bliżej Przedszkola
(5)
Język Polski w Gimnazjum
(5)
Trendy
(5)
Charaktery
(4)
Wychowanie na co dzień
(4)
Wychowawca
(4)
Forum Oświatowe
(3)
Język Polski w Szkole IV - VI
(3)
Nauczyciel i Szkoła
(3)
Nowe w Szkole
(3)
Szkoła Specjalna
(3)
WychowujMy! : dorosłym o dzieciach
(3)
Chowanna
(2)
Dyrektor Szkoły: miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(2)
Dzieci : Magazyn dla Rodziców
(2)
Edukacja : kwartalnik naukowy
(2)
Fizyka w Szkole : czasopismo dla nauczycieli
(2)
Geografia w Szkole
(2)
Przegląd Psychologiczny
(2)
Psychologia Wychowawcza
(2)
Terapia Specjalna Dzieci i Dorosłych
(2)
Twoje Dziecko
(2)
Warsztaty Polonistyczne
(2)
Wiadomości Historyczne z Wiedzą o Społeczeństwie
(2)
Biblioteka Centrum Informacji
(1)
Biblioteka Szkolne Centrum Informacji
(1)
Europa dla Aktywnych : kwartalnik beneficjentów programów edukacyjnych
(1)
Fizyka w Szkole z Astronomią : czasopismo dla nauczycieli
(1)
Kultura i Edukacja
(1)
Nauczanie Początkowe
(1)
Opieka Wychowanie Terapia
(1)
Oświata Mazowiecka
(1)
Praca Socjalna
(1)
Praca z uczniem mającym trudności z matematyką : poradnik metodyczny, diagnozy, karty ćwiczeń i gry : szkoła podstawowa klasy IV-VI
(1)
Problemy Alkoholizmu
(1)
Studia Edukacyjne
(1)
Szkoła : miesięcznik dyrektora
(1)
Wiadomości Opinie Materiały
(1)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(1)
Wychowanie Na Co Dzień
(1)
Zeszyty Szkolne
(1)
Świat Problemów
(1)
Świetlica w Szkole
(1)
1345 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 42310 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Artykuły zebrane w prezentowanym tomie naświetlają różnorodne aspekty teoretyczne i praktyczne nauczania języka polskiego jako obcego [...]. Nie do przecenienia jest zarówno ich wartość poznawcza, jak i metodyczna. Będą stanowić cenną pomoc dydaktyczną w pracy lektora języka polskiego jako obcego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45682 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedstawiona praca naukowa cechuje się ważnymi refleksjami dydaktycznymi godnymi zastosowania w procesach nauczania. W części pierwszej autorzy - pedagodzy z wielu ośrodków akademickich analizują nminimalizację niepowodzeń edukacyjnych jako priorytet w dziedzinie kształcenia. Szczególne miejsce poświęcono zatem przeciwdziałaniu i analizie niepowodzeń szkolnych, problemowi analfabetyzmu, motywowaniu do nauki uczniów sprawiających trudności wychowawcze. W części drugiej analizie poddane zostały relacje szkoły i środowiska jako przestrzenie edukacyjnego dialogu, omówiono kompetencje emocjonalne nauczyciela, ale także uwagę zwrócono na nowe tendencje w kształceniu, jakie niesie edukacja medialna. Przedstawiono także zagrożenia, jakie może powodować cyberświat.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109553 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49278 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46033 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64655 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Podręcznik stanowi zaawansowany kurs na temat współczesnych teorii organizacji i zarządzania. Zawiera informacje dotyczące wybranych istotnych kierunków i tendencji, które są powszechnie znane w Europie i Stanach Zjednoczonych, a z którymi polski czytelnik do tej pory miał ograniczony kontakt. Główne obszary tematyczne podręcznika stanowią: współczesny kontekst organizowania - organizacja w relacjach z otoczeniem, różnorodność świata organizacji - metafory i archetypy, społeczne i techniczne elementy organizacji - powiązania i ewolucja, współczesne trendy w zarządzaniu - teoria i praktyka, badania współczesnych organizacji - wybrane metody i ich implikacje.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106051 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32240 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64558 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Niniejsza publikacja stanowi trzeci tom z cyklu PLEJ, czyli PsychoLingwistycznych Eksploracji Językowych. Jej celem, podobnie jak poprzednich, jest popularyzacja najnowszych osiągnięć w dziedzinie nauczania i uczenia się języków obcych wśród młodych badaczy. Ze względu na charakter artykułów, książka ta została podzielona na trzy części. Pierwsza z nich skupia artykuły dotyczące procesów uczenia się oraz nauczania języków obcych z różnych perspektyw; druga zbiera artykuły przedstawiające wyniki badań nad procesem przyswajania oraz nauczania języków obcych; trzecia natomiast traktuje o praktycznych aspektach związanych z nauczaniem i uczeniem się języków obcych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autorka akcentuje potrzebę poszerzania przestrzeni semantycznej w dyskursie podręcznikowym oraz konieczność uprawnienia przez szkołę otwartości poznawczej, co daje dzieciom/uczniom prawo do: - wyrastania z egocentrycznego oglądu świata i poszerzania horyzontów własnej egzystencji o cele ogólne i wybiegające w przyszłość; - poznawania siebie, rozumnego pielęgnowania indywidualności sprzężonej z empatią, odpowiedzialnością i troską o dobro ogólne; - budowanie własnej tożsamości w dialogu z innymi, przy poszanowaniu inności w zróżnicowanej kulturowo wspólnocie oraz roztropnego spożytkowania czasu i przestrzeni oraz radzenia sobie z przeciwnościami losu. Książka zawiera wyniki wnikliwych analiz zrekonstruowanych przez autorkę dyskursów podręcznikowego i dziecięcego oraz ich dramatyczną konfrontację. Paradygmat kognitywistyczny, rozumiany jako nowy kontekst teoriopoznawczy w badaniach edukacyjnych, stworzył możliwość uchwycenia podręcznikowych i uczniowskich sposobów kategoryzacji, dominujących typów racjonalności (taksonomicznej lub potocznej), a także stereotypowego i aksjologicznego opisu rzeczywistości.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czy czas pandemii COVID-19 i kształcenia zdalnego trwale zmienił polską szkołę? Czy po nadrobieniu zaległości programowych system szkolny będzie dążył do status quo sprzed pandemii? Czy wymuszone sytuację rozwiązania technologiczne i nowe kompetencje nauczycieli i uczniów zostaną wykorzystane? Te i podobne pytania nurtują naukowców i praktyków, a prowadzone w obszarze edukacji badania przybliżają nas do odnalezienia odpowiedzi. Prezentowanym raportem badawczym włączamy się w dyskusję nad rzeczywistością kształcenia zdalnego i przewidywaniami co do jego bliższych i dalszych konsekwencji. Książka jest finalnym raportem z badań nad procesem uczenia się w czasie pandemii COVID-19, prowadzonych w roku szkolnym 2020/2021 przez zespół badawczy z Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i firmę VULCAN (operatora jednego z najpopularniejszych dzienników elektronicznych – UONET+). Wyniki badań, które obudowaliśmy ramą teoretyczną dotyczącą sytuacji w Polsce w okresie pandemii, a także dynamiki cyfrowego świata ucznia, teorii uczenia się wspomaganego technologicznie i procesu kształtowania kompetencji cyfrowych, to próba określenia, jak doświadczenia kształcenia na odległość zmieniają wyobrażenia i oczekiwania uczniów i uczennic wobec szkoły, a szczególnie ich preferencje dotyczące uczenia się.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Księga jubileuszowa zawiera 24 teksty z zakresu szeroko rozumianej edukacji dorosłych, inspirowane tematyką badawczą oraz publikacjami prof. Ewy Solarczyk-Ambrozik. Monografia podzielona jest na trzy części. W pierwszej zamieszczono refleksje dotyczące teorii i praktyki edukacji całożyciowej. Część druga poświęcona jest tematyce doradztwa karierowego i funkcjonowania człowieka dorosłego w pracy. Trzecia część to refleksja nad rolą edukacji dorosłych we wspieraniu rozwoju jednostek, społeczności i środowisk, dotycząca zagadnień inkluzji społecznej, polityki oświatowej i aktywności obywatelskiej. Ten wyjątkowy zbiór tekstów może być inspiracją nie tylko dla teoretyków zajmujących się zagadnieniem edukacji dorosłych czy osób zainteresowanych andragogiką, pedagogiką pracy, poradoznawstwem albo polityką oświatową, ale także dla praktyków implementujących założenia LLL (lifelong learning) – uczenia się przez całe życie – do codziennych praktyk.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93282, 93281, 93280 (3 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43469 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34832 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44987 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63771 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dyskusja dotycząca problemu startu zawodowego osób z niepełnosprawnością jest tematem istotnym dla prawidłowego funkcjonowania społeczeństwa i jakości życia poszczególnych jego uczestników. W myśl obecnie obowiązującej polityki społecznej osoby z niepełnosprawnością nie tylko mogą, ale są wręcz zachęcane do uczestnictwa w społeczeństwie obywatelskim. Wciąż jednak struktury samorządowe nie są wystarczająco przygotowane do wspierania tego typu inicjatyw - pisze we wstępie autorka opracowania, wskazując równocześnie na sposoby i modele naprawcze tego wycinka społecznej rzeczywistości. Rozważa ona poszczególne elementy składające się na jakość życia i udział i ich wpływ na funkcjonowanie osób z niepełnosprawnością. Głównym z nich jest edukacja, czyli "jeden, z pierwszych obszarów, w których może dojść do zniesienia barier różnicujących pozycję osoby w grupie, a tym samym dać wszystkim równe szanse dostępu". Publikacja jest próba dopełnienia twierdzenia o niezwykle istotnej wadze prawidłowego diagnozowania rezultatów działań edukacyjnych podejmowanych wobec osób z niepełnosprawnością.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104751 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47722 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38474 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31877 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44464 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wychowanie, obok kształcenia i opieki, to główne zadania współczesnej szkoły. Oczekuje się od niej, aby była nie tylko instytucją nauczającą, ale także chroniącą indywidualność każdego ucznia, przygotowującą do świadomego i wartościowego uczestnictwa w życiu społecznym oraz do kierowania własnym rozwojem i samorealizacji. Szczególną rolę w procesie wychowania szkolnego odgrywają nauczyciele - wychowawcy klas. Od ich wiedzy, umiejętności, postaw i zaangażowania w dużej mierze zależy stosunek uczniów do obowiązków szkolnych, nastawienie i motywacja do nauki, funkcjonowanie w grupie rówieśniczej, a w konsekwencji jakość życia szkolnego. Bardzo ważne dla skuteczności podejmowanych przez nauczyciela działań wychowawczych jest pozyskanie dla współpracy rodziców. Tym głównym kierunkom refleksji pedagogicznej nad wychowaniem w szkole poświęcone jest niniejsze opracowanie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105759 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48409 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38878 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32192 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45011 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64228 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tom kontynuuje zagadnienia dotyczące pracy pedagogicznej z dzieckiem w wieku przed- i wczesnoszkolnym, prezentowane w poprzednich tomach serii wydawniczej. Publikacja adresowana jest do nauczycieli, studentów i rodziców dzieci w wieku przed- i wczesnoszkolnym zainteresowanych problematyką rozwoju i wychowania na tym etapie edukacyjnym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106961 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 48942 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39239 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 32417 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 45322 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64203 P 2,5 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Kartezjusz uważał, że umysł istnieje niezależnie od mózgu. Dzisiaj, prawie czterysta lat po śmierci francuskiego filozofa, nadal nie do końca rozumiemy, jak z elektrycznych i chemicznych procesów zachodzących w mózgu wyłania się umysł. Niniejsza książka przedstawia zarys odpowiedzi, jakie udało się do tej pory na ten temat uzyskać. Mam głęboką nadzieję, że jej lektura zachęci cię do tego, by dowiedzieć się więcej o tym wspaniałym narządzie umysłu, który znajduje się w twojej głowie. Z tekstu Profesor Gary L. Wenk zebrał w tej książce najbardziej podstawowe, a jednocześnie rzetelne i aktualne informacje na temat ludzkiego mózgu, a następnie przedstawił je w języku i formie przystępnych dla czytelnika niespecjalisty. Poszczególne rozdziały zawierają odpowiedzi na następujące pytania: Jak wyewoluował mózg? Co to są emocje? Co to są halucynacje? Jak się uczymy? W jaki sposób nasza dieta wpływa na nasze myślenie i samopoczucie? Co się dzieje ze starzejącym mózgiem? W jaki sposób mózg tworzy wspomnienia? Dlaczego pacjenci z chorobą Alzheimera mają takie kłopoty z pamięcią? Jak leczy się utratę pamięci? Jak leczy się depresję? Dlaczego tak źle śpimy, kiedy mamy depresję? Dlaczego osoby chore na schizofrenię słyszą głosy? Dlaczego jestem uzależniony od kawy? W jaki sposób flora jelitowa wspomaga mózg? Czy przyprawy są dobre dla mózgu? Jak z wiekiem zmienia się sen? Czy istnieją cudowne leki na starzenie się mózgu? Czy mózgi kobiet i mężczyzn różnią się od siebie?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Mimo że całokształt procesu uczenia się niewątpliwie przebiega w mózgu, często zapominamy, że odbiera on informacje sensoryczne ze środowiska za pośrednictwem ciała i ukazuje to, jak owo środowisko jest przez mózg odbierane. Kontrola postawy odzwierciedla integrację ośrodkowego układu nerwowego (OUN) i wspiera funkcjonowanie osi mózg−ciało. Niedojrzałość lub zakłócenia funkcjonalne w tym obszarze wpływają na zdolność mózgu do przyswajania i przetwarzania informacji. Jedną z metod oceny dojrzałości i integralności funkcjonowania OUN jest badanie odruchów pierwotnych oraz posturalnych. Ich obecność lub brak na podstawowych etapach rozwoju staje się dla nas oknem, przez które możemy przyjrzeć się funkcjonowaniu OUN, co ułatwia doświadczonemu profesjonaliście identyfikację objawów niedojrzałości bądź dysfunkcji neurologicznej. Istnieje coraz większa liczba dowodów naukowych wspierających teorię, zgodnie z którą umiejętności motoryczne wspierają proces uczenia się i są zaangażowane w regulację emocjonalną i zachowanie. Od chwili powstania w 1975 roku Instytut Psychologii Neurofizjologicznej (The Institute for Neuro-Physiological Psychology – INPP) w Chester jest miejscem, w którym prowadzi się pionierskie badania nad wpływem niedojrzałych odruchów pierwotnych i posturalnych na uczenie się i zachowanie, tworzy się protokoły oceny nieprawidłowych odruchów i związanych z nimi funkcji. Tam właśnie powstała specyficzna metoda terapeutyczna (tzw. metoda INPP). Wyniki badań, prowadzonych przez ponad 30 lat zarówno w INPP, jak i w niezależnych ośrodkach, wskazują, że istnieje ścisły związek między niedojrzałymi odruchami okresu niemowlęcego, brakiem osiągnięć szkolnych i podwyższonym poziomem lęku w dorosłym życiu oraz że program terapeutyczny nakierowany na bezpośrednią stymulację i integrację odruchów pierwotnych oraz posturalnych może spowodować korzystne zmiany w tych obszarach. Książka Jak osiągać sukcesy w nauce. Uwaga, równowaga, koordynacja przedstawia zarys podstawowej teorii, opis mechanizmów i markerów rozwojowych oraz wpływu niedojrzałych odruchów na funkcjonowanie dziecka w starszym wieku, które specjalistom zajmującym się edukacją i zdrowiem dzieci mogą pomóc w rozpoznawaniu oznak dysfunkcji neurologicznych i ich konsekwencji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Na czym polega dojrzałość umysłowa dziś, dla Twojego pokolenia, które niedługo może być określane jako pokolenie ekranów i aplikacji? Na pierwszym roku studiów w szczególny sposób ujawni się dylemat: czy imitować wzorce znalezione w źródłach, czy twórczo je przekształcać i wykazać inwencję oraz oryginalność. Ten podręcznik ma pomóc Ci rozeznać się w całkiem podstawowych umiejętnościach i kompetencjach potrzebnych w samodzielnym uczeniu się. Postaraliśmy się zebrać najprostsze i najzwięźlejsze porady i przepisy dla rozpoczynających studia, a więc dla Ciebie! Te kompetencje będą ważne nie tylko tu i teraz, na UŁ, ale w samodzielnym uczeniu się przez całe życie. Jarosław Płuciennik Kinga Klimczak
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W monografii „(Auto)refleksja pedagogiczna nauczyciela edukacji wczesnoszkolnej. Wgląd w praktykę” ukazano teoretyczne, metodologiczne i empiryczne aspekty codziennej pracy nauczyciela na I etapie kształcenia. Praca dotyczy swoistej refleksji i autorefleksji nauczyciela, który na co dzień powinien umieć optymalnie zaprojektować, zaplanować i zorganizować, a następnie zrealizować, skontrolować i ocenić nie tylko pracę uczniów (w ramach procesu nauczania-uczenia się), ale i swoją własną. Podjęto próbę ukazania nowego ujęcia refleksji i autorefleksji nauczyciela w kontekście teorii uczenia się przez działanie Wojciecha Kojsa i ukazanej w jej ramach istoty działania badawczego podmiotu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zasadniczym celem pracy jest ustalenie wpływu zarządzania talentami na orientację na uczenie się przedsiębiorstw. Jego realizacja wymagała opracowania spójnych koncepcji obu zagadnień oraz ich empirycznej weryfikacji. Autorka ocenia programy i procesy zarządzania talentami w Polsce, zajmuje się problemem modelowania organizacji uczącej się oraz przedstawia wyniki swoich badań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Psychologia. Kluczowe koncepcje to pięć tomów solidnej wiedzy psychologicznej, podanej w niezwykle przystępny i przyjazny sposób. Nowe wydanie zostało zaktualizowane o wyniki badań z ostatnich lat oraz najbardziej aktualne zagadnienia. Podręcznik ten może służyć zarówno studentom, jak i entuzjastom psychologii. Philip Zimbardo, zwany „twarzą i głosem psychologii”, wraz z Robertem Johnsonem i Vivian McCann przybliżają Czytelnikom podstawowe teorie i pojęcia psychologii. Strukturę podręcznika Autorzy zaplanowali tak, by ułatwiała uczenie się i zapamiętywanie materiału, a także zachęcała do krytycznego myślenia. Liczne przykłady, ćwiczenia i zadania pozwalają odnieść wiedzę psychologiczną do własnego doświadczenia i dostrzec jej zastosowania w codziennym życiu. W tomie II, Motywacja i uczenie się, Czytelnicy znajdą odpowiedzi na pytania: - Co nas motywuje? - Jakie procesy sterują naszymi emocjami? - Jak psychologia poznawcza wyjaśnia uczenie się? - W jaki sposób powstają wspomnienia? - Dlaczego pamięć czasami nas zawodzi i co możemy z tym zrobić? Autorzy porządkują najważniejsze teorie emocji i motywacji, objaśniają mechanizmy warunkowania klasycznego i instrumentalnego oraz opisują, w jaki sposób psychologia poznawcza wyjaśnia proces uczenia się. Ostatni rozdział Autorzy poświęcili naturze pamięci i możliwościom jej usprawniania. Czytelnik dowie się także, jak wykorzystując krytyczne myślenie, rozstrzygać kontrowersyjne zagadnienia: czy „wykrywacze kłamstw” naprawdę wykrywają kłamstwa? Czy każdy z nas prezentuje odrębny „styl uczenia się”? Czy możliwe jest odzyskanie utraconych wspomnień?
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Redaktorowi, profesorowi Wiktorowi Żłobickiemu, z całą pewnością udało się zgromadzić w tomie takie egzemplifikacje transgresji w edukacji, które – jak wyeksponował to we wstępie – „są stałym elementem edukacji w wymiarze nie tylko grupowym, ale także jednostkowym/ indywidualnym, i towarzyszą człowiekowi na różnych etapach jego życia, dając szanse na rozwój, lecz stanowiąc również o barierach, które ów rozwój utrudniają czy wręcz uniemożliwiają”. Mamy tutaj przy tym do czynienia – jak pisze słusznie redaktor – z „edukacją, która przybiera formę swoistej gry o wykorzystanie potencjału rozwojowego jednostki”.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110216/T.1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46212 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej