Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(321)
IBUK Libra
(48)
Forma i typ
Książki
(224)
Artykuły
(94)
E-booki
(48)
Publikacje naukowe
(24)
Publikacje fachowe
(18)
Publikacje dydaktyczne
(14)
Czasopisma
(3)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Publikacje informacyjne
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Dostępność
dostępne
(413)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(132)
Czytelnia Piła
(7)
Wypożyczalnia Chodzież
(63)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(44)
Wypożyczalnia Trzcianka
(30)
Czytelnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(67)
Czytelnia Złotów
(5)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(45)
Czytelnia Wągrowiec
(9)
Informatorium
(6)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(12)
Zbiory specjalne Czarnków-Wypożyczalnia
(2)
Autor
Luberda Michał
(6)
Krajewska-Tartakowska Barbara
(4)
Lewczuk Aleksander
(4)
Sosińska-Kalata Barbara
(4)
Szafranek Ryszard
(4)
Czerniak Stanisław
(3)
Fazlagić Jan
(3)
Głodek Paweł
(3)
Jarosz Adam
(3)
Kozioł Leszek
(3)
Krajna Andrzej
(3)
Krzemień-Ojak Sław
(3)
Krzyżanowska Anna
(3)
Lewicka Maria
(3)
Moszyński Kazimierz
(3)
Niżnik Józef
(3)
Perechuda Kazimierz
(3)
Praca zbiorowa
(3)
Sordylowa Barbara
(3)
Biliński Lucjan
(2)
Brdulak Jakub
(2)
Bruckman Amy S
(2)
Centkowski Jerzy
(2)
Chmielecki Andrzej
(2)
Chuchro Ewa
(2)
Chymkowski Roman
(2)
Czekaj Janusz
(2)
Fic Maciej
(2)
Haffer Mirosław
(2)
Jemielniak Dariusz
(2)
Kania Beata
(2)
Kielisiak Katarzyna
(2)
Kowalska Małgorzata
(2)
Koźmiński Andrzej Krzysztof
(2)
Kubin Jerzy
(2)
Kuciński Kazimierz
(2)
Kurjata Joanna
(2)
Lendzion Jarosław Piotr
(2)
Madajczyk Czesław
(2)
Mannheim Karl
(2)
Materska Katarzyna
(2)
Miziński Jan
(2)
Montessori Maria
(2)
Okoń Wincenty
(2)
Oleksyn Tadeusz
(2)
Olszewski Lucjan
(2)
Radomski Wojciech
(2)
Ryk Leszek
(2)
Scheler Max
(2)
Sikorska Joanna
(2)
Suchodolski Bogdan
(2)
Sujak-Lesz Krystyna
(2)
Trzmielak Dariusz M
(2)
Weresa Marzenna
(2)
Wiśniewska Magdalena
(2)
Woźniak Jacek
(2)
Wójtowski Michał
(2)
Węgrzecki Adam
(2)
Zielińska Agnieszka
(2)
Znaniecki Florian
(2)
Łobejko Stanisław
(2)
Aaint-Saens Camille. Karnawał zwierząt. Łabędź
(1)
Afeltowicz Łukasz
(1)
Aleksandrowicz Julian
(1)
Aleksandrowicz Renata
(1)
Amsterdamski Stefan
(1)
Amstrong Luis. No one else but you (trad.)
(1)
Apanowicz Jerzy
(1)
Arkabus Agata
(1)
Armstrong Michael
(1)
Auleytner Julian
(1)
Babik Wiesław
(1)
Bach Jan Sebastian. Koncert Brandeburski G-dur, BWV 1048
(1)
Bach Jan Sebastian. Preludium i fuga a-moll, BWV 543
(1)
Bach Jan Sebastian. Suita orkiestrowa h-moll 2, BWV 1067
(1)
Baczyński Krzysztof Kamil. Wiersze wojenne
(1)
Balcerzak Adam P
(1)
Banaś Bernardyna
(1)
Baraniewski
(1)
Barge J. Kevin
(1)
Bartnicka Alicja
(1)
Bartosz Bogna
(1)
Bartuzi Katarzyna
(1)
Bartók. Allegro barbaro
(1)
Beethoven Ludwig van. Sonata cis-moll zwana księżycową
(1)
Beethoven Ludwig van. Symfonia V c-moll cz.1- Allegro con brio
(1)
Behr Valentin
(1)
Bendyk Edwin
(1)
Berger Peter L
(1)
Bergier Tomasz
(1)
Bessard Sylvie
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Białokur Marek (1974- )
(1)
Bibrowski Władysław
(1)
Bielecka Maria
(1)
Bizet Gerges. Carmen. Habanera z I aktu
(1)
Bobrowska Agnieszka
(1)
Bojarska-Sokołowska Agnieszka
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Borowiecki Ryszard
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(60)
2010 - 2019
(135)
2000 - 2009
(113)
1990 - 1999
(16)
1980 - 1989
(23)
1970 - 1979
(15)
1960 - 1969
(4)
1950 - 1959
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(114)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(367)
Język
polski
(355)
nieznany (po)
(11)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(60)
Nauczyciele bibliotekarze
(16)
Pedagodzy
(12)
Bibliotekarze
(10)
Doradcy zawodowi
(8)
Dyrektorzy szkół
(7)
Nauczyciele historii
(4)
Szkoły średnie
(4)
Wychowawcy klas
(4)
Klasa 6.
(3)
Klasa 7.
(3)
Klasa 8.
(3)
Nauczyciele fizyki
(3)
Nauczyciele wiedzy o społeczeństwie
(3)
Rodzice
(3)
Szkoły wyższe
(3)
Biblioterapeuci
(2)
Coachowie
(2)
Dorośli
(2)
Klasa 4.
(2)
Klasa 5.
(2)
Menedżerowie
(2)
Nauczyciele języków
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Psycholodzy szkolni
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele chemii
(1)
Nauczyciele filozofii
(1)
Nauczyciele informatyki
(1)
Nauczyciele języka niemieckiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Nauczyciele zawodu
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Pracownicy wiedzy
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Wiedza
(92)
Zarządzanie wiedzą
(65)
Popularyzacja wiedzy
(44)
Wiedza o społeczeństwie (przedmiot szkolny)
(40)
Wiedza o kulturze
(33)
Gospodarka oparta na wiedzy
(27)
Nauczanie
(23)
Innowacje
(20)
Kadry
(17)
Przedsiębiorstwo
(17)
Uczenie się
(17)
Zarządzanie
(16)
Historia (przedmiot szkolny)
(13)
Nauka
(13)
Organizacja ucząca się
(12)
Wiedza o społeczeństwie
(10)
Konkursy wiedzy
(8)
Menedżerowie
(7)
Nauczyciele
(7)
Uczniowie
(7)
Informacja
(6)
Informatyka
(6)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(6)
Mądrość
(6)
Organizacja
(6)
Postęp techniczny
(6)
Przedsiębiorczość (postawa)
(6)
Systemy informatyczne zarządzania
(6)
Szkolnictwo
(6)
Teoria poznania
(6)
Zarządzanie strategiczne
(6)
Biblioteki publiczne
(5)
Filozofia
(5)
Historia
(5)
Internet
(5)
Konsumenci (ekon.)
(5)
Kształcenie ustawiczne
(5)
Kultura
(5)
Matura
(5)
Metoda projektów
(5)
Muzyka
(5)
Praca
(5)
Praca kulturalno-oświatowa
(5)
Rynek pracy
(5)
Społeczeństwo informacyjne
(5)
Szkolnictwo wyższe
(5)
Wychowanie obywatelskie
(5)
Czytelnictwo
(4)
Fizyka
(4)
Gimnazja
(4)
Gospodarka
(4)
Konkurencja
(4)
Metody nauczania
(4)
Motywacja
(4)
Motywacja pracy
(4)
Myślenie
(4)
Myślenie twórcze
(4)
Nauczanie początkowe
(4)
Outsourcing
(4)
Przywództwo
(4)
Rolnictwo
(4)
Samokształcenie
(4)
Szkoły średnie
(4)
Technika
(4)
Technologia informacyjna (IT)
(4)
Wychowanie muzyczne
(4)
Zawód
(4)
Banki
(3)
Bezrobocie
(3)
Biblioteki szkolne
(3)
Controlling
(3)
Decyzje
(3)
Egzaminy szkolne
(3)
Fizyka (przedmiot szkolny)
(3)
Globalizacja
(3)
Ideologia
(3)
Inteligencja emocjonalna
(3)
Język
(3)
Język polski
(3)
Kształcenie
(3)
Marketing
(3)
Mądrość Boża
(3)
Młodzież
(3)
Nauczanie na odległość
(3)
Osobowość
(3)
Oświata
(3)
Pedagogika
(3)
Poradnictwo zawodowe
(3)
Poznanie
(3)
Przedsiębiorcy
(3)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(3)
Przemysły wysokiej techniki
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Regionalizacja gospodarcza
(3)
Religia Słowian
(3)
Rozwój regionalny
(3)
Społeczeństwo wiedzy
(3)
Sztuka
(3)
Słowianie
(3)
Towarzystwa naukowe
(3)
Temat: dzieło
Nad Niemnem
(1)
Słup soli. Jak powstrzymać szkolnych dręczycieli
(1)
Wikipedia
(1)
Temat: czas
2001-
(28)
1989-
(8)
2001-0
(8)
1001-
(2)
1101-
(2)
1201-
(2)
1901-2000
(2)
1989-2000
(2)
701-
(2)
801-
(2)
901-
(2)
1301-
(1)
1401-
(1)
1501-
(1)
1801-
(1)
1901-
(1)
1901-1914
(1)
1945-1989
(1)
401-
(1)
501-
(1)
601-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(11)
Europa
(2)
Europa Zachodnia
(1)
Gmina Jarocin (woj. wielkopolskie, pow. jarociński)
(1)
Historia
(1)
Kurpie (region)
(1)
Małopolskie, województwo
(1)
Niemcy
(1)
Olsztyn (woj. warmińsko-mazurskie ; okolice)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wrocław (województwo dolnośląskie)
(1)
Śląskie, województwo (od 1999)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(81)
Artykuł z czasopisma fachowego
(41)
Artykuł z czasopisma historycznego
(29)
Scenariusz zajęć
(20)
Praca zbiorowa
(18)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(17)
Artykuł z czasopisma naukowego
(11)
Podręczniki akademickie
(9)
Materiały konferencyjne
(6)
Materiały pomocnicze
(6)
Opracowanie
(6)
Monografia
(5)
Artykuł z czasopisma katolickiego
(4)
Podręcznik
(4)
Artykuł z czasopisma fizycznego
(3)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(3)
Dokument elektroniczny
(3)
Encyklopedie
(3)
Karty pracy ucznia
(3)
Scenariusz
(3)
Artykuł problemowy
(2)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(2)
Artykuł z czasopisma filologicznego
(2)
Dokumenty dźwiękowe
(2)
Film
(2)
Podręczniki
(2)
Podręczniki dla szkół ponadgimnazjalnych
(2)
Poradnik
(2)
Raport z badań
(2)
Antologia
(1)
Artykuł naukowy
(1)
Artykuł z czasopisma chemicznego
(1)
Artykuł z czasopisma komputerowego
(1)
Artykuł z czasopisma politologicznego
(1)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(1)
Czasopisma popularno-naukowe
(1)
Dokument dźwiękowy
(1)
Dokumenty elektroniczne
(1)
Film edukacyjny
(1)
Gry i zabawy
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Materiały pomocnicze dla gimnazjów
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół
(1)
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Poradniki
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Reportaże
(1)
Scenariusz lekcji
(1)
Synteza
(1)
Szkice literackie
(1)
Słowniki angielsko-polskie
(1)
Słowniki polsko-angielskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Tablice i wzory
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(90)
Historia
(33)
Socjologia i społeczeństwo
(12)
Praca, kariera, pieniądze
(7)
Psychologia
(7)
Zarządzanie i marketing
(7)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(6)
Filozofia i etyka
(6)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(5)
Fizyka i astronomia
(4)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Nauka i badania
(3)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(3)
Kultura i sztuka
(2)
Media i komunikacja społeczna
(2)
Medycyna i zdrowie
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Chemia
(1)
Etnologia i antropologia kulturowa
(1)
Inżynieria i technika
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Matematyka
(1)
Tytuł czasopisma
Wiadomości Historyczne z Wiedzą o Społeczeństwie
(19)
Wiadomości Historyczne
(10)
Biblioteka Centrum Informacji
(7)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(7)
Gazeta Szkolna
(4)
Poradnik Bibliotekarza
(4)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(4)
Wychowawca
(4)
Biblioteka Publiczna
(3)
Fizyka w Szkole z Astronomią : czasopismo dla nauczycieli
(3)
Kwartalnik Pedagogiczny
(3)
TIK w Edukacji
(3)
Wszystko dla Szkoły
(3)
Biblioteka w Szkole
(2)
Charaktery
(2)
Dyrektor Szkoły
(2)
Języki Obce w Szkole
(2)
Bibliotekarz
(1)
Bliżej Przedszkola
(1)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(1)
Chemia w Szkole
(1)
Chowanna
(1)
Encyklopedia Współczesna
(1)
Meritum
(1)
My Zawodowcy
(1)
Oświata Mazowiecka
(1)
Praca Socjalna
(1)
Problemy Narkomanii
(1)
Społeczeństwo i Polityka
(1)
Wiadomości Historyczne : dwumiesięcznik Ministerstwa Oświaty i Wychowania
(1)
Wiadomości Historyczne z Wiedzą o Społeczeństwie : dwumiesięcznik
(1)
369 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109616 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107739 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39318 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32500 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45435 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 53615 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103981 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44986 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
OD REDAKCJI "Zaczęła się wprawdzie przed 30 laty, ale wiek XXI przynosi jej wyraźną intensyfikację i konkretyzację. Chodzi o debatę na temat znaczenia wiedzy dla gospodarki i życia społecznego. Debata jest tym bardziej potrzebna, że problem nie jest jednoznaczny, a rozmaite perspektywy badawcze i praktyczne, niekiedy bardzo różniące się między sobą, wzbogacają argumentację. Niniejszy zeszyt „Przeglądu Socjologicznego” poświęcamy zagadnieniu „społeczeństwa wiedzy” (knowledge-based society) w zróżnicowanym interdyscyplinarnie i analitycznie ujęciu".(fragment)
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 101795 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 92998, 92997, 92996 (3 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44839 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34895 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 60788 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Seria Akademicka.)
Na tom składa się 29 tekstów podejmujących problematykę bierności ujmowaną w kontekstach: psychologicznym, klinicznym i społeczno-ekonomicznym. Rozmaite oblicza bierności prezentowane są w nim w ujęciu interdyscyplinarnym. Autorzy zamieszczonych opracowań są przedstawicielami różnych zawodów (psycholodzy, antropolodzy, pedagodzy, socjolodzy, ekonomiści, dziennikarz) i środowisk naukowo-badawczych. Wśród nich nie brakuje także praktyków, którzy będąc wrażliwi i zawodowo dociekliwi, dostrzegają znaczącą rangę problematyki bierności, przejawianej i spostrzeganej najczęściej w codziennym życiu w kontekstach negatywnych i negatywnie konotowanych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46131 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62834 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Konkurencyjność otoczenia wymusza na współczesnych organizacjach innowacje, które stają się dla nich sine qua non poprawy bądź utrzymania pozycji rynkowej. Dlatego celem pracy stała się empiryczna weryfikacja modelu uwzględniającego istnienie statystycznie istotnej zależności pomiędzy pracą zespołową i grupowym rozwiązywaniem problemów a zespołowymi innowacjami, mediowanymi poprzez transmisję i absorpcję wiedzy. Model weryfikowano poprzez badania kwestionariuszowe. W celu empirycznej weryfikacji sformułowanych hipotez wykonano analizy statystyczne, wykorzystując pakiet IBM SPSS Statistics w wersji 20. Empiryczna weryfikacja modelu badawczego ujawniła, że transmisja wiedzy jest silniejszym mediatorem w porównaniu z absorpcją wiedzy. Organizacje powinny więc kłaść większy nacisk na aspekty komunikacji i pracy w grupach roboczych. Ponadto praca zespołowa i grupowe rozwiązywanie problemów są istotnie powiązane z wypracowaniem zespołowych innowacji, wzmacniając potencjał rozwojowy organizacji. Słowa kluczowe: praca zespołowa, innowacje zespołowe, dzielenie się wiedzą, mediacyjny efekt transmisji i absorpcji wiedzy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera opracowania poświęcone w szczególności ekonomii behawioralnej oraz powiązane z tym nurtem szczegółowe rozważania dotyczące zachowań konsumentów determinowanych różnymi czynnikami. Ze względu na dużą wagę we współczesnej gospodarce, część opracowań dotyczy zagadnień finansowania konsumpcji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39442 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45851 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Przyszłość Zarządzania)
Nowoczesne instrumenty zarządzania prezentowane w książce wpisują się w nowe orientacje w zarządzaniu, np.: zarządzanie zmianami, organizacja ucząca się, zarządzanie wartością firmy, zarządzanie procesowe, zarządzanie wartością klienta, zarządzanie wiedzą i potencjałem społecznym organizacji.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104421, 105549 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45434 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Niniejsza monografia jest jednym z efektów doświadczeń zebranych w ramach projektu. Podczas jego realizacji, oprócz pozyskania wiedzy praktycznej, dokonano bowiem szeregu obserwacji i analiz o charakterze naukowym, odnoszących się do procesów komercjalizacji wiedzy, a także czynników z nimi powiązanych. Z tego powodu podjęto decyzję, że oprócz publikacji o charakterze poradnikowym – ściśle praktycznym – istnieje potrzeba przygotowania publikacji naukowej. Została ona zbudowana z dwóch części. W pierwszej zamieszczono rozdziały w sposób bezpośredni odnoszące się do uczelnianego scoutingu wiedzy, jego założeń oraz do wymagań ludzkich, merytorycznych, niezbędnych do skutecznego funkcjonowania. Część druga zawiera analizę uczelni wyższej jako specyficznego środowiska, w którym zachodzą procesy komercjalizacji wiedzy. Zrozumienie tych uwarunkowań stanowi punkt wyjścia do budowania rozwiązań opartych na scoutingu wiedzy i dostosowanych do wymagań konkretnej organizacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podjęcie tematu Komercjalizacja wiedzy i technologii – determinanty i strategie wynika z trendów na rynkach międzynarodowych, które sprawiają, że badania naukowe są w centrum zainteresowań firm, szczególnie w takich branżach, jak: biotechnologia, nanotechnologia, energetyka odnawialna, medycyna, bioinformatyka, inżynieria materiałowa, elektronika, paliwa energetyczne. Rozwój nowych technologii staje się priorytetem strategii Unii Europejskiej, Polski, regionów, ośrodków badawczych i podmiotów gospodarczych. Podstawowym założeniem niniejszej dysertacji stała się teza, że zmiany dokonujące się pod wpływem globalizacji, integracji europejskiej, tempa prowadzenia badań naukowych i rozwoju nowych technologii na rynkach światowych, wzrostu konkurencyjności opartej na innowacyjności mają wpływ na zarządzanie wynikami badań przed wprowadzeniem nowych technologii i produktów na rynek. Celem rozprawy jest wskazanie podstawowych czynników kształtujących proces komercjalizacji w polskich przedsiębiorstwach i organizacjach naukowo-badawczych na tle innych krajów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Internet stał się najważniejszym źródłem informacji dla znacznej części ludzkości. Społeczności internetowe – jak na przykład społeczność odpowiedzialna za tworzenie Wikipedii – stanowią kluczowe ogniwa współczesnego systemu kreacji i obiegu wiedzy. Jednak jak dużo wiemy o naturze i dynamice tych społeczności? Co sprawia, że możemy ufać efektom ich działalności – jeśli istotnie możemy im ufać? Czy Wikipedia i inne internetowe kompendia to wiarygodne źródła wiedzy, czy też powinniśmy je traktować z najwyższą ostrożnością? W tym przełomowym, interdyscyplinarnym studium Amy S. Bruckman dogłębnie rozważa te i pokrewne zagadnienia. Sięgając po ustalenia filozofii, socjologii, psychologii i medioznawstwa, autorka przystępnie wyjaśnia czym jest społeczność, co to jest wiedza, w jaki sposób Internet ułatwia tworzenie nowych rodzajów społeczności, a także jak wiedza jest kształtowana poprzez współpracę i konwersację online. Porusza przy tym zagadnienie tworzenia tożsamości w Internecie i jej wpływu na nasze interakcje w cyfrowym świecie oraz stara się odpowiedzieć na pytanie, dlaczego w sieci występuje tak wiele niepożądanych zachowań i co możemy z tym zrobić. W dzisiejszych realiach głębokiego kryzysu zaufania, a jednocześnie coraz silniejszej zależności od Internetu jako najważniejszego medium informacyjnego, Czy można ufać Wikipedii to obowiązkowa lektura dla wszystkich fanów wiedzy i współczesności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Różnica między mądrością a inteligencją polega na tym, że inteligentny potrafi wyjść z sytuacji, w którą mądry nigdy się nie wpakuje. Autor nieznany Gdyby chodzący po ateńskich ulicach Sokrates nie wierzył w uczenie mądrości, nie zatrzymywałby ludzi, aby rozmawiać z nimi i uświadamiać im różne niemądrości. Platon nie zakładałby Akademii, a Arystoteles – Liceum. Wielu innych filozofów nie pisałoby dzieł o mądrości, którą warto krzewić. Do podobnego wniosku prowadzą koncepcje i badania psychologiczne w XXI wieku, które sugerują, że można jej nie tylko uczyć, ale nawet nauczyć. O ile łatwo znaleźć książki lub artykuły poświęcone mądrości z perspektywy teoretycznej, o tyle trudno o praktyczne wskazówki, jak rozwijać mądrość. Oto książka, która próbuje tę lukę wypełnić. Czytelnik znajdzie w niej nie tylko przegląd filozoficznych i psychologicznych koncepcji mądrości. Autor odpowiedział na pytania czy bycie mądrym jest związane z wiekiem, płcią, poziomem inteligencji, wykształceniem, bogactwem i wieloma innymi cechami, czy mądrość jest przedmiotem refleksji w edukacji, biznesie i służbie zdrowia. Zamieścił także serię praktycznych ćwiczeń pozwalających rozwinąć refleksyjność, krytyczne myślenie, emocjonalny dystans oraz inne cechy uznawane za atrybuty mądrości. Dr Sławomir Jarmuż podjął odważną próbę przedstawienia zagadnienia zarówno od strony teoretycznej, jak i aplikacyjnej. Książka jest ciekawa, skłaniająca do myślenia, wolna od górnolotnych uniesień – dość częstych w literaturze mądrościowej. Byłoby dobrze, gdyby trafiła do nauczycieli, do managerów, do lekarzy, do aktywistów społecznych. Oczywiście, powinna trafić do studentów psychologii skażonych często pedagogiką konformizmu, posłuszeństwa, uległości i obojętności na los innych ludzi. Z recenzji prof. dr hab. Wiesława Łukaszewskiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Numer ma charakter monograficzny, a zgromadzone w nim artykuły prezentują wielorakie przestrzenie uczenia się, zróżnicowane paradygmatycznie i kulturowo. Autorzy tekstów osadzają uczenie się w ramach ontologicznych, epistemologicznych, aksjologicznych i praktycznych, problematyzując matrycowe ujęcia tej kategorii pedagogicznej i ukazując jej dynamikę, która ujawnia się w relacjach ze złożonymi kontekstami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents]: Wstęp [Introduction], s. 7–8; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej [The development and types of social knowledge], s. 9–18; Jarosław Górniak: Badanie społeczeństwa z perspektywy podmiotu działającego [Analysis of society from the point of view of an acting subject], s. 19–32; Stanisław Mazur: Poznanie, wiedza i działanie społeczne w paradygmacie wielości [Cognition, knowledge and social action in the multiplicity paradigm], s. 33–42; Jan Hartman: Co po socjologii? [What will replace sociology? ], s. 43–52; Anna Giza: Społeczeństwo jako problem koordynacji: rola wiedzy w stanowieniu bytu społecznego [Society as a coordination problem: The role of knowledge in establishing social entities], s. 53–70; Bob Jessop: Social imaginaries, structuration, learning, and ‘collibration’: Their role and limitations in governing complexity, s. 71–84; Robert Delorme: Głęboka Kompleksowość a ujęcie krytyczności w wyjaśnianiu kompleksowości przez Morina i Le Moigne’a [Deep Complexity and the problem of criticality in Morin’s and Le Moigne’s accouts of complexity], s. 85–108; John L. Campbell, Owe K. Pedersen: Reżimy wiedzy: jak Stany Zjednoczone i Dania interpretowały kryzys stagflacji [Knowledge regimes: How America and Denmark made sense of the stagflation crisis], s. 109–124; Barbara Worek: Kiedy poznający podmiot jest działającą kobietą: przypadek badań feministycznych [When the cognitive subject is an active woman: The case of feminist studies], s. 125–136; Robert Chrabąszcz: Lingwistyka a współczesne paradygmaty nauki [Linguistics vs. the contemporary research paradigms], s. 137–146; Bartosz Józefowski: Evidence-based policy – nowa koncepcja dotykająca starych problemów [Evidence-based policy: A new approach to old problems], s. 147˜–152; Magdalena Jelonek: Niezamierzone efekty działań ludzkich, czyli o tym, czy może się udać reforma systemu szkolnictwa wyższego [Unintended effects of human action and reforms of the higher education system], s. 153–164; Marek Ćwiklicki: Tworzenie się wiedzy społecznej według teorii CRP [Social knowledge creation in the complex responsive processes theory ], s. 165–172; Miłowit Kuniński: Wyjaśnianie powstawania norm [Explaining the emergence of norms], s. 173–184; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej – ciąg dalszy [The development and types of social knowledge – continued.], s. 185–194.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej