Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(41)
Forma i typ
Książki
(39)
Druki ulotne
(2)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(88)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(24)
Czytelnia Piła
(7)
Wypożyczalnia Chodzież
(12)
Wypożyczalnia Czarnków
(12)
Wypożyczalnia Trzcianka
(7)
Wypożyczalnia Złotów
(19)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(3)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(2)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Machnicki Jarosław
(10)
Wołowiec Jacek
(9)
Liebrecht Grzegorz
(7)
Surdyk-Fertsch Wiesława
(4)
Szeweluk-Wyrwa Bogumiła
(4)
Okła Grażyna
(3)
Cichecka Anna
(2)
Kalinowska Felicja
(2)
Kiljański Łukasz
(2)
Kuszak Kinga
(2)
Małkowski Tomasz
(2)
Rześniowiecki Jacek
(2)
Sadowska Katarzyna
(2)
Sadowski Tomasz
(2)
Siwek Brunon
(2)
Szymanowski Grzegorz
(2)
Słupska Kamila
(2)
Zajączkowski Adam
(2)
Baran Bogdan
(1)
Bobiński Witold
(1)
Czetwertyńska Grażyna
(1)
Erazmus Edward
(1)
Gawin Dariusz
(1)
Gensler Maria
(1)
Giedrojć Marzenna
(1)
Gutowska Helena
(1)
Hermanowska Izabella
(1)
Jabłoński Sławomir
(1)
Jundziłł Irena
(1)
Kielak Elżbieta
(1)
Konieczny Henryk
(1)
Korzeniewska Ewa
(1)
Kowalewski Franciszek
(1)
Lelonek Marian
(1)
Marciniak Ewa
(1)
Mazur Janina
(1)
Merta Tomasz
(1)
Mulkowski Piotr
(1)
Naprawa Renata
(1)
Noga Zdzisław
(1)
Nowak-Łojewska Agnieszka
(1)
Pachowicz Elżbieta
(1)
Parysek Jerzy Jan
(1)
Pieciukiewicz Joanna
(1)
Stanisławski Krzysztof
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Tołwińska-Królikowska Elżbieta
(1)
Tryniszewska Joanna
(1)
Walkowicz Barbara
(1)
Wendt Jan
(1)
Wilczyński Marek
(1)
Wojciechowski Grzegorz
(1)
Wojtaszak Andrzej
(1)
Wróbel Tadeusz
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(18)
1990 - 1999
(12)
1970 - 1979
(5)
1960 - 1969
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(41)
Język
polski
(40)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
9-13 lat
(2)
Dzieci
(2)
14-17 lat
(1)
Młodzież
(1)
Temat
Wychowanie obywatelskie
(39)
Historia
(21)
Polska
(7)
Edukacja globalna
(3)
Edukacja międzykulturowa
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Przyroda
(2)
Uczniowie klas początkowych
(2)
Wychowanie obywatelskie (przedmiot szkolny)
(2)
Dobra osobiste
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Edukacja ekonomiczna
(1)
Edukacja zdrowotna
(1)
Erotomania internetowa
(1)
Etyka
(1)
Europa
(1)
Godzina wychowawcza
(1)
Informatyka
(1)
Internet
(1)
Język polski
(1)
Komputery
(1)
Kultura
(1)
Matematyka
(1)
Muzyka
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Pedagogika
(1)
Plagiat
(1)
Polityka
(1)
Pornografia
(1)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(1)
Socjalizacja
(1)
Szkolnictwo podstawowe
(1)
Szkoła w środowisku
(1)
Sztuka
(1)
Uchodźcy
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uzależnienie od komputera
(1)
Wiedza
(1)
Wychowanie fizyczne
(1)
Wychowanie patriotyczne
(1)
Temat: czas
1901-
(5)
2001-
(2)
2001-0
(1)
Temat: miejsce
Europa
(1)
Polska
(1)
Gatunek
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(4)
Dokument audiowizualny
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych
(1)
Programy nauczania dla szkół podstawowych specjalnych
(1)
Programy nauczania początkowego
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Źródła historyczne
(1)
41 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 83704 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
Wiedza o społeczeństwie : zeszyt ćwiczeń / Felicja Kalinowska. - Wyd.7 popr. i zaktualiz. - Piła : Wydaw. "Efka", 1997. - 120 s. : tab. ; 21 cm.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 80797, 80795, 80798, 80796, 80799 (5 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Br 0513 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Br 0332 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 00005/B (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Br 0931 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46991 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 86383 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 93140 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43670 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90441/Cz.1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43674, 43673 (2 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90442/Cz.2 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90384/Cz.1 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43677 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 90385/Cz.2 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43678 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Br 1535 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37134 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30900 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Br 1708 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(System Wychowawczy Szkoły Podstawowej / Instytut Pedagogiki UMK, Kuratorium Okręgu Szkolnego Poznańskiego ; Z.10)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 74875 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14166, 14167 (2 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 14082, 14083 (2 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 18732 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Rodzina, odpowiedzialność, szacunek, godność, bohaterstwo, bezpieczeństwo, edukacja to zagadnienia i wartości, które są osią „Wiem. Czuję… Pomagam!” inspiracji scenariuszy do zajęć z dziećmi i młodzieżą, które dotyczą znaczenia empatii, wrażliwości i odpowiedzialności w życiu człowieka. Scenariusze powstały w oparciu o autentyczne historie związane z akcjami pomocowymi, przedstawionymi w cyklu reportaży „Efekt Domina”, które Kulczyk Foundation prowadziła w Panamie, Grecji, Tajlandii, Malawi, Nepalu, na Ukrainie i w Polsce. Każdy ze scenariuszy poprzedzony jest wstępem przybliżającym zarówno opis danego kraju, jak i wartości, postawy, które są treścią zajęć. Do każdego scenariusza przygotowano materiały dodatkowe – fragmenty reportaży „Efekt Domina”, które zostały dobrane tak, by zadbać o bezpieczeństwo emocjonalne uczniów. Wybrane scenariusze zawierają karty pracy. Projekt został objęty honorowym patronatem Rzecznika Praw Dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47354, 47356, 47355 (3 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114338 A, 114339 A (2 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Rodzina, odpowiedzialność, szacunek, godność, bohaterstwo, bezpieczeństwo, edukacja to zagadnienia i wartości, które są osią „Wiem. Czuję… Pomagam!” inspiracji scenariuszy do zajęć z dziećmi i młodzieżą, które dotyczą znaczenia empatii, wrażliwości i odpowiedzialności w życiu człowieka. Scenariusze powstały w oparciu o autentyczne historie związane z akcjami pomocowymi, przedstawionymi w cyklu reportaży „Efekt Domina”, które Kulczyk Foundation prowadziła w Panamie, Grecji, Tajlandii, Malawi, Nepalu, na Ukrainie i w Polsce. Każdy ze scenariuszy poprzedzony jest wstępem przybliżającym zarówno opis danego kraju, jak i wartości, postawy, które są treścią zajęć. Do każdego scenariusza przygotowano materiały dodatkowe – fragmenty reportaży „Efekt Domina”, które zostały dobrane tak, by zadbać o bezpieczeństwo emocjonalne uczniów. Wybrane scenariusze zawierają karty pracy. Projekt został objęty honorowym patronatem Rzecznika Praw Dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47358, 47359, 47357 (3 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114341A, 114340A (2 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100669 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 100670 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37283 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31133 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 62511 P 3,4 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
(Powszechna Wideoteka Edukacyjna)
Zwolnij w sieci” to cykl audycji dla młodzieży szkół ponadpodstawowych, studentów i nauczycieli, która wspomaga realizację zadań programu kształcenia w zakresie technologii informatycznej i medialnej. To program, który przybliża i pogłębia powszechną znajomość Internetu. Internet to nie tylko wygoda w porozumiewaniu się i w pracy. To również zagrożenia, z których istnienia często nie zdajemy sobie sprawy. Prezentując "internetowe" zagrożenia i skuteczne sposoby obrony przed nimi radzimy, jak bezpiecznie korzystać z zasobów sieci. Odcinek 1 Internet Addiction Disorder czyli zespół uzależnienia internetowego. Izolacja od życia codziennego, rodziny, przyjaciół, pracy, szkoły. Jak się ma świat wirtualny do rzeczywistości? Objawy internetoholizmu. Czy jesteś już internetoholikiem? Profilaktyka i terapia. Porównanie sytuacji w Polsce i na świecie. Odcinek 2 Cybreschizofrenia czyli zamazanie granic między światem realnym a wirtualnym. Identyfikacja z postacią stworzoną w sieci. Dlaczego na cyberschizofrenię najbardziej podatne są kilkunastoletnie dziewczynki? Od pierwszych objawów do choroby. Profilaktyka i terapia. Polska a świat. Odcinek 3 Internet jako narzędzie w rękach pedofilów i innych dewiantów seksualnych. Dlaczego dzieci ufają osobom poznanym przez Internet? Zatrważające statystyki: blisko 40% młodocianych użytkowników sieci podaje swoje dane osobiste, a nawet umawia się z osoba poznaną przez Internet. Skala zagrożenia w Polsce i na świecie. Jak ustrzec dziecko przed takimi kontaktami? Polska a świat. Odcinek 4 Internet jako zagrożenie dla psychiki i rozwoju dzieci. Strony zawierające treści pornograficzne, erotyczne, rasistowskie. Czy istnieją stuprocentowe filtry blokujące do nich dostęp? Jak skutecznie tłumaczyć dzieciom, że to jest złe? Polska a świat. Odcinek 5 Internet jako złodziej naszego zdrowia. Od chorób wzroku, kregosłupa, głowy do epilepsji i poronień. Profilaktyka i leczenie. Polska a świat. Odcinek 6 Internet jako pole do zachowań przeczących wpojonym zasadom moralnym. Dlaczego i w jaki sposób sieć ułatwia pozbycie się moralnych hamulców? Polska a świat. Odcinek 7 Internet jako narzędzie plagiatowania cudzych myśli. Dlaczego publikowanie prac naukowych jest zagrożeniem dla ich autorów? Czy można opublikować w internecie czyjąś pracę bez zgody jej autora? Czy można udowodnić taki plagiat? Nowa sytuacja prawna. Polska a świat. Odcinek 8 Czy strony www zastąpią encyklopedię? Jakie to proste: wrzuć hasło w wyszukiwarkę, a komputer resztę zrobi za ciebie. Jaka jest jakość zdobytych w ten sposób informacji? Polska a świat. Odcinek 9 Internet jako śmietnik informacyjny. Rozpowszechnianie nieautoryzowanych, niepodpartych żadnymi źródłami naukowymi informacji. Kto i jak zamieszcza informacje w Internecie? Czy można im bezkrytycznie wierzyć? Polska a świat. Odcinek 10 Internet jako narzędzie naruszające i zagrażające naszej prywatności. Niekontrolowane rozprzestrzenianie danych osobowych. Zamieszczanie informacji o nas bez naszej wiedzy i zgody. Polska a świat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. CD. 0981, CD. 0980 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmiotem opracowania jest wiedza społeczna uczniów, rodzaj wiedzy jednostki, jaką konstruuje ona w interakcjach i współdziałaniu z innymi tj. dziećmi i dorosłymi, co stwarza warunki do budowania obrazu siebie, innych i otaczającego świata w realnym kontekście społeczno-kulturowym. Zakres tematyczny tak pojmowanej wiedzy społecznej rozszerza się i nie jest kojarzony wyłącznie z treściami dawnego środowiska społeczno-przyrodniczego, lecz wyraźnie poza nie wykracza. Miejsce "starej", programowej tematyki, sprowadzającej aktywność dziecka wyłącznie do sfery rodzinnych obowiązków i klasowych powinności, zastępują aktualne problemy, ujęte z perspektywy dziecka żyjącego w wielowymiarowym i skonfliktowanym świecie. Realne stają się wówczas szanse na podejmowanie tematów dotyczących życia codziennego dzieci, problemów egzystencjalnych, rasowych, demograficznych, kwestii religijnych czy aspektów politycznych. Punktem odniesienia w przyjęciu takiego rozumienia wiedzy społecznej jest osadzenie rozważań w kontekście paradygmatu konstrukcjonizmu poznawczego i społecznego. Oba odsłaniają mechanizm tworzenia się wiedzy społecznej uczniów, wskazują na potrzebę poszerzania tematyki społecznej z racji dokonujących się przemian społeczno-kulturowych i zmieniających się potrzeb rozwojowych dzieci. Próba oglądu praktyki szkolnej wydaje się z tej perspektywy ciekawa i ważna. W opracowaniu została ona dokonana z perspektywy nauczycieli klas I-III, by poznać, jakie znaczenia nadają oni pojęciu "wiedza społeczna" i w jaki sposób mogą one rzutować na charakter znaczeń nadawanych przez uczniów. Z badań nad osobistymi teoriami pedagogicznymi wynika wyraźnie, że rzutują one na charakter edukacji uprawianej przez nauczycieli. Celem opracowania nie jest jednak zrekonstruowanie nauczycielskich ideologii, lecz jedynie odsłonięcie jednego z jej elementów, tj. tworzonych przez pedagogów koncepcji wiedzy, w tym społecznej. Zadaniem publikacji nie jest również ukazanie poprawnego modelu wiedzy społecznej, lecz raczej jego rekonstrukcja, polegająca na wydobywaniu sensów i wymiarów, które mogą być znaczące dla lepszego i głębszego rozumienia wiedzy społecznej przez uczniów wczesnej edukacji, a w przyszłości stanowić podstawę do redefiniowania pojęcia. Z uwagi na takie założenia koncepcja badań osadzona została w paradygmacie interpretatywnym, upatrując w nim możliwości zdobycia nowej wiedzy, nowego poznania, a nie wyłącznie sprawdzania już istniejących teorii. W ramach paradygmatu interpretatywnego zdecydowano się na perspektywę fenomenograficzną, uznając ją za najlepszą formę legitymizacji myślenia jednostkowego i kolektywnego nauczycieli wczesnej edukacji o wiedzy społecznej uczniów. W efekcie podstawą prowadzonej analizy, a następnie interpretacji były wyłonione w toku badań kategorie opisu odzwierciedlające nauczycielskie widzenie świata i rozumienie wiedzy (społecznej) uczniów i jej źródeł. Uzyskane kategorie opisu pozwoliły odsłonić jakościowo różne sposoby doświadczania przez nauczycieli edukacji i związanych z nią procesów. W pierwszej kolejności odzwierciedlany był świat bezpośrednio postrzegany przez badanych, a potem świat widziany przez badacza.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105150 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej