Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(139)
IBUK Libra
(13)
Forma i typ
Książki
(96)
Artykuły
(42)
Publikacje fachowe
(24)
Publikacje naukowe
(19)
E-booki
(13)
Poradniki i przewodniki
(13)
Publikacje dydaktyczne
(11)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Publikacje informacyjne
(3)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(193)
wypożyczone
(49)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(48)
Czytelnia Piła
(4)
Wypożyczalnia Chodzież
(34)
Czytelnia Chodzież
(4)
Wypożyczalnia Czarnków
(37)
Wypożyczalnia Trzcianka
(34)
Czytelnia Trzcianka
(2)
Wypożyczalnia Złotów
(45)
Czytelnia Złotów
(4)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(15)
Czytelnia Wągrowiec
(14)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(1)
Autor
Cierpiałkowska Lidia
(5)
Gałecki Piotr
(5)
Wolańczyk Tomasz
(5)
Baran-Furga Helena
(4)
Komender Jadwiga
(4)
Strelau Jan
(4)
Florkowski Antoni
(3)
Krawczyk Anna
(3)
Arkowitz Hal
(2)
Bilikiewicz Adam
(2)
Bouras Nick
(2)
Dmitruk-Sierocińska Katarzyna
(2)
Dąbrowska Katarzyna
(2)
Garstka Tomasz
(2)
Gawęda Łukasz
(2)
Gilewicz Joanna
(2)
Grzesiuk Lidia
(2)
Hayes Steven C
(2)
Holas Paweł
(2)
Holt Geraldine
(2)
Jerzak Marta
(2)
Kicińska Lucyna
(2)
Kulesza Katarzyna
(2)
Malewicz-Sawicka Maryla
(2)
McKay Matthew
(2)
Meyer Robert
(2)
Palczewska Małgorzata
(2)
Pawłowska Sylwia
(2)
Sawicka-Chrapkowicz Anna
(2)
Schier Katarzyna
(2)
Sierota Agata
(2)
Stolba Katarzyna
(2)
Sęk Helena
(2)
Urban Bronisław
(2)
Wieczorek Łukasz
(2)
Zasępa Ewa
(2)
Łoskot Małgorzata
(2)
Łuba Małgorzata
(2)
Abramowicz Daria
(1)
Anastopoulos Arthur D
(1)
Aouil Bassam
(1)
Attwood Tony
(1)
Augustynek Andrzej
(1)
Babiuch Małgorzata
(1)
Badura-Madej Wanda
(1)
Baniel Anat
(1)
Bartkowiak Kinga
(1)
Bartnikowska Urszula
(1)
Bartoszewska Agnieszka
(1)
Bednarek Filip
(1)
Berent Dominika
(1)
Biblicki Tomasz
(1)
Bielicki Eugeniusz
(1)
Biernat Tomasz
(1)
Bigaj Magda
(1)
Bilicki Tomasz
(1)
Bilicki Tomek
(1)
Bliźniewska-Kowalska Katarzyna
(1)
Borkowska Agata
(1)
Borkowska Agnieszka
(1)
Brantley Jeffrey
(1)
Brazelton T. Berry
(1)
Broniarczyk-Czarniak Marta
(1)
Bryńska Anita
(1)
Brzezińska Anna Izabela
(1)
Bucoń Paweł
(1)
Bukowski Adam
(1)
Burnett Dean
(1)
Butcher James Neal
(1)
Bąk Janina
(1)
Bętkowska-Korpała Barbara
(1)
Błaszczak Amanda
(1)
Błaż Agata
(1)
Cechnicki Andrzej
(1)
Chmielecki Robert
(1)
Chodkiewicz Jan
(1)
Ciccarelli Saundra K
(1)
Ciosek Mieczysław
(1)
Colman Andrew M
(1)
Correll Gemma (1984- )
(1)
Cybal-Michalska Agnieszka
(1)
Czardybon Barbara
(1)
Czechowska Anna
(1)
Czerniawska Ewa
(1)
Czub Jadwiga
(1)
Czurko Julian
(1)
Domachowski Waldemar (1948- )
(1)
Dufner Hanna
(1)
Dąbrowska Agnieszka
(1)
Elliott Julian
(1)
Elsässer Urban
(1)
Engle Randall W
(1)
Fanning Patrick
(1)
Filip Maria
(1)
Flegel Kathryn
(1)
Fornal-Pawłowska Małgorzata
(1)
Friedrich Angelika
(1)
Gawrych Magdalena
(1)
Gałecka Małgorzata
(1)
Gilliam Sara Pipher
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(68)
2010 - 2019
(51)
2000 - 2009
(26)
1990 - 1999
(3)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(78)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(152)
Język
polski
(151)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(12)
Pedagodzy
(9)
Psycholodzy
(6)
Psychoterapeuci
(5)
Psychiatrzy
(4)
Rodzice
(4)
Szkoły wyższe
(4)
Coachowie
(3)
Dorośli
(3)
Lekarze
(3)
Młodzież
(3)
14-17 lat
(2)
Dyrektorzy szkół
(2)
Nauczyciele przedszkoli
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Studenci
(2)
9-13 lat
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Menedżerowie
(1)
Neurolodzy
(1)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Terapeuci
(1)
Wychowawcy klas
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(3)
Literatura amerykańska
(2)
Temat
Depresja psychiczna
(53)
Zaburzenia psychiczne
(45)
Choroby psychiczne
(35)
Psychoterapia
(35)
Schizofrenia
(27)
Lęk
(23)
Osobowość
(23)
Zdrowie psychiczne
(22)
Zachowanie
(21)
Alkoholizm
(19)
Stres
(18)
Dziecko
(17)
Psychopatologia
(16)
Uczucia
(16)
Zaburzenia i dewiacje seksualne
(16)
Choroby psychosomatyczne
(14)
Nałóg
(14)
Odżywianie
(14)
Zaburzenia zachowania
(14)
Choroby afektywne
(13)
Agresywność
(12)
Anoreksja
(12)
Psychiatria
(12)
Samobójstwo
(12)
Autyzm
(11)
Narkomania
(11)
Nerwice
(11)
Leczenie
(10)
Młodzież
(10)
Niepełnosprawni
(9)
Psychologia kliniczna
(9)
Zaburzenia osobowości
(9)
Diagnoza
(8)
Interwencja kryzysowa (psychol.)
(8)
Nastolatki
(8)
Uzależnienie (nałóg)
(8)
Bulimia
(7)
Neuropsychologia
(7)
Patologia społeczna
(7)
Sen
(7)
Zespół ADHD
(7)
Choroba Alzheimera
(6)
Młodzież z zaburzeniami psychicznymi
(6)
Niepełnosprawni umysłowo
(6)
Postawy
(6)
Przemoc
(6)
Psychologia
(6)
Psychologia społeczna
(6)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Zaburzenia lękowe
(6)
Behawioryzm
(5)
Bezrobocie
(5)
Dzieci
(5)
Mózg
(5)
Nerwica natręctw
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Osoby z zaburzeniami psychicznymi
(5)
Psychoanaliza
(5)
Psychologia wychowawcza
(5)
Psychozy
(5)
Relacje międzyludzkie
(5)
Substancje uzależniające
(5)
Terapia poznawczo-behawioralna
(5)
Tożsamość płciowa
(5)
Uczniowie
(5)
Uprzedzenia
(5)
Uzależnienia behawioralne
(5)
Zaburzenia emocjonalne
(5)
Świadomość społeczna
(5)
Choroby
(4)
Doradcy zawodowi
(4)
Ekologia
(4)
Ekonomia
(4)
Kryzys psychiczny
(4)
Ludzie starzy
(4)
Mowa
(4)
Odporność psychiczna
(4)
Organizacja
(4)
Polityka
(4)
Praca
(4)
Przestępczość
(4)
Psycholodzy
(4)
Psychologia stosowana
(4)
Psychoneuroimmunologia
(4)
Stres pourazowy
(4)
Techniki samopomocy
(4)
Terapia behawioralna
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Zaburzenia nerwicowe
(4)
Alkoholicy
(3)
Atrakcyjność interpersonalna
(3)
Autodestruktywność
(3)
COVID-19
(3)
Diagnostyka medyczna
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Erotomania
(3)
Grupy rówieśnicze
(3)
Gry hazardowe
(3)
Higiena psychiczna
(3)
Temat: czas
2001-
(21)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(20)
Artykuł z czasopisma fachowego
(17)
Poradnik
(13)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(12)
Artykuł z czasopisma naukowego
(9)
Podręcznik
(9)
Podręczniki akademickie
(8)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(6)
Opracowanie
(6)
Praca zbiorowa
(6)
Wywiad dziennikarski
(6)
Artykuł problemowy
(5)
Raport z badań
(5)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(4)
Poradniki dla rodziców
(4)
Artykuł z czasopisma akademickiego
(3)
Artykuł z czasopisma informacyjnego
(3)
Artykuł z czasopisma socjologicznego
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Podręczniki
(2)
Poradniki dla nauczycieli
(2)
Artykuł przeglądowy
(1)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(1)
Artykuł z pracy zbiorowej
(1)
Autobiografia
(1)
Esej
(1)
Książka obrazkowa
(1)
Opisy przypadków [Typ publikacji]
(1)
Poradniki
(1)
Powieść graficzna
(1)
Prace popularne [Typ publikacji]
(1)
Prace zebrane [Typ publikacji]
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(40)
Medycyna i zdrowie
(36)
Edukacja i pedagogika
(25)
Socjologia i społeczeństwo
(20)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(3)
Rozwój osobisty
(3)
Informatyka i technologie informacyjne
(2)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Historia
(1)
Media i komunikacja społeczna
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Tytuł czasopisma
Głos Pedagogiczny
(7)
Świat Problemów
(6)
Remedium
(4)
Praca Socjalna
(3)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(3)
Serwis Informacyjny Uzależnienia
(3)
Bliżej Przedszkola
(2)
Dyrektor Szkoły
(2)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(2)
Charaktery
(1)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(1)
Edukacja i Dialog
(1)
Głos Pedagogiczny : czasopismo dla pedagogów i psychologów szkolnych, pedagogów specjalnych, wychowawców
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Pedagogika Społeczna
(1)
Polityka Społeczna
(1)
Problemy Narkomanii
(1)
Sens : psychologia dla ciebie
(1)
Wychowanie na Co Dzień
(1)
152 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 7 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 84648/T.3 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 84649/T.3 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41591 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32752, 38634 (2 egz.)
Czytelnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29297 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39112 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. T.3. 56635 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37638 (1 egz.)
Czytelnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44370 p (1 egz.)
E-book
W koszyku
Psychologia kliniczna dzieci i młodzieży to pierwszy tak obszerny polski podręcznik tej dyscypliny. Do jego stworzenia zaproszono Autorki i Autorów reprezentujących wiodące uczelnie w Polsce, uznanych praktyków klinicznych oraz psychoterapeutów. Podjęli oni trud przekazania najbardziej współczesnej wiedzy teoretycznej i empirycznej w sposób zrozumiały i odnoszący się do działań praktycznych. Treści podręcznika uporządkowano w sześciu częściach: • Teoretyczne podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – omówiono tu rys historyczny oraz podstawy psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, zdefiniowano tę dziedzinę nauki i określono jej przedmiot, przedstawiono ogólne teorie i modele stosowane do analizy zjawisk zdrowia i zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji oraz wiedzę z psychologii rozwojowej niezbędną do rozumienia nieprawidłowości w rozwoju dzieci i młodzieży. • Psychologiczna diagnoza kliniczna dzieci i młodzieży – szczególną uwagę poświęcono tu specyfice diagnozy klinicznej dzieci i młodzieży; omówiono modele diagnozy, postępowanie diagnostyczne dziecięcego psychologa klinicznego oraz stosowane w diagnozie klinicznej dziecka metody, z uwzględnieniem specyfiki diagnozy neuropsychologicznej. W bloku tym znalazł się też rozdział poświęcony etycznym zasadom postępowania psychologia klinicznego dzieci i młodzieży jako badacza i praktyka. • Psychologia zaburzeń psychicznych dzieci i młodzieży – w tej części omówiono psychologii zaburzeń okresu dzieciństwa i adolescencji. Zaprezentowano wiedzę psychologiczną i wyniki badań nad wybranymi zaburzeniami psychicznymi występującymi u dzieci i młodzieży opisanymi w aktualnie obowiązujących systemach klasyfikacyjnych. • Kliniczne problemy dzieci i młodzieży – w kolejnych rozdziałach specjaliści scharakteryzowali wybrane trudności, które nie spełniają kryteriów zaburzenia psychicznego, ale znacząco wpływają na dyskomfort psychiczny oraz obniżają zdolności do skutecznego funkcjonowania w najważniejszych dziedzinach życia (m.in. agresja, samookaleczenia, otyłość czy przedwczesne macierzyństwo). • Specjalne obszary zainteresowania psychologii klinicznej dzieci i młodzieży – opisano tu trudności obserwowane u dzieci i młodzieży, które dotyczą m.in. zmagania się dziecka z chorobą, zaburzeń psychicznych rodzica, kryzysów rodzinnych, adopcji i opieki zastępczej oraz cyfryzacji życia. • Wybrane problemy pomocy psychologicznej – podręcznik kończą zagadnienia związane z różnymi formami praktycznej działalności psychologa klinicznego dzieci i młodzieży. Oprócz omówienia specyfiki pomocy udzielanej dzieciom i ich rodzinom poruszono też zagadnienia profilaktyki, psychoterapii wybranych zaburzeń, wczesnej interwencji i terapii neuropsychologicznej oraz społecznych i środowiskowych form pomocy (np. socjoterapia). Podręcznik jest adresowany do wszystkich osób zainteresowanych problematyką psychologii klinicznej dzieci i młodzieży, a zwłaszcza do studentów psychologii, słuchaczy studiów podyplomowych i uczestników kursów specjalizacyjnych. Polecamy go także psychologom praktykom pracującym z dziećmi, młodzieżą i ich rodzinami oraz przedstawicielom zawodów pokrewnych: pedagogom, kuratorom sądowym, lekarzom, socjologom itp. Mogą z niego skorzystać także rodzice, którzy niepokoją się o przebieg rozwoju i wzorce funkcjonowania swoich dzieci. Mamy nadzieję, że prezentowane opracowanie wypełni lukę na rynku wydawniczym i stworzy okazję nie tylko do uzupełnienia wiedzy, ale też do refleksji, przemyśleń, dyskusji i rozwoju zawodowego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ta książka jest próbą dyskusji wybranych aspektów problematyki zdrowia psychicznego w kontekście obserwowanych zmian zachodzących we współczesnym świecie. Autorzy wskazali, w jaki sposób takie procesy jak rozluźnienie więzi społecznych, wzrost poczucia osamotnienia, stopniowe zwiększanie się wpływu technologii na nasze codzienne funkcjonowanie, przyczyniają się do zmian w rozumieniu wybranych zaburzeń psychicznych oraz w jaki sposób mogą one zwiększać prawdopodobieństwo rozwoju niektórych zaburzeń. W poszczególnych rozdziałach zostały omówione zagadnienia, które mogą stanowić dobre tło do szerszej dyskusji związków zmian zachodzących w świecie z zaburzeniami psychicznymi. W opinii wielu osób przyśpieszenie w zakresie zmian społecznych, kryzysy ekonomiczne czy też szeroko pojęta globalizacja, przyczyniają się do coraz częściej pojawiających się kryzysów psychicznych. Obserwacje takie są wspierane przez dane epidemiologiczne wskazujące na związek sytuacji ekonomicznej, migracji, kryzysów zbrojnych czy też zmian klimatycznych z zaburzeniami psychicznymi. W obrębie Europy wskazuje się, że słabsza edukacja, bezrobocie i niższy status materialny związane są z częstszym występowaniem zaburzeń psychicznych. Choć wiele wskazuje, że kryzysy psychiczne nie są prostą wypadkową działania jednego wybranego czynnika, dane te pokazują istotną rolę czynników środowiskowych i ich interakcję z czynnikami biologicznymi w rozwoju zaburzeń psychicznych. Mamy nadzieję, że lektura tej książki spotka się z zainteresowaniem profesjonalistów zajmujących się zdrowiem psychicznym, pacjentów chorujących na zaburzenia psychiczne oraz ich rodzin, jak również szerszego grona Czytelników. Z tekstu
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Opracowanie poświęcone jest trzem podstawowym kwestiom, jakimi są: wsparcie psychologiczno-pedagogiczne, uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i w końcu rozległy i trudny problem zaburzeń psychicznych u dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy skupiają się na szczególnie trudnym podmiocie jakim jest uczeń z zaburzeniami psychicznymi, w tym dzieci i młodzież, która bez systemowej, interdyscyplinarnej i profesjonalnej pomocy nie jest w stanie realizować z powodzeniem obowiązku szkolnego, ale i rozwijać się i funkcjonować w wielu przestrzeniach własnej aktywności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Problematyka postaw ludzi zdrowych wobec osób z zaburzeniami psychicznymi od dziesięcioleci stanowi jeden z powodów, dla których rozwój psychiatrii środowiskowej postępuje opieszale i nie przynosi spodziewanych efektów. Przesłanką do podjęcia badań w tym obszarze stała się obserwacja życia społecznego. Przeprowadzone w ramach niniejszego opracowania badania dowiodły istnienia zależności pomiędzy cechami osobowości oraz postawami wobec osób z zaburzeniami psychicznymi. Pozwoliły na uzyskanie odpowiedzi na postawione pytania badawcze i doprowadziły do wniosków i refleksji dających podstawę do kolejnych badań na ten temat.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zespół psychologów, pedagogów i psychiatrów specjalizujących się w diagnozie i terapii zaburzeń wieku dziecięcego przygotował kompendium wiedzy dotyczące postępowania w środowisku szkolnym z dziećmi doświadczającymi zaburzeń: - depresyjnych (a także myśli i tendencji samobójczych) - więzi - zachowania - lękowych - obsesyjno-kompulsyjnych - odżywiania i wielu innych Książka zawiera także propozycje działań wspierających dzieci z zaburzeniami psychicznymi i rozwojowymi, możliwych do przeprowadzenia w środowisku szkolnym, m.in. budowanie ustrukturyzowanego i przyjaznego środowiska szkolnego, zastosowanie technik uczenia sprzyjających koncentracji, psycho i socjoterapię oraz trening umiejętności społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Zaburzenia psychiczne u dzieci i młodzieży” to druga pozycja w serii Praktyka Pediatry. W kolejnych częściach podręcznika omówiono: zasady przeprowadzania procesu diagnozy, rozpoznawanie i leczenie poszczególnych zaburzeń psychicznych (w tym zaburzenia osobowości oraz problemy z obszaru rozwoju psychoseksualnego – zagadnienia rzadko omawiane w podręcznikach psychiatrii wieku rozwojowego), postępowanie w stanach nagłych oraz zagadnienia organizacyjne i prawne. Praktyka Pediatry to seria stworzona z myślą o lekarzach pierwszego kontaktu, stanowiąca praktyczne źródło wiedzy na temat wybranych zagadnień, z którymi lekarze najczęściej mają do czynienia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka wpisuje się w szeroki nurt badań i dyskusji nas zadaniami rozwojowymi i kryzysami życiowymi osób w wieku adolescencji. Bez wątpienia przejście z wieku dziecięcego do okresu dorosłości stanowi wyzwanie dla każdego nastolatka. Publikacja ma stanowić przyczynek do podjęcia zarówno teoretycznych rozważań, jak i praktycznych oddziaływań w tak współcześnie ważnym obszarze, jakim jest wspomaganie rozwoju młodzieży. Teksty zostały wzbogacone o opisy przypadków, które mają służyć zilustrowaniu poruszonych problemów. Treścią adolescencji są podejmowane przez młodych ludzi wybory – zależne od konkretnych kontekstów i przestrzeni, w jakich przebiega życie i rozwój poszczególnych osób – co zostało uwzględnione przez Autorki niniejszej pracy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110122 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45194 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Książka przybliża istotę integracji psychoterapii oraz psychoterapii integracyjnej w ujęciu Jerzego Mellibrudy. Czytelnik zapozna się z dokładną analizą pojęcia psychoterapii, zawodu psychoterapeuty, relacji terapeutycznej, schematów osobistych, objawów psychopatologicznych oraz poczucia samotności. Ponadto znajdzie w niej opis przypadku pacjentki objętej psychoterapią oraz zapozna się z wnikliwą analizą przebiegu terapii. Publikacja ma walor naukowy i zawiera pogłębioną analizę wyników badań pacjentów biorących udział w eksperymencie naturalnym opartym na planie quasi-eksperymentalnym z jedną grupą badawczą oraz pomiarem początkowym i końcowym. Może być wykorzystana jako lektura uzupełniająca dla studentów psychologii oraz psychoterapeutów i psychiatrów zainteresowanych wynikami badań z obszaru psychoterapii i leczenia zaburzeń psychicznych. Stanowi również materiał źródłowy do dyskusji i dalszych badań nad skutecznością psychoterapii integracyjnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106073 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38908 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32262 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45069 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64117, 64694, 64693 (3 egz.)
E-book
W koszyku
Nowoczesna terapia zaburzeń psychicznych to nie tylko celowana farmakoterapia, wielomodalna opieka środowiskowa czy systemowe rozumienie problemów zdrowotnych. To także włączanie w proces leczenia metod oddziaływań opartych na środowisku naturalnym, o skuteczności potwierdzonej naukowo i klinicznie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Nowoczesny podręcznik przygotowany na podstawie aktualnej wiedzy. Książka odwołuje się do nowoczesnych systemów klasyfikacyjnych (DSM-5, ICD-11), jak również obejmuje najbardziej aktualną farmakoterapię oraz oddziaływania pozafarmakologiczne. Obszerny materiał został przedstawiony w dwóch tomach, w częściach: Podstawy, Klinika, Terapia. W części Podstawy przedstawiono systemy klasyfikacyjne i diagnostyczne stosowane w psychiatrii wieku rozwojowego. Omówiono metodykę badania psychiatrycznego dziecka i adolescenta, w tym badanie psychologiczne wraz z rolą kwestionariuszy i testów psychologicznych oraz badania neurologiczne. Przedstawiono również narzędzia diagnostyczne do oceny nasilenia objawów psychopatologicznych. Ponadto omówiono aspekty prawne w psychiatrii dzieci i młodzieży oraz psychiatrię sądową nieletnich. W części Klinika omówiono zaburzenia neurorozwojowe oraz zaburzenia należące do spektrum schizofrenii i chorób afektywnych. Przedstawiono również szerokie spektrum wielu innych zaburzeń psychicznych o różnym podłożu z uwzględnieniem farmakologicznych i pozafarmakologicznych metod leczenia. Oddzielne rozdziały poświęcono problematyce FASD oraz dziecku – ofierze przemocy w rodzinie, zaburzeniom psychicznym w chorobach somatycznych, a także psychiatrii konsultacyjnej. W części Terapia znalazły się wiadomości z zakresu planowania terapii w psychiatrii dzieci i młodzieży oraz stosowanych metod terapeutycznych (m.in.: metoda behawioralno-poznawcza, systemowa, psychodynamiczna). Przedstawiono podstawy farmakoterapii, a także farmakoterapię opartą na faktach. Publikacja skierowana jest do lekarzy specjalizujących się w psychiatrii dzieci i młodzieży i w psychiatrii ogólnej, a także psychologów, neurologów dziecięcych, pediatrów i psychoterapeutów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Kompleksowy przegląd aktualnego stanu badań skuteczności interwencji psychoterapeutycznych w zapobieganiu zaburzeniom psychicznym i ich leczeniu oraz użyteczności płynących z nich wniosków w praktyce klinicznej. Autorka analizuje metody wykorzystywane u dorosłych, dzieci i młodzieży wraz z interpersonalnymi uwarunkowaniami skuteczności takich interwencji i podaje rekomendacje dotyczące wdrażania rezultatów tych badań w praktyce klinicznej. Publikacja dostarcza klinicystom informacji użytecznych w prowadzeniu praktyki według wskazań modelu praktyki klinicznej opartej na dowodach empirycznych. Książka wpisuje się w nurt literatury wspierający powszechnie uznawany przez różne specjalizacje kliniczne model uprawiania praktyki, zwany praktyką kliniczną opartą na dowodach empirycznych, który akcentuje potrzebę korzystania z wyników badań. Publikacja wypełnia lukę na polskim rynku wydawniczym i wychodzi naprzeciw potrzebom profesjonalistów udzielających pomocy psychologicznej. Czytelnik znajdzie w niej wnioski z badań dotyczące skuteczności, opartych na różnych podejściach teoretycznych, interwencji psychoterapeutycznych (realizowanych w osobistym kontakcie z klinicystą oraz za pośrednictwem techniki cyfrowej – internetu, wideokonferencji, programów komputerowych, telefonu) w zapobieganiu powszechnie spotykanym w praktyce klinicznej zaburzeniom psychicznym i w ich leczeniu u dorosłych, dzieci i młodzieży oraz wynikające z tych wniosków rekomendacje do stosowania badanych interwencji w praktyce klinicznej. Zapozna się także z wnioskami z badań dotyczącymi relacyjnych uwarunkowań skuteczności badanych interwencji psychoterapeutycznych u dorosłych, dzieci i młodzieży, jak również z wynikającymi z nich rekomendacjami do podejmowania określonych działań korektywnych, gdy występują trudności w realizacji zadań terapeutycznych podczas stosowania interwencji. Zaznajomi się ponadto z ograniczeniami towarzyszącymi wdrażaniu wniosków z badań w praktyce klinicznej, a także z sugerowanymi przez badania sposobami wyrównywania ograniczeń. […] książka może się stać „podręcznikiem na biurko” służącym do sprawdzania słuszności podejmowanych decyzji – zarówno tych podejmowanych w terapii, jak i w planowaniu strategii społecznych (tu ważne jest również zwrócenie uwagi na ekonomiczną stronę stosowania określonych strategii terapeutycznych). […] Bardzo istotna […] jest ostatnia, czwarta część książki, która stanowi krytyczne podsumowane badań klinicznych kontrolowanych jako źródła inspiracji dla terapeutów i badaczy. Szczególnie ważne jest zwrócenie uwagi praktyków na ich własny sposób myślenia i konieczność integracji wyników badań światowych i płynących z nich, a sformułowanych wcześniej przez Autorkę implikacji praktycznych, z własnym doświadczeniem i konkretną sytuacją kliniczną. (Z recenzji prof. dr hab. med. Marii Siwiak-Kobayashi) Przedstawione przez Autorkę w pracy wyniki badań oraz ich omówienie są rzetelną dokumentacją Jej bogatej wiedzy specjalistycznej i oferują usystematyzowany wgląd w ważną i skomplikowaną problematykę prewencji zaburzeń psychicznych. Stanowi cenny materiał dla psychologów i studentów psychologii. Może być traktowana, jako podręcznik dotyczący skuteczności zapobiegania i leczenia wybranych zaburzeń psychicznych oraz inspiracja dla rozumienia mechanizmów uwikłanych w powstawanie i utrzymywanie się zaburzeń. (Z recenzji dr hab. Joanny Radoszewskiej) Jadwiga Małgorzata Rakowska - psycholog z wieloletnim doświadczeniem w zakresie: 1) prowadzeniu badań nad skutecznością psychoterapii, które zaowocowało publikacjami książkowymi, np. "Sukces i porażka terapii krótkoterminowej" (2006), oraz artykułami, w tym o zasięgu międzynarodowym, np. "Brief strategic therapy in patients with social phobia with or without personality disorder" (2011), 2) prowadzeniu psychoterapii pacjentów w akademickich ośrodkach psychoterapeutycznych - Przychodni Akademickiej w Lublinie i Akademickiego Ośrodka Psychoterapii w Warszawie - opartym na kompetencjach nabytych podczas półtorarocznego stażu w terapii strategicznej u jej twórców w Mental Research Institute w Palo Alto w USA, 3) szkoleniu studentów psychologii wyższych lat studiów uniwersyteckich w zakresie psychoterapii oraz edukowaniu studentów psychologii niższych lat w zakresie pomocy psychologicznej w Katolickim Uniwersytecie Lubelskim i w Uniwersytecie Warszawskim, 4) upowszechniania wiedzy o skuteczności psychoterapii wśród profesjonalistów udzielających pomocy psychologicznej, m.in. w książkach "Terapia krótkoterminowa" (2000) i "Skuteczność psychoterapii" (2005), adresowanych do profesjonalistów udzielających pomocy psychologicznej. ****** The Effectiveness of Mental Disorders Prevention and Treatment: Research Conclusions for Clinical Practice The publication is a comprehensive review of the current state of research on the effectiveness of psychotherapeutic interventions in preventing mental disorders and their treatment. Moreover, it discusses the usefulness of research conclusions in clinical practice. The author analyses the methods used in adults, children and the youth together with interpersonal determinants of effectiveness of such interventions and gives recommendations on implementing research results in clinical practice. For clinicians, this publication is a source of information useful in practising their profession according to the clinical practice model based on empirical evidence.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Opis wydawcy: Książka przystępnym dla czytelnika językiem przedstawia naukowe podejście do tematu traum wieku dziecięcego. Autorki w trzech rozdziałach tej książki ukazują współczesne zagrożenia dla zdrowia psychicznego dziecka, fizyczne mechanizmy reakcji dziecka na wydarzenia traumatyczne oraz praktyczne sposoby i aktywności pomagające dorosłym stworzyć środowisko, które będzie sprzyjało wychodzeniu z traumy. „Trauma przeżyta przez dziecko w bardzo wczesnym okresie, kiedy dopiero się ono kształtuje i kiedy to trauma «rzeźbi» jego układ nerwowy, dla wielu rodzin (opiekunów, specjalistów, nauczycieli itp.) bywa wielkim ciężarem. Ciężar ten jest dodatkowo potęgowany przez pewne błędy popełniane przez dorosłych mających wpływ na funkcjonowanie dzieci. (…) Przez tę książkę chcemy pokazać, że trauma dziecka niekoniecznie jest ciężarem nie do poruszenia. Chcemy pokazać, że ten ciężar można podzielić sobie na małe kawałeczki i dając czas sobie i dziecku malutkimi kroczkami na bieżąco integrować i leczyć pojawiające się traumatyczne reakcje. Z każdego dziecka wyrasta kiedyś dorosły. Mamy więc nadzieję, że nasza książka będzie dla Was drogowskazem, kierunkiem jaki trzeba obrać, aby aktywnie wspierać prewencję powstawania zaburzeń post-traumatycznych i zaburzeń dysocjacyjnych w przyszłości.” – fragment wprowadzenia
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Tom poświęcony jest problematyce podziałów społecznych, ich przeobrażeń, uwarunkowań i konsekwencji. Główne wątki analiz prezentowane w tomie odnoszą się do przemian, jakim podlegają struktury współczesnych społeczeństw w pierwszej dekadzie XXI wieku, poddane oddziaływaniu procesów globalizacyjnych i transformacyjnych. Większość artykułów zamieszczonych w tomie charakteryzuje klasyczne podejście do analiz struktury społecznej oparte na próbach dobranych metodą losową. Analizy te dokumentują, iż współczesne społeczeństwa nadal mają strukturę warstwową, a teorie klasowe wciąż pozwalają nam wyjaśnić sposób, w jaki nierówności związane z produkcją i rynkiem, dostępem do edukacji i zasobów organizacyjnych, utrwalają stare i nowe nierówności w czasie. Procesy klasowe nie są jednak jedynymi czynnikami przyczyniającymi się do utrzymania i reprodukcji nierówności. Stąd badanie strukturalnych nierówności społecznych pozostaje wyzwaniem i jednym z głównych celów socjologicznych eksploracji. Teksty zamieszczone w tomie ilustrują różne podejścia stosowane przez badaczy dla wyjaśniania strukturalnych nierówności społecznych wraz z towarzyszącymi im wzorami przekonań i działań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej