Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(173)
IBUK Libra
(6)
Forma i typ
Artykuły
(102)
Książki
(68)
Poradniki i przewodniki
(32)
Publikacje fachowe
(28)
Publikacje dydaktyczne
(16)
Publikacje naukowe
(10)
E-booki
(6)
Publikacje popularnonaukowe
(4)
Czasopisma
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(124)
wypożyczone
(28)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(31)
Czytelnia Piła
(6)
Wypożyczalnia Chodzież
(24)
Czytelnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(22)
Wypożyczalnia Trzcianka
(25)
Wypożyczalnia Złotów
(25)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(15)
Czytelnia Wągrowiec
(3)
Autor
Woynarowska Barbara
(8)
Cendrowski Zbigniew
(3)
Chojnowska Emilia (fizykoterapeuta)
(3)
Czub Magdalena
(3)
Drozdowski Zbigniew
(3)
Dębski Maciej
(3)
Marchel Tomasz
(3)
Łabiński Jerzy
(3)
Bakuła Anna
(2)
Hansen Anders
(2)
Kamień Dorota
(2)
Kałucka Renata
(2)
Krawański Andrzej
(2)
Kubiak Tomasz
(2)
Marchel Paweł
(2)
Parafjańczuk Agata
(2)
Patalon Mateusz
(2)
Piotrowska Aleksandra
(2)
Rakowski Artur
(2)
Stawicka Magdalena
(2)
Syrek Ewa
(2)
Szłapa Katarzyna
(2)
Teperek Agata
(2)
Tomasik Iwona
(2)
Adach Zdzisław
(1)
Ahlgren Linda
(1)
Bac Aneta
(1)
Baranowski Marcin
(1)
Barć Maja
(1)
Bauer Hans-Joachim
(1)
Bielski Janusz
(1)
Blada Ewa
(1)
Blecharz Jan
(1)
Boardman Samantha
(1)
Bochenek Karolina
(1)
Borkowska Maria
(1)
Brodzki Jacek
(1)
Bronikowski Michał
(1)
Brzenczek-Owczarzak Wioletta
(1)
Brzozowska-Wicherek Ewa
(1)
Buckworth Janet
(1)
Bugdalski Bogdan
(1)
Burch Vidyamala
(1)
Bączyk Stefan
(1)
Cieślak Piotr
(1)
Cieślik Karolina
(1)
Clarke Julia
(1)
Czajka Kamila
(1)
Czarny Wojciech
(1)
Czernik Ewa
(1)
Czub Młgorzata
(1)
Daniel-Schuwald Grażyna
(1)
Demel M
(1)
Dencikowska Alfreda
(1)
Dishman Rod K
(1)
Drozd Sławomir
(1)
Duda Krzysztof
(1)
Dąbrowska Grażyna
(1)
Ernsperger Lori
(1)
Fenika - Gaberle Katarzyna
(1)
Fenster Daniel
(1)
Frątczak-Nowotny Elżbieta
(1)
Fugiel Jarosław
(1)
Gelleta Izabela
(1)
Giddens Anthony (1938- )
(1)
Gietka Jan
(1)
Ginter Józef
(1)
Grassi Bruno
(1)
Gruszecka Karolina
(1)
Górecka Dorota
(1)
Górka Justyna
(1)
Górski Jan
(1)
Gąsiorowska Małgorzata
(1)
Gładczak Joanna
(1)
Hammond Claudia (1978- )
(1)
Helms Antje
(1)
Holleben Jan von
(1)
Izdebski Zbigniew
(1)
Jaszecka Karolina
(1)
Jaworska Anna
(1)
Jegier Anna
(1)
Jeske Agnieszka
(1)
Jopkiewicz Andrzej
(1)
Kaca Przemysław
(1)
Kaczmarek Magdalena
(1)
Karaskova Vlasta
(1)
Kasperczyk Tadeusz
(1)
Kasprzyk Agnieszka (tłumaczka)
(1)
Kielisiak Katarzyna
(1)
Kiembłowski Piotr
(1)
Klepacka-Gryz Ewa
(1)
Klukowski Krzysztof
(1)
Knaga Małgorzata
(1)
Koczyk Agnieszka
(1)
Kopyto Piotr
(1)
Kossobudzka Margit
(1)
Kowalewska Anna
(1)
Kozłowski oprac. Mieczysław
(1)
Kołodziejska Lidia
(1)
Krawczyk Zbigniew
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(63)
2010 - 2019
(48)
2000 - 2009
(43)
1990 - 1999
(20)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(97)
1989-2000
(7)
Kraj wydania
Polska
(178)
Język
polski
(173)
nieznany (po)
(6)
Odbiorca
Nauczyciele wychowania fizycznego
(24)
Lekarze
(8)
Nauczyciele przedszkoli
(7)
Sportowcy
(7)
Nauczyciele
(6)
Pedagodzy
(6)
Psycholodzy
(4)
Rodzice
(4)
Uczniowie
(4)
6-8 lat
(3)
9-13 lat
(3)
Dyrektorzy szkół
(3)
Nauczyciele fizyki
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Coachowie
(2)
Dorośli
(2)
Dzieci
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Pedagodzy szkolni
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Szkoły średnie
(2)
Terapeuci
(2)
Wychowawcy klas
(2)
0-5 lat
(1)
14-17 lat
(1)
Bibliotekarze
(1)
Biblioterapeuci
(1)
Chorzy z chorobą Parkinsona
(1)
Dietetycy i żywieniowcy
(1)
Doradcy zawodowi
(1)
Dyrektorzy bibliotek
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Fizykoterapeuci
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Psychiatrzy
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Specjaliści terapii uzależnień
(1)
Studenci
(1)
Trenerzy i instruktorzy sportowi
(1)
Wychowawcy internatów
(1)
Wychowawcy małych dzieci
(1)
Zawody medyczne
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura czeska
(1)
Literatura polska
(1)
Literatura szwedzka
(1)
Temat
Zdrowie fizyczne
(61)
Aktywność fizyczna
(37)
Dzieci - przemoc fizyczna i psychiczna
(31)
Promocja zdrowia
(20)
Dzieci
(17)
Wychowanie fizyczne (przedmiot szkolny)
(15)
Zdrowie psychiczne
(15)
Kultura fizyczna
(14)
Sport
(14)
Zdrowy styl życia
(12)
Młodzież
(11)
Nauczyciele
(9)
Odżywianie
(9)
Sprawność fizyczna
(9)
Uczniowie
(9)
Wychowanie fizyczne i kultura fizyczna
(8)
Wychowanie fizyczne
(7)
Dietetyka
(6)
Jakość życia
(6)
Otyłość
(6)
Rodzina - patologia
(6)
Dzieci - zdrowie
(5)
Edukacja prozdrowotna
(5)
Edukacja zdrowotna
(5)
Efektywność nauczania
(5)
Trening sportowy
(5)
Wydolność fizyczna
(5)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(4)
Gimnastyka korekcyjna
(4)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(4)
Przemoc emocjonalna
(4)
Radzenie sobie ze stresem
(4)
Rozwój fizyczny dziecka
(4)
Zachowania prozdrowotne
(4)
Zdrowe odżywianie
(4)
Zdrowie publiczne
(4)
Agresywność
(3)
Dziecko
(3)
Fizykoterapia
(3)
Joga
(3)
Kobieta
(3)
Leczenie
(3)
Mindfulness
(3)
Odchudzanie
(3)
Przemoc fizyczna
(3)
Rozgrzewka sportowa
(3)
Sprzęt sportowy
(3)
Starzenie się
(3)
Stres
(3)
Szkoły
(3)
Służba zdrowia
(3)
Urazy
(3)
Wpływ na zdrowie
(3)
Alkoholizm
(2)
Atrakcyjność fizyczna
(2)
BHP
(2)
Bezpieczeństwo zdrowotne
(2)
Choroby ludzi
(2)
Choroby przewlekłe
(2)
Ciało ludzkie
(2)
Długowieczność
(2)
Fizyka (przedmiot szkolny)
(2)
Gimnastyka
(2)
Gimnastyka kobieca
(2)
Gimnastyka lecznicza
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Kinezyterapia
(2)
Kultura
(2)
Kąpiele zimowe
(2)
Leki
(2)
Masaż
(2)
Metody nauczania
(2)
Mózg
(2)
Napoje alkoholowe
(2)
Nauczanie
(2)
Niepełnosprawni
(2)
Nowotwór
(2)
Obraz własnego ciała
(2)
Ochrona środowiska
(2)
Odporność
(2)
Odporność psychiczna
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Osoby z niepełnosprawnością
(2)
Pedagogika zdrowia
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Podatek dochodowy od osób fizycznych
(2)
Praca
(2)
Profilaktyka zdrowotna
(2)
Przedszkole - wychowanie fizyczne
(2)
Przemoc w rodzinie
(2)
Przemoc w szkole
(2)
Psychoterapia
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Sektor publiczny
(2)
Stretching
(2)
Styl życia
(2)
Suplementy diety
(2)
Techniki relaksacyjne
(2)
Techniki samopomocy
(2)
Trening zdrowotny
(2)
Temat: czas
2001-
(33)
1989-2000
(5)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
Temat: miejsce
Japonia
(1)
Polska
(1)
Województwo kujawsko-pomorskie (1999- )
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(55)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(36)
Artykuł z czasopisma fachowego
(35)
Poradnik
(31)
Artykuł problemowy
(13)
Artykuł z czasopisma naukowego
(13)
Opracowanie
(8)
Artykuł z czasopisma sportowego
(7)
Poradniki
(7)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(6)
Gry i zabawy
(4)
Praca zbiorowa
(4)
Artykuł z czasopisma fizycznego
(3)
Artykuł z czasopisma medycznego
(3)
Podręcznik
(3)
Artykuł z czasopisma popularnonaukowego
(2)
Przepisy kulinarne
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Wywiad dziennikarski
(2)
Artykuł z czasopisma bibliotekarskiego
(1)
Artykuł z czasopisma ekonomicznego
(1)
Artykuł z czasopisma katolickiego
(1)
Broszura
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy terenowe
(1)
Gry sportowe
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Materiały konferencyjne
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Raport z badań
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad socjologiczny
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(92)
Edukacja i pedagogika
(60)
Kultura fizyczna i sport
(31)
Psychologia
(19)
Socjologia i społeczeństwo
(9)
Fizyka i astronomia
(3)
Kulinaria
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Nauka i badania
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Praca, kariera, pieniądze
(1)
Religia i duchowość
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Tytuł czasopisma
Świat Problemów
(24)
Wychowanie Fizyczne i Zdrowotne
(21)
Remedium
(12)
Wychowanie Fizyczne i Sport
(4)
Bliżej Przedszkola
(3)
Dyrektor Szkoły
(3)
Fizyka w Szkole z Astronomią : czasopismo dla nauczycieli
(3)
Kultura Fizyczna
(3)
Lider
(3)
Charaktery : magazyn psychologiczny
(2)
Doradca Nauczyciela Przedszkola
(2)
Edukacja Ustawiczna Dorosłych
(2)
Problemy Alkoholizmu
(2)
Promocja Zdrowia. Nauki Społeczne i Medycyna
(2)
Alkoholizm i Narkomania
(1)
Biblioteka Publiczna
(1)
Charaktery
(1)
Chowanna
(1)
Edukacja : studia, badania, innowacje
(1)
Edukacja Wczesnoszkolna
(1)
Lider : promocja zdrowia. Kultura zdrowotna i fizyczna
(1)
Małe Charaktery : psychologiczny magazyn dla dzieci : wydanie specjalne magazynu Charaktery
(1)
Meritum
(1)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(1)
Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
(1)
Polityka Społeczna
(1)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(1)
Wychowanie na Co Dzień
(1)
Wychowanie w Przedszkolu
(1)
Wychowawca
(1)
Życie Szkoły
(1)
179 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Edukacja zdrowotna. Podstawy teoretyczne, metodyka, praktyka” to kompendium wiedzy dotyczące kształtowania kompetencji umożliwiających ludziom dbanie o zdrowie własne i społeczności, w której żyją. W pierwszej części podręcznika omówiono teoretyczne podstawy edukacji zdrowotnej, nakreślono jej etyczne aspekty, opisano role i kompetencje osób prowadzących edukację zdrowotną oraz przedstawiono metodykę jej prowadzenia. Druga - praktyczna część - dotyczy wybranych obszarów tematycznych w edukacji zdrowotnej dzieci i młodzieży. W tej sekcji, wzbogaconej o gotowe scenariusze zajęć, poruszono zagadnienia związane z edukacją w zakresie: dbałości o ciało, zdrowia psychicznego, żywienia, aktywności fizycznej, bezpieczeństwa, zdrowia seksualnego, zapobiegania zachowaniom ryzykownym, bycia aktywnym pacjentem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 113636 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47340 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 6 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108810 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49226 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39547 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32693 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45966 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64540 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znaczenie edukacji zdrowotnej, zagadnień profilaktyki, szeroko rozumianej aktywności i działań prozdrowotnych wzrasta wraz ze zmianami cywilizacyjnymi, wymuszającymi zmianę nawyków, sposobu odżywiania, tempa życia i form aktywności. Autorzy starają się zgłębić aktualne tendencje w zakresie zachowań prozdrowotnych, zmian w stylu życia oraz stopnia świadomości zdrowotnej całych populacji i społeczności - dzieci, uczniów, osób dorosłych, przedstawicieli różnych grup zawodowych o różnych problemach zdrowotnych i sprawnościowych. Edukacja zdrowotna i profilaktyka w wielu zakresach stanowi obszar działań pedagogów i pracowników socjalnych, a przede wszystkim nauczycieli wszystkich poziomów, stąd głównie do tych grup zawodowych kierowana jest niniejsza publikacja. Niemniej styl życia oraz zachowania prozdrowotne pozostają w kręgu zainteresowań coraz liczniejszych grup.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104092 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 38727 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31932 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44297 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63411 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Masaż z elementami rehabilitacji / pod redakcją Roberta Walaszek. - Kraków : Rehmed, 2017. - 325 strony : ilustracje ; 23 cm.
`Pomimo znajdujących się już na rynku wydawniczym pozycji dotyczących metod odnowy biologicznej oraz intensyfikacji wypoczynku, istnieje wciąż luka jeśli chodzi o publikacje, które w sposób kompleksowy zawierałyby całokształt zagadnień związanych z metodami restytucji powysiłkowej. Lukę tę znakomicie wypełnia przedstawiona mi do recenzji praca pod redakcją Roberta Walaszka, dotycząca masażu.`   prof.dr.hab.med.Mirosław Janiszewski  `Na wstępie pragnę zaakcentować, że zasób wiadomości zawartych w opracowaniu jest niezwykle bogaty jak na tego typu publikację i jestem przekonany, że jako podręcznik będzie przydatny w nauczaniu wielu specjalności, m.in. wychowania fizycznego, fizjoterapii, odnowy biologicznej i masażu.` dr Aleksander Bator Gandalf.com.pl
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49422 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu to recenzowane czasopismo naukowe, w którym publikowane są prace związane z szeroko pojętą aktywnością fizyczną i ruchem człowieka, wychowaniem fizycznym, wychowaniem zdrowotnym, sportem, rekreacją i turystyką oraz rehabilitacją i fizjoterapią. Obecnie czasopismo wydawane jest w czterech tomach rocznie i w nowej formule, po kilkuletniej przerwie, ukazuje się od 2007 roku. W rankingu czasopism MNiSW w 2010 roku otrzymało 2 punkty. Jest indeksowane w bazach Index Copernicus oraz EBSCO. Tom 36 zawiera zbiór tekstów będących efektem badań i przemyśleń filozofów, socjologów, filologów, antropologów, kulturoznawców, słowem tych wszystkich, dla których zagadkowość fenomenu ludzkiej cielesności stanowi poznawcze wyzwanie (ze wstępu).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 43421 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41676 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ
Monografia ma charakter studium właściwości psychicznych istotnych w zawodzie nauczyciela wychowania fizycznego. Za takie uznano kompetencje społeczne, inteligencję emocjonalną oraz kondycję psychiczną. Celem badania było: 1. określenie poziomu kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej oraz kondycji psychicznej studentów Wydziału Wychowania Fizycznego Akademii Wy-chowania Józefa Piłsudskiego w Warszawie, 2. ustalenie ich zróżnicowania ze względu na płeć oraz kierunek studiów, 3. poznanie osobowościowych uwarunkowań tych właściwości psychicznych i relacji między nimi. Przedmiotem zainteresowania były też zmiany zachodzące w kompetencjach społecznych, inteligencji emocjonalnej oraz zdrowiu psychicznym studentów po roku studiowania, a także zmiany pod wpływem celowych oddziaływań psychologicznych w postaci warsztatów psychologicznych. W pracy podjęto próbę stworzenia modelu zawodowego współczesnego nauczyciela wychowania fizycznego w percepcji studentów. Badaniami objęto trzy grupy studentów. Pierwszą grupę stanowili studenci wychowania fizycznego (wf) badani jednokrotnie w latach 2011-2014. Zostali oni porównani pod względem kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej ze studentami innych kierunków studiów. Drugą grupę stanowili studenci wf, którzy rozpoczęli studia w roku akademickim 2015/16. W tej grupie badanie kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej powtórzono po roku. Trzecią grupę stanowili studenci wf uczestniczący w warsztatach psy-chologicznych badani w 2016-2017 roku. W pierwszej grupie zbadano ogółem 987 osób, studentów pierwszego roku i pierwszego stopnia: wydziału wychowania fizycznego, studentów turystyki i rekreacji, dziennikarstwa i transportu, w tym 537 mężczyzn i 450 kobiet w wieku 18-26 lat. Drugą grupę stanowiła młodzież akademicka studiująca na pierwszym roku studiów licencjackich wychowania fizycznego w czerwcu 2016 roku, a następnie powtórzono badania po roku, czyli w czerwcu 2017. W badaniach w pierwszej turze wzięły udział 184 osoby, w tym 122 mężczyzn i 62 kobiety w wieku 17-25 lat. W powtórzonych po roku badaniach uczestniczyły 132 osoby, w tym 49 stu-dentek i 83 studentów. Grupę uczestników warsztatów tworzyły 33 osoby, w tym 18 kobiet oraz 15 mężczyzn w wieku 19-35 lat. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w dwóch grupach różniących się pod względem wieku i poziomu studiów. Zajęcia warsztatowe przeprowadzono w latach 2016-2017. W badaniach zastosowano następujące standardowe kwestionariusze psychologiczne: Kwestionariusz Kompetencji Społecznych KKS A. Matczak, Kwestionariusz Inteligencji Emocjonalnej INTE N.S. Schutte, J.M. Malouffa, L.E. Hall, D.J. Haggerty`ego, J.T. Cooper, C.J. Goldena, L. Dornheim w polskiej adaptacji A.Ciechanowicz, A. Jaworowskiej, A. Matczak oraz Kwestionariusz Ogólnego Stanu Zdrowia GHQ-28 Goldberga w polskiej adaptacji Z. Makowskiej i D. Merecz, a także Inwentarz osobowości NEO-FFI P.T. Costy, R.R. McCrae polskiej adaptacji B. Zawadzkiego, J. Strelau, P. Szczepaniaka, M. Śliwińskiej, Wielowymiarowy Kwestionariusz Samooceny MSEI E. J. O'Briena i S. Epsteina w adaptacji D. Fecenec. Posłużono się także autorską ankietą zawierającą pytania dotyczące przyszłych planów zawodowych, doświadczenia w pracy z klientem oraz modelu zawodowego nauczyciela wychowania fizycznego. Pierwszy blok analiz empirycznych odsłania profile kompetencji studentów i studentek. Kandydaci na nauczycieli wychowania fizycznego podejmujący studia w Akademii Wychowania Fizycznego w Warszawie są zróżnicowani pod względem badanych właściwości. Jednak w grupie mężczyzn przeważają osoby o wynikach wysokich w za-kresie kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Wśród studentek obserwujemy w przewadze wyniki niskie i przeciętne. Obie płcie odznaczają się dobrą kondycją psychiczną. Wyniki badań potwierdzają, że kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna stanowią czynniki naturalnej selekcji do podejmowanych studiów. Pra-ca nauczyciela wychowania fizycznego i specjalisty w zakresie turystki i rekreacji wymaga rozwiniętych kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Aktywność fizyczna nie różnicowała nasilenia kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i kondycji psychicznej przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego. Płeć różnicowała kompetencje psychiczne i inteligencję emocjonalną, wyższe wyniki zanotowano u mężczyzn. Studentki znamiennie częściej niż studenci uskarżały się na dolegliwości związane z psychicznym funkcjonowaniem. Młodsi, pierwszoroczni studenci odznaczali się wyższą inteligencją emocjonalną niż młodzież akademicka podejmująca studia na początku XXI wieku (2016 versus 2011; 2013 versus 2011). Ustalono predyktory kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej. Większych kompetencji społecznych w sytuacji ekspozycji możemy oczekiwać u studentów mniej neurotycznych i bardziej otwartych na nowe doświadczenia. Natomiast dużej inteligencji emocjonalnej możemy oczekiwać u studentów otwartych na nowe doświadczenia, o dużych kompetencjach w sytuacji ekspozycji i o wysokiej samoocenie. Ustalono także związki pomiędzy zdrowiem psychicznym, kompetencjami społecznymi i inteligencją emocjonalną. Dotyczą one jednak tylko niektórych ba-danych wymiarów, a ich siła nie jest duża. Im mniejsze kompetencje społeczne i inteligencja emocjonalna tym większe nasilenie zaburzeń funkcjonowania. Badania longitudinalne (porównanie wyników pomiaru na pierwszym i drugim roku studiów) pozwoliły dostrzec wagę naturalnego treningu społecznego w kształtowaniu kompetencji społecznych, inteligencji emocjonalnej i troski o zdrowie psychiczne młodzieży. Częściowo poprawie uległa kondycja psychiczna badanych osób. Jeśli zaś chodzi o inteligencję emocjonalną to wyniki badań sugerują raczej konieczność celowego oddziaływania w zakresie oczekiwanych zmian. Warsztaty psychologiczne stanowiły narzędzie interwencji w kierunku polepszania zarówno kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej jak i pod-noszenia kondycji psychicznej. Kompetencje społeczne zmieniły się na korzyść u badanych osób, jednak nie wszystkie ich wymiary. Inteligencja emocjonalna mierzona przy użyciu narzędzia INTE nie uległa zmianie. W wyniku uczestnictwa w warsztatach psychologicznych „Komunikacja w świetle przeżywanych uczuć i emocji, Przebaczenie, O potrzebie miłości” zaobserwowano także pewne korzystne zmiany w zdrowiu psychicznym młodzieży. Doświadczenie pracy z klientem różnicowało niektóre badane zmienne tj. kompetencje społeczne w sytuacji ekspozycji społecznej oraz w wymiarze codziennego funkcjonowania. Korzystniej wypadały osoby posiadające doświadczenie w pracy z klientem. Nie dostrzeżono natomiast różnic w zakresie kompetencji społecznych między tymi studentami, którzy planują pracę w zawodzie nauczyciela lub trenera, a tymi, którzy nie są w tej kwestii zdecydowani lub mają inne plany zawodowe. Studenci deklarujący chęć pracy w zawodzie trenera cechowali się większą inteligencją emocjonalną od swoich rówieśników. Zdrowie psychiczne chętnych do bycia nauczycielami było zdecydowanie lepsze od studentów, którzy nie widzieli swojej przyszłości jako nauczyciele wychowania fizycznego. Ostatni wątek pracy dotyczy modelu nauczyciela wychowania fizycznego. W percepcji badanych studentów nauczyciele wychowania fizycznego powinni ce-chować się takimi właściwościami jak: odpowiedzialność, przyjaźń, pomaganie, cierpliwość, współpraca, pewność siebie, wytrwałość, trzeźwe myślenie, sumienność. Model zawodowy nauczyciela wychowania fizycznego to model społeczny.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Biomedyczne podstawy rozwoju i wychowania to podręcznik stanowiący kompendium wiedzy na temat: • Rozwoju biologicznego człowieka. Czytelnik znajdzie tu charakterystykę rozwoju fizycznego, motorycznego oraz psychicznego i psychoseksualnego człowieka. W tej części opisano także potrzeby biologiczne człowieka i sposoby ich zaspokajania, opisano przebieg rytmów biologicznych. • Zdrowia i wybranych problemów zdrowotnych dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy przedstawili tu zagadnienia zdrowia oraz czynników je warunkujących, scharakteryzowali sytuację zdrowotną dzieci i młodzieży, opisali wybrane problemy zdrowotne na wczesnych etapach życia oraz możliwości podejmowania działań profilaktycznych. • Stanu zdrowia oraz ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. W tej części podano charakterystykę społeczno-demograficzną nauczycieli w Polsce oraz specyficzne wyzwania i zagrożenia dla zdrowia, które wiążą się z wykonywaniem tego zawodu. Szczegółowo opisano wybrane problemy zdrowia fizycznego i psychicznego oraz działania podejmowane dla ochrony i promocji zdrowia nauczycieli. • Środowiska i organizacji pracy szkoły. Autorzy opisali w tej części środowisko społeczne szkoły, wybrane elementy środowiska fizycznego oraz organizację pracy i życia szkoły w tych aspektach, które mają związek ze zdrowiem. • Profilaktyki oraz promocji zdrowia w szkole i przedszkolu. Ostatnią część podręcznika poświęcono możliwościom przeciwdziałania problemom zdrowotnym i zachowaniom ryzykownym dzieci i młodzieży oraz działaniom w zakresie promocji zdrowia, w tym tworzeniu przedszkola i szkoły promującej zdrowie.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 85053 P (1 egz.)
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40732 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 29427 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39025, 39023 (2 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Rozprawy Naukowe Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu to recenzowane czasopismo naukowe, w którym publikowane są prace obejmujące różne dziedziny społecznych i humanistycznych nauk o wychowaniu fizycznym, sporcie, rekreacji, turystyce, zdrowiu i rehabilitacji. Czasopismo w nowej formule, po kilkuletniej przerwie, ukazuje się od 2007 roku. W rankingu czasopism MNiSW w 2013 roku otrzymało 5 punktów. Jest indeksowane w bazach Index Copernicus, CEJSH (the Central European Journal of Social Sciences and Humanities) oraz EBSCO. Do druku przyjmowane są artykuły zarówno w języku polskim, jak i w językach kongresowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Corporate wellness to zarówno filozofia zarządzania, jak i zbiór konkretnych instrumentów wspierających dobrostan pracowników w przedsiębiorstwie. Podejście to zyskuje w ostatnich latach na popularności, zwłaszcza w kontekście warunków rynku pracownika oraz konieczności zabiegania o pozyskanie i zatrzymanie wykwalifikowanych zasobów ludzkich w firmie. Dotyczy ono nie tylko korporacji komercyjnych, lecz także instytucji publicznych. Monografia powstała na podstawie studiów literaturowych i badań przeprowadzonych przez autorkę w wybranym uniwersytecie publicznym. Jest próbą odpowiedzi na pytanie, z jakich elementów powinny składać się działania corporate wellness, aby kompleksowo odpowiadać na potrzeby pracowników oraz jak je wprowadzać i integrować ze sobą w spójny program. Omówiono funkcjonowanie modelu wymiarów wellness w badanej organizacji, a także w jaki sposób poszczególne elementy oferty wellness są wykorzystywane i oceniane przez pracowników. W publikacji zaprezentowano ponadto interesujące rozwiązania z zakresu corporate wellness, które mogą być stosowane w przedsiębiorstwach różnego typu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
„Studia Prawno-Ekonomiczne” są jednym z nielicznych w kraju wydawnictw ciągłych, koncentrujących uwagę na problematyce wspólnej dla środowisk ekonomicznych i prawniczych. Na ich łamach wypowiadają się wybitni krajowi przedstawiciele nauk ekonomicznych i prawniczych (blisko 80 profesorów i doktorów habilitowanych), a ponadto debiutujący, utalentowani młodzi pracownicy nauki z terenu całego kraju, są więc wydawnictwem par excellence naukowym. Zasięg oddziaływania czasopisma jest zdecydowanie ponadregionalny. Docierają one nie tylko do środowisk naukowych w całym kraju, ale i do przedstawicieli praktyki, zarówno gospodarczej, jak i obejmującej radców prawnych oraz sądownictwo. Świadczy o tym ogólne zainteresowanie wydawnictwem oraz pozyskiwanie przez Redakcję coraz to nowych autorów, chętnych do publikacji swoich artykułów. W ostatnich latach „Studia Prawno-Ekonomiczne” goszczą na swoich łamach osoby rozpoczynające swoją karierę zawodową w innych ośrodkach akademickich. Są także jedną z ważniejszych pozycji wymiany międzybibliotecznej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej