Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(307)
Forma i typ
Książki
(306)
Czasopisma
(1)
Dostępność
dostępne
(348)
wypożyczone
(6)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(277)
Czytelnia Piła
(4)
Wypożyczalnia Chodzież
(10)
Wypożyczalnia Czarnków
(2)
Wypożyczalnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(21)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(38)
Czytelnia Wągrowiec
(1)
Autor
Ostaszewski Janusz
(11)
Osiński Joachim
(10)
Bartkowiak Ryszard
(9)
Żukrowska Katarzyna
(8)
Lewandowski Jerzy
(5)
Weresa Marzenna
(5)
Grzywacz Jacek
(4)
Poznańska Krystyna
(4)
Sobiecki Roman
(4)
Teichmann Eufemia
(4)
Bombol Małgorzata
(3)
Brdulak Jakub
(3)
Geryk Marcin
(3)
Gilejko Leszek
(3)
Janoś-Kresło Mirosława
(3)
Kasiewicz Stanisław
(3)
Kawecka-Wyrzykowska Elżbieta
(3)
Konarski Stanisław
(3)
Korporowicz Violetta
(3)
Małachowski Witold
(3)
Nowak-Far Artur
(3)
Pietrewicz Jerzy W
(3)
Rutkowski Krzysztof
(3)
Siewierski Jacenty
(3)
Strzelecki Zbigniew
(3)
Wojtkowska-Łodej Grażyna
(3)
Zaleska Małgorzata
(3)
Łobejko Stanisław
(3)
Adamowicz Elżbieta
(2)
Albiński Piotr
(2)
Aluchna Maria
(2)
Barcz Jan
(2)
Bielecki Piotr
(2)
Bil Ireneusz
(2)
Bossak Jan W
(2)
Brdulak Jacek
(2)
Brocka-Palacz Bogumiła
(2)
Bąk Henryk
(2)
Chrabonszczewska Elżbieta
(2)
Fierla Andrzej
(2)
Gardawski Juliusz
(2)
Godlewska Hanna
(2)
Grzymała Zbigniew
(2)
Herman Andrzej
(2)
Ikanowicz Cezary
(2)
Iwanicz-Drozdowska Małgorzata
(2)
Jeżowski Piotr
(2)
Kaliński Janusz
(2)
Kowalczyk Stanisław
(2)
Lichniak Irena
(2)
Lisowska Ewa
(2)
Masiukiewicz Piotr
(2)
Misala Józef
(2)
Mączyńska-Ziemacka Elżbieta
(2)
Oniszczuk Jerzy
(2)
Panek Tomasz
(2)
Polakowska-Kujawa Jolanta
(2)
Sochacka-Krysiak Hanna
(2)
Sosnowska Alicja
(2)
Stefanowicz Bogdan
(2)
Strużycki Marian
(2)
Sztaba Sławomir
(2)
Szulczewski Grzegorz
(2)
Szumlicz Tadeusz
(2)
Słaby Teresa
(2)
Wojtczuk-Turek Agnieszka
(2)
Ćwiklińska Jolanta
(2)
Łazarowicz Edyta
(2)
Adamska Agata
(1)
Alińska Agnieszka
(1)
Archutowska Joanna
(1)
Arnold Rainer
(1)
Bachor Wojciech
(1)
Baran Radosław
(1)
Baranowska-Prokop Ewa
(1)
Beier Frederick
(1)
Beier J Frederick
(1)
Bellemare Diane
(1)
Bem Dorota
(1)
Bień Witold
(1)
Bieńkowski Wojciech
(1)
Bojańczyk Mirosław
(1)
Bojewska Barbara
(1)
Boratyńska Agata
(1)
Borsi Balazs
(1)
Bożyk Paweł
(1)
Bryniarska Teresa Izabela
(1)
Bryx Marek
(1)
Błaszczuk Anna
(1)
Błędowski Piotr
(1)
Cenkier Agnieszka
(1)
Cesarski Maciej
(1)
Chołaj Henryk
(1)
Cicha Agnieszka
(1)
Cichosz Marzenna
(1)
Czaplicki Marcin
(1)
Czarnacka-Chrobot Beata
(1)
Czarny Bogusław
(1)
Czarzasty Jan
(1)
Czerniak Adam
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(124)
2000 - 2009
(176)
1990 - 1999
(7)
Kraj wydania
Polska
(307)
Język
polski
(300)
nieznany (po)
(6)
angielski
(1)
Temat
Przedsiębiorstwo
(33)
Unia Europejska
(27)
Innowacje
(16)
Zarządzanie
(15)
Globalizacja
(13)
Gospodarka
(12)
Kryzys gospodarczy
(12)
Ekonomia
(11)
Finanse
(10)
Przedsiębiorstwa małe i średnie
(9)
Konkurencja
(8)
Wzrost gospodarczy
(8)
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
(7)
Banki
(6)
Nauki ekonomiczne
(6)
Regionalizacja gospodarcza
(6)
Szkolnictwo wyższe
(6)
Ekonometria
(5)
Finanse publiczne
(5)
Kadry
(5)
Konsumenci (ekon.)
(5)
Menedżerowie
(5)
Rachunkowość
(5)
Rynek finansowy
(5)
Upadłość
(5)
Usługi
(5)
Zarządzanie wiedzą
(5)
Decyzje
(4)
Ekonomiści
(4)
Gospodarka komunalna
(4)
Kapitał intelektualny przedsiębiorstwa
(4)
Kultura organizacyjna
(4)
Logistyka gospodarcza
(4)
Ochrona środowiska
(4)
Papiery wartościowe
(4)
Postawy
(4)
Przedsiębiorczość (postawa)
(4)
Samorząd terytorialny
(4)
Spożycie
(4)
Transformacja systemu społeczno-gospodarczego
(4)
Bezrobocie
(3)
Energetyka
(3)
Etyka biznesu
(3)
Finanse międzynarodowe
(3)
Fundusze strukturalne UE
(3)
Gospodarka terenowa
(3)
Integracja europejska
(3)
Język angielski
(3)
Koszty transakcyjne
(3)
Kryzys finansowy
(3)
Obsługa klienta
(3)
Polityka społeczna
(3)
Prezydencja Rady Unii Europejskiej
(3)
Przedsiębiorcy
(3)
Przedsiębiorstwo wielonarodowe
(3)
Przydatność zawodowa
(3)
Public relations
(3)
Rolnictwo
(3)
Rynek kapitałowy
(3)
Savoir-vivre
(3)
Sektor publiczny
(3)
Społeczna odpowiedzialność biznesu
(3)
Systemy informatyczne zarządzania
(3)
Szkoła Główna Handlowa (Warszawa)
(3)
Służba zdrowia
(3)
Turystyka
(3)
Zarządzanie projektami
(3)
Zarządzanie ryzykiem
(3)
Zarządzanie strategiczne
(3)
Administracja
(2)
Bezpieczeństwo międzynarodowe
(2)
Controlling
(2)
Ekorozwój
(2)
Emerytura
(2)
Euro (pieniądz)
(2)
Filozofia
(2)
Giełda papierów wartościowych
(2)
Gospodarka oparta na wiedzy
(2)
Harmonizacja prawa
(2)
Infrastruktura społeczna
(2)
Inwestycje
(2)
Jakość życia
(2)
Klastry (ekon.)
(2)
Kobieta
(2)
Kontrola finansowa
(2)
Makroekonomia
(2)
Marketing
(2)
Marketing partnerski
(2)
Matematyka
(2)
Motywacja pracy
(2)
Myślenie twórcze
(2)
Nauczanie
(2)
Nauka
(2)
Obligacje
(2)
Oceny pracowników
(2)
Odnawialne źródła energii
(2)
Odpowiedzialność moralna
(2)
Parlament Europejski
(2)
Partnerstwo publiczno-prywatne
(2)
Pieniądz
(2)
Temat: czas
1989-
(42)
2001-0
(27)
1901-
(8)
1801-
(2)
1945-
(2)
1401-
(1)
1501-
(1)
1601-
(1)
1701-
(1)
1918-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(37)
Niemcy
(7)
Bałtycki, region
(4)
Europa
(2)
Europa Środkowo-Wschodnia
(2)
Kraje Unii Europejskiej
(2)
Stany Zjednoczone
(2)
Wielka Brytania
(2)
Afganistan
(1)
Białoruś
(1)
Chiny
(1)
Czechosłowacja
(1)
Dania
(1)
Europa Zachodnia
(1)
Gruzja
(1)
Japonia
(1)
Kirgistan
(1)
Mazowieckie, województwo (od 1999)
(1)
Podkarpackie, województwo
(1)
Rosja
(1)
Szwecja
(1)
Ukraina
(1)
Warszawa
(1)
ZSRR
(1)
Gatunek
Podręczniki akademickie
(36)
Materiały konferencyjne
(20)
Księgi pamiątkowe
(8)
Podręczniki
(4)
Poradniki
(4)
Dane statystyczne
(2)
Podręczniki dla szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół wyższych
(1)
307 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Publikacja poświęcona jest procesom zachodzącym na rynku transportu samochodowego oraz potrzebie konsolidacji przedsiębiorstw operujących na tym rynku. Przemiany, jakie nastąpiły na rynku transportu samochodowego były najszybsze i najgłębsze. Obecnie na rynku transportu samochodowego działa ok. 53,5 tys. (głównie małych i słabych) przedsiębiorstw zaś kolejne 50 tys. przedsiębiorstw wykonuje usługi transportowe jako działalność pomocniczą. Rynek jest niezwykle rozdrobniony i cechuje się ostrą walką konkurencyjną. Dlatego też istnieje potrzeba eliminacji najsłabszych przedsiębiorstw i umacniania pozostałych tak, aby polscy przewoźnicy z sukcesem mogli konkurować na rynku UE. Wzmacnianie zdolności konkurencyjnych może odbywać się na drodze konsolidacji operacyjnej oraz koncentracji kapitału. Celem książki jest scharakteryzowanie ścieżek rozwoju polskich przedsiębiorstw transportu samochodowego. Autor podejmuje się oceny stanu wiedzy i możliwości w zakresie konstruowania oraz realizacji wybranych strategii. Opracowanie jest w dużej mierze próbą powiązania rozwiązań teoretycznych i działań praktycznych. Ogniskuje wyniki prac badawczych oraz doświadczenie zawodowe z zakresu zarządzania spółkami prawa handlowego oraz grupą kapitałową. Książka próbuje wskazać praktyczne rozwiązania dotyczące konsolidacji przedsiębiorstw, przygotowania oraz realizacji procesu fuzji bądź przejęcia, kształtowania stosunków pomiędzy podmiotami grupy kapitałowej. Publikacja przeznaczona jest dla przedsiębiorców prowadzących przedsiębiorstwa transportowe, a także do władz centralnych i lokalnych kształtujących politykę transportową oraz ramy funkcjonowania rynku transportu samochodowego. Książka przeznaczona jest również dla studentów specjalizujących się w zarządzaniu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104398 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96262, 114453 (2 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 96263 P (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest wynikiem wieloletniej i ścisłej współpracy Autorów polskich i niemieckich, reprezentujących przede wszystkim Zakład Badań nad Gospodarką Niemiecką Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i Instytut Badań nad Gospodarką Niemiecką w Kolonii (Institut der Deutschen Wirtschaft).
Książka
W koszyku
Książka jest wynikiem wieloletniej i ścisłej współpracy Autorów polskich i niemieckich, reprezentujących przede wszystkim Zakład Badań nad Gospodarką Niemiecką Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i Instytut Badań nad Gospodarką Niemiecką w Kolonii (Institut der Deutschen Wirtschaft). Niemcy pełnią wiodącą rolę w procesie integracji europejskiej, a ich gospodarka, mimo osłabienia tempa wzrostu w ostatnich latach, jest nadal jedną z przodujących w świecie. Pod względem wielkości eksportu Niemcy zajmują pierwsze miejsce w gospodarce światowej, wyprzedzając Stany Zjednoczone. Polska jest zdecydowanie największym krajem wśród 10 nowych członków Unii Europejskiej, a wyniki procesu transformacji ekonomicznej w ostatnich kilkunastu latach są oceniane jednoznacznie pozytywnie. Niemcy są i nadal będą najważniejszym strategicznym partnerem gospodarczym Polski, a Polska dla Niemiec jest jednym z najważniejszych państw w Europie Środkowej i Wschodniej. 1 maja 2004 r. miało miejsce ważne wydarzenie w historii Europy. Wtedy to Unia Europejska została rozszerzona o 10 kolejnych państw, w tym o Polskę. Pełne cztery lata członkostwa skłaniają do dokonania bilansu i nakreślenia perspektyw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104425, 104893 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Temat
Publikacja składa się ze wstępu, czterech rozdziałów oraz zakończenia. W rozdziale pierwszym została omówiona szczególna i zmieniająca się rola, jaką menedżerowie liniowi pełnią w zarządzaniu ludźmi. Na przykładzie koncepcji samospełniającego się proroctwa pokazano wpływ przekonań, postaw i oczekiwań menedżerów na efektywność pracowników. Zwrócono także uwagę na wieloaspektową odpowiedzialność menedżerów, wynikającą z natury ich pracy. Został przedstawiony proces rosnącego zaangażowania menedżerów liniowych w funkcje personalne. W ostatniej części rozdziału poruszono zagadnienia dotyczące nowych wyzwań stojących przed menedżerami w kontekście zarządzania ludźmi. Szeroko została opisana koncepcja organizacyjnych zachowań obywatelskich wraz z ich rosnącą rolą w budowaniu przewagi konkurencyjnej. Zwrócono także uwagę na problematykę zespołów wirtualnych oraz zarządzania pracownikami wiedzy, jako jedno z najczęściej obecnie poruszanych zagadnień w naukach o zarządzaniu. Ostatnią część rozdziału poświęcono zarządzaniu partycypacyjnemu. Choć kwestia partycypacji od wielu lat znajduje się w kręgu problematyki nauk o zarządzaniu, to nadal pozostaje ona jednym z najważniejszych wyzwań dla menedżerów. Rozdział drugi rozpoczyna się od charakterystyki nauk o zarządzaniu jako dyscypliny koncentrującej się na jednym z wielu obszarów aktywności człowieka, a mianowicie - na pracy. W naturalny sposób skłania to do stosunkowo wąskiego postrzegania natury ludzkiej, mimo dużego i rosnącego znaczenia tego obszaru życia dla większości ludzi. W kolejnej części jako tło do dalszych rozważań zostały opisane koncepcje człowieka ekonomicznego i socjologicznego. Dużo miejsca poświęcono omówieniu psychologicznych koncepcji człowieka, w tym koncepcji behawiorystycznej, psychodynamicznej, poznawczej i humanistycznej. Następnie koncepcje natury ludzkiej zostały odniesione do pojęcia szczęścia oraz do różnic międzykulturowych. W zakończeniu rozdziału drugiego skonfrontowano koncepcje teoretyczne ze zmianami na rynku pracy, ze szczególnym uwzględnieniem różnic międzypokoleniowych. Rozdział trzeci dotyczy analizy roli, jaką odegrała zmieniająca się koncepcja natury ludzkiej w rozwoju nauk o zarządzaniu. Proces ten został opisany w kontekście humanizacji pracy. Przedstawiono dychotomię założeń dotyczących cech pracowników i menedżerów obecną w naukowym zarządzaniu F.W. Taylora. Następnie zostały opisane różnice między podejściem administracyjnym i behawioralnym. Wiele uwagi poświęcono koncepcji wzbogacania pracy. Odniesiono się także do potrzeby poszukiwania harmonii między życiem osobistym i pracą oraz konieczności podnoszenia jakości życia zawodowego. Zostały także omówione konsekwencje dehumanizacji pracy, wynikające z przyjęcia zbyt wąskich lub mechanistycznych założeń na temat cech i potrzeb człowieka w miejscu pracy. Ostatnią część rozdziału poświęcono znaczeniu koncepcji natury ludzkiej w kształceniu menedżerów. Analiza dotyczyła głównie przeglądu wybranych koncepcji zarządzania ludźmi, stosunkowo szeroko rozpowszechnionych w wykorzystywanej w procesie edukacji menedżerskiej literaturze przedmiotu. Nacisk położono na tematy związane z motywowaniem pracowników, podejmowaniem decyzji menedżerskich oraz przywództwem. Rozdział czwarty ma charakter empiryczny i przedstawia wyniki autorskich badań obejmujących 445 polskich menedżerów. Rozpoczyna się od omówienia teorii X/Y, jako teoretycznej podstawy przeprowadzonego badania. Następnie opisano w nim metodologię badania, wykorzystującego dwa kwestionariusze opracowane i zweryfikowane przez R. E. Kopelmana i in. w latach 2008 i 20096. Uzasadniono wykorzystanie w interpretacji danych średniej arytmetycznej z próby jako miary położenia oraz odchylenia standardowego i jako miary dyspersji, zwłaszcza wobec istnienia potencjalnych ograniczeń dotyczących takiego podejścia. W dalszej kolejności przedstawiono charakterystykę uczestników badania. Najważniejszą i najobszerniejszą część rozdziału czwartego stanowi opis i analiza wyników badania. Podzielono ją na moduł dotyczący ogólnych wyników badania (dla całej próby, na poziomie zagregowanym) oraz na moduły obejmujące różne wątki tematyczne i porównania pomiędzy poszczególnymi grupami respondentów. Ostatnią część publikacji stanowi zakończenie, obejmujące również wnioski końcowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109624 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Monografie i Opracowania Naukowe / Szkoła Główna Handlowa w Warszawie. Kolegium Zarządzania i Finansów)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104416 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109598 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104883 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej książce przyjęliśmy odmienną perspektywę analityczną. Spróbowaliśmy popatrzeć na społeczną odpowiedzialność biznesu jako istotny element rynkowych strategii przedsiębiorstwa. W tej roli CSR może być jedną z jego ważnych, choć trudnych do budowania, przewag konkurencyjnych. Jeżeli postulatem jest tu, aby, jak pisze B. Rok, przedsiębiorstwa i inne podmioty prowadzące działalność gospodarczą uwzględniały interesy wszystkich swoich interesariuszy we wszystkich obszarach i wymiarach swojej działalności, to rodzi się z tego poważne wyzwanie. Kryzysy, turbulencje rynkowe, zmiany wartości i oczekiwań społecznych, wpływ globalizacji, zmiany modeli biznesowych stają się skomplikowaną, wymagającą nowej wiedzy i nowych instrumentów grą strategiczną. Sieciowość gospodarki, nowe technologie komunikacji oraz nowoczesne formy organizacji przedsiębiorstwa wymagają wielowątkowych analiz porównawczych - także w obszarze CSR. Zaprezentowana praca obejmie analizę kierunków rozwoju praktyki CSR w przedsiębiorstwach nowej gospodarki, uwzględniając nowe struktury, współczesne wyzwania i wysoką dynamikę zmian. Podjęliśmy w niej analizę praktyk CSR w wybranych polskich spółkach giełdowych. Chcieliśmy porównać dwa rodzaje firm. Pierwsze to te, które są najbardziej aktywne na tym polu, co wyraża się w ich obecności w Indeksie RESPECT. Jest to, jak wiadomo, stosunkowo nowy (działający od 2009 roku) indeks Giełdy Papierów Wartościowych, który służy do mierzenia wartości portfela spółek najbardziej odpowiedzialnych społecznie. Skład indeksu powstał na bazie badania RESPECT Rating. Jego celem jest promocja społecznej odpowiedzialności biznesu w społeczeństwie oraz promowanie jej wśród polskich spółek publicznych. Zamiarem GPW jest zainteresowanie w ten sposób notowanych tu spółek zarządzaniem w oparciu o zasady społecznej odpowiedzialności biznesu, jako narzędziem zwiększania wartości oraz promowania najwyższych standardów zarządzania w wymiarach: ekonomicznym, ekologicznym i społecznym. Drugi rodzaj firm, stanowiący grupę kontrolną, to takie, o jakich można sądzić, że mniej, niż te pierwsze, angażują się w działania CSR, bo dotychczas, z jakichś powodów, nie przystąpiły do Indeksu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109623 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W jakiej kolejności czytać rozdziały książki Zebrany materiał jest przedmiotem regularnych zajęć semestralnych o nazwie Credit Scoring i makroprogramowanie w SAS prowadzonych dla studentów studium magisterskiego w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Dodatkowo, w większym lub mniejszym zakresie, wykładany jest także w ramach podyplomowych studiów Akademia analityka - analizy statystyczne i Data Mining w biznesie. W związku z tym książkę można traktować jako podręcznik akademicki dla studentów uczęszczających na zajęcia. Z drugiej strony materiał jest na tyle ciekawy i obszerny, że może zainteresować szerokie grono czytelników zainteresowanych badaniami naukowymi, czy zastosowaniami w biznesie. W zależności od zainteresowań czytelnika i jego głównej potrzeby książkę można czytać w różnej kolejności rozdziałów. Pierwotna kolejność jest dobrana, by zrozumieć cały materiał dogłębnie. Pomimo dużej liczby rozdziałów, kilka z nich stanowi najważniejsze dokonania i metody proponowane do zastosowania w biznesie oraz do kontynuowania badań naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109631 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107523, 107522 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63471 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest jedną z pierwszych w polskiej literaturze ekonomicznej prób całościowego ukazania wyzwań, jakie dla polskiego rolnictwa wynikają z globalizacji, rewolucji biotechnologicznej i zagrożenia środowiska przyrodniczego. Autor w interesujący i przekonujący sposób ukazuje w niej rolnictwo i obszary wiejskie jako tę część polskiej rzeczywistości, która stoi wobec największych przeobrażeń, dotyczących jego fundamentalnych funkcji. Powodzenie tych przeobrażeń w ogromnej mierze uzależnione jest od kierunku przekształceń UE i jej polityki rolnej. Na szczególną uwagę zasługuje trafność wniosków i sugestii Autora dotyczących pożądanych kierunków zmian funkcji polskiego rolnictwa.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104372, 104875 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63485 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autorzy tej książki poświęcili swe teksty opisaniu skutków zmian kosztów transakcyjnych dla przedsiębiorstw, ich funkcjonowania i konkurencyjności. Teksty zostały podzielone na dwie części. W pierwszej uwaga autorów skupiona jest na analizie roli i znaczenia kosztów transakcyjnych w przedsiębiorstwie i w gospodarce w warunkach zachodzących dynamicznie zmian kształtowanych między innymi procesami globalizacji. Część druga z kolei nawiązuje do analizy kosztów transakcyjnych w konkretnych przypadkach poszczególnych sektorów i przedsiębiorstw i wpływie tych kosztów na ich rynkową konkurencyjność, perspektywy rozwojowe, relacje z rynkiem. Oto najważniejsze pytaniami, na które poszukiwano odpowiedzi: jakie rodzaje kosztów transakcyjnych odgrywają największy wpływ na pozycję konkurencyjną przedsiębiorstwa na rynku? jaki jest wpływ zmiany kosztów transakcyjnych na przekształcenia współczesnych przedsiębiorstw? czy zmiany kosztów transakcyjnych wpływają na zmiany efektywności działania rynku? jaki jest wpływ zmian kosztów transakcyjnych na zdolność do przetrwania i rozwoju przedsiębiorstw wrażliwych na zmiany koniunktury gospodarczej? jaki jest wpływ procesów globalizacji na koszty transakcyjne? czy nowe formy gospodarki (sieciowa, oparta na wiedzy itd.) mogą prowadzić do redukcji kosztów transakcyjnych? Niezależnie od prób odpowiedzi udzielanych przez autorów tekstów, postawione pytania pozostają otwarte. Zachęcamy tym samym Czytelników do włączenia się do dyskusji. Przyczynkiem do niej mogą być nie tylko poglądy autorów tekstów zawartych w tej książce, ale i autorów drugiej książki: Uwarunkowania zmian kosztów transakcyjnych pod redakcją naukową Romana Sobieckiego i Jerzego W. Pietrewicza. Książka powstała dzięki inspiracji prof. zw. dr. hab. Władysława Szymańskiego, kierownika Katedry Analizy Rynków i Konkurencji Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie - za co bardzo dziękujemy. Dziękujemy również autorom, którzy podjęli wyzwanie zmierzenia się z niełatwą problematyką. W ich gronie są zarówno wybitni profesorowie, doktoranci Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie i innych kolegiów z SGH, jak i osoby związane z praktyką gospodarczą. Dzięki temu problemy wpływu zmian kosztów transakcyjnych dla przedsiębiorstw mogły być analizowane z różnych punktów widzenia. Szczególne podziękowania kierujemy pod adresem prof. dr. hab. Andrzeja Hermana, dziekana Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie SGH za pomoc w realizacji pomysłu przygotowania i wydania książki. Mamy nadzieję, że Czytelnicy znajdują dla siebie interesujące zagadnienia, które skłonią i zainspirują ich do nowych przemyśleń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109634 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105578, 105579 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia składa się z trzech rozdziałów. W rozdziale pierwszym, prowadzącym do zweryfikowania hipotezy pierwszej, scharakteryzowano proces tworzenia się świadomości roli społecznej przedsiębiorstwa w ujęciu historycznym. Omówiono tworzenie się poszczególnych koncepcji naukowych, które wpłynęły na zmianę tej świadomości. Najpierw odniesiono się do poglądów na rolę czynnika ludzkiego w zarządzaniu przedsiębiorstwem - od podejścia przedmiotowego do podejścia podmiotowego. Następnie scharakteryzowano zmianę sposobu zarządzania przedsiębiorstwem - od zarządzania nakierowanego na maksymalne zaspokojenie interesów akcjonariuszy do zarządzania mającego spełniać oczekiwania interesariuszy. Opisano przy tym koncepcję interesariuszy, rozwijaną od lat osiemdziesiątych XX wieku, która eksponuje społeczny charakter funkcjonowania przedsiębiorstwa i zwraca uwagę, że pracuje ono na rzecz podmiotów działających w obrębie organizacji oraz w otoczeniu. Prowadzenie dialogu z interesariuszami gwarantuje, że przedsiębiorstwo będzie postrzegane jako realizujące cele nie tylko ekonomiczne, lecz także środowiskowe i społeczne. Aby zostać uznane za wrażliwe społecznie, przedsiębiorstwo musi umieć gospodarować swoimi zasobami w sposób prowadzący do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej w działalności bieżącej i przyszłej. Z punktu widzenia wrażliwości społecznej istotna jest również ochrona środowiska. Koncepcją, której rozwój datuje się na lata dziewięćdziesiąte XX wieku i która uwzględnia ten aspekt w działalności przedsiębiorstwa, jest idea zrównoważonego rozwoju, scharakteryzowana w kolejnej części rozdziału. Wymiar społeczny działalności przedsiębiorstwa w najpełniejszy sposób podkreśla koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu. Termin ten zaczął być używany na początku lat siedemdziesiątych XX wieku, ale w pełni się upowszechnił dopiero dwie dekady później. Zgodnie z tą ideą biznes społecznie odpowiedzialny nie tylko przynosi zyski, lecz także przestrzega prawa, postępuje etycznie i wspiera społeczeństwo oraz chroni środowisko naturalne. Koncepcja ta została szczegółowo scharakteryzowana w ostatnim podrozdziale. Omówiono jej genezę ze zwróceniem uwagi na jej ewolucyjny charakter, wyliczono korzyści z niej wynikające, a także opisano jej główne obszary. Skonfrontowano argumenty zwolenników i przeciwników tej koncepcji, co pozwoliło spojrzeć na możliwość wdrożenia tej idei w praktyce zarządzania. Rozdział drugi ma charakter metodyczny. Przedstawiono tu kontekst wyłaniania się idei społecznej wrażliwości przedsiębiorstwa oraz scharakteryzowano jej istotę. Zaproponowano też autorską definicję omawianego pojęcia. Omówiono zasadnicze różnice między wrażliwością społeczną a społeczną odpowiedzialnością przedsiębiorstwa. Przedstawiono własny sposób pomiaru wrażliwości społecznej przedsiębiorstwa. W tym celu wyróżniono stadia rozwoju wrażliwości społecznej oraz kryteria przyporządkowania przedsiębiorstw do poszczególnych stadiów. Dalsza część rozdziału dotyczy charakterystyki narzędzia komunikowania wrażliwości społecznej przedsiębiorstwa, jakim jest raportowanie społeczne. Przedstawiono genezę raportowania społecznego oraz przeanalizowano definicje raportów społecznych. Na tej podstawie zaproponowano własny sposób rozumienia tego pojęcia. Omówiono ponadto zasady i standardy tworzenia raportów, pozwalające przedsiębiorstwu w odpowiedni sposób komunikować swoją wrażliwość społeczną. W ostatnim podrozdziale scharakteryzowano autorską metodę oceny raportów społecznych z punktu widzenia sposobu komunikowania wrażliwości społecznej przedsiębiorstwa. Metoda uwzględnia trzy kryteria podstawowe: kompleksowości, zaufania oraz komunikacji, na które składa się szereg kryteriów szczegółowych. W pracy dokonano ich operacjonalizacji oraz szczegółowo opisano procedurę oceny raportów społecznych. Na podstawie stopnia spełnienia przez raporty społeczne poszczególnych kryteriów zaproponowano ich kategoryzację. W rozdziale trzecim zaprezentowano wyniki badań własnych dotyczących poziomu wrażliwości społecznej polskich grup kapitałowych oraz oceny raportów społecznych sporządzanych przez te grupy. Na tej podstawie sformułowano wnioski co do poziomu wrażliwości społecznej grup kapitałowych w Polsce oraz jakości sporządzanych raportów społecznych z punktu widzenia ich komunikatywności. Określono mocne i słabe strony raportów społecznych oraz wskazano sposoby ich udoskonalania. Wyniki badań zostały wykorzystane do udowodnienia pozostałych hipotez.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109632 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka podzielona jest na dwie części. Pierwsza z nich (rozdziały 1-4) skupia się na zagadnieniach teoretycznych i metodyce badania międzynarodowej konkurencyjności, kapitału ludzkiego i innowacyjności oraz pokazuje wzajemne zależności między tymi zjawiskami. W rozdziale 1 przedstawiono kontrowersje wokół koncepcji konkurencyjności i jej mierzenia, odwołując się do dotychczasowego dorobku odpowiedniej teorii ortodoksyjnej i heterodoksyjnej o charakterze normatywnym. Szczególną uwagę zwraca się na problemy kształtowania się przewag komparatywnych i politykę kształtowania owych przewag (tzw. przewag konkurencyjnych) w handlu zagranicznym poszczególnych krajów i ich grup we współczesnej gospodarce światowej. Rozdział 2 poświęcony jest teoretycznym ujęciom kapitału ludzkiego i innowacyjności oraz sposobom pomiaru tych zjawisk. Efektem jest wyznaczenie wspólnych ram analizy obu zagadnień w odniesieniu do poszczególnych krajów - jest to koncepcja narodowego systemu innowacji. Jej szerszą charakterystykę i związek z konkurencyjnością zawarto w rozdziale 3 monografii. Relacje między narodowym systemem innowacji a konkurencyjnością gospodarek są analizowane przy wykorzystaniu koncepcji konkurencyjnej przewagi narodów M. Portera, rozszerzonej o aspekty powiązań międzynarodowych wskazywanych na gruncie teorii przez J. Dunninga i P. Krugmana. Novum tego ujęcia stanowi systemowe podejście do innowacyjności i próba uchwycenia dwukierunkowej relacji sprzężeniowej między systemem innowacji a konkurencyjnością w handlu zagranicznym. Na tej podstawie wskazuje się na trzy wymiary wzajemnych związków systemów innowacyjnych i konkurencyjności: wymiar technologiczny, instytucjonalny oraz międzynarodowy. Rozdział zamyka typologia narodowych systemów innowacji w gospodarce światowej, oparta na kryteriach opisujących innowacyjność i stopień rozwoju kapitału ludzkiego w poszczególnych krajach. Wyróżniono sześć głównych typów narodowych systemów innowacji. Uwzględniając ich cechy charakterystyczne, w kolejnym, 4 rozdziale poddano weryfikacji hipotezę dotyczącą zróżnicowanego wpływu w poszczególnych grupach państw determinant konkurencyjności (w tym w szczególności kapitału ludzkiego i innowacji) na przewagi konkurencyjne w handlu międzynarodowym. Druga cześć monografii (rozdziały 5-8) ma charakter empiryczny. Są to studia przypadków wybranych krajów, charakteryzujących się odmiennymi modelami narodowego systemu innowacji. Celem tej części monografii jest ilustracja teoretycznych ustaleń, które można ująć w stwierdzeniu, iż akumulacja i absorpcja wiedzy oraz innowacyjne zastosowanie technologii mogą być czynnikiem umożliwiającym skuteczne konkurowanie z państwami i regionami o niskich jednostkowych kosztach pracy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109635 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Z czasowego i terytorialnego punktu widzenia praca dotyczy oceny aktualnego stanu polskiego prawa podatkowego. W sytuacjach niezbędnych dla oceny modelu normatywnego ochrony prawnej przedsiębiorcy i działalności gospodarczej przedstawiono historyczne ujęcie niektórych zagadnień przez ustawodawcę, praktykę stosowania prawa, a także orzecznictwo i poglądy doktryny. W sytuacji objęcia danej tematyki harmonizacją z prawem unijnym lub istniejącego wpływu prawa unijnego i międzynarodowego na kształt polskich norm przedstawiono materię w szerszym zakresie aniżeli perspektywa polskiego prawa. Podstawowy wywód opiera się na metodzie analitycznej i obejmuje analizę systemu prawnego pod kątem przedmiotu badań. Zakreślony temat wpłynął na wykorzystane metody badawcze. Dotyczy to przede wszystkim prawnych rozwiązań ustrojowych (konstytucyjnych, wynikających z prawa unijnego), teoretycznych studiów literaturowych, analizy instytucji istotnych dla przedmiotu badań. Rozważania dotyczą obowiązujących regulacji prawnych, orzecznictwa Trybunału Konstytucyjnego, sądów administracyjnych oraz mających wpływ na stosowanie prawa aktów interpretacji dokonywanych przez organy administracji podatkowej. Tylko w niektórych i uzasadnionych przypadkach sięgnięto do komparatystyki prawnej, wykorzystując metodę porównawczą w odniesieniu do wybranych krajów Unii Europejskiej. Zastosowanie określonej metody wynikało z potrzeby dokonania oceny modelu ochrony swobody działalności gospodarczej i odpowiedzi na pytanie, czy przedsiębiorcy, poprzez instytucje ustrojowe, prawo materialne i formalne, mają zapewnioną właściwą ochronę prawną odpowiadającą miejscu, jakie zajmują w gospodarce. W pracy wykorzystano literaturę polską i obcojęzyczną, a przeglądu piśmiennictwa naukowego dokonano pod kątem badań nad ochroną praw i obowiązkami przedsiębiorców jako podatników oraz zasad stanowienia i stosowania prawa podatkowego. Rozważania dotyczące normatywnych obowiązków podatkowych przedsiębiorców i praw składających się na ochronę prawną przedsiębiorców jako podmiotów pełniących podstawową funkcję w gospodarce nie były dotychczas przedmiotem opracowania monograficznego. Szeroko przedstawiane w literaturze i poddawane równie szerokiej dyskusji zagadnienia dotyczą poszczególnych praw i obowiązków podatkowych przedsiębiorców, w tym zasad tworzenia prawa podatkowego, zasad podatkowych, praw podatnika, wykładni prawa podatkowego, instytucji procesowych ochrony praw podatnika, obejścia prawa podatkowego. Na potrzeby pracy wykorzystano uzasadnione tezy, wykorzystując je i przytaczając w zakresie niezbędnym dla przedmiotu rozważań.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 109630, 109629 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Co oznacza pojęcie "grzechu pierworodnego krajowej waluty"? Czym jest tzw. obawa przed upłynnieniem kursu, którą obserwuje się w wielu krajach z rynków wschodzących? Jakie konsekwencje dla polityki gospodarczej ma hipoteza o tzw. endogeniczności kryteriów teorii optymalnych obszarów walutowych? Czym jest problem "niespójnej triady celów" i jaki wpływ ma on na kształt międzynarodowego systemu walutowego w dobie globalizacji gospodarki światowej? Jakie są możliwe przyczyny faktu, że w Polsce stosuje się w pełni elastyczny system kursowy, a w Estonii polityka kursowa oparta jest na sztywnym mechanizmie kursowym w formie izby walutowej? Jakie przesłanki stały za decyzjami władz Ekwadoru czy Panamy o likwidacji walut narodowych w tych krajach i zastąpienia ich dolarem amerykańskim Książka dostarcza odpowiedzi na te i wiele innych pytań. Jest to pierwsze na naszym rynku opracowanie przedstawiające kompleksowy przegląd teoretycznych i empirycznych badań na temat wyboru systemów kursowych. Pozwala ono prześledzić ewolucję poglądów na ten temat, poczynając od tradycyjnej dyskusji o wadach i zaletach płynnych i sztywnych systemów kursowych, kończąc na najnowszych rozważaniach na ten temat, pobudzonych w latach dziewięćdziesiątych w reakcji na falę kryzysów walutowych, która przetoczyła się w ostatniej dekadzie przez niemal wszystkie regiony świata. Książka jest przeznaczona dla studentów uczelni ekonomicznych jako podstawa wykładów poświęconych tematyce polityki kursowej, jak również jako lektura uzupełniająca dla wykładów z przedmiotów "finanse międzynarodowe", "międzynarodowy system walutowy", "makroekonomia gospodarki otwartej" i in. Może ona być także użyteczną lekturą dla praktyków, w tym przede wszystkim pracowników sektora finansowego i menadżerów. [Cezary Wójcik]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 105559 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107512 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 111188 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej