Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(336)
IBUK Libra
(1)
Forma i typ
Książki
(334)
Publikacje naukowe
(25)
Publikacje fachowe
(23)
Publikacje dydaktyczne
(17)
Poradniki i przewodniki
(6)
Proza
(3)
Druki ulotne
(2)
Czasopisma
(1)
E-booki
(1)
Poezja
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(641)
wypożyczone
(41)
nieokreślona
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(157)
Czytelnia Piła
(25)
Wypożyczalnia Chodzież
(127)
Czytelnia Chodzież
(2)
Wypożyczalnia Czarnków
(100)
Wypożyczalnia Trzcianka
(93)
Wypożyczalnia Złotów
(63)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(65)
Czytelnia Wągrowiec
(30)
Informatorium
(15)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(4)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(2)
Autor
Fudała Jadwiga
(11)
Mazurek Krzysztof
(9)
Senkowska Bożena
(7)
Karasowska Aleksandra
(6)
Kulawiecka Kinga
(6)
Wódz Kazimiera
(6)
Biernat Tomasz
(5)
Bury Magdalena
(5)
Jędrychowska Maria
(5)
Kantowicz Ewa
(5)
Korendo Marta
(5)
Malinowski Jan Adam
(5)
Sikorska Iwona
(5)
Faliszek Krystyna
(4)
Filipczak Sylwia
(4)
Gozdek-Szumilak Katarzyna
(4)
Jadczak-Szumiło Teresa
(4)
Milczanowska Katarzyna
(4)
Ogonowska Agnieszka
(4)
Pacholik Krzysztof
(4)
Panaś Regina
(4)
Polanowski Jarosław
(4)
Stachowicz Edyta
(4)
Zaorska Marzenna
(4)
Anderson Peter
(3)
Baumberg Ben
(3)
Cieszyńska-Rożek Jagoda
(3)
Dudek Edward
(3)
Jaszczak-Kuźmińska Dorota
(3)
Karłyk-Ćwik Anna
(3)
Kitlińska-Pięta Halina
(3)
Klecka Małgorzata
(3)
Kosakowski Czesław
(3)
Kowalczyk-Jamnicka Małgorzata
(3)
Krawczyk Józef
(3)
Kłakówna Zofia Agnieszka
(3)
McEwan Elaine K
(3)
Michalska Katarzyna
(3)
Niezgoda Ewa
(3)
Olubiński Andrzej
(3)
Owieśna Monika
(3)
Rogers Bill
(3)
Wojewódzka Barbara
(3)
Żyta Agnieszka
(3)
Baranowska Brygida
(2)
Bartnikowska Urszula
(2)
Basaj Agnieszka
(2)
Bielecka Maria
(2)
Brzechwa Jan
(2)
Burkot Stanisław
(2)
Bąk Dorota
(2)
Bębas Sylwester
(2)
Błońska Ewelina
(2)
Chrostowska Bożena
(2)
Ciczkowska-Giedziun Małgorzata
(2)
Denek Kazimierz
(2)
Deptuła Maria
(2)
Dworak Alina
(2)
Dąbrowska Kama
(2)
Fopka-Kowalczyk Małgorzata
(2)
Geldard Kathryn
(2)
Giergielewicz Beata
(2)
Godycki-Ćwirko Maciej
(2)
Grzegołowska-Klarkowska Helena Janet
(2)
Ilnicka Renata Małgorzata
(2)
Jedlińska Joanna
(2)
Jeżewska Anna
(2)
Kawula Stanisław
(2)
Kałamajska-Liszcz Katarzyna
(2)
Kośla Justyna
(2)
Krajewska Beata
(2)
Krasiejko Izabela
(2)
Krause Amadeusz
(2)
Kromolicka Barbara
(2)
Kupisiewicz Czesław
(2)
Leszczyńska-Rejchert Anna
(2)
Lewandowska Marta
(2)
Majka Ewa
(2)
Makowska Katarzyna
(2)
McWhirter J. Jeffries
(2)
Mierzecki Artur
(2)
Minton Stephen James
(2)
Mrazek Halina
(2)
O'Moore Mona
(2)
Oleksyn Anna
(2)
Paszkowska Katarzyna M
(2)
Pawlas-Czyż Sabina
(2)
Pazdro Krzysztof Maciej
(2)
Piątek Krzysztof
(2)
Popiołek Ryszard
(2)
Rhoden J. Lyn
(2)
Robinson Bryan E
(2)
Rutkowski Leszek
(2)
Stolarczyk Ewa
(2)
Szczepkowski Jacek
(2)
Szykut Michał
(2)
Szymankiewicz Monika
(2)
Tkaczyk Ewa
(2)
Walancik Marek
(2)
Wasilewska-Ostrowska Katarzyna Maria
(2)
Rok wydania
2020 - 2024
(27)
2010 - 2019
(147)
2000 - 2009
(124)
1990 - 1999
(35)
Okres powstania dzieła
2001-
(56)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(337)
Język
polski
(325)
nieznany (po)
(9)
Odbiorca
Logopedzi
(16)
Rodzice
(13)
Terapeuci zajęciowi
(11)
Nauczyciele przedszkoli
(8)
Przedszkola
(8)
Szkoły podstawowe
(5)
Dzieci
(4)
Nauczyciele
(4)
Chorzy z afazją
(3)
Terapeuci
(3)
0-5 lat
(2)
14-17 lat
(2)
6-8 lat
(2)
9-13 lat
(2)
Instruktorzy harcerscy
(2)
Klasa 3.
(2)
Klasa 4.
(2)
Klasa 5.
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Pedagodzy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Bibliotekarze
(1)
Cudzoziemcy
(1)
Dorośli
(1)
Gimnazja
(1)
Klasa 8.
(1)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(1)
Pracownicy pomocy społecznej i pracy socjalnej
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Studenci
(1)
Uczniowie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Literatura francuska
(1)
Temat
Alkoholizm
(41)
Dziecko
(34)
Język polski
(21)
Rodzina
(21)
Młodzież
(18)
Opieka społeczna
(18)
Mowa
(11)
Niepełnosprawni
(11)
Patologia społeczna
(11)
Przemoc w rodzinie
(11)
Uczniowie
(11)
Wychowanie w rodzinie
(11)
Alkohol
(10)
Korekcja mowy
(10)
Logopedia
(10)
Pedagogika resocjalizacyjna
(10)
Nauczyciele
(9)
Nałóg
(9)
Pedagogika społeczna
(9)
Agresywność
(8)
Integracja społeczna
(8)
Nauczanie
(8)
Pedagogika specjalna
(8)
Przemoc
(8)
Psychoterapia
(8)
Wykluczenie społeczne
(8)
Wymowa
(8)
Kształcenie
(7)
Spółgłoski
(7)
Wychowanie
(7)
Chorzy w rodzinie
(6)
Młodzież trudna
(6)
Polityka społeczna
(6)
Rozwód
(6)
Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu
(6)
Afazja
(5)
Biologia
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Historia
(5)
Ludzie starzy
(5)
Matematyka
(5)
Narkomania
(5)
Nauczanie początkowe
(5)
Niedostosowanie społeczne
(5)
Oświata
(5)
Przemoc w szkole
(5)
Rodzina zastępcza
(5)
Ubóstwo
(5)
Więźniowie
(5)
Zachowanie
(5)
Bezrobocie
(4)
Bibliotekarstwo
(4)
Chorzy z afazją
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(4)
Dziecko trudne
(4)
Gry edukacyjne
(4)
Informatyka
(4)
Instytucje nonprofit
(4)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(4)
Kuratorzy (prawo)
(4)
Nierówności społeczne
(4)
Pracownicy socjalni
(4)
Rodzice
(4)
Rodzina dysfunkcyjna
(4)
Samobójstwo
(4)
Społeczności lokalne
(4)
Uczucia
(4)
Uzależnienie od komputera
(4)
Wartość
(4)
Wolontariusze
(4)
Wychowanie przedszkolne
(4)
Adaptacja społeczna
(3)
Asystenci rodzin
(3)
Badania przesiewowe
(3)
COVID-19
(3)
Chemia
(3)
Ciąża
(3)
Cyberprzemoc
(3)
Czytelnictwo
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Domy dziecka
(3)
Dyrektorzy szkół
(3)
Dziecko chore przewlekle
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Geografia
(3)
Globalizacja
(3)
Grupy rówieśnicze
(3)
Internet
(3)
Interwencja kryzysowa (psychol.)
(3)
Jąkanie
(3)
Kobieta
(3)
Komunikacja interpersonalna
(3)
Kształcenie integracyjne
(3)
Literatura polska
(3)
Marginalizacja społeczna
(3)
Małżeństwo
(3)
Mniejszości narodowe
(3)
Mobbing
(3)
Myślenie twórcze
(3)
Młodociane matki
(3)
Temat: dzieło
"...będzie gorzej"
(1)
"Droga"
(1)
"Dziewczyna z łódki"
(1)
"Muzyka pop z Vittuli"
(1)
"Niemiecka jesień"
(1)
"Noc żywych trupów"
(1)
"Odosobnienie"
(1)
"Pierwsza miłość"
(1)
"Poczucie kresu"
(1)
"Przechowalnia"
(1)
"Śmierć Bunnyego Munro"
(1)
Temat: czas
2001-
(26)
1989-
(18)
2001-0
(10)
1901-2000
(7)
1989-2000
(4)
1901-
(3)
1945-1989
(2)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1801-1900
(1)
1939-1945
(1)
1945-
(1)
Temat: miejsce
Polska
(19)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(4)
Bydgoszcz (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Chojnice (woj. pomorskie ; okręg)
(1)
Katowice (woj. śląskie)
(1)
Pałuki (Wielkopolska; okręg)
(1)
Słowacja
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie ; okolice)
(1)
Wielka Brytania
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Wągrowiec ( woj.wielkopolskie ; okręg )
(1)
Świat
(1)
Gatunek
Poradniki
(25)
Ćwiczenia i zadania
(20)
Opracowanie
(13)
Praca zbiorowa
(12)
Materiały konferencyjne
(7)
Wydawnictwa popularne
(7)
Książka do kolorowania
(6)
Monografia
(5)
Raport z badań
(4)
Poradnik
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Poradniki dla rodziców
(3)
Scenariusz zajęć
(3)
Księgi pamiątkowe
(2)
Materiały pomocnicze do nauczania początkowego
(2)
Podręcznik
(2)
Scenariusze zajęć
(2)
Encyklopedia
(1)
Fantastyka
(1)
Gry komputerowe
(1)
Korespondencja handlowa
(1)
Literatura
(1)
Literatura dziecięca polska
(1)
Literatura młodzieżowa francuska
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Pamiętniki angielskie
(1)
Pamiętniki australijskie
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Podręczniki dla gimnazjów
(1)
Podręczniki dla szkół podstawowych
(1)
Powieść
(1)
Rozmówki
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Stan badań
(1)
Vademecum
(1)
Wiersze
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Ćwiczenia i zadania do nauczania początkowego
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(30)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(13)
Językoznawstwo
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(11)
Medycyna i zdrowie
(7)
Psychologia
(6)
Informatyka i technologie informacyjne
(4)
Media i komunikacja społeczna
(4)
Historia
(2)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(2)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
Zarządzanie i marketing
(2)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(1)
Matematyka
(1)
Nauka i badania
(1)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Tytuł czasopisma
Nowa Polszczyzna : dwumiesięcznik dla nauczycieli języka polskiego
(1)
337 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Naucz się języka polskiego łatwo i szybko! „Polski w domu i w szkole. Kurs języka polskiego dla ukraińskich uczniów” to książka, która w przystępny i zabawny sposób ułatwi naukę języka polskiego. Kurs EduEmu zawiera: scenki z życia codziennego, komiksowe dialogi i żarty, praktyczne słówka i zwroty, solidną porcję humoru. Baw się i ucz!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36076 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Mądre bajki. Pozytywne myślenie” to zbiór historii opisujących znaczenie optymistycznego nastawienia do życia. Ich bohaterami są ludzie i zwierzęta; każde z nich mierzy się z różnorodnymi przeciwnościami losu, które mogą spotkać nas w prawdziwym życiu. W bajkach można znaleźć praktyczne, ujęte w interesujący dla malucha sposób wskazówki, które pomagają zachować pogodę ducha w obliczu trudności. Historie pokazują, że nie ma sytuacji bez wyjścia, a odpowiednie nastawienie pozwala skruszyć każdy mur: czasami wystarczą jedynie wybaczenie, szacunek, rozmowa, przyjaźń czy odwaga w samodzielnym podejmowaniu wyzwań, by znaleźć pozytywne wyjście z tarapatów i czerpać szczęście z codzienności. Ogromnym atutem "Mądrych bajek" jest dostosowanie formy przekazu do możliwości i potrzeb adresatów książeczek. Agnieszka Antosiewicz pisze w sposób przystępny, zrozumiały, przykuwający uwagę kilkulatków; bohaterowie opowiastek to postacie znane dziecku z codziennego życia, łatwe do utożsamienia z realnymi ludźmi spotykanymi we własnym otoczeniu: członkami rodziny, sąsiadami, kolegami, domowymi zwierzętami. Dodatkowym walorem są kolorowe, estetyczne ilustracje, oddziałujące na wyobraźnię malucha i ułatwiające przyswojenie słuchanej historii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Informatorium
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 116948 BL (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to kolejna książka Wydawnictwa Edukacyjnego AKAPIT, która ukazała się w cyklu "Heurystyczny wymiar ludzkiej egzystencji". Podjęto w niej niezwykle trudne i złożone problemy ludzkiej egzystencji, tym bardziej że odnoszą się one do dzieci i młodzieży doświadczonej ciężką chorobą - swoją lub kogoś z najbliższych im osób. Chorobą nie tylko przewlekłą, ale i oznaczającą nierzadko rychły kres ludzkiego życia. Podkreśla to w opinii wydawniczej prof. zw. dr hab. Zofia Kawczyńska-Butrym pisząc: "Książka podejmuje niezwykle ważne, ale i trudne wątki analiz związanych z chorobą, niepełnosprawnością i śmiercią dziecka. Analizy obejmują głównie, choć nie wyłącznie, relacje dziecko chore i jego rodzina (...). Ukazują też sytuację dziecka i młodzieży przewlekle chorej w systemie oświaty. Jednocześnie, co zasługuje na szczególne podkreślenie, autorzy prac zamieszczonych w recenzowanej publikacji prezentują problemy dziecka chorego, jego różnorodne reakcje, podejmowane strategie radzenia sobie z chorobą własną, świadomością śmierci, a także reakcją na śmierć bliskiej osoby (rodzica lub rodzeństwa)". I jak dalej wskazuje Recenzentka, podjęte w książce kwestie zostały przedstawione "z wielu punktów widzenia i z perspektywy różnych dyscyplin naukowych", co sprawia, że jej odbiorcami powinni być nie tylko pedagodzy, ale i psycholodzy oraz przedstawiciele nauk medycznych (zwłaszcza lekarze szpitalnych oddziałów onkologicznych i pediatrycznych, pielęgniarki i rehabilitanci) oraz socjolodzy. Książka powinna też trafić do rąk rodziców dzieci przewlekle chorych, którym jej lektura przynajmniej częściowo pozwoli odnaleźć się w niezwykle trudnej sytuacji życiowej spowodowanej chorobą ich dziecka.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106462 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przesłaniem tej książki - jak czytamy we Wstępie - jest zaprezentowanie pedagogiki w ujęciu, które wyraźnie wskazuje na nierozłączność teorii z praktyką wychowawczą - podążając śladami historii, aż do dnia dzisiejszego. Działalność wychowawcza w ukazanych w książce subdyscyplinach pedagogiki (historia edukacji, pedagogika specjalna, pedagogika resocjalizacyjna) zaprezentowana została w ujęciu chronologiczno-historycznym, z jednoczesnym osadzeniem jej w paradygmatycznie uzasadnionych koncepcjach teoretycznych. Samo wychowanie nie jest bowiem oderwane od wypracowanych przed jego zaistnieniem źródeł intelektualnych. W różnych koncepcjach pedagogiki, a szczególnie w różnych jej działach, wyraźnie zarysowują się jednak różnice w proporcjach między praktyką a teorią. W części z nich, co wyraźnie zostało ukazane w tej książce - praktyka zyskuje pozycję dominującą, zawsze jednak pozostaje w silnym związku z uznanymi koncepcjami teoretycznymi. Każda z części tego opracowania porusza odmienne, choć zawsze fundamentalne problemy pedagogiki - edukację, opiekę nad osobami specjalnej troski oraz reedukację sprawców przestępstw. Na zawartość książki składa się kilkanaście tekstów, których autorami są reprezentanci wspomnianych wcześniej dyscyplin pedagogiki pochodzący z kilku uczelni kraju, m.in. z Uniwersytetu Gdańskiego, Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach, Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego, Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, Akademii Pomorskiej w Słupsku, Wyższej Szkoły Filozoficzno-Pedagogicznej IGNATIANUM w Krakowie. Pozwoliło to szerzej, a także w sposób bardziej zróżnicowany spojrzeć na zagadnienia wskazane w tytule książki.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 104942 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31956 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98100 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Praca zbiorowa pod redakcją Czesława Kustry, Małgorzaty Fopki-Kowalczyk oraz Agnieszki Bandury zatytułowana "Opieka i wsparcie jako zadanie całożyciowe. Studia z pedagogiki opiekuńczej" składa się z dwóch części. Pierwsza pt. "Opieka i wsparcie jako kategoria naukowa" zawiera 7 opracowań autorstwa uznanych reprezentantów pedagogiki opiekuńczej, m.in. Mikołaja Winiarskiego, Grażyny Gajewskiej, Czesława Kustry, Ireneusza Pyrzyka. Na część drugą noszącą tytuł "Opieka i wsparcie w różnych sytuacjach ludzkiego życia" składa się 14 opracowań, których autorami są m.in.: Bożena Matyjas, Katarzyna Kuziak, Małgorzata Fopka-Kowalczyk. Używając słów Autora "Wprowadzenia" - prof. Czesława Kustry - można powiedzieć, że zaprezentowane w książce publikacje pedagogów reprezentujących wiele ośrodków akademickich z całego kraju dobrze wpisują się w studia z zakresu pedagogiki opiekuńczej będącej dyscypliną, "która ciągle się rozwija i poszukuje swojej tożsamości, ale już ma pewną pozycję wśród nauk pedagogicznych. Ponieważ wyrosła z praktyki, jej mocną stroną jest diagnozowanie środowiska opiekuńczo-wychowawczego, a wnioski płynące z badań wzbogacają istniejącą teorię. Nadal pewnym problemem jest brak swoistej metodologii badawczej pedagogiki opieki. W toczącej się dyskusji nad tożsamością pedagogiki opiekuńczej M. Winiarski wskazuje, że niezbędne jest nieco inne spojrzenie na mapę nauk pedagogicznych i zdanie sobie sprawy ze szczególnego miejsca na niej pedagogiki opiekuńczej. Na niewątpliwe walory prezentowanej publikacji wskazuje także w recenzji wydawniczej prof. zw. dr hab. Krystyna Marzec-Holka z Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego, która w swojej opinii m.in. zwraca uwagę na to, że "recenzowana praca stanowi obszerne studium dotyczące opieki i wsparcia jako zadania całożyciowego. Jest to zagadnienie o dużej wadze teoretyczno-poznawczej, jak również praktyczno-społecznej. W Polsce próby i starania instytucjonalnego opanowania i rozwiązania problemów opieki nad dzieckiem, rodziną i jednostkami z dysfunkcjami społecznymi i zdrowotnymi mają długą historię, znaczne dokonania, w miarę bogate doświadczenia i kompetentne diagnozy. Niestety, bywa i tak, że niektóre z tych działań nie przynoszą jednak spodziewanych rezultatów. (.) Tym bardziej więc należy podkreślić znaczenie ocenianej tu publikacji zawierającej analizę problemów "opieki i wsparcia jako zadania całożyciowego" będącego także nieodłącznym elementem społecznej nauki kościoła i mechanizmu odnowy moralnej. (.) Podjęty przez Autorów dyskurs zawiera kategorię powinności-opieki i wsparcia jako zadania całożyciowego wobec osób w normie, osób z odchyleniami od normy fizjologiczno-psychologicznej oraz osób z odchyleniami od normy społecznej. Uważam go za całkowicie uzasadniony i wartościowy merytorycznie. Należy dodać, że jest to dyskurs interdyscyplinarny, w którym poddano analizie wiele konstruktów pojęciowych nauk społecznych, a szczególnie pedagogiki opiekuńczej. Autorzy tekstów zamieszczonych w monografii odwołują się do klasyki pedagogiki i wybitnych reprezentantów pedagogiki opiekuńczej, pedagogiki społecznej, pedagogiki specjalnej, teorii wychowania oraz psychologii". I dalej w przywołanej recenzji czytamy: "Reasumując, rekomenduję niniejszą publikację - pod znakomitą redakcją naukową ks. dra hab. Czesława Kustry, prof. UMK i zespołu Współpracowników - do druku w Wydawnictwie Edukacyjnym "Akapit", gdyż w mojej ocenie, podjęte w pracy merytoryczne analizy teoretyczne i diagnozy stanu opieki i wsparcia znacznie poszerzą pole badań pedagogiki opiekuńczej".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 114137 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40996 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34138 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66013 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Pracy Socjalnej)
Praca zbiorowa składa się z trzech części: Starość w perspektywie transdyscyplinarnej; Osoba starsza w rodzinie i społeczeństwie; Aktywność społeczna osób starszych. Jej ważność naukowo-poznawcza - jak pisze dr hab. Ewa Kantowicz, prof. Uniwersytetu Warmińsko-Mazurskiego w Olsztynie - uwidacznia się szczególnie w rozwinięciu koncepcji pedagogiczno-psychologicznych dotyczących funkcjonowania osób w wieku senioralnym oraz poszerzeniu diagnozy jakości życia ludzi starszych w aspekcie nowych ról w rodzinie, ich sytuacji społecznej, relacji z otoczeniem, czasu wolnego, przemocy, stereotypów. Niewątpliwym walorem epistemologiczno-pragmatycznym monografii są propozycje działań socjalno-wychowawczych na rzecz seniorów oraz wskazanie płaszczyzn ich pełniejszej aktywizacji. Książka jest adresowana przede wszystkim do pracowników socjalnych i animatorów środowiskowych, których działalność koncentruje się na organizowaniu procesu wsparcia, edukacji oraz na aktywizowaniu jednostek i grup w ich środowiskach, a także na podnoszeniu jakości życia seniorów. Praca może stanowić także ważną lekturę uzupełniającą dla studentów pracy socjalnej, pedagogiki oraz innych kierunków studiów społeczno-humanistycznych, skoncentrowanych na edukacji środowiskowej i animacji. Z kolei profesor UMK dr hab. Krzysztof Piątek akcentuje, że w książce możemy znaleźć ilustracje potwierdzające skomplikowany i wielowymiarowy charakter społecznego wymiaru życia osób starszych. Autorzy koncentrują się na pokazaniu perspektywy makro, czyli ukazaniu problemów starości w społeczeństwie polskim, ale obok wskaźników (np. statystycznych) pochodzących z badań ogólnopolskich, wykorzystują wiedzę uzyskaną z badań własnych realizowanych w konkretnych środowiskach i miejscowościach. Interesuje ich funkcjonowanie osób starszych w rodzinie, a prezentują je za pomocą danych pochodzących z badań ogólnopolskich (np. CBOS) i danych uzyskanych w sondażu na terenie miasta (np. Bydgoszczy). Profesor podkreśla, że walorem książki jest to, że większość zamieszczonych w niej tekstów poświęcona została aktywizacji seniorów, i co jest jej szczególnym walorem, pojawiają się w niej bardzo różne sposoby podejścia do aktywizacji, zarówno szukające swojej legitymizacji w badaniach osób starszych, jak również odwołujące się do uznanych ekspertów w tym zakresie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106980 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48727 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46870 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 97032 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 97033 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46871, 45856 (2 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 63401 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Br 1495 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Autor dr Sylwester Bębas to pedagog specjalizujący się w zakresie resocjalizacji i profilaktyki społecznej, który swoje zainteresowania badawcze skupia m.in. na problematyce patologii społecznych, uzależnień, rodziny, resocjalizacji nieletnich, penitencjarystyce, religijności osób niedostosowanych społecznie oraz nauczaniu Jana Pawła II. W książce zwraca uwagę na to, że nowoczesne technologie informacyjne, których symbolem stał się komputer i internet, budzące zainteresowanie wszystkich grup wiekowych, w szczególny sposób stały się atrakcyjne dla dzieci i młodzieży. Nie kwestionując ich edukacyjnego potencjału S. Bębas akcentuje, że w cyfrowym świecie młodzi ludzie napotykają na szereg pułapek i niebezpieczeństw, których niejednokrotnie nie są świadomi. "Zagrożenia te mają wielowymiarowy charakter. Chodzi tu, oprócz dostępu do nieodpowiednich treści, także o możliwości wypaczeń psychiki, chorób psychicznych i różnego rodzaju patologii. Szczególnie niepokojące są uzależnienia, a także w coraz większym stopniu nasilające się specyficzne zachowania związane z realizowaniem różnorodnych form przemocy i agresji zarówno w świecie wirtualnym, jak i rzeczywistym, zmiany o charakterze społecznym oraz zagrożenia z zakresu etyki, zanik samodzielnego myślenia i pogłębionej refleksji". Przedstawiono takie zagadnienia jak: patologie seksualne w cyberświecie, prześladowanie przy użyciu technologii komunikacyjnych, obsesyjne zainteresowanie grami komputerowymi, uzależnienie od komputera i Internetu, pedagogiczne aspekty cyberstalkingu oraz przestępczości komputerowej. Nie zabrakło też odniesienia się do kwestii nierówności społecznych w korzystaniu z nowych technologii komunikacyjnych oraz bezpieczeństwa w sieci. Treść książki podzielono wg bloków tematycznych, co podkreśla interdyscyplinarny charakter pracy. Przybliża czytelnikowi obszar będący w polu zainteresowania wielu dyscyplin naukowych, w tym: pedagogiki (szczególnie pedagogiki resocjalizacyjnej i procesów przez tę pedagogikę analizowanych), socjologii dewiacji, psychologii społecznej i prawa, tak w warstwie teoretycznych, jak i empirycznych dociekań". [prof. zw. dr hab. Adam Stankowski z Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach]. Książka (...) jest kompetentnym, systematycznie ułożonym kompendium, sumującym stan badań nad określonymi kwestiami i tak napisanym, aby można go było wykorzystać jako podręcznik. Taki podręcznik, który może posłużyć zarówno studentom kierunków nauczycielskich (zwłaszcza przyszłym specjalistom od nauczania początkowego, pedagogom i psychologom szkolnym), jak i już na bieżąco zajmującym się młodzieżą pracownikom najrozmaitszych instytucji wychowawczych". [dr hab. Wojciech Kajtoch z Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106835 (1 egz.)
Czytelnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 106741 P (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 48603 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64267 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Sylwestra Bębasa pt. "Rola religii w procesie resocjalizacji" posiada wymiar teoretyczny oraz praktyczny ukierunkowany przez refleksję o znaczeniu religii we współcześnie realizowanej pracy resocjalizacyjne. Już we "Wprowadzeniu" Autor zwraca uwagę na to, że ".coraz częściej dostrzega się potrzebę działalności resocjalizacyjnej, która opiera swe założenia na duchowości, religijności i praktykach religijnych. Uzasadnione wydaje się odwoływanie w resocjalizacji do właściwie ukształtowanej religijności oraz podjęcie edukacji religijnej w resocjalizacji, która może pomóc w przyjęciu norm zgodnych ze standardami życia społecznego. Działania naprawcze i odnowa życia religijnego mogą stanowić zespół środków korekcyjnych skierowanych do człowieka uwikłanego w życie przestępcze i odbywającego karę pozbawienia wolności, a odniesienie się do religii i przestrzegania praktyk życia religijnego może wzmocnić działania socjalizacyjne i resocjalizacyjne skazanych, posługi religijne mogą stanowić z kolei formę działalności resocjalizacyjnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33248 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65747 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W pracy ukazana została wielowątkowa problematyka ze styku nauk o edukacji, pedagogiki społecznej i pracy socjalnej. Określając ramy tematyczne książki, jej redaktorzy naukowi przyjęli, że należy w niej ukazać szerszy kontekst socjalny i pedagogiczny współczesnej edukacji akcentując w szczególny sposób jej funkcję włączającą (inkluzyjną), nie pomijając przy tym i tego, że edukacja stanowi obszar życia społecznego, gdzie daje znać o sobie również wykluczenie. W pracy zamieszczono szereg interesujących opracowań, których Autorzy reprezentują kilka środowisk akademickich, a także praktyki społeczno-edukacyjnej, co niewątpliwie podnosi jej walory poznawcze. Książkę otwiera tekst zawierający refleksje wprowadzające czytelnika w tytułową problematykę. Poprzedza on część pierwszą, która rozpoczyna studium autorstwa Andrzeja Olubińskiego ukazujące nauki pedagogiczne jako dyscypliny inkluzyjno-reformatorskie. Autorem kolejnej publikacji jest Jarosław Bochenek, który empirycznej analizie poddał projekt stypendialny "Zdolni na start" stanowiący przykład działania wspierającego uczniów zdolnych. Bardziej teoretyczny charakter ma kolejne studium przygotowane przez Małgorzatę Kowalik-Olubińską, w którym odnosi się do dzieci jako aktywnych uczestników życia społecznego. Tę część zamyka opracowanie zatytułowane "Dialog Motywujący w pracy z uczniem zdolnym", którego Autorką jest Izabela Krasiejko. Autorzy trzech kolejnych opracowań składających się na część drugą ("Zagrożenia ekskluzją społeczną i działania inkluzyjne w środowisku lokalnym") podejmują zagadnienia, które w czytelny sposób konkretyzują ich tytuły: "Szkoła jako środowisko zachowań zdrowotnych młodzieży dużego miasta" (Paweł Sobierajski i Jacek Szczepkowski), "Aktywność pozalekcyjna i pozaszkolna a włączenie społeczne dzieci i młodzieży" (Jan A. Malinowski), "Oratoria we włączeniu trudnej młodzieży do społeczeństwa" (ks. Czesław Kustra). Na ostatnią, trzecią część, składają się teksty ukazujące wybrane socjalne i edukacyjne wymiary działań z obszaru włączenia społecznego. Zamieszczono tu opracowania odnoszące się do możliwości wzmacniania aspiracji edukacyjnych dzieci pochodzących z rodzin objętych pomocą społeczną i pracą socjalną (Józefa Grodecka), edukacji i koordynacji w tworzeniu wolontariatu sąsiedzkiego i parafialnego w społeczności lokalnej (Anna Janowicz), edukowania osób dorosłych i starszych do wolontariatu na rzecz chorych u kresu życia (ks. Piotr Krakowiak), reintegracji społecznej i zawodowej osób długotrwale bezrobotnych (Arkadiusz Żukiewicz). Całość dopełnia studium Ewy Przybylskiej spełniające rolę swoistego zakończenia książki, wywołującego refleksję nad koniecznością uczenia się przez całe życie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107951 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49008 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest nowatorska pod względem prezentacji nowych obszarów badawczych dla pedagogiki, szczególnie dla pedagogiki społecznej i pracy socjalnej. Materiał empiryczny jest bardzo bogaty i wnosi nową wiedzę w problematykę rozumienia poczucia bezpieczeństwa społecznego młodzieży w lokalnym środowisku. (...) Praca jest zarówno teoretycznym studium problemu bezpieczeństwa społecznego, jak i diagnozą poczucia bezpieczeństwa młodzieży pochodzącej z małych środowisk. Jest ono ukazane w różnorodnych uwarunkowaniach środowiskowych i socjodemograficznych. Publikację warto także wykorzystać w procesie kształcenia akademickiego na kierunkach studiów przygotowujących do podejmowania działań na rzecz aktywizowania społeczności lokalnych oraz zapewnienia szeroko pojętego bezpieczeństwa w środowisku lokalnym. [z recenzji ks. dr hab. prof. Uniwersytetu Mikołaja Kopernika Czesław Kustra]. W książce ukazano problem poczucia bezpieczeństwa występujący w środowisku małego miasta oraz wsi. Całość posiada cel badawczy oraz praktyczny. Lektura dostarcza czytelnikowi wiele ciekawych propozycji, które na pewno okażą się przydatne w opracowywaniu lokalnych strategii rozwoju społecznego, programów aktywizacyjnych, edukacyjnych i profilaktycznych. Dlatego warto ją rekomendować chociażby władzom samorządowym oraz instytucjom dbającym o bezpieczeństwo w środowiskach lokalnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 107881 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49006 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Pracy Socjalnej)
Praca zbiorowa "Rodzina w pracy socjalnej - aktualne wyzwania i rozwiązania" pod redakcją Tomasza Biernata, Jana A. Malinowskiego i Katarzyny M. Wasilewskiej-Ostrowskiej składa się z czterech części. Każda z nich poświęcona jest aktualnym pytaniom, na które Autorzy zawartych w książce tekstów udzielają interesujących poznawczo i praktycznie odpowiedzi. I tak w części pierwszej pt. Rodzina w pracy socjalnej - aktualne dylematy aksjologiczne i teoretyczne zamieszczono artykuły, które dotyczą ważnych aspektów pracy socjalnej z rodziną. Część druga książki ukazuje aktualne wyzwania praktyczne i rozwiązania pracy socjalnej z rodziną. Zamieszczone w niej artykuły koncentrują się wokół pytania, jak pracować z rodziną? Tradycyjnym obszarem pracy socjalnej są rodziny zastępcze. Dla każdego dziecka rodzina jest najważniejszym środowiskiem wychowania i socjalizacji, miejscem, gdzie zaspokajane są potrzeby, zarówno materialne, jak i duchowe jej członków. Czasem jednak, z różnych powodów rodzina nie jest w stanie należycie wypełniać swych funkcji. Wówczas pomocne staje się wsparcie rodzinnych form pieczy zastępczej, którym poświęcono część trzecią książki. Ostatnia część książki zatytułowana Konteksty empiryczne pracy socjalnej z rodziną zawiera pięć rozdziałów. Znaczenie podjętej w książce zagadnień podkreślają jej recenzenci, którzy w swoich opiniach m.in. stwierdzają: - "Jak pokazują dobitnie poszczególne teksty recenzowanego zbioru, podejmując temat rodziny w pracy socjalnej, mamy możliwość dotknięcia właściwie wszystkich aspektów pracy socjalnej. (.) Mimo że teksty składające się na pracę zbiorową są dosyć zróżnicowane co do ich 'głębi' teoretycznej, obudowania w najnowszą literaturę przedmiotu, sposobu narracji, itd., wszystkie one spełniają niezbędne kryteria do ich publikacji" [Prof. dr hab. Krzysztof Piątek, Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu]; - "Recenzowana książka jest (.) udaną próbą połączenia teorii z rozwiązaniami praktycznymi, których poszukują pracownicy socjalni. Namysł teoretyczny i analizy podejmowanych, czy proponowanych działań w obszarze pracy socjalnej z rodziną, dla rodziny i w rodzinie, znajdujące się w prezentowanej publikacji dostarczają interesującego materiału dla debat akademickich oraz zajęć praktycznych ze studentami kierunku praca socjalna. (.) Zawartość merytoryczna przedstawionej do recenzji książki rodzi refleksję dotyczącą różnorodności podejścia do problematyki rodziny, która w naukach społecznych, a zwłaszcza w pedagogice, ma swoje znaczące miejsce. Wydawać by się mogło, że o rodzinie już wszystko zostało napisane, tymczasem oceniana publikacja wskazuje nowe możliwości odkrywania środowiska rodzinnego i jego wspomagania" [Dr hab. Halina Guzy-Steinke, profesor Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 65198 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Pracy Socjalnej.)
Prezentowana tutaj praca zbiorowa pod redakcją T. Biernata, K. Kuziak oraz J. A. Malinowskiego pt. "Rodzina w pracy socjalnej - pomoc w sytuacjach trudnych i kryzysowych" stanowi dopełnienie książki zatytułowanej "Rodzina w pracy socjalnej - aktualne wyzwania i rozwiązania" opublikowanej przez Wydawnictwo Edukacyjne "AKAPIT" również w serii "Problemy Pracy Socjalnej". Obie publikacje zostały zrealizowane jako monografie tematyczne. Praca zbiorowa zawiera 26 obszernych tekstów autorów reprezentujących kilkanaście ośrodków akademickich. Zostały one ujęte w pięć części rozpatrujących pracę socjalną z rodziną: 1) niewydolną wychowawczo, 2) doświadczającą przemocy i z problemem alkoholowym, 3) opiekującą się osobą niepełnosprawną i chorą, 4) sprawującą opiekę nad osobą starszą, 5) niepełną. Tak szeroki wachlarz podjętych w monografii problemów upoważnił jej redaktorów do podkreślenia, że stanowi on ".panoramę trudnych i kryzysowych sytuacji, w których znajdują się współczesne rodziny. Zrozumienie tych sytuacji jest punktem wyjścia do działań, które mogą ją zmienić na lepszą. Teksty zebrane w niniejszej publikacji prezentują autorskie propozycje rozwiązań w zakresie wsparcia rodziny w sytuacjach trudnych i kryzysowych. Każda z pięciu części książki odkrywa przed Czytelnikiem nowe perspektywy poznawcze. Odpowiedzi na postawione przez Autorów pytania wydają się nam adekwatne do potrzeb współczesnych rodzin, a przedstawione w każdym tekście rozwiązania mogą stanowić interesującą propozycję dla praktyki pracy socjalnej". Wskazuje na to także w recenzji wydawniczej prof. dr hab. Krzysztof Piątek zauważając: "Istota recenzowanej książki, bardzo trafnie przedstawiona w tekście ją otwierającym, sprowadza się do ukazania różnorodności pracy socjalnej w zależności od dysfunkcji, w których znajdują się rodziny, którym udzielane jest wsparcie. Dysfunkcje te przedstawiane są za pomocą kategorii sytuacje trudne i kryzysowe, która daje szansę wyeksponowania ujęcia relacyjnego (jednostki i rodziny w stosunku do otoczenia nie tylko społecznego) oraz miejsca i czasu danej sytuacji". Wątek ten pojawia się również w recenzji dr hab. Haliny Guzy-Steinke, profesor Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy, która stwierdza: "Rodzina to mikroświat, w którym występuje system zależności, obowiązki, którym należy sprostać, wypracowane normy i wartości, indywidualny system nagród i kar. Każda rodzina posiada własną historię często determinującą sposób zachowania jej członków. Historię rodziny tworzą również sytuacje, z którymi jej członkowie muszą się zmierzyć. Zdarzenia, często losowe, stawiają członków rodziny przed zadaniami, które przerastają ich siły, możliwości, wyobrażenia. Sytuacje kryzysowe, które zawsze są trudne, wystawiają na próbę, często przegraną, całą rodzinę. Książka odpowiada, przynajmniej na kilka pytań związanych z problematyką rodziny borykającej się z problemami, z trudnościami, z sytuacjami kryzysowymi".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 113731 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50994 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41004 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34141 (1 egz.)
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 66019 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Problemy Pracy Socjalnej)
Książka Tomasza Biernata i Jarosława Przeperskiego, jak akcentuje się to we wstępie, "ma na celu wzbudzać refleksję nad poszukiwaniem pozasystemowych rozwiązań w zakresie efektywnego wsparcia rodziny" stając się inspiracją dla wszystkich osób i instytucji troszczących się o rodzinę pojmowaną jako dobro społeczne. Dostrzega to w recenzji wydawniczej ks. dr hab. Piotr Krakowiak, który pisze: "Poprzez krytyczną analizę rzeczywistości książka ukazuje potrzebę i możliwości wsparcia rodziny w środowisku lokalnym. Realistycznie przedstawiona współczesna polska rodzina jest żywym elementem, której rozwój i trwanie zależą od zakorzenienia w społecznej glebie oraz warunków do jej funkcjonowania. (.) Doświadczenie i praktyczna wiedza na temat realiów wspierania rodziny, a także prezentacja projektu sprawiają, że książka jest cennym narzędziem dla badaczy problematyki, studentów dyscyplin pomocowych, ale także przedstawicieli profesji realizujących na co dzień pomoc rodzinom w środowisku lokalnym".
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 5 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 110839 (1 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 50025 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41016 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 33255 (1 egz.)
Czytelnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65201 P 4,3 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46944 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Akademia Pana Kleksa / Jan Brzechwa ; ilustracje Mikołaj Kamler. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne Greg, copyright 2017. - 135, [1] strona : ilustracje ; 26 cm.
(Kolorowa Klasyka)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 52953 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Brzechwa dzieciom / Jan Brzechwa ; ilustracje: Aleksander Jasiński. - Kraków : Wydawnictwo Edukacyjne Greg, copyright 2019. - 174, [2] strony : ilustracje ; 30 cm.
(Kolorowa Klasyka)
Forma i typ
Przynależność kulturowa
Gatunek
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52954 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej