Kuszak Kinga
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(54)
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
Artykuły
(37)
Książki
(15)
Publikacje dydaktyczne
(7)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje naukowe
(4)
Druki ulotne
(2)
E-booki
(2)
Dostępność
dostępne
(27)
wypożyczone
(3)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(9)
Wypożyczalnia Chodzież
(3)
Wypożyczalnia Czarnków
(3)
Wypożyczalnia Trzcianka
(1)
Wypożyczalnia Złotów
(5)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(2)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
(6)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
(1)
Autor
Sekuła Aleksandra
(2477)
Kozioł Paweł
(2013)
Kotwica Wojciech
(794)
Kowalska Dorota
(656)
Krzyżanowski Julian
(625)
Kuszak Kinga
(-)
Kochanowski Jan
(572)
Konopnicka Maria
(499)
Słowacki Juliusz
(435)
Mickiewicz Adam
(400)
Sienkiewicz Henryk
(322)
Prus Bolesław
(319)
Krasicki Ignacy
(310)
Otwinowska Barbara
(309)
Żeromski Stefan
(307)
Goetz Magdalena
(303)
Kraszewski Józef Ignacy
(288)
Orzeszkowa Eliza
(267)
Trzeciak Weronika
(262)
Boy-Żeleński Tadeusz
(246)
Leśmian Bolesław
(244)
Łoskot Małgorzata
(241)
Goliński Zbigniew
(201)
Dug Katarzyna
(198)
Baczyński Krzysztof Kamil
(195)
Czechowicz Józef
(188)
Iwaszkiewicz Jarosław
(177)
Śliwerski Bogusław
(174)
Suchodolski Bogdan
(171)
Wyspiański Stanisław
(171)
Żeleński Tadeusz
(171)
Markiewicz Henryk
(170)
Estreicher Karol
(164)
Szekspir William
(163)
Jachowicz Stanisław
(161)
Wisłocki Jerzy
(160)
Lenin Vladimir Il'ič
(159)
Praca zbiorowa
(158)
Norwid Cyprian Kamil
(147)
Kubala-Kulpińska Aleksandra
(146)
Marciniak Ryszard
(145)
Potocki Stanisław Kazimierz
(144)
Nečas Jiři
(143)
Baudelaire Charles
(140)
Morsztyn Jan Andrzej
(139)
Lech Justyna
(138)
Przerwa-Tetmajer Kazimierz
(134)
Reymont Władysław Stanisław
(132)
Rolando Bianka
(131)
Bogdanowicz Marta
(127)
Lange Antoni
(126)
Denek Kazimierz
(123)
Elsner Danuta
(123)
Stróżyński Klemens
(122)
Okoń Wincenty
(121)
Noska Zbigniew
(119)
Kordziński Jarosław
(116)
Dąbrowska Maria
(114)
Cyrański Czesław
(113)
Lenartowicz Teofil
(112)
Garstka Tomasz
(110)
Kupisiewicz Czesław
(108)
Skrzyński Dariusz
(107)
Hinz Magdalena
(106)
Liebert Jerzy
(105)
Łuba Małgorzata
(103)
Kolberg Oskar
(102)
Tkaczyszyn-Dycki Eugeniusz
(102)
Napierski Stefan
(101)
Urbańczyk Stanisław
(99)
Faliszewska Jolanta
(97)
Jakubowski Jan Zygmunt
(97)
Nowak Małgorzata
(97)
Pawlikowska-Jasnorzewska Maria
(96)
Rostworowski Emanuel
(96)
Czubiński Antoni
(95)
Gomulicki Wiktor
(95)
Słomczyński Maciej
(95)
Korczak Janusz
(94)
Asnyk Adam
(90)
Marchel Paweł
(90)
Szkutnik Leon Leszek
(90)
Wilczek Piotr
(90)
Tatarkiewicz Władysław
(89)
Dzierzgowska Irena
(88)
Gruszczyk-Kolczyńska Edyta
(87)
Miciński Tadeusz
(87)
Zielińska Ewa
(86)
Żaba-Żabińska Wiesława
(86)
Van Laere Karolina
(85)
Bogdziewicz Monika
(84)
Nowacki Tadeusz Wacław
(84)
Kniaźnin Franciszek Dionizy
(83)
Pigoń Stanisław
(82)
Topolski Jerzy
(82)
Wyka Kazimierz
(82)
Kasprowicz Jan
(81)
Sekuła Elżbieta
(81)
Kawula Stanisław
(80)
Krawczuk Aleksander
(80)
Krysicki Włodzimierz
(80)
Rok wydania
2020 - 2024
(7)
2010 - 2019
(21)
2000 - 2009
(26)
Okres powstania dzieła
2001-
(25)
Kraj wydania
Polska
(56)
Język
polski
(56)
Odbiorca
Nauczyciele
(16)
Nauczyciele nauczania początkowego
(10)
Pedagodzy szkolni
(10)
Wychowawcy klas
(10)
Nauczyciele przedszkoli
(7)
Wychowawcy małych dzieci
(5)
9-13 lat
(3)
Dzieci
(3)
14-17 lat
(2)
Młodzież
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
9-13
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 2.
(1)
Klasa 3.
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Temat
Samodzielność
(11)
Nauczanie początkowe
(7)
Dziecko
(6)
Edukacja międzykulturowa
(6)
Komunikowanie się
(4)
Literatura dla dzieci
(4)
Wychowanie obywatelskie (przedmiot szkolny)
(4)
Dzieci
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
Język polski
(3)
Poezja
(3)
Uczeń - kompetencje
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Czytelnictwo dzieci
(2)
Edukacja globalna
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Logopedia
(2)
Pedagogika przedszkolna
(2)
Przedszkola
(2)
Przedszkole - przygotowanie do szkoły
(2)
Relacje międzyludzkie
(2)
Rodzina
(2)
Samodzielność (psychol.)
(2)
Wychowanie
(2)
Bajkoterapia
(1)
Brzechwa, Jan (1900-1966)
(1)
Dwujęzyczność
(1)
Dzieci - aktywność
(1)
Dzieci - psychika
(1)
Dzieci - rozwój
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Ekologia - nauczanie - szkoła podstawowa
(1)
Emocje
(1)
Frazeologia
(1)
Grupa rówieśnicza
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy literackie
(1)
Holandia - szkolnictwo
(1)
Imiona osób
(1)
Język dziecka
(1)
Język polski (przedmiot szkolny)
(1)
Język polski - motywy literackie
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Literatura polska
(1)
Mentoring
(1)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(1)
Mowa
(1)
Mowa - rozwój
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nauczanie języków obcych
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele przedszkoli
(1)
Niemowlę
(1)
Nieśmiałość dziecka
(1)
Pedagogika
(1)
Poeci polscy
(1)
Poradnictwo psychologiczno-pedagogiczne
(1)
Postawy
(1)
Profilaktyka - programy
(1)
Przedszkole - wychowanie
(1)
Przedszkole - wychowanie społeczne
(1)
Psy
(1)
Rodzice
(1)
Rodzina zagrożona
(1)
Socjometria
(1)
Studenci
(1)
Szkolnictwo
(1)
Szkoły
(1)
Tożsamość narodowa
(1)
Tuwim, Julian (1894-1953)
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Wielokulturowość
(1)
Wpływ i recepcja
(1)
Wrażliwość
(1)
Współczesność
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Zapobieganie
(1)
Środowisko człowieka
(1)
Temat: czas
2001-
(7)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(32)
Artykuł z czasopisma fachowego
(11)
Artykuł z czasopisma naukowego
(7)
Scenariusz zajęć
(4)
Raport z badań
(2)
Scenariusze zajęć dla szkół podstawowych
(2)
Monografia
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Recenzja literacka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(44)
Socjologia i społeczeństwo
(4)
Literaturoznawstwo
(2)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Tytuł czasopisma
Edukacja Wczesnoszkolna
(8)
Wychowanie w Przedszkolu
(5)
Problemy Opiekuńczo-Wychowawcze
(4)
Wychowanie na co dzień
(4)
Wychowanie na Co Dzień
(3)
Życie Szkoły
(3)
Edukacja i Dialog
(2)
Forum Oświatowe
(1)
Kwartalnik Pedagogiczny
(1)
Nauczanie Początkowe. Kształcenie zintegrowane
(1)
Polonistyka
(1)
Studia Edukacyjne
(1)
Szkoła Specjalna
(1)
56 wyników Filtruj
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Rozwód - jak pomóc? / Kinga Kuszak. // Życie Szkoły. - 2009, nr 3, s. 38 - 42.
Dokument nadrzędny: Życie Szkoły.
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, nr 205)
Autorka zwraca uwagę na bogactwo związków frazeologicznych występujących w języku, ich inspirujące i interesujące źródło. Każdy język pełen jest stałych połączeń wyrazowych, których znaczenie jako całości nie odpowiada znaczeniu poszczególnych słów tworzących. Każdy użytkownik języka opanowuje je w procesie uczenia się języka w wyniku relacji komunikacyjnych z innymi ludźmi i edukacji. W efekcie posługuje się nimi intuicyjnie i niejako automatycznie, nie koncentrując uwagi na dociekaniu ich znaczenia. Niektóre z tych połączeń występują wyłącznie w danym języku i nie można ich w sposób dosłowny przetłumaczyć na inne języki. Czasem trudno w języku ojczystym precyzyjnie wyjaśnić znaczenie danego związku frazeologicznego, gdyż pewne słowa trudno zastąpić innymi, wyrażającymi tę samą treść w tym samym języku.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 108162 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 46001 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
DVD
W koszyku
Rodzina, odpowiedzialność, szacunek, godność, bohaterstwo, bezpieczeństwo, edukacja to zagadnienia i wartości, które są osią „Wiem. Czuję… Pomagam!” inspiracji scenariuszy do zajęć z dziećmi i młodzieżą, które dotyczą znaczenia empatii, wrażliwości i odpowiedzialności w życiu człowieka. Scenariusze powstały w oparciu o autentyczne historie związane z akcjami pomocowymi, przedstawionymi w cyklu reportaży „Efekt Domina”, które Kulczyk Foundation prowadziła w Panamie, Grecji, Tajlandii, Malawi, Nepalu, na Ukrainie i w Polsce. Każdy ze scenariuszy poprzedzony jest wstępem przybliżającym zarówno opis danego kraju, jak i wartości, postawy, które są treścią zajęć. Do każdego scenariusza przygotowano materiały dodatkowe – fragmenty reportaży „Efekt Domina”, które zostały dobrane tak, by zadbać o bezpieczeństwo emocjonalne uczniów. Wybrane scenariusze zawierają karty pracy. Projekt został objęty honorowym patronatem Rzecznika Praw Dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47354, 47356, 47355 (3 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114338 A, 114339 A (2 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Rodzina, odpowiedzialność, szacunek, godność, bohaterstwo, bezpieczeństwo, edukacja to zagadnienia i wartości, które są osią „Wiem. Czuję… Pomagam!” inspiracji scenariuszy do zajęć z dziećmi i młodzieżą, które dotyczą znaczenia empatii, wrażliwości i odpowiedzialności w życiu człowieka. Scenariusze powstały w oparciu o autentyczne historie związane z akcjami pomocowymi, przedstawionymi w cyklu reportaży „Efekt Domina”, które Kulczyk Foundation prowadziła w Panamie, Grecji, Tajlandii, Malawi, Nepalu, na Ukrainie i w Polsce. Każdy ze scenariuszy poprzedzony jest wstępem przybliżającym zarówno opis danego kraju, jak i wartości, postawy, które są treścią zajęć. Do każdego scenariusza przygotowano materiały dodatkowe – fragmenty reportaży „Efekt Domina”, które zostały dobrane tak, by zadbać o bezpieczeństwo emocjonalne uczniów. Wybrane scenariusze zawierają karty pracy. Projekt został objęty honorowym patronatem Rzecznika Praw Dziecka.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47358, 47359, 47357 (3 egz.)
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 114341A, 114340A (2 egz.)
Brak okładki
Artykuł
W koszyku
Książka
CD
W koszyku
Edukacja Globalna-Efekt Domina to innowacyjny projekt dla przedszkoli i szkół z podziałem na wiek dzieci, realizowany przez Kulczyk Foundation. Zaczęło się od potrzeby pomagania innym i programu Efekt Domina w TVN poruszającego trudne tematy z różnych zakątków świata. Potem podjęto całkowicie nowatorską próbę, by to, co zobaczono na ekranie, przenieść do szkoły. I tak powstały materiały dydaktyczne. Pakiety zawierają materiały dla nauczycieli i uczniów na różnym poziomie kształcenia. Scenariusze mogą być wykorzystane na lekcjach wychowawczych, a także w ramach bloku międzyprzedmiotowego lub zajęć dodatkowych. Do każdego scenariusza dołączony jest filmowy reportaż jako wprowadzenie i pogłębienie tematu.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła zbiory specjalne
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115249 A, 115248 A (2 egz.)
Zbiory specjalne Piła-Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115247 A (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia i Pedagogika / Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, ISSN 0083-4254 ; nr 346)
Wśród kompetencji kluczowych niezbędnych ludziom w XXI wieku wymienia się współpracę zwracając uwagę na znaczenie tej kompetencji w całożyciowym procesie uczenia się i rozwoju. Te kompetencje mogą się rozwijać w sytuacji, gdy jednostki funkcjonują w warunkach sprzyjających podejmowaniu wspólnych działań z innymi ludźmi. Dyspozycje do współdziałania przejawiają już dzieci młodsze (na co wskazują np. badania realizowane przez zespół M. Tomasello), zaś dzieci w wieku przedszkolnym są gotowe do podejmowania różnego typu aktywności wspólne z rówieśnikami, osobami starszymi i młodszymi (o czym dowodzą przywołane przez autorki wyniki badań). W monografii poruszono właśnie zagadnienie współpracy dzieci przedszkolnych w zmieniających się kontekstach i perspektywach. Autorki podjęły w niej próbę spojrzenia na to, jak zmieniało się (i nadal zmienia) postrzeganie kompetencji dzieci przedszkolnych do podejmowania i realizacji działań wspólnych z innymi ludźmi. Zwracają uwagę na zmianę na kontinuum: od kategoryzowania dziecka w okresie średniego dzieciństwa jako niezdolnego do współdziałania po propozycje współpracy z innymi dziećmi, nauczycielkami i nauczycielami aż do włączania go w działania wspólne z osobami dorosłymi w przestrzeni środowiska lokalnego. Przywołują mniej i bardziej znane badania i ich rezultaty dotyczące zagadnienia współpracy między dziećmi przedszkolnymi.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 117062 (1 egz.)
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 42792 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 49434 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Utwory Juliana Tuwima i Jana Brzechwy dla dzieci znają wszyscy. Od kilku pokoleń bawią starszych i młodszych czytelników. Rodzice czytają dzieciom pełne humoru, żartobliwe utwory obu poetów. Zapewne nie ma w naszym kraju osoby, która nie zna Kaczki-Dziwaczki, Słonia Trąbalskiego, Pana Słowika, który niespiesznym krokiem zmierza na kolację, czy Stasia- zamęczającego innych mnóstwem pytań. Utwory obu poetów znają dziadkowie, rodzice, poznają je najmłodsi. Zmienia się świat, a wiersze (i nie tylko) Jana Brzechwy i Juliana Tuwima pozostają niezmiennie aktualne. Czy jednak ich odbiór jest cały czas taki sam? Czy dziś są tak samo, jak kiedyś interpretowane? Na ile zmienia się postrzeganie utworów obu poetów w płynnej, dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości XXI wieku? Na ile utwory Brzechwy i Tuwima inspirowały kiedyś nauczycielki i nauczycieli przedszkoli, na ile są źródłem inspiracji dla współczesnych pedagożek i pedagogów? Jak zmienił się sposób pracy z tekstem poetyckim obu poetów na przestrzeni lat? Te i inne pytania stawia autorka. Poszukuje na nie odpowiedzi zagłębiając się w biografie poetów, studiując ich utwory adresowane do najmłodszych i te, które z czasem uznano za odpowiednie na młodszych odbiorców, analizuje propozycje nauczycielek i nauczycieli wykorzystujące teksty obu poetów w pracy z dziećmi przedszkolnymi. Pokazuje sposoby upośredniania dzieciom tekstów obu poetów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Wśród kompetencji kluczowych niezbędnych ludziom w XXI wieku wymienia się współpracę zwracając uwagę na znaczenie tej kompetencji w całożyciowym procesie uczenia się i rozwoju. Te kompetencje mogą się rozwijać w sytuacji, gdy jednostki funkcjonują w warunkach sprzyjających podejmowaniu wspólnych działań z innymi ludźmi. Dyspozycje do współdziałania przejawiają już dzieci młodsze (na co wskazują np. badania realizowane przez zespół M. Tomasello), zaś dzieci w wieku przedszkolnym są gotowe do podejmowania różnego typu aktywności wspólne z rówieśnikami, osobami starszymi i młodszymi (o czym dowodzą przywołane przez autorki wyniki badań). W monografii poruszono właśnie zagadnienie współpracy dzieci przedszkolnych w zmieniających się kontekstach i perspektywach. Autorki podjęły w niej próbę spojrzenia na to, jak zmieniało się (i nadal zmienia) postrzeganie kompetencji dzieci przedszkolnych do podejmowania i realizacji działań wspólnych z innymi ludźmi. Zwracają uwagę na zmianę na kontinuum: od kategoryzowania dziecka w okresie średniego dzieciństwa jako niezdolnego do współdziałania po propozycje współpracy z innymi dziećmi, nauczycielkami i nauczycielami aż do włączania go w działania wspólne z osobami dorosłymi w przestrzeni środowiska lokalnego. Przywołują mniej i bardziej znane badania i ich rezultaty dotyczące zagadnienia współpracy między dziećmi przedszkolnymi. Podejmują próbę uchwycenia zmian w postrzeganiu roli i zadań przedszkola i relacji nauczycielek i nauczycieli z rodzicami dzieci oraz szerszym środowiskiem lokalnym. Te zmiany zmierzały od kierowniczej, dyrektywnej roli nauczycieli i nauczycielek do co raz szerzej ujmowanego współdziałania jako kluczowego elementu „kultury instytucji edukacyjnej”, obejmującego wspólne określanie celów, zasad, warunków współpracy, sposobów realizacji działań, itp. Przykładem rozwiązania wywiedzionego z nowoczesnych koncepcji psychologicznych, socjologicznych i pedagogicznych na kompetencje współdziałania dzieci przedszkolnych jest projekt „Przedszkolaki na Uniwersytecie” realizowany na Wydziale Studiów Edukacyjnych od 2014 roku, opisany przez autorki w jednym z rozdziałów monografii. Prezentując założenia projektu autorki zwracają uwagę na tworzenie przestrzeni wspólnej, przestrzeni współpracy przez różne podmioty: przedstawicieli uczelni wyższej: nauczycielki i nauczycieli akademickich i studentki oraz studentów, dyrektorki i nauczycielki przedszkoli, dzieci przedszkolne i ich rodziców. Odwołują się do wybranych wypowiedzi i komentarzy uczestników i uczestniczek projektu. W dalszej części przywołują dziecięcą perspektywę ujmowania pojęcia współpracy z drugim człowiekiem na podstawie wypowiedzi dzieci przedszkolnych. W zakończeniu opracowania prezentują wybrane zabawy sprzyjające rozwijaniu współpracy między dziećmi przedszkolnymi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej