Sortowanie
Źródło opisu
Katalog główny
(25)
IBUK Libra
(5)
Forma i typ
Książki
(19)
Artykuły
(6)
E-booki
(5)
Publikacje fachowe
(5)
Poradniki i przewodniki
(1)
Dostępność
dostępne
(24)
wypożyczone
(1)
Placówka
Wypożyczalnia Piła
(8)
Wypożyczalnia Chodzież
(3)
Czytelnia Chodzież
(1)
Wypożyczalnia Czarnków
(3)
Wypożyczalnia Trzcianka
(4)
Wypożyczalnia Złotów
(4)
Czytelnia Złotów
(1)
Wypożyczalnia Wągrowiec
(1)
Autor
Barabasz Adela
(2)
Dębowski Adam
(2)
Skalik Jan
(2)
Balcerek Arleta
(1)
Bauer Katarzyna
(1)
Bednarek Mariusz
(1)
Bełz Grzegorz
(1)
Bełżecka Hanna
(1)
Egeman Marian
(1)
Gawroński Krzysztof
(1)
Griffin Ricky W
(1)
Hamel Gary
(1)
Jankowiak Agata
(1)
Jankowski Bogdan
(1)
Jóźwicka Magdalena
(1)
Kostera Monika
(1)
Kozyra Beata
(1)
Lichtarski Jan
(1)
Lizis-Młodożeniec Marta
(1)
Mazur Stanisław
(1)
Monod Nicole
(1)
Motyl Paweł
(1)
Nowak Monika
(1)
Osbert-Pociecha Grażyna
(1)
Otręba Rafał
(1)
Padzik Kinga
(1)
Parkes Aneta
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Sauret Christian
(1)
Sałbut Bartosz
(1)
Spector Bert
(1)
Sułkowski Łukasz
(1)
Thierry Dominique
(1)
Tucker Robert B. (1953- )
(1)
Witkowska Magda
(1)
Wojtkowiak Grzegorz
(1)
Zanini Michele
(1)
Zdunek Aneta
(1)
Łuczyński Jan
(1)
Łukaszewski Wiesław
(1)
Ściborek Zbigniew
(1)
Żmijewska-Kwiręg Sylwia
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(8)
2010 - 2019
(16)
2000 - 2009
(5)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(30)
Język
polski
(29)
nieznany (po)
(1)
Odbiorca
Dyrektorzy szkół
(3)
Menedżerowie
(3)
Psycholodzy
(3)
Dorośli
(2)
Terapeuci
(2)
Dyrektorzy HR
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedsiębiorcy
(1)
Temat
Zarządzanie zmianą
(21)
Kadry
(8)
Przedsiębiorstwo
(8)
Zarządzanie
(6)
Organizacja
(4)
Przywództwo
(3)
Zmiana społeczna
(3)
Motywacja
(2)
Negocjacje
(2)
Outsourcing
(2)
Oświata
(2)
Planowanie strategiczne
(2)
Przedsiębiorczość (postawa)
(2)
Szkolnictwo
(2)
Współdziałanie
(2)
Zarządzanie strategiczne
(2)
Zarządzanie wiedzą
(2)
Alians strategiczny (ekon.)
(1)
Antropologia społeczna
(1)
Biografie
(1)
Biurokracja
(1)
Cele życiowe
(1)
Ciekawość (postawa)
(1)
Czas pracy
(1)
Dane osobowe
(1)
Decyzje
(1)
Doradztwo strategiczne
(1)
Doskonalenie zawodowe
(1)
Dyskusja
(1)
Dysonans poznawczy
(1)
Ekonometria
(1)
Elektroenergetyka
(1)
Elementy struktury organizacyjnej
(1)
Ergonomia
(1)
Etnografia
(1)
Etyczny kontekst zarządzania
(1)
Ewolucja zarządzania
(1)
Firma (nazwa)
(1)
Gender marketing
(1)
Globalny kontekst zarządzania
(1)
Gospodarowanie zasobami ludzkimi
(1)
Handel międzynarodowy
(1)
Heurystyka
(1)
Informacja
(1)
Innowacje
(1)
Instytucja totalna
(1)
Inteligencja (psychol.)
(1)
Internet
(1)
Intranet
(1)
Jakość produktu
(1)
Kariery menedżerów
(1)
Kierowanie zmianami organizacyjnymi
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Konflikt
(1)
Konkurencja
(1)
Konsumenci (ekon.)
(1)
Kontrolowanie w organizacjach
(1)
Kreatywność
(1)
Kryzys gospodarczy
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura organizacyjna
(1)
Kwestionariusz osobowości
(1)
Logistyka gospodarcza
(1)
Lęk przed przyszłością
(1)
Marketing partnerski
(1)
Marketing personalny
(1)
Menedżerowie
(1)
Mentoring
(1)
Mindfulness
(1)
Mobbing
(1)
Model przywództwa
(1)
Monopole
(1)
Motywacja pracy
(1)
Motywowanie pracownika do pracy
(1)
Nadzór korporacyjny
(1)
Narzędzia kontroli budżetowej
(1)
Narzędzia kontroli finansowej
(1)
Narzędzia zarządzania
(1)
Nauczanie
(1)
Niepewność
(1)
Oceny szkolne
(1)
Organizacja i zarządzanie
(1)
Organizacja oświaty
(1)
Organizacja ucząca się
(1)
Organizacje
(1)
Osobowość
(1)
Otoczenie organizacji
(1)
Otoczenie wewnętrzne
(1)
Otoczenie zewnętrzne
(1)
Otwartość poznawcza
(1)
Plan biznesowy
(1)
Planowanie
(1)
Planowanie gospodarcze
(1)
Podejmowanie decyzji kierowniczych
(1)
Policja
(1)
Pomoc psychologiczna
(1)
Postawy
(1)
Praca
(1)
Praca menedżera
(1)
Pracownicy
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
2001-0
(3)
1989-
(2)
1801-1900
(1)
1901-2000
(1)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Niemcy
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Włochy
(1)
Gatunek
Artykuł z czasopisma fachowego
(3)
Artykuł z czasopisma pedagogicznego
(2)
Artykuł z czasopisma poradnikowego
(2)
Artykuł z czasopisma psychologicznego
(2)
Poradnik
(2)
Poradniki
(2)
Artykuł problemowy
(1)
Księgi pamiątkowe
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Słowniki angielsko-polskie
(1)
Słowniki polsko-angielskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(4)
Zarządzanie i marketing
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Historia
(1)
Medycyna i zdrowie
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
Tytuł czasopisma
Charaktery
(2)
Dyrektor Szkoły : miesięcznik kierowniczej kadry oświatowej
(2)
Niebieska Linia : dwumiesięcznik poświęcony problematyce przemocy
(1)
Świat Problemów
(1)
30 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Zarządzanie)
W świecie nieustających zmian i bezprecedensowych wyzwań potrzeba firm śmiałych i odpornych na przeciwności losu. Niestety większość organizacji jest przeciążona z powodu biurokracji, a przez to działa powoli i zbyt ostrożnie. W czasach wielkiego zamętu struktury oparte na modelu odgórnego zarządzania i licznych regułach okazują się bardziej szkodzić niż pomagać. Tłamszą kreatywność, tłumią innowacyjność. A dziś potrzeba organizacji śmiałych, przedsiębiorczych i nadążających za zmianami. Dlatego powstała ta książka. Jak procedury i hierarchię zastąpić czymś lepszym. W Humanokracji Gary Hamel i Michele Zanini wyróżniają siedem podstawowych zasad firmy skupionej na człowieku i dzielą się z czytelnikiem precyzyjnymi wskazówkami dotyczącymi tworzenia organizacji postbiurokratycznej. Przedstawiają nowy model zarządzania, który uwalnia drzemiące w ludziach pokłady kreatywności i zachęca wszystkich do myślenia i postępowania jak właściciel firmy. Kreślą szczegółowy plan jak stworzyć organizację jednocześnie dużą i szybką, jednocześnie zdyscyplinowaną i samorządną, jednocześnie wydajną i przedsiębiorczą w swej naturze, jednocześnie rozważną i śmiałą. Rebelianci odnoszący sukcesy biznesowe. By nie pozostać gołosłownymi, Hamel i Zanini przywołują przykłady różnych firm, które zgodnie z zasadami humanokracji spłaszczyły swą strukturę, zaufały pracownikom i umożliwiły im podejmowanie decyzji biznesowych, dzięki czemu odniosły sukces na konkurencyjnych rynkach.Są to takie organizacje jak m.in.: Buurtzorg, Nucor, Haier, Svenska Handelsbanken, Southwest Airlines, 3M czy Michelin. Stosując ten alternatywny model zarządzania, w którym ludzie nie są tylko „zasobami” wykorzystywanymi do realizacji czyichś założeń, lecz zaangażowanymi twórcami rozwiązań, stworzyli firmy zwinne, które szybko podejmują decyzje i z łatwością tworzą innowacje. Nowa organizacja, w której na pierwszym miejscu jest człowiek. Niniejsza książka to lektura obowiązkowa dla każdego, kto chce budować organizacje zdolne wyprzedzać zmiany – dla każdego, kto dąży do tego, by zapewnić wszystkim członkom zespołu możliwość zdobywania wiedzy, rozwijania się i wnoszenia własnego wkładu. To gotowy przewodnik dla menedżerów marzących o tym, by każdy pracownik stał się mikro przedsiębiorcą odpowiedzialnym za firmę, w której pracuje. Dla liderów pragnących obalać przestarzałe systemy zarządzania i wycofywać niepraktyczne procesy. Humanokracja podpowiada, jak zainicjować ruch, którego nie da się zatrzymać i który doprowadzi do powstania firmy gotowej na przyszłość i otwartej na człowieka. *** To jest nowy model zarządzania, którego szukamy od dziesięcioleci. Hamel i Zanini w końcu go znaleźli! – JIM WHITEHURST, były przewodniczący rady dyrektorów IBM Trudno sobie wyobrazić lepszy poradnik rozmontowywania biurokracji i tworzenia miejsc pracy, które w pełni wykorzystywałyby potencjał zajmujących je ludzi. – ADAM GRANT, autor książek Buntownicy oraz Leniwy umysł, gospodarz podcastu WorkLife Humanokracja to plan działania, za pomocą którego można uwolnić potencjał kreatywności i energię tkwiącą w organizacjach, a jednocześnie zapewnić im zdolność do trwania nawet w obliczu przeciwności losu. Plan ten zakłada wykorzystanie niesamowitego atutu, który posiada każda firma – czyli ludzi. – GEN. STANLEY MCCHRYSTAL, emerytowany wojskowy Armii Stanów Zjednoczonych, autor Team of Teams, bestsellera „New York Times” Humanokracja to najważniejsza książka o zarządzaniu, jaką czytałam w ostatnich latach. To uszczegółowione i przekonujące opracowanie, oparte na rozległych badaniach i danych naukowych, z którego wynika, że biurokracja rodzi dla naszego społeczeństwa ogromne koszty.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 43458 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zarządzanie strategiczne i zmiana w organizacji szkolnej / Krzysztof Gawroński, Rafał Otręba. - Stan prawny na 1 lipca 2020 r. - Warszawa : Wolters Kluwer, 2020. - 180 stron : ilustracje ; 21 cm.
(Inspiracje Edukacyjne)
Książka koncentruje się na zagadnieniach zarządzania strategicznego oraz zarządzania zmianą w odniesieniu do praktyki oświatowej. Omówiono w niej m.in. takie kwestie jak: zarządzanie przez wartości, tj.: podstawy wdrażania procesu zarządzania przez wartości, budowanie kultury organizacyjnej na poziomie szkoły i systemu oświaty, wartości decydujące o efektach kształcenia i wychowania, efekty i ewaluacja procesu zarządzania przez wartości; planowanie rozwoju szkoły, tj.: podstawy zarządzania strategicznego dla potrzeb rozwoju organizacji szkolnej, znaczenie otoczenia dla rozwoju organizacji szkolnej, wizja, misja szkoły w oparciu o wartości, analiza strategiczna – przesłanki stosowania i studia przypadku, strategia rozwoju szkoły; zarządzanie zmianą w skali mikro i makro, tj.: planowanie zmian oraz etapy ich wprowadzania, zagrożenia w procesie wdrażania zmian, działania instytucjonalne w zarządzaniu zmianą systemu oświaty; zarządzanie zmianą a jakość pracy szkoły, tj.: propozycje zmiany organizacji szkolnej z zewnątrz i wewnątrz, pracownicy szkoły w obliczu zmian, opór wobec proponowanych zmian w szkole, ciągłość procesu zmian w dążeniu do najwyższej jakości pracy szkoły. Adresaci: Książka jest przeznaczona dla kadry kierowniczej szkół i placówek oświatowych, uczelni kształcących nauczycieli oraz ośrodków doskonalenia nauczycieli i kadry kierowniczej. Może zainteresować również pracowników działów kadr w związku z planowaniem budżetu i wykorzystaniem środków na płace.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52661 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
cz się na błędach innych i zostań skutecznym liderem zmian! Bazując na swojej ponad 18-letniej praktyce i współpracy z ponad 50 firmami w zakresie projektów doradczych i szkoleniowych, Beata Kozyra stworzyła praktyczny przewodnik dla osób, które wprowadzają zmiany w organizacji lub mają taki zamiar niezależnie od wielkości i złożoności zmian oraz niezależnie od szczebla, na którym te zmiany mają być wprowadzane. Z niniejszej książki dowiesz się m.in. o tym: Ľ w jaki sposób przygotować organizację, zespół i siebie na zmiany, Ľ jak radzić sobie z różnymi rodzajami oporu wobec zmiany, Ľ w jaki sposób pokonywać własne ograniczenia w sytuacji zmian, Ľ jak dobrać skuteczne działania do poszczególnych faz oraz do indywidualnej charakterystyki pracowników, Ľ w jaki sposób stosować narzędzia motywacyjne w sytuacji zmian, Ľ jak budować sprzyjającą kulturę organizacyjną i otwartą komunikację wspierające zmianę, Ľ dlaczego i jak monitorować i łą gotowość i otwartość na zmiany, Ľ jak unikać błędów i wprowadzać zmiany z sukcesem!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Czarnków
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 41341 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Podróż w nieznane / Monika Nowak. // Charaktery : magazyn psychologiczny. - 2024, nr 1/2, strony 66 - 69.
(Trening Psychologiczny)
Dokument nadrzędny: Charaktery
Książka
W koszyku
Labirynt : sztuka podejmowania decyzji / Paweł Motyl. - Warszawa : ICAN Institute, copyright 2014. - 296 stron : ilustracja ; 25 cm.
W jaki sposób skutecznie podnosić jakość podejmowanych decyzji w coraz bardziej nieprzewidywalnym otoczeniu? Paweł Motyl, ekspert w zakresie przywództwa, doświadczony trener i konsultant, udowadnia, że możemy zdecydowanie poprawić trafność dokonywanych wyborów, korzystając z rozwiązań wypracowanych nie tylko w biznesie, ale również w tak zaskakujących światach jak wyprawy na ośmiotysięczniki, operacje wojskowe, loty kosmiczne czy… sycylijska cosa nostra! W pasjonującym debiucie literackim, pełnym intrygujących, świetnie udokumentowanych studiów przypadków Paweł przedstawia szereg inspirujących i praktycznych wskazówek, które dają odpowiedź na pytanie: jak podejmować decyzje, które są jednocześnie racjonalne, skuteczne i mądre?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 115676 (1 egz.)
Artykuł
W koszyku
Książka
W koszyku
Książka jest jedną z pierwszych w polskiej literaturze z zakresu zarządzania w oświacie prób pokazania specyfiki zarządzania w sferze edukacji. Autor stawia w niej, i wnikliwie uzasadnia, tezę o konieczności tworzenia wiedzy o zarządzaniu szkołą na podstawie przyjętych założeń, że centralną wartością, na której należy budować wiedzę z tego zakresu oraz praktyczne działania w kierowaniu szkołą, musi być rozwój indywidualny ucznia. Myśl ta, nieobecna - jak się zdaje - wystarczająco dobitnie w dyskusji o zarządzaniu szkołą, ma dzięki temu szansę na trwale zagościć w świadomości ludzi zajmujących się zarządzaniem w oświacie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 103514, 103515 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 47574 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31885 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Piła
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 98703, 98704 (2 egz.)
Wypożyczalnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 45990 (1 egz.)
Wypożyczalnia Trzcianka
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30408 (1 egz.)
Wypożyczalnia Złotów
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 44631 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Wągrowiec
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 57504 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Chodzież
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 52607 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Podjęcie tematyki innowacyjności wynika z wyzwań współczesnego zarządzania oraz stanowi naturalny efekt wcześniejszych prac, które dotyczyły mechanizmów doskonalenia przedsiębiorstw oraz budowania ich trwałej konkurencyjności. Wyzwanie, jakim jest kształtowanie innowacyjności organizacji, dobrze wyrażają słowa Linusa Paulinga, dwukrotnego laureata Nagrody Nobla, który powiedział, że „najlepszym sposobem na to, by wpaść na dobry pomysł, jest wpadanie na mnóstwo pomysłów”. Zachęcając do dyskusji o rozwijaniu innowacyjności służącej doskonaleniu i rozwojowi przedsiębiorstw, oddajemy w Państwa ręce kolejny numer Prac Naukowych z cyklu „Zmiana warunkiem sukcesu”. Jak zawsze proponowana problematyka jest zróżnicowana i zarówno podejmuje zagadnienia dotyczące zarządzania w ujęciu teoretycznym, jak i przedstawia wyniki badań empirycznych. Innowacyjność organizacji w dzisiejszym świecie ma kluczowe znaczenie dla rozwoju nie tylko ich samych, ale również gospodarki. Wprowadzanie „odpowiedzialnych” innowacji może przyczyniać się do doskonalenia przedsiębiorstwa. Dzieje się tak dzięki roli, jaką w procesach doskonalenia przedsiębiorstw odgrywa koncepcja społecznej odpowiedzialności biznesu, co przekłada się na dostarczanie zrównoważonej wartości, łączącej aspekty: ekonomiczny, społeczny i środowisko¬wy. W kolejnych artykułach autorzy stawiają kolejne pytania. Czy postęp innowacyjny wymusza zmianę kultury organizacyjnej przedsiębiorstw? Jaka jest rola menedżera w dostarczaniu innowacji przez zespoły wiedzy? Jakie warunki sprzyjają kreatywności i twórczości w firmach o wysokiej tolerancji niepewności? Kolejna grupa artykułów dotyczy wpływu technologii na wdrażanie zmian organizacyjnych oraz innowacyjnych. Ciekawym przyczynkiem do dyskusji mogą być badania, w których autorzy rozpatrują model biznesu jako siłę motoryczną aktywności innowacyjnej przedsiębiorstw oraz – w sytuacji odwrotnej – przypadek, gdy innowacyjne technologie wpływają na kształtowanie modelu biznesu firmy. Wierzymy, że tematyka innowacyjności jako źródła doskonalenia i rozwoju kształtującego kierunki zmian w przedsiębiorstwach stanie się dla Państwa wartościowym źródłem inspiracji w pracy naukowej. Joanna Kacała,Grzegorz Bełz
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Artykuł jest poświęcony analizie relacji pomiędzy zarządzaniem projektami a zarządzaniem zmianą w ujęciu wybranych metodyk zarządzania projektami. Zagadnienie kontroli zmian zostanie przedstawione na przykładzie klasycznego (PMBoK) i zwinnego (Scrum) podejścia do realizacji przedsięwzięć. Autor omawia zależności pomiędzy projektami a zmianą według rozszerzonego modelu Kurta Lewina, podobieństwa i różnice w podejściu do kontroli i wdrażania zmian oraz rolę kontroli w sukcesie realizacji przedsięwzięć, definiowaną powyższymi podejściami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Prezentowane w publikacji doniesienia koncentrują się na kilku grupach zagadnień szczegółowych, związanych z przeobrażeniami procesów zarządczych. Pierwsza grupa podejmuje szeroką i zawsze aktualną problematykę zmian organizacyjnych. Prezentują ten obszar zagadnień następujące artykuły: Z doświadczeń projektowania zmian w systemie taryfowym przedsiębiorstwa, Najpierw żal po stracie, a dopiero później zmiana – czyli kiedy jest możliwa zmiana w organizacji, Partycypacja pracowników jako sposób minimalizowania oporu ludzi przed zmianami organizacyjnymi – komunikat z badań, Turbulencja otoczenia w badaniach empirycznych, Teoria sieci i teoria rozwoju w zarządzaniu organizacjami świadczącymi usługi publiczne, Od zarządzania procesowego do X-Engineeringu – transformacja przedsiębiorstw w kierunku sieciowości procesów, Organizacja konwencjonalna versus ewoluująca: przeszkody i bariery, Ewolucja i kierunki restrukturyzacji modelu zarządzania państwowymi zasobami leśnymi o charakterze narodowym. W drugim obszarze zagadnień mieszczą się artykuły poświęcone wyodrębnionym procesom zarządczym. Prezentują one spektrum zróżnicowanych obiektów, których procesy zarządcze zostały poddane zarówno analizie teoretycznej, jak i empirycznej weryfikacji. Reprezentują tę grupę m.in. następujące prace: Determinanty rozwoju procesów zorientowanych na klienta w gminie. Studium przypadku, Wykorzystanie komunikacji jako narzędzia zarządczego w zmieniających się organizacjach, Kierunki usprawniania współpracy w outsourcingu personalnym, Kierunki zmian inteligentnych systemów wytwórczych. Pozostałe artykuły odnoszą się do zjawisk i problemów, jakie wprost lub pośrednio wynikają ze zmian zachodzących we współczesnych przedsiębiorstwach. Mieszczą się w tej grupie następujące artykuły: Od kooperacji do kooperencji – przełamywanie barier w zakresie procesów zarządzania zaufaniem w relacjach, Zaufanie i wiarygodność w sieciach międzyorganizacyjnych, Nowy sposób myślenia o karierze zawodowej warunkiem sukcesu, Czynniki ograniczające efektywność controllingu w przedsiębiorstwie, Nadmiar informacji. Próba identyfikacji problemu w małych i średnich przedsiębiorstwach, Międzyorganizacyjny efekt synergiczny jako kryterium oceny układu outsourcingowego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka podejmuje zagadnienie współczesnego downsizingu. Opiera się na założeniu, że zmiany w gospodarce wpłynęły na ewolucję downsizingu, a to wygenerowało potrzebę redefinicji pojęcia i roli tego procesu oraz określenia nowego modelu wykorzystania go w przedsiębiorstwie. Kompleksowość zagadnienia i wykazana szerokość jego znaczenia wymusiły postawienie pytania o przebieg procesu podjęcia decyzji o downsizingu i jej realizacji, w tym o definicję jego skali, efektów i uwarunkowań stosowania. Głównym efektem pracy jest sformułowanie koncepcyjnego modelu przedstawiającego podejmowanie decyzji o downsizingu i jej realizacji. W książce dokonano redefinicji i systematyki współczesnego procesu downsizingu oraz umiejscowiono go wśród innych metod i narzędzi zarządzania. W sferze poznawczej określono skalę występowania downsizingu w Polsce i efekty jego wdrażania, rozpoznając również czynniki i uwarunkowania wpływające na jego realizację. Ważnym efektem aplikacyjnym była identyfikacja i uporządkowanie narzędzi stosowanych w procesie realizacji downsizingu oraz barier i zagrożeń w ich stosowaniu, a także zdefiniowanie pojęcia potencjału downsizingowego. Istotnym wkładem autora w badania nad współczesnym downsizingiem jest wyciągnięcie wniosków zarówno z badań danych finansowych, jak i badań jakościowych, czego efektem jest rekomendacja polimetodycznego podejścia do procesu poznania downsizingu, a także wskazanie kierunków przyszłych badań.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W numerze [Contents]: Wstęp [Introduction], s. 7–8; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej [The development and types of social knowledge], s. 9–18; Jarosław Górniak: Badanie społeczeństwa z perspektywy podmiotu działającego [Analysis of society from the point of view of an acting subject], s. 19–32; Stanisław Mazur: Poznanie, wiedza i działanie społeczne w paradygmacie wielości [Cognition, knowledge and social action in the multiplicity paradigm], s. 33–42; Jan Hartman: Co po socjologii? [What will replace sociology? ], s. 43–52; Anna Giza: Społeczeństwo jako problem koordynacji: rola wiedzy w stanowieniu bytu społecznego [Society as a coordination problem: The role of knowledge in establishing social entities], s. 53–70; Bob Jessop: Social imaginaries, structuration, learning, and ‘collibration’: Their role and limitations in governing complexity, s. 71–84; Robert Delorme: Głęboka Kompleksowość a ujęcie krytyczności w wyjaśnianiu kompleksowości przez Morina i Le Moigne’a [Deep Complexity and the problem of criticality in Morin’s and Le Moigne’s accouts of complexity], s. 85–108; John L. Campbell, Owe K. Pedersen: Reżimy wiedzy: jak Stany Zjednoczone i Dania interpretowały kryzys stagflacji [Knowledge regimes: How America and Denmark made sense of the stagflation crisis], s. 109–124; Barbara Worek: Kiedy poznający podmiot jest działającą kobietą: przypadek badań feministycznych [When the cognitive subject is an active woman: The case of feminist studies], s. 125–136; Robert Chrabąszcz: Lingwistyka a współczesne paradygmaty nauki [Linguistics vs. the contemporary research paradigms], s. 137–146; Bartosz Józefowski: Evidence-based policy – nowa koncepcja dotykająca starych problemów [Evidence-based policy: A new approach to old problems], s. 147˜–152; Magdalena Jelonek: Niezamierzone efekty działań ludzkich, czyli o tym, czy może się udać reforma systemu szkolnictwa wyższego [Unintended effects of human action and reforms of the higher education system], s. 153–164; Marek Ćwiklicki: Tworzenie się wiedzy społecznej według teorii CRP [Social knowledge creation in the complex responsive processes theory ], s. 165–172; Miłowit Kuniński: Wyjaśnianie powstawania norm [Explaining the emergence of norms], s. 173–184; Jerzy Hausner: Tworzenie i rodzaje wiedzy społecznej – ciąg dalszy [The development and types of social knowledge – continued.], s. 185–194.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej